کد خبر 270708
تاریخ انتشار: ۲۴ آذر ۱۳۹۲ - ۰۸:۳۹

نشست دوستان سوریه در لندن، مبارزه با تروریسم موضوع نشست ژنو، دیدار سران گروه‌های مسلح با مقامات آمریکایی، اعدام دبیرکل ارتش آزاد توسط داعش و آغاز عملیات ارتش برای بازپس گیری عدرا العمالیه مهمترین تحولات سوریه در روز گذشته است.

به گزارش مشرق به نقل از فارس، مهمترین تحولات سوریه در 24 ساعت گذشته را می‌توان در نشست دوستان سوریه با حضور معارضان در لندن، مبارزه با تروریسم؛ موضوع اصلی کنفرانس بین المللی ژنو، دیدار سران گروه‌های تروریستی فعال در سوریه با مقامات آمریکایی در ترکیه، اعدام دبیرکل «ارتش آزاد سوریه» توسط داعش و آغاز عملیات ارتش سوریه برای بازپس گیری شهرک «عدرا العمالیه» ملاحظه کرد.

تحولات میدانی

غلبه کامل ارتش سوریه بر چندین گروه تروریستی در حلب

یگان‌های ارتش سوریه موفق شدند، بر تمام عناصر چندین گروه تروریستی مسلح در حلب فائق آیند.

ارتش سوریه عملیات بازپس گیری شهرک «عدرا العمالیه» را آغاز کرد

ارتش سوریه عملیات نظامی برای بازپس گیری شهرک «عدرا العمالیه»، در ریف دمشق را آغاز کرد.

عقب‌نشینی «داعش» از ریف غربی دیر الزور

یگان‌های ارتش سوریه، گروه تروریستی «داعش» را که تلاش داشت، 2 نطقه نظامی ارتش سوریه در دیر الزور را تصرف کند، وادار به عقب نشینی کردند.

درگیری‌ ارتش سوریه با عناصر مسلح اطراف عدرا العمالیه

گزارش شده که هم اکنون نیروهای ارتش سوریه به شدت با گروه‌های تروریستی مسلح اطراف منطقه عدرا العمالیه درگیر هستند و هر دو طرف از سلاح‌های سنگین استفاده می‌کنند.

«داعش» 120 شهروند کُرد سوریه را ربود

نماینده پارلمان سوریه گفت: افراد مسلح «داعش» در شهر «عدرا العمالیة» 120 تن از شهروندان کُرد سوریه را ربوده و به «غوطة شرقی» منتقل کردند.

«داعش» دبیرکل «ارتش آزاد سوریه» را اعدام کرد

گروه تروریستی «امارت اسلامی شام و عراق» موسوم به «داعش» دبیرکل گروه مسلح «ارتش آزاد سوریه» و سرکرده گروه تروریستی «الابابیل» را با همراهانش اعدام کرد.

کشته شدن سرکرده «داعش» در عملیاتی انتحاری در شرق سوریه

سرکرده گروه تروریستی «داعش» در شرق سوریه با دست زدن به عملیاتی انتحاری علیه یک نقطه نظامی ارتش سوریه در شرق این کشور به هلاکت رسید.

هلاکت یک تروریست سعودی و 43 عنصر القاعده

عملیات ارتش سوریه در مناطق شرقی این کشور هلاکت یک تروریست سعودی و 43 عنصر القاعده را در پی داشت.

القاعده کنترل یک انبار مهمات ارتش سوریه در دیر الزور را در دست گرفت

گروه‌های وابسته به سازمان القاعده یک انبار مهمات ارتش سوریه در استان دیر الزور در شرق این کشور را در دست گرفت.

کشته شدن 22 تروریست عربستانی در حومه دمشق

در عملیات ارتش سوریه علیه تروریست‌های عضو «جبهه النصره» و «جیش الاسلام» در شهر «عدرا» در جنوب استان ریف دمشق، 22 تبعه عربستان سعودی کشته شدند.

تحولات سیاسی

نشست دوستان سوریه با حضور معارضان در لندن برگزار شد

گروهی از مقامات کشورهای دوستان سوریه و معارضان سوری برای مقدمه‌چینی برای نشست ژنو 2، روز گذشته در نشستی در لندن حضور پیدا کردند.

مبارزه با تروریسم؛ موضوع اصلی کنفرانس بین المللی ژنو

وزیر امور خارجه روسیه تاکید کرد که اکنون حتی شرکای غربی ما اذعان دارند مهمترین خطر در سوریه که کل منطقه را تهدید می‌کند، تروریسم است، بنابراین مبارزه با گروه‌های ترورویستی اصلی‌ترین موضوع کنفرانس ژنو2 خواهد بود.

سران گروه‌های تروریستی فعال در سوریه با مقامات آمریکایی در ترکیه دیدار می‌کنند

منابع مخالفان سوری به خبرگزاری رویترز گفته‌اند فرماندهان ارشد ائتلاف موسوم به «جبهه الاسلام» در چند روز آینده با مقامات آمریکایی در ترکیه دیدار می‌کنند. سفیر آمریکا در سوریه قرار است به زودی به ترکیه برود.

گزارش سازمان ملل، بکارگیری سلاح شیمیایی توسط افراد مسلح را ثابت می‌کند

بشار الجعفری تأکید کرد که گزارش کمیته حقیقت یاب سازمان ملل درباره بکارگیری سلاح شیمیایی در «خان العسل»، ثابت می‌کند که این سلاح علیه شهروندان و نظامیان سوری استفاده شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس