شخصیت‌های سیاسی و کشورهای مختلف جهان با صدور بیانیه‌‌ها و پیام‌هایی، از توافق ژنو استقبال و اعلام حمایت کرده‌اند.

گروه بین‌الملل مشرق - پس از چهار روز مذاکرات فشرده در ژنو، وزرای خارجه هفت کشور حاضر در مذاکرات هسته‌ای در نهایت، در اولین ساعات صبح روز پنجم به توافق رسیدند. پس از این توافق بازار تبریک‌ها، دست دادن‌ها و عکس‌های یادگاری وزرای خارجه در ژنو بسیار داغ بود.

گزارش تصویری از آخرین روز مذاکرات ژنو را از اینجا مشاهده کنید.



 **گزارش کامل و جزئیات روز دوم مذاکرات ایران و 1+5 به همراه حواشی و تصاویر آن را می‌توانید از اینجا مشاهده کنید.**

**گزارش کامل و جزئیات روز سوم مذاکرات ایران و 1+5 به همراه حواشی و تصاویر آن را می‌توانید از اینجا مشاهده کنید.**


خبرنگار اعزامی مشرق به ژنو، در ادامه اخبار، حواشی و تحولات مذاکرات، بازتاب‌ها و اخبار پیرامون توافق هسته‌ای را به اطلاع مخاطبان محترم می‌رساند:

21:40 وزیر خارجه کانادا درباره توافق ژنو گفت: نسبت به این توافق بسیار بدبین هستم.

21:05 وزیر خارجه لبنان: توافق هسته‌ای ایران با 1+5، حسن نیت تهران در برنامه هسته‌ای آن را اثبات کرد. این توافق به برقراری امنیت و ثبات در منطقه کمک می‌کند. تنها خطری که منطقه را تهدید می‌کند، اسرائیل و زرادخانه‌های شیمیایی و هسته‌ای آن است.

20:35 هیئت مذاکره‌کننده ایران تا دقایقی دیگر وارد فرودگاه مهرآباد خواهد شد. صدها نفر از مردم به استقبال تیم مذاکره‌کننده ایران رفته‌اند.

20:30 دولت امارات نیز ابراز امیدواری کرده است که "این توافق، به توافقی دائمی منجر شود که بتواند ثبات در منطقه را حفظ کرده و مانع از بروز تنش و خطر تکثیر سلاح های هسته ای شود."

20:20 جیمی کارتر رئیس‌جمهور سابق آمریکا:‌ "اطمینان دارم که اکنون پس از ٣٥ سال خصومت و بی اعتمادی، یک موقعیت تاریخی برای بازسازی روابط فراهم شده است." 

19:40 کشور عربستان و رژیم صهیونیستی تا کنون از توافق هسته‌ای ایران و شش کشور ابراز نگرانی و نارضایتی کرده‌اند.

19:35 بی‌بی‌سی: طبق توافق‌نامه، اورانیومی که ایران غنی‌سازی کرده است از بین نمی‌رود و در بخش‌های دیگری از برنامه هسته‌ای این کشور استفاده خواهد شد.

19:30 ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه توافقنامه ژنو را یک موفقیت خواند، اما در عین حال هشدار داد که این اولین گام از روندی طولانی و دشوار است.

19:00 تشکیلات خودگران فلسطین هم در پیامی از توافق هسته‌ای ایران و شش کشور استقبال کرد.

17:05 نوری‌المالکی، نخست‌وزیر عراق نیز با استقبال از توافق هسته‌ای ایران و 1+5 گفت: توافق درباره برنامه هسته‌ای ایران گام بزرگی در جهت حفظ ثبات و امنیت منطقه و دور کردن آن از تنش است.

16:50 وزیر جنگ رژیم اسرائیل: توافق اتمی با ایران، دستاوردی برای غرب نیست بلکه تسلیم شدن در برابر فریب و تهاجم خوشرویی ایران است.

16:45  وزیر اطلاع رسانی سوریه: توافق ژنو انزوای کسانی که منطق زور را بر منطق گفتگو ترجیح می‌دهند، افزایش خواهد داد.

15:20 بیانیه نتانیاهو: ایران جامعه جهانی را فریب داده است. اشتباه بزرگی رخ داد. تحریم‌هایی که سال‌ها طول کشید تا وضع شود در حال کم‌رنگ شدن است.
توافق هسته‌ای با ایران، جهان را خطرناک‌تر از گذشته کرده است.

14:45  بان‌کی‌مون با ابراز خرسندی از توافق هسته‌ای ایران در ژنو گفت: توافق به دست آمده یک «توافق تاریخی» برای کشورهای خاورمیانه محسوب می‌شود.

14:40  دولت سوریه در بیانیه‌ای از «توافق تاریخی» ایران و گروه 1+5 بر سر برنامه هسته‌ای در ژنو استقبال کرد.

14:20 به گزارش شبکه‌های خبری اسرائیل، قرار است بنیامین نتانیاهو درباره توافق هسته‌ای ایران و 1+5 بیانیه‌ای قرائت کند.

12:50 رهبر انقلاب در پاسخ به نامه رئیس‌جمهور: دستیابی به آنچه مرقوم داشته‌اید در خور تقدیر و تشکر از هیئت مذاکرات هسته‌ای است/ ایستادگی در برابر زیاده خواهی‌ها همواره شاخص خط مستقیم حرکت مسؤولان این بخش باشد.

12:40 وستروله وزیر خارجه آلمان: توافق ایران و 1+5 بر حق غنی‌سازی صلح‌آمیز ایران تأکید می‌کند.

12:30 وزیر خارجه انگلیس: توافق با ایران نشان داد که کار کردن با این کشور امکان‌پذیر است و مشکلات به وسیله دیپلماسی قابل حل هستند.

12:15 وزیر اطلاعات رژیم اسرائیل: توافق بدی صورت گرفت و کار را برای رسیدن به راه‌حل درست، سخت‌تر از قبل کرد.

12:00 خبرگزاری 'رویترز' به نقل از یک مقام ارشد آمریکایی: باراک اوباما امروز درباره نگرانی‌های بنیامین نتانیاهو، نخست‎وزیر رژیم صهیونیستی درباره توافق گروه 1+5 با ایران با وی گفتگو می‌کند.

10:50 فابیوس: براساس توافق‌نامه هسته‌ای، ایران حق غنی‌سازی صلح‌آمیز هسته‌ای خواهد داشت.  بعد از یک دهه ناامیدی، این پیشرفتی است که برای جامعه بین‌المللی و امنیت منطقه و جهان حائز اهمیت است.

10:30 نتانیاهو: توافق با ایران "توافقی بد" بود.

10:00 وزیر خارجه انگلیس: توافق با ایران برای تمام جهان خوب است.

08:35 دکتر ظریف و کاترین اشتون با صدور بیانیه ای مشترک، توافق صورت گرفته را گام اول در مسیر تعامل سازنده خواندند.


08:30 باراک اوباما درباره توافق هسته ای ایران و 1+5 صحبت کرد.
اوباما: "ما تلاش کردیم که جلوی مسیر احتمالی ایران برای دستیابی به سلاح هسته ای را بگیریم و با این توافق در ماههای آینده و برای **نخستین بار در سالهای گذشته، برنامه هسته ای ایران پیشرفت نخواهد کرد.
**تحریم ها تاثیر گذاشتند و با روی کار آمدن آقای روحانی رایزنی های بسیار فشرده ای با ایران داشتیم و امروز دیپلماسی راهی را در برابر ما گشود.
**در برابر ما بخشی از تحریم ها را به حالت تعلیق در می آوریم و این می تواند آغازی برای تعامل ایران و جامعه جهانی باشد.
**در نهایت این دیپلماسی است که می تواند ما را به نتیجه برساند.
**گام اولی که امروز به آن رسیدیم، مهمترین پیشرفتی است که ما در برابر برنامه هسته ای ایران داشتیم


07:35 نشست خبری دکتر ظریف هم اکنون با خبرنگاران ایرانی درحال برگزاری است.
ظریف: در قسمت اهداف و در قسمت گام نهایی سند توافق، حق غنی سازی ایران به رسمیت شناخته شده است.
**اقدامات شش ماه اول قابل بازگشت خواهد بود.
**در صورت مشاهده هرگونه بدقولی و نقض عهد از طرف مقابل، اقدامات اعتمادساز متوقف خواهد شد.
**ما در شرایطی قرار نداریم که یکطرفه تعهداتمان عمل کنیم. ما با هدف رسیدن به توافقی جامع، با چشمی باز و با حراست از حقوق مردم **این آمادگی را داریم در صورت رسیدن به این باور که طرف مقابل قصد احترام به حقوق ایران ندارد، راه دیگری را پیش بگیریم.
**طرف مقابل تمام راه های غلط را امتحان کرده است و به نتیجه نرسیده است.
**آنچه که توافق را برای ما معامله غرب ساخته است و رسانه های غربی گفته اند، شناسایی حقوق ایران است.
**رسانه های غربی تلاش خواهند کرد واقعیات را وارونه نشان دهند.
**آنچه که نتانیاهو را عصبانی کرده است شناسایی برنامه صلح آمیز هسته ای و حق ایران است.
**در گام اول در مورد پروتکل الحاقی بحثی صورت نگرفته است و کلا این مسأله به عهده مجلس شورای اسلامی است.
**مواد 20 درصدی ایران برای راکتور تهران به میله سوختی تبدیل خواهد شد.
**تعداد سانتریفیوژهای نطنز و فردو هیچ تغییری نخواهد کرد.

07:25 نشست خبری جان کری آغاز شد.

کری: هدف مذاکرات مشخص بود: ایران باید ثابت می کرد ماهیت برنامه اش صلح آمیز است.
**تأکید می کنم این توافق دوستان ما در منطقه و همپیمان ما اسرائیل را در شرایط امن تری قرار خواهد داد.
**از تلاش های وزیر خارجه ظریف برای رسیدن به این توافق تشکر می کنم.
**ما زمان و فضا را برای رسیدن به توافقی جامع فراهم کردیم که به هدفی که رئیس جمهور اوباما برای جلوگیری از دستیابی ایران به سلاح هسته ای برسیم.
**ما معتقدیم این تحریم ها بود که ما را به مذاکرات امروز آورد.
**تصور نکنید که تحریم ها تمام شده است. هدف تحریم ها تضمین برای ادامه مذاکرات است.
**ما برای متوقف کردن ایران از دستیابی به سلاح هسته ای هر اقدامی انجام خواهیم داد.
**اقداماتی که ما متعهد شده ایم به انجام آن، به مدت شش ماه انجام خواهد شد.
**توافق هسته ای در وهله اول دسترسی روزانه به تاسیسات هسته ای اصلی خواهیم داشت.
**ایران موافقت کرده است که غنی سازی بالای 5 درصد را متوقف کند.
**ایران ذخایر اورانیوم 3.5 درصد خود را در شش ماه اینده افزایش نخواهد داد.
**ایران در شش ماه آینده راکتور اراک را راه اندازی و تزریق سوخت نخواهد کرد.
**درباره برنامه هسته ای ایران با اسرائیل اختلاف تاکتیکی داریم.

07:15 نشست خبری دکتر ظریف هم اکنون درحال برگزاری است.


07:15خبرنگاران خارجی طرفدار کشورهای غربی نیز با شنیدن خبر این توافق، نسبت به چنین توافقی ابراز شگفتی کرده اند. 

07:10 
براساس این سند توافق ،هیچ تحریمی به تحریم های کنونی بر ضد کشورمان اضافه نخواهد شد.

**تحریم نفتی ایران متوقف می شود و سطح فروش نفت در سطح فعلی حفظ و در آمدهای نفتی آزاد خواهد شد.

**تحریم پتروشیمی به طور کامل رفع و تحریم صنایع خودروسازی برداشته می شود.

** تحریم طلا و فلزات گرانبها برداشته می شود و تحریم های بیمه و حمل و نقل و مرتبط با نفت بطور کلی برداشته می شود.

**حق غنی سازی ایران هم در عمل و هم در گفتار در دو جای متن به رسمیت شناخته شد.

**براساس این توافق ساختار برنامه هسته ای جمهوری اسلامی ایران به طور کامل حفظ می شود و هیچ عقبگردی وجود ندارد و غنی سازی ادامه می یابد.

**فردو و نطنز هم به کارشان در سطح کنونی ادامه می دهند.

**براساس این توافق، در مقابل جمهوری اسلامی ایران یکسری اقدامات اعتمادساز انجام می دهد.

**جمهوری اسلامی ایران به عنوان یک اقدام اعتمادساز ظرف 6 ماه آینده فعالیت های خود در اراک، نطنز و فردو را گسترش بیشتر نخواهد داد، ولی غنی سازی زیر 5 درصد و تولید مواد غنی شده مربوطه در فردو و نطنز همچون گذشته ادامه می یابد.

**تحقیق و توسعه در برنامه هسته ای ایران هم ادامه پیدا خواهد کرد.

**بر طبق این توافق تولید اورانیوم 20 درصد در شش ماه آینده به دلیل عدم نیاز ادامه پیدا نخواهد کرد. تمام اورانیوم غنی شده در داخل کشور باقی می ماند و هیچ ماده ای از کشور خارج نخواهد شد.

07:00به گزارش خبرنگار مشرق از ژنو، اطلاعات اولیه بدست آمده نشان می دهد توافق به سود ایران و پیروزی بزرگی برای کشورمان است و وزرای خارجه فرانسه و انگلیس با ناراحتی جلسه 1+5 و هتل را ترک کردند.

06:45 باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا تا ساعتی دیگر درباره توافق صورت گرفته با ایران صحبت خواهد کرد.

06:45 وزرای خارجه ایران و شش کشور تا دقایقی دیگر رسما تفاهمنامه را امضا خواهند کرد.

06:00 وزیر خارجه ایران رسما از توافق هسته ای کشورمان با 1+5 خبر داد.

02:45 مقدمات برگزاری نشست خبری ظریف و اشتون در حال انجام است. زمان برگزاری این نشست هنوز معلوم نیست.



02:10 عراقچی: 98 درصد موارد اختلافی حل شده است. 2 درصد دشواری پیش رو داریم.

02:05روزنامه نیویورک تایمز و برخی منابع خبری داخلی به نقل یک منبع آگاه مفاد توافق احتمالی ایران و 1+5 را در حالی منتشر کرده اند که تاکنون بر محرمانه بودن مذاکرات تأکید شده است.
گفتنی است منابع ایرانی حاضر در مذاکرات این گمانه زنی ها را تکذیب کرده و آن را شایعات رسانه ای خوانده اند.

براساس این گزارش ایران در صورت نهایی شدن توافق:
به مدت 6 ماه غنی سازی 20 درصدی را متوقف خواهد کرد.
خنثی سازی مواد 20 درصدی موجود
عدم تولید و توسعه سانتریفیوژهای جدید 
پذیرش سقف ذخیره سازی مواد غنی شده 5 درصد
تعلیق 6 ماهه فعالیت ها در راکتور آب سنگین اراک
دسترسی و بازرسی های فراتر از پادمان
امضای توافق با آژانس در مسائل باقی مانده

در مقابل تعهد طرف غربی بدین شرح خواهد بود:
بازگشت هشت و نیم تا ده میلیارد دلار از منابع ایران با رفع تحریم فلزات گرانبها، خودرو، قطعات هواپیما، اموال بلوکه شده و رفع تحریم چند بانک 


02:10 عراقچی: مذاکرات ممکن است تا صبح طول بکشد. سقف زمانی مذاکرات فردا ظهر خواهد بود.
هرجا احساس کنیم مذاکرات به نتیجه نمی رسد آن را قطع می کنیم.

02:00 عراقچی : توافقی که در آن حق غنی سازی ایران به رسمیت شناخته نشده باشد مورد قبول ما نیست. پذیرش شفاهی حق ایران برای غنی سازی مورد قبول ما نیست و باید در سند توافق مکتوب شود.

01:50به گزارش خبرنگار مشرق تنها مورد اختلافی باقی مانده برای رسیدن به توافق، پذیرش رسمی حق ایران برای غنی سازی در خاک خود است.

00:30یک دیپلمات هیئت مذاکره‌کننده آلمانی در گفت‌وگو با خبرنگار مشرق: مذاکرات و نشست‌ها تا رسیدن به نتیجه ادامه خواهد داشت و به روز آینده موکول نخواهد شد.

23:50 با پایان نشست دو جانبه دکتر ظریف و اشتون، نشست سه ‌جانبه با حضور جان کری آغاز شد.

23:00مذاکرات دو جانبه دکتر ظریف و خانم اشتون هم‌اکنون در جریان است.

22:00 دکتر ظریف با وزیر خارجه سوئیس دیدار و گفت‌وگو کرد. 
وزیر خارجه کشورمان در این دیدار از تلاش‌های سوئیس برای میزبانی مذاکرات ایران و 1+5 تقدیر کرد.
تصاویر دیدار وزیر خارجه با همتای سوئیسی‌اش را از اینجا مشاهده کنید.

21:20 نشست کاترین اشتون با وزرای خارجه شش کشور همچنان ادامه دارد.

20:50 نشست سه جانبه وزرای خارجه ایران، روسیه و چین به پایان رسید.

20:30 بنابر اعلام وزارت خارجه آمریکا، قرار است جان کری فردا 24 نوامبر برای دیدار و گفت‌وگو با ویلیام هیگ درباره مسأله سوریه و برنامه هسته‌ای ایران به لندن برود.

20:20 نشست سه جانبه وزرای خارجه ایران، روسیه و چین آغاز شد.
گزارش تصویری این نشست را از اینجا مشاهده کنید.


19:00 جان کری وزیر خارجه آمریکا برای خرید سوغاتی و شکلات (سوغات سوئیس) محل مذاکرات را ترک کرده است.

18:40 عراقچی: مذاکرات در حال بالا و پایین شدن است. امیدواریم امشب به نتیجه برسیم. ممکن است مذاکرات فردا نیز ادامه پیدا کند.

17:10 دیدار سه جانبه ظریف، کری و اشتون به پایان رسید.

16:50 سرگئی ریابکوف معاون وزیر خارجه روسیه: ایران و 1+5 به توافق نزدیک شده‌اند.

16:00 دیدار سه جانبه ظریف، کری و اشتون آغاز شد.

15:45 وزیر خارجه چین وارد هتل محل مذاکرات شد.

14:45 عراقچی: روز چهارم مذاكرات سخت و نفس‌گير است. وزرا آمده اند. اميدوارم براي تصميم گيري‌هاي سخت آماده باشند.

14:25 نشست ظریف و اشتون به پایان رسید.

14:00 ویلیام هیگ وزیر خارجه انگلیس در بدو ورود به هتل اینترکنتینانتال در جمع خبرنگاران اظهارات تندی را بر ضد ایران بیان داشت. 
ویلیام هیگ گفت: برنامه هسته‌ای ایران بزرگترین تهدید برای امنیت خاورمیانه است ومی توان گفت که دلیل سایر بی‌ثباتی‌های خاورمیانه هم هست.
ویلیام هیگ در جمع خبرنگاران
**برای انجام مذاکرات بسیار مهمی به اینجا آمده‌ایم.
**ما اینجا هستیم تا بتوانیم مواضع مشترکی داشته باشیم و در صورت نیاز به تصمیم‌گیری، به سرعت تصمیم‌ بگیریم.
**حضور ما در ژنو به این معنا نیست که همه چیز تمام شده است. 
**اینجا هستیم تا بگوییم نکات زیادی وجود دارد تا حل شود.

فیلم حضور ویلیام هیگ در جمع خبرنگاران
13:40 جلسه معاونین دقایقی پیش به پایان رسید.

13:05 دیدار محمد جواد ظریف و کاترین اشتون در چهارمین روز از مذاکرات آغاز شد.

13:00 دیدار جان کری و لوران فابیوس پس از 15 دقیقه به پایان رسید.

12:45 وزیر خارجه آلمان وارد هتل اینترکنتینانتال شد.

حضور وزیر خارجه آلمان در جمع خبرنگاران

12:40 به گزارش خبرنگار اعزامی مشرق، سرگئی لاوروف شب گذشته جلسه‌ای خصوصی با خبرنگاران رسانه‌های روسیه برگزار کرد. وزیر خارجه روسیه در این دیدار نکاتی را به خبرنگاران روسی گوشزد که مهم‌ترین آن‌ها بدین شرح است:
** در تحلیل‌ها و اخبار ارسالی از ژنو ایران را مانع و مخالف با توافق نشان داده نشود.
** مهمترین اختلاف باقی مانده میان ایران و کشورهای 1+5 مسأله آب سنگین اراک است و بر سر دیگر مسائل توافق شده است.
** توافق ایران و 1+5 در نشست جاری بسیار محتمل است.

12:40 جان کری پس از دیداری کوتاه با کاترین اشتون، هم‌اکنون با لوران فابیوس وزیر خارجه فرانسه دیدار می‌کند.

12:30 سخنگوی هیأت آلمانی در گفت‌وگو با خبرنگار مشرق: وزیر خارجه آلمان تا 20 دقیقه دیگر وارد ژنو خواهد شد. وستروله پس از ورود به ژنو در جمع خبرنگاران صحبت خواهد کرد.

12:15 شبکه خبری العربیه: ایران و غرب به توافقی تاریخی نزدیک شده‌اند.

12:00 وانگ ئیی وزیر خارجه چین وارد ژنو شد.


12:00 جان کری تا دقایقی دیگر با لوران فابیوس و پس از آن با سرگئی لاوروف دیدار خواهد کرد.


11:30 جلسات کارشناسی در سطح معاونین 1+5 و هیأت ایرانی هم‌اکنون در حال برگزاری است.

10:00 جان کری وارد ژنو شد. وی ابتدا با نمایندگان هیأت آمریکایی و سپس با کاترین اشتون دیدار خواهد کرد.

09:10 فابیوس وزیر خارجه فرانسه وارد ژنو شد/فابیوس: به توافق امیدوارم.
فابیوس در بدو ورود به ژنو گفت:  من به توافق امیدوارم، اما این توافق باید محکم باشد. من برای این کار به اینجا آمده‌ام.

08:45 وستروله وزیر خارجه آلمان هم راهی ژنو شد.

08:00 نشست ایران و 1+5 ساعت 11 به وقت تهران آغاز خواهد شد.

گروه بین‌الملل مشرق - دیدارهای دوجانبه ایران با نمایندگان 1+5، وزیر خارجه روسیه و کاترین اشتون تا نیمه شب گذشت ادامه پیدا کرد و نشانه‌های نزدیک شدن به توافق اولیه در ژنو به چشم می‌خورد.


پس از حضور شب گذشته سرگئی لاوروف، صبح امروز (چهارشنبه) جان کری و لوران فابیوس وزرای خارجه آمریکا و فرانسه هم وارد ژنو شدند.

وزرای امور خارجه چین و آلمان نیز در راه ژنو هستند.

شب گذشته سرگئی لاوروف با کاترین اشتون و محمد جواد ظریف دیدار و گفت‌وگو کرد. 

 **گزارش کامل و جزئیات روز دوم مذاکرات ایران و 1+5 به همراه حواشی و تصاویر آن را می‌توانید از اینجا مشاهده کنید.**

**گزارش کامل و جزئیات روز سوم مذاکرات ایران و 1+5 به همراه حواشی و تصاویر آن را می‌توانید از اینجا مشاهده کنید.**





خبرنگار اعزامی مشرق به ژنو، آخرین اخبار، تحولات و حواشی دومین روز از مذاکرات ایران و 1+5 را بصورت لحظه به لحظه و با بروز رسانی همین قالب خبری، به اطلاع مخاطبان محترم خواهد رساند.

10:50 فابیوس: براساس توافق‌نامه هسته‌ای، ایران حق غنی‌سازی صلح‌آمیز هسته‌ای خواهد داشت.  بعد از یک دهه ناامیدی، این پیشرفتی است که برای جامعه بین‌المللی و امنیت منطقه و جهان حائز اهمیت است.

10:30 نتانیاهو: توافق با ایران "توافقی بد" بود.

10:00 وزیر خارجه انگلیس: توافق با ایران برای تمام جهان خوب است.

08:35 دکتر ظریف و کاترین اشتون با صدور بیانیه ای مشترک، توافق صورت گرفته را گام اول در مسیر تعامل سازنده خواندند.


08:30 باراک اوباما درباره توافق هسته ای ایران و 1+5 صحبت کرد.
اوباما: "ما تلاش کردیم که جلوی مسیر احتمالی ایران برای دستیابی به سلاح هسته ای را بگیریم و با این توافق در ماههای آینده و برای **نخستین بار در سالهای گذشته، برنامه هسته ای ایران پیشرفت نخواهد کرد.
**تحریم ها تاثیر گذاشتند و با روی کار آمدن آقای روحانی رایزنی های بسیار فشرده ای با ایران داشتیم و امروز دیپلماسی راهی را در برابر ما گشود.
**در برابر ما بخشی از تحریم ها را به حالت تعلیق در می آوریم و این می تواند آغازی برای تعامل ایران و جامعه جهانی باشد.
**در نهایت این دیپلماسی است که می تواند ما را به نتیجه برساند.
**گام اولی که امروز به آن رسیدیم، مهمترین پیشرفتی است که ما در برابر برنامه هسته ای ایران داشتیم


07:35 نشست خبری دکتر ظریف هم اکنون با خبرنگاران ایرانی درحال برگزاری است.
ظریف: در قسمت اهداف و در قسمت گام نهایی سند توافق، حق غنی سازی ایران به رسمیت شناخته شده است.
**اقدامات شش ماه اول قابل بازگشت خواهد بود.
**در صورت مشاهده هرگونه بدقولی و نقض عهد از طرف مقابل، اقدامات اعتمادساز متوقف خواهد شد.
**ما در شرایطی قرار نداریم که یکطرفه تعهداتمان عمل کنیم. ما با هدف رسیدن به توافقی جامع، با چشمی باز و با حراست از حقوق مردم **این آمادگی را داریم در صورت رسیدن به این باور که طرف مقابل قصد احترام به حقوق ایران ندارد، راه دیگری را پیش بگیریم.
**طرف مقابل تمام راه های غلط را امتحان کرده است و به نتیجه نرسیده است.
**آنچه که توافق را برای ما معامله غرب ساخته است و رسانه های غربی گفته اند، شناسایی حقوق ایران است.
**رسانه های غربی تلاش خواهند کرد واقعیات را وارونه نشان دهند.
**آنچه که نتانیاهو را عصبانی کرده است شناسایی برنامه صلح آمیز هسته ای و حق ایران است.
**در گام اول در مورد پروتکل الحاقی بحثی صورت نگرفته است و کلا این مسأله به عهده مجلس شورای اسلامی است.
**مواد 20 درصدی ایران برای راکتور تهران به میله سوختی تبدیل خواهد شد.
**تعداد سانتریفیوژهای نطنز و فردو هیچ تغییری نخواهد کرد.

07:25 نشست خبری جان کری آغاز شد.


کری: هدف مذاکرات مشخص بود: ایران باید ثابت می کرد ماهیت برنامه اش صلح آمیز است.
**تأکید می کنم این توافق دوستان ما در منطقه و همپیمان ما اسرائیل را در شرایط امن تری قرار خواهد داد.
**از تلاش های وزیر خارجه ظریف برای رسیدن به این توافق تشکر می کنم.
**ما زمان و فضا را برای رسیدن به توافقی جامع فراهم کردیم که به هدفی که رئیس جمهور اوباما برای جلوگیری از دستیابی ایران به سلاح هسته ای برسیم.
**ما معتقدیم این تحریم ها بود که ما را به مذاکرات امروز آورد.
**تصور نکنید که تحریم ها تمام شده است. هدف تحریم ها تضمین برای ادامه مذاکرات است.
**ما برای متوقف کردن ایران از دستیابی به سلاح هسته ای هر اقدامی انجام خواهیم داد.
**اقداماتی که ما متعهد شده ایم به انجام آن، به مدت شش ماه انجام خواهد شد.
**توافق هسته ای در وهله اول دسترسی روزانه به تاسیسات هسته ای اصلی خواهیم داشت.
**ایران موافقت کرده است که غنی سازی بالای 5 درصد را متوقف کند.
**ایران ذخایر اورانیوم 3.5 درصد خود را در شش ماه اینده افزایش نخواهد داد.
**ایران در شش ماه آینده راکتور اراک را راه اندازی و تزریق سوخت نخواهد کرد.
**درباره برنامه هسته ای ایران با اسرائیل اختلاف تاکتیکی داریم.

07:15 نشست خبری دکتر ظریف هم اکنون درحال برگزاری است.


07:15خبرنگاران خارجی طرفدار کشورهای غربی نیز با شنیدن خبر این توافق، نسبت به چنین توافقی ابراز شگفتی کرده اند. 

07:10 
براساس این سند توافق ،هیچ تحریمی به تحریم های کنونی بر ضد کشورمان اضافه نخواهد شد.

**تحریم نفتی ایران متوقف می شود و سطح فروش نفت در سطح فعلی حفظ و در آمدهای نفتی آزاد خواهد شد.

**تحریم پتروشیمی به طور کامل رفع و تحریم صنایع خودروسازی برداشته می شود.

** تحریم طلا و فلزات گرانبها برداشته می شود و تحریم های بیمه و حمل و نقل و مرتبط با نفت بطور کلی برداشته می شود.

**حق غنی سازی ایران هم در عمل و هم در گفتار در دو جای متن به رسمیت شناخته شد.

**براساس این توافق ساختار برنامه هسته ای جمهوری اسلامی ایران به طور کامل حفظ می شود و هیچ عقبگردی وجود ندارد و غنی سازی ادامه می یابد.

**فردو و نطنز هم به کارشان در سطح کنونی ادامه می دهند.

**براساس این توافق، در مقابل جمهوری اسلامی ایران یکسری اقدامات اعتمادساز انجام می دهد.

**جمهوری اسلامی ایران به عنوان یک اقدام اعتمادساز ظرف 6 ماه آینده فعالیت های خود در اراک، نطنز و فردو را گسترش بیشتر نخواهد داد، ولی غنی سازی زیر 5 درصد و تولید مواد غنی شده مربوطه در فردو و نطنز همچون گذشته ادامه می یابد.

**تحقیق و توسعه در برنامه هسته ای ایران هم ادامه پیدا خواهد کرد.

**بر طبق این توافق تولید اورانیوم 20 درصد در شش ماه آینده به دلیل عدم نیاز ادامه پیدا نخواهد کرد. تمام اورانیوم غنی شده در داخل کشور باقی می ماند و هیچ ماده ای از کشور خارج نخواهد شد.

07:00به گزارش خبرنگار مشرق از ژنو، اطلاعات اولیه بدست آمده نشان می دهد توافق به سود ایران و پیروزی بزرگی برای کشورمان است و وزرای خارجه فرانسه و انگلیس با ناراحتی جلسه 1+5 و هتل را ترک کردند.

06:45 باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا تا ساعتی دیگر درباره توافق صورت گرفته با ایران صحبت خواهد کرد.

06:45 وزرای خارجه ایران و شش کشور تا دقایقی دیگر رسما تفاهمنامه را امضا خواهند کرد.

06:00 وزیر خارجه ایران رسما از توافق هسته ای کشورمان با 1+5 خبر داد.

02:45 مقدمات برگزاری نشست خبری ظریف و اشتون در حال انجام است. زمان برگزاری این نشست هنوز معلوم نیست.



02:10 عراقچی: 98 درصد موارد اختلافی حل شده است. 2 درصد دشواری پیش رو داریم.

02:05روزنامه نیویورک تایمز و برخی منابع خبری داخلی به نقل یک منبع آگاه مفاد توافق احتمالی ایران و 1+5 را در حالی منتشر کرده اند که تاکنون بر محرمانه بودن مذاکرات تأکید شده است.
گفتنی است منابع ایرانی حاضر در مذاکرات این گمانه زنی ها را تکذیب کرده و آن را شایعات رسانه ای خوانده اند.

براساس این گزارش ایران در صورت نهایی شدن توافق:
به مدت 6 ماه غنی سازی 20 درصدی را متوقف خواهد کرد.
خنثی سازی مواد 20 درصدی موجود
عدم تولید و توسعه سانتریفیوژهای جدید 
پذیرش سقف ذخیره سازی مواد غنی شده 5 درصد
تعلیق 6 ماهه فعالیت ها در راکتور آب سنگین اراک
دسترسی و بازرسی های فراتر از پادمان
امضای توافق با آژانس در مسائل باقی مانده

در مقابل تعهد طرف غربی بدین شرح خواهد بود:
بازگشت هشت و نیم تا ده میلیارد دلار از منابع ایران با رفع تحریم فلزات گرانبها، خودرو، قطعات هواپیما، اموال بلوکه شده و رفع تحریم چند بانک 


02:10 عراقچی: مذاکرات ممکن است تا صبح طول بکشد. سقف زمانی مذاکرات فردا ظهر خواهد بود.
هرجا احساس کنیم مذاکرات به نتیجه نمی رسد آن را قطع می کنیم.

02:00 عراقچی : توافقی که در آن حق غنی سازی ایران به رسمیت شناخته نشده باشد مورد قبول ما نیست. پذیرش شفاهی حق ایران برای غنی سازی مورد قبول ما نیست و باید در سند توافق مکتوب شود.

01:50به گزارش خبرنگار مشرق تنها مورد اختلافی باقی مانده برای رسیدن به توافق، پذیرش رسمی حق ایران برای غنی سازی در خاک خود است.

00:30یک دیپلمات هیئت مذاکره‌کننده آلمانی در گفت‌وگو با خبرنگار مشرق: مذاکرات و نشست‌ها تا رسیدن به نتیجه ادامه خواهد داشت و به روز آینده موکول نخواهد شد.

23:50 با پایان نشست دو جانبه دکتر ظریف و اشتون، نشست سه ‌جانبه با حضور جان کری آغاز شد.

23:00مذاکرات دو جانبه دکتر ظریف و خانم اشتون هم‌اکنون در جریان است.

22:00 دکتر ظریف با وزیر خارجه سوئیس دیدار و گفت‌وگو کرد. 
وزیر خارجه کشورمان در این دیدار از تلاش‌های سوئیس برای میزبانی مذاکرات ایران و 1+5 تقدیر کرد.
تصاویر دیدار وزیر خارجه با همتای سوئیسی‌اش را از اینجا مشاهده کنید.

21:20 نشست کاترین اشتون با وزرای خارجه شش کشور همچنان ادامه دارد.

20:50 نشست سه جانبه وزرای خارجه ایران، روسیه و چین به پایان رسید.

20:30 بنابر اعلام وزارت خارجه آمریکا، قرار است جان کری فردا 24 نوامبر برای دیدار و گفت‌وگو با ویلیام هیگ درباره مسأله سوریه و برنامه هسته‌ای ایران به لندن برود.

20:20 نشست سه جانبه وزرای خارجه ایران، روسیه و چین آغاز شد.
گزارش تصویری این نشست را از اینجا مشاهده کنید.


19:00 جان کری وزیر خارجه آمریکا برای خرید سوغاتی و شکلات (سوغات سوئیس) محل مذاکرات را ترک کرده است.

18:40 عراقچی: مذاکرات در حال بالا و پایین شدن است. امیدواریم امشب به نتیجه برسیم. ممکن است مذاکرات فردا نیز ادامه پیدا کند.

17:10 دیدار سه جانبه ظریف، کری و اشتون به پایان رسید.

16:50 سرگئی ریابکوف معاون وزیر خارجه روسیه: ایران و 1+5 به توافق نزدیک شده‌اند.

16:00 دیدار سه جانبه ظریف، کری و اشتون آغاز شد.

15:45 وزیر خارجه چین وارد هتل محل مذاکرات شد.

14:45 عراقچی: روز چهارم مذاكرات سخت و نفس‌گير است. وزرا آمده اند. اميدوارم براي تصميم گيري‌هاي سخت آماده باشند.

14:25 نشست ظریف و اشتون به پایان رسید.

14:00 ویلیام هیگ وزیر خارجه انگلیس در بدو ورود به هتل اینترکنتینانتال در جمع خبرنگاران اظهارات تندی را بر ضد ایران بیان داشت. 
ویلیام هیگ گفت: برنامه هسته‌ای ایران بزرگترین تهدید برای امنیت خاورمیانه است ومی توان گفت که دلیل سایر بی‌ثباتی‌های خاورمیانه هم هست.
ویلیام هیگ در جمع خبرنگاران
**برای انجام مذاکرات بسیار مهمی به اینجا آمده‌ایم.
**ما اینجا هستیم تا بتوانیم مواضع مشترکی داشته باشیم و در صورت نیاز به تصمیم‌گیری، به سرعت تصمیم‌ بگیریم.
**حضور ما در ژنو به این معنا نیست که همه چیز تمام شده است. 
**اینجا هستیم تا بگوییم نکات زیادی وجود دارد تا حل شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 262
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 84
  • احمد ۱۲:۳۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۲
    0 0
    انشاالله پیروز واقعی این مذاکرات جمهوری اسلامی باشد. لبیک یا خامنه ای
  • رضا ۱۴:۱۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۲
    0 0
    پس ایندفعه نقش پلیس بد به انگلیسی ها محول شده
  • سيد قاسم ۱۴:۱۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۲
    0 0
    ظاهرا" اينبار نوبت انگليس است كه كار شكني كند
  • ۱۴:۱۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۲
    0 0
    انشاالله پیروز واقعی مذاکرات ایران باشد
  • ۱۴:۳۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۲
    0 0
    کره ... باج میخوان، باید با هوشیاری داغش رو به دلشون گذاشت!
  • ۱۴:۳۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۲
    0 0
    ملتی که بخواهد سر میز مذاکره حق خود را بگیرد ، سرنوشتی بهتر از این هم نمی تواند داشته باشد. آیا شما در تاریخ جایی سراغ دارید که ملتی از جهان سوم توانسته باشد با مذاکره حق خودش را از قدرت های زورگو و استکباری بگیرد؟ این قضیه فن آوری هسته ای هم همان جوری رقم خواهد خورد که در ماجرای گرفتن لانه جاسوسی آمریکا تمام شد. آنها هرچه می خواهند نقد می گیرند و ما تا ابد منتظر گرفتن نسیه خود می مانیم. آیا آمریکا به وظایفی را که در عهد نامه الجزایر نوشته شده ، عمل نمود؟ آیا آنها هنوز از آن زمان تا بحال به ما اموال ما را بدهکار نیستند؟ بازهم با این جماعت قرارداد می نویسند و از دفاع از حقوق مردم دم میزنند. تا ما می خواهیم خودمان را گول بزنیم؟
  • امین ۱۴:۳۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۲
    0 0
    بسمه تعالی:آقا سرمان را دارن کلاه میزارن با پول خودمان که بگن همکاری بین اللملی داریم می کنیم!
  • رضا ۱۴:۵۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۲
    0 0
    پس ایندفعه نقش پلیس بد به انگلیسی ها محول شده
  • ۱۴:۵۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۲
    0 0
    بنده هنوز هم منطق این اعتمادی که با تعلیق در مقابل تعلیق قرار است برای قدرت های استعماری پیدا بشود را نفهمیده ام. یعنی ما از فن آوری بومی که خودمان ، هم از لحاظ نظری و هم از جهت عملی ، به آن دست یافته ایم صرفه نظر کنیم و یا آنها را در تصمیم گیری در این حیطه شریک نماییم تا آنها به ما بتوانند اعتماد کنند؟ این دیکر چه مزخرفی است؟
  • ۱۵:۲۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۲
    0 0
    ان شاء ا... در میدان جنگ واقعی به آنها نشان خواهیم داد. ما که آماده ایم
  • Admin ۱۵:۲۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۲
    0 0
    پس بنشینیم و دست روی دست بگذاریم و آنها هم تحریم روی تحریم!!! احسنت به منطق شما...
  • ۱۵:۲۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۲
    0 0
    دلیل بی ثباتی خاورمیانه برنامه هسته ای ایرانه!..... این دیگه جوک سال بود!!!
  • امیر ۱۵:۳۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۲
    0 0
    از محضر حضرت ولی عصر (عج الله) خجالت بکشید و این مذاکرات ذلت بار را خاتمه دهید! مگر مسلمان نیستید و وعده های الهی را که در قرآن آمده است را باور ندارید! یا لثارات الحسین
  • سعید ۱۵:۴۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۲
    0 0
    این دفعه نوبت انگلیسه ..... جالبه اون دفعه ساکت بود ....... فرانسه مرکز اصلی بود .... من فکر کنم اینا میخوان توافق نکنند برا همین هر دفعه یه کار شکنی می کنند کلا شاید هدفشون برای ایران مثل عراق باشه ..... یعنی تحریم تا زمانی که بفهمن ما ضعیف شدیمو وقت حمله برسه ... امیدوارم آنچه خیر و صلاح ایران است اتفاق بیفتد
  • ۱۶:۴۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۲
    0 0
    شکر قهوه ای خوردن....
  • ۱۶:۴۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۲
    0 0
    وقتي امام خامنه‌اي مي‌فرمايد به اين غربي‌ها بدبين هستيم، بعد ظريف مي‌گويد من به مذاكرات خوشبينم، يعني چي؟! يعني در خوشبينانه‌ترين حالت، توفقي از سر ناچاري و با حقوق حداقلي بدست مي‌آوريم.
  • ۱۶:۴۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۲
    0 0
    خدا کنه ترکمانچای دیگری به ملت ایران تحمیل نشه!!!
  • ۱۶:۴۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۲
    0 0
    قطعا کار به اونجاها نمیرسه، اگه قرار باشه با تشدید تحریم ها و ادامه پیدا کردنشون به منظور زمین زدن اقتصاد کشور به ما اعلان جنگ بدن... ما هم به ناچار این شرایط تحمیلی رو می پذیریم و منتظر فروپاشی تدریجی خودمون نمیمونیم و شر اسرائیل و نیروهای فرا منطقه ای مستقر در خاورمیانه رو برای شکستن تحریم ها یکجا کم میکنیم!_ به یاد داشته باشید وضعیت اقتصادی غرب در حال حاضر شکننده است و تحمل جنگ بزرگی با ایرانو نداره، اگه قرار باشه ما نابود بشیم ، اونا هم نابود خواهند شد!
  • ۱۶:۵۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۲
    0 0
    ان شاء الله باز مثل سال2003 همه چی رو2 دستی تقدیم نکنن.اینجور که بوش داره میاد باید کلی امتیاز بدیم تاره لطف می کنن پول ما که دزدیدن رو مقدارناچیزیش برمی گردونن!!!یادمون باشه بها دادیم تا اینجارسیدیم.امیدوارم تیم هسته ای اشتباهی نکنن که نسل های آینده وتاریخ ایران عزیزاونهاو مارونبخشه
  • عباس بابایی ۱۷:۲۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۲
    0 0
    اسرائیل عامل بی ثباتی در خاورمیانه وکل جهان است همانطور که آمریکا هیچ غلطی نمی تواند بکند انگلیس وهمپیمانان بی اراده آنها که باج به یهودیان وصهیونستها می دهند هم هیچ غلطی نمی توانند بکنند.این سروصداها وادعاهای بی اساس ومنطق زور سرپوش گذاشتن به کلاهکهای هسته ای اسرائیل نامشروع و آمریکا وانگلیس وروس وآلمان وهلند وپاکستان و دیگر کشورهای هسته ای است ایران نیازی به قیم ندارد.
  • ۱۷:۲۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۲
    0 0
    نه اتفاقا بايد بلند شويم دست به کمر بزنيم سختي ها را تحمل کنيم به خود اتکا کنيم تا از اين ها بي نياز شويم آنوقت است که مي توانيم به همت خويش نان بخوريم نه با خفت و گدايي از اينها. فکر نمي کنيد اين منطق درست از منطق بعضي هاست؟
  • ۱۷:۵۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۲
    0 0
    یه مسخره بازی دیگه بدون توافق در حال اتمامه. حیف پول هایی که بابت هتل و ... در حال حروم شدن هستن.
  • جلال ۱۷:۵۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۲
    0 0
    با این حرفهای هیگ خوب مشخصه چی میشه و چی پشت پرده است
  • ۱۸:۵۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۲
    0 0
    جالبه. جناب ظریف هی میگه یکی دو مورد اختلاف مونده و بقیش حله. حالا این یکی دو مورد اختلاف چیه؟ حق غنی سازی ایران و آب سنگین اراک! من موندم 90 درصدی که حل شده چی بوده؟ انگار نه انگار دعوا سر حق غنی سازیه! مشرق چرا هی نظرات رو سانسور میکنی؟ انتقاد به این واضحی سانسور داره؟
  • ناظر ۱۹:۲۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۲
    0 0
    خیلی کنجکاوم بدونم تو این چندین وچند ساعت مذاکره، اینا دارن چی بهم میگن؟؟؟
  • ۲۰:۱۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۲
    0 0
    مسخره بازی ژنو مثل همیشه بدون توافق درحال اتمامه
  • اصول گرا ۲۰:۲۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۲
    0 0
    سکوتم از رضایت نیست.......دلم اهل شکایت نیست....... هزار شاکی خودش داره، خودش گیره گرفتاره
  • ۲۱:۳۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۲
    0 0
    دیدن نظرات فهیمانه و نمرات آنها نظرم را در خصوص سایت خبری مدعی ت منصوب به کاندیدای دائم الناکام! محکم تر کرد که برایش فرستادم: ناراحت نشی ت... جون! بعضی وقتا از نظرات عجیب و غریب مخاطبینت در مسائل انقلابی مذهبی و وطنی تعجب میکردم. ولی حالا که دیدم ۴۰درصدشون به لبیک یاحسین منفی میدن فهمدیم اینا نماینده مردم نیستن فقط مخاطبای تو هستن! پس لطفا نظراتشون رو من بعد به ناف ملت بزرگ و رشید ایران نبند! باشه عزیزم!
  • ۲۱:۵۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۲
    0 0
    قربون دهنت
  • محمد ۲۳:۱۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۲
    0 0
    اقای ظریف خسته نباشد واقعا زحمت میکشند.
  • ۰۰:۲۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۳
    0 0
    به شما باشه باید شمشیر ببندیم بریم جنگ .نمونه بارز امثال شما کسی هستند که در شب آخز اباعبدالله رو ترک کردند
  • ۰۰:۲۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۳
    0 0
    ایران با عراق خیلی فرق داره .ایران یه قدرت منطقه ای و شاید فرا منطقه ای باشه و یر خیلی از اتفاقات دنیا تاثیر گذار .و الان اونا به ایران نیاز دارن و از جهتی نمیخوان پرستیژ ابرقدرتیشون رو هم از دست بدن
  • ۰۱:۲۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۳
    0 0
    دوست عزیز میشه بگی بینیازی یعنی چی؟؟ مگ میشه از همه دنیا بینیاز شد؟؟ به خدا همه جهان هم میتونن همه چیز رو تولید کنن ول چرا اینکارو نمیکنن ؛ چون به صرفشون نیست چرا باید چیزی که با یک سوم قیمت میتونن از جای دیگه تهیه کننو خودشون تولید کنن؟؟ هر کشوری رو یک چیز که از نظر منابع طبیعی و موقعیت جغرافیایی به نفعشه سرمایه گزاری میکنه نه روی همه چیز ماهم اگه به جای اینکه بخوایم همه کاره باشیم همه انرژیمونو روی مثلا تولید گندم بزاریم و کل گندم دنیارو تولید کنیم هم از نظر اقتصادی به نفعمونه هم قدرت جهانی پیدا میکنیم ولی متاسفانه دوست داریم همه کاره باشیم و تهش هیچ کاره ایم
  • Admin ۰۲:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۳
    0 0
    مشرق؛ تاقبل از فرمایشات رهبری خیلی بیش از حالا حال به هم زن بودی، اما بعد از اون سخنرانی به یاد ماندنی، قابل تحمل شدی.... تبریک به شما...
  • ۰۲:۰۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۳
    0 0
    ه رسمیت شناختن حق غنی سازی ایران تنها اختلاف باقیمانده!!! یعنی همه دعوا هنوز سر جایش باقیست! یک نفر می خواست با دختری ازدواج کند اما ازدواج نکرد! به او گفتند پس چی شد؟ گفت همه جوره توافق داشتیم و دختر خیلی خوبی بود و... اما فقط یک مشکل پیش آمد و آن اینکه او شوهر داشت!!!
  • ۰۲:۱۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۳
    0 0
    ه رسمیت شناختن حق غنی سازی ایران تنها اختلاف باقیمانده!!! یعنی همه دعوا هنوز سر جایش باقیست! یک نفر می خواست با دختری ازدواج کند اما ازدواج نکرد! به او گفتند پس چی شد؟ گفت همه جوره توافق داشتیم و دختر خیلی خوبی بود و... اما فقط یک مشکل پیش آمد و آن اینکه او شوهر داشت!!!
  • تند رفتیم ۰۳:۱۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۳
    0 0
    ایران باید یه طرح میداد که در ازای لغو تحریم فلزات و پتروشیمی و خودرو و... سانریفیوژ ها را به نصف برساند و اجازه بازرسی از اراک و... را بدهد! در گام بعد باید 20 درصد را برای سوئیفت و بازرسی از نطنز و پارچین و ... را برای تحریم نفت روی میز میگذاشت! اگه نتونیم با این همه سانتریفیوژ معامله کنیم که بدرد لای جرز هم نمیخوریم! اون عوضیها هم هیچوقت حق ایران را مکتوب نمیکنند! الان ما برای گام بعدی که تحریمهای مهمتری داره تقریبا بی دفاعیم و دستمان خالیست! منو بفرستین مذاکره به مولا به غنی سازی 20 درصد راضیشون میکنم!
  • ۰۶:۱۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۳
    0 0
    خوابین ها مثلا خبرنگار هم دارین 3 ساعته خبر ندادین
  • ۰۶:۵۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۳
    0 0
    سر میز مذاکره حقمون رو نگیریم چیکار کنیم؟ مثل سلفی ها بمب ببندیم به خودمون بریم تو در و دیوار غربی ها؟ نه برادر من. شیعه به وقتشه مذاکره میکنه به وقتش مبارزه. جنگ حسین (ع) به جای خود صلح حسن (ع) به جای خود. اگر مذاکره بی فایده بود مطمئن باش رهبر اجازه ش رو صادر نمیکرد. از رهبری جلوتر حرکت نکن. به وقتش که شد اگر لازم به جهاد هم بود جهاد میکنیم ولی نه قبل از حکم امام
  • ۰۷:۱۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۳
    0 0
    عاقبت سینه سربسته گشود پرده تازه از این راز گرفت سخن آزاد شد از بند غمان وه چه خوش نغمه آواز گرفت کرکسان کور شدند از برقی که به سرپنجه ما ساز گرفت بال و پر سوخته بودیم ولی دل ز خاکستر ما ناز گرفت غنچه مردم ما گل رو شد بوسه ای از لب غماز گرفت شب و شادی به رفاقت آمد چون کبوتر هنر باز گرفت گو به باران که ببارد هر روز هان که دور ثمر آغاز گرفت روبرو باد رخ شکر و سپاس مای سیمرغ که پرواز گرفت
  • ۰۷:۲۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۳
    0 0
    الله اکبر ، زنده باد ایران، تبریک
  • AMIN ۰۷:۲۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۳
    0 0
    زنده باد دکتر ظریف. خیلی خیلی زحمت کشیدن.تو این چند ماه اندازه ی 7.8 سال کار کردن و بی خوابی کشیدن واقعا خسته نباشن
  • کیان ۰۷:۲۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۳
    0 0
    منم امیدوارم که پیروزی خوبی نصیب کشورمان شده باشد، ولی میترسم پس از اعلام متن توافق و صحبت های اوباما متوجه بشیم که کلاهی که عمر و عاص سر ابوموسی اشعری گذاشت سر ما هم رفته باشه. الان که من دلم داره هم مثل سیر و سرکه میجوشه. امیدوارم که اتفاق بدی نیفته و ما پیروز و سرفراز از این مذاکره سود برده باشیم.
  • ۰۷:۳۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۳
    0 0
    مشرق اول صبحی حسابی داغون شدی خخخخخخخخخخخخخخخخخخ
  • albert ۰۷:۳۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۳
    0 0
    حق غنی سازی که همیشه بوده اما مهم غنی سازی 20%بود و راکتور اراک که پریدن..پس بازم برنده اونا شدن...
  • ناشناس ۰۷:۳۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۳
    0 0
    تو هر کی هستی ظاهرا زیر سرت بالشت نرم گذاشتن پزشکان اصفهان ختم ام یجیب برگزار کردن وقتی سوال کردم گفتن دارو نداریم داریم زجر بیماران را می بینیم همین چند روز پیش هم خبر رسید قطره فلج اطفال نایاب شد حالا شما بفرما مایی که روحانیون همش میگن به این دنیا دل نبندید این دنیا فانی هست به همین زودی دنیا به اتمام میرسد ، مومن زیاده خواه نیست و.....یا سخن فلاسفه که میگن دیروز گذشت فردا هم که نیامده پس امروز را دریاب چرا باید برای رسیدن به انرژی هسته ای زندگی امروز را فدای فردای ندیده و نرسیده بکنیم؟؟/
  • مهلا ۰۷:۴۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۳
    0 0
    هزارتا منفی
  • ۰۷:۴۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۳
    0 0
    لطفاً از دروغ گفتن به مردم خود داری کنید. همین الان جان کری در حال گفتن این مطلب هست که این توافق نامه به هیچ وجه حق ایران به غنی سازی رو دربارش صحبتی نمی کنه و در هیچ جای ان پی تی چنین حقی ازش صحبت نشده. به راحتی به غرب امتیاز دادیم و حالا باید منتظر 6 ماه بعد باشیم تا باز هم امتیازات بیشتری رو بهشون بدیم. ما بازنده ی این توافق بودیم. شاید یک ترکمان چای دیگر در راه باشد!
  • ناشناس ۰۷:۴۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۳
    0 0
    چرا منفی ها غیر فعاله ! این نشانه عدل شماست
  • ۰۷:۴۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۳
    0 0
    نه خیر حق عنی سازی را به ایران ندادند همین الان کری دروغ ظریف را بر ملا کرد ظریف گفت در سند امضا شده ذکر شده حق غنی سازی ایران خیلی هم محکم گفت ولی کری گفت اطلاعات اشتباه زیادی گزارش داده شده بگذارید کامل کنم در این سند حق غنی سازی برای ایران ذکر نشده است تازه بعد از این شش ماه ایران شاید حق غنی سازی داشته باشد یا نباشده باشد اینها می خواهند حق غنی سازی را بما ندهند .و انچه کری گفت بیشتر تحریم ها باقی می مانند ایا این یک قرار داد ترکمنچای دیگر است . چرا ظریف دروغ گفت که در مقابل دنیا کری دروغش را جلوی روی خود ظریف و دنیا بر ملا کرد بسیار برای ظریف و همه ما بد شد.
  • امیرحسین ۰۷:۴۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۳
    0 0
    غنی سازی در سطح آزمایشگاهی مبارک ! اینطوری که سایتها و اخبار داخلی از جزئیات توافق هسته ای میگن،طرف غربی عجب فردین هایی هستن،ما خبر نداشتیم ! جزئیات توافق رو جوری نوشتن که یعنی به نفع ایران بوده ! ایندفعه برعکس شده،طرف غربی در غلتان داده،آبنبات گرفته ؟! اگر طرف غربی میخواست اینطوری توافق کنه،داستان هسته ای تا اینجا چرا طول کشید ؟ نکنه عاشق چشم و ابروی ظریف و روحانی بودن ؟! ولی همین بند اول،خودش دارای تناقضه : تحریم نفتی ایران متوقف می شود و سطح فروش نفت در سطح فعلی حفظ. تحریم نفتی متوقف میشه،باید سطح فروش نفت افزایش پیدا بکنه،چطوری در سطح قبلی حفظ میشه ؟ بدم میاد از شهدا هم مایه میذارن که بوی تعفن کاراشون نزنه بالا،عراقچی:درود بر روح شهیدان هسته ای،آره جون خودتون
  • علیرضا ۰۷:۵۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۳
    0 0
    این یارو فابیوس بعد از دست دادن با ظریف و موقع عکس گرفتن هیات ایرانی انگار داشت خط و نشون میکشید و خیلی راضی به نظر نمیرسید ظریفم اصلا آدم حسابش نکرد دمش گرم.
  • مشکات ۰۷:۵۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۳
    0 0
    من نمی دونم ما داریم چه کار می کنیم؟ کاش تیم مذاکره کننده هنگام هر نوع توافق برای تعلیق فقط یک لحظه تنها یک لحظه چهره شهیدان علی محمدی، شهریاری، رضایی نژاد و احمدی روشن رو تصور کنن و ببینن آیا آنها واقعا برای پذیرش تعلیق خونشون رو نثار کردن؟
  • اسماعيل ۰۸:۰۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۳
    0 0
    مثل 598 نشه...
  • مشکات ۰۸:۰۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۳
    0 0
    من نمی دونم ما داریم چه کار می کنیم؟ کاش تیم مذاکره کننده هنگام هر نوع توافق برای تعلیق فقط یک لحظه تنها یک لحظه چهره شهیدان علی محمدی، شهریاری، رضایی نژاد و احمدی روشن رو تصور کنن و ببینن آیا آنها واقعا برای پذیرش تعلیق خونشون رو نثار کردن؟
  • مینا ۰۸:۱۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۳
    0 0
    از تیم مذاکره کننده ممنونیم. همیشه سربلند باشید.
  • ۰۸:۱۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۳
    0 0
    برادر حسین حالت چه طوره
  • حقیقت جو ۰۸:۱۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۳
    0 0
    دوستان عزیز ، نمی دانم وقتی تمام این مسایل تحت اشراف و نظارت رهبرمعظم انقلاب است ، چرا شما کاسه داغ تر از آش میشوید ، نکند شما مسایلی را می دانید که که ایشان نمی دانند ؟! بر فرض محال هم اگر چنین باشد پس چرا بجای هوچیگری در سایت های اینترنتی ، این مسایل را باستحضار ایشان نمی رسانید تا دلسوزی حقیقی تان را اثبات کنید . . .
  • سلام ۰۸:۱۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۳
    0 0
    کدام پیروز اخوی فعلا که خیلی چیزها دوباره تعلیق شدو دانشمندان ما اجازه پیشرفت در بر نامه هسته ای ندارند
  • ۰۸:۱۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۳
    0 0
    دوست عزیز فعلا که ایران پیروز شد و امثال تو بای باز آب رو بریزی اونجا که میسوزه سایت تابناک یه سایت مردمیه حداقل به گروه فشار منصوب نیست
  • ۰۸:۲۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۳
    0 0
    قرارداد ترکمانچای 2
  • سینا ۰۸:۲۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۳
    0 0
    متن توافقنامه بسیار خوبه از قدیم گفتن یکی مرد جنگی به از 100 هزار درود به ظریف
  • سرباز علی ۰۸:۲۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۳
    0 0
    عزا عزاست امروز روز عزاست امروز.......... ملت ایران صاحب عزاست امروز .............
  • ۰۸:۲۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۳
    0 0
    گل گفتی
  • ۰۸:۲۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۳
    0 0
    نه جانم شاه سلطان حسین کار خودش را کرد
  • سیامک ۰۸:۲۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۳
    0 0
    بس دیگه اینهمه سختی بزار ید این تحریمها برداشته شه ملت زند گی راحتی داشته باشه
  • عبدالرضا ۰۸:۳۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۳
    0 0
    خدا رحمتت کنه عمو جلال ، چقدر انتظار پیروزی ایران بر غرب بود . اون یک بسیجی ششدانگ بود و دوست داشتنی، روحش شاد و یادش گرامی . عمو جلال در اصل ابراهیم جلالی نام ونام خانوادگی وی میباشد . برای شادی روحش صلوات
  • ناشناستر ۰۸:۳۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۳
    0 0
    بفرماییدراه حل شما چیست؟ضمنا الان هم بلندشدیم ودست به کمرمان گرفته ایم لیکن دیپلماسی هم بخشی ازمبارزه است. لطفاانتقاد بی منطق نکنید؛بلکه راه حل بدهید.
  • ۰۸:۳۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۳
    0 0
    فرانسه رو فراموش نکن
  • ناشناستر ۰۸:۳۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۳
    0 0
    بنظرم باعنوان یالثارات الحسین (ع) می خواهیدحزب اللهی را خراب کنید،وگرنه ادبیات دینی را حفظ کرده و علیه السلام یادتان نمی رفت.شما احتمالا قصدتشجیع وتحریک احساسات پاک حزب اللهی ها رادارید.
  • جواد ۰۸:۳۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۳
    0 0
    تبریک و خسته نباشید میگم به اقای ظریف و تیمشون دست مریزاد
  • سینا ۰۸:۳۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۳
    0 0
    انشالله که سر خون شهدا توافق نکرده باشید!
  • احمدخواجوند ۰۸:۳۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۳
    0 0
    حسابي نشستيم گل گفتيم كركر خنديديم پيشرفت حسابي رو بجلو داشتيم خنده بازاري بودسرانجام ازخط قرمزعبوركرديم غني سازي را متوقف كرديم .
  • ناشناستر ۰۸:۴۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۳
    0 0
    صحبت های ظریف را کنارفرمایشات آقا قراردادن ؛آنهم زمانی که حضرت آقا آنها را فرزندان ملت خطاب کرده برداشت غلط منطقی است: عسل شیرین است شیرین همسر فرهاد است = پس آیا عسل همسر فرهاد است. این نتیجه گیری غلط منطقی ازفرمایشات رهبرمعظم انقلاب است.ایشان اگراحساس کنند توافق نامه به ضرر نظام است حتما اعلام دستور می فرمایند.درموضع ضعف هم نیستیم.
  • ناشناس ۰۸:۴۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۳
    0 0
    الان سیاست حرف اول رادردنیا میزند .باجنگیدن چیزی جزء ویرانی وتباهی عایدنمی شود نمونه آنراالان درکشورهای دیگرمشاهده میکنید. سیایت داشته باش بردنیا حکومت کن . درود برروحانی . سلام بردکترظریف .
  • من ۰۸:۵۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۳
    0 0
    مردم عزیز ایران :بخدا قسم نباید دل به این اجنبیها ببندیم وچشممان به سوی انها باشد. تاریخ صد ساله ما مملو از جنایتهای غربیها بوده و حالا همین گونه است مضافا اینکه حالا کشورهای عرب خاین منطقه هم یه اینها پیوسته اند. باید دست به کمر خود بگیریم وبا یک یا حسین دیگر پشت سر ولایت انها را دردنیا خوار و ذلیل کنیم
  • علی ۰۸:۵۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۳
    0 0
    وعده های الهی را ولی عصر تحقق خواهند بخشید. ایشون کی به شما وکالت داده اند که آیات قرآن را به خود منتسب می نمایید؟ مگر ائمه توافق و مذاکره نمی کردند؟ آنان که وعده های الهی را قبول داشتند!
  • ۰۸:۵۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۳
    0 0
    من متاسفم برای همه کسایی که فکر می کنن مذاکرات امری بی تأثیره. عجب منطقی دارین شما چرا بخش اول فرمایشات رهبری رو هیچ وقت نگاه نمی کنین همش بخش دوم را که در صورت عدم نتیجه بودن هست سرلوحه منطق خودتون قرار می دین. مگه آقا نفرمود که اگر نتیجه داد چه بهتر. متاسفانه فکر و ذهنشون فقط اینه که لباس رزم بپوشن و کشته بشند. بخدا مفهوم شهادت این نیست شهادت اگر به معنی ارتقاء و کمال است در همه جوانب هست. مگر مه اینکه امام حسین در روز عاشورا چندین بار گفتگو کرد. مگه نه اینکه امیر المومنین تو جنگها با دشمن اتمام حجت می کرد. لطفا نگاه تندروانه خود را کنار بگذارید و به موفقیت های دولت احترام بگذارید.
  • reza ۰۸:۵۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۳
    0 0
    این توافقنامه چه تعبیر زیبایی برای بهای خون احمدی روشن و علی محمدی و شهریاری دارد!!!!!!!!!!! اونها خونشون توی این راه ریخت و جونشون رو دادند، اما ما حتی راضی نشدیم قیمت نون رو 200 تومن بیشتر بدیم و یه کمی سختی رو تحمل کنیم. آقا بدتر از جنگ که دیگه نبود. مگه شرایط سخت تر از دوران جنگه؟؟؟؟؟ حکمت خوشبینانه نبودن حضرت آقا به مذاکرات رو بعد رفتن ظریف میفهمیم!!! پروژه توافق بر سر برنامه هسته ای ایران فقط یه دسیه هست تا حضرت آقا رو پیش مردم خراب کنند و روحانی و تیمش را ناجی ملت نشون بدن. شهر ما که برف نمیاد اما خواهشن سرمون رو از زیر برف دربیاریم.
  • محمد ن ۰۹:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۳
    0 0
    جناب ظریف شما هم مثل رئیست که در زمان خاتمی به مردم یه حرفی زد و سر مردم رو کلاه گذاشت ولی در عمل در نطنز و انرژی هسته ای رو تخته کرد سعی داره ژست پیروزمندانه بگیری و سر ما کلاه بذاری؟؟؟؟!!!! بی خیال مشتی! اندفعه سرمون کلاه نمیره.....اگه شما راستشو نگی حرفهای اون طرفی ها که شما رو لو میده .... این جملات زیر رو با دقت بخون... ""رئیس جمهور آمریکا گفت: برای اولین بار در 10 سال گذشته توانستیم گسترش برنامه هسته‌ای ایران را متوقف و بخش‌هایی از آن را به عقب ببریم" " "ویلیام هیگ در بخشی دیگر از این پیام «توافقنامه گام اول» با ایران را «مهم و دلگرم‌کننده» توصیف کرده و گفته است بنا بر این توافق برنامه هسته‌ای ایران برای مدت 6 ماه گسترش نمی‌یابد و در برخی موارد عقب نیز می‌رود"." ضمنا تو حرف خودتون هم که این بود:: " ...و سطح فروش نفت در سطح فعلی حفظ ...خواهد شد" !!!! یعنی این چطوری اون وقت تحریم نیست؟؟؟؟!!!!چند میلیون بشکه قبلا میفروختیم و در زمان " فعلی" چقدر میفروشیم؟؟؟!!!! "براساس این توافق، در مقابل جمهوری اسلامی ایران یکسری اقدامات اعتمادساز انجام می دهد." عجب!!!! این همه همکاری داوطلبانه و راه دادنهای بی خبرانه جاسوسهایی بنام بازرس آژانس و .....آخرش هیچی هنوز کلی باید اسکُنت بدیم؟؟؟!!!! "براساس این توافق ساختار برنامه هسته ای جمهوری اسلامی ایران به طور کامل حفظ می شود و هیچ عقبگردی وجود ندارد و غنی سازی ادامه می یابد.... فردو و نطنز هم به کارشان ادامه می دهند." واقعا هیچ عقبگردی نشد؟؟؟!!!! اولا فردو نطنز به کدوم کارشون ادامه میدن؟؟!!! دوم کار نیروگاه اراک چی؟؟؟!!!! این هم صحبتهای وزیر خارجه امریکا(تحویل بگیر جناب روحانی ، جناب ظریف) : ""کری: هدف مذاکرات مشخص بود: ایران باید ثابت می کرد ماهیت برنامه اش صلح آمیز است. تأکید می کنم این توافق دوستان ما در منطقه و همپیمان ما اسرائیل را در شرایط امن تری قرار خواهد داد. از تلاش های وزیر خارجه ظریف برای رسیدن به این توافق تشکر می کنم. ما زمان و فضا را برای رسیدن به توافقی جامع فراهم کردیم که به هدفی که رئیس جمهور اوباما برای جلوگیری از دستیابی ایران به سلاح هسته ای برسیم. ما معتقدیم این تحریم ها بود که ما را به مذاکرات امروز آورد. تصور نکنید که تحریم ها تمام شده است. هدف تحریم ها تضمین برای ادامه مذاکرات است. ما برای متوقف کردن ایران از دستیابی به سلاح هسته ای هر اقدامی انجام خواهیم داد. اقداماتی که ما متعهد شده ایم به انجام آن، به مدت شش ماه انجام خواهد شد. توافق هسته ای در وهله اول دسترسی روزانه به تاسیسات هسته ای اصلی خواهیم داشت. ایران موافقت کرده است که غنی سازی بالای 5 درصد را متوقف کند. ایران ذخایر اورانیوم 3.5 درصد خود را در شش ماه اینده افزایش نخواهد داد. ایران در شش ماه آینده راکتور اراک را راه اندازی و تزریق سوخت نخواهد کرد. درباره برنامه هسته ای ایران با اسرائیل اختلاف تاکتیکی داریم...."""" ما حصل بستن پشت دربهای بسته و مخفی کاری از رسانه های کشور و ملاقاتهای مخفی رو داشته باشید: """براساس این گزارش ایران در صورت نهایی شدن توافق: به مدت 6 ماه غنی سازی 20 درصدی را متوقف خواهد کرد. خنثی سازی مواد 20 درصدی موجود عدم تولید و توسعه سانتریفیوژهای جدید پذیرش سقف ذخیره سازی مواد غنی شده 5 درصد تعلیق 6 ماهه فعالیت ها در راکتور آب سنگین اراک دسترسی و بازرسی های فراتر از پادمان امضای توافق با آژانس در مسائل باقی مانده در مقابل تعهد طرف غربی بدین شرح خواهد بود: بازگشت هشت و نیم تا ده میلیارد دلار از منابع ایران با رفع تحریم فلزات گرانبها، خودرو، قطعات هواپیما، اموال بلوکه شده و رفع تحریم چند بانک""""" . بس نیست جناب ظریف مغلطه؟؟؟؟!!!! شما هم میخوای مثل اون بنده خدای رئیس تیم مذاکره کننده هسته ای زمان خاتمی سر ما کلاه بذاری؟؟؟!!!!....مشتی فکر کردی که مردم از پشت کوه اومدن؟؟؟!!! بد نیست یه کم به شعور ملت احترام بذارید و فکر کنید که اگه از پشت کوه اومدیم لا اقل با پراید اومدیم و نه با الاغ!!!!!!... خلاصه اینکه دست شما درد نکنه که.... هیچی !!!! برگشتیم به زمان خاتمی .... و بدتر....با کلی بودجه و شهید و زحمت و فشار روی مردم و خون دل، درب اراک و فردو تخته!!... (((البته به زعم شما!!!! ( که ببخشید، مردم رو... فرض کردید!!) جوری که با بسته شدن فرق نداره))) تا شما ژست .....بگیری.........
  • ۰۹:۰۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۳
    0 0
    این سوال را از دولت قبلی بپرسید با ندانم کاریهاشون.
  • جواد ۰۹:۰۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۳
    0 0
    اگر زحمات اون شهدا نبود الان ما بر سر 5 درصد هم نمی تونستیم حرف بزنیم با این نظری که دادی فک نمیکنم عمرت به دوران جنگ قد بده! وگرنه انقدر راحت درباره جنگ حرف نمیزدی!!!! یه جوری میگی جنگ انگار خیلی دوران خوب و خوشی بوده و همه چی سر جاش بوده. هنوز که هنوزه داریم تاوان کشته شدن اون جوونای عزیز رو میدیم که دیگه لنگشون پیدا نشد. اگر جنگ احمدی روشن های بیشتری کشته میشند. اون زمان که جنگ شد ما انقدر تحریم نبودیم به تازگی هم از شر یه رئیس جمهور بی خرد آزاد نشده بودیم و.... اول صبحی صورتت رو بشور بعد بیا نظر بده
  • محمد ۰۹:۱۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۳
    0 0
    درود بر مرد خستگی ناپذیر، دکتر ظریف، سلطان دیپلماسی مقاومتی،فعال،پویا و منعطف زنده باد نظام جمهوری اسلامی ایران
  • سيد مجيد حسيني ازنوجاني ۰۹:۱۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۳
    0 0
    ياران بايد مراقب باشد. 1- اگر ارزش دلار را خيلي كم كنيم و غربي ها زير قولشان بزنند و دلار مجددا افزايش پيدا كند بحران درست مي شود. زيرا افزايش تدريجي بوده ولي اگر در كاهش جهش داشته باشد كاهش تورم جهشي نبوده و خطي خواهد بود. افزايش مجدد جهشي تورم جهشي اي در بر خواهد داشت كه بيشتر از نرخ فعلي خواهد بود. 2- در تدوين بودجه سال آينده قيمت دلار را بر اساس بي اعتمادي به غرب ببينيم . اگر بدقولي كردند پيش بيني در بودجه ما را دچار سردرگمي نخواهد كرد . اگر هم بدقولي نكنند صندوق ذخيره را تقويت مي كنيم.
  • ایرانی وطن پرست ۰۹:۱۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۳
    0 0
    سلام برفرزندراستین اریایی.کلاه ها را به ارفتخارفرزندبرومند ایران بردارید . خبردار بایستید.گریه ازسرشوق بریزید.به ایرانی بودن خود افتخارکنید که فاتح صادق قلب ها به ایران برمیگردد.مقدمت گلباران .کرم نماوفرودای که خانه خانه توست ای فاتح دل میلیونها ایرانی دکترظریف جانم فدای تو.خوش امدی بوطن.بتوافتخارمیکنیم
  • ۰۹:۲۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۳
    0 0
    خود رهبری گفت از تیم مذاکره کننده حمایت می کنیم و کسانی که می گن اینها سازشکار یا منافق هستن دارن توهین می کنن گفت اگر توافق انجام شد چه بهتر اگر نشد هم باید بیشتر به داخل نگاه کنیم رهبری که نمی تونست التماس کنه که غربی ها بیان توافق کنید ایشون باید مخالفت می کرد تا طرف غربی فکر نکنه ایران به آخر خط رسیده و حاضره یک طرفه تسلیم بشه........ جنگ و ویرانی ایران آرزوی اسراییل اعراب و اکثر همسایگان ایرانه..... امریکا که آن طرف کره زمینه این وسط فقط ایران نابود میشه
  • امیر ۰۹:۲۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۳
    0 0
    کری: "تصور نکنید که تحریم ها تمام شده است. هدف تحریم ها تضمین برای ادامه مذاکرات است." مردک بی شرف!
  • هم شرقی هم غربی ۰۹:۲۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۳
    0 0
    الهییییییییییی ششششششششششششششککککککککرررررررررتتتتتتت آخیش خیالم راحت شد مرگ بر فرانسه مرگ بر انگلیس مرگ بر اسرائیل حرامزاده مرگ بر صهیونیست نحس نجس مرگ بر ال سقوط آمریکاجان دقت کن عزیزم :)) از حق نگذریم نقش روسیه و چین هم برای اولین بار در طول تاریخ به نفع ایران بود
  • مرگ بر امریکا ۰۹:۲۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۳
    0 0
    الآن دوس دارم بینم کی نوکری خودش برای عربستان و اسرائیل و روسیه رو ثابت میکنه؟
  • ارضی ۰۹:۳۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۳
    0 0
    بیشین بینیم باا ناموسا ً پدر مردم در اومده رفیق ،کجای کاری؟ شما شاید سختیها رو احساس نمیکنی؟! اصلا از خونه بیرون میری؟ فک کنم فقط تا سوپر مارکت و نونوایی بری! بخدا چن روز پیش رفتم بیرون و وضع بعضی از مردم رو دیدم،گریم گرفت! شما الان کلت زیر برفه اخوی!!!
  • ۰۹:۴۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۳
    0 0
    خیلی دوسش دارم
  • ۰۹:۴۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۳
    0 0
    احسنت ظریف... توافق صورت گرفته عالی است... دارم شاخ در میارم چه جوری امضا کردن؟؟؟!!!!!
  • محب زهرا س ۰۹:۴۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۳
    0 0
    حالا غربیها راستگو شدن؟ یعنی در مسئله ساخت بمب و حقوق بشر و ... هم راستگو هستند دیگه؟ تو به ظریف اعتماد داری یا کری که نماینده شیطان بزرگه یا هیگ که نماینده روباه پیره؟ وقتی که رهبر اعلام حمایت کنه من و شما هم باید حمایت کنیم! از رهبر سبقت نگرید !!!
  • امیر ۰۹:۴۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۳
    0 0
    اللهم اشفع کل مریض....آمین تعجب نداره چرا یه سریا سر این توافق دارن میسوزن...آخه اگه تحریم ها برداشته شن اسباب بچاپ بچاپ آقایون بهم میریزه!
  • سرخه ۰۹:۴۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۳
    0 0
    درود بر پرچمدار دولت تدبیر و امید مردم شهر سرخه زادگاه رییس جمهور مدبر این پیروزی بزرگ را به ملت ایران تبریک می گویند .
  • ۰۹:۴۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۳
    0 0
    ببین اربابتون دکتر احمدی نژاد چه کرده که هر چه تحریم ورداریم باز کم است؟
  • ۰۹:۵۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۳
    0 0
    آخه سه ساعته خبری نشده
  • ۰۹:۵۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۳
    0 0
    مشرق ممکنه ناراحت بشه ولی از رهبر سبقت نمیگیره
  • ۰۹:۵۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۳
    0 0
    نخر
  • ۰۹:۵۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۳
    0 0
    چون شما از ویپیn استفاده میکنی
  • ۰۹:۵۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۳
    0 0
    کجاش نوشته؟؟؟؟
  • حقیقت ناجو ۰۹:۵۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۳
    0 0
    ای رحمت بر اون پدر و مادرت راس میگه خب! همه کاسه داغتر از آش شدن!!
  • ۰۹:۵۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۳
    0 0
    والا ما که تو ایران خوشحالیم شما از تو فیلیپین و مالزی و بنگلادش عصبانی باش و از این عصبانیت بمیرر!
  • ۰۹:۵۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۳
    0 0
    به به
  • سينا ۰۹:۵۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۳
    0 0
    كجا حق غني سازي به رسميت شناخته شد مصاحبه جان كري را مطالعه فرماييد ببينيد چه افتضاحي شده . واقعا شرم اوره . كور خوندن ما به اين راحتي كوتاه بياييم.
  • محمد ۱۰:۰۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۳
    0 0
    برنامه هسته ای جمهوری اسلامی از روز اول مشخص بود که سرنوشتش به کجا خواهد انجاميد
  • محمد ۱۰:۱۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۳
    0 0
    آقای عابدينی هم تو ميزگردهای سیاسی داخلی صدايش بلند بود ، جو ژنو او را نيز گرفته بود ، منتظر هستيم که برگردد و قرا از برد برد مذاکرات ژنو تعريف کند
  • کیان ۱۰:۱۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۳
    0 0
    مسئله اصلی سر " حق غنی سازی" بود. در این توافق نامه به ما "اجازه غنی سازی" داده شده نه حق غنی سازی این عهدنامه از ترکمانچای هم بدتره. بهتره اسمشو بذارید "ژنو قهوه"
  • ۱۰:۱۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۳
    0 0
    آمریکا که چیز دیگه ای را اعلام کرده اشت!!!!
  • مریم ۱۰:۱۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۳
    0 0
    این که اعلام شده که ترکمانچای است
  • منوچهر راستی بروجنی ۱۰:۲۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۳
    0 0
    اینا قول و علشان عین ما ایرانی ها نیست .این ها اخلاق به عمل ندارند .همین الان هم که توافق شده و ایران مقداری نرمش قهرمانانه نشان داده .باز ه کری می خوانند .اگر مردم ایران کمی صبور تر بودند، التماس را می دیدند ولی افسوس؟
  • ۱۰:۲۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۳
    0 0
    متاسفانه فتحعلی شاه تحمیل کرد
  • احمد ۱۰:۲۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۳
    0 0
    این حرف با بیانات مقام معظم رهبری و سیره حضرت ولیعصر (عج) به نظر من مطاقبت ندارد. بی بصیرتی و کله شق بازیست. رهسپاریم با ولایت تا شهادت!
  • ۱۰:۳۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۳
    0 0
    اوباما که گفت حقی وجود ندارد!!!! تازه تاسیسات هم که تعطیل میشه !!!!!ح
  • ۱۰:۳۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۳
    0 0
    فرش زیر پای آقایان را ببینید: ایرانی است پیشرفت آنها در طب را ببینید: مرهون بوعلی است درنجوم و فیزیک و ریاضیات مرهون دانشمندان ایرانی است... هنوز باید منتظر تک ستاره هائی چون مصدق،ظریف و قوام باشیم تا کمی جلوی فشار را بگیرند؟ به قول اون اقا،اگر اینرا نمیدانیم وا اسفا و اگر می دانیم واحسرتا
  • ۱۰:۳۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۳
    0 0
    خداقوت. خسته نباشید
  • ۱۰:۴۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۳
    0 0
    کلید چای مانند ترکمانچای
  • ۱۰:۴۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۳
    0 0
    توافق خفت بار مبارک
  • ناشناس ۱۰:۴۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۳
    0 0
    اشتباهی منفی دادم. اینقدر به فکر راحتی نباشید .ما پیرو امام حسینیم . آقا سیامک از عزاداری های عاشورا چی فهمیدی؟
  • حیدر ۱۰:۴۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۳
    0 0
    این هم از گزینه های روی میز اوباما! دو ماه پیش خواب حمله به سوریه را میدید این هم با خاک یکسان شدن گزینه هاش در مورد ایران! گزینه نظامی برا ایران؟! مگه اینجا لیبی یا ..... است؟!
  • محسن ۱۰:۴۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۳
    0 0
    بدترین بند در متن توافق اینه که ایران پذیرفته که از تروریسم حمایت کرده و حقوق بشر را رعایت نکرده است. بگذریم از قانع شدن به ده درصد از حقوق هسته ای ایران. و اینکه فقط 4میلیارد به ایران در قبال اضافه کردن 15میلیارد اموال بلوکه شده. روی ترکمانچای سفید شد. ولی امان از جوسازی و خنده های بیخود.
  • محمد ۱۰:۵۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۳
    0 0
    خودت اولين نفر هستي نوكر. با دادن حقوق كشور رفع تحريم تهنر نبوده كه الان باشد. آقاي جليلي هم مي‌توانست غني‌سازي 20 درصد را بدهد و قول دهد برنامه اتمي پيشرفت نكند تا 6 ماه به او تنفس دهند. اين چه توافقي است كه اوباما همين امروز مي‌گويد توانستيم برنامه اتمي ايران را متوقف كنيم؟! به نظرم شما همان درود بر آمريكاي سابق هستيد و در آينده هم به شكل گذشته بر مي‌گرديد.
  • ۱۰:۵۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۳
    0 0
    هم شرقي هم غربي؟! خاك بر سر مفسدان وطن فروش. مرگ بر آمريكا مرگ بر آمريكا
  • ۱۰:۵۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۳
    0 0
    مردم مقاومت كردند به گفته خود ظريف. كلاه‌ها رو به خاطر مقاومت رهبري، مردم و دولت قبل كه با مقاومت به جهان نشان دادند ايراني سازش‌پذير نيست. ظريف كه مأمور بود.
  • ۱۰:۵۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۳
    0 0
    کیان عزیز نگران نباش حضرت آقا فرمودند , هیچ ضرری از اونها به ما نخواهد رسید .
  • ۱۰:۵۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۳
    0 0
    درسته "محمد ن" گاوبندي جالبي بود. با فروختن حقوق حقه كه جلب رضايت غرب كاري نداشت!
  • حیدر ۱۰:۵۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۳
    0 0
    سوال! اگه مذاکرات به نفع ایران بوده چرا جان کری از خط قرمزها عبور کرده و کاترین اشتون را در آغوش گرفته؟!
  • مهدی ۱۰:۵۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۳
    0 0
    من متن انگلیسی قراردادو خوندم به نظر من ما سود کردیم اینکه میگن جلوی پیشرفت هسته ای رو گرفتن اینه که ما دیگه 20% تولید نمی کنیم نه اینکه فوردو تعطیل شه اون بازه و تحت نظارت آژانسه و دیگه سانتریفوژجدیدی اضافه نمیشه یعنی اون سانتریفوژای نطنز کار میکنن واسه سوخت 20% هم اونقدری که داریمو تبدیل به سوخت میکنیم و وقتی تو یه سال توافق قطعی شه اونا هم سوخت میدن هم تو ساخت نیروگاه مدرن کمکمون میکنن و... تحریم خودروساژی برداشته میشه میتونیم قطعه هواپیما وارد کنیم تحریم پترو شیمی دارو و لوازم پزشکی و طلا و فلزات گرانبها برداشته میشه دیگه هیچ تحریمی واسه هسته ای وضع نمیشه و...
  • جوال دوز ۱۱:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۳
    0 0
    خوشحالی زاید الوصف طرف غربی خیلی مشکوک هستش. امیدوارم کلاه گشادی که ۱۰ سال پیش سرمون رفته بود و همین جوری ذوق مرگ شده بودیم دویاره تکرار نشده باشه.
  • شفق ۱۱:۰۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۳
    0 0
    به چی افتخار میکنی؟ از دست دادن غنی سازی 20 درصدی به ازاء مقدار ناچیزی اموال بلوکه شده خودمون؟؟!!
  • محمد ۱۱:۰۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۳
    0 0
    دقيقاً درست مي‌گوييد آقا رضا. فعلاً دوستان آمريكا در فضاي سايبري ول مي‌چرخند. توافقي كه محتوايش براي مردم معلوم نبود، آخرش معلوم است اين باشد كه عدهاي نادان در كشور دوره بيفتند تا سال‌ها مقاومت مردم در برابر زياده‌خواهي غرب را به نفع خود مصادره كنند و بگويند مشكل فقط جنگ واژه‌هاست!!! غني‌سازي 20 درصد متوقف شد. اين اولين حق فروخته شده. اراك و فردو، پيشرفت نخواهند كرد، و اين يعني عدم استفاده از سانتريفيوژهاي نسل جديد. اين دومين حق فروخته شده. كاترين اشتون گفت اين راه حل، بايد منجر به راه حل اصلي شود!!! كبك‌ها سرتان را بيرن بياوريد. اين نيمچه حق و حقوقي كه آن‌ها به زعم خود به ما دادند، محصول مقاومت امام و امت و دولت قبل بود. آن نيمچه حقوق از دست رفته هم محصول اين دولت است. والسلام.
  • ۱۱:۰۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۳
    0 0
    من متن انگليسي را با تعهدات دو طرف خوندم، خدا كنه انگليسيم خوب نباشه درباره اين چيزي كه فهميدم
  • شفق ۱۱:۰۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۳
    0 0
    به چی افتخار میکنی؟ از دست دادن غنی سازی 20 درصدی به ازاء مقدار ناچیزی اموال بلوکه شده خودمون؟؟!!
  • محمد ۱۱:۰۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۳
    0 0
    شما يك دروغ‌گو بيش نيستي كه اسم حقيقت‌جو بر خود انتخاب كردي تا چارتا بچه 10 ساله رو فريب بدي!! رهبري مگر نفرمود من در جزئيات دخالت نمي‌كنم؟! گفت يا نگفت؟! اگر گفت، پس به جاي ادعاي مزخرف "رهبري در جريان هستند..." برو توبه كن.
  • ۱۱:۰۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۳
    0 0
    مشكل ما با غرب، بيخوابي نكشيدن بود؟! اين گام اول نابود كردن برنامه هستهاي ايران است. به قول اوباما بعد از توافق امروز، توانستند برنامه اتمي ايران را بعد از 10 سال متوقف كنند.
  • ۱۱:۱۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۳
    0 0
    سیامک ملت ایران زندگی بدون تحریم اما با خفت را دوست نداره شمام اگ میخوای راهت زندگی کنی برو تو کشور های عربی مثل عربستان ک مردمش مثل دولتش مثل احمق ها ب پای اسرائیل و امریکا افتاده اند
  • ۱۱:۱۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۳
    0 0
    اینست بازی برد برد آقای ظریف؟؟؟؟؟!!!! واقعا عجبا احسنت به این درایت دولت مردان!!!!!!
  • سيد قاسم ۱۱:۱۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۳
    0 0
    ما ادعايي داريم مبني بر به رسميت شناختن حق غني سازي در داخل ايران ، بله اين خيلي خوب است اما بايد اين را مقايسه كرد با ديگر كشورها در حق غني سازي ، مثل اين است كه حق نفس كشيدن را از شما بگيرند و سر شمارا زير آب فرو كنند و يك ميله خودكار را در دهان شما فرو كنند وبه اندازه همين به شما حق نفس كشيدن بدهند. ما امتيازات نقد فراواني داديم و امتيازات نسيه كمي گرفتيم.
  • محمدی ۱۱:۱۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۳
    0 0
    سرنوشت دنیا که دست گروه 5+1 نیست، اختیار دنیا و هستی و هم آخرت دست پنج تن ال عبا بعلاوه یک حضرت عباس است
  • ۱۱:۱۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۳
    0 0
    خفه شو چاپلوس نادان
  • محمد تقوی ۱۱:۱۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۳
    0 0
    دروو و خدا قوت بر تیم مذاکره کننده و آرزوی سلامتی برای جناب آقای ظریف که با قاطعیت و توکل بر خداوند متعال و دعای خیر مردم توانست وجهه منفی را که از ایران در سالهای اخیر بوجود آمده بود بهبود بخشد و ان شاء الله که تا آخر نیز این را با موفقیت ادامه یابد ما حسن نیت خودمان را به دنیا نشان دادیم اما همانگونه که مقام معظم رهبری فرمودند به گروه مذاکره کننده مان امیدواریم ولی به طرف های مقابل خود و وفای به عهدشان خش بین نیستیم خداوند ظالمین را خوار و ذلیل گرداند وسیعلمو الذین ظلموا ای منقلب ینقلبون
  • ۱۱:۳۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۳
    0 0
    حالا گذشته از همه این حرفها یادتون باشه که دکتر ولایتی تو مناظره چی گفته بود و حرفش هم حق بود
  • ۱۱:۳۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۳
    0 0
    ما حصل بستن پشت دربهای بسته و مخفی کاری از رسانه های کشور و ملاقاتهای مخفی رو داشته باشید: """براساس این گزارش ایران در صورت نهایی شدن توافق: به مدت 6 ماه غنی سازی 20 درصدی را متوقف خواهد کرد. خنثی سازی مواد 20 درصدی موجود عدم تولید و توسعه سانتریفیوژهای جدید پذیرش سقف ذخیره سازی مواد غنی شده 5 درصد تعلیق 6 ماهه فعالیت ها در راکتور آب سنگین اراک دسترسی و بازرسی های فراتر از پادمان امضای توافق با آژانس در مسائل باقی مانده در مقابل تعهد طرف غربی بدین شرح خواهد بود: بازگشت هشت و نیم تا ده میلیارد دلار از منابع ایران با رفع تحریم فلزات گرانبها، خودرو، قطعات هواپیما، اموال بلوکه شده و رفع تحریم چند بانک ?????????????????????????????????????
  • ۱۱:۳۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۳
    0 0
    واي بر تو و ملتي كه راحتي را به جاي نيروي خدا، از دست دشمنانش طلب كند. با تو هستم سيامك راحت طلب. تو امروز در ايراني، چون گذشتگانت نخواستند راحت زندگي كنند و حاصلش شد ايران.
  • محمد ۱۱:۳۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۳
    0 0
    سیاست انشاالله ماشاالله نمی شناسد
  • ۱۱:۳۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۳
    0 0
    این چه حرف مسخره ایه. مملکت یه رهبری داره و یه دولت. رهبری نمیتونه که بره مذاکره کنه یا جزئیات توافق رو دیکته کنه. دست دولت بازه و وقتی که کار خیلی بیخ پیدا کنه رهبری ورود میکنند.
  • ۱۱:۳۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۳
    0 0
    دیدید ولایتی راست میگفت؟ مشرق مرد نیستی برو توبه کن
  • ۱۱:۴۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۳
    0 0
    ما فعلا نیازی به درصد بالاتر نداریم هر وقت درصد بالاتر خواستیم با مذاکره به چنگش میارم!
  • ۱۱:۴۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۳
    0 0
    ایران موافقت کرده است که غنی سازی بالای 5 درصد را متوقف کند؟ واین بهانه ای است برای دور دیگری از تحریم ها.........
  • آوانگارد ۱۱:۴۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۳
    0 0
    در جواب ناشناس ۰۶:۵۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۳ فکر می کنی امام حسین جنگ کرد؟ یا به قربانگاه رفت ؟ جواب بده و آیا چیزی که باعث شد امام حسین به اون طرز فجیعی شهید بشه صلحی نبود که به امام حسن تحمیل کردند ؟؟؟؟؟؟ شیعه تا کی می خواد خطا کنه عبرت هم خوب چیزیه
  • hamid ۱۱:۵۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۳
    0 0
    من نمیگم بهترین تصمیم بود ولی بدتترین تصمیم هم نبود بعضی از ما هم مثل یارای مختار به سیا ستهای او بدگمانیم .این رو بدنید که ایران خدای سیاست است زیادجای نگرانی نیست. روحانی در یک برنامه گفت 2003 درسته ما تعلیغ را پذرفتیم ولی چیزی را پزیرفتیم که ادر حاال ساخت و تکمیل بود و اصلا عملیاتی نبود .جالبه بعد عمیلیاتی شد وقابل استفاده .اگر بیتدبیری دولت قبلی نبود کار به اینجا نمیکشید یا علی
  • ساعی ۱۱:۵۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۳
    0 0
    والا اگه با باز شدن در فردو و اراک زندگی شما بهتر میشه بگیم بازش کنن. من موندم هر روز مردم یه چیزی میگن!
  • ساعی ۱۱:۵۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۳
    0 0
    آقا چه ربطی داشت ؟ اینو کجا خوندی یا بهش رسیدی ؟ اگه پنج تن آل عبا اصحابی مثل ... داشتن امام زمان خیلی وقت پیش ظهور کرده بود. کلا بعضیا ... میزنن. میگن خدا به آدم عقل داده برا همین موقعا میگن.
  • میترا1 ۱۱:۵۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۳
    0 0
    "ایران دیگر تاسیسات هسته ای نخواهد ساخت. سانتریفیوژ های جدید نخواهد ساخت. این توافقنامه نمی گوید که ایران حق غنی سازی دارد. در این سند فقط طرح اندازه غنی سازی ایران و برنامه صلح آمیز هسته ای ایران مورد اشاره قرار گرفته که باید با نظارت و بر اساس این توافق ممکن است ادامه یابد یا متوقف شود و هیچ جای آن به حق غنی سازی در پروتکل ان پی تی اشاره نشده است. جان کری گفت: "تحریم‎ها به رسیدن ما به این توافق کمک کرد. اشتباه نکنید، وضع تحریم ها خودش هدف ما نبود. بلکه آنها وسیله ای بود برای اینکه به ما کمک کند تا به این مذاکرات برسیم و در نتیجه آن اقدامات امروز به این توافق رسیدیم که برای شش ماه به آن عمل خواهیم کرد. این توافق مهمترین بخش های برنامه هسته ای ایران را متوقف می کند. ما به تاسیسات کلیدی ایران دسترسی خواهیم داشت. ایران توافق کرده که همه غنی سازی بالای 5 درصد را متوقف کند و ذخیره غنی شده خود را کاهش دهد. یعنی در شش ماه آینده این ذخیره به صفر خواهد رسید. !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!بله حرفهای ظریف و بقیه فقط مصرف داخلی داره . اصل ایناست که اعمال میشه در مقابل چندرغاز دلار !
  • ناشناس ۱۲:۳۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۳
    0 0
    ای دل غافل .پیروزی نصیب آمریکا و اسراییل شد .صد رحمت به ابوموسی اشعری
  • ناشناس ۱۲:۳۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۳
    0 0
    مشرق اینقدر یکطرفه قضاوت نکن .تو باید متن کامل توافق نامه را بذاری تو سایتت
  • مریم ۱۲:۳۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۳
    0 0
    هزاران هزار طلا
  • ۱۲:۴۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۳
    0 0
    دل خوش سیری چند؟
  • محسن ۱۲:۵۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۳
    0 0
    بنویسید وادادگی بخوانید توافق
  • ۱۲:۵۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۳
    0 0
    تسليت
  • ۱۲:۵۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۳
    0 0
    اگر مثل زمان خاتمی نشد!!! فعلا که سرمون شیره مالیدن!!! ببینید اگر غرب یکی از تعهداتشا عملی کرد !! ولی اون ماییم که دوباره مثل زمان خاتمی باید برگردیم به ته چاه!!!!
  • ازاده ۱۳:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۳
    0 0
    حقیقت جو واقعا ازنظرت خوشم امد سپاسگزارم
  • ۱۳:۰۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۳
    0 0
    افرین ظریف
  • سید ۱۳:۰۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۳
    0 0
    مواضع هوشیارانه وقدرتمندانه مقام معظم رهبری خصوصا فرمایشات ایشان در29/9/92عامل اصلی درموفقیت تیم مذاکره کننده ایران بود...که ازتیم مذاکره کننده کشورمان تشکرمینماییم.این است نرمش قهرمانانه.
  • ۱۳:۱۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۳
    0 0
    افتضاحه
  • ۱۳:۲۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۳
    0 0
    همه چی متوقف شد آقا هم تبریک نگفت دستیابی به آنچه مرقوم فرمودید!!!!!!! آقا: من به مذاکرات خوشبین نیستم
  • ۱۳:۲۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۳
    0 0
    ... ما به غرب امتیاز دادیم تا بخشی پولهای خودمان را با منت به خودمان برگردانند... آن وقت می گوییند موفقیت؟!
  • بى نام ۱۳:۲۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۳
    0 0
    اختيار دنيا دست خداست يك كمى فكر كنيد بع چيزى بگوييد
  • ۱۳:۳۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۳
    0 0
    کوته فکر.....................
  • ۱۳:۳۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۳
    0 0
    برادر من حتما خیلی وضعت خوبه که این حرفها را می زنی
  • ۱۴:۱۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۳
    0 0
    لا اله الا الله، شما که میگین شاه سلطان حسین و بقیه که سیاه نمایی میکنید حتما باید رهبری حضورا بیان و اصلاحتون کنن که دست از کاراتون ور دارین. باباجان وقتی رهبری اعضای تیم رو کاملا تایید میکنند زیر سوال بردن آنها در واقع زیر سوال بردن تصمیمات رهبریست
  • گمنام ۱۴:۱۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۳
    0 0
    اقای روحانی کدام ترک را میگوئید زحمات شهدای هسته ای ما ترک برداشت بیاییم روراست باشیم ایا شادی واقعی در نظر اقا مشهود بود .
  • ۱۴:۱۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۳
    0 0
    ناشناستر ۰۸:۴۱ احسسسسسسسسسسسسسسسسسسسسسسنت
  • محمد ۱۴:۲۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۳
    0 0
    چه ربطي به ظريف داره؟! مردم 10 سال از نظامشون حمايت كردند و حاصل آن موفقيت شد اينكه غرب بالاخره تسليم شد. غير از اينه كه آقاي روحاني 10 سال پيش دنبال تعليق بود، ولي با 19 هزار سانتريفيوژ حاصل زحمات شهداي هسته‌اي و مقاومت امام و امت بود، قدرت چانه‌زني ظريف بالا رفت؟!
  • ۱۴:۲۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۳
    0 0
    برو بمیر که نظر منو نذاشتی کثافت
  • ۱۴:۲۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۳
    0 0
    مشرق مثله هميشه سياه نمايى مى كنى لابد از اين راه نون در ميارى ديگه...
  • ۱۴:۴۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۳
    0 0
    نه که الان همه جا گل و بلبل!!!!!! همچین میگین انگار رئیس کل انرژی اتمی هستین!
  • ابراهيم ۱۴:۴۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۳
    0 0
    جناب مدير مشرق اين ((محمد ن)) چي ميگه؟؟ (ناراحت) ما اين همه هزينه كرديم اين همه بدبختي كشيديم شهيد داديم يعني چي در نطنز و ...تخته بشه نه..........امكان نداره
  • ایران ۱۵:۰۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۳
    0 0
    این پیروزی بزرگو به همه هموطنان عزیزم تبریک میگم از دکتر ظریف کمال تشکرو دارم خسته نباشی قهرمان دوس داشتنی.....مصدق زمانه..... از طرف دوستم هم بهت خسته نباشید میگم قهرمان دوستت داریم ایشاله همیشه سالم وسربلند باشی:)))))))))))))))
  • سید اصولگرا ۱۵:۰۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۳
    0 0
    با این که نظر من رو تأیید نکردید ولی همین که نظرات مختلف رو تأیید کردید ازتون ممنونم. امیدوارم این راه رو ادامه بدید و در این راه موفق باشید.
  • ۱۵:۱۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۳
    0 0
    این توافق آنچنان که باید به نفع ایران نیست اما باید در نظر گرفت برای 6 ماه است. همچنین اگرچه کاهش تحریم ها کم است باید جنبه روانی این توافق رو هم در نظر گرفت که بدون شک در بلند مدت به نفع ماست.(تضعیف روابط آمریکا در رابطه با کشورهای خلیج فارس و بقیه) این یک بازی است که اگر درست بازی کنیم به نتیجه میرسه در غیر این صورت نتیجش میشه کره شمالی، نه تنها هیچ نکته مثبتی نداره سیاستش بلکه باعث فلاکت و بدبختی مردمش هم شده. در ضمن حفاظت از منابع(انسانی و سخت افزاری) استراتژیک کشور وظیفه وزارت اطلاعات است که درست انجام نگرفته و به شهادت عزیزان انجامیده ،همچنین آنها با خدا معامله کرده اند نه افراد.
  • ۱۵:۱۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۳
    0 0
    أيييييييييي!!!!! حالم ب هم خورد! همچين حرف ميزنه انگارمعشوقش داره از اون ور آب,لس آنجلس مياد!
  • محمد ۱۵:۲۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۳
    0 0
    قهرمان آن كسي است كه سانتريفيوژهاي ما را از 30 سانتريفيوژ ضعيف در سال 83 به 19 سانتريفيوژ قوي در سال 92 رساند تا آقاي ظريف و تيم مذاكره كننده، قدرت چانه‌ني داشته باشند. از خدا تشكر كن. از كساني تشكر كن كه گفتند مقاومت نتيجه مي‌دهد و نتيجه داد. وگرنه اگر به آقاي روحاين و ظريف بود، سال 82 هيمن آقاي روحاني تعليق را پذيرفت. سپ همان دولت خاتمي تعليق را شكست و روز از نو. اينكه آقاي روحاني مي‌گويد دوره تعليق گذشته است، اين دوره تعليق به وسيله چه كساني تغيير كرد؟! چه نگرشي باعث شد آقاي روحاني 92 برخلاف روحاني 82، به دنبال تعليق نباشد؟! (اين‌ها فقط در شرايطي است كه غرب پس از 6 ماه، مجدداً درخواست زياده خواهانه نداشته باشد. در آن صورت، مسئله دگرگون مي‌شود.)
  • مهدی 90085 ۱۵:۳۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۳
    0 0
    مردمی که این نظرات وکامنت هارو بیهوده میدانند ومسخره میکنند بدانند این نظرات درآینده بی شک جای راهپیمایی هارا خواهد گرفت نه اینکه راهپیمایی خوب نیست هرزمانی اعتراض یا نقد یا طرفداری از کسی یا چیزی نوعی دیگری دارد دشمن آنقدر که به این نظرات توجه دارد به خیلی صحبت های دیگر وبعضی مجلات صد من یک غاز محل نمیگذارد
  • ۱۵:۳۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۳
    0 0
    چرا چرت میگی .طرف گفته این توفق برای همه دنیا خوبه.
  • ۱۵:۴۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۳
    0 0
    اره از مذاکرات دست بکشیم که تو وامثال تو 4 نعل تو این مملکت بتازونید
  • ۱۵:۴۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۳
    0 0
    مطمئن باش وضع مملکت بدتر از دوره احمدی نژاد نمیشه
  • محمود ۱۵:۴۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۳
    0 0
    اگر این محدودیت برای همه کشورها باشد میشد پذیرفت وگرنه ظالمانه است و ما فریب خوردیم توقف یعنی نابودی کمی فکر کنید به همین نتیجه میرسید(
  • جواب سلام ۱۵:۵۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۳
    0 0
    " کدام پیروز اخوی فعلا که خیلی چیزها دوباره تعلیق شدو دانشمندان ما اجازه پیشرفت در بر نامه هسته ای ندارند" برادر بزرگوار انگار اصلا در جریان ماجرا نیستی! پیشرفت بعدی میشد بمب اتم و این همه تو این مذاکره زور زدن که بگن ما تا همین جا که صلح آمیزه کافیمونه!
  • امجد ۱۶:۰۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۳
    0 0
    خداییش شما از کجا کامنت میگذارید؟ پرچمهای کشورهای غیر ایران را نگاه کنید بعد کامنت ها را پرچم خارجی ،کامنت مربوط به اصفهان پرچم خارجی کامنت راجع به صاحب عزا بودن ملت ایران و.... !!!!!!
  • ۱۶:۰۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۳
    0 0
    هیشکی از پیروزی ایران ناخشنود نیست
  • ۱۶:۱۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۳
    0 0
    امیر حسین احسنت گل گفتی و حرف دل ما رو زدی
  • ۱۶:۱۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۳
    0 0
    تو نگران اعمال دو گانه خودت باش که نفاق و دروغ از سر و روتون میباره 8:14 ما همه نگران دادن در غلطان و گرفتن ابنبات به لطف این دیپلماسی هستیم
  • ۱۶:۱۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۳
    0 0
    19 هزار سانتريفيوژ قوي.
  • محمد ۱۶:۱۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۳
    0 0
    كجا راست مي‌گفت؟! خيلي دروغ بدي گفت. گفت كه جليلي گفته است غرب 100 قدم بيايد ما 3 قدم. اصلاً همچين چيزي نبود و اخبار منتشره كاملاً متفاوت و متناقض با نظر آقاي ولايتي بود. رهبري هم جوابشان را دادند انجا كه پس از انتخابات فرمودند: مشكل مسئله هسته‌اي آن استكه غرب نخواسته به نتيجه برسد. پس متوجه شديم ولايتي راست نگفت. خداوند ببخشد او را. اما اصل قضيه چيست: از 2 حال خارج نيست: 1. غرب پس از 6 ماه مي‌گويد براي رفع كامل تحريم‌ها، بقيه بخش هاي غني‌سازي را هم متوقف كنيد. آن وقت چهره شما و آمريكادوستان ديدني است. رهبري مخالفت خواهند كرد و مردم دولت را به خاطر تحميل تركمنچاي دوم، نخواهند بخشيد. 2. غرب بالاخره در مقابل خوسات ملت تسليم شد. با ورود دولت جديد، غرب منتظر وادادگي مسئولان بود، اما با ادامه يافتن حمايت مردم از نظام و حضور 73 مردم پاي صندوق‌هاي رأي، حضور مردم در 13 آبان و سخنان قاطع و محكم رهبري، غرب خيالش راحت شد كه ايران در هيچ دولتي از اصولش عقب نمينشيند. حال آيا اين دستاورد دولت جديد است يا دستاورد 10 سال مقاومت ملت؟! اين حاصل گفتمان كساني است كه مي‌گفتند مقاومت نكنيد و تسليم شويد يا حصال توجه به خواسته كساني همچون دكتر جليلي كه گفتند مقاومت كنيد تا تسليم شوند؟! واقعيت را وارونه جلوه دادن آسان است ناشناس آمريكايي، ولي اين وارونه جلوه دادن حقايق، تاريخ مصرف دارد. به هر حال، شما هم به گفتمان مقاومت ما پيوستيد و طعم مقاومت رو چشيديد. مبارك است!
  • ۱۶:۲۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۳
    0 0
    پس از شنيدن نظر رهبر مقدارياز ماهيت توافق مطمئن شديم
  • مرگ بر امریکا ۱۶:۳۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۳
    0 0
    میدونم مشرق نمیذاره ولی باز مینویسم شاید فرجی شد.(مشرق جان خواهش میکنم تایید کن و سانسور نکن تا حداقل یکی یه کم حرف دل مردمو بزنه) جناب محمدخان! بدان و آگاه باش که مردم نان ندارند بخورند! من نه، وضعم شکر خدا خیلیم خوبه ولی شما یه 2-3 ساعت از پشت کامپیوترت پاشو برو یه چرخی بزن بیرون مردم رو ببین! مردمی که لباس سه سال پیش خودشونو امسال پوشیدن! مردمی که یه هفته آخر هر ماه لحظه شماری میکنن برای چندغاز یارانه! مردمی که در دل خودشون از گرانی مینالند و جرات ندارند اعتراض کنن چون یکی مث شما بهشون میگه ضد انقلاب! از قدیم گفتن سواره از پیاده خبر نداره! قصد توهین ندارم ولی نه تنها شما بلکه اون عزیزانی که میان و میگن شکم چیه؟ گوش بدن! من خودم به جلیلی رای دادم ولی این دولت هرکاری بکنه درسته چون انتخاب اکثریته! توافق خوبی کردیم ولی برای کسی که انصاف نداره و شکمش سیره بده! میفرماید: فقر از هر دری وارد بشه ایمان از در دیگر خارج خواهد شد! شمایی که ایمانت قویتره جیبتم پر تره! در ضمن من و شما باید از رهبر پیروی کنیم،اولین کسی که تبریک گفت رهبر بود! مشرق واقعا ازت انتظار دارم که جوابمو منتشر کنی کامل!!!!
  • هم شرقی هم غربی ۱۶:۳۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۳
    0 0
    اولا که خاک بر سر خودت ثانیاً بله که هم شرقی هم غربی پ ن پ مثل شما خوبه که شدین نوکر شرق؟ یا نه شرقی نه غربی یا هم شرقی هم غربی - اسرائیل
  • ۱۶:۴۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۳
    0 0
    مرسی جواب 1541
  • محمد حسین ۱۶:۴۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۳
    0 0
    به نظر من دستاورد چشم گیری از این توافقنامه بر نمی آید. به آقای جلیلی هم همین پیشنهادات شده بود اما ایشان این گونه تئافق را متوازن نمی دونست. متأسفانه این گونه توافقنامه ها شرمانه است....
  • مبا ۱۶:۴۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۳
    0 0
    مرسی مشرق ولی اگه کامل جوابمو میذاشتی بهتر بود ولی بازم ممنون
  • ۱۷:۱۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۳
    0 0
    مرگ بر آمريكا و كاسه‌ليسان آمريكا، از جمله جناب "هم شرقي هم غربي" قديما خيانت و نوكري اجنبي كردن و واسه غرب دم تكون دادن عار بود، براي جناب هم شرقي هم غربي گويا افتخاره!! برو با ارباب نجس، هار و حرام‌زاده صهيونيستي خودت مشغول باش.
  • ۱۷:۳۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۳
    0 0
    برای اولین بار یه حرف درست زدی
  • محمد ۱۷:۳۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۳
    0 0
    جناب مرگ بر آمريكا؛ اولاً جيب من پر نيست. اين اولين غلط تو. ثانياً اگر پر بود هم دليلي بر ذليل شدن وجود ندارد. اين دومين غلط. ثالثاً حضرت آقا اولين نفري نبود كه تبريك گفتند. بلكه آقاي روحاني بودند كه اولين نفر بودند كه از رهبري تشكر كردند و رهبري هم پاسخ دادند. اين هم غلط سوم. سهوي هستند اين غلط‌ها البته!! رابعاً مي‌دانم و آگاه هستم برخي از مردم در كسب نان شب در سختي هستند. البته اكثراً اينگونه نيستند، اگر بر اساس آمار همين دولت حرف بزنيم. اگر هم آمارت از ذهن شما ساخته و پرداخته شده است كه خب هيچي، منم ميگم مردم در رفاه كامل هستند. اينطور قشنگه؟! از طرفي مردم نان ندارند بخورند چه ربطي به تسليم دارد؟! خب بيشتر كار كنند و زحمت بكشند تا خداوند به آنان نان دهد. مگر حرف قرآن مجيد را قبول نداريد كه مي‌فرمايد روزي شما دست خداست؟ قرآن فرموده روزي شما دست شيطان است نعوذ بالله؟! يا نه، شما ميخواهيد كم‌كاريخودمان را به پاي دشمن بنويسيد و بعد ازمردم بخواهيد نان از دهان سگ بكشند بيرون؟! خامسا! من چكار دارم به كي رأي دادي؟! به جليلي يا هر كسي به من چه مربوطه؟! اصل حرفت غلطه. اينكه مردم بهواسطه فقر مي‌توانند كافر شوند! قرآن مي فرمايد مواظب باش! هشدار مي دهد كه اگر فقير شدي، مواظب باش كفر وارد نشود. آيا قرآن مي‌فرمايد فقير كه شدي، برو كافر شو؟! يا نه مي‌گويد زير سلطه طاغوت نرويد. ميخواهد فقير، مي‌خواهد غني. سادساً الان شما نوكري خود را براي غرب به ويژه آمريكا ثابت كردي، كسي چيزي گفت؟! نكته آنست كه شمايي داري خوشحالي مي‌كني از گرفتن حق هسته‌اي خودمان كه تا 2 روز پيش، نه چرا 2 روز پيش، در همين كامنت معتقدي به خاطر مسائل اقتصادي بايد درب هسته‌اي را تخته كرد!! الان از چه خوشحالي؟! مگر آقاي روحاني درب فعالست‌هاي هسته‌اي را تخته كرد؟! ايشان و تيمش مي گويند هيچ حقي از ايران از بين نرفته است. خب اينكه حرف خود ما و جليلي بود. ما هم مي‌گفتيم با مقاومت رد برابر زياده‌خواهي غرب، عاقبت دشمن تسليم مي‌شود. خب شد يا نشد؟! اگر به شما بود كه الان بوشهر هم نداشتيم، چه رسد به غني‌سازي. پس كسي كه بايد جشن بگيرد، همان جليلي و هوادارانش است كه نگرش مقاومتشان جواب دهد پس از 10 سال، نه كسانيكه تا همين كامنت مي‌گفتند هسته‌اي ميخواهيم چيكار!!!! در آخر هم اينكه يه حرفي زدي شعبده!! فرمودي چون دولت رأي اكثيرت رو داره، هر كاري كنه حقه؟! مگه خداست كه هر كاري كنه حقه؟! رئيس جمهور موظف است طبق قانون اساسي عمل كند كه ظاهراً اينگونه است. اين تئوري‌ها را ببر آمريكا، اگر اجازه دادند پياده كن. اينجا جمهوري اسلامي است و قانون اساسي خودش را دارد. اگر كسي از فقر ناشي از اجراي قانوم اساسي ناراضي است، چرا در ايران و زير پرچم اين قانون زندگي مي‌كند؟! عوض مصادره به مطلوب مقاومت 10 ساله ملت ايران و تشكر از رهبري به خاطر ايستادگي خداپسندانه، مي خواهيد موفقيت ايران را به ناف دولت جديد بچسبانيد و لابد لطف آمريكا!!! اگر به اين باشد، سال 88 قرار بود به اين نتيجه‌اي برسيم كه امروز رسيديم، اما فتنه 88 مانع شد. شما سعي كن سطح تحليل مخاطب را در حد لوبيا سبز فرض نكني. اين دولت در اين 3 ماه، دائم گفته هر چه خرابي است، ارثيه دولت قبل است! خب هر چه خوبي هم هست، از جمله اين قدرت چانه‌زني بالا و 19 هزار سانتريفيوژ از زحمات دولت قبل است. تعظيم كن.
  • vahid reza ۱۷:۳۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۳
    0 0
    ما منتظر پیام بعدی رهبر می مانیم. در ضمن در این قرار داد که قدم اول ولی داوطلبانه اش به اندازه قرارداد ترکمنچای است، دیگر چیزی از برنامه هسته ای ایران باقی نمی ماند که به مرحله بعدی(جمع آوری سنتریفیوژ و انتقال به خارج از ایران، بستن و تعطیلی معادن اورانیوم و ...) اصلا به آژانس چه به کارخانه سنتریفیوژ سازی بره برا بازدید( برای دادن مختصات به اسرائیل برای عملیات ترور و نابود سازی سازه ها) و چرا باید اینهمه زحمتمان را که برای بدست آوردن اورانیوم 20 درصد را از بین ببریم و رقیق کنیم بره !( برای اینکه دست دراز کنیم جلوی غرب و از اونها بخریم)و... اسلام علیک یا ابا عبدالله
  • sara ۱۷:۳۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۳
    0 0
    بابت چی برداشته شدن سه تا تحریم فسقلی!؟
  • ۱۷:۳۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۳
    0 0
    پاچه خوار
  • امیر ۱۸:۱۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۳
    0 0
    البته به نظر من با این وضعیت باید دعا کنیم توافق هسته ای دیگه ای به ایران تحمیل نشه .
  • امیر ۱۸:۱۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۳
    0 0
    اقای ناشناس . تقصیر احمدی نژاده که اول تورمو اورد پایین که بعد که به حالت قبل خودش برگشت همه هر چی بخوان بگن .
  • 313 ۱۸:۲۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۳
    0 0
    ماشکست خوردیم.
  • مهسا ۱۸:۳۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۳
    0 0
    واقعا دلیل خوشحالیشون چیه بخاطر پیروزی ایران خوشحالن.یا بخاطر پیزوزی خودشون؟ما اینهمه سختی رو تحمل نکردیم توی طول این چندسال تحریم.که ایران بعد از اون اینهمه امتیاز بده تا اونا کمی از تحریمها کم کنن.متاسف شدم
  • جلال ۱۸:۳۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۳
    0 0
    من به عنوان یک ایرانی این توافق را قبول ندارم
  • آدمیزاد ۱۸:۴۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۳
    0 0
    درست است ، من هم در روزنامه های خارجی حرفهای جان کری را خواندم که آنها نه تنها هیچ حقی را برای ایران قاعل نشده اند بلکه (با لحنی متکبرانه )یک التیماتوم شش ماهه داده اند تا ببینند ایران خواسته های آنها را رعایت میکند یا نه .
  • ۱۸:۴۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۳
    0 0
    والا تو اين حرفاشون هم تفاوت و تناقض بود...شما حرفاي کري رو با ظريف مقايسه کنين ميبينين فرق دارن
  • ۱۹:۰۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۳
    0 0
    روحانی بی نظیره
  • ۱۹:۱۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۳
    0 0
    اقای جلیلی چون شکمش پر بود مشکلات مردمو نمی دونست.
  • آدمیزاد ۱۹:۲۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۳
    0 0
    بی شرف تر از او اون ایرانی هایی اند که" ضریفانه" این ننگ را به ما تحمیل کردند
  • Jav ۲۰:۰۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۳
    0 0
    آهای اونایی که منفی میزنید , برین بمیرین .
  • ۲۰:۴۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۳
    0 0
    مشرق سریع الان مفاد قرار داد را در منظر همگان قرار بده ملت بفهمند چه کلاهی سرشان رفته است
  • نرگس ۲۰:۵۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۳
    0 0
    اجازه ی پیشرفت در برنامه هسته ای ندارند؟آقای محترم مگه این برنامه ی صلح آمیز یکی از اهدافش پیشرفت پزشکی و همچنین کمک به بیماران سرطانی نیست؟در حالی که تحریم های حاصل از اون موجب وخیم تر شدن وضع بیماران سرطانی شده! ما در قدم اول ضرر چندانی نکردیم و به غنی سازی بیشتر نیازی نداریم در حال حاضر باید به فکر مشکلات دارو نفت و پول بلوکه شده ایران بود که به همت تیم ایرانی به امید خدا برطرف میشه انقدر سطحی نگر نباشید در هر صورت فعلا این توافق 6 ماهه هس
  • امیر ۲۱:۲۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۳
    0 0
    بعضیا نمیدونن از کجا میگن این توافق بده اول اینکه غنی سازی برای تولید برق 3.5 تا 5 درصد است واین حق رو به ایران دادن غنی سازی 20 درصد بیشتر برای کارهای پزشکی و... استفاده میشه که امکاناتی میخواد که در بعضی موارد ایران اون تجهیزات رو نداره بالای 20 درصد بخصوص بالای 60 درصد برای بمب اتم استفاده میشه این توافق به نفع ایران است و تبریک میگم
  • ۲۱:۵۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۳
    0 0
    حرف اونها رو قبول داری یا حرف هموطنات رو؟
  • ۲۱:۵۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۳
    0 0
    میشه آدرس بدی ما هم بریم ببینیم ؟
  • ۲۲:۰۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۳
    0 0
    من به همه قول میدم که جای نگرانی نیست این اقدامات ایران فقط برای بدست آوردن افکار عمومی بین الملل به نفع خود و به ضرر عربستان و اسرائیله ساده نباشید، از رهبر سبقت نگیرید، اینجوری میخواین سرباز امام زمان باشین؟ اول باید برای سید علی سرباز خوبی باشی! جانم فدای رهبر نابغه ام
  • ۲۲:۰۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۳
    0 0
    به آقای جلیلی هم همین پیشنهادها شده بود ولی ایشان قبول نکرد و بهانه دست آنها داد و بی سابقه ترین تحریم تاریخ را بر ملت مظلوم و بی گناه ایران تحمیل کرد! خودم بهش رای دادم ولی اگه انصاف داشته باشیم میفهمیم که دیپلماسی کنونی ایران فراتر از فوق العاده است!
  • ۲۲:۲۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۳
    0 0
    کری :در حالی که ایران اکنون 200 کیلوگرم اورانیوم 20 درصد دراد در 6 ماه گذشته به صفر خواهد رسید و ایران سانتریفیوژهای جدیدی نخواهد ساخت و تنها اجازه جایگزین کردن دارد.
  • مهدی ۲۲:۲۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۳
    0 0
    این خانم یا آقای ((میترا)) 4 میلیارد دلار رو بهش میگه چندرغاز!!!؟؟؟ تدبیر یعنی همین، یعنی بازی سیاسی، یعنی بازی دیپلماسی، یعنی (المومن کیز) یعنی تو یه بده بسون در نهایت هم چرخ سانتریفیوژ بچرخه هم چرخ اقتصاد و صنعت، یعنی همین کاری که حضرت آقا هم تعییدش میکنن، میترا...
  • مهدی ۲۲:۳۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۳
    0 0
    واقعی تر از این!!!؟؟؟
  • مهدی ۲۲:۳۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۳
    0 0
    امیر جان احتمالن با شیخ حلبی نسبتی نداری شما!؟
  • مهدی ۲۲:۴۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۳
    0 0
    ناشناس به رنگ احمدی نژاد!!!
  • کوروش ۲۳:۱۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۳
    0 0
    محمد! بیخود هوچی گری نکن.
  • سید اصولگرا ۲۳:۱۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۳
    0 0
    این وزیر خارجه کانادا و کشورش (البته اگه بهش بشه گفت کشور چون تحت نظر ملکه انگلیس هست) در حدی نیست که بخواد درباره ایران عزیز و ملت بزرگش اظهار نظر بکنه.
  • ۲۳:۲۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۳
    0 0
    اقای امیر اونا دارن برای رفاه همین مردم میجنگن او ن موقع شما فکر چی هستی خیلی از لحاظ فهم پایین هستید
  • ۲۳:۲۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۳
    0 0
    ترکمنچای وقتی تحمیل میشه که ادمهای کوتاه فکری مثل شما بر سر کار باشند
  • ۲۳:۳۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۳
    0 0
    بابا این اقای جلیلی بلد نبود صحبت کنه
  • ۲۳:۳۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۳
    0 0
    سلام آقا محسن. از این که مردم روی راحتی روببینند ناراحتی؟ رهبر تاییدش کرده شما خودن رو ناراحت نکن. ضمنا لطفا مستند صحبتن کنید. کدوم بند. میشه دقیق بگید؟
  • yaser ۲۳:۳۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۳
    0 0
    شاید خوبیش این باشه که دوست و دشمن مشخص شدن :)
  • yaser ۲۳:۳۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۳
    0 0
    چه چه :)
  • ۲۳:۳۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۳
    0 0
    متاسفانه انگلیسیت خوب نیست. راستی با مردم می تونی به فارسی هم صحبت کنی. ازشون بپرس چه احساسی دارند
  • yaser ۲۳:۳۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۳
    0 0
    یهو بگین برگشتیم 6 سال قبل دیگه؟ این وسط فقط تحریم و فشار برامون موند چیز دیگه ای بدست نیاوردیم.ترجیح میدم به جای خون دل خوردن سعی کنم فراموشش کنم که اصلا توافقی صورت گرفته یا اصلا بحث انرژی هسته ای وجود داره :)
  • ۰۰:۴۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۴
    0 0
    پس اون صحنه که ظریف داره باهاش هره کره می کنه و زورکی میکشدش طرف خودش ندیدی. دمش گرم !
  • ۰۰:۴۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۴
    0 0
    غنی سازی متوقف نشده ولی این تعداد سانتریفیوژ (که قراره افزایش پیدا نکنه) دکوریه و آبی ازش گرم نمیشه به طور خلاصه سرکاریم!
  • ۰۰:۵۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۴
    0 0
    چی کارش دارین؟ بزارین تو عالم خودش سیر کنه
  • ۰۰:۵۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۴
    0 0
    بزار 6 ماه بگذره میفهمی چه جوری امضا کردن
  • ۰۳:۰۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۴
    0 0
    کانادا کجاس دیگه ؟
  • امیر ۰۶:۵۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۴
    0 0
    زنده باد سعید جلیلی
  • حسین ۰۷:۲۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۴
    0 0
    مگر قرارنشد مسئله هسته ای را رهبری کنترل کند پس صبر کنید وبااظهار نظر غیر منطقی اب به اسیاب کشورهای مخالف نریزید
  • نینا ۰۷:۴۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۴
    0 0
    ازتیم مذاکره کنده سپاسگزاری می کنیم بابت زحمات شبانه روزیشان واگر درطول تاریخ دوره پیامبروامامان را نگاهی بیاندازیم واهم ومهم کنیم میفهمیم چی درسته بوده چی اشتباه!!! هرامامی نسبت به شرایط دوره زمان خود تصمیم میگیرفت امام علی (ع) به یه شکل امام حسن(ع) به طوردیگروامام حسین(ع) باجانش وامروز که این همه دررسانه گفته میشه آمار طلاق از ازدواج پیشی گرفت زادوولد درچندین سال آینده به صفر میرسه وداروهای اساسی مردم بخصوص قشر خاص واطفال نایاب شده وهزینه داروها گزاف آیا درسته نسل شیعه را اینگونه درمعرض تهدید قراربدهیم وبا حرف خالی بخواهیم که طلاق نگیرند بچه دار بشند ....نه باحرف نمیشود باید امنیت روانی برجامعه حاکم باشد امنیت اقتصادی گاهی ما همچون خوارج میخواهیم پیشی بگیریم جایی که رهبری تشکر می کند وعده ایی تندرو حرفی می زنند که حرف رهبری نیست!!!!!!
  • علی ۰۸:۱۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۴
    0 0
    منم همین فکر رو میکنم نمیدونم با اون متن توافق نامه ای که مشرق منتشر کرده والا بخدا هیچ نفعی توش برای ایران نیس نمیدونم اونایی که میگن نفعی داره برام توضیح بدن
  • ۰۹:۳۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۴
    0 0
    معلومه که نان حلال خوردی
  • ۰۹:۳۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۴
    0 0
    بابا جان کمر مردم شکسته ولی از ترس برچسب ضد انقلاب و محاکمه و... جرات ندارن اعتراض کنن! به جیب خودتو و دوستات نگاه نکن! وض خیلی خرابتر از اونیه که شماها فک میکنین!
  • ۰۹:۳۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۴
    0 0
    خدا خیرت بده کو گوش شنوا؟
  • ۰۹:۳۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۴
    0 0
    سعید جلیلی دستور رهبر را اجرا میکرد ظریف هم همان کار را میکند، واقع بین باش
  • ۰۹:۳۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۴
    0 0
    من بعنوان کسی که به جلیلی رای داده این توافق را خیلی هم قبول دارم
  • ۰۹:۳۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۴
    0 0
    سست عنصر بازی در نیارید ای خداااااااا چکار کنم از دست این جماعت؟
  • ۰۹:۳۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۴
    0 0
    اونهایی که منفی زده اند پتانسیل خوارج شدن را دارا میباشند
  • ۰۹:۳۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۴
    0 0
    فرقش اینه که راهپیمایی را سانسور نمیکنند و دل بخواهی تایید نمیکنند
  • ۰۹:۵۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۴
    0 0
    جلیلی اگر میخواست این همه امتیاز بده کل تحریمها را لغو میکرد.
  • ۱۱:۵۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۴
    0 0
    خیلی بی ادبی
  • مرگ بر امریکا ۱۱:۵۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۴
    0 0
    مشرق نظر منو کامل نذاشت ولی تعظیم ;)
  • ۱۱:۱۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۵
    0 0
    ... و سلام به لیبی!
  • lمنصور ۲۲:۵۳ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۶
    0 0
    مام خامنه‌ای در این سخنرانی ضمن تحسین تلاش، جدیت و ایستادگی هیئت مذاکره‌کننده ایرانی، به بی‌نیازی ملت ایران به جلب اعتماد آمریکا اشاره کردند و افزودند: به همان دلیلی که با اصل مذاکرات مخالف نبودیم با تمدید مذاکرات هم مخالف نیستیم البته هر قرار عادلانه و عاقلانه را قبول می‌کنیم اما می‌دانیم که این دولت آمریکا است که نیازمند توافق است و از هرگونه عدم توافق ضرر خواهد کرد و اگر این مذاکرات در نهایت نیز به نتیجه نرسد، جمهوری اسلامی ایران ضرر نخواهد کرد. ایشان هیئت مذاکره‌کننده ایران را پرتلاش، جدی، دلسوز، مستحکم و منطقی خواندند و افزودند: هیئت ایرانی حقاً و انصافاً در مقابل حرف زور ایستادگی می‌کند و بر خلاف طرف مقابل، حرفش را هرروز عوض نمی‌کند.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس