انتشار خبر تحریم‌های جدید علیه ایران کافی بود تا مذاکرات فنی ایران و 1+5 متوقف شود. مذاکراتی که "ماریا زاخاروا" ˈسخنگوی وزارت امور خارجه روسیه بلافاصله بدان واکنش نشان داد و تصمیم دولت آمریکا را«مخالف با روح توافقنامه ژنو» خواند.

گروه سیاسی مشرق - درحالي که طي روز هاي گذشته عمده بحث ها درباره احتمال اعمال تحريم جديدعليه ايران به حول وحوش کنگره آمريکا و تلاش کاخ سفيد براي جلوگيري از اعمال اين تحريم ها معطوف بود، روز پنج شنبه دولت اوباما در بيانيه اي که وزارت خزانه داري اين کشور منتشر کرد 14 شرکت و 4 فرد را به ليست تحريم هاي خود عليه برنامه هسته اي، سيستم بانکي و صادرات نفت کشورمان اضافه کرد.

انتشار خبر تحریم های جدید علیه ایران کافی بود تا مذاکرات فنی ایران و 1+5 متوقف شود. مذاکراتی که "ماریا زاخاروا" ˈسخنگوی وزارت امور خارجه روسیه بلافاصله بدان واکنش نشان داد و تصمیم دولت آمریکا را«مخالف با روح توافقنامه ژنو» خواند.

«محمد جواد ظریف» وزیر امور خارجه ایران نیز پیش از این، در مصاحبه با مجله تایم آمریکا درخصوص اعمال تحریم‌های جدیدی علیه ایران عنوان کرده بود: همه توافقات می‌میرد. ما دوست نداریم که تحت اکراه و اجبار به مذاکره بپردازیم و در صورتی که کنگره تحریم‌های جدیدی را اعمال کند این نشان از فقدان جدیت و فقدان تمایل برای دستیابی به راه‌حل از سوی آمریکا است.

سیدعباس عراقچی معاون وزیر خارجه و عضو تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای کشورمان ضمن انتقاد شدید از اقدام آمریکا در افزودن 19 فرد و شرکت به لیست تحریم‌های ضدایرانی، این اقدام را خلاف روح توافقنامه ژنو دانسته و گفته بود: در حال ارزیابی شرایط و اتخاذ عکس‌العمل مناسب هستیم.

همچنین مرضیه افخم سخنگوی وزارت امور خارجه نیز ضمن انتقاد شدید از این اقدام آمریکا، گفت: اینگونه اقدامات را غیرسازنده و خارج از مسیر تفاهم انجام شده در ژنو ارزیابی کرده و دولت ایالات متحده آمریکا را به پای‌بندی، واقع‌بینی و مرعوب نشدن در برابر برخی تندروهای مخالف روند مذاکرات ژنو توصیه می‌کنیم و مسئولیت عواقب اقدامات نسنجیده تماماً بر عهده دولت آمریکاست.

در همين حال «مايكل مان» سخنگوي «كاترين اشتون» رييس سياست خارجي اتحاديه اروپا روز گذشته گفت كه مذاكرات كارشناسي درباره برنامه هسته‌يي ايران كه پنجشنبه متوقف شد، احتمالا به زودي از سر گرفته خواهد شد. به گزارش رويترز از وين، مان گفت: پس از چهار روز مذاكره طولاني و مشروح، با توجه به پيچيدگي مسائل فني مورد مذاكره، مشخص شد كه كار بيشتري بايد صورت بگيرد. وي افزود كه پيش‌بيني مي‌شود كارشناسان پس از مشورت در كشورهاي خود، مذاكرات را به زودي ازسر خواهند گرفت. برپايه اين گزارش علاوه بر نشست عمومي ميان هيات‌هاي كارشناسي ايران و 1+5، كه از روز چهارشنبه در وين آغاز شد بود، مذاكرات تخصصي در زمينه‌هايي چون تعيين ساز و كار نقل و انتقال پولي و بانكي ميان دو هيات مذاكره‌كننده برگزار شده است.




* در ادامه این گزارش واکنش های داخلی به تحریم های جدید آمریکا علیه ایران را مشاهده می کنید؛

بررسی تحریم‌های جدید آمریکا علیه ایران در مجلس

کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در جلسات دو هفته آینده این کمیسیون، اقدام آمریکا در افزودن 19 فرد و شرکت به لیست تحریم‌های ضدایرانی پس از توافق ژنو را با حضور مسئولان مربوطه مورد بررسی قرار می‌دهد.


 فؤاد ایزدی:
باید جلوی توافقنامه ژنو را گرفت/ آمریکا معتقد است ایران حق غنی‌سازی ندارد

 فؤاد ایزدی کارشناس مسائل آمریکا به تحریم‌های جدید آمریکا علیه ایران و عدم خوشبینی بیش از حد نسبت به طرف غربی اشاره کرد و اظهار داشت:‌ خوشبینی را مسئولان دولت یازدهم ایجاد کردند؛ وقتی که یکی از مسئولان ارشد دولت در مجلس می‌گوید ما موفق شدیم هم حق غنی‌سازی را برای ایران به رسمیت بشناسیم و هم تحریم‌ها را برداریم، که این صحیح نیست. در حوزه غنی‌سازی، بر اساس توافقنامه، تا 6 ماه آینده به صورت ضمنی و نه به صراحت، ایران حق غنی‌سازی دارد در واقع مشروط به نظر موافق 1+5 است؛ یعنی اگر تا قبل از مذاکرات ژنو شعار مردم ایران این بود که غنی‌سازی حق مسلم ماست، الان به این شعار تبدیل شده که اگر آمریکایی‌ها موافق باشند، غنی‌سازی حق مسلم ماست.

وی یادآور شد: طی این دو هفته جان کری، وندی شرمن و لویی کهن در سنای آمریکا به این نکته تاکید داشتند که ایران حق غنی‌سازی ندارد مگر اینکه ما اجازه دهیم و بر اساس سند توافق حرف درستی را می‌زنند.

 این کارشناس مسائل آمریکا با تاکید بر اینکه توافقنامه ژنو دارای مشکل بوده و مبهم است، تاکید کرد: این متن مشکل دارد و تیم مذاکره کننده باید جلوی آن را بگیرد. مسئولین دولت نیز باید متن توافقنامه را به مردم نشان دهد.


جواد جهانگیرزاده:
آمریکایی‌ها پایه توافقنامه ژنو را سست کردند/آنها به بحث هسته‌ای اکتفا نخواهند کرد

 جواد جهانگیرزاده عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، با اشاره به تحریم‌های جدید آمریکا علیه شرکت‌ها و افراد ایرانی به بهانه حقوق بشر پس از امضای تفاهم‌نامه ژنو، گفت: در بند آخر تفاهم‌نامه ژنو این نکته به صراحت ذکر شده است که یا در مورد همه چیز توافق می‌شود و یا در مورد هیچ چیز و حرف معاون وزیر امور خارجه آمریکا وندی شرمن، به صراحت بند پایانی تفاهم‌نامه را نقض می‌کند.

وی افزود: اگر در هر جایی و با هر عبارتی و به هر شکلی برخلاف تفاهم‌نامه ژنو اقدام شود، به صورت طبیعی کل توافقنامه زیر سؤال می‌رود و متأسفانه پایه‌های این توافق توسط خود آمریکایی‌ها در حال سست شدن و از بین رفتن است.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: اقدام آمریکایی‌ها فضای بی‌اعتمادی را به شدت تشدید خواهد کرد و کسانی که پیش از این ادعا می‌کردند می‌توان با گفت‌وگوی مستقیم با آمریکایی‌ها به تفاهم رسید، متوجه می‌شوند که از لحاظ گفتمانی اشتباه می‌کردند.

جهانگیرزاده گفت: از این رو روشن می‌شود که هیچ اطمینانی به آمریکایی‌ها نباید داشت و مذاکره با آمریکایی‌ها راه درستی نیست. اظهارات خانم وندی شرمن این نکته را که آمریکایی‌ها تنها به بحث هسته‌ای اکتفا نخواهند کرد را تأیید می‌کند.



علاءالدین بروجردی:
بازگرداندن هیئت مذاکره‌کننده ایران از وین اقدامی بحق و انقلابی بود

علاءالدین بروجردی با اشاره به اقدام آمریکا در افزودن 19 فرد و شرکت به لیست تحریم‌های ضدایرانی پس از توافق ژنو، این اقدام آمریکا را نقض آشکار توافقنامه ژنو دانست و تأکید کرد: بازگرداندن هیئت مذاکره‌کننده هسته‌ای ایران از مذاکرات کارشناسی بین ایران و 1+5 از وین اتریش، اقدام به حق و انقلابی بود که روز گذشته توسط وزارت امور خارجه صورت گرفت.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در ادامه یادآور شد:  فراخوانی هیئت مذاکره‌کننده ایران از وین، اولین پیامی است که ایران به آمریکایی‌ها داد مبنی بر اینکه جمهوری اسلامی در عزم خود مبنی بر حفظ حقوق هسته‌ای و اجرای توافق ژنو جدی است و اگر قرار باشد آمریکایی‌ها به توافقنامه عمل نکنند، این یک تخطی آشکار محسوب می‌شود.

بروجردی در پایان تصریح کرد: اقدام آمریکا در اعمال تحریم‌های جدید علیه ایران یک بار دیگر نشان می‌دهد که این جمله مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه «آمریکا قابل اعتماد نیست»، چقدر دیدگاه و بینش عمیقی است؛ با توجه به فراخوانی هیئت مذاکره‌کننده ایران از وین، باید منتظر باشیم تا ببینیم دولت و شورایعالی امنیت ملی چه تصمیمی خواهند گرفت.


حمیدرضا ترقی:
دولت باید در قبال تحریم‌های جدید آمریکا موضع‌گیری کند

حمیدرضا ترقی معاون امور بین‌الملل حزب مؤتلفه اسلامی، با اشاره به تحریم‌های جدید آمریکا علیه کشورمان بر خلاف روح حاکم بر توافقنامه ژنو اظهار داشت:‌ با توجه به اعمال این تحریم‌ها، کارشناسان باید بررسی‌های لازم را انجام دهند و اگر مشخص شود که این تحریم‌ها برخلاف توافقنامه ژنو بوده است، باید مذاکرات متوقف شود.

ترقی با بیان اینکه وزارت امور خارجه کشورمان سعی داشت تحت تاثیر سیاست‌های رژیم صهیونیستی قرار نگیرد،‌ گفت: استفاده کننده اصلی لغو توافق ژنو، صهیونیست‌ها هستند از این رو باید طوری عمل کرد که در دام آنها نیفتیم و درعین حال حقوق ملت ایران نیز کاملا محقق شود.

معاون امور بین‌الملل حزب مؤتلفه اسلامی تاکید کرد: در صورتی که اعمال تحریم‌های جدید نقض توافقنامه ژنو تشخیص داده شود دولت باید موضع شدیدی نشان دهد.


کاظم جلالی:
اقدام آمریکا «معنی دار» و «غیر قابل توجیه» است

کاظم جلالی رئیس مرکز پژوهش های مجلس هم که  سابقه دیپلماتیک دارد، اقدام آمریکا را «معنی دار» و «غیر قابل توجیه» دانسته و  افزوده است: «اینکه وزارت خزانه داری آمریکا که مستقیما زیر نظر رئیس جمهور آمریکاست و جزء دولت آمریکا به حساب می‌آید، دست به تحریم‌ مجدد ایران بزند معنی‌دار و به هیچ وجه قابل توجیه نیست.» وی گفته است:«طبعا این امر می‌تواند بسترساز وارد شدن خدشه جدی به توافقات شود و در نتیجه دیوارهای بی‌اعتمادی را مرتفع‌تر کند.»

فروزنده سخنگوی جمعیت ایثارگران هم که در اواخر دولت قبل معاون پارلمانی رئیس جمهور بود، روز گذشته در گفت وگویی با یکی از خبرگزاری ها اقدام آمریکا را  نشان دهنده قابل اعتماد نبودن آنها دانست و اظهار داشت:«با توجه به حرکاتی که آمریکا داشته، چه بعد از توافق نامه ژنو و چه درباره‌ی تناقض‌گویی‌ها در بحث توافقنامه اصلا اعتمادی به آنها نیست ، بنابراین ما تا تضمین‌های کافی را نگرفته‌ایم، نباید یک طرفه به تعهداتمان عمل کنیم.»


سردار جوانی:
دولت در قبال تحریم‌های جدید اقدام عملی انجام دهد

ید‌الله جوانی کارشناس مسایل سیاسی، با اشاره به تحریم‌های جدید آمریکا علیه کشورمان برخلاف توافقنامه ژنو اظهار داشت: توافقنامه ژنو صراحت دارد که هیچ تحریم جدیدی نباید به تحریم‌های قبلی اضافه شود از این رو کاری که آمریکایی‌ها انجام دادند برخلاف روح حاکم بر توافق ژنو است.

سردار جوانی با بیان اینکه در توافقنامه بر پیوستگی تصریح شده یعنی اصل «همه یا هیچ» مد نظر است، افزود: تحریم‌های جدید نقض پیمان آمریکا و نشان‌دهنده عدم پایبندی آنها به تعهدات است.

مشاور نماینده ولی فقیه در سپاه با اشاره به برداشت‌های یک جانبه غربی‌ها در مورد توافقنامه ژنو خاطر نشان کرد: دولتمردان باید واکنش مناسبی در قبال این تحریم‌های جدید داشته باشند و متناسب با رفتار طرف مقابل، اقدام عملی انجام دهند چراکه مردم نیز قطعا انتظار دارند که دولت رفتار مناسبی نشان دهد.

وی با بیان اینکه آمریکایی‌ها ادعا می‌کنند که این تحریم‌ها از قبل وجود داشته است در حالی که این برداشت آنهاست، تصریح کرد: دولت نباید در قبال عدم پایبندی طرف مقابل به توافقنامه سکوت کند لذا انتظار می‌رود دولتمردان با هوشمندی نسبت به این قضیه عکس‌العمل لازم و به هنگام را داشته باشند.


آیت‌الله مجتهدشبستری:
مسئولان یاوه‌گویی‌های آمریکا را پاسخ دهند

آیت‌الله محسن مجتهدشبستری در خطبه‌های نماز جمعه این شهر اظهار داشت: دولت آمریکا با این کارها بار دیگر فرمایشات مقام معظم رهبری را تایید کرد که دولت آمریکا قابل اعتماد نیست و تسلیم محض رژیم صهیونیستی است.

وی اظهار کرد:  اما با این حال و به کوری چشم رئیس جمهوری آمریکا و نخست وزیر رژیم صهیونیستی غنی سازی اورانیوم را ادامه خواهیم داد و باید آمریکایی‌ها و صهیونیست‌ها بدانند ادبیات موهن، تنفرآمیز و ناپایدار آنان برای ملت ایران ارزشی ندارد.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی همچنین از مسئولان خواست جواب یاوه‌گویی‌های آمریکایی‌ها و رژیم صهیونیستی را بدهند.


حقیقت‌پور:
منتظر پاسخ «دولت حقوقدان» در قبال تحریم‌های جدید آمریکا هستیم

منصور حقیقت‌پور نماینده مردم اردبیل و نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اقدام آمریکا در افزودن 19 فرد و شرکت به لیست تحریم‌های ضدایرانی، اظهار داشت: آمریکایی‌ها با این عملکردشان نشان دادند که مرکز ثقل‌شان ضربه خورده و هم‌اکنون بر پایه عدم ثقل، تصمیم‌گیری می‌کنند و سخن می‌گویند.

وی با تأکید بر اینکه جمهوری اسلامی ایران برای بازگشت به وضعیت قبل از توافق ژنو چند ساعت بیشتر وقت نمی‌خواهد، افزود: ما هوشیارانه عمل می‌کنیم، ضمن اینکه قبلاً هم اعلام کرده بودیم که هیچ امیدی به آمریکایی‌ها برای راستگویی نیست چون آمریکا دیوار بی‌اعتمادی بلندی را طی این 60 سال بین خودش و ایران ایجاد کرده است و هنوز هم در حال بالاتر بردن ارتفاع این دیوار است.

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در ادامه یادآور شد: با این اقدام آمریکا، این بار جامعه جهانی در این زمینه قضاوت خواهد کرد و همه ناظر بر این روند بی‌اعتمادی و عهدشکنی آمریکا هستند؛ ما هم منتظر اعلام نظر صریح تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای در این باره هستیم.


سخنگوی کمیسیون امنیت ملی:
 می‌شود به توافق ژنو عمل نکرد

در مقابل این واکنش دیپلماتیک نقوی حسینی سخنگوی کمیسیون امنیت ملی اقدام آمریکا را نقض توافقنامه ژنو  خوانده است و تصریح کرده که «ایران نیز به عنوان یک طرف توافق طبیعتاً می‌تواند به بندها و موادی از توافق به علت نقض توافقنامه از سوی طرف آمریکایی، عمل نکند.»



محمدحسن آصفري:
نتیجه اقدامات آمریکایی‌ها به بن‌بست كشيدن روند مذاكرات خواهد بود

محمدحسن آصفري عضو كميسيون امنيت ملي طی یادداشتی در روزنامه تهران امروز نوشت: بعد از توافقنامه هسته‌اي ژنو، انتظار از طرفين توافقنامه اين بود كه از دست زدن به هر نوع اقدامي كه اين توافقنامه را تضعيف كند يا با روح توافقنامه مخالف باشد، خودداري كنند. در اين راستا ايران گام اول را برداشت و به بازرسان آژانس اجازه داد تا از سايت هسته‌اي اراك بازرسي به‌عمل آورند. همچنين فعاليت‌هاي هسته‌اي ايران نسبت به گذشته كندتر شد كه اين موضوع مورد تاييد آژانس هم قرار گرفت.

با اين حال طرف غربي بخصوص آمريكا هر روز به بهانه‌هاي جديد در صدد تضعيف توافقنامه بر آمده است. يكروز كنگره آمريكا تلاش مي‌كند تحريم‌هاي بيشتري را عليه ايران اعمال كند. روز ديگر سناتورها طرح جديد تحريم آماده مي‌كنند و در همان حال هم كاخ سفيد با برخي بازي‌هاي سياسي سعي دارد اينگونه وانمود كند كه مانع تصويب تحريم تازه عليه ايران شده است.

اقدام آمريكايي‌ها تنها نتيجه‌اي كه در برخواهد داشت به بن‌بست كشيدن روند مذاكرات خواهد بود آنها با اين كارشان مذاكرات را دچار چالش خواهند كرد.متاسفانه شاهد هستيم با وجوديكه مدت زمان خيلي كوتاهي از زمان توافق ژنو گذشته است اما طرف آمريكايي با اقدامات خود نشان داده است كه قابل اعتماد نيستند و با وجودي كه يكي از اعضاي تيم مذاكره‌كننده آنها ايراني‌ها را به فريب‌كاري متهم كرده بود شاهديم اين طرف آمريكايي است كه با نقض تعهدات خود در ژنو فريبكاري كرده است.


روزنامه آرمان روابط عمومی:
منتقدان توافق ژنو منافع شخصی و گروهی دارند!
 
آرمان روابط عمومی نوشت: خبرها وموضع‌گيري‌هاي مختلفي پس از مذاكرات ژنو شكل گرفت، عده‌اي همسو با دولت شادماني خود را آشكارا بيان نمودند، برخي در جهت منافع حزب يا گروه خود بر طبل بدگماني كوبيدند و آرامش نسبي كه دركشور هويدا شده بود را ناديده گرفتند، برخي نيز با تمسك به شعارهايی كه پايه و اساسي خود محورانه داشت، ساز و كار مذاكرات به زير سنبه پرزور خود بردند و تازيانه‌هاي سخت وسنگين اتهام را در بعد وسيعي بر سر ديپلماسي ظريف كوبيدند، نقادي‌هايي كه نشأت گرفته از به خطر افتادن منافع شخصي عده‌اي خاص بود جلوه‌گر شد.

در ادامه این یادداشت آمده است: عده‌اي در كشور در انديشه دشمن‌سازي فرضی هستند، عزتمندي كشورشان را كه در توافقنامه ژنو به خوبي آشكار است را به منزله ذلت قلمداد مي‌نمايند وقتي شنيده مي‌شود پس از تفوق در مذاكرات هسته‌اي كه به حق ظريف وهمراهانش با جديت وپشتكار به اين توفيق تاريخي دست يافتند، 53 نفر از نمايندگان دست به قلم برده و وي را محكوم مي‌نمايند ودرخواست استيضاح او را مي‌كنند، نا خودآگاه نفس در سينه افرادی كه تنها به فكر رشد و تعالي كشورشان هستند، حبس مي‌شود.


کیهان:
دولت باید از فضای خوش‌بینی خارج شود/ مسئله اصلی غرب، «قدرت» ایران است

آمریکایی‌ها معتقدند توافق ژنو یک فرصت استثنایی برای کنترل ایران در اختیار واشنگتن قرار داده و می‌تواند مبنای محکمی برای وادار کردن ایران به امتیازدهی در سایر پرونده‌ها باشد.

تیم مذاکره‌کننده ایران باید از فضای خوش‌بینی کنونی خارج شود و بداند که اصولا بحث هسته‌ای ایران در هر دو شکل مورد بحث غرب، یک موضوع حاشیه‌ای است البته موضوعی که با همه حاشیه‌ای بودن یک شاخص برای ارزیابی قدرت ایران در دفاع از استقلال، هویت و حقوق خود است، مسئله اصلی غرب، «قدرت» ایران است که توانایی هسته‌ای با همه اهمیت آن یک نقطه در این قدرت است. توانایی ایران در مدیریت تحولات منطقه و شکل‌دهی به یک قدرت بزرگ منطقه‌ای و بین‌المللی نقطه کانونی و اصلی «قدرت» ایران است و از این روست که در بحبوحه بحث مذاکرات مقدماتی ژنو، جان‌کری پای بحث سوریه و حزب‌الله را به میان کشید و کاهش تحریم‌ها را منوط به کوتاه آمدن ایران در این قبیل پرونده‌ها کرد.


زنگ خطر براي توافقنامه ژنو

روزنامه تهران امروز نوشت: ايران در اعتراض به تحريم‌هاي جديد آمريكا، مذاكرات كارشناسي هسته‌اي در وين را متوقف كرد.

اقدام جديد آمريكا در تحريم 19 شركت و شهروند ايراني با واكنش فوري مقامات كشورمان مواجه شده است و ايران آن را نقض توافقنامه ژنو ارزيابي كرده است. 19 شركت ياد شده پس از آن تحريم شدند كه كاخ سفيد روز چهارشنبه هفته گذشته با رايزني‌هاي فراوان كنگره آمريكا را از تشديد تحريم‌هاي ايران منصرف كرد. يكروز بعد دولت آمريكا ليستي را منتشر كرد كه نشان مي‌داد 19 شركت و فرد حقيقي ايراني مشمول تحريم آمريكا شده‌اند. انتشار اين خبر باعث شد تا تيم كارشناسي ايران كه در وين مشغول مذاكره با هيات كارشناسي 5+1 بود تا درباره توافقنامه نهايي هسته‌اي به راه‌حلي برسند، مذاكره را نيمه تمام گذاشته و به ايران بازگردند. متعاقبا مرضيه افخم، سخنگوي وزارت خارجه هم اعلام كرد: مسئولیت عواقب اقدامات نسنجیده تماما برعهده دولت آمریکاست.عباس عراقچي، معاون وزارت خارجه هم اقدام آمريكا را خلاف روح توافقنامه ژنو دانست و آن را تقبيح كرد. در همين حال برخي رسانه‌هاي آمريكايي هم تحريم‌هاي جديد آمريكا عليه ايران را تلاشي براي راضي نگهداشتن گروه‌هاي مدافع اسرائيل و تندروهاي كنگره ارزيابي كردند.


{$sepehr_album_8121}

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 107
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 13
  • ۱۲:۰۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۳
    0 0
    هرچی هی گفتیم بابا اینا بحثشون اصلا هسته ای نیست، اونا استقلال ما رو نشانه رفتن، نرفت به خرج این دوستان. حالا این اولشه. تحویل بگیرید.
  • ۱۲:۰۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۳
    0 0
    بچه ها برید دلار بخرید!!!!!
  • ۱۲:۳۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۳
    0 0
    آقايان داخل كشور لااقل موقتا" اختلاس و هديه هاي ميلياردي از بيت المال ندهند تا تورم بيشتر نشود...
  • ۱۲:۳۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۳
    0 0
    بازم مثل همیشه روزنامه های سبز رنگ اصلاح طلبی هیچ نقدی رو برنمی تابن حال اگه این توافق در زمان احمدی نژاد انجام میشد و طرف مقابل پایبند نبود چه برچسب ها و انگ ها که نمیزدن ...
  • ۱۲:۴۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۳
    0 0
    متاسفانه بي تدبيري هاي تندروهاي راست در زماني كه دولت تحويلشان بود باعث شد كه تمامي امتيازهايي كه كشورمان داشت از دست بدهيم از جمله تحريم نفت و بستن تنگه هرمز هميشه از آن مي ترسيدند ولي آقايان كاري كردند كه ترس از آن نداشته باشند كه حتي قطره اي نفت از ايران خارج شود ...
  • م ح ۱۳:۴۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۳
    0 0
    اصلا خوی وخصلت امریکائی ها وغربی ها این است کمی که کوتا بیائی مثل سگ می ماند شروع به پارس کردن می کنند بشین و سنگی بر پابه فرار می گذارند بابا کوتا نیائی نترسید ملت پشتبان شما هستند
  • ۱۳:۴۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۳
    0 0
    آقایان تدبیر و امید اگر نص قرآن را مد نظر قرار میدادندنباید هیچ وقت به غرب اطمینان می کردند آنجایی که میفرماید: وَلَن تَرْضَى عَنكَ الْيَهُودُ وَلاَ النَّصَارَى حَتَّى تَتَّبِعَ مِلَّتَهُمْ (یهودان و ترسايان از تو خشنود نمی شوند ، تا به آيينشان گردن نهی)
  • ۱۳:۴۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۳
    0 0
    اشتباه منفي دادم .
  • محمد ۱۴:۱۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۳
    0 0
    توافق شد دو سر برد حالا حیثیت امریکا کلا زیر سوال رفته و ایران موقعیت دیپلماسیش بهتر شده
  • پیام ۱۴:۲۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۳
    0 0
    فرمایش رهبری یادتون رفت؟؟؟؟؟یادتون رفت آقا میگفت من به این مذاکرات خوشبین نیستم؟؟؟نگفت اینا بد عهد و عهدشکن هستن؟؟؟؟حالا آقایونی که میگفتن نگین مرگ بر آکریکا تحویل بگیرن.این داون آمریکایی بود که واسش غش میکردین.
  • جواد ۱۴:۴۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۳
    0 0
    به نظر من این مساله میتواند سبب ایجاد وحدت ملی در کشور شود که اگر آن را قدر بدانیم و با دخالت دادن مردم در نظر دادن، بحث در مجلس و آگاه کردن مردم از نقشه آمریکا و اینکه آمریکا در برابر رژیم صهیونیستی چقدر ذلیل است و صدای واحدی ندارد. بحث مناظره ای در باره برخورد با این قضیه و در نظر گرفتن نظر عموم و آنگاه ایراد نظرات دولت و رهبری و بُعد بین المللی و رسانه ای دادن به این تصمیمات و سپس توصیه به مردم جهت بهترین برخورد اجتماعی و اقتصادی با این قضیه قابل دستیابی است.
  • جواد ۱۴:۴۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۳
    0 0
    به قول نکات ظریف شما آمریکا از 4 تا چیز ما نمیترسه که از مردم ما میترسه. ولی الان از اونی که میترسیدن چون بردنش به حاشیه و نمیبیننش نمیترسن!
  • ۱۴:۴۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۳
    0 0
    روزنامه اصلاح طلب آفتاب در گفتگو با کارشناسان سعی کرده این موضوع را القاء نماید که این تحریم ها مربوط به پیش از توافق نامه بوده است در صورتی که تمامی مسئولان وزارت خارجه در این موضوع که این تحریم ها بعد از توافق نامه ژنو طرح شده اتفا نظر دارند
  • ۱۴:۴۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۳
    0 0
    كمتر از يك هفته پس از امضاي تفاهمنامه هسته‌اي بين ايران و گروه 5+1 دوگانگي رفتاري غربي‌ها مقابل ايران ادامه پیدا کرد و اتحاديه اروپا 17 شركت ايراني را به ليست تحريم‌هاي خود افزوده.
  • ۱۴:۴۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۳
    0 0
    نمیدونم چی بگم خدا به داد ما جوونا برسه
  • ۱۴:۵۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۳
    0 0
    خدا به داد ما جوونای نسل سوخته برسه مسئولین به فکر بی کاری باشید بی کاری بیداد میکنه 1 فوق لیسانس بیکار متلهل
  • ۱۴:۵۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۳
    0 0
    هرچه میکشیم از دولت قبله نمیدونم چجوری میخان جواب بدن
  • ۱۵:۵۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۳
    0 0
    فقط یک جمله مرگ برآمریکااااااااا
  • آدمیزاد ۱۵:۵۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۳
    0 0
    نگاهی به آینده ، سال 50670، کهکشان راه شیری کره زمین را تحریم و سیاره ژوپیتر همه گزینه ها رو روی میز دانست کامنت گزار زمینی در روزنامه" منظومه شمسی" نوشت : " همش تقصیر دوره احمدی نژاده "
  • خوزستان ۱۶:۱۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۳
    0 0
    بابا این دولتهایی که دارن پشت سر هم سر کار میان و میرن چرا ذره ای تدبیر و بصیرت واقعی بخرج نمیدید چرا رهبر بزرگ و حکیم ما وقتی نکته ای رو گوش زد میکنه توجه نمیکنید و میرید دنبال فرعیات سخن مرگ بر صهیونیسم
  • ۱۶:۲۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۳
    0 0
    آقا جواد واقعا گل گفتین
  • ۱۶:۲۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۳
    0 0
    واقعا برای آرمان متاسفم، اصلا به روی خودش نیاورده
  • آدمیزاد ۱۶:۴۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۳
    0 0
    شرفت را چند دلار میفروشی؟
  • مرجان ۱۶:۴۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۳
    0 0
    آقایون با تدبیر !!!! نا امیدمون کردید!!! رای منو پس بدید!!!
  • ۱۸:۱۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۳
    0 0
    دمه امریکا گرم بردتون لب چشمه تشنه برتون گردوند
  • یه ایرانی ۱۸:۱۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۳
    0 0
    یالا رای مارو هم پس بدید ،حالم از این همه تدبیر به هم خورد
  • ۱۸:۱۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۳
    0 0
    متاسفم دولت باید اقدام کنیم
  • ۱۸:۲۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۳
    0 0
    ................ گوشی رو بردار !
  • sss ۱۹:۱۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۳
    0 0
    ارمان باید روزنامه کشور گینه نو باشه!!!
  • ۱۹:۲۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۳
    0 0
    خدا را شکر که همه ی تحریم ها لغو شد. ظریف خیلی خسته شدی!!
  • ۱۹:۳۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۳
    0 0
    من میدونستم که ظریف خیلی باسواده. خدا را شکر که آمریکایی ها شکست خوردند
  • علی ۱۹:۳۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۳
    0 0
    امام خمینی: کسانی که خواب امریکا را می بینند خدا از خواب بیدارشان کند.
  • سیدمهدی موسوی ۱۹:۴۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۳
    0 0
    آره جای مشت یانکی ها زیر چشم تدبیر امید هم مصداق این پیروزی هست !!!!
  • سیدمهدی موسوی ۱۹:۴۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۳
    0 0
    الله لایغییر ما بقوم حتی یغییر مابانفسهم !! خداوند سرنوشت هیچ ملتی رو عوض نمی کنه تا خود اون ملت نخواهند
  • ۱۹:۴۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۳
    0 0
    نه عزیز من بدتر از اون گازانبری کلید روحانی رو شکستند !!!!
  • ۱۹:۵۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۳
    0 0
    روزنامه آرمان كه اصلا اون بالا نيست؟؟؟
  • ۲۰:۰۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۳
    0 0
    یک سوال : توافقتامه ای که هنوز اجرایی نشده رو چجوری میشه نقض کرد؟؟!! اینگه بعضی افراد صحبت از نقض توافقنامه میکنند نشان از بی سوادی یا بیتوجهی یا مغرض بودنشون داره چون هنوز توافقنامه اجرایی نشده که بخواد نقض بشه . در حال حاضر ما هم داریم غنی سازی بیست درصد انجام میدیم.
  • مجتبی باجلانی کامیارانی ۲۰:۰۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۳
    0 0
    اگر دولت از روز اول به دغدغه های آقا توجه می نمود وحرف ایشان را که فرمودند "من نسبت به مذاکرات خوشبین نیستم" کار به اینجا کشیده نمی شد
  • مسعودپور ۲۰:۲۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۳
    0 0
    1- امریکادر هژمونی خود عادت کرده که طرف او به تعهدات خود عمل نکند ولی همواره طرف مقابل ملزم به رعایت واجرای تعهدات خود باشد، فلسطین همینطور بدبخت شد. این اخلاق راباید از امریکا گرفت. 2- حال که امریکا متن معاهده ژنو را و پذیرش تحریمهای بعدی اروپارا به ایران تحمیل کردند، اگر دراول راه مقاومت و تدبیر صورت نگیرد این طمع امریکا تاآخر یکطرفه پیش می رود! 3- مقامات مادر بحث تحریمها وادادگی نشان دادند 30% سهم تحریمها جای اینقدر تأثیرپذیری ندارد جلو ضرر تاریحی را باید گرفت. 5- امید مردم شریف را با تدبیر برآورده کنیم تا زحمات به باد نرود.
  • چمران ۲۰:۴۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۳
    0 0
    همه این کارشکنی ها کار رژیم غاصب اسرائیله آمریکا سگ زنجیر به دست اسرائیله اصلا کل مجلس و اقتصادش دست لاوی های اوناست الان هم جان کری رفته خط و مشی هاشونو از نتانیاهو بگیره مسلما اونا هیچوقت به توافقات و تعهداتی که به دست اومده پایبند نخواهند بود
  • khalil ۲۰:۴۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۳
    0 0
    شیطان شیطان است اصلا به اهریمنی چون غرب اطمینان نباید کرد قلبل توجه خودفروختگان داخلی
  • ۲۰:۴۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۳
    0 0
    صبح رادیو پبام رو روشن کردم، اونقدر خوشحال بودن که این اتفاق افتاده!!
  • امیر ۲۱:۱۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۳
    0 0
    این هم متن دقیق تحریم ها!! مشرق چرا منتشر نمیکنی ؟ http://www.treasury.gov/press-center/press-releases/Pages/jl2241.aspx
  • ali ۲۱:۱۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۳
    0 0
    با تصویب تحریم های جدید آمریکا علیه ایران ! آنچه جلیلی در خشت خام میدید،ظریف در لب تابش نمیدید...
  • ۲۱:۱۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۳
    0 0
    آی جوون فوق لیسانس بیکار!!! اولا خودتی و اشتباهی اومدی! حنای پوپولیستی شماها دیگه رنگ نداره! جنگ روانیتون هم برای از مدار خارج کردن فکر مردم راجع به اینکه دور و برشون چی میگذره و فقط با یه لقمه نون و فکر معضل بیکاری مشفولشون کردن دبگه ره به جایی نمیبره! برای این مردم سرنوشتشون بیشتر از یه لقمه نون که امثال تو به زهر آغشته ش میکنن ارزش داره! دوما اگه واقعا زاست میگی و این حرفت از مرکز عملیات روانی دشمن سر چشمه نگرفته باید بهت بگم که خیلی پرتی! برای همینه که فوق لیسانس بیکار هستی! حهما فقز با تقلب و خر خونی و رشوه نمره گرفتی و به اینجا رسیدی! اما داداش یه فوق لیسانس سواد و مغز میخواد تا کار بگیره و تو نداری!!! دل به فوق لیسانس کذلییت خوش نکن چون کسی سرنوشت علمی کشور رو دست تو که اندازه یه پنجم ابتدای ۱۲ ساله حالیت نیست نمیده! برو دنبار کارهای دستفروشی و این چیزا بگرد بیکار نمونی!!!
  • ۲۱:۲۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۳
    0 0
    ظریف بازم بست نیست؟؟؟ خدا پدر غیرت ایرانی سعید جلیلی را بیامرزه!!!!
  • سید ساقی ۲۱:۲۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۳
    0 0
    روزنامه آرمان واقعا تو توهم شدیدی گرفتار شده هنوز نمی خواد قبول کنه که مشکل دولت آمریکاست نه اونایی که ظریف رو به خاطر این معاهده ی دروغین مواخذه کرده بودند
  • ۲۱:۳۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۳
    0 0
    چون با عرض معذرت مثل کبک بعضیاشون سرشونو کردند زیر برف
  • amir ۲۲:۳۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۳
    0 0
    پارس سگ!!! نه!!!! واق سگ.با همین جمله به پارس لقب سگ میدی.دقت کنین
  • یقه ۲۲:۳۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۳
    0 0
    کاش امثال شما با جنبه ها!! اصلا رای نمیدادید!!!!
  • نیلوفر ۲۳:۱۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۳
    0 0
    دلم واسه اون روزایی تنگه ک جلیلی واحمدی نژاد غیرت ایرانی شونو نشون میدادن ... حالاچی شد؟!!اخه چقدر تدبیر؟!!!
  • ۲۳:۲۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۳
    0 0
    وَلَن تَرْضَى عَنكَ الْيَهُودُ وَلاَ النَّصَارَى حَتَّى تَتَّبِعَ مِلَّتَهُمْ (یهودان و ترسايان از تو خشنود نمی شوند ، تا به آيينشان گردن نهی)
  • رضا ۲۳:۵۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۳
    0 0
    آهای اونایی که میگفتید روحانی مچکریم حالا چی میگید ؟؟؟ جانم فدای رهبرم که اینقدر غریبه که هیچکس به حرفش گوش نداد ... در عاشورا زمانی تحریم آب برداشته شد که سر حسین و یارانش روی نیزه بود و خواهران حسین در اسارت .....
  • ۰۲:۰۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۴
    0 0
    خانم سخنگو گفته اند مسئولیت عواقب تحریم های جدید به عهده آمریکاست. مثلاً چه عواقبی میتونه داشته باشه برای آمریکا؟ اون هم در شرایطی که دولت ما خودش رو کاملاً خلع سلاح کرده.
  • محمد ۰۹:۵۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۴
    0 0
    من رای خودم رو پس میگیرم چه سری چه دمی عجب تدبیری سالی که نکوست از بهارش پیداست
  • بسیجی ۱۰:۲۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۴
    0 0
    بازرسان آزانس انژی هسته ای باید از کشور اخراج شوند.
  • ۱۰:۴۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۴
    0 0
    بازم تقصير احمدي نزاده !!!!!!!چه رويي داريد به خدا
  • ۱۰:۴۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۴
    0 0
    آفرين ،دقيقا همينه
  • sadat ۱۲:۴۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۴
    0 0
    حرف همه ما: بازرسان آزانس انژی هسته ای باید از کشور اخراج شوند. من نمیدونم اینها، این گرگ صفتها و روباه صفتها رو نشناختند؟ از اول معلوم بود سر توافقات نسیه شون نمی مونند دولت تدبیر چه کار میکنی؟
  • جیمی ۱۲:۴۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۴
    0 0
    مرگ بر آمریکا،....اما ما منتظر حرکت سنجیده ای از سوی تیم مذاکره کننده ایران هستیم،در حرکت اولشان کارشان ستودنی بود .
  • ۱۳:۰۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۴
    0 0
    غنی سازی بیست درصد رو دیگه باید خوابش رو ببینی عزیزم. لازمه بدونی که دولت محترم قبل از امضای توافق کلی از بندهای اون رو انجام داده بود. در گزارش اخیر آژانس هم اشاره شده بود. البته مثل همیشه داوطلبانه بوده!!!
  • ۱۳:۰۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۴
    0 0
    چقدر بی ادب. مسئولان ما هم همین فکر امثال شما را داشتند که وضع اشتغال به اینجا رسیده دیگه. والله ما هر کی دور و برمون می بینیم از دکتر بگیر تا فوق لیسانس و لیسانس، یا بیکاره یا چند ساله داره پایان نامش رو تحویل میده یا داره دنبال کار میگرده یا داره به سبک عصر برده داری با حقوق بخور و نمیر حمبالی میکنه. اون هایی که دیپلم رو گرفته و نگرفته رفتن سرکار امروز دستشون به دهنشون میرسه. البته یه عده قلیلی تحصیل کرده هم دیدیم که چون از بند پ استفاده کردند به یه جاهایی رسیدن.
  • خانه دار ۱۵:۴۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۴
    0 0
    والله بخدا تدبیر من از اینا بیشتره، من حداقل زحمت دانشمندای هسته ای رو اینجور هدر نمیدم. از شهدا شرمنده ایم.
  • مدبر ۱۷:۳۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۴
    0 0
    کار آقای ظریف چه ایرادی داره؟ طرف پایبند نیست او چه تقصیری دارد؟ مگر مذاکره بدون نظر آقا امکان پذیر بود؟ حرفهای تفرقه انگیز نزنید لطفا.... آقا خودشون مگه نفرمودن که این تیم مذاکره کننده بچه های ما هستند؟ اصل مذاکره با نظر نظام و رهبری بوده. در هر مداکره و توافقی مسائلی پیش میاد و این امر طبیعی ست... من هم به حکمت و فرزانگی مقام معظم رهبری ایمان دارم و هم دولت منتخب را با تدبیر میدونم... جرقه ای که زده شده به زودی به تلی از نور تبدیل خواهد شد.... حاکمیت امام عصر(عج) هم یادمون نره.... بی صاحب که نیستیم....
  • ۱۸:۰۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۴
    0 0
    آره ايران موقعيت ديپلماسيش بهتر شده! تو فضاي ذهني شما البته! در واقعيت الان غرب بيشتر تهديد خواهد كرد.
  • ۱۸:۰۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۴
    0 0
    چون موقعي كه رهبري بزرگ و حكيم فرمودند به آن كسي رأي بدهيد كه دشمن از او بيزارتر است، گفتيد بي خيال. به همين دليل ولايت ناپذيري، گشنگي كه بلاي آسماني است، ادامه خواهد داشت. اما در بلاد كفر، چون مردم آمريكا به حرف‌ رؤساشون اعتماد مي‌كنند، دنيايشان آباد است. حالا فهميدي از خودمون هست كه مي‌خوريم؟!
  • ۱۸:۰۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۴
    0 0
    جناب يقه!!! به شما چه مرجان خانم و امثالش رأيشان را پس گرفته‌اند؟! دوست داشته رأي بده و حالا پس بگيره. همه مثل شما متعصب نيستند.
  • محمد ۱۸:۰۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۴
    0 0
    نه خير جناب چمران. دولتمردان آمريكا حرفي از حرف شنوي نزده‌اند. تقصيرشان را گردن خودشان بينداز. اين آمريكاست كه رژيم حرام‌زاده صهيونيستي را تقويت مي‌كند، نه برعكس. اين آمريكاستكه اگررژيم صهيونيستي را رها كند، اين رژيم از بين مي‌رود، نه برعكس. پس بيخود دولت منحوس و مفلوك آمريكا را تطهير نكنيد، از خودشان بهتر!
  • ۱۸:۰۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۴
    0 0
    ناشناس 13:05 تو بي ادبي، وگرنه حرف حق تلخ است.
  • ۱۸:۴۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۴
    0 0
    مدیر؟؟؟ نه بابا!!!!! لطفا با چسبوندن خودتون به رهبری نخواید دهن اعتراض مردم رو ببندید! رهبری اولش غیر مستقیم به روجانی فرمودن اگه این چیزهایی که نوشتین دزست باشه قابل تقدیره! جکمت این نوع جواب اینه که: ۱. قصاص قبل تز جنایت نشده ۲. علم بر این که تیم مذاکره وا داده و رهبری از قبل میدونن ۳. عاقبت توافق معلومه به کجا ختم میشه ولی برای اینکه پوپولیستهای حامی دولت تدبیر و امید نگن آقا چرا فضا رو آلوده میکنید و میدون نمید گذاشتن تا حرفشون رو بجای گفتن مردم در عمل ببینن و دل به گل قالی خوش نکنن!
  • صدرا ۱۸:۴۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۴
    0 0
    جناب با سواد یکبار دیگر ژنوچای رو بخون دولت فخیمه تدبیر و امید قبل از مرگ خودکشی کرد(قبل از امضای ذلتنامه بنابر گزارش آزانس جون خیلی چیزا رو تعطیل کرد ا)ز طرف دیگر قرار بود مستکبرکهای جهانی(البته به زعم باسوادای مثل شما و حقودانهای از جنس دولت فخیمه قدرتهای جهانی و کدخدا)هم تحریمی جدید وضع نکنند گرفتی یا نه
  • ۲۰:۴۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۴
    0 0
    لیسانس الکترونیک ................ (بیکار)
  • ۲۰:۵۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۴
    0 0
    با همین تفکرات مردم ایران ( ازجمله شما ناشناس ) که آمریکا به خودش جرات داده ایرانو تحریم کنه ( حالا شما تفکرات تو راست و چپ کن )
  • ۲۱:۰۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۴
    0 0
    ( ناشناس ) +++++ مردم اگه به سخنان رهبری گوش کنند حداقل این جوری جلوی دشمن حقیر نمی شن.....
  • ۲۱:۰۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۴
    0 0
    دقیقا کاری که دولت قبل کرد همین بود. دلار رو گرون کرد تا بتونه با یک بشکه نفت یارانه ی 10 نفر رو بده در صورتی که با دلار ارزون با فروش یک بشکه نفت فقط یارانه ی 3 نفر رو میتونست بده.
  • ۲۱:۰۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۴
    0 0
    وجهه ی بدی که احمدی نژاد از ایران ساخته 50 سال دیگه هم از بین نمیره.چه قدر رو دارن اونایی که از احمدی نژاد دفاع میکنن من موندم روز قیامت چه جوری میخوان جواب بدن.
  • ۲۱:۰۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۴
    0 0
    2 سال پیش که اینهمه تحریمهای ظالمانه کردن به خاطر این بود که دولت وقت جلوشون کوتاه اومد؟ حرف خودته
  • ۲۱:۱۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۴
    0 0
    دمت گرم محمد جان خوشم میاد درک بالایی داری و مثل افراطیون فقط نوک بینیتو نمیبینی.
  • ۲۱:۱۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۴
    0 0
    میدونی مثل چی میمونه؟؟ خداوند که انسان رو آفرید میدانست که انسان در آینده چه طور رفتار میکند و اگه حرف شما درست باشه دیگه نیازی به فرستادن انسان به دنیا نبود چون ز آینده خبر داره و میدونست انسانها چه اعمالی از خود به جا میذارن ولی برای اینکه به خود انسانها اعمالشون رو نشون بده اونا رو به دنیا فرستاد دولت با تدبیر ما هم با این کار به تمام جهان نشون داد که این ایران نیست که به دنبال وقت کشیه. شما حالا حالا ها زوده براتون اینا رو درک کنید.
  • ۲۱:۱۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۴
    0 0
    از کیهان که بهتره.
  • ۲۱:۱۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۴
    0 0
    مهم اینه که دولت ما تحریم جدیدی نیاورد.اشتباهات دولت قبل رو که دولت جدید نباید جمع کنه اینا رو از چشم دولت قبل ببینید.تازه چیزی نیست که اینا یه مشت کاغذ پاره اند.
  • جواد ۲۱:۲۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۴
    0 0
    اگر رهبری مخالفت آشکار با این مذاکرات میکرد، مطمئنید از او عبور نمیشد و مانع اقتصادی کشور را اونوقت معرفی نمیکردند؟ ماجرای حکمیت را به خاطر آورید که یاران بی بصیرت امام ایشان را مجبور به حکمیت کردند. البته موضع رهبری در اون مقطع الان که نگاه میکنیم خیلی هوشمندانه بوده.
  • hosseinelias ۲۱:۲۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۴
    0 0
    غریبی ها و اسرائیلی ها خون مسلمونا رو تو شیشه کردن انشالله به حق زهرای مرضیه نابود بشن، آمین یارب العالمین
  • ۲۱:۲۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۴
    0 0
    خوب الان که چیزی نشده.مگه نمیگفتید توافق ترکمنچای است؟ خوب توافق به هم خورد از چی ناراحتید؟
  • ۲۱:۲۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۴
    0 0
    عزیزم لاوی نه لابی.
  • ۲۱:۲۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۴
    0 0
    دوست داری خودمونو به روسیه بفروشیم؟ قرارداد اس-300 چی شد؟
  • ۲۱:۲۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۴
    0 0
    هر چی باشه جلیلی عامل کلی تحریم شد ولی دکتر ظریف باعث شد لا اقل تحریم جدیدی تصویب نشه.
  • ۲۱:۲۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۴
    0 0
    معلومه بازم دلت تحریم میخواد که دم از جلیلی میزنی؟ ظریف که تحریم جدیدی نیاورد!!
  • ۲۱:۲۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۴
    0 0
    دلت واسه تحریم و گرونی تنگ شده
  • ۲۱:۲۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۴
    0 0
    هنوز تحریم جدیدی تصویب نشده دولت قبل کلی تحریم اورد بازم میگیم روحانی مچکریم.
  • ۲۱:۲۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۴
    0 0
    بازم افراط
  • ۲۱:۲۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۴
    0 0
    اینا فقط منافع خودشون براشون مهمه. منافعشون با موفقیت دولت در تضاده براشون هیچ چیز دیگه ای مهم نیست. هر روز حرفشون عوض میشه.همینا میگفتن توافق ننگه خوب حالا که به هم خورده باید خوشحال باشن.
  • عاشورا ۲۱:۳۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۴
    0 0
    سلام یه خواهش لطفا تا اخر بخونید1 در جواب آقا یا خانم مدبر که گفتند مذاکرات با اجازه آقا صورت گرفته واجبه بگم که آقا مجبور شد اجازه بده چون اگه موافقت نمیکرد اونقدر جنگ روانی ایجاد میکردن و میگفتند که آقا مخالف خوب شدن اقتصاد و...2ما طبق گفته آقا نباید دشمنون رو از یاد ببریم که متاسفانه بعضی ها از یاد بردن.3.تیم مذاکره کننده اشتباه کرد باید به همون سطح که تحریم ها کم میشد درصد غنی سازی کم میشد عین سیاست جلیلی نه یکباره و بصورت داوطلبانه.4.آخرین حرف گرگ زاده عاقبت گرگ شود ولی انگار بعضیا مثل روزنامه آرمان نمیخوان باور کنن.یاحق
  • ناصر ۲۲:۲۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۴
    0 0
    این آمریکا اصلا ارزش ندارن هیچ غلطی نمیکنن اینا ارزش مذاکره ندارن به کار خودتون در کشور عزیز برسی این تحریما هیچ اثری نداره مقاومت مقاومت زنده باد ایران و ایرانی
  • نفر ۰۰:۲۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۵
    0 0
    در زمان شوروی ادمهایی بودن که تند ترین مخالفتها را نسبت به امریکا داشتن و بیشترین حمله ها را به امریکا میکردن ولی بعد از تجزیه شوروی معلوم شد که همشون اجیر شده سازمان سیاه بودن.... شماها هم با بد دفاع کردن و تندروی از نظام و مملکت خواهان نابودی اون هستید..... این هم یه تکنیکه واسه خودش دیگه ..!!
  • وحید ۰۰:۳۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۵
    0 0
    در عاشورا زمانی تحریم آب برداشته شد که سر حسین و یارانش روی نیزه بود و خواهران حسین در اسارت ..... ازش کپی رو داشت واقعا
  • مرجان ۰۲:۰۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۵
    0 0
    یقه جان بهتره چشماتو واکنی ببینی دوروبرت چی میگذره، به لطف تدابیر بعضیا، تحریمها اضافه شد، تحقیر شدید، تهدید پشت سرهم میشید،درخت فن آوری هسته ای با زحمتای زیاد دانشمندا وخون چندین شهید قد کشیده بود و ثمر میداد،اما با یه بی تدبیری تیشه به ریشش زده شد، به همین سادگی، حالا شما هی کورکورانه طرفداری کن ...
  • ۰۷:۰۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۵
    0 0
    دمت گرم رضا جون خوب گفتی.
  • جواد ۰۹:۴۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۵
    0 0
    دیدی که بعضی جاها به قفل میگن کلید، و برعکس. احتمالاً منظورش چیز دیگه بوده .
  • جواد ۰۹:۴۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۵
    0 0
    سواد به چه درد میخوره. کاش حداقل تاریخ 100 سال جهان را میخوند و اونوقت میرفت مذاکره میکرد. اصلا نخواستیم مذاکرات هسته ای 10 سال اخیر که افرادشم زنده هستند، مطالعه میکرد. یعنی 8 سال تجربه تیم قبلی هیچ نمی ارزیده که حالا اینجور سوتی بدند؟
  • جواد ۰۹:۴۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۵
    0 0
    خوب خود رهبری گفت انشاءالله مملکت ضرری نخواهد کرد. حالا که سیاسیون ما همه چیز را یک باره از دست داده بودند، بایدم خوشحال بود که با مکر خدا داره نقشه هاشون نقش بر اب میشه.
  • علی ۰۹:۴۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۵
    0 0
    حالا پیام میدادی و بعد میگفتی چرا منتشر نمیکنی. جالبه.
  • علی ۰۹:۴۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۵
    0 0
    یاد کامنتهایی که برای مسی گذاشتند افتادم با این ادبیاتتون. سایت خبری جای هتاکی نیست همون بری فیسبوک خالی شی بهتره.
  • علی ۰۹:۴۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۵
    0 0
    مگه نشنیدی که آخرالزمان بی غیرتی عرف میشه؟
  • ۱۲:۴۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۵
    0 0
    چه افراطی؟ مگه نمی گی توافقنامه هنوز اجرا نشده؟
  • یقه ۱۳:۱۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۶
    0 0
    مرجان و ناشناس عزیز شما در صورت مشکل فقط بلدید صورت مساله و پاک کنید.اگه دولت به نظر و رای شمتا عمل نکنه و انجوری که شما! دوست دارید عمل نکنه،سریع از یک هوادار به یک منتقد تند تبدیل میشید.رای مگه اسکناسه که بشه پس گرفت.استعاره ش هم درست نیست.حامی کسانی باشید که خودتون بهشون رای دادید.بزور که رای ندادید.حالا که دادید !! پاش وایستید
  • علي ۱۱:۱۱ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۴
    0 0
    مايك ضربل المثل داريم كه ميگه دم كون خر دست بزار و ببوس. پس بايد حواسمان جمع باشد چون ما به خري چون آمريكا نياز داريم براي پيشرفت خودمان پس بايد فاصله خودمان را باش حفظ كرده اما از او دور نشويم و فقط قبل از هر ارتباطي باآمريكا بايد اول فكري براي موانع باشيم كه اين ارتباطهارا دچار مشكل مي كنند و اول آنها را از سرراه برداريم تا خر(آمريكا)اعتمادش به سمت ما جلب شودآن وقت بهتر ميشود گفتگو كرد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس