«اوباما» و «نتانیاهو» مدام می‌گویند: "همه گزینه‌ها روی میز است" امّا باید بدانند که برای «حیفا» و «تل‌آویو» نیز "همه گزینه‌ها روی میز است". اگر به اشتباه بازی شروع شد، سناریویی هست که نقطه به نقطه جواب خواهد داد، «تل آویو» در برابر «بوشهر»، «فُردو» در برابر «دیمونا».

گروه بین الملل مشرق- تبلیغات رسانه‌ای که به‌سرعت علیه «سوریه» به راه افتاده، به‌وضوح ثابت کرد، تغییرات در پهنه سیاسی «جمهوری اسلامی ایران» تا چه حدّ می‌تواند بر سیاست‌های راهبُردی و امنیتی «ایالات متّحده» اثرگذار باشد. 31 مردادماه، بنگاه‌های خبرساز عربی، ادّعای معارضان مسلّح مبنی بر استفاده ارتش سوریه از تسلیحات شیمیایی در منطقه «غوطه شرقی دمشق» را مخابره کردند. بلافاصله حجم انبوهی از تهدیدهای رسانه‌ای و اظهارات سیاسیون و مقامات ارشد نظامی غرب، علیه نظام سوریه به اجراء در آمدند تا جایی که شبکه خبری «C.N.N» طیّ گزارشی نوشت: نهایتاً تا پایان روز پنجشنبه سوریه مورد حمله قرار خواهد گرفت.

 

 

 
عکسی در گزارش «روزنامه یو اس ای تودی»

عکس از «روزنامه ایندپندنت» چاپ انگلیس

امّا همه به یاد دارند که وقتی حملات شیمیایی مشابهی از سوی معارضین در «خان العسل» مورّخ 29/12/1391 رُخ داد، همزمان همین بحث ها در رابطه با جنگ قریب الوقوع؛ شروع شد. این جنگ روانی نهایتاً به آنجا انجامید که رهبر معظّم انقلاب اسلامی در «حرم مطهّر رضوی» اعلام نمودند: «گاهی سردمداران رژيم صهيونيستی، ما را تهديد هم مي كنند، تهديد به حمله نظامی مي كنند. امّا به نظرم خودشان هم مي دانند، و اگر نمي دانند، بدانند كه اگر غلطی از آنها سر بزند؛ جمهوری اسلامی «تل‌آويو» و «حيفا» را با خاك يكسان خواهد كرد.» (1/1/1392).

 


«شبستان امام خمینی ره» در حرم مطهّر رضوی- 1/1/1392

نتیجه اینکه چندی بعد، «ارتش سوریه» توانست با پیشروی در «القُصیر» و پاکسازی این منطقه از تروریست ها؛ بزرگترین و راهبُردی ترین پیروزی نظامی خویش بعد از شروع جنگ داخلی را کسب کند. البتّه همان زمان نیز «نیروی هوایی اسرائیل» برای کمک به اهداف میدانی گروه تروریستی «جبهه النُّصره»، حمله علیه سه نقطه نظامی در حومه «دمشق» را ترتیب داده بود؛ ولی هیچگاه مسئله به اندازه امروز جدّی نشد.

چرا که حجم تهدیدات جدید گویا به حدّی قوی شده که «ولادیمیر پوتین» (رئیس جمهوری فدرال روسیه) مجبور شود، واکنش تُندی به مذاکرات پشت پرده اش با «بندر بن سلطان» (رئیس شورای امنیت ملّی عربستان سعودی) نشان دهد. در این راستا «پوتین» فرامینی فوری خطاب به نیروهای نظامی اش صادر کرده که به موجب آن، دستور می دهد در صورت حمله غرب به سوریه؛ در سطحی گسترده «پادشاهی سعودی» مورد هجوم نظامی روسیه قرار گیرد («روزنامه یوروپن یونیون تایمز»- 5/6/1392).

پیش از این گفته شده بود، طیّ مذاکرات «بندر بن سلطان» با «پوتین»، عربستان تهدید کرده؛ در صورت حمایت روسیه از سوریه حین جنگ احتمالی، این کشور ظرفیت های تروریستی خویش در خاک «چچن» را آزاد خواهد نمود. بنابر این می توان فرض کرد که تغییر گفتمان سیاسی در ایران و انتقال نقطه ثقل سیاست خارجی از "گفتمان مقاومت" به "گفتمان تنش زدایی"، جبهه مخاصمه علیه محور مقاومت را جری تر ساخته و این پیامد تنها یکی از پیامدهای عقب نشینی و ایفای نقش "برّه مظلوم" در عرصه بین الملل است.
 

 


فارغ از این نکته باید بطور دقیق به رصد، تحلیل و ارزیابی از شرایط امنیتی- راهبُردی منطقه دست یافت، چرا که مردم و مسئولین نظام «جمهوری اسلامی»؛ مجبورند خیلی زود نسبت به مختصّات جدید راهبُردی منطقه واکنش نشان دهند و تصمیمات خود را با آن منطبق سازند.

هنوز هم بسیاری از کارشناسان هستند که پروسه معتبر جلوه دادن گزینه نظامی اخیر علیه سوریه را در حدّ یک عملیات روانی- سیاسی تنزّل می دهند و معتقدند این تنها یک شوی رسانه ای برای افزایش قدرت چانه زنی مخالفین «بشّار اسد» در مذاکرات آتی «ژنو 2» است. هر چند این احتمال قابل کتمان نیست ولی باید معترف بود که اغلب گزارش های امنیتی از نقشه تحرّکات دشمنان مقاومت در منطقه و حتّی پیام های سیاسی محور عربی- غربی به هیچ وجه با مورد قبلی در اسفندماه 1391 ه.ش – که بدان اشاره شد- قابل قیاس نیست.

در حال حاضر رصد اقدامات نظامی دشمن حاکی از این است که این تغییر چیدمان و آماده سازی سخت افزارهای جنگی، نمی تواند فقط برای یک جنگ روانی صورت گرفته باشد. چرا که طبق برخی اخبار غیرآشکار، پاره ای تحرّکات به خودی خود چنان هزینه ساز هستند که فرماندهان جنگی نخواهند از آنها فقط برای ترساندن بهره ببرند. ما اینجا و امروز با یک صحنه کاملاً امنیتی- نظامی روبرو هستیم و این واقعاً مهم است.

 
مهمترین دلیل کسانیکه معتقدند، تبلیغات تنها یک شوی رسانه ای است، به این مربوط می شود که اگر دشمن اساساً اراده یک اقدام نظامی داشته باشد، باید از "اصل غافلگیری" استفاده کند و مقاصد خویش و نحوه عملیات را رسانه ای نکند. هر چند گزاره فوق قابل تأمّل است امّا هیاهو درباره یک اقدام نظامی می تواند محصولات جانبی دیگری داشته باشد که توجیه پذیر هستند. مهمترین این محصولات آگاهی از واکنش و سطح سناریوی پدافندی محور مقاومت و روسیه است که برای تصمیم گیران نهایی بخصوص در آمریکا و اسرائیل اهمّیت فوق العاده دارد؛ این در حالیست که از نظر آنها یک سناریوی نظامیِ محدود، حتمی و غیرقابل اجتناب باشد.

عملیات روانی- سیاسی مذکور در حالی به اجراء درآمده که از چند هفته پیش، تعدادی از مُعتبرترین اندیشکده های آمریکایی، تنها راه برون رفت از بحران جاری سوریه را به دخالت مستقیم آمریکا پیوند زده بودند. بنابر این آمریکا می خواهد بداند، رهبری نظام سیاسی در ایران و مقامات «کاخ کرملین» چه سناریوی تدافعی تدارک دیده اند؛ لذا حضور سرزده و شتابزده «جفری فیلتمن» دقیقاً به این منظور صورت گرفته است.

فرض این است که شدّت و حدّت واکنش ایران و روسیه، می تواند تأثیری مستقیم بر تصمیم نهایی برای فشردن یا نفشردن ماشه جنگ داشته باشد. به همین دلیل باید مطمئن باشیم که دیالوگ های رهبر حکیم انقلاب اسلامی در دیدار با «هیئت دولت یازدهم» طیّ همان ساعات اوّلیه به اتاق فکرهای ارشد آمریکا و اسرائیل رفته تا مورد تحلیل "روانشناسی سیاسی" قرار بگیرد.
این کارشناسان بی تردید، کوچکترین کلمات رهبری و حتّی حالت ادای جملات و حرکات و فیزیک چهره ایشان هنگام صحبت درباره موضوع سوریه در این جلسه را بارها و بارها بازبینی و آنالیز خواهند نمود. احیاناً این جمله ایشان که: «این آتش افروزی همچون "جرقّه ای در انبار باروت" است که ابعاد و پیامدهای آن نامشخّص خواهد بود»، مرکز این ارزیابی هاست. ضمن اینکه آنها این گمانه را مورد غفلت قرار نخواهند داد که «فرمانده کلّ قوای جمهوری اسلامی» سعی داشته، دست خود را پیش از بازی بزرگ رو نکند.

«ری تکیه»، عضو ارشد ایرانی- آمریکایی تبار «شورای روابط خارجی» در آمریکا و دستیار ارشد «دنیس راس» (عضو شورای عالی امنیت ملّی آمریکا) است. وی اخیراً پست جدید پیشنهادی برای عضویت در «شورای امنیت ملّی ایالات متّحده» که از مهمترین تصمیم گیران در عرصه امنیتی و سیاست خارجی آمریکاست؛ را نپذیرفت. او چندیست که بطور مداوم درباره راه های تغییر رفتار ایران بخصوص درباره پرونده هسته ای، گزارش های راهبُردی منتشر می کند؛ گزارش هایی که اغلب، اثری از اصلی ترین گزاره هایش در اقدامات آتی «کاخ سفید» دیده می شود.

 

 


 
«تکیه» بعد از اتمام مذاکرات «آلماتی 1» طیّ تحلیلی برای «اندیشکده شورای روابط خارجی آمریکا»، به مقامات آمریکا پیشنهاد داد که دیپلماسی با ایران را اصلاح کنند. این پیشنهاد بر دخیل کردن مفاهمه امنیتی در دیالوگ با طرف ایرانی استوار بود: «طیّ ده سال، موفّق ترین مذاکرات توسّط «وزرای امور خارجه تروئیکای اروپا» (E3: انگلیس، فرانسه و آلمان) از 2003 تا 2005 م. [دوره روحانی] صورت گرفت. یکی از ابتکارات «E3» این بود که تشخیص داد، موضوع هسته ای نمی‌تواند از مفهوم امنیت جدا باشد. برای پیشبرد دیپلماسی، آنها نه تنها درباره تحریم های اقتصادی و تخلّف های هسته ای ایران؛ بلکه درباره کلّ موضوعات امنیتی، گفتگوها را انجام دادند ... با فرض اینکه راهکار «E3» موفّق ترین راهکار بود، مذاکره کنندگان (امروز) باید راهبُرد آن زمان را در نظر بگیرند. برای هر ملّتی سخت است که برنامه هسته ای خود را وقتی که وضعیت امنیتی اش شدیداً بدتر می شود، کنار بگذارد.» (9/12/1391).

او همچنین در گزارش دیگری برای همان اندیشکده تحت عنوان: "رئیس جمهور جدید ایران چه کار خواهد کرد؟"، می نویسد: ««روحانی» بیشتر دوران خود را صرف مذاکره با سه کشور اروپایی بر سر چگونگی برنامه اتمی ایران کرد. اتّفاق مهمّی که در دوران او افتاد، در واقع تعلیق داوطلبانه غنی سازی در 2004 م. بود. آن روزها، روزهای پر هیاهویی در خاورمیانه بود و جنگ مهیب آمریکا در «عراق» دیگر کشورها مانند ایران را به سازش وادار کرده بود. «روحانی» می گوید: "هیچ کس گمان نمی کرد «صدّام» در عرض سه هفته سقوط کند" ... بنابر این، نزدیکی خطر سلاح های آمریکایی؛ حکومت دینی ایران را وادار به احتیاط و متوقّف کردن برنامه اتمی کرد.» (19/4/1392).

 

 
«دبیر وقت شورای عالی امنیت ملّی ایران» خود در این رابطه می گوید: «عدّه ای مسحور قدرت نظامی بویژه قدرت هوایی آمریکا شدند و تصوّر می کردند، آمریکا به هر کشوری حمله کند؛ ظرف چند هفته می تواند، آنجا را به سقوط بکشاند. وقتی آمریکا در «عراق» پیروز شد، فشارهای خود را نسبت به مسئله هسته ای ایران تشدید کرد ... نگرانی هایی در کشور شروع شد.» (کتاب «امنیت ملّی و دیپلماسی هسته ای»- «حسن روحانی»- «مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص»-ص 58).

اکنون مبرهن است که مفاهمه امنیتیِ مورد نظر استراتژیست های آمریکایی نه علیه «اسد» و «پوتین» که علیه ایران شروع شده است. بنابر این آقایان، الآن ما درست وسط یک "تنبیه کوچک نظامی"  - لفظی که «انستیتو واشنگتن در سیاست خاور نزدیک» به کار بُرد- هستیم و اگر قرار است، جوابی برای یک تنبیه بی مورد داشته باشیم؛ باید کاملاً پُرصلابت، قاطعانه و مقتدر باشد.

«اوباما»، «نتانیاهو» و مشاورین شان چند ماهی می شود که مدام تکرار می کنند: "همه گزینه ها روی میز است"، این مسئله مهم نیست زیرا آنها هم باید بدانند که برای «حیفا»، «تل آویو»، «عَمّان» و همه هدف های ثابت و متحرّک آمریکایی- عربی در «آسیای غربی» (خاورمیانه) و «خلیج فارس» نیز؛ "همه گزینه ها روی میز است".
 

 
تشخیص اینکه واکنش «جمهوری اسلامی» و اهرم های نیابتی اش، رسمی باشد یا نباشد بر عُهده مسئولین امنیت ملّی کشور است، ولی یک چیز عین روز روشن است؛ اینکه "سناریوی پدافندی محور مقاومت" در مقابل "سناریوی آفندی محور غربی- عربی" باید متوازن، بازدارنده و یک به یک باشد. شاید تا روزی که «اوباما» ماشه حمله هوایی را بچکاند وقت باشد، شاید هم اصلاً الآن این کار را نکند ولی استراتژیست های نظامی او باید بدانند؛ اگر به اشتباه این بازی شروع شد، سناریویی هست که نقطه به نقطه جواب خواهد داد، «تل آویو» در برابر «بوشهر»، «فُردو» در برابر «دیمونا» و قس علی هذا.

«وَ قَدْ أَرْعَدُوا وَ أَبْرَقُوا وَ مَعَ هَذَيْنِ الْأَمْرَيْنِ الْفَشَلُ؛ وَ لَسْنَا نُرْعِدُ، حَتَّى نُوقِعَ وَ لَا نُسِيلُ، حَتَّى نُمْطِرَ؛ چون رعد ترسانیدند و چون برق درخشیده، از جا پریدند؛ با این همه واپس خزیدند! و لیکن ما چون رعد نمی ترسانیم، مگر اینکه عمل کنیم و هرگز نمی باریم، مگر اینکه سیل سازیم» (امام علي(ع))

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 255
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 14
  • albert ۱۳:۳۶ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۷
    0 0
    چرا اینقدر بال بال میزنید??
  • محمد ۱۳:۴۰ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۷
    0 0
    عالي و مفصل بود. فقط در مورد استراتژي دفاع نقطه‌زني در مقابل نقطه‌زني يه بحثي هست. فكر نكنم اينطور باشه. چراكه براي كشورهاي حوزه مقاومت ثابت شده كه تا زمانيكه رژيم صهيونيستي هست، آرامش در منطقه و بلكه جهان نخواهد بود. البته ايران و لبنان و سوريه را به جنگ‌طلبي متهم مي‌كنند. لذا به نظرم با اولين بهانه درخور، كشورهاي حوزه مقاومت، آمريكا و تركيه و ناتو را رها كرده و سرزمين‌هاي اشغالي را از صدر تا ذيل بكوبند. تل‌آويو در مقابل بوشهر يعني اجازه حمله مجدد داده‌ايم و بازي مي‌شود 1-1.
  • ۱۳:۴۶ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۷
    0 0
    جانم درود بر نویسنده با این یادداشت زیبا مخصوصا قسمت های آخرش که واقعا قوی و موثر نوشته شده است. به هر حال روزی باید تکلیف این رژیم جعلی صهیونیستی مشخص بشه و چه روزی بهتر از امروز که خودشون دارند گزک می دهند دست جمهوری اسلامی ایران.
  • ۱۳:۵۰ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۷
    0 0
    جانم درود بر نویسنده با این یادداشت زیبا مخصوصا قسمت های آخرش که واقعا قوی و موثر نوشته شده است. به هر حال روزی باید تکلیف این رژیم جعلی صهیونیستی مشخص بشه و چه روزی بهتر از امروز که خودشون دارند گزک می دهند دست جمهوری اسلامی ایران.
  • ۱۳:۵۱ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۷
    0 0
    عشق است سردار سرلشکر حاج قاسم سلیمانی حفظه الله
  • زلال ۱۳:۵۳ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۷
    0 0
    زنده باد اسلام نشالله حکومت جهانی مهدی(عج)
  • سروش ح ۱۳:۵۶ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۷
    0 0
    الله اكبر
  • حزب الله پیروز است ۱۳:۵۶ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۷
    0 0
    درسته اما چه ربطی به عکس رئیس جمهور داره؟! یعنی دستور حمله رو رئیس جمهور میده نه آقا و سردار سلیمانی؟! عجب ادمهایی این سایت رو میگردونن!
  • امجد ۱۴:۰۵ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۷
    0 0
    به فرموده امام راحل آمریکا هیچ غلطی نمیتواند بکند اما دوستان گروه سیاسی مشرق شما یک بار دیگر صحبتهای دیروز رهبری در مورد حسن روحانی گذشته اش و حال را مرور کنید همین طور در مورد دولت فعلی پس تشبیه آن به بره جالب نبود اکنون فقط فصل اتحاد و هم افزایی است
  • مجید ۱۴:۰۸ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۷
    0 0
    دقت کردید روی برچسب اسم سردار سلیمانی چی نوشته شده: ((ملت ایران)) دست حق نگهدارت سردار
  • کیوان از بوشهر ۱۴:۰۸ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۷
    0 0
    ما مانند ریسعلی دلواری که پوزه انگلیسی ها را به خاک مالید ، آماده ایم تا پوزه آمریکا ، انگلیس و وهابی ها نجس را با قدرت تمام به خاک بمالیم. لبیک یا سید علی
  • امجد ۱۴:۰۸ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۷
    0 0
    به فرموده امام راحل آمریکا هیچ غلطی نمیتواند بکند اما دوستان گروه سیاسی مشرق شما یک بار دیگر صحبتهای دیروز رهبری در مورد حسن روحانی گذشته اش و حال را مرور کنید همین طور در مورد دولت فعلی پس تشبیه آن به بره جالب نبود اکنون فقط فصل اتحاد و هم افزایی است
  • ۱۴:۱۱ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۷
    0 0
    خیلی خوب بود.
  • ۱۴:۱۴ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۷
    0 0
    بال بال نميزنيم. بگذار اشك از چشمان خوارج و روميان و صليبيون در مياريم . زمين در دست ماست و توي زمين ما بايد بازي كنند..... خارجي
  • ابالحسن ۱۴:۲۴ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۷
    0 0
    جانم علی... ممنون از نویسنده که روایت زیبای پایان مقاله را هم آورد.
  • ۱۴:۲۹ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۷
    0 0
    حمله به سوریه ازمونی است برای اثبات دفاع از حق و مبارزه با استکبار همه چشمها و انتظارات از روسیه هست ولی اشتباهه ما از کشور خودمون بیشتر انتظار داریم ببنیم در صورت حمله چ سیاستی در پیش میگیره سیاست مصلحت اندیشانه فقط محکوم کن یا سیاست دفاع از متحد استراتژیک در برابر هجمه کشورهای استکباره ایا غرب و استکبار که همه دست به دست هم دادن برای حمله به ملت ستم دیده سوریه ایران هم بدون ترس به خط مقدم مبارزه با این جنگ نابرابر میاد؟ یا باز سیاست نامردانه کمک تسیلحاتی به کشورها و گروهای جهادی دور نگه داشت خود از جنگ
  • رضا ۱۴:۳۶ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۷
    0 0
    بهش نمیگن برچسب میگن اتیکت
  • sina ۱۴:۴۶ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۷
    0 0
    آلبرت! اگر گنجشک باشی در برابر شاهین «بال بال»میزنی؛ اما وقتی خود شاهین هستی، با نگاه عمیق، دشمنت را اگر هم یک شاهین باشد در همان آسمان، دفن می کنی. کاری که با آرکیو170 یا عامل امریکا عبدالمالک ریگی انجام دادیم.گذشت آن زمان که هواپیمای« مسافربری» را ساقط کردند؛ اما این بار : چشم در برابر چشم!
  • ۱۴:۴۹ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۷
    0 0
    احسنت!
  • سجاد ۱۴:۵۲ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۷
    0 0
    عشق است فرمانده حاج قاسم سلیمانی
  • ۱۴:۵۲ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۷
    0 0
    با اون اسمت مشخصه که خیلی صهیونیستی ضمنا پرچم کشورت هم که بله! !!
  • ۱۴:۵۴ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۷
    0 0
    هیچ گزینه روی میز نیست الکی شعار ندید اونموقع که امریکا قصد تحریم عظیم ایران داشت 2سال پیش مقامات ایران امدن گفتن اگه تحریم کنید تنگه هرمز میبندیم حتی رزمایشم برگزار کردن تو تنگه هرمز وقتی تحریم اتفاق افتاد حرفشون عوض شد گفتن ماهم برنامه هایی داریم که به موقعش عملی میکنم الان 2سال میگذره هیچ برنامه و کاری صورت نگرفته ما فقط حرف میزنیم کاری از دستمون ساخته نیست شلیک موشک سمت اسراییل فقط برا زمانی که دیگه کار از کاز گذشته و دیگه چیزی برا رو کردن نداریم در حال قرق شدنیم الانم اگه به سوریه حمله ککن ما هیچ کاری نمیکنیم غیر محکوم کردن بیانه صادر کردن دعوت به خیشتن داری حتی اگه حمله کنن به بعضی از نقاط ما باز ما جرات نداریم دست به کاری بزنیم اگه تاحالام سوریه سقوط نکرده ن بخاطر ترس از ما حزب الله ففط فقط بخاطره روسیه و کمی چین هستش وگرنه اگه روسیه اعلام بی طرفی کنه نسبت به مسله سوریه سوریه در عرض چند هفته سقوط میکنه همونطور که قذافی مادامی که روسیه پشتش بود دوام اورد ولی هنگامی که روسیه از حمایتش سرباز زد سریع سقوط کرد تمام
  • از تهران ۱۴:۵۵ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۷
    0 0
    ما هم فرزند ریسعلی دلواری هستیم و در دهان آمریکا خواهیم زد
  • ۱۵:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۷
    0 0
    چخه
  • ۱۵:۰۲ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۷
    0 0
    مجید خان اسمش برچسب نیست اسمش اتیکت است
  • ۱۵:۰۳ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۷
    0 0
    احمدی نژاد که بود جواب قطریهایی که برای میانجی گری آمده بودند را چنان داد که حاکم قطر سراسیمه به امریکا دوید تا انهارا از مداخله ی نظامی باز بداره اما الان که پادشاه امان با فلتمن اومد دیدید که چطور وزیر خارجه دستشو برای دست دادن دراز کرده در حالیکه فلتمن دنبال کار خودشه!!! فلتمن خیلی راحت نشون داد ما بهت محلی نمیدیم!!! هنوز نگاه خشمناک دکتر احمدی نژاد به سفیر انگلیس رو که اومده بود تا استوارنامه ش رو تقدیم کنه یادم نمیره! اقتدار یعنی اون نه این! مشرق و همه ی کسانی که با تخریبتون باعث شدید احمدی نژاد از صحنه ی سیاست ایران بیرون بره در این قضایا شریکید.
  • ۱۵:۱۰ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۷
    0 0
    تو برو یه مشاور املاک دیگه شاید سوراخ موش ارزان قیمت پیدا کردی!! عاقبت جوینده یابنده اس! مایوس نشو آلبرت!!
  • ۱۵:۱۱ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۷
    0 0
    مجید . رضا. ناشناس و... آیا نفهمیدین که فتوشاپه؟!!؟؟!! از شما بعیده!!
  • ۱۵:۱۱ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۷
    0 0
    مُردم از خنده خخخخخخخخخخخخخخخخخخ
  • ۱۵:۲۱ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۷
    0 0
    «وَ قَدْ أَرْعَدُوا وَ أَبْرَقُوا وَ مَعَ هَذَيْنِ الْأَمْرَيْنِ الْفَشَلُ؛ وَ لَسْنَا نُرْعِدُ، حَتَّى نُوقِعَ وَ لَا نُسِيلُ، حَتَّى نُمْطِرَ؛ چون رعد ترسانیدند و چون برق درخشیده، از جا پریدند؛ با این همه واپس خزیدند! و لیکن ما چون رعد نمی ترسانیم، مگر اینکه عمل کنیم و هرگز نمی باریم، مگر اینکه سیل سازیم» (امام علي(ع))
  • ۱۵:۲۳ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۷
    0 0
    خائن برای که اینا نیان داخل ایران سر مردم رو ببرن! راننده ها رو نکشنون بغل جاده تیر بارون کنن. بچه های خردسال رو به علت شیعه بودن سر ببرن. همه ی شهر رو با خاک یکسان کنن. این هیاهوهای دروغین وهابیهای سگ و غربیهای وحشی رو تو هم تاثیر گذاشته؟؟؟؟ بازم بگم خائن ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
  • ۱۵:۲۵ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۷
    0 0
    این منفی ها کار دشمن هاست . پول می دن بهشون بیان منفی بدن. این کار رو ارتش کره شمالی تو سایتهای کره جنوبی انجام می داد. وهابی های وحشی پلید اینجا دارن این کار احمقانه رو انجام میدن
  • محمد ۱۵:۲۶ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۷
    0 0
    با سلام و کمال احترامی که برا همه قایلم ولی باید بگم هممون سره کاریم . سره طناب دسته کسه دیگه ایه آخرشم بلایی که سره سوریه اومد سره ما میاد.
  • ۱۵:۲۶ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۷
    0 0
    روحانی تا الان به صورت واضح موضع گیری نکرده! چرااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااا؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
  • ابوالفضل ۱۵:۲۹ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۷
    0 0
    یا حسین، مثل اینکه دیگه وقتشه، ما هم هستیم برادران، کجا رو بزنیم اول؟
  • ۱۵:۳۷ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۷
    0 0
    چه عجب بلاخره فهمیدی!!
  • ۱۵:۳۷ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۷
    0 0
    چون روحانیه
  • ۱۵:۴۲ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۷
    0 0
    کجا رو دوس داری ؟!
  • محمد ۱۵:۴۶ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۷
    0 0
    فيلسوف جان! عالم سياست، بچه‌بازي نيست كه تا عصباني بشي، اولين كاري كه به ذهنت رسيد رو انجام بدي. بايد حساب هزينه و فايده جبهه خودي يعني مقاومت رو كرد. گاهي بايد دندون رو جيگر گذاشت، گاهي نه. مطمئناً ما در برابر حمله به سوريه، كوتاه نميايم، ولي اگه تو دوست داري در برابر تحريم غرب هم واكنش جنگ راه بندازيم، مي‌توني خودتو بندازي رو مين كه درس عبرتي واسه غرب باشه!
  • ۱۵:۴۶ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۷
    0 0
    اصولا مآ استاد حرف زدن هستن اگر ما واقعا میخواستیم کاری کنیم تو این دوسال میکردیم هزاران بار جنایات تکفیریها رو در سوریه دیدیم و جز حرف زدن کاری نکردیم تخریب مساجد اهانت به صحابه کشتار شیعیان و گلوله باران حرم حضرت زینب رو دیدیم و جز حرف زدن کار نکردیم بازم بگم اگر فردا به سوریه حمله شود باز جز حرف زدن و شعار دادن کاری نمیکنیم
  • ۱۵:۴۶ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۷
    0 0
    چرا این همه میگن اسرائل، اسرائیل ؟ دیگه این اسرائیل برا ما رقمی نیست باید سمت موشکها به سوی انگلیس نشانه گیری بشه سوریه هم با موشکهاش رو به سمت فرانسه و انگلیس نشانه روی کنه
  • ۱۵:۴۷ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۷
    0 0
    با شما موافقم خيلي لطيف! اقتدار در هر دكاني پيدا نميشه.
  • احمد ۱۵:۴۸ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۷
    0 0
    ناشناس محترم ایران گفت اگه حمله ای صورت بگیره تنگه هرمز بسته میشه که اونم سخت نیست میتونه مین ریزی کنه ثانیاً شده از خودت بپرسی اگه ایران کاری نکرده بودچرا باوجود اینکه صادرات نفت ایران را به قول خودشون شدیداً تحریم کرده بودند مرتب کشورهای بیشتری را از کاهش واردات از ایران معاف می کردندثانیاً میدونی دور زدن تحریم یا کاهش عوارض اون یعنی چه؟ اتفاقاً عدو شود سبب خیر کا اونا باعث شد که ما به صادرات غیرنفتی مون بیشتر توجه کنیم سال 2003 که آمریکا به همراه چند کشور دیگه به عراق حمله کرد کوچکترین مقاومتی در برابر اون صورت نگرفت پس مسئله عراقو با مسئله سوریه قاطی نکن بد نیست یه کمی هم تاریخو مطالعه کنی و جنگ ویتنامو بیاد بیاری که آمریکا به شکل افتضاح آمیزی شکست خورد،شده از خودت بپرسی چرا آمریکا به کره شمالی حمله نمیکنه یا چرا آمریکا یااسراییل که مرتب ایرانو تهدید می کنند جرات انجام حمله حتی به صورت محدود یا بزنو و دررو را ندارند؟ مگه اسراییل در دهه 80 میلادی به نیروگاه اتمی در حال ساخت اوسیراک عراق حمله نکرد؟ چرا جرات نکرده همین کارو در مورد ایران انجام بده؟ ظاهراً در لحظه انجام جنگهای 33 روزه و22 روزه و هشت روزه هم شما خواب بودید که نتایج این جنگها جایی در تحلیل تخصصیتون نداره وحزب الله را اینقدر دست کم می گیرید ناشناس محترم وقتی با موشکهای قدیمی فجر5 میشه نقاط مختلف اسراییلو هدف قرار داد پس با موشکهای شهاب 3 وسجیل و ...هم میشه اینکارا انجام داد بگو خب ظاهراً شما خیلی تحت تاثیر فیلمهای هالیوودی قرار داری...
  • ۱۵:۴۸ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۷
    0 0
    اعتدال آقايون= هر چه كه با حق منافات داشته باشد كلاً.
  • ناشناس ۱۵:۵۳ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۷
    0 0
    درکمال تاسف حکومت بعدازبشاراسدحتما از دشمنان درجه1ایران ومتحد رژیم صهیونیستیه،بایدبه دنبال متحدی جدید وقابل اعتماد بود نباید به روس ها امیدبست...
  • ناشناس ۱۵:۵۵ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۷
    0 0
    دربرابرقدرت های اتمی جهان بایدبادرایت رفتارنمودآمریکا،انگلیس،فرانسه و...
  • امین س ۱۵:۵۶ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۷
    0 0
    متاسفانه حمله به سوریه قطعی هست...هر چند عنوان شود محدود خواهد بود ولی معنای و پیام خود به ایران و محور مقاومت را دارد...وقتی بدنبال حمله امریکا و غرب و مزدوران منطقه ای اونها به سوریه ایران هیچ اقدامی انجام نده متاسفانه قطعا از نفوذ و اهمیت ایران در منطقه و مقاومت بسیار کاسته میشه...و عربستان عزم خود را برای سرنگونی دولت شیعی بعدی یعنی نوری مالکی جزم خواهد کرد و البته لبنان هم جای خود دارد...ایران حتی اگر از طریق عوامل نایب و متحد خود هم شده باید جواب این تهاجم معنا دار را بدهد...
  • ۱۵:۵۸ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۷
    0 0
    چون زنده ایم و زنده می مانیم به فضل خدا و پوزه قلدران عالم را به خاک می مالیم به فضل خدا. قواعد بازی در حال تغییر است جیگر جان!
  • حامد ۱۶:۰۲ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۷
    0 0
    روحی فداک شیخ من. میدونم داری از شوق جهاد له له می زنی. منم همین طور. دارم مایه پایه رو ردیف می کنم بعد بدم دست زنم بزنیم بریم....
  • ۱۶:۰۷ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۷
    0 0
    آقایان تنش زدا، تحویل بگیرید!!!!!! هنوز یک ماه نیست کشور را تحویل گرفته اند، سوریه در حال سقوط است.
  • اقا سجاد ۱۶:۰۹ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۷
    0 0
    ابروی هرچی البرت بردی. تن انیشتن رو تو گور لرزوندی
  • ۱۶:۱۲ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۷
    0 0
    آفرین. دقیقا بعد از سوریه نوبت ماهه
  • ۱۶:۱۴ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۷
    0 0
    فقط حواست باشه تو این بین از دریای خزر تا خلیج فارس از رو کره زمین محو نشه.
  • حمید ب ۱۶:۱۶ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۷
    0 0
    مرغ خودتی گوسفند
  • ۱۶:۲۶ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۷
    0 0
    کوچولوی دم بریده/ ما ایرانی ها به نطفه ناباک شما کوچکترین شکی نداریم خودت چطور؟؟
  • مهدی ۱۶:۳۸ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۷
    0 0
    یه چندتا گزینه هم زیر میزه ! باهوشاش میدونن چی میگم :)
  • امیر ۱۶:۴۹ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۷
    0 0
    همه ی گزینه های برای تلاویو روی میز است همه ی گزینه ها یرای واشنگتون هم روی میز است جانم فدای اقتدار رهبر
  • امیر ۱۶:۵۴ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۷
    0 0
    درسته که فوتوشاپه ولی حقیقته
  • رضایی ۱۷:۳۳ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۷
    0 0
    فدای این جمله آخرت از امام بشم!!! ان شاالله فرزندان روح الله آنچنان سیلی به صورت این سگ هار بزنن که تا قیامت دنیای استکبار و حامیانش هیچ وقت فراموش نکنند!! علی الخصوص عربستان خائن!!
  • ۱۷:۴۶ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۷
    0 0
    یه بار دیگه بخونید ربطشو گفتن
  • ۱۷:۴۸ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۷
    0 0
    یکی دوتا از گزینه ها هم تو کشوی میزه مذکوره!
  • م ل اراکی ۱۷:۴۹ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۷
    0 0
    باسلام. آمریکا و انگلیس خبیث و نوکران بی جیره و مواجب آنها در منطقه دیگر توان درگیرههای طولانی مدت نظامی را ندارند. مردم این کشورها هم از مشکلات اقتصادی و بیکاری خسته شده اند. در این گیرو دار درایران نیز یک عده که اصلا الف بای سیاسی را نمیدانند سعی میکنند که مردم ایران را از دشمن اصلی که همانا آمریکا، روباه پیر و مکار انگلیس و اسراییل اشغالگر است غافل کنند و این دشمنان همیشه بشریت را فرشته نجات جا بزنند. ولی خو شبختانه و در عصراطاعات مردم آزاده در حال بیداری هستند و مشکل میتوان اینها را گول زد. و اما وظیفه تاریخی ما ایرانیان مسلمان و آزاده دراین شرایط این است که به مقاومت مردم سراسر جهان کمک کنیم. هر چه جبهه مقاومت گسترده تر باشد هزینه دخالت نظام سلطه بیشتر شده و امکان دخالت آنها را کم میکند. جنگهای امروز دیگر مثل جنگهای گذشته نیست. در جنگهای مدرن کشورهای غربی که جنگ را آغاز میکنند باید هزینه گزافی را پرداخت کنند که این باعث خالی شدت سرمایه های آنها شده و نا رضایتی و بحران عمومی را به دنبال دارد و زمینه فروپاشی آنها را فراهم میکند.
  • پلیز اکسپ ۱۷:۵۴ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۷
    0 0
    من امروز مطمئن شدم که جنگی نخواهد بود!! بگو چرا؟؟ چون غربیهایی که در منافع حزبی و داخلی کاملا با هم رقابت میکنند ولی در اقدامات برون مرزیشان کاملا با هم هماهنگ هستند،الان بر طبل مخالفت با یکدیگر میکوبند! معلومه یه ریگی به کفششونه!!
  • ۱۷:۵۷ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۷
    0 0
    کسی می دونه اسم نویسنده ی این متن چیه؟ تحلیل عالیست
  • میترا ۱۸:۰۱ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۷
    0 0
    ما چون رعد نمی ترسانیم، مگر اینکه عمل کنیم و هرگز نمی باریم، مگر اینکه سیل سازیم» (امام علي(ع))
  • علی ۱۸:۰۳ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۷
    0 0
    آدم به الله اکبر منفی میده؟
  • ۱۸:۰۳ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۷
    0 0
    اسمشو میخوای چکار؟! متنو بخون و لذت ببر!! الف ..... ی
  • امیر ۱۸:۰۴ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۷
    0 0
    دیگه وقتش رسیده .چن روزی بیشتر نمونده همه اماده ایم وگوش بفرمان رهبرعزیزمون سیدخراسانی
  • sss ۱۸:۰۶ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۷
    0 0
    فرقی نمیکنه به گفتمان مقاومت یا تنش زدایی رای داده باشیم همه منتظریم تا در صورت لزوم ایران واکنشی غیر از محکوم کردن از خودش نشون بده.
  • sss ۱۸:۰۷ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۷
    0 0
    وقتی سوریه رو رد کردن رسیدن به ما انوقت موضع گیری میکنه.
  • سعید ۱۸:۱۰ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۷
    0 0
    اولش سوریه بعد حزب الله بعدش هم ایران ....... الان بریم بجنگیم خیلی بهتره چند سال دیگه تنها بجنگیم
  • ۱۸:۱۱ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۷
    0 0
    همین امروز کنگره امریکا قراره دوباره ایران رو تحریم کنه....و هیچ عکس العملی از طرف ایران در کار نیست ایران شده مثل کیسه بوکس که آنها دارن از ضربه زدن لذت می برن.......
  • ۱۸:۳۷ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۷
    0 0
    جان فدای سید علیم ...
  • reza ۱۸:۵۳ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۷
    0 0
    ما آمریکای جنایتکار را زیر پایمان له می کنیم لبیک یا خامنه ای لبیک یا حسین است اللهم عجل لولیک الفرج
  • ۱۸:۵۸ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۷
    0 0
    جناب آقای آلچرت چرا علامت سؤالاتو برعکس گذاشتی؟
  • رضا ۱۸:۵۹ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۷
    0 0
    مشخصه که فتوشاپه ولی وقتی چیزی فتوشاپ میکنن اسمش که عوض میشه من افتخار میکنم مال قنات ملک هستم روستایی که سردار سلیمانی در ان به دنیا امد
  • عنقا ۱۹:۱۰ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۷
    0 0
    «وَ قَدْ أَرْعَدُوا وَ أَبْرَقُوا وَ مَعَ هَذَيْنِ الْأَمْرَيْنِ الْفَشَلُ؛ وَ لَسْنَا نُرْعِدُ، حَتَّى نُوقِعَ وَ لَا نُسِيلُ، حَتَّى نُمْطِرَ؛ چون رعد ترسانیدند و چون برق درخشیده، از جا پریدند؛ با این همه واپس خزیدند! و لیکن ما چون رعد نمی ترسانیم، مگر اینکه عمل کنیم و هرگز نمی باریم، مگر اینکه سیل سازیم» (امام علي(ع))
  • حميد ۱۹:۱۰ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۷
    0 0
    امجد عزيز اصطلاح "بره مظلوم" يك اصطلاح استراتژيك است كه بار معنايي در رابطه با سازش و مظلوم نمايي يك تفكر و روش را داره
  • ۱۹:۲۲ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۷
    0 0
    آقاي نويسنده چرا ايران الکي الکي ايرانو گوشت قربوني ميکني ميندازي وسط گود اگر اسرائيل حمله مستقيم کرد اون وقت همه ميدونند ايران جواب ميدهد
  • 313 ۱۹:۲۴ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۷
    0 0
    نمیدونستی ایرانیا استاد هارتوپورت هستن؟ ولی آگاهت کنم،ماهم یه کارایی کردیم اونجورم نیست بشینیم تماشا کنیم!!!!
  • میثاق ۱۹:۴۱ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۷
    0 0
    معلومه چون می خواهیم اسراییل را نابود کنیم.
  • ۱۹:۵۰ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۷
    0 0
    جهان اسلام میبایست بصورت متحد و یکصدا به منافع غرب و صهیونیسم حمله جانانه کند نه بصورت متفرق و تک تک ما باید حتی بعضی عملیات جنگی را که مثل امریکا اینگیلیس و فرانسه الان بصورت متحد قصد عمل نظامی دارند را یاد بگیریم.مثلا ایران عراق سوریه لبنان با هم و متحد منافع صهیونیسم را هدف بگیریم
  • سعید ۲۰:۰۵ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۷
    0 0
    باسلام . مژده< مژده>مژده 1% های خود فروخته به صهیونیسم جهانی دارند بزرگترین حماقت خودرا مرتکب می شوند با وجود داشتن هزارن اتاق فکر نمی دانند که در مکر خودگرفتار ودر دام تبلیغات خود می افتند .چرا؟.چون : 1_اغاز جنگ جهانی سوم به شکل متفاوت از جنگهای قبلی شروع می شود. 2-مجبورندپایگاه های خودرا از بین ببرند 3-جهنم مزدوران منافقان وتکفری ها سلفی ها القاعده وو..به اسم یکی ازشهرهای منطقه درتاریخ میماند 4-اسنادی به دست میایدکه منجر به فروپاشی پیمان ناتو وشکل گیری پیمان های جدیدوپیمان شانکای نقش کلیدی به عهده خواهدداشت. 5-به چه دلیل این موارد را می گویم ؟ به دلیل اسناد ارائه شده برای اعلام جنگ ورصدشرایط منطقه وجهان شرایط اجتماعی 1%ها: تصویب قانون ازدواج همجنس بازان در انگ لیس فرانسه امریکاوفتوای مفتی های مورد حمایت عربستان:نکاه جهادی با محارم؟
  • ۲۰:۲۷ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۷
    0 0
    سوریه را نباید از دست بدهیم . بعد از سوریه ایرانه ! باید ضربه عجیبی به اونها بزنیم .
  • علی ۲۰:۲۷ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۷
    0 0
    ربطش اینه ایشون یکی ازمجریان سیاست شکست خورده ی تنش زدایی بودن واگربازهم هم ازچنین سیاستی استفاده کنند حسابمون باکرام الکاتبینه!!!!!!!!!!!!
  • اسمال ۲۰:۲۸ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۷
    0 0
    دنبال کلید ساز میگرده
  • اسمال ۲۰:۳۸ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۷
    0 0
    50% حمله به سوریه بلوفه اونا مترصد این هستند که ببینند عکس العمل ما چیه .اگه جا بزنیم و کاری نکنیم خمله میکنند به سوریه و بعدش هم عراق و اخرش ایران ولی چون شیعه صاحب داره غمتون نباشه ظهور نزدیک است
  • سارا ۲۰:۴۰ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۷
    0 0
    مرگ برامریکا که دلسوز هیچکس نیست فقط میخواد موشکاشو امتحان کنه میخواد چشمشو درست کنه میزنه ابروشوهم کج میکنه ببینید چقدرمردم سوریه ازترس امریکا دارن فرار میکنن اونوقت چه توجیهی داره امریکا که اقدامش بشردوستانه وبرای مردم سوریه س
  • علی ۲۰:۴۰ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۷
    0 0
    اتفاقا سیاست حمایت ازگروههای جهادی کمک بسیاری به حفظ منافع کشور میکنه،هم ازنظر سیاسی وهم ازنظراقتصادی، بااین سیاست علاوه براینکه واردجنگ مستقیم نمیشویم ،منافع سیاسی خودراهم تامین کرده واهداف خودرامحقق کرده،نمونه اش هم جنگ33روزه،22روزه و8روزه ی غزه است،امادخالت مستقیم وحمله ی آمریکابه سوریه ممکن است ایران راهم وادار به دخالت مستقیم کند ،سوریه متحدایران است وبالیبی وعراق وافغانستان فرق میکند شما هم فکرنکن از رهبر مملکت دلسوزتری وبیشترازایشون به فکرمستضعفان ومسلمانان هستی... +مشرق تاییدکن
  • آرش ۲۰:۴۴ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۷
    0 0
    منفی ها کار یهودی های داخل ایران است. آلبرت فقط یک نمونه اش است. مسئولین محترم که عزمشان را برای مقابله با اسرائیل جزم کرده اند باید فکر اساسی برای دهها هزار یهودی که در داخل ایران هستند بکنند . این وارثان استر همه کار بر ضد ایران و ایرانی می کنند همچنان که همیشه در طول تاریخ کرده اند
  • رضا ۲۰:۴۴ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۷
    0 0
    توایرانی نیستی.... خودباختگی و وادادگی داره از نظرت میباره... ببینم چندهفته ی بعدکه سوریه سقوط نکردهم میتونی اینطوری نظربدی؟؟
  • ۲۰:۴۶ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۷
    0 0
    احمدی نژاد خودش،خودش روازهمه بیشترتخریب کرد وبه اینجارسید.... خداعاقبت همه مون روبخیرکنه....
  • ۲۰:۴۹ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۷
    0 0
    حالم به هم می خوره از این سایت لعنتی فقط نظر موافق رو نشون می دید انتخابات ثابت کرد که تعداد شما احمقا 4 ملیون بیشتر نیست ، که خدا کنه نسلتون نابود شه
  • علی ۲۰:۵۰ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۷
    0 0
    منظورایشون ازاعتدال همینه!عدم موضع گیری!
  • ۲۰:۵۷ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۷
    0 0
    من این جواب رو به البرت میدم چرا بال بال نزنیم؟ ما تمام عمر در انتظار این لحظه بودیم ما از اینکه از قافله شهداء و امام راحل جا موندیم شرمنده ایم اما حالا بهترین فرصته تا در رکاب مولامون سید علی برای عظمت اسلام و نابودی دشمنانش سر بدیم ما نمی خواهیم این فرصت رو از دست بدیم تازه این جریان فقط به خاورمیانه ختم نمیشه شما منتظر خاکستر شدن اروپا و حتی آمریکا هم باشید
  • مرتضی ۲۱:۰۲ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۷
    0 0
    از تو به یک اشاره از ما به سر دویدن بیایید که ما سالهاست منتظر چنین روزی هستیم الهم عجل الولیک الفرج
  • ناشناس ۲۱:۰۵ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۷
    0 0
    اون که از2سال پیش تابلوبودازاین توطئه ی آمریکایی صهیونیستی جون سالم به درنمیبره؟
  • ناشناس ۲۱:۰۸ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۷
    0 0
    نیروهای سوریه میتونندباموشک فاتح که میگن ضد ناوه یه دونه ازناوهای آمریکایی درسواحل مدیترانه بزنند؟؟؟
  • مجتبي ۲۱:۲۵ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۷
    0 0
    من اصلاح طلبم.مخالف جنگم ولي واقعا چه براي من وچه ديگر اصلاحاتيها سوريه واقعا خط مقدم شيعيانه وماهم براي اهداف رهبري اماده ايم وتابع امريم. دوستان ميگن دولت روحاني راي ملت رو به باد داد من درجواب ميگم توباخشونت حرفتو ميزني ورته برگشت نميذاري ولي روحاني با متانت حاليش ميكنه چون سياست مداره وانتظار از ادم ذوبده سياسي اينه. منم خوشحال ميشم اگر اسراييل نابود بشه وفلسطين ازاد بشه ولي نه بقيمت نابودي كامل خودم اين هدف شما مال وقتيه كه كارتي جز حمله نداشته باشيم .هنوز نه به داره نه به باره اونا از حرفي كه زدن به غلط كردن افتادن پس كشيدن ما اينجا همو متهم ميكنيم.اين كاملا غلطه ودرست نيست مقاومت اصولي مال ادماي باشعور وبادانش سياسيه مثل رهبري وروحاني وهاشمي پس به اين سه نفر اعتماد كنيم وباهم دركنار هم منتظر نتيجه باشيم اميدوارم اونروز كنارمان باشيد صلوات
  • ۲۱:۳۱ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۷
    0 0
    الان برا چی منفی دادید پس شما بزرگی خدا رو هم قبول ندارید پس کافرید و معلوم شد شما همونایی هستید که از بریدن سر اطفال شاد میشوید یا مجری این خونریزی ها هستید ای مرگ بر شما.
  • حسن ۲۱:۳۲ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۷
    0 0
    سلام بیسواد قس علی هذا اینجوری نوشته میشه
  • ۲۱:۳۸ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۷
    0 0
    از کجا میدونی کاری نکردیم؟!!!
  • ۲۱:۴۰ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۷
    0 0
    خخخخخخخخخخخخخخخ
  • albert ۲۱:۵۶ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۷
    0 0
    خاکسترهای سوریه و ادمای تندرو رو باد برد...
  • رضا ۲۱:۵۷ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۷
    0 0
    مشکل اینه که وقتی اونا میگویند همه گزینه ها روی میز هست منظورشون سلاح های هسته ای هم هست که ایران نداره. اسراییل 400 کلاهک آماده به شکلیک دارد که اگر بیبیند به خطر افتاده شلیک میکند بعد هم میاید میگوید در خطر بودیم بخاطر همین هست که ایران هم باید بمب داشته باشد این یک واقعیت هست اگر ایران بمب داشته غرب و نوکر منطقه ای ان عربستان خیلی از این غلط ها را نمی کردند. ایران که یک کشور شیعه هست و دوستان منطقه ای هم دارد باید بمب را داشته باشد.
  • ۲۲:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۷
    0 0
    albert آدم شو...
  • هانی ابن عروه ۲۲:۰۲ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۷
    0 0
    ان الارض یرثها عبادی الصالحون
  • عبداله ۲۲:۰۳ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۷
    0 0
    چو ایران ایران ایران............................... نباشد تن من مباد.( آذربایجان شرقی-سراب)
  • ali ۲۲:۰۸ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۷
    0 0
    انصافا تحلیلی خوبی بود،
  • ۲۲:۱۵ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۷
    0 0
    خوب مگه چیه! برای نابودی تل آویو و حیفا بال بال میزنیم دیگه.
  • حسین ۲۲:۲۵ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۷
    0 0
    بر جمال محمد وکمال مولا علی صلوات بفرست. اینجا به من میگن این از سرزمینی میاد که یک سرباز خارجی از ترس کشورش جرات ورود به سوریه روندارن.
  • عباس آقا ۲۲:۳۱ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۷
    0 0
    «قس علی هذا» «قص» شما، به معنی بریدن است اخوی
  • محمد ۲۲:۳۴ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۷
    0 0
    «وَ قَدْ أَرْعَدُوا وَ أَبْرَقُوا وَ مَعَ هَذَيْنِ الْأَمْرَيْنِ الْفَشَلُ؛ وَ لَسْنَا نُرْعِدُ، حَتَّى نُوقِعَ وَ لَا نُسِيلُ، حَتَّى نُمْطِرَ؛ چون رعد ترسانیدند و چون برق درخشیده، از جا پریدند؛ با این همه واپس خزیدند! و لیکن ما چون رعد نمی ترسانیم، مگر اینکه عمل کنیم و هرگز نمی باریم، مگر اینکه سیل سازیم» (امام علي(ع)) به به عجب جمله ای...
  • ۲۲:۳۹ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۷
    0 0
    خوب با این تحلیلات حال میکنی مشرق نیوز !! عجیبه سقوط صدام و مرگ او ، قذافی و مرگ او ، میلوسویچ و مرگ او ، فرار بن علی ، کشتن بن لادن ، و......هیچکدام درس فهمیدن برای شما نشده ؟؟؟ آمریکا و ما ادریک ما آمریکا.............
  • ۲۳:۰۵ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۷
    0 0
    بال بال میزنیم چون بال در اوردیم شنیدیم میخوایم اسرائیلو بریزیم تو مدیترانه
  • ۲۳:۰۶ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۷
    0 0
    زنده بادسردارسرافرازاسلام حاج قاسم اقاعزیزو...دشمن بداندکه درخاورمیانه دست بالاباسپاه مقتدروگوش به فرمان ولایت است چون حریف مانمیشن سعی نکنن بادوستامون ...هربزرگتری ازخانوادش حمایت میکنه پس مقاومت تنهانیست
  • ۲۳:۱۶ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۷
    0 0
    جای دکتر احمدی نژاد خالیه ؟
  • mohammad ۲۳:۱۸ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۷
    0 0
    یعنی متحد امریکا بشیم..من به اول حرفات مثبت دادم.
  • ۲۳:۲۱ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۷
    0 0
    تو عوضی نیومدی تو این سایت؟!
  • ۲۳:۴۱ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۷
    0 0
    پس مواظب باش پرم به پرت نگیره!
  • مجید ۲۳:۵۶ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۷
    0 0
    سیاست ایران همیشه دفاع بوده از مرزها و اعتقاداتش این دفاع منطبق با نوع حمله بوده حالا اگه توقع داری در مقابل تحریم جنگ راه بندازه یا در جنگ سوریه بیاد با دنیا درگیر بشه و یا مستقیم دخالت کنه حماقته مطمئن باشید ایران شروع کننده هیچ تجاوزی نخواهد بود و در مقابل هر تجاوزی بهترین عکس العمل رو نشون میده . انشا ا...
  • علیرضا ۲۳:۵۶ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۷
    0 0
    من فقط یه سوال داشتم بهتر نبود آقای روحانی با پوتین تماس میگرفت و نه پوتین بیاد در مورد حمله احتمالی به سوریه با رییس جمهور ایران رایزنی کنه نا سلامتی ما با سوریه پیمان امنیتی داریم یا بهتره بگم داشتیم حالا بگذریم از جبهه مقاومت در مقابله با اسراییل.اینا واقعا نشونه های خوبی برای طرفای غربی نیست هر چند که شنیدم وزیر دفاع ایران با همتای سوری خودش تماس داشته و یه جورایی پالسای مناسبی فرستاده ولی این کافی نیست!!!!!!!!!!!!!!!!
  • مهدی ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۸
    0 0
    واسه اینکه خیلی بی تابیم تا ماشه را بکشیم. خیلی وقته واسه انتقام هشت سال جنگ تحمیلی و پشتیبانی این ددمنشان صبر کرده بودیم. مثل اینکه وقتش رسیده تا حسابشون و پاک کنیم.
  • ۰۰:۰۱ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۸
    0 0
    احمدی نژاد با بعضی از کاراش خودش خودشو تخریب کرد تا وقتی آقایانی بمانند مشایی هستند احتیاجی به سایت مشرق و روزنامه شرق نیست.(ظریف(!) گفتم عاقلان دانند.)
  • شعبان ۰۰:۰۸ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۸
    0 0
    گزینه های روی میز مهم نیست. گزینه های زیر میز مهمه
  • مسعود مرادی ۰۰:۱۶ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۸
    0 0
    اگر اجازه بود همین الان با حاج قاسم و هر کس دیگری که از منافع ایران اسلامی دفاع می کنند شانه به شانه می ایستادم.
  • ن م ۰۰:۳۲ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۸
    0 0
    در دوره شما تونس سقوط کرد قذافی مرد رهبر کره شمالی گوربه گور شد لابد اون کار شما بود!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
  • گرایلی ۰۰:۴۷ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۸
    0 0
    الهی اون میزتون بشکنه ببینم اون وقت گزینه های مردم آزارتون و کجا می زارین.
  • ۰۱:۱۶ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۸
    0 0
    بزن زنگو. نا قلا کیبورد پرشین از کجا کش رفتی؟!
  • علی سلیمانی ۰۱:۲۳ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۸
    0 0
    کل یوم عاشورا وکل ارض کربلا
  • سینا ۰۱:۲۴ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۸
    0 0
    من هم سربازی در کنار فرزندان ریسعلی دلواری خواهم بود
  • اقا سجاد ۰۱:۲۵ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۸
    0 0
    مرسی اذریهای غیور
  • میترا ۰۱:۲۶ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۸
    0 0
    به رهبری اعتماد صد در صد دارم
  • محمودرضا ۰۱:۳۲ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۸
    0 0
    حاج قاسم رو عشق است و بس. ما فرزندان و دلاورانی چون قاسم سلیمانی داریم
  • علی سلیمانی ۰۱:۳۸ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۸
    0 0
    کل یوم عاشورا وکل ارض کربلا
  • مرگ بر وهابي ۰۱:۵۸ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۸
    0 0
    بچه ها شبكه جهاني ولايت را كه از طريق ماهواره از قم پخش ميشه نگاه كنيد خدا وكيلي پدر اين البرت وهابي و مفتي اعظم قلابي و كذائي را كارشناسان اين شبكه دراوردند و در سطح جهان به حراج گذاشتند و تنها شبكه اي است كه تمام سران و بزرگان وهابي و سلفي تكفيري و سران عربستان را به چالش ميكشد فقط كافيه يك هفته برنامه هاي اين شبكه مقدس را ببينيد . التماس دعا ... اللهم عجل لوليك الفرج ... امين يا رب العالمين
  • محمد ۰۲:۰۲ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۸
    0 0
    بچه ها یه نکته بگم خیلی جالب : قضیه خیلی خفن تر از این چیزاست که ما فکرشو می کنیم چون امریکا یه شکست اطلاعاتی - عملیاتی خورده که داره اینجوری دست و پا میزنه ابعادش قابل بازگو نیست... اینقدر این شکست سنگینه که حتی نمی تونن بازگوش کنن
  • محمد ۰۲:۵۴ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۸
    0 0
    عصر این خبر رو دیدم که عکس دیگه ای به روی خبر گذاشته بودید اما الان دیدم 1 عکس بامسمی گذاشتید بخاطر همخوانی عکس و خبر ازتون تشکر میکنم مرید حاج قاسم
  • میرزاد ۰۳:۰۴ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۸
    0 0
    از فرط خوشحالی برای از بین بردن امثال تو داریم میمیریم! بال بال رو شاخشه جوجه!
  • مقداد ۰۳:۲۸ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۸
    0 0
    اولين حركت اينه كه دولت گل و بلبل رو از سر كار بياريم كنار جمهوري رو به نخست وزيري تغيير بديم بعد با ي خست وزير انقلابي تنگه هرمز رو ببنديم . تمام سايت هاي موشك رو به تركيه رو فعال كنيم. چا هاي نفت عربستان رو هم با جنگ چريكي آتيش بزنيم تا بعد
  • ۰۳:۳۶ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۸
    0 0
    امیدوارم روحانی در طی مبارزات انتخاباتیش فهمیده باشه تاریخ اگر چه پنهان اما دقیق و غیرتمند تصمیمات رجال رو زیر نظر داره . امیدوارم با صلابت و حکمت حیدری و علوی و تکل به خدا در برابر دشمنان بایسته که در اینصورت یک ملت غیور و دعای مادرا و پدران شهدا پشت و پناهش خواهد بود و الله ظفر رو براش مقدر خواهد کرد اما اگر بخواد با ترس و رعب و مصلحت اندیشی هاشمی حرکت کنه فقط سایه خودش رو پشت سر خودش خواهد دید چون این خاندان و وابستگانشون و اصلاح طلبا و جلبکهای سبز وقتی شیپور ناگزیر جنگ نواخته میشه بلیط دانشگاههای انگلیس و امریکا برا شون مهیا میشه تا ادامه تحصیل بدن برای انقلاب
  • پریسا ۰۷:۰۵ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۸
    0 0
    نادان ادم الکی : امریکا میخواست فروش نفت ایران را به کل تحریم کند انزمان ایران گفت اگر چنین کنید و ما اصلا نتوانیم نفت خود را بفروش برسانیم هیچ کشور دیگر هم نمیتواند .ان زمان تنگه هرمز را خواهیم بست و احدی نخواهد توانست نفت از تنگه هرمز خارج کند ایران گفت این را گفت خوش غیرت !!!! انها هرگز اینکار را نکردند پس تو الکی گو هستی و خیلی هم با غیییییییییییییییرت .با عیرت جان بعد از سالیان سال همین چند روز پیش مقام سابق سیا در شبکه ار تی روسیه اعتراف کرد ایران داشت پیروز جنگ عراق میشد و پبروزیش حتمی بود که ما به صدام اجازه استفاده سلاح شیمیائی را دادیم . ما این پیروزی را از ایران گرفتیم اخه من بتو و امثال تو چی بگویم که حق را بیان کنم همه دنیا با صدام بر علیه ایران بود و حالا اعتراف میکنند که ایران در یک قدیمی پیروز و فتح بصره بود و بعد از بصره .................خجالت بکش تو کم هستی نه دلیران ایران خجالت بکش درود بر سپاه جاودان ایران و سردار بزرگ ما و ملت قهرمان ایران منهی تو کوتوله .
  • مسعود ترابی ۰۷:۲۹ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۸
    0 0
    درود سلام خدا بر امام امت و شهدا ---درودسلام خدا بر رهبر عزیز وبزرگوارمان اقای زمان امام خامنه ای حفظ الله درود وسلام خدا بر دلیر مردان سپاه که مثل سر لشکر سلیمانی و جعفری و....... باشد
  • متین ۰۹:۴۱ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۸
    0 0
    والعاقبه للمتقین صدق الله العلی العظیم
  • تکاور ۱۰:۲۱ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۸
    0 0
    اخه به توچه منافق بی دین.مزدور بال دراوردیم ،زورمون زیاده ،می خوایم انتقام شهدای هشت سالمون رو بگیریم .می خوایم جلوی قاتل شهدامون وایسیم.میخوایم چند تا حرومزاده را بکشیم.مشکل داری الچرت؟ وای اگر خامنه ای حکم جهادم دهد ارتش دنیا نتواند که جوابم دهد
  • sss ۱۰:۲۴ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۸
    0 0
    به اون نفر سومی ه اصلا اعتماد نداریم .
  • ۱۱:۲۷ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۸
    0 0
    این تحلیل اتفاقا بال بال زدن نیست و قابل توجه و بررسی است، در واقع می توان آن را یکی از احتمالات سناریوی چیده شده از سوی غرب در نظر گرفت، اگر از دید هماهنگی واشنگتن و تلاویو و از زاویه ی حمایت آمریکا از اسرائیل به پرونده ی هسته ای ایران نگاه شود، این تحلیل کمی بیشتر به واقعیت نزدیک خواهد بود، البته باز هم می گویم این یکی از سناریو های احتمالی می باشد، در واقهع می توان گفت در این سناریو آمریکا به ایران حمله نمیکند، و بر عکس چیزی که بچه ی ننر و پرخاشگرش اسرائیل می خواهد، با حمله به یکی از دوستان ضعیف شده ی ایران و ترساندن ایران نتیجه ی دلخواهش را در مذاکرات می خواهد بگیرد، البته این احتمال می تواند جور دیگری هم باشد، و آن تضعیف گام به گام ایران با از پیش رو برداشتن متحدین منطقه ای ایران و تضعیف ایران هم بر سر میز مذاکره و هم در حمله ی بعید احتمالی، و البته می تواند جمع تمامی احتمالی فوق به صورت گام به گام باشد، البته یک انتقاد به تحلیل فوق دارم و آن انتقادی است که در بطن مقاله به رویکرد دولت آقای روحانی وجود دارد، چرا که چیده شدن آن سناریو از سوی دشمنان برای ایران ربطی به سیاست خارجی ما ندارد، اتفاقا اگر سیاست خارجی تنش زدای دولت فعلی اجماع علیه ایران را کمتر کند که قبلا شاهدش بوده ایم، مطمئنا به نفع ایران خواهد بود نه به زیانش، باید توجه کرد نتیجه ای که امروز داریم دستپخت 8 سال سیاست خارجی تهاجمی ای است که دولت محمود احمدی نژاد بر اساس آن عمل کرد و نیجه اش اجماع جهانی و منطقه ای علیه ایاران در تمام زمینه هاست، بنا بر این با تایید عدم خام شدگی و توجه به تمامی جوانب امر، و در نظر گرفتن تمامی احتمالات و آمادگی برای هر سناریویی، سیاست خارجی دولت آقای روحانی را به نفع کشور و مقاومت می دانم، در واقع جنگ سوریه هم بخشی از نتیجه ی سیاست خارجی تهاجمی است، چرا که ایران پیش از آن مانند وزنه تعادل بود و در زمان دولت احمدی نژاد از آن تعادل خارج شد و توان خود را در ثبات بخشی بین نیروهای متفاوت در منطقه از دست داد، چرا که خود بخشی از معارضه شد. امیدوارم به سرعت ایران نقش واقعی خود را باز یابد.
  • مسلم ۱۱:۴۹ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۸
    0 0
    البرت خائن مذدور صهیونیست و امریکا اگر هر ایرانی تصمیم بگیرند بکشور شما شا... کنند شما را آب میبرد ای ترسو های بدبخت دستم بهتون برسه میدونم چه بلای سرت بیارم .....
  • حمید ۱۲:۰۵ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۸
    0 0
    به نظر من در این برهه حساس یکی از مهمترین راهکارها برای جلوگیری از حمله به سوریه که می تواند هشدار سنگینی برای هم غرب و هم عربستان در قبال اتفاقاتی در حال وقوع در عراق و سوریه می باشد ، تهدید به اعلام جهاد دفاعی از سوی حوزه های علمیه ( نجف ، قم و مشهد ) و از طریق مراجع بززرگ تقلید میباشد. با این کار هم هزینه برای غرب و هم عربستان بسیار زیاد شده و از طرف دیگر چون موضع این مراجع موضع رسمی کشور نیست ، کسی نمیتواند به ایران خرده بگیرد و از طرف دیگر با این کار به دشمنان اعلام می شود در صورتحمله به سوره و ادامه روند جاری ترور در عراق نه فقط مردم این کشورها ،بلکه شیعیان کل جهان به مبارزه آنان خوتهند آمد/
  • مجید ۱۲:۳۵ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۸
    0 0
    چرا بال بال نزنیم حالا که فرصت پیش آمده تا انتقام سیلی زهرا بگیریم؟
  • ۱۲:۴۱ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۸
    0 0
    سلامت باشی سردار
  • ۱۲:۴۸ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۸
    0 0
    از اسمی که این بدبخت مفلوک مذبذب غربزده واسه خودش انتخاب کرده،میشه به ماهیتش پی برد.
  • ۱۲:۵۱ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۸
    0 0
    عشق است حاج قاسم و بس.
  • ۱۲:۵۲ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۸
    0 0
    فقط یهودیها نیستند وهابیها هم هستند
  • ۱۳:۰۳ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۸
    0 0
    رییس اطلاعات عربستان نحوه نشستن روی صندلی رو نمیدونه;حالا اومده واسه من جنگ راه میندازه.مشرق لطفا عکس قاسم سلیمانی رو بردار.نباید قاسم سلیمانی معروف شود.
  • اسمال ۱۳:۰۷ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۸
    0 0
    کمی تفکر و تدبر قبل از اظهار نظر بد نیست. دولت منتخب مردم است
  • اسمال ۱۳:۱۴ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۸
    0 0
    خجالت بکش این چه طرز بیانه اگر همین 4 میلیون به قول تو احمق هم تو این کشور نبودند الانه ناموست دست به دست میشد بین وهابیها و سلفی ها و خودت هم زیر خروارها خاک خوابیده بودی .خجالت بکش
  • sss ۱۳:۱۶ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۸
    0 0
    خاکستر تو رو خیلی وقته باد برده خودت خبر نداری .
  • علی ۱۳:۲۳ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۸
    0 0
    دوستان**زمان برده داری و زور گویی و تبعیض ها تمام شد*زمان زمان اتحادوعزت مسلمینه* زمان اقتدار ایران ومقاومته*به امید نابودی صهیونیم وسرفرازی ایران واسلام
  • ۱۳:۲۶ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۸
    0 0
    شما از ادبت معلومه که چرا نظرت سانسور شده!!
  • مهرشاد ۱۳:۲۹ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۸
    0 0
    وای اگر خامنه ای حکم جهادم دهد
  • ۱۳:۳۰ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۸
    0 0
    یه ندا بده بینیم چیه؟
  • ۱۳:۳۱ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۸
    0 0
    :))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))) جدی گفتی؟؟؟؟؟
  • ۱۳:۴۳ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۸
    0 0
    مابرای سوریه همه کارکردیم اماجارنمیزنیم
  • ۱۵:۴۱ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۸
    0 0
    مقاله ی خوبی بود، تحلیل زیبایی داشت و باید روی احتمالات، احتمال داد این سناریو هم در پشت پرده برای ایران و جهان چیده شده باشد، اما در مورد تنش زدایی در سیاست خارجی با نویسنده ی محترم اصلا موافق نیستم، چیده شدن چنین سناریوهایی ربطی به امروز و فردا ندارد، بازی شطرنج است، اما به یاد داشته باشید وضعیت بغرنج اطراف ما و بویژه دوستان ما در سوریه نتیجه ی 8 سال سیاست خارجی مبتنی بر تهاجم است.
  • ۱۶:۰۲ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۸
    0 0
    اشتباه مثبت دادم
  • سید ۱۸:۱۷ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۸
    0 0
    سلام سردار عزیز دوست داریم غیرت ایرانی هستی
  • حميد ۱۸:۲۵ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۸
    0 0
    تف به خائن آمريكا پرست
  • ۱۸:۴۴ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۸
    0 0
    جسارتا دستور حمله رو فرماندهی کل قوا می دهد نه شخص دیگر... (یه نگاه به قانون اساسی بینداز )
  • ali ۱۹:۳۹ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۸
    0 0
    اینجاایرانه جناب محمد.....
  • ناشناس ۲۰:۰۸ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۸
    0 0
    درسته باید فضا فضای اعتماد باشه رهبری از آقای روحانی تعریف کرد . ضمنا اون موقع آقای روحانی زیر دست خاتمی بوده و دستورات اونو اجرا می کرده و با رفتار بد غربی ها حتما فهمیده عقب نشینی جواب نمی ده آدمی نیست که پا توی راهی بزاره که قبلا توش شکست خورده
  • ناشناس ۲۰:۱۴ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۸
    0 0
    از صحنه ی سیاست بیرون نرفته از پاستور رفته ،خوب 8 سالش تموم شده بود.شاید 4 یا 8 سال بعد دوباره بیاد .اگه بدون مشایی بیاد من یکی نوکریشو می کنم
  • ناشنا س ۲۰:۱۶ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۸
    0 0
    فکر نکنم در حال حاضر اوضاع این جا عالیه
  • فاطمه ۲۰:۱۸ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۸
    0 0
    یاد شیر غران پاستور به خیر
  • فاطمه ۲۰:۱۸ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۸
    0 0
    تل آویوو دیگه برادر
  • فاطمه ۲۰:۲۰ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۸
    0 0
    کی به روس ها اعتماد کرده جناب ناشناس تو این مورد منافعشون با حق طلبی ما یکی شده متحد ما فقط خداست که برای بندش کافیه
  • فاطمه ۲۰:۲۴ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۸
    1 0
    درسته بعد از سوریه ایرانه ولی هدف ما برای کمک نباید این باشه باید رضای خدا باشه این دلیل برای غیر مسلمان های ایرانی خوبه
  • فاطمه ۲۰:۳۲ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۸
    0 0
    من هم اصولگرا هستم و با بیش تر مطالب شما موافقم . در حال حاضر رهبری از آقای روحانی حمایت می کنه پس من هم تمام قد پشتش وایسادم و از اون دفاع می کنم اما ته دلم ترس دارم که مبادا کم بزاره ولی امر امر رهبره. اگه روحانی وانده خودم 4 سال دیگه بهش رأی می دم
  • ناشناس ۲۰:۳۳ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۸
    0 0
    باد تو رو ببره
  • فاطمه ۲۰:۳۴ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۸
    0 0
    احسنت اول :یاشاسین اسلام دوم :یاشاسین ایران سوم :یاشاسین گوزل آذربایجانیم
  • ناشناس ۲۰:۳۸ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۸
    0 0
    صدام و قذافی و بن علی همه یه زمانی نوکرای آمریکا بون تو باید درس بگیری که اینا به هیچ کی رحم نمی کنن . الآن محمد رضا کجاست نگهش می داشتن این خدایان شما دیگه. ان الارض یرثها عبادی الصالحون
  • ناشناس ۲۰:۴۳ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۸
    0 0
    ای کاش الآن سوریه بودم می جنگیدم با این تکفیری های بوق
  • ۲۰:۵۷ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۸
    0 0
    تفو بر تو ای لهستانی تفو! :))
  • رضا ۲۱:۰۹ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۸
    0 0
    سردار نمونه یک ولایت مدار واقعیه، خدا رهبر عزیزمون و سردار شجاعمون رو حفظ کنه
  • سناء ۲۲:۵۶ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۸
    0 0
    کاش قبل از اینکه به اسراییل حمله کنیم اول حساب عربستان یهودی رو برسیم
  • شمشیر داموکلس ۲۳:۰۳ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۸
    0 0
    تو این بازی اسرائیل گروگان ماست و البته این پیام پخش کنید شمشیر داموکلس در دستان ماست آن هم نه یکی بلکه یکی در غزه(حماس و ...) و یکی لبنان(حزب الله) و یکی سوریه(سوریه و...) و یکی ایران و یکی هم مصر(...)!!!
  • ۲۳:۱۳ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۸
    0 0
    من مخالف افسادطلبان هستم(البته شما روي چشم مايي، سياسيونشون رو ميگم) و خيلي محترمانه ميگم كه شما 3 ادم متفاوت رو معرفي كردي و ميگي نظر اين سه كنار هم!! فقط اوليش. فقط اوليش. توضيحش مفصله، فقط اينو بدون كه خدا هاشمي قبل از سال 68 رو خير بده.
  • ۰۰:۲۵ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۹
    0 0
    هزاران لايک منم حالم بهم ميخوره فقط تونستم يک بار با اسم عرزشي نظرمو تاييد کنه اين سايتها عمق فاجعه هستند
  • ۰۱:۵۱ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۹
    0 0
    اسمال یعنی فقط اون 4 میلیون غیرت دارن ؟
  • حسن ۰۴:۴۳ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۹
    0 0
    به خدا قسم من یکی از طرفدارای پرو پا قرص خاتمی و اصلاحاتم ولی به وحدانیت و عظمت خدا قسم که با اولین موشک امریکا به سوریه, عربستان و اسراییل و امارات و از رو کره زمین تو یه چشم به هم زدن محو می کنیم زدن دمشق مساوی با نابودی و به اتش کشیده شدن تلاویو حیفا دبی ریاض حالا اگه مردید جنگو شروع کنید
  • الف الف ۰۷:۵۷ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۹
    0 0
    زنده باد حاج قاسم...
  • ناشناس ۰۸:۰۸ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۹
    0 0
    به نظر بنده هدف کشورهای غرب برای جنگ در خاورمیانه و یا سوریه تنها اقدام (وتو) از طرف روسیه و چین است که چه عواقبی را در پی دارد سناریوی خاص دیگری است
  • احسان ۰۸:۴۶ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۹
    0 0
    چرا می گی تل آویو در برابر بوشهر باباجان یک فشنگ شلیک شده به سمت ایرا در برابر با خاک یکسان شدن کل اسرائیل فشنگ دوم حمله به ریاض دوحه امان و... جنگ جهانی پنجم
  • سید احسان ۰۹:۲۶ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۹
    0 0
    درود بر نویسنده متن.
  • راصد ۰۹:۳۲ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۹
    0 0
    برّه نامی است که امام در بیاناتشان استفاده کردند و گرفتند کا هیچ وقت نقش برّه در برابر گرگ های استکباری را بازی نخواهیم کرد. این استعاره ای است از ترس از معتبر کردن گزینه نظامی یا جنگ اقتصادی در داخل
  • بسیجی ۰۹:۴۱ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۹
    0 0
    به خدا لحظه شماری میکنم برا بریدن سر این کفار
  • ۰۹:۴۹ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۹
    0 0
    این جمله حجاریان که تکرار کردی. اونم که احوالشو همه می دونن
  • ۰۹:۵۱ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۹
    0 0
    ایول
  • مهدی ۱۰:۳۲ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۹
    0 0
    وای به حال مملکتی که 18 میلیونش مثل تو فکر کنن.
  • گرایلی ۱۰:۳۹ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۹
    0 0
    منظورم میز آمریکا و اسراییل بودا وگرنه زنده باد همه ی گزینه های روی میز ایران.
  • ممل خنگه ۱۰:۴۰ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۹
    0 0
    من هم نقش رئيس علي دلواري را بازي مي كنم. كي بايد فيلمو شروع كنيم؟
  • ۱۰:۴۴ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۹
    0 0
    عبدل خودتي؟ منم خرزو. حال همساده ها چطورينه؟
  • ۱۰:۴۵ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۹
    0 0
    داراي كه داري منه چه سنه
  • ۱۰:۴۵ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۹
    0 0
    با كي؟؟؟
  • دادات ۱۰:۴۷ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۹
    0 0
    بالام غضنفر ، گفتم اول قرص بعدا سايت. كج مي ري ، كج مي نويسي مگن خانواده تربيتت نكرده
  • حجت ۱۰:۵۰ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۹
    0 0
    نمی شه هون رئیس جمهور انقلابی باشه؟ این همه هم زحمتمون زیاد نمی شه؟ فکز کنم بعد از شکست آمریکا بریم با مریخی ها بجنگیم. بهتره. اگه کسی نظری داره بگه
  • ابراهيم دلشاد تنياني ۱۰:۵۲ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۹
    0 0
    علامه شيخ علي كوراني محقق برجسته مهدويت فرمودند: احتمال ان زياد است كه اين اين اتفاقات شامات منجر به خروج سفياني شود انشاالله بزودي با ظهور مولا و سرورمان علي حاضر مهدي فاطمه(عج) ريشه وهابيان و يهوديان و سلفياني كه از سگان هار بدتر و نجستر و پليدتر اند را خوشكانيده خواهد شد صداي پاي يار مهربان از ره مياد انشالله
  • حجت ۱۰:۵۵ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۹
    0 0
    با عرض پوزش ما تو خونه زنجیر داریم. خواستن ببندنت بگم بیارن
  • حجت ۱۰:۵۶ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۹
    0 0
    با عرض پوزش، فاتحه ضرب المثل رو خوندید شما
  • حجت ۱۰:۵۸ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۹
    0 0
    یکی دو تا هم تازه آوردن ولی کذاشتن تو کمد اون گوشه
  • حجت ۱۰:۵۹ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۹
    0 0
    فاتح نیست و یاخونته. بی خود شلوغ نکنین
  • منتظر ۱۱:۱۵ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۹
    0 0
    قابل توجه آلبرت, صهيونيست وحشي آدمخوار!! بال بال مي زنيم چون لحظه شماري مي كنيم اولين و آخرين خطا و اشتباه از طرف دولت نامردان آمريكايي و سگهاي خونخوار صهيونيست اونها سر بزنه,اونوقت همانطور كه رهبر حكيم و پرهيزگار و با بصيرتمان فرمود در صورت انجام هر غلطي از سوي دشمنان اين ملت در اولين گام تلاويو و حيفا با خاك يكسان خواهد شد و بعد از اون نوبت تسويه حساب رهروان حيدر كرار با وهابيهاي پست تر از صهيونيستها كه افسارشان در دست اربابان غربي و صهيونيستشان است خواهد رسيد.انشاءالله آن روز دور نخواهد بود.
  • ابو ایوب ۱۲:۱۱ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۹
    0 0
    خیبر ! خیبر! یا صهیون ! جیش محمد (ص) قادمون !
  • ناشناس ۱۲:۲۹ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۹
    0 0
    یا رب نظری کن
  • محمد ۱۳:۲۰ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۹
    0 0
    انقدر بي هويتي كه اسمت هم مال خودت نيست......
  • ۱۳:۲۱ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۹
    0 0
    من نمیدونم این آمریکا زمان حمله صدام به حلبچه چرا رگ غیرتش باد نکرد,واضحه یه بهانه است,,برای شروع یه جنگ دیگه واشغال واستعمار یه کشور مسلمان دیگه
  • ۱۳:۳۳ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۹
    0 0
    من نمیدونم این آمریکا زمان حمله صدام به حلبچه چرا رگ غیرتش باد نکرد,واضحه یه بهانه است,,برای شروع یه جنگ دیگه واشغال واستعمار یه کشور مسلمان دیگه
  • ۱۳:۳۷ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۹
    0 0
    جنابان اندیشمندان عکس سردار سلیمانی رو واسه چی گذاشتین؟
  • ناشناس ۱۳:۵۸ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۹
    0 0
    مرد میخواهد جلوی فرزندان امام و رهبری واستادند
  • سحر خيز ۱۴:۳۴ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۹
    0 0
    ته قصه اينكه موشك جواب موشك تعليق نداريم
  • ۱۴:۴۹ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۹
    0 0
    مشایی یک طرف قضیه است.....احمدی نژاد ازغرورش خیلی ضربه خورد.....
  • صابر میم ۱۵:۴۳ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۹
    0 0
    بله استاد اصولا شمآ فقط حرف زدن بلدید وگرنه مردآآآآآیی مثل علیمی اهل عمل هستند و اثباتش کردن. اونوقت امثال شمآ چی گفتن؟ علیمی داره وحدت بین شیعه و سنی رو بهم میزنه! بــــــعــــله دادا !!!
  • صابر میم ۱۵:۵۴ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۹
    0 0
    با عرض پوزش می خواستم بدونم شما وجود خارجی داریییین؟ کشورت هم که معلوم نیس! فک کنم روحی چیزی هستی!
  • ادريس ۱۶:۱۳ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۹
    0 0
    ديروز توي سايت عماريون هم نوشتم بروز جنگ در اخرالزمان در ين منطقه اجتناب ناپذير است
  • شاهد ۱۶:۳۸ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۹
    0 0
    دوستان توجه کننند........ با هوشا رو میگمممم!!!!! با هوشاااااا گزینه ای وجود نداره!!!! هه هه هه
  • فاطمه مهدی زاده ۱۶:۴۲ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۹
    0 0
    کردم از عقل سوالی که بگو ایمان چیست؟ عقل در گوش دلم گفت که ایمان ادب است آدمیزاده اگر بی ادب است انسان نیست فرق ما بین بنی آدم وحیوان ادب است.... درود وسلام من بر تمام دوستان ارزشی که با اخلاق و ادبشون نظراتشون رو بیان میکنند. علی علی رفقا
  • الف ۱۶:۴۶ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۹
    0 0
    ذوبده نه زبده
  • مجید ۱۷:۱۹ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۹
    0 0
    عزیزان خیلی وقته جنگ امریکاواسرایل باایران شروع شده اونم جنگه فرهنگیه وقتی اونابایه عروسک باربی تونستن دخترا وپسرای ایرانی چه کودک چه نوجوان وجوان رو به دست بگیرن دیگه جنگ نظامی معنی نداره امریکایی هاواسراییلی ها امپراطوری فرهنگی دارن مثل هالیود صنعت انیمیشن سازی صنعت گیم وعروسک سازی مردم ایران ضداسراییلی ترین مردم جهانند اما ازلحاظه فرهنگی سرباز امریکا واسراییلندببینید الگوی جواناچیه الگوی دختربچه ها وپسربچه ها چیه باربی اسپایدرمن مانکن های ماهواره مثل فارسی وان یا زنای فیلم حریم سلطان یاسوسانو وجومونگ اسلامی ببین وضعیت ایران چی شده که کشوری بابیشاز15هزارسال تمدن الگوی جوناش شده ایناحلا اسراییل برنده اس یابازنده
  • مدافع حرم ۱۷:۲۴ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۹
    0 0
    شما صدای ویز ویز نشنیدید؟؟؟این واسه آلبرت اینم واسه متجاوزین: سگ توله ها به دور حرم زوزه میکشند باشد زمان غرش شیران فاطمی
  • محمد ۱۷:۴۴ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۹
    0 0
    ههههه بازم اینا سگاشون ( albert) رو باز گذاشتن. اومدی اینجا سر و صدا میکنی ... بیا استخونت رو بدم بهت ساکت بشی ....خخخخخخخ
  • محمد ۱۷:۴۵ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۹
    0 0
    چخه ... چخه ...
  • اسمال ۲۰:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۹
    0 0
    ناشناس گرامی همه ما ایرانیا غیرتمداریم ولی این روش توهین و افترا و توهین کردن به مخالف فکری که هموطنمون هست کار غلطی است..
  • امير نيكي ۲۱:۳۱ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۹
    0 0
    بال بال ميزنم كه بيام سراغ تو واون ارباباي صهيونيستت.
  • ۲۱:۳۴ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۹
    0 0
    آرش شما هیزم روی آتش نریز، یهودی هم خوب و بد داره و مشکل یهودی ها نیستن بلکه صهیونیست ها هستن که متفاوت از خیلی از یهودی ها هستن، این حرف ها فقط باعث اختلاف و نفاق میشه و معمولا دشمن این حرف ها رو میزنه، البته منظورم شما نیستید و احتمالا شما از روی سادگی این حرف رو زده اید.
  • شهاب 3 ۲۱:۳۸ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۹
    0 0
    خوشحالم اینقدر غیرت میبینم از شیعه جز این انتظار نمیره دل ما هنوز از آتش عزای سید الشهدا داغه و انشا ا.. انتقام سختی از این حیوانات سلفی میگیریم امروز صهیونیست با نام تکفیری و سلفی جلوی ماست ما برچسب شیعه به پیشانی داریم دیگر بس است این همه سکوت لبیک یا اباصالح المهدی(عج)
  • مقاومت ۲۱:۴۵ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۹
    0 0
    سوریه جنگ در سوریه از نشانه های ظهور اقاست جنگ و اغتشاش در خاورمیانه ازنشانه های ظهور است و طبق این روایات سرانجام اسرائیل نابودیست به قول مقام معظم رهبری در صورت این کار تل اویو با خاک یکسان می شود مرگ بر امریکا مرگ بر اسرائیل مرگ بر صهیونیسم درود بر سوریه درود بر حزب الله درود بر مقاومت زنده باد مقاومت ------------------- ظهور نزدیک است
  • ۲۲:۱۱ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۹
    0 0
    تو این بازی اسرائیل گروگان ماست و البته این پیام رو پخش کنید شمشیر داموکلس در دستان ماست آن هم نه یکی بلکه یکی در غزه(حماس و ...) و یکی لبنان(حزب الله) و یکی سوریه(سوریه و...) و یکی ایران و یکی هم مصر(...)!!! اگه تو این حمله قرار بر تضعیف نظام سوریه باشه اسرائیل باید بدونه مستقیما گروگان سوریه و غیر مستقیم گروگانی برای ایران و حزب الله و حماس هستش
  • ۲۳:۲۳ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۹
    0 0
    به فاطمه زهرا من هم همین طور خودم ارادت به سیدمحمد خاتمی دارم اما اگر جنگی شروع بشه قسم به تمام مقدسات پای منافع نظام هستم
  • ناشناس ۲۳:۳۳ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۹
    0 0
    کشور روسیه یکی ازقدرتمندترین کشورهای جهانه اتمی،عضودائم شورای امنیت و...منافع روسیه جدای ازمنافع کشورماست روس ها ما رو تهدید به قطع همکاری نظامی کرده شما چی میگید؟
  • sarbaz ۲۳:۵۴ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۹
    0 0
    وهابیون رو مثل سگ میکشیم واسرائیلیها مثل خوک.اماده ایم ومارمیت اذ رمیت ولکن الله رمی
  • محمد ۰۰:۳۳ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۰
    0 0
    إِنَّ مَوْعِدَهُمُ الصُّبْحُ أَلَيْسَ الصُّبْحُ بِقَرِيبٍ
  • ۰۰:۴۵ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۰
    0 0
    اين تحليل شما رو همه جهان هم دارند وعلت تمام مشكلات بين المللي و تحريمها همين است. چرا مالزي سلاح لازم نداره؟ از ما كه خيلي مسلمان تر هستند!
  • ۰۰:۴۹ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۰
    0 0
    ده دقيقه بعد از محوشدن اين كشورها كه گفتي، قطعنامه سازمان ملل و حمله نيروهاي UN به ايران رو ميبيني.
  • ۰۲:۱۶ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۰
    0 0
    شاید بهتر باشد ترجمه سخن حضرت امیر که اشاره به خفا کاری و پرهیز از جنجال های تو خالی است را دقیق تر بیآورد آنجا که می فرماید ما سر و صدائی نداریم تا وقتی که رعد وار فرود آئیم و سیل (الکی) درست نمی کنیم مگر آنکه زمان باران متوجه شوید (که در هر دو مورد دیر است برای واکنش) لَسْنَا نُرْعِدُ، حَتَّى نُوقِعَ وَ لَا نُسِيلُ، حَتَّى نُمْطِرَ؛
  • سید احسان ۰۸:۱۳ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۰
    0 0
    عشق من.. حاج قاسم. تمام.
  • سيد مجيد حسيني ازنوجاني ۰۸:۲۳ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۰
    0 0
    اي كاش اسرائيل حمله مي كرد................ الآن بهترين فرصت براي حمله كل حزب اللهي ها به اسرائيل است و شروع كننده جنگ نيز خودشان هستند. چنبايد فرصت ها را از دست بدهيم؟ بعدا ممكن است چنين حماقتي نكنند و چنين فرصتي پيش نيايد. اي كاش حمله مي كردند تا ببينند چطور در مدت زمان كوتاهي اسرائيل محو محو محو مي شود و انگار از اول نبوده اند. اي كاش حمله مي كردند....
  • حسيني ۰۸:۳۴ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۰
    0 0
    خاكستر ايمان و غيرت تو را هم سگ خورده. بي غيرت
  • حسيني ۰۸:۳۷ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۰
    0 0
    براي چي توضيح بدهيم؟ تو ن...و...فهمي .
  • مجيد ۰۸:۳۹ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۰
    0 0
    اي كه گفتي يعني چه!!!!!!!!!
  • حسن ۰۹:۰۵ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۰
    0 0
    برادرا! تحمل مخالف داشته باشید بابا این بنده خدا ترسیده! ... همین که هنوز رنگ پرچمش سفیده خوبه! کوتاه نیاید بیشتر میترسه رنگ پرچمش زرد میشه ها!!
  • موحد ۰۹:۱۶ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۰
    0 0
    بايد حالي ايادي شيطان كرد كه اين تو بميري از اون تو بميريها نيست! اينكه بيان بمبارون كنن و فلنگ رو ببندن نداريم! اگه يه سنگ ريزه هم به سوريه پرت بشه ايران بايد با تمام قوا وارد جنگ با دشمنان اهل بيت بشه. ديگه فوقش قراره شهيد بشيم كه اين آرزوي هميشگي است ولي اونا هستن كه بازنده خواهند بود.
  • امير ۰۹:۱۸ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۰
    0 0
    اي خاك بر سرت آلبرت بي وجدان ، چون وجدان نداري بازهم خاك تو ملاجت اي اجنبي اجنبي پرست.
  • ۱۱:۲۱ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۰
    0 0
    حکم جهاد؟! بشین تا بیاد!
  • فدايي ۱۱:۲۸ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۰
    0 0
    خواهشا تيتر رو عوض منيد تنها گزينه جمهوري اسلامي براي اسرائيل فقط نابودي
  • sadat ۱۲:۰۳ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۰
    0 0
    مخاطب23:5 گل گفتی

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس