سید عباس عراقچی معاون وزیر امور خارجه کشورمان صبح امروز با حضور در نشست خبری، به سؤالات خبرنگاران داخلی پاسخ داد.

خبرنگار اعزامی مشرق به ژنو - سید عباس عراقچی معاون وزیر امور خارجه کشورمان صبح امروز (پنجشنبه) در نشستی خبری در جمع خبرنگاران ایرانی با تشریح مذاکرات روز گذشته اظهار داشت: یک ناهار کاری بین آقای ظریف و خانم اشتون برگزار و در خصوص نحوه مذاکرات و شروع و ادامه کار بحث و تصمیم گیری شد.

عراقچی مانع عمده ای را که برای پیشرفت مذاکرات وجود دارد فقدان اعتماد نزد هیئت ایرانی در خصوص چگونگی ادامه مذاکرات برشمرد و افزود: به خاطر مسائلی که در دوره قبلی مذاکرات در ژنو پیش آمد و اختلاف دیدگاه هایی که در طرف مقابل بود که باعث شد مذاکرات به خوبی پیشرفت نکند و مقدار زیادی اعتماد هیئت ایرانی نسبت به نحوه مذاکرات و پایبندی طرف مقابل به توافقاتی که صورت می گیرد و یکسانی مواضع در بین آنها، سلب شد.

*تا وقتی اعتماد مجدد بازسازی نشود قادر به ادامه مذاکرات سازنده نخواهیم بود

عضو تیم مذاکره کننده هسته ای تصریح کرد: تا وقتی اعتماد مجدد بازسازی نشود قادر به ادامه مذاکرات سازنده نخواهیم بود.

عراقچی با بیان اینکه دیروز این نکته با خانم اشتون مطرح شد، عنوان کرد: نتیجه آن شد که جلسه عمومی مذاکرات را در حد مختصر برگزار کردیم و بعد هیئت ها وارد مذاکرات دوجانبه شدند. هم ما با اعضای طرف مقابل مذاکره داشتیم و هم 1+5 با همدیگر ملاقات های دوجانبه متعددی داشتند.

وی با بیان اینکه ما دو مذاکره مفیدی با دوستان چین و روس خود داشتیم، اظهار داشت: یک دور مذاکره مفصل با سه کشور اروپایی داشتیم. یک ملاقات مختصر با هیئت آمریکایی داشتیم که به دلیل دیر وقت بودن، مختصر بود. ممکن است اگر امروز لازم باشد ادامه یابد.

عراقچی اضافه کرد: قرارمان این بوده که بعد از جمع بندی ملاقات های دوجانبه و با توجه به دیدگاه هایی که از طرف مقابل می شنویم امروز صبح با خانم اشتون جمع بندی شود که آیا آماده هستیم وارد مذاکرات جدی محتوایی در خصوص نگارش متن شویم و این ملاقات ساعت 9 صبح امروز به وقت ژنو صورت می گیرد.

وی گفت: ما به ناچار به خاطر اختلاف دیدگاه‌هایی که در جلسه گذشته پیش آمد مجددا وارد بحث در خصوص یکسری مفاهیم شدیم و فکر می‌کنیم این بحث باید ادامه یابد تا مجددا به یک درک مشترک از موضوعات و مفاهیمی که در مذاکرات وجود دارد، برسیم.

{$sepehr_album_7524}

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • از قم محمد ۱۹:۱۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۱
    0 0
    سلام بردن اين همه خبرنگار از ايران براي چيست ؟چه فايده اي دارند ؟صداوسيما هم شورش را در آورده ،چندين خبرنگار براي تلويزيون وروزنامه ها ،اينها آيا با خرج خودشان ميروند ؟خزانه كه بقول رئيس جمهور خالي است .مردم را سركيسه نكنيد.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس