تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای کشورمان که به تعبیر رهبر انقلاب مأموریتی سخت را بر عهده دارند، روز سه‌شنبه برای سومین دور از مذاکرات ژنو - در دولت یازدهم - و ششمین دور مذاکرات ژنو - در مجموع - راهی کشور سوئیس شدند.

گروه بین‌الملل مشرق - تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای کشورمان که به تعبیر رهبر انقلاب مأموریتی سخت را بر عهده دارند، روز گذشته برای سومین دور از مذاکرات ژنو - در دولت یازدهم - و ششمین دور مذاکرات ژنو - در مجموع - راهی کشور سوئیس شدند. مذاکراتی که براساس گزارش‌ها و اخبار رسانه‌ها، در دوم تا مرز نهایی شدن پیش رفت. اما زیاده‌خواهی نماینده فرانسه و نفوذ اسرائیل، آن را بدون نتیجه باقی گذاشت.

هیأت مذاکره‌کننده ایرانی در راه ژنو توقفی کوتاه در رم ایتالیا داشت تا محمد جواد ظریف پیش از مذاکرات، با همتای ایتالیایی خود دیدار و گفتگویی داشته باشد.

وزیر امور خارجه کشورمان قرار بود در جریان مذاکرات 16 و 17 آبان ماه در ژنو، سفری به ایتالیا داشته باشد و با وزیر امور خارجه این کشور دیدار کند که سفر آقای ظریف به دلیل فشردگی مذاکرات در ژنو 2 به تعویق افتاد.

محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه ایران در سفر کوتاهی به رم، با خانم «اما بونینو»، همتای ایتالیایی خود در محل وزارت امور خارجه این کشور دیدار و در زمینه روابط دو جانبه و موضوعات مهم منطقه ای و بین المللی از جمله بحران سوریه، افغانستان و موضوع هسته ای کشورمان با وی گفتگو کرد. 

دیدار ظریف و همتای ایتالیایی‌اش در رم

خانم بونینو در این دیدار ضمن ابراز خرسندی از توافق اخیر کشورمان با اژانس بین المللی انرژی اتمی، دور جدید مذاکرات ایران و کشورهای پنج بعلاوه یک را در ژنو، فرصتی تاریخی برای دستیابی به توافق بر سر موضوع هسته ای ایران توصیف کرد. 

ظریف پس دیدار با وزیر امور خارجه ایتالیا این کشور را به مقصد سوئیس ترک کرد.

گزارش تصویری این دیدار را از اینجا مشاهده کنید.

محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان و کاترین اشتون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا ساعت 14:30 به وقت ژنو (17 به وقت تهران) در محل اقامتگاه "محسن نذیری اصل" سفیر و نماینده دائم ایران نزد دفتر اروپایی سازمان ملل متحد در ژنو در ناهار کاری در خصوص مذاکرات ایران و گروه 1+5 به رایزنی و تبادل نظر می پردازند.


پس از جلسه ناهار کاری ظریف و اشتون، نشست افتتاحیه به ریاست وزرای خارجه ایران و اتحادیه اروپا برگزار خواهد شد. سپس در سطح معاونان ادامه پیدا خواهد کرد.

خبرنگار اعزامی مشرق به ژنو، آخرین اخبار، تحولات و حواشی مذاکرات ایران و 1+5 را بصورت لحظه به لحظه و با بروز رسانی همین قالب خبری، به اطلاع مخاطبان محترم خواهد رساند.

00:00: اسکات پترسون خبرنگار روزنامه کریستین ساینس مانیتور نوشته است که از خبرنگاران خواسته شده تا روز جمعه هتل اینترکنتینانتال را تخلیه کنند. این درخواست بدلیل احتمال حضور وزرای خارجه شش کشور مطرح شده است.

23:45: جدیدترین گزارش فیسبوکی دکتر ظریف از مذاکرات ژنو را می‌توانید از اینجا مشاهده کنید.

23:35: هیأت ایرانی پس از شام با نمایندگان آمریکا در مذاکرات 1+5 دیدار خواهند کرد.

23:20:عراقچی: هنوز وارد بررسی مفاد پیش نویس نشده‌ایم/نسبت به گذشته که مشکلاتی پیش آمد به موضع قبلی خود برنگشته‌ایم.

23:10: جن ساکی سخنگوی وزارت خارجه آمریکا: کری مشکلی برای رفتن به ژنو و شرکت در مذاکرات هسته‌ای ندارد.
اگر رفتن جان کری به از بین بردن شکافها کمک کند، وی می‌تواند به ژنو سفر کند.

23:05: ملاقات دوجانبه ایران و روسیه، ایران و 3 کشور اروپایی پایان یافت.

23:00:مایکل مان: ظرف 2 هفته گذشته پیشرفت‌های زیادی داشته‌ایم/ غنی سازی از جمله موضوعات محوری مذاکرات است.
ضرب الاجلی برای گفت‌وگوها نبوده و پیشرفت‌های خوبی در مذاکرات صورت گرفت.

22:55: لیبرمن وزیر خارجه رژیم اسرائیل  گفته است: اسرائیل نیاز به متحد جدید دارد. جان کری از خط قرمز عبور کرده است و اکنون به دشمن یهودیان تبدیل شده است.

22:50: نشست خبری مایکل مان سخنگوی کاترین اشتون هم‌اکنون آغاز شد.
مایکل مان: گفتو‌‌گوها قالب های مختلفی دارد. بیشتر درباره فرآیند صحبت شد، نه محتوا‌.
وی همچنین افزود: دور قبل درباره محتوا صحبت کردیم اما اختلافات زیادی باقی ماند.
مان در پاسخ به سوالی درباره سخنان رهبری گفت: من درباره اظهارات مقامات رسمی ایران اظهار نظر نمی‌کنم.




21:50: به گزارش خبرنگار اعزامی مشرق، محورهای جلسه خصوصی وندی شرمن با خبرنگاران غربی به شرح زیر است
**محور مذاکرات سند جامعی است که در مذاکرات قبلی ارائه شد. انتظار داریم در این دور از مذاکرات وارد جزئیات آن شویم.

**در مذاکرات امشب زمینه گفت‌وگوهای فردا را هماهنگ کردیم.

**آمریکا براساس ان پی تی هرگز حق غنی‌سازی را برای هیچ کشوری به رسمیت نمی‌شناسد ولی به نظر می‌رسد که می‌توانیم در این مورد با ایران به توافق برسیم.

**لحن رهبری ایران بسیار تند است و ما نمی‌خواهیم چه در آمریکا و چه در ایران کسانی از این لحن استفاده کنند و بی‌اعتمادی‌ها را بیشتر کنند.

**فردا صبح روند مذاکرات شروع خواهد شد. فضای کنونی مذاکرات بسیار مثبت است.

**کشته شدن دیپلمات‌ها و کارکنان سفارت ایران در بیروت را تسلیت می‌گوییم. این حملات برای ما نیز اتفاق افتاده است و می‌دانیم که چقدر دردناک است.

21:45: به گزارش خبرنگار مشرق، برنامه کاری فردای تیم مذاکره‌کننده ایران در ژنو بدین‌ترتیب خواهد بود:
ابتدا صبحانه کاری دکتر ظریف و رؤوسای سازمان‌های بین‌المللی مستقر در ژنو برگزار خواهد شد.
سپس ملاقات دکتر ظریف و خانم اشتون با محوریت چگونگی پیشبرد متن توافق،
دکتر ظریف: اینکه به نتیجه برسیم یا نه بستگی دارد به اینکه چقدر در موضوعات باقی مانده به تفاهم برسیم.

21:30: نشست‌های دوجانبه ایران با شش کشور آغاز شد. نشست اول با هیأت مذاکره‌کننده روسیه. نشست با چین، سه کشور اروپایی و آمریکا دیدارهای بعدی هیأت ایرانی خواهند بود.

21:30: به گفته وندی شرمن علت کوتاه بودن این نشست این بوده است که هدف آن فقط تعیین نحوه روند پیشرفت مذاکرات بوده است.

21:25: دکتر ظریف فردا صبح ملاقات دوجانبه دیگری با خانم اشتون خواهد داشت.

21:20: به گفته منابع نزدیک به مذاکرات، بدلیل اختلافات موجود ادامه مذاکرات بصورت دوجانبه برگزار خواهد شد.

21:15: وندی شرمن پس توقف مذاکرات ایران و 1+5 پس از 10 دقیقه، برای برگزاری جلسه توجیهی به محل استقرار خبرنگاران غربی آمده است.

20:35: به گزارش خبرنگار مشرق در ژنو، گفته می‌شود مذاکرات ایران و 1+5 پس از ده دقیقه متوقف شده است.
احتمال می‌رود این وقفه برای تغییر نشست به سطح معاونین باشد.

20:35: نشست ایران و 1+5 لحظاتی قبل در مقر سازمان ملل در ژنو و با حضور دکتر ظریف و خانم اشتون آغاز شد.


20:30: مایکل مان سخنگوی خانم اشتون نیز جلسه ناهار کاری میان دکتر ظریف و اشتون را مثبت خواند.

20:25: دکتر ظریف و تیم مذاکره‌کننده ایران هتل را به سمت مقر سازمان ملل و محل برگزاری نشست با 1+5 ترک کردند.

20:20: کریس بمبری نویسنده و تحلیل‌گر مشهور اسکاتلندی: اوباما باید همان کاری را بکند که درباره کسری بودجه انجام داد و در مقابل جمهوری‌خواهان ایستاد و آن‌ها را مجبور به عقب‌نشینی کرد.
فضای اقتصادی در آمریکا و اروپا هم نشان می‌دهد که بسیاری از کمپانی‌های عظیم خواستار دسترسی به بازار ایران هستند.
متن کامل گفتگوی مشرق با این تحلیل‌گر اسکاتلندی را از اینجا مشاهده کنید.

19:50: شبکه خبری المیادین: رئیس هیأت مذاکره‌کننده فرانسه در ژنو گفت کشورش به سوی امضای توافق‌نامه هسته‌ای پیش‌ می‌رود.

19:45: سید عباس عراقچی در جمع خبرنگاران گفت: در مذاکرات بعد از ظهر راجع به روند مذاکره گفت‌وگو می‌کنیم اگر به نتیجه خوبی برسیم احتمالا از فردا مذاکره درباره متن شروع می‌شود. هنوز با 1+5 وارد گفت‌وگو درباره متن نشده‌ایم. باید یکسری اصول و روند مذاکراتی شروع و اعتمادی که از دست رفته احیا شود.

19:40: محمد جواد ظریف پس از دیدار دوجانبه در جمع خبرنگاران گفت: گفت‌وگوهای خوبی داشتیم و راجع به اینکه چطور می‌توانیم این روند را ادامه دهیم صحبت کردیم.
قرار شد که ساعت 6 بعد از ظهر (به وقت محلی) یک جلسه کوتاه داشته باشم و بعد از آن مذاکرات دو جانبه شروع شود و سپس هم من و خانم اشتون به همراه هیأت‌های ایران و اتحادیه اروپا صحبت می‌کنیم.


18:30: دیدار دو جانبه ظریف و اشتون به پایان رسید. اولین نشست ایران و شش کشور در این دور از مذاکرات ساعات 20:30 به وقت تهران آغاز خواهد شد.
اولین نشست در ساعت 20:30 به وقت تهران و با حضور ظریف و اشتون برگزار خواهد شد. پس از آن، نشست در سطح معاونین ادامه خواهد یافت.

17:20: ویلیام هیگ وزیر امور خارجه انگلیس گفته است که اختلافات با ایران بسیار کاهش یافته است و احتمال رسیدن به توافق وجود دارد.

17:00: جلسه محمد جواد ظریف و کاترین اشتون آغاز شد.

گزارش تصویری این دیدار را از اینجا مشاهده کنید.


16:50: سخنگوی دولت فرانسه در واکنش به بیانات امروز رهبر انقلاب، آن را  سخنانی "غیرقابل قبول" خواند که مذاکرات را پیچیده خواهد کرد. 
این درحالی است که فرانسوی‌ها خود عامل اختلاف درونی 1+5 و عدم رسیدن به توافق نهایی دور قبل مذاکرات بوده‌اند.

16:45: جلسه ناهار کاری ظریف و اشتون تا دقایقی دیگر آغاز خواهد شد.

16:50: مایکل مان سخنگوی خانم اشتون در پاسخ به سؤال خبرنگار مشرق گفت: خانم اشتون پیش از دیدار دو جانبه با ظریف، ریاست جلسه هماهنگی با نمایندگان شش کشور را برعهده داشتند.

15:30: دیدار محمد جواد ظریف  با نمایندگان چین لحظاتی پیش پایان یافت.

گزارش تصویری این دیدار را از اینجا مشاهده کنید.

15:20: دیدار محمد جواد ظریف با نمایندگان چین در 1+5 دقایقی قبل آغاز شد.


15:15: بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم اسرائیل امروز برای ملاقات با مقامات روسیه و متقاعد کردن آن‌ها به افزایش فشارها بر ایران، به مسکو سفر می‌کند. وی در این سفر با ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهور روسیه دیدار خواهد کرد.

15:10: لوران فابیوس  وزیر امور خارجه فرانسه در پیامی به دکتر ظریف، حادثه حمله تروریستی به سفارت ایران در بیروت را تسلیت گفت.
فابیوس در پیام خود گفته است:  به نام فرانسه به همتای ایرانی و خانواده قربانیان صمیمانه تسلیت می‌گویم. فرانسه تروریسم را به هر دلیل و توسط هر کسی صورت گیرد در تمام اشکال آن محکوم می کند.

15:00: خبرنگار اعزامی مشرق به ژنو  درتماس با خبرنگاران و منابع نزدیک به دیپلمات‌های فرانسوی، مواضع این کشور در مذاکرات را از آن‌ها جویا شده است. برهمین اساس، خبرنگاران و تحلیل‌گران فرانسوی معتقدند این کشور مواضع خود را مستقل از آمریکا با اسرائیل هماهنگ کرده و دنبال می‌کند و گزینه تقسیم کار میان فرانسه و آمریکا در ایفای نقش پلیس بد و پلیس خوب را رد کرده‌اند. به گفته این منابع، اختلاف موجود در 1+5 برای نهایی شدن توافق با ایران به حدی است که امکان چنین هماهنگی و ایفای نقشی را از کشورهای غربی 1+5 سلب کرده است.

15:00: روزنامه لوفیگارو فرانسه در سرمقاله امروز خود درباره برنامه‌ هسته‌ای ایران نوشته است: فرانسه ضامن امنیت منع گسترش سلاح‌های هسته‌ای است و دیپلماسی فرانسوی در همین راستا در برخورد با ایران آزمایش شده است.


14:15: خبرگزاری رویترز نوشته است: توافق هسته‌ای ایران، برای آمریکا پیروزی محسوب می‌شود.
خبرگزاری انگلیسی رویترز با اشاره به مذاکرات هسته‌ای ایران و 1+5، هرگونه توافق هسته‌ای با ایران را در جهت منافع ملی آمریکا دانسته و آن را پیروزی این کشور خوانده است. "توافق تنظیم شده برای گام‌های اولیه بسیار مثبت است و می‌تواند عمده نگرانی‌های جامعه جهانی از برنامه هسته‌ای ایران را رفع کند.

13:45: محمد جواد ظریف در واکنش به بیانیه رژیم صهیونیستی گفت: این کار وقاحت آن‌ها را نشان می‌دهد که به خود اجازه می‌دهند در روابط کشورهای مستقل دخالت کنند.
سفارت رژیم اسرائیل در رم با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد دولت ایتالیا در پذیرش میزبانی وزیر امور خارجه ایران قدری زودهنگام عمل کرده است.

گفتگوی "آن کری" خبرنگار شبکه NBC آمریکا با وزیر خارجه

13:25: روزنامه گاردین در مطلبی نوشته است تماس دیوید کامرون با رئیس‌جمهور ایران و اجماع داخلی در ایران برای توافق هسته‌ای، امیدها برای موفقیت مذاکرات را بیش‌ از پیش افزایش داده است.

13:20: سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه ابراز امیدواری کرده است در مذاکرات ژنو که امروز آغاز می‌شود، تلاش‌های صورت گرفته به نتیجه برسد.

13:15: ویلیام هیگ وزیر امور خارجه انگلیس در پیامی حادثه تروریستی حمله به سفارت ایران در بیروت را محکوم و با خانواده کشته‌شدگان این حادثه ابراز هم‌دردی کرده است.

13:15: ولی‌رضا نصر اسلام‌شناس و کارشناس مسائل ایران، عضو برجسته اندیشکده بروکینگز آمریکا در توئیتر خود گفته است: 
آنچه که ایران را پای میز مذاکره آورده است، تحریم‌ها نیست. بلکه تغییر رویکرد آمریکا از "نداشتن غنی‌سازی" به "نداشتن بمب هسته‌ای" است.

13:00: تدابیر شدید امنیتی در اطراف هتل محل اقامت هیأت‌های دیپلماتیک و محل برگزاری مذاکرات پیش‌بینی شده است و خبرنگاران اجازه ورود به لابی هتل را ندارند. همچنین گیت‌های متعدد برای بازرسی خبرنگاران نصب شده است.

12:55: بیش از 400 خبرنگار برای پوشش خبری این دور از مذاکرات به ژنو سفر کرده‌اند که نسبت به دور قبل، 100 نفر بیشتر شده است که عمدتا خبرنگاران خارجی هستند.

12:45نشست داخلی اعضای 1+5 تا دقایقی دیگر برگزار می‌شود.

12:30: سوزان رایس مشاور ارشد امنیت ملی کاخ سفید گفته است که بیشتر تحریم‌ها به قوت خود باقی خواهد ماند.
رایس در گفت‌وگو با شبکه سی ان ان گفته است: تحریم نفت و تحریم‌های مالی که تاثیر زیادی بر اقتصاد ایران داشته‌اند سرجای خود باقی خواهند ماند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 24
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 5
  • ۱۵:۱۰ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۹
    0 0
    تا مذاکرات بیخ پیدا نکرده پیشنهاد میدم اولویت بندی را برعکس کنی مطمئنم بهتر میشه
  • ۱۵:۳۰ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۹
    0 0
    سلام مشرق جان تا مذاکرات بیخ پیدا نکرده پیشنهاد میدم اولویت بندی را برعکس کنی و مطالب قدیمی تر را از بالا به پایین کار کنی! یعنی مثلا گفته سوزان رایس 12:30 را بنداز بالا و بقیه را به ترتیب بنداز زیرش مطمئنم بهتر میشه
  • ناشناس ۱۷:۴۸ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۹
    0 0
    دعای‏ ‏ما‏ ‏پشت‏ ‏سر‏ ‏شما‏ ‏تیم‏ ‏مذاکره‏ ‏کننده...
  • حیدر ۱۸:۳۰ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۹
    0 0
    خدایا! در این دور مذاکرات: توفیق خلق حماسه ای حسینی را به فرزندان شیعه عنایت بفرما و آنان را از شر شیاطین جن و انس حفظ فرما الهی آمین
  • حمید ۱۸:۵۲ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۹
    0 0
    مطمئن باشید این دور مذاکرات قطعا به شکست خواهد انجامید کل طرفین وقتی حرفای دلسرد کننده میزنند قبل از مذاکره همون که بهتر که نتیجه نگیره اینم مطمئن باشید از طرف دولت امریکا این تا زمانی پا برجاس که دولت اقای اوباما هست و وقتی رفت بازم روز از نو و روزی نو جمهوری خواهان و شروع جنگ........ پس بهتره همین جو خفقان رو ادامه بدهیم..........
  • یه مسلمون ۱۹:۵۶ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۹
    0 0
    حضرت آیت‌الله خامنه‌ای گفتند: من در جزییات مذاکرات مداخله نمی کنم اما خطوط قرمزی وجود دارد که باید رعایت شوند و مسئولان هم موظف به رعایت این خطوط قرمز هستند و نباید از فضاسازی ها و تهدیدهای دشمن هم به خود هراسی راه دهند.
  • 6789 ۱۹:۵۷ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۹
    0 0
    حضرت آیت‌الله خامنه‌ای علت اصلی تحریم ها برضد ملت ایران را، کینه ورزی استکباریِ امریکا دانستند و افزودند: کینه امریکا برضد ملت ایران همچون کینه شتری است و هدف آنها از فشارها این است که شاید ملت تسلیم شود اما اشتباه می کنند زیرا ملت ایران، با فشار، تسلیم هیچکس نخواهد شد.
  • داد ۱۹:۵۸ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۹
    0 0
    حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با اشاره به برخی نقاط ضعف در تصمیم گیری ها و برنامه ریزی های اقتصادی کشور و توهم دشمن برای رخنه از طریق این نقاط ضعف، گفتند: برخلاف توهم دشمن، این فشارها، فرصتی خواهد بود که ما نقاط ضعف خود را برطرف کنیم.
  • احمد ۲۰:۰۴ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۹
    0 0
    امام خامنه ای :در بحث هسته ای خطوط قرمز باید رعایت شود و از حقوق ملت، حتی یک قدم عقب نشینی نشود.
  • ۲۲:۰۱ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۹
    0 0
    ببخشید ولی این عکس هواپیما مال اطلس جت ترکیه هست ولی تیم ایرانی با هواپیمای جمهوری اسلامی رفتن .
  • ۲۲:۰۴ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۹
    0 0
    حرف هایی که همه بیرون از مذاکره میزنن بحث حفظ پرستیژ هست و گرنه سر میز یه بحث های دیگه اس بحث های حقوقی و ... پس باید صبور بود.
  • ۲۲:۲۴ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۹
    0 0
    نه، درستش همین طوره که الان هست. اگه مطالب قدیمی بالا باشه و جدیدها زیر، هربار که صفحه رو رفرش می کنیم باید تا پایین صفحه بریم که اون جوری خیلی وقتگیر می شه و منطقی هم نیست.
  • saeed ۲۲:۲۵ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۹
    0 0
    بابا ساعت ها رو درست بزنید 20 و45 دقیقه مذاکرات شروع شد 15 دقیقه طول کشید
  • تایید کن اخوی نتررس ۲۲:۳۴ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۹
    0 0
    خانم شرمن شما خرر کی باشی که بخوای مسیر رهبر ایران را تعیین تکلیف کنی؟! مرگ بر امریکا مرگ بر انگلیس مرگ بر فرانسه مرگ بر اسرائیل حرامزاده مرگ بر صهیونیست نحس نجس
  • هادی ۲۲:۳۶ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۹
    0 0
    مشرق خواهشاً شما مثل روزنامه های زنجیره ای ساده لوح نباشید. اصلاً به فرانسه چه ربطی داره؟ مسئله بین ایران و آمریکاست. قطعاً فرانسه بر خلاف خواست آمریکا کاری نمیکند. کما اینکه وزیر خارجه آمریکا هم مواضع دو کشور را یکی دانست و از مواضع فرانسه حمایت کرد.
  • مرتضی ۲۲:۵۷ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۹
    0 0
    سه صلوات جهت قوت قلب تیم مذاکره کننده ایران.
  • ۲۳:۱۳ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۹
    0 0
    ليبرمن اينطوري نگفته
  • هادی ۲۳:۳۴ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۹
    0 0
    نماینده وحشی ترین دولت جهان یعنی آمریکا و حامی آن، لحن رهبر مقتدر ما را تند می خواند. با شما وحشی ها باید همینجوری صحبت کرد: «الا ان دعی ابن الدعی قدخیرنا بین الثنتین،السله والذله هیهات منا الذله» هیهات من الذله...
  • جواد ۰۸:۵۵ - ۱۳۹۲/۰۸/۳۰
    0 0
    فکر کنم سخته هی اولویت عوض شه.
  • علی ۰۸:۵۶ - ۱۳۹۲/۰۸/۳۰
    0 0
    بهتر میشه اما فکرش را بکنید مشکله که با اومدن هر خبر از اول مطالب جابجا شه. البته با کمی تغییرات در طراحی سایت قابل حل باید باشه.
  • جواد ۰۸:۵۸ - ۱۳۹۲/۰۸/۳۰
    0 0
    مگه جمهوریخواهان با ما جنگ رودر رو داشتند که اینا نداشتند؟ اتفاقاً شدیدترین تحریمها همین دوران کنونی بوده. انشاالله جبهه ی مقاومت روز به روز تقویت خواهد شد.
  • ۱۰:۵۶ - ۱۳۹۲/۰۸/۳۰
    0 0
    بنداز بالا؟!!! بنداز زيرش؟!!!!!!!
  • ۱۴:۳۰ - ۱۳۹۲/۰۸/۳۰
    0 0
    خدا کنه ظریف ذوق زده نشه و یک قرارداد ترکمانچای دیگه به ملت ایران تحمیل بشه
  • ۱۴:۵۲ - ۱۳۹۲/۰۸/۳۰
    0 0
    خدا کنه ظریف ذوق زده نشه و یک قرارداد ترکمانچای دیگه به ملت ایران تحمیل بشه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس