کد خبر 272850
تاریخ انتشار: ۴ دی ۱۳۹۲ - ۰۹:۰۷

تشکل‌های فرهنگی و رسانه‌ای و سیاسی و سندیکاها و شخصیت‌های پارلمانی اردن با ارسال نامه‌ای به سیدحسن نصرالله دبیرکل حزب‌الله لبنان خطاب به وی تأکید کرده‌اند: شما به جلو حرکت کنید و همه امت اسلام پشت سر شما هستند.

به گزارش مشرق، تسنیم به نقل از پایگاه خبری العهد نوشت: شخصیت‌های سیاسی، فرهنگی، پارلمانی و رسانه‌ای اردن در نامه خود برای سیدحسن نصرالله، بر همبستگی خود با مواضع شجاعانه سیدحسن نصرالله در برابر دشمن صهیونیستی تأکید و از مواضع حزب‌الله در قبال سوریه و جنگ با تروریست‌ها در این کشور حمایت کردند.

در این نامه آمده است: "جناب سیدحسن نصرالله دبیرکل محترم حزب‌الله ــ که خداوند او را حفظ بفرماید ــ،  ما امضا کنندگان این نامه که از تشکل‌های فرهنگی، رسانه‌ای، سیاسی، مردمی، سندیکایی و شخصیت‌های پارلمانی اردن هستیم، به نقش و مواضع ملی و قومی شجاعانه و مسیر حزب و خون شهدای‌تان افتخار می‌کنیم، شهدایی که از امت عربی و اسلامی در جنوب لبنان ضد دشمن صهیونیستی و وهابی‌های تکفیری و مزدوران صهیونیست‌ها در داخل لبنان و سوریه و حامیان آنها دفاع کردند، رژیم‌های مزدور عربی و گروه‌های مزدور، پوشش برای اقدامات تروریستی وهابی‌های تکفیری و مزدوران صهیونیست‌ها فراهم می‌کنند.

شخصیت‌های غیرلبنانی در واکنش به توهین برخی جریان‌ها و گروه‌ها به شخص سیدحسن نصرالله و رزمندگان بی‌ادعای حزب‌الله تصریح کرده‌اند، همان گروه‌ها و قدرت‌هایی که با دشمن صهیونیستی در جنگ جولای 2006 همدست بودند، همان گروه‌ها و رسانه‌ها، امروز به مقام و حزب مقاوم شما جسارت و توهین می‌کنند.

در ادامه این نامه آمده است : "جناب سید مقاوم...، با وجودی که ما در اردن، فرزندان یک هویت قومی ترقی‌خواه و ضد هرگونه اقدامات مذهبی هستیم، ولی به‌عنوان مسلمانان اهل‌سنت و مسیحیان، اهل‌سنت و مسیحیان را در هر نقطه‌ای از اینکه به نوک جنگ صهیونیستی آمریکایی علیه مقاومت و در رأس آن حزب‌الله تبدیل شوند، برحذر می‌داریم، زیرا حزب‌الله تنها نیروی عربی است که دشمن صهیونیستی را با وجود داشتن زرادخانه‌های تسلیحاتی و تریبون‌ها و شبکه‌های ماهواره‌ای مشکوک که به توطئه‌چینی و فتنه افکنی مذهبی و طایفه‌ای علیه امت اسلام مشغول هستند، شکست داده است".

در ادامه نامه شخصیت‌های مختلف اردنی خطاب به رهبر مقاومت لبنان آمده است: "جناب سید، اگر موضع‌گیری در قبال سوریه و مقابله با توطئه گرانی که ویرانی دولت و تاریخ سوریه و متلاشی کردن امت و ایجاد هرج و مرج صهیونیستی تکفیری و ویرانگری را هدف قرار داده‌اند، بهانه این قدرت‌ها و گروه‌ها برای تعدی و جسارت به مقام شما و حزبتان است، ما حمایت خود را از موضع شما و دلاوران حزبتان که کنار نیروهای شجاع ارتش سوریه می‌جنگند و حماسه‌های فداکاری و قهرمانانه در دفاع از شرافت و عزت و کرامت و آینده نسلهای امت مستقل و آزاد می‌آفرینند، اعلام می‌کنیم.

شخصیت‌های مختلف  اردنی در پایان نامه خود تأکید کرده‌اند: "جناب سیدحسن نصرالله، شما به جلو حرکت کنید و همه امت پشت سر شما حرکت می‌کنند".

این نامه به امضای این شخصیت‌های اردنی رسیده است: نمایندگان اردنی شامل عاطف قعوار، میسر السردیة، طارق خوری،  رائد حجازین، نمایندگان سابق شامل ذیب مرجی، غازی عبیدات، حازم العوران، صلاح الزعبی، تیسیر شدیفات، نویسندگان و روزنامه‌نگاران و شخصیت‌های فرهنگی شامل: ناهض حتر، هشام غصیب، موفق محادین رئیس اتحادیه نویسندگان اردن، سرتیپ بازنشسته علی الحباشنه، سرتیپ بازنشسته سامی المجالی، سرتیپ بازنشسته ناجی الزعبی، سرهنگ بازنشسته سالم العیفه، سرهنگ بازنشسته امین الجعافره، دکتر احمد فاخر، سعود قبیلات، عامر التل، ضرغام هلسه، رسمی الجابری، سمیح خریس و... زیاد نافعه.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • مجید ۱۲:۰۴ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۴
    0 0
    ای سید جلیل القدر خواهش می کنم به این نامه ها توجه نفرمایید هرچند شهادت کارمردان خداست ولی مقاومت درحال حاضر به شما نیاز دارد نکند مثل نامه های اهل کوفه به جدت سید شهدا باشد دقت کنید درحال حاضر مقاومت به حضور مردی شجاع بیشتر ازشهدات نیاز دارد باتوجه به مقتضیات زمانه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس