کد خبر 24722
تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۳۸۹ - ۱۸:۰۳

جنبش مقاومت حزب الله لبنان با صدور بيانيه اي به وقايع تاريخي تونس واکنش نشان داد و تاکيد کرد: حزب الله به انتفاضه ملت تونس که مسير خود را به سوي آزادي مي پيمايد، افتخار مي کند.

به گزارش مشرق به نقل از باشگاه خبرنگاران، در بيانيه حزب الله آمده است : حزب الله جز افتخار، احترام و تمجيد از اراده ملتي که جهان را با قدرت، وحدت، همبستگي و واکنشهاي سريعش شگفت زده کرد کاري نمي تواند انجام دهد. اين مسئله نشان مي دهد که حقيقت از درون ملت سرچشمه مي گيرد و با اراده آزادانه اش تعريف مي شود نه با دخالت بيگانگان.

حزب الله در ادامه انتخاب هيئت حاکمه در تونس را حق ملت اين کشور دانسته و تاکيد کرد: از حاکمان(عرب) مي خواهيم که از آنچه در تونس رخ داد عبر بگيرند. اولين عبرتها اين است که حاکان بايد روابط خود را با قدرتهاي استکباري پايان يافته بدانند زيرا اين قدرتها دوست و دشمن نمي شناسند و تنها به مصالح خود مي انديشند.

جنبش حزب الله در ادامه با تشبيه فرار "زين العابدين بن علي" رئيس جمهور مخلوع تونس با فرار شاه معدوم ايران تاکيد کرد: اين مسئله زماني مشخص شد که وي از سوي کساني که به آنها خدمت مي کرد، پذيرفته نشد و نگذاشتند هواپيماي حامل وي در کشورشان فرود آيد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس