کد خبر 254021
تاریخ انتشار: ۱۴ مهر ۱۳۹۲ - ۱۰:۲۰

معاون عمرانی دانشگاه آزاد با تأکید بر اینکه تغییرات ناگهانی مدیریت‌ها و برخوردهای سیاسی به پروژه‌های عمرانی صدمه می‌زند، اضافه کرد: در پروژه‌های عمرانی واحد علوم و تحقیقات از مشاوران و پیمانکاران مجرب و باسابقه‌ای استفاده شده است که جای تشکر و قدردانی از زحمات جاسبی دارد.

 به گزارش مشرق به نقل از روابط عمومی واحد علوم و تحقیقات دانشگاه آزاد، محسن هاشمی معاون عمرانی دانشگاه آزاد در حاشیه بازدید از پروژه‌های عمرانی در حال احداث واحد علوم و تحقیقات نظیر ساختمان‌های آموزشی و پژوهشی، بیمارستان فرهیختگان، کتابخانه و سالن‌های آمفی تئاتر و غیره، گفت: در حال حاضر معاونت عمرانی دانشگاه آزاد با فعالیت‌های عمرانی 420 واحد این دانشگاه که در سراسر کشور پراکنده هستند در ارتباط و هماهنگی است که حداقل حدود 320 واحد هم‌اکنون از نظر عمرانی دارای فعالیت است.

وی با بیان اینکه از سال گذشته حدود دو میلیون و دویست هزار متر مربع فعالیت عمرانی در واحدهای دانشگاه آزاد در دست اجرا است، افزود: در حال حاضر بیش از 600 هزار مترمربع از پروژه‌های عمرانی دانشگاه آزاد در دست تحویل موقت یا قطعی است و هنوز بیش از یک میلیون و ششصد هزار متر مربع از این پروژه‌ها به بهره برداری نرسیده است که پیشرفت متوسطی حدود 50 درصد را دارند.

هاشمی در رابطه با نحوه نظارت بر این پروژه‌ها گفت: فعالیت‌های عمرانی زیر نظر واحدهای دانشگاهی و با نظارت عالیه معاونت عمرانی دانشگاه آزاد صورت می‌گیرد  و معاونت عمران بر روی این پروژه‌ها از نظر کمی و کیفی نظارت می‌کند.

وی با بیان اینکه واحد علوم و تحقیقات یکی از واحدهای بزرگ دانشگاه آزاد اسلامی و نگینی درخشان در نظام آموزش عالی کشور و سایر واحدهای این دانشگاه است، گفت: واحد علوم و تحقیقات به عنوان دانشگاهی مطرح در رابطه با تحصیلات تکمیلی و سطح بالای علمی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

وی ادامه داد: پروژه‌های عمرانی در دست احداث واحد علوم و تحقیقات، بیش از 200 هزار مترمربع است و این پروژه‌ها از نظر پیشرفت فیزیکی در وضعیت مناسبی قرار دارد که تقریبا همگی بین 70 تا 97 درصد پیشرفت دارند.

هاشمی با بیان اینکه مسائل و مشکلاتی نیز در روند فعالیت این پروژه‌ها به دلیل تغییر مدیریت‌ها پیش آمده است، گفت: سلیقه‌ها و ایده‌ها در مدیریت افراد، گوناگون است و این گوناگونی ایده‌ها در تغییرات مدیریتی سبب کند شدن روند احداث برخی پروژه‌های عمرانی واحد علوم و تحقیقات شده است.

وی با تأکید بر اینکه تغییرات ناگهانی مدیریت‌ها و برخوردهای سیاسی به پروژه‌های عمرانی صدمه می‌زند، اضافه کرد: در پروژه‌های عمرانی واحد علوم و تحقیقات از مشاوران و پیمانکاران مجرب و باسابقه‌ای استفاده شده است که جای تشکر و قدردانی از زحمات جاسبی دارد.

وی ادامه داد: امید است با تصمیم گیری‌های به موقع و کارشناسی و با کمک ریاست دانشگاه آزاد تأخیرات مقطعی که اخیرا رخ داده است را جبران کرده و امیدواریم اکثر پروژه‌های عمرانی واحد علوم و تحقیقات که بیش از 70 تا 97 درصد پیشرفت فیزیکی داشته‌اند به زودی و در 6 ماه تا یک سال آینده به بهره برداری رسانده و در اختیار دانشجویان و بعضا مردم قرار دهیم.

وی مشکلات اقتصادی، تورم و تغییر مدیریت در 2 سال گذشته را سبب تأخیر در احداث پروژه‌های عمرانی دانست و گفت: مسائل اقتصادی که ناشی از تورم در کشور است، سبب بروز اختلافاتی میان کارفرما و پیمانکاران شده است. زیرا که عقود دانشگاه آزاد اسلامی در بیش از 80 درصد پروژه‌ها با قیمت ثابت بسته می‌شود و تصمیم گیری در مورد این نوع پروژه‌ها در رابطه با روند ساخت و ساز بسیار مشکل است.

وی گفت: به نظر می‌رسد تصمیم‌گیری‌های سختی برای حدود 80 تا 90 درصد پیمان‌ها در پیش داریم که لازم است با هماهنگی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی و توجهات هیئت رئیسه دانشگاه آزاد، کمیسیون معاملات و احتمالا هیئت امنای دانشگاه آزاد شرح داده شود و تصمیمات ویژه‌ای برای آن‌ها صورت گیرد.

هاشمی گفت: معاونت عمران دانشگاه آزاد اسلامی در تلاش است تا با بسترسازی‌های مناسب، نظارت بر کیفیت پروژه‌ها و در اختیار قرار دادن به موقع نقدینگی برای پروژه‌ها اقدام مناسب صورت دهد و تحویل گیری پروژه‌ها نیز به موقع و با کیفیت لازم صورت گیرد.

وی در رابطه با الویت بندی پروژه‌های عمرانی گفت: در نشست تخصصی که با رئیس دانشگاه آزاد اسلامی و هیئت رئیسه این دانشگاه برگزار خواهد شد، این اولویت‌ها تعیین و اطلاع رسانی خواهد شد اما آنچه بدون تردید در مدیریت دانشگاه آزاد بر آن تأکید شده است گذر از روند کمی به سمت و سوی کیفی سازی در واحدهای دانشگاهی است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس