کد خبر 290052
تاریخ انتشار: ۱۱ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۵:۳۷

پاپ فرانسیس خواستار رفع اختلافات در اوکراین شد و از تمامی طرف‌‌های دخیل در این کشور خواست تا بر سوءتفاهم موجود غلبه کنند.

به گزارش مشرق، فرانس‌پرس نوشت: پاپ فرانسیس رهبر کاتولیک‌های جهان امروز یکشنبه از تمامی طرف‌های دخیل در اوکراین خواست تا بر سوء تفاهم موجود غلبه کنند، وی از جامعه بین‌الملل نیز درخواست کرد تا طرف‌های درگیر در بحران این کشور را به گفتگو ترغیب کنند.

وی که امروز یکشنبه در مرام دعای هفتگی و از فراز کاخ آپوستولیک در میدان سنت‌پیتر واتیکان برای پیروان خود سخن می‌گفت اظهار داشت که اوکراین در وضعیت شکننده‌ای قرار دارد.

پاپ ابراز امیدواری کرد که تمامی طرف‌ها در این کشور برای غلبه بر سوءتفاهم و رفع اختلافات تلاش کرده و آینده این کشور را با همکاری یکدیگر محقق سازند.

وی همچنین از جامعه بین المللی خواست تا از هر طرح و ابتکاری در زمینه گفتگو و همگامی در این کشور حمایت کنند.

این در حالی است که دولت اوکراین امروز یکشنبه اعلام کرد تمامی نیروهای ذخیره ارتش این کشور را برای مقابله با آنچه "تهدید ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه" عنوان کرد، به خدمت فراخواند.

اقدام هوادران روسیه در شبه‌جزیره راهبردی کِریمه در جنوب اوکراین در کنترل ساختمان‌های دولتی و فرودگاه‌ها موجب بروز تهدیدات متقابلی شده است که از دوران جنگ سرد تاکنون سابقه نداشته است.

پیشتر نیز گزارش شد که روسیه سامانه‌های دفاع موشکی "اس400" خود را در این منطقه مستقر کرده و نیروی دریایی این کشور در دریای سیاه ناوگان دریایی اوکراین را به محاصره خود در آورده است.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس