دبیر اکران‌های مردمی جشنواره عمار در نشست خبری این اکران‌ها در مسجد جوادالائمه(ع) تهران، گفت: از تمام ظرفیت‌ها با سازوکار مردمی و نه بوروکراتیک در این عرصه حمایت می‌کنیم.

به گزارش مشرق به نقل از فارس، ظهر امروز پس از نماز ظهر و عصر نخستین نشست خبری اکران‌های مردمی جشنواره مردمی فیلم عمار در مسجد جوادالائمه تهران برگزار شد تا بار دیگر مسجد محل تجمع کسانی باشد که برای انقلاب فعالیت می‌کند.

این نکته از جمله نکاتی بود که سیدناصر حسینی‌پور دبیر اکران‌های مردمی جشنواره مردمی فیلم عمار از آنها یاد کرده و در سخنانش در این نشست با اشاره به بروز بزرگان ادبیات و هنر از این مسجد از جمله مجید مجیدی، مرحوم امیرحسین فردی و فرج‌اله سلحشور گفت: این در حالی است که در سال‌های گذشته فیلم‌های هنری در تراز انقلاب برای تربیت حماسی و ولایی تولید نشده است.

* حسینی‌پور: استفاده از ظرفیت‌های متنوع برای پخش فیلم در جشنواره عمار

وی با اشاره به اینکه بشر یا ولایت نظام سلطه و شیطان یا ولایت اهل‌بیت(ع) و عدالت را می‌پذیرد، افزود: ضرورت حضور هنری در این عرصه تولید فیلم‌هایی است که از جنس مردم و برای مردم باشند نه فیلم‌هایی که زندگی را نشان می‌دهد که مردم ما هیچ وقت در آن زندگی نکرده‌اند.

حسینی‌پور با بیان اینکه نظام سلطه دنبال تولید فیلم‌هایی با پول نظام است که پلشتی‌ها را نشان دهد، تصریح کرد: جشنواره فیلم عمار دارای فیلم‌هایی است که درد دین دارد و تریبونی است برای دیدن این فیلم‌ها به گونه‌ای که در دورترین نقاط کشور دوربین به دست گرفتند و فیلم ساختند.

وی در ادامه سخنان خود در این نشست گفت: امروز می‌توانیم بگوییم اگر خدا می‌خواست قرآنی نازل کند به دوربین آوینی قسم می‌خورد چراکه او دوربینش را بعد از جنگ خاموش نکرد و به فکه برد و آنجا بود که شهید شد و فیلم‌هایی ساخته بود که تربیت حماسی و ولایی داشته است.

دبیر اکران‌های مردمی جشنواره مردمی فیلم عمار در بخش دیگر از سخنان خود به تلاش برای استفاده از ظرفیت‌های متنوع برای پخش فیلم در این جشنواره اشاره کرد و گفت: این ظرفیت‌ها اعم از مساجد، حسینیه‌ها، خانه‌ها، تالارها، پارک‌ها، وسایل نقلیه عمومی و ... است.

وی با اشاره به یک نمونه از این اکران‌ها افزود: مادر شهیدی داشتیم که وقتی فیلم مستند «ننه علی» را دیده بود می‌گفت همانطور که دوست دارم مردم به خانه‌ام بیایند و زیارت عاشورا، دعای کمیل و ... بخوانند دوست دارم این فیلم را هم ببینند چراکه این فیلم برای من مثل یک زیارت عاشوراست.

حسینی‌پور ادامه داد: یا وقتی کتاب من به زندان درود لرستان رفت یک قاتل جانی که کسی فکر نمی‌کرد که غیر از وحشی‌گری کاری داشته باشد؛ پس از بخشش و آزادی کتابفروشی راه انداخته است.

* حسینی‌پور: در جشنواره عمار چون دفاع مقدس از پتانسیل‌های مردمی استفاده می‌کنیم

وی با بیان اینکه کسانی بوده‌اند که حاضرند در آرایشگاه اکران فیلم داشته باشند، تاکید کرد: قدرت جشنواره مردمی فیلم عمار در تار و پود و نقطه نقطه این مملکت تنیده شده چراکه جشنواره مردمی فیلم عمار برای آنان است که درد دین دارند.

نویسنده کتاب «پایی که جاماند» با اشاره به مردمی بودن دفاع مقدس، افزود: همانگونه که در دفاع هر کس بخشی از مسئولیت را می‌گرفت، پشت جنگ یا خط مقدم کاری می‌کرد و توانستیم پیروز شویم در این عرصه نیز ما در عرصه مردمی حرکت می‌کنیم و از تمام ظرفیت‌ها با سازوکار مردمی و نه بروکراتیک حمایت می‌کنیم.

وی با بیان اینکه مدیریت اکران‌های مردمی در شهرها و استان‌های مختلف را به اشخاص مختلفی داده‌ایم، گفت: در مشهد آقای «دلبریان» از راویان برجسته و در تبریز آقای «نورالدین عافی» راوی کتاب «نورالدین پسر ایران» را مسئول اکران‌های مردمی کرده‌ایم.

حسینی‌پور افزود: در بقیه استان‌ها نیز تلاش می‌کنیم که چهره‌هایی که دغدغه دینی دارند و بدون روند بروکراتیک کارها را جلو می‌برند را اعلام کنیم.

*بامروت‌نژاد: فیلم‌های ضریب‌نگرفته در صداوسیما در اکران‌های مردمی بیشتر دیده شده

در ادامه این نشست خبری «حامد بامروت‌نژاد» دبیر اجرایی جشنواره مردمی فیلم عمار با اشاره به فیلم‌های پرفروش در سینمای ایران، گفت: متوسط بینندگان یک فیلم پرفروش 300 هزار نفر است در حالی که جمعیت ایران امروز چیزی نزدیک به 80 میلیون نفر است و این امر علل مختلفی دارد که از جمله آنها نبود مکان پخش یا عدم احساس نیاز مردم به دیدن فیلم‌هاست.

وی افزود: جشنواره عمار اما با بضاعتی که داشته تلاش کرده است این فضا را تغییر دهد و فیلم‌هایی که با مردم ارتباط می‌گیرد را برای طیف مختلف مخاطب از کودک تا خانم خانه‌دار تا ... برای مردم به نمایش درآوریم.

بامروت‌نژاد با بیان اینکه فیلم‌ها را در اکران‌های مردمی با کمک مردمی نمایش می‌دهیم، تصریح کرد: از یک خانه شهید در مشهد تا فلان پارک در دامغان تا یک مسجد و یا دانشگاه با وسایل ساده از یک یارانه شخصی و لب‌تاپ تا اقدام فعالان دانشجویی برای گرفتن سالنی با 400 نفر دانشجو تنوع اکران‌های ما را نشان می‌دهد.

وی با بیان اینکه این نشست خبری دعوت عمومی از همه برای کمک به اکران‌های مردمی است، افزود: نکته در ضریب‌های اکران‌های مردمی نسبت به فیلم‌هاست این است که حتی اگر تلویزیون فیلمی را پخش کرده باشد بیشتر مردم آن فیلم را در اکران‌های مردمی دیده‌اند از جمله این فیلم‌ها «اخراجی‌ها 4» بود که قبل از اکران در عمار در تلویزیون پخش شده بود ولی ضریب درستی در آنجا نگرفته بود.

دبیر اجرایی جشنواره مردمی فیلم عمار همچنین به برگزاری این نشست خبری در مسجد اشاره کرد و گفت: علت این امر آن است که مسجد از پیش از انقلاب پایگاه مردمی برای حرکت انقلاب بود و مسجد جوادالائمه(ع) یکی از فعالترین این مساجد بود که در عرصه هنر و ادبیات انقلاب درخشید که نمونه آن تئاتر «حر» بود که رژیم پهلوی به خاطر آن به این مسجد حمله کرد و چنین مساجدی در کشور زیاد است.

وی به دو خاطره از اکران‌های مردمی جشنواره عمار در سال‌های اخیر اشاره کرد و افزود: جشنواره عمار خوشحال می‌شود که بهانه‌ای برای فعالیت‌های اجتماعی و فرهنگی انقلابی باشد یعنی اکران‌های ما هم هدف رسیدن فیلم به مردم را دنبال می‌کند و هم هدف تقویت جایگاه‌های مردمی انقلابی در مساجد و مکان‌های دیگر را دنبال می‌کند که در این راستا می‌توانم بگویم اگر به ما بگویند سالن 4 هزار نفری هست به سراغ مسجد نروید، ما مسجد را ترجیح می‌دهیم.

* حاجی‌کرمی: تاکنون بیش از 2 هزار نقطه برای اکران‌های مردمی جشنواره عمار اعلام آمادگی کرده‌اند

بنابر این گزارش، محمدهادی حاجی کرمی دبیر اجرایی اکران‌های مردمی جشنواره مردمی فیلم عمار، در سخنانی با بیان اینکه جشنواره مردمی فیلم عمار در دوره چهارم سرمایه‌گذاری مردمی بر روی این وجهه متفاوت جشنواره کرده است، گفت: تاکنون بیش از 2 هزار نقطه برای اکران‌های مردمی جشنواره عمار اعلام آمادگی کرده‌اند و متقاضیان می‌توانند با مراجعه به سایت جشنواره عمار و یا با پیامک به شماره 300001801 هر نوع خدمتی درباره اکران‌ها که می‌توانند را در اختیار ما قرار دهند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس