کد خبر 259661
تاریخ انتشار: ۸ آبان ۱۳۹۲ - ۱۱:۲۷

شبکه پویا انیمیشن «مقتل خوانی» را به مناسبت ماه محرم به روی آنتن می‌برد.

به گزارش گروه فرهنگی مشرق به نقل از فارس، انیمیشن «مقتل خوانی» حماسه عاشورا و نهضت حسینی(ع) را برای کودکان به نمایش می‌کشد.

«مقتل خوانی» عنوان انیمیشن دیگری است که در مرکز پویانمایی صبا تولید شده و قرار است از چهاردهم آبان ماه از ساعت 19:45 هر روز در کنداکتور شبکه پویا قرار گیرد. این مجموعه در 20 قسمت 10دقیقه‌ای به نویسندگی و کارگردانی علیرضا فرمانی تولید شده و به روایت حادثه عاشورا برای کودکان می پردازد.

این مجموعه به بهانه روایت رویداد عظیم حماسه عاشورا و نهضت حسینی (ع) با شیوه‌ای نو و زبانی تازه برای کودکان ساخته شده و از مرگ معاویه و آغاز حکومت یزید و خودداری امام حسین (ع) از بیعت با یزید و حرکت آن امام به سوی مکه و سپس کوفه و توقف در کربلا و حوادث و اتفاقات عظیم تاسوعا و عاشورا حکایت دارد.

علیرضا فرمانی کارگردان این انیمیشن گفت: در این سریال سعی شده تا با نگاه مذهبی ساده همراه با واقعیت و بیانی ساده و آشنا برای کودکان همزمان مخاطب هم واقعیت‌های این رویداد مهم را درک کند و هم جذابیت کار حفظ شود. این سریال با تکنیک دوبعدی به کمک کامپیوتر ساخته شده و عوامل آن عبارتند از:

طراح شخصیت: جواد ابراهیم خانی، ارشاد میرشجاعی، طراحان کلید: عباس صالحی‌فر، جواد ابراهیم خانی، حسین بابایی، طراح فضا و لی اوت: بهنام شجاعی، ساخت موسیقی: امید فتح الهی،

طراح میانی: فرزاد رضاخانی، امینه فروغی، متین زاده، فاطمه دادی‌پور، دسن: دلربا چیتائی، مرجان تقی‌پور، چک: آزاده پوراشراف،  فاطمه حقیقی راد،‌بک گراند: معصومه تات، نوید بیژنی، فاطمه مس چی.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس