این موضوع که بخش اعظمی از سرمایه گذاری های مضاعف برای تسلیح و آموزش تروریست ها در حال به باد رفتن داخل "محاصره القصیر" است؛ اسرائیل را وادار کرد برای جلوگیری از شکستی بزرگ مستقیماً وارد جنگی نیابتی اش شود.

گروه بین‌الملل مشرق - پنجشنبه شب هفته گذشته و حوالی ساعت 2 بامداد، «I.A.F» (بازوی هوایی- فضایی اسرائیل: «هِل آویر») با در اختیار گرفتن یک خط پروازی مورد توافق از حریم هوایی «پادشاهی اردن» به سه هدف استراتژیک در حومه دمشق حمله نظامی کرد.

اقدامی که علاوه بر نقض قوانین بین الملل باعث شد منطقه آسیای غربی (خاورمیانه) به شکلی گسترده دچار تنش روانی ناشی از سایه
"جنگ احتمالی" شود. قبل از هر چیز باید به همه آنهایی که هنوز منتظر یک جنگ همه گیر جهانی یا حدّاقل فرامنطقه ای هستند گفت این اقدام احیاناً به چنین خطر بزرگی منتهی نخواهد شد زیرا اگر «دولت سوریه» بدلایلی استراتژیک نخواهد پاسخ «تل آویو» را بصورت علنی بدهد؛ این اقدام گستاخانه «رژیم جعلی صهیونیستی»، تنها کُنشی تاکتیکی و روانی خواهد بود.

صهیونیست ها انتظار داشتند «بشّار اسد» با ترتیب دادن یک حمله نظامی پاسخگویانه، وارد جنگ با اسرائیل شده و تمرکز ارتش را از درگیری با تروریست های داخلی به درگیری با دولت غاصب و تروریست ها شیفت کند، اقدامی که بی تردید باعث می شد؛ شیرازه «ارتش بعث سوریه» از هم بپاشد. ما فکر می کنیم که بعید است «اسد» به چنین اشتباهی تن دهد و وارد یک تله احساسی شود، بنابر این با دقّت در مناطق مورد حمله به هدف تاکتیکی اسرائیل پی خواهیم برد.

مناطقی که مورد تعرّض صهیونیست ها قرار گرفت نقاطی سوق الجیشی («جبل قاسیون» و «جمرایا») بودند؛ امّا چرا؟ در حال حاضر چندین هزار تروریست در منطقه «القصیر» (جنوب غربی «حُمص» و شمال غربی دمشق)، داخل یک محاصره بزرگ گیر افتاده اند. ارتش نیز سعی دارد با تخلیه هر چه سریعتر ساکنین بومی تدارک یک حمله گسترده را ببیند که در صورت موفّقیت بخش قابل توجّهی از توان انسانی- لجستیک معارضه مسلّحانه را نابود خواهد کرد. چندی پیش «الاخبار لبنان» نوشت که تنها در «غوطه شرقی» 3 هزار تروریست تحت محاصره «لشکر چهار زرهی» (به فرماندهی «ماهر اسد») قرار دارند که طیّ سه روز اوّلیه هزار نفر از آنان به هلاکت رسیده اند.

اخیراً «القصیر» به محلّی مناسب برای دپو و برنامه ریزی برای تروریست های اعزامی از لبنان تبدیل شده بود که از آنجا برای نفوذ به دمشق اعزام می شدند.

شبکه خبری «العالم» در یادداشتی به قلم «حسین الدریانی» فاش کرد: ««النٌّصره» تحت محاصره است و از اعضای خود در لبنان می خواهد که اقدامی برای خارج کردن این گروه از باتلاق سوریه صورت دهند. این گروهک برای درخواست کمک چند موشک به شمال لبنان شلّیک کرد ...

ساکنین «الهرمل» احساس می کنند که دولت لبنان قادر به حمایت از آنها نیست؛ به همین دلیل مصمّم هستند از این گروهک انتقام بگیرند. گروهک «النٌّصره» برای کاستن از شدّت ضرباتی که در سوریه متحمّل می شود، می خواهد امنیّت «صیدا» و حومه آن را به هم بزند، و اگر می تواند فتنه مذهبی ایجاد کند.»

گره «جبل قاسیون» اکنون باز می شود زیرا این منطقه ارتفاعاتی در جوار «القصیر» و کرانه شمالی «کمربند امنیّتی دمشق» است که واحدهای مختلف ارتش در آنجا مستقرّند. واحدهای مستقرّ در آنجا به حمایت توپخانه ای از یگان های درگیر با تروریست ها در کمربند شمالی می پردازند، مضافاً اینکه کریدور شمالی- جنوبیِ «حُمص به دمشق» را برای تروریست ها ناامن می کنند.

جالب اینکه تلاش های چندباره معارضه برای تسلّط بر «جبل قاسیون» هر بار با شکست روبرو شده و بدین ترتیب کمربند شمالی دمشق مضمحل نشده بود. واضح است؛ اسرائیل با حمله به بلندی های «جبل قاسیون» سعی کرد برای تروریست های تحت محاصره یک فرصت طلایی بیافریند، طرحی که البتّه ظاهراً به نتیجه نرسید.

طیّ هفته های گذشته ارتش توانست وضعیّت امنیّتی حومه دمشق را کاملاً متحوّل سازد زیرا در دو ماهه گذشته نیمی از دمشق نا امن شده بود. ارتش علاوه بر مهار «القصیر»، موفّقیت های مهمّی نیز در «حلب» بدست آورده است. آنها موفّق شدند «فرودگاه حلب» که چند ماه در محاصره تروریست ها بود را از محاصره خارج کرده و هم اکنون به سمت شهر پیشروی کنند.

به نظر می آید، نگریستن به این موضوع که بخش اعظمی از سرمایه گذاری های مضاعف برای تسلیح و آموزش تروریست ها در حال به باد رفتن داخل "محاصره القصیر" است؛ اسرائیل را وادار کرده برای جلوگیری از شکستی بزرگ مستقیماً وارد جنگی نیابتی اش شود. لذا از این پس جنگی که در شام نظاره گرش هستیم؛ دیگر جنگی نیابتی صهیونیست ها نیست بلکه جنگ مستقیم و علنی "مقاومت اسلامی" و «رژیم غاصب قُدس» است.

همچنین غرب سعی دارد با این اقدام به جنگ روانی دو ماهه اخیرش علیه ایران دامن بزند، پروژه ای که در آن آمریکا سعی دارد بار دیگر گزینه نظامی را برای مسئولین ایران و محور مقاومت معتبر جلوه دهد.



نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 21
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • yaser ۰۱:۴۶ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۷
    0 0
    معتبر جلوه دهد؟ بذار بدهد ببینیم چه غلطی میکنه؟
  • ۰۱:۵۶ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۷
    0 0
    اسلام پیروز است اسرائیل نابود است
  • نیما ۰۱:۵۸ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۷
    0 0
    خدایا شکر که برادران ما در لبنان و سوریه به جان این سفاکان خون آشام افتاده اند. به امید پیروزی آنان و شنیدن اخبار خوش از تحولات منطقه.
  • ناشناس ۰۲:۱۷ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۷
    0 0
    منتظر حکم جهادیم تا جهان را آماده ظهور مهدی موعود (عج) کنیم... ما با ولایت زنده ایم/تا زنده ایم رزمنده ایم درود بر سربازان اسلام در تمام جبهه ها
  • ۰۲:۱۹ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۷
    0 0
    کل این اسرائیل بخواد موشک بشه چه غلطی می تونه بکنه؟! زنده باد سید علی
  • ۰۲:۱۹ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۷
    0 0
    ان شالله
  • امریکا ۰۲:۲۶ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۷
    0 0
    هیچ غلطی نمیتوانم بکنم
  • ۰۲:۲۶ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۷
    0 0
    برو کمکشان ! بیرون تشک نشستی و میگی لنگش کن؟!
  • sniper ۰۹:۳۹ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۷
    0 0
    حمله اسرائیل همه چیز رو برای سلفی ها خراب کرد عدو شد سبب خیر! با این کار اسرائیل همه دست کشورهایی مثل ایران و روسیه برای حمایت علنی بیشتر شد هم ماهیت سلفی ها پیروزی نزدیک است
  • شاهد ۰۹:۵۰ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۷
    0 0
    ما زنده به آنیم که آرام نگیریم موجیم که آرامش ما عدم ماست تا باز پس گیری قدس شریف و ظهور فرزند فاطمه (س) و قیام آخر الزمان پیش خواهیم رفت . انشاءالله
  • شاهد ۰۹:۵۲ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۷
    0 0
    خدایا توفیق فهم جهاد، تصمیم گیری درست در زمان جهاد، حضور در جهاد و شهادت در جهاد را نصیب ما گردان
  • ۱۰:۵۳ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۷
    0 0
    برای نابودی زامبی های آدمخور سلفی خارجی در سوریه همه فقط شلیک!
  • سعید ۱۲:۳۱ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۷
    0 0
    فقط حرف
  • ۲۲:۵۵ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۷
    0 0
    بیام نمیام چی میشه.
  • امین ۲۲:۵۷ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۷
    0 0
    چشم نشناس اگر لازم باشد می روم.
  • مردان ۲۳:۰۱ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۷
    0 0
    در مورد خودت گفتی دیگه سعید جان
  • دانا ۲۳:۰۲ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۷
    0 0
    هر کاری که دشمنان بر ضد اسلام انجام دهند برگشت می خورد به خودشان.
  • محسن ۲۳:۰۸ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۷
    0 0
    ای ول! بزن کف قشنگه رو.... حال کردم در حد خفن...
  • ۲۳:۱۱ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۷
    0 0
    اسرائیل نجس همینه دیگه.... ان شاءالله به درک واصل میشه چون داره خیلی هارت و پورت میکنه.
  • علی ۲۳:۵۴ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۷
    0 0
    درود بر سربازان اسلام و امام زمان(عج
  • م ص ر ۱۰:۱۰ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۸
    0 0
    تنها ماهیت این وهابی های مسلمان نما فاش شد که سگهای بی قلاده اسرائیل هستن که به جون مسلمونا افتادن

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس