دومین روز از مذاکرات هسته‌ای ایران و 1+5 در هوای برفی و سرد ژنو، با صبحانه کاری ظریف و رؤسای سازمان‌های بین‌المللی و دیدار دوجانبه با اشتون آغاز شد و همچنان در جریان است.

گروه بین‌الملل مشرق - دومین روز از سومین دور مذاکرات ژنو 3 امروز در هوای برفی ژنو با صبحانه کاری محمد جواد ظریف با روؤسای سازمان‌های بین‌المللی مستقر در ژنو آغاز شد. طرفین قرار است امروز بر روی متن توافق‌نامه مذاکره کنند. سخنگوی خانم اشتون نیز شب گذشته اظهار داشت در صورت نزدیک شدن متن توافق به نظر ایران و شش کشور، خانم اشتون از وزرای خارجه 1+5 برای حضور در ژنو دعوت خواهد کرد.
صبحانه کاری دکتر ظریف و روؤسای سازمان‌های بین‌المللی در ژنو

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا نیز از سوی دیگر اعلام کرد در صورت مفید بودن حضور وزیر خارجه آمریکا در مذاکرات برای کاهش اختلافات، جان کری به ژنو خواهد آمد.

بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم اسرائیل هم که همزمان با مذاکرات ژنو، برای رایزنی با مقامات روسیه به مسکو رفته است، روز گذشته ترجیح داد حمایت خود از حل دیپلماتیک پرونده هسته‌ای ایران را ابراز کند.

خبرنگار اعزامی مشرق به ژنو، آخرین اخبار، تحولات و حواشی دومین روز از مذاکرات ایران و 1+5 را بصورت لحظه به لحظه و با بروز رسانی همین قالب خبری، به اطلاع مخاطبان محترم خواهد رساند.

00:50 مایکل مان در پاسخ به سؤال خبرنگار مشرق:
مشرق: آیا می شود عنوان کرد که مشکل بوجود در مذاکرات عدم توافق میان اعضای مذاکره کنند است؟
مایکل مان: به هیچ عنوان. اعضای 5+1 با هم متحد هستند و این مذاکره این بین این گروه با ایران است تا بتوانند اختلافات را کاهش دهند و همه اعضا موضع مشترک دارند.

00:20 سرگئی ریابکوف معاون وزیر خارجه روسیه پس از پایان روز دوم مذاکرات گفت: گفت‌وگوها کُند اما رو به جلو پیش می‌رود.

00:00 عراقچی: مذاکرات درباره اختلافات موجود صورت گرفت اما توافقی حاصل نشده است. نشست آقای ظریف و خانم اشتون فردا ساعت 9 (11:30 به وقت تهران) برگزار خواهد شد.
حضور وزرای خارجه در ژنو منوط به پیشرفت مذاکرات است. تا کنون پیشرفتی در مذاکرات حاصل نشده است.

23:30 با به درازا کشیدن جلسه نمایندگان شش کشور با خانم اشتون، نشست مسوؤل سیاست خارجی اتحادیه اروپا با محمد جواد ظریف به صبح فردا موکول شد. روز دوم مذاکرات ژنو، لحظاتی قبل با پایان رسید.
مایکل مان سخنگوی کاترین اشتون:  یک روز مذاکرات فشرده و جدی در فضایی مثبت به پایان رسید. مذاکرات فردا ادامه پیدا خواهد کرد.
ارتباط مستقیم مایکل مان سخنگوی اشتون بطور مستقیم با محل نشست 1+5 و خانم اشتون

23:00 مذاکرات نمایندگان شش کشور و کاترین اشتون پشت درهای بسته همچنان ادامه دارد. نمایندگان کشورها در خلال جلسه برای مشورت با پایتخت‌های خود از جلسه بیرون می‌آیند و مجددا به جلسه بازمی‌گردند. 
گفته می‌شود بحث‌ها حول محور "پذیرش حق غنی‌سازی ایران" و ادامه "سهم‌خواهی فرانسه" ادامه دارد و تلاش‌ها برای تعدیل مواضع این کشور ادامه دارد.
گزارش خبرنگار مشرق از فضای کنونی حاکم بر مذاکرات را از اینجا مشاهده کنید.

21:35 به گفته یکی از دیپلمات‌های نزدیک به تیم ایرانی، طرفین در نشست افتتاحیه توافق کردند تا رسیدن به نقطه مشترک در جلسات ظریف و اشتون، نشست چندجانبه‌ای نداشته باشند و تنها در صورت نیاز نشست‌های دوجانبه برگزار شود که روز گذشته این اتفاق افتاد.

21:00 نشست ظریف و اشتون که قرار بود ساعت 20:30 به وقت تهران آغاز شود، تا کنون بدلیل طولانی شدن جلسه نمایندگان شش کشور با اشتون، به تعویق افتاده است.

20:15 دویچه‌وله آلمان: به گفته نماینده آمریکا در سازمان ملل به ایران پیشنهاد شده در ازای محدود کردن برنامه هسته‌ای بخشی از تحریم‌ها، به ارزش شش میلیارد دلار، برداشته شوند. 

20:00 عراقچی: مذاکرات ادامه پیدا کرد و فرصتی برای مشورت خانم اشتون با همکارانش دادیم و احتمالا این گفتگو ها ساعت 6 (به وقت ژنو) ادامه پیدا می‌کند. عراقچی در پاسخ به اینکه آیا طرفین امشب به نتیجه می‌رسند یا فردا، گفت: امشب فکر نمیکنم به نتیجه برسد و در مورد فردا هم نمیتوان قضاوت کرد.

18:30  نشست بعدازظهر محمد جواد ظریف و کاترین اشتون به پایان رسید. دو طرف مذاکرات خود را ساعت 20:30 به وقت تهران ادامه خواهند داد. 
تاکنون اطلاعات چندانی از مذاکرات منتشر نشده است و تمام اخبار مبتنی بر گمانه‌زنی‌ها و اخبار تأیید نشده برخی منابع نزدیک به مذاکرات است.

17:45 مادلین آلبرایت وزیر خارجه سابق آمریکا  با ارسال نامه‌ای به رهبران کنگره و سنای آمریکا، از راه‌حل سیاسی و رویکرد دیپلماتیک رئیس‌جمهور آمریکا در قبال برنامه هسته‌ای ایران حمایت کرد.
پیش از این، 77 مقام ارشد آمریکایی نیز در نامه‌ای از رویکرد دیپلماتیک برای حل پرونده هسته‌ای ایران حمایت کرده بودند. متن کامل این نامه و امضا کنندگان آن را از اینجا مشاهده کنید.

17:30 خبرنگاران و منابع دیپلماتیک حاضر از احتمال حضور وزرای خارجه 1+5 به ویژه جان کری در ژنو سخن می‌گویند. 
از در همین خال مایکل مان سخنگوی کاترین اشتون از تأیید این اخبار و شایعات را رد کرده است.

17:20 «جرمی هاموند» بنیان‌گذار پایگاه تحلیلی فارین پالیسی ژورنال آمریکا در گفت‌وگو با مشرق: خواسته‌های آمریکا انگیزه توافق را از ایران گرفته است.
گفت‌وگوی مشرق با «جرمی هاموند» را از اینجا مشاهده کنید.

17:15 مرتضی غرقی کارشناس مسائل سیاسی در گفتگو با مشرق: جبهه عربی - اسرائیلی مانع اصلی بر سر رسیدن به توافق ایران و 1+5 است.
گفت‌وگوی مشرق با «مرتضی غرقی» را از اینجا مشاهده کنید.

17:15 تیری میسان در گفتگو با مشرق: فرانسوا اولاند عامل شکست مذاکرات دور قبل بود نه فابیوس.
گفت‌وگوی مشرق با «تیری میسان» نویسنده فرانسوی کتاب "دروغ بزرگ 11 سپتامبر" را از اینجا مشاهده کنید.

17:00 نشست بعدازظهر محمد جواد ظریف و خانم اشتون لحظاتی پیش آغاز شد.

16:15 روزنامه یدیعوت آحارونوت به نقل از یک مقام اسرائیلی: جان کری با جزئیات مذاکرات و توافق با ایران آشنایی کافی ندارد و همین باعث شکست آن‌ها در این دور از مذاکرات در برابر ایران خواهد شد.

16:05 به گزارش خبرنگار اعزامی مشرق،  آمریکا حاضر به پذیرش حق ایران برای غنی‌سازی است اما تمایلی ندارد آن را در سند توافق اولیه مکتوب کند.

دکتر ظریف، روانچی و عراقچی پس از جلسه صبح وزیر خارجه با کاترین اشتون

15:45 «لورا روزن» خبرنگار المانیتور: سرگئی ریابکوف گفته است شرایط نسبت به دور قبلی مذاکرات بهتر پیش‌ می‌رود.

15:40 بایدن: کاهش تحریم‌های ایران محدود و موقت خواهد بود.
معاون رئیس جمهور آمریکا در جلسه با سناتورهای دموکرات برای متقاعد کردن آن‌ها به توقف تشدید تحریم‌های ایران گفت هدف از مذاکره آمریکا و سایر کشورها با ایران، ممانعت از دستیابی این کشور به سلاح هسته‌ای است.

15:15 مایکل مان: آقای ظریف و خانم اشتون گفت‌وگوهای بسیار مهمی درباره جزئیات داشتند.

15:10 ظریف: گفت‌وگوی خوبی با خانم اشتون داشتیم و درباره جزئیات صبحت کردیم. اختلافاتی همچنان باقی است.

14:55 عراقچی: فضای مذاکرات مثبت است. احتمال رسیدن به توافق وجود دارد. 

14:50 روانچی: مذاکره درباره جزئیات ادامه دارد، اما هنوز به متن توافق نرسیده‌ایم.

14:25 نشست دوجانبه ظریف و اشتون هم‌اکنون به پایان رسید. ادامه نشست ساعت 14:30 به وقت ژنو (17 به وقت تهران)
تصاویر این دیدار را از اینجا مشاهده کنید.

14:00 نشست دوجانبه ظریف و اشتون همچنان ادامه دارد.

13:55 رادیو اسرائیل: مأموریت نتانیاهو برای متقاعد کردن پوتین به فشار بیشتر بر ایران شکست خورد.

13:45 منابع غربی نزدیک به هیأت‌های مذاکره‌کننده از احتمال حضور سرگئی لاوروف در این دور از مذاکرات خبر می‌دهند. زمزمه حضور وزیر خارجه آمریکا در ژنو نیز بار دیگر در میان خبرنگاران و منابع نزدیک به دیپلمات‌ها شنیده می‌شود.

13:00 بنیامین نتانیاهو : اجازه نمی‌دهم ایران به سلاح هسته‌ای دست پیدا کند.
نخست‌وزیر اسرائیل روز گذشته با عصبانیت از بیانات رهبر انقلاب در جمع یهودیان روسیه گفت چهره واقعی ایران را سخنان آیت‌الله خامنه‌ای نشان می‌دهد، نه نمایش‌های لبخند ظریف در مذاکرات.

12:00 احتمال حضور وزرای خارجه ۱+۵ در مذاکرات ژنو ۳ وجود دارد.
روزنامه گاردین  خبر داد در صورت نیاز به حضور وزرای خارجه 1+5 برای امضای توافق‌نامه موقت، احتمالا آن‌ها آخر هفته راهی ژنو می‌شوند. 
روز گذشته در راستای همین احتمال، نیروهای امنیتی از روز گذشته مشغول آماده‌سازی هتل اینترکنتینانتال برای حضور احتمالی وزرای خارجه 1+5 در روز جمعه شده‌اند.

11:35 نشست دوجانبه ظریف و اشتون در روز دوم مذاکرات آغاز شد.


نشست دوجانبه محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان و کاترین اشتون، مسؤول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در هتل اینترکانتینانتال، هتل محل اقامت تیم های مذاکره کننده آغاز شد.

11:35 مایکل مان: ظریف و اشتون ساعت 9 به وقت ژنو دیدار می‌کنند.

11:30 فابیوس در گفت‌وگو با تلویزیون فرانسه: غرب در رویارویی با ایران قاطع باشد/امیدوارم توافق در نشست «ژنو» حاصل شود.

10:45 سید عباس عراقچی: تا اعتماد مجدد بازسازی نشود قادر به ادامه مذاکرات سازنده نخواهیم بود/ از امروز اشتون به نمایندگی از هیئت‌ها با ظریف گفتگو می‌کند.


معاون وزیر خارجه در گفت‌وگو با خبرنگاران افزود: به خاطر مسائلی که در دوره قبلی مذاکرات در ژنو پیش آمد و اختلاف دیدگاه هایی که در طرف مقابل بود که باعث شد مذاکرات به خوبی پیشرفت نکند و مقدار زیادی اعتماد هیئت ایرانی نسبت به نحوه مذاکرات و پایبندی طرف مقابل به توافقاتی که صورت می گیرد و یکسانی مواضع در بین آنها، سلب شد.
گزارش تصویری نشست خبری عراقچی را از اینجا مشاهده کنید.

عراقچی: در گفت‌وگویی که با خانم اشتون داشتیم نتیجه آن شد که جلسه عمومی مذاکرات را در حد مختصر برگزار کردیم و بعد هیئت ها وارد مذاکرات دوجانبه شدند. هم ما با اعضای طرف مقابل مذاکره داشتیم و هم 1+5 با همدیگر ملاقات های دوجانبه متعددی داشتند.

10:40 صبحانه کاری ظریف با روسای سازمان‌های بین‌المللی مستقر در ژنو آغاز شد.
جزئیات و تصاویر این دیدار را از اینجا مشاهده کنید.

10:20 عباس عراقچی: هیچ توافقی که در آن غنی‌سازی از ابتدا تا انتها وجود نداشته باشد مورد پذیرش نیست.

دیدار دکتر ظریف و معاون وزیر خارجه روسیه

10:10 سرگئی ریابکوف معاون وزیر امور خارجه روسیه با محمد جواد ظریف و سید عباس عراقچی دیدار و گفت‌وگو کرد.
تصاویر این دیدار را می‌توانید از اینجا مشاهده کنید.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 60
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 3
  • محمد ۱۳:۰۹ - ۱۳۹۲/۰۸/۳۰
    0 0
    به به چه صبحانه ای ، جای محروميني که حتی نان خالی به اندازه سير شدن در سفره ندارند خاليست
  • محمد ۱۳:۱۲ - ۱۳۹۲/۰۸/۳۰
    0 0
    تيم مذاكره كننده خلاف نظرات رهبري عمل نكند. رهبري فرمودند يك قدم هم عقب نشيني نمي‌كنيم. اينكه فقط غني‌سازي در خاك ايران مد نظر ما باشد و درصد آن را آمريكا و صهيونيست‌ها برايمان تعيين كنند، عين ذلت است. آن‌ها به مرگ گرفته‌اند كه به تب راضي شويم. مي خواهند به ايراني بقبولانند كه براي هر كاري، اجازه آن‌ها لازم است، ولي ما بايد فقط بر حقوق كامل خود تأكيد كنيم و از دشمن، هراس نداشته باشيم. آقاي ظريف توجه كند كه درصد غني‌سازي، نيروگاه فردو، آب سنگين اراك و هر امر داخلي ديگري، جزء حقوق ماست.
  • قبب ۱۳:۲۳ - ۱۳۹۲/۰۸/۳۰
    0 0
    مرگ بر فرانسه
  • ۱۴:۲۹ - ۱۳۹۲/۰۸/۳۰
    0 0
    خدا کنه ظریف ذوق زده نشه و یک قرارداد ترکمانچای دیگه به ملت ایران تحمیل بشه
  • به تو چه ۱۶:۰۶ - ۱۳۹۲/۰۸/۳۰
    0 0
    جواد تو داری مشرق رو به روز می کنی؟
  • ۱۶:۱۶ - ۱۳۹۲/۰۸/۳۰
    0 0
    باج خوبی دادیم ؟؟؟؟
  • اردشیر ۱۶:۳۵ - ۱۳۹۲/۰۸/۳۰
    0 0
    حال جلیلی الان دیدن داره خخخخخخخخخخخخ
  • عزیز ویسی ۱۶:۵۰ - ۱۳۹۲/۰۸/۳۰
    0 0
    ما هم دوست داریم غنی سازی را متوقف کنیم ولی تمایلی به مکتوب کردنش نداریم! همینجوری دیمی قول میدیم! مرگ بر انگلیس مرگ بر امریکا مرگ بر فرانسه مرگ بر اسرائیل حرامزاده مرگ بر صهیونیست نحس نجس مرگ بر وهابیون و سلفیون (با عرض پوزش از خر) خرر!
  • حیدر ۱۸:۰۷ - ۱۳۹۲/۰۸/۳۰
    0 0
    خدایا! در این دور مذاکرات: توفیق خلق حماسه ای حسینی را به فرزندان شیعه عنایت بفرما و آنان را از شر شیاطین جن و انس حفظ فرما الهی آمین
  • قدیر ۱۸:۱۵ - ۱۳۹۲/۰۸/۳۰
    0 0
    از فرزندان ملت که در مذاکرات ژنو هستند حمایت می کنیم و تقاضا داریم از حق مسلم ما و آینده گان این سرزمین کوتاه نیایید...
  • ۱۹:۱۲ - ۱۳۹۲/۰۸/۳۰
    0 0
    به نظر میاد دولت روحانی میخواد از نمایش مذاکرات برای سر پوش گذاشتن بر نا کار آمدی هایشان در اداره کشور استفاده کند
  • ۱۹:۲۶ - ۱۳۹۲/۰۸/۳۰
    0 0
    مشرقیون عزیز خیلی زحمت کشیدید مخصوصا خبرنگار اعزامیتون دمتون گرم
  • حیدر ۲۰:۳۰ - ۱۳۹۲/۰۸/۳۰
    0 0
    جلیلی و ظریف هردو فرزندان همین ملت اند و موظف به دفاع از حقوق ایران اسلامی
  • ۲۱:۰۳ - ۱۳۹۲/۰۸/۳۰
    0 0
    خر اون کسی است که به آمریکایی های جنایتکار اعتماد کنه
  • ۲۱:۰۴ - ۱۳۹۲/۰۸/۳۰
    0 0
    کسی که برای دفاع از وطنش میره و به مقام جانبازی میرسه خیلی حرف ها برای گفتن داره ! آقای جلیلی چون فی سبیل الله کار کردند ، دشمن بعضی شدند ! برای شما متاسفم که براحتی بازیچه کسانی میشید که با وجود آقای جلیلی منافعشون در خطر بود ! شما هم باید جواب بدید در روز قیامت ! چون اونها یک ادعای باطل رو با ابزار های رسانه به سر زبون ها انداختند و شما به راحتی و بدون اینکه حتی 1 درصد به گفته هاشون شک کنید و از قوه تعقل و انصاف خودتون استفاده کنید ، اون حرف ها باور میکنید و براتون تبدیل به حجت میشه ! خدا همه ما رو هدایت کنه.... "هر كس به مرد یا زن مؤمن بهتان زند یا درباره او چیزی بگوید كه از آن مبراست، خداوند متعال در روز رستاخیز او را بر تلّی از آتش نگه دارد تا از حرف خود درباره آن مومن برگردد." پیامبر خدا - صلی الله علیه و آله
  • Admin ۲۱:۰۸ - ۱۳۹۲/۰۸/۳۰
    0 0
    من مثبت دادم اما فقط خواستم یادآوری کنم که ....
  • Admin ۲۱:۱۱ - ۱۳۹۲/۰۸/۳۰
    0 0
    دوستان فراموش نشه که ما به دولت و تیم مذاکره کننده اعتماد کامل داریم اما به غربی ها بدبینیم!!! آنها باید اعتماد مردم ایران را جلب کنند!
  • ۲۱:۱۴ - ۱۳۹۲/۰۸/۳۰
    0 0
    چه خبر خبر گزاری مشرق ....
  • ۲۱:۲۸ - ۱۳۹۲/۰۸/۳۰
    0 0
    6 میلیارد دلار!!!!اینا شورش رو در اوردند
  • ۲۱:۳۶ - ۱۳۹۲/۰۸/۳۰
    0 0
    خودت جواب خودتو دادی! به تو چه!
  • ۲۱:۳۷ - ۱۳۹۲/۰۸/۳۰
    0 0
    فعلا سه تا :))
  • ۲۱:۳۸ - ۱۳۹۲/۰۸/۳۰
    0 0
    برو بابا ترکمنچای رو یاد نمیگرفتی چی میخواستی بگی....
  • ۲۱:۳۹ - ۱۳۹۲/۰۸/۳۰
    0 0
    شما تو مذاکراتی که خبر داری یا از کانال حاج حسین کیهانی باخبر میشی
  • mohsen ۲۱:۵۱ - ۱۳۹۲/۰۸/۳۰
    0 0
    درود بر شما سربازان دیپلمات ایران اگر این مذاکرات به نتیجه برسد که ما پیروزیم و اگر نرسد دوباره مثل تسخیر لانه ی جاسوسی، هویت امریکا و متحدانش بیش از پیش برای خرده گیران داخلی که تنها راه برون رفت از مشکلات را ارتباط با امریکا میداند روشن می شود. پس بیایید به جای خرده گیری به سیاست خارجی کشورمان از انها حمایت کنیم تا در مذاکرات پشتوانه ی قوی مردمی و دست بالا را داشته باشند زنده باد ایران اسلامی
  • ۲۲:۱۷ - ۱۳۹۲/۰۸/۳۰
    0 0
    جلیلی مرد خداست به همان اندازه که رهبر عزیزمون از این مذاکرات انتظار پیروزی داره مردان خدا و سربازان امام زمان نیز به او اقتدا میکنن
  • ۲۲:۲۳ - ۱۳۹۲/۰۸/۳۰
    0 0
    چرت نگو هیچی از سیاست نمیفهمی حرف نزن
  • ۲۲:۲۵ - ۱۳۹۲/۰۸/۳۰
    0 0
    تا حالا که هر چی دیدیم و شنیدیم ناهار کاری !!!!!!!! صبحانه کاری !!!!!!!!!! شام کاری !!!!!!!!!! پس نتیجه چی میشه ؟؟؟؟؟؟؟
  • مشرق ۲۲:۴۵ - ۱۳۹۲/۰۸/۳۰
    0 0
    وای نگو! فشارم افتاد! :))
  • مجتبی ۲۳:۰۵ - ۱۳۹۲/۰۸/۳۰
    0 0
    دیگه اگر با 1+5 به توافق نرسیدیم باید مقاومت کنیم و درصد غنی سازی رو بالاتر ببریم.قبلا برای ملت این سوءظن ایجاد شده بود که آقای جلیلی داره سرسختی غیر منطقی می کنه ولی وقتی ملت منطق ظریفو دیدن و این قدر طرفداره وقتی غرب به منطق ظریف نه بگه دیگه اونایی هم که متوجه نبودند متوجه میشن که تنها راه مقاومت است...لبیک یا حسین
  • رضا ۲۳:۱۴ - ۱۳۹۲/۰۸/۳۰
    0 0
    میگم 6 میلیارد یه خورده زیاد نیست؟؟؟!!! بی شرف ها پول های خودمون گرو گرفته اند به عنوان امتیاز به خودمون بدند
  • ۲۳:۱۵ - ۱۳۹۲/۰۸/۳۰
    0 0
    مگه می خواند صدقه بدند که شش میلیارد آزاد میکنند عجب خبیثهایی هستند
  • ۲۳:۴۴ - ۱۳۹۲/۰۸/۳۰
    0 0
    مرگ بر فرانسه
  • حرف حق ۲۳:۴۵ - ۱۳۹۲/۰۸/۳۰
    0 0
    بابا از این مرگ بر دست بردارین دیگه ! این فرانسه ام تو تحریما خیلی ضرر کرده داره بازی در میاره که تحریم خودرو لغو بشه ، وگرنه کشوری نیست که بیاد خودشو برای اسرائیل و اعراب ضایع کنه ! حالا ببین کی گفتم ، پس فردا می گن تحریم خودرو ام لغو بشه ، اونوقت همین فرانسه زودتر از همه رای مثبت میده ! نرخ بیکاریش رسیده به 11 درصد و کارخانه های خودروش هم دارن یکی یکی از درد نداری و بدبختی ادغام میشن ، الان پژو و سیتروئن هم ادغام شده و حتی مقداری از سهام پژو رو جنرال موتور آمریکا خریده . تازه وضع صنایع قطعه سازیش که دیگه افتضاحه . آخه اگه ما نباشیم کدوم بدبختی میاد از اینا 405 و 607 (همون پارس خودمون !) رو بخره ؟!!! ملت تو اروپا با این قیمت مزدا3 (پرفروش ترین ماشین زیر 15000 دلار در اروپا) و BMW و Audi میخرن تازه اوناییشون که Benz دارن که هیچ :) والا با این نوناشون :)
  • ۲۳:۴۶ - ۱۳۹۲/۰۸/۳۰
    0 0
    جواد کیه ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
  • مختار ۰۰:۰۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۱
    0 0
    این دارن ما رو خوب بازی میدن تیم مذاکره کننده ما هم دیگه ترکونده من نمی دونم تیم مذاکره کننده ما تا حالا چه چیز ی بدست اورده فکر کنم با این سیاست که ما در پیش گرفتیم اون خوب کسی برای سواری پیدا کردن بابا تو رو یکم از اون مغز تون استفاده کنید ایت الله خامنه ای گفتند به این مذاکرات خوش بین نیستند اونا همیشه ما رو میخوان استعمار کنن اونا نمی تون ما رو ببینن تو رو خدا به حرف ایت الله خامنه ای گوش کنید اومیداند که ما با چه حرامزادهای طرف هستیم
  • محسن ۰۷:۴۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۱
    0 0
    میشه بگین نماینده های ما اصلا سر چی دارن مذاکره میکنن؟! مواضع 3+3 که روشنه و اونها میخوان ایران غنی سازی و کلا انرژی هسته ای رو بذاره کنار و سایتهای فردو و نطنز رو تعطیل کنه و بازرسهاش (شما بخونین جاسوس) هرجا که خواستن سرکشی کنن و ایران پاشو از سوریه بکشه کنار و ... اما در مقابل پولهای بلوکه شده ایران تازه اونهم درصدی اگه بچه خوبی باشه و قول بده جای بد خرج نکنه! و دوباره درصدی از تحریمهای ناجوانمردانه رو ملغی کنه که تازه اونهم شش ماهه! به نظر من برای اینکه از تو این باتلاق خودمونو بکشیم بیرون باید دست بالا رو داشته باشیم و شروع به افزایش غنی سازی کنیم و اعلام کنیم اگر تمام تحریمها لغو نشه ما تا شش ماه دیگه به اورانیوم 50% دست پیدا میکنیم و همین روند رو ادامه خواهیم داد و هرجا که مصالح و منافعمون باشه نیرو میکشیم حالا چه سوریه و چه عراق چه ونزولا و... مطمئن باشید وضع تحریمها دیگه از این بدتر نمیشه و احتمال جنگ هم ضعیفه و اگر هم بشه حداقل تکلیفمون با خودمون روشنه و یه بار برای همیشه از این وضع خارج میشیم. لطفا برای آیندگان ژنوچــــــــــــــــــــــــــای نسازید!!!
  • ۱۰:۵۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۱
    0 0
    اکراه دارم از اینکه از فحش دهندگان باشید امام علی (ع)
  • سعید ۱۱:۰۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۱
    0 0
    اینم فکر بدی نیست. میشه بهش فکر کرد.. اما اگه به ایران حمله بشه و توان ایران...!!!!!
  • ۱۱:۱۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۱
    0 0
    یکی نیست بشینه خبر به این مهمی رو ویرایش کنه؟
  • ۱۱:۵۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۱
    0 0
    چرا چرت میگی؟ چه ربطی داره؟ یعنی طرف نون هم نخوره؟ منظورت از محرومین همون 128 نفر همراه اضافی سفر امریکای محموده؟؟
  • ۱۱:۵۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۱
    0 0
    حالا مگه کجا عقب نشینی کردن که میگی نکنن؟ نترس اونا از من و تو بیشتر حواسشون هست که زیر سوال نرن
  • بهاره ۱۴:۲۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۱
    0 0
    قبول جلیلی مرد خدا ولی مگه وزیر امور خارجه فقط باید مرد خدا باشه!باید سیاستمدار باشه باید باشعور باشه باید کاری کنه معیشت مردم با این تحریما تحت فشار قرار نگیره وزیر امور خارجه خیلی شرایط داره وگرنه منم باخدا برم وزیر شم؟یذره درباره نظراتی که میدید فکر کنید خواهشا...
  • هادی ۱۴:۴۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۱
    0 0
    با این روند، فکر کنم کار به قلیون و چای کاری هم برسه!
  • نسرین ۱۶:۴۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۱
    0 0
    ناشناس گل گفتی
  • نسرین ۱۶:۵۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۱
    0 0
    اشتباه مثبت دادم.سی وجهارسال که می گین مرگ براین مرگ براون خسته نشدید .چی گیرتون اومد.
  • ۱۸:۴۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۱
    0 0
    ,وقتی جلیلی میرفت اونو بازی نمیدادن ؟؟؟
  • SAEED ۲۰:۲۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۱
    0 0
    اسم محمودو میاری دهنتو آب بکش.. شما خوب ما بد.. الان که محمود رفته بفرمایین درستش کنین.. تا اینجاش که................. آب قطعه..
  • ونکی ۲۰:۵۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۱
    0 0
    عجب حوصله ای دارید .یا بیکارید .یا ارزش وقت را نمی دانید.
  • زهرا بهرامی ۲۱:۱۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۱
    0 0
    بیچاره زن ظریف
  • عزیز ویسی ۲۱:۵۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۱
    0 0
    من تا زمانی که زنده باشم میگم: مرگ بر انگلیس مرگ بر امریکا مرگ بر فرانسه مرگ بر اسرائیل حرامزاده مرگ بر صهیونیست نحس نجس مرگ بر وهابیون و سلفیون (با عرض پوزش از خر) خرر! تا چش مخالفان دربیاد! اولیش همین نسرین خودمون!
  • مردم ۲۲:۳۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۱
    0 0
    نه ناشناس منظور همون 60 تا خبرنگاره که همراه بردن !!!!!!! واسه هیچ !!!!!!!!!!
  • ۲۲:۳۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۱
    0 0
    حرف حق ! منظورت اینه که یه سهمی هم به فرانسه بدیم !!!! به هر حال سفره ای تو ژنو پهن شده و ...........
  • سيد قاسم ۰۷:۴۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۲
    0 0
    ميگفتيم سعد آباد
  • لبنان ۰۹:۵۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۲
    0 0
    سلام 8 سال خفت را چگونه جبران می کنید خط فقری که بالای سر 50% مردم هست را نمی بینید
  • ۱۱:۴۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۲
    0 0
    ميخواي نون چايي بخوره تو جمع بخاطر محرومين چه ربطي داره
  • ۱۲:۲۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۲
    0 0
    با بهاره موافقم!
  • ۱۲:۲۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۲
    0 0
    ناشناس جلـــیلی رو که یارو کرده بودن!
  • فدايي ۱۴:۵۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۲
    0 0
    به نظرمن غربي ها حاضر به معامله نيستن پس بايد وقت را تلف نكيم وغني سازي بالاي 20درصد انجام بديم مرگ بر آمريكا
  • ۱۶:۰۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۲
    0 0
    خخخخخخخخخ
  • sss ۲۱:۲۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۲
    0 0
    بزودی حقانیت جلیلی به همه ثابت میشه.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس