کد خبر 273212
تاریخ انتشار: ۵ دی ۱۳۹۲ - ۲۱:۲۰

به نظر می رسد اقای آشنا دچار یک گاف بزرگ شده باشد. وی احتمالا تمایلی به روشن شدن نقشش در محصور کردن آقای منتظری نداشته است، اما ضمنا نقش خود را در این ماجرا لو داده است!

به گزارش مشرق، سایت "رایگاه" نوشت: چندی پیش دکتر حسام‌الدین آشنا مشاور فرهنگی و سرپرست مرکز بررسی‌های استراتژیک رئیس‌جمهور در ضمن گفت‌وگویی مبسوط با ماهنامه اندیشه پویا در خصوص سابقه آشنایی و حضور در ستاد انتخاباتی اقای روحانی به نکته ای اشاره می کند که حاوی یک خطای و یا اعتراف تاریخی است.

وی در پاسخ به این سوال چه شد که آقای روحانی به سراغ شما آمدند، آیا آشنایی وی با شما پیشینه قدیمی‌تری داشت، اظهار داشت: من در یک مورد با ایشان همکاری نزدیکی داشتم. سال 77 در جریان مسئله رفع حصر آیت‌الله منتظری با ایشان از نزدیک کار کردم و فکر می‌کنم خاطره خوبی از آن تجربه داشتم.

وی نقش خود را در آن ماجرا مشاور خواند و افزود: آقای دری‌نجف‌آبادی از من خواستند که به آقای روحانی کمک کنم.

گویا دکتر آشنا که ان روزها در کسوت روحانیت حضور داشته،  از یادش رفته است که احتمالا نه در مسئله "رفع حصر" که در "حصر" آقای منتظری با دبیر وقت وشرای عالی امنیت ملی همکاری کرده است.

ماجرا از ان قرار است که آقای منتظری در 13 رجب (آبان) سال 1376 در اثر تحریکات برخی اطرافیان که از نتیجه انتخابات دوم خرداد1376 ذوق زده شده بودند به طرح مباحثی موهن و فتنه انگیزانه پرداخت که با واکنش مردم مسلمان کشورمان و علمای اعلام مواجه شد. پس از این بود که شورای عالی امنیت ملی به دبیری حجت الاسلام حسن روحانی حصر وی در منزلش را مصوب نمود. آقای آشنا نیز در ان دوران معاون و داماد وزیر وقت اطلاعات، یعنی آقای دری نجف آبادی بود و از این رو با دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی در این مسئله همکاری نمود.

دکتر آشنا در آن روزها

دکتر آشنا در این روزها

جالب است بدانید آنچه که آقای آشنا از آن به رفع حصر یاد می کند مربوط به سال 1381 است که بنا به تصمیم مسئولین عالی رتبه نظام و به جهت ملاحظه بیماری روحی آقای منتظری حصر ایشان برداشته شد و هیچ ارتباطی به آقای آشنا ندارد، بلکه ایشان در آن مقطع مشغول فعالیت پژوهشی در کسوت هیئت علمی دانشگاه امام صادق (ع) و همچنین مدیر کل امور پژوهشی  این دانشگاه بود.

به نظر می رسد اقای آشنا دچار یک گاف بزرگ شده باشد. وی احتمالا تمایلی به روشن شدن نقشش در محصور کردن آقای منتظری نداشته است، اما ضمنا نقش خود را در این ماجرا لو داده است!

به گزارش شیرازه، یکی از جملات کلیدی دکتر آشنا در دولت جدید این بوده است که «ما باید اوباما را درک کنیم»! او این جمله را در گفتگوی ویژه خبری شبکه و پس از صحبت تلفنی اوباما و روحانی گفته بود!

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 6
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 3
  • man ۲۲:۰۰ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۵
    0 0
    آقای آشنا نکات قابل نقد و بررسی دیگری هم گفته بودند که بهتر بود نقد شود!
  • ۲۳:۲۲ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۵
    0 0
    اين جماعت هميشه در ظاهر ژست روشنفكري ميگيرن اما سوابقشون پدر از خشونته
  • ۰۲:۲۳ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۶
    0 0
    از کسی که نان و نمک امام زمان را در دوران طلبگی میخورد(سهم امام از خمس در قالب شهریه) ولی الان حاضر نمی شود لباس خدمتگزاری به راه امام زمان را بپوشد چون دیگر دکتر! شده است....
  • ۰۸:۰۲ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۶
    0 0
    چرا آدم های افراطی قالب عوض می کنند
  • محمد ۰۹:۴۳ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۶
    0 0
    خیلی از انسانها برای رسیدن وحفظ قدرت به همه چیز متوسل میشوند.ایشان هم با تمام وجود اقای اوباما رادرک کرده است ایا اشکالی دارد.بالاخره برای ماندن هشت ساله درقدرت بایدهزینه کرد.
  • رضا ۱۱:۲۵ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۶
    0 0
    اینگونه صحبت کردن نمونه بارز... بودن است. راستی خوب فامیل و فامیل بازیه؟!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس