رئیس جمهور آمریکا در اواخر اسفند برای اطمینان دادن به خاندان سعودی درباره سیاست های واشنگتن در قبال ایران و سوریه، با پادشاه عربستان در ریاض دیدار می‌کند.

دیدار اوباما و ملک عبدالله در ماه مارس
به گزارش مشرق، یک مقام آگاه به روزنامه نیویورک تایمز گفت رئیس جمهور آمریکا که  طی ماه مارس سفر دوره ای به اروپا دارد برای دیدار با ملک عبدالله  به ریاض نیز سفر کوتاهی خواهد داشت. 

به گفته این مقام آگاه سیاست های واشنگتن در قبال ایران و سوریه   موجب ناخرسندی عربستان شده است و موجب تنش در  روابط آمریکا و این متحد منطقه ای شده است. اوباما در این سفر به دنبال اطمینان دادن به متحدان عربی خود و تاکید بر ادامه حمایت از این کشور است. 

به گزارش نیویورک تایمز مقامات سعودی نسبت به توافق هسته‌ای ایران و 6 قدرت جهانی مایوس شده اند. آنها نگران این هستند که غرب سیاست خود را نسبت به اعراب تغییر دهد و به ایران گرایش پیدا کند.

عربستان همچنین از عدم تمایل دولت اوباما برای حمایت از گروه های شورشی در سوریه دلسرد شده است. عربستان از مهم ترین حامیان گروه های شورشی و تروریستی در سوریه است که اقدام به ارسال سلاح و دیگر تجیهزات به آنها می کند. عدم حمایت اوباما از دولت حسنی مبارک که منجر به سقوط وی شد موجب هراس خاندان سعودی شده است.

اوباما در سفر خود به اروپا در نشست امنیت هسته‌ای در هلند و نیز نشست مشترک آمریکا و اتحادیه اروپا در بروکسل شرکت می کند و با پاپ فرانسیس در واتیکان نیز دیدار خواهد کرد.

آخرین باری که اوباما به خاور میانه سفر کرد به مارس 2013 بر می گردد که در سرزمین های اشغالی با نخست وزیر اسرائیل دیدار کرد و ازآنجا به به کرانه باختری رفت و با محمود عباس دیدار کرد.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس