کد خبر 270568
تاریخ انتشار: ۲۳ آذر ۱۳۹۲ - ۱۲:۴۶

فرستاده ویژه کمیساریایی عالی سازمان ملل در امور پناهندگان و آوارگان ابراز امیدواری کرد کنفرانس ژنو۲ به نقطه عطفی برای پایان دادن به بحران داخلی در سوریه مبدل شود.

به گزارش مشرق، پایگاه خبری الحیات نوشت: آنجلینا جولی هنر پیشه آمریکایی و فرستاده ویژه کمیساریایی عالی امور پناهندگان و آوارگان سازمان ملل اظهار امیدواری کرد نتایج حاصل از برگزاری کنفرانس ژنو 2 باعث پایان دادن به بحران و نزاع داخلی سوریه شود.
 
وی در این باره گفت: من ایمان دارم جامعه بین المللی و شرکت کنندگان در کنفرانس ژنو 2 قادر خواهند بود از ادامه یافتن این نزاع جلوگیری کنند و اجازه ندهند افراد بی گناه و بی دفاع بیشتری در داخل خاک سوریه قتل عام شوند.
آنجلینا جولی که به مناسبت گذشت 1000 روز از آغاز جنگ و درگیری های خونین بیانیه ای صادر کرده در بخشی از این بیانیه گفته است: هزار روز از جنگ داخلی سوریه می گذرد و در هریک از این هزار روز گذشته ملت سوریه رنج ها و زخم های بی شماری را تحمل کرده است.
 
وی ادامه داد: در طول این مدت امداد رسانی به جنگ زدگان و آسیب دیدگان از این نزاع داخلی به سختی صورت می گرفته و هم اکنون نیز بیش از 250 هزار شهروند سوری محاصره شده در این درگیری ها در انتظار رسیدن کمک های بشردوستانه هستند.
 
فرستاده ویژه کمیساریایی عالی امور پناهندگان و آوارگان سازمان ملل گفت: ما به خوبی می دانیم در این مدت بیش از 100 هزار شهروند سوری کشته شده اند، یعنی در این 1000 روز به صورت میانگین 100 نفر کشته شده اند، این درحالی است که تاکنون جامعه بین المللی برای پایان دادن به این مشکل نتوانسته کاری از پیش ببرد و درسال های آتی زمانی که این جنگ و تبعات آن را به یاد خواهیم آورد همواره از خود خجالت زده خواهیم بود، چرا که موفق نشدیم جلوی خونریزی و قتل عام بیشتر را بگیریم.
 
وی افزود: این 1000 روز را باید به مثابه یک نشانه به شمار آوریم نشانه ای که از همه شرکت کنندگان در کنفرانس آتی ژنو 2 انتظار داریم برای کمک به ملت سوریه اختلافات را کنار بگذارند و برای پایان دادن به این جنگ کاری کنند.
وی در پایان گفت: ما نمی توانیم عقربه های ساعت را برای ملت سوریه به عقب باز گردانیم اما به طور حتم می توانیم از ادامه یافتن این 1000 روز جلوگیری کنیم.

*تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس