کد خبر 243
تاریخ انتشار: ۲۱ تیر ۱۳۸۹ - ۲۳:۰۰

کار جمع‌آوري و تدوين مجموعه خبري مکتوب سردار هور، سرلشکر شهيد علي هاشمي که چندي پيش پيکر مطهرش به آغوش ميهن اسلامي بازگشت، پايان يافت.

به گزارش مشرق، نادر دريابان،گرد‌آورنده اين مجموعه در اين باره به ايسنا گفت: اين مجموعه همزمان با اعلام خبر کشف پيکر پاک اين شهيد آغاز و پس از دوماه کار فشرده با عنوان «سردار» هور به پايان رسيد.

به گفته دريابان، «سردار هور» که رشادت‌هاي اين سردار رشيد اسلام در دوران دفاع مقدس را نشان مي‌دهد از لابه‌لاي اخبار رسانه‌هاي گروهي و دوربين عکاسان رسانه‌اي جمع‌آوري شده است.

بيش از سه هزار و 700 خبر و گزارش در اين مجموعه 16 جلدي جمع‌آوري شده است که نقطه عطف آن تصاوير بسيار منحصر به فرد شهيد علي هاشمي با همرزمانش در سال‌هاي دفاع مقدس است.

وي گفت: دوربين‌هاي ساده‌اي که در دوران تحريم اقتصادي ايران مواد چاپ و ظهور آنها از کيفيت لازم برخوردار نبود تصاويري را ثبت کرده‌اند که هرکدام از آنها بخش‌هاي ناگفته‌اي از حماسه دفاع مقدس است.

دريابان با اشاره به يک تصوير به ياد‌ماندني در اين مجموعه و سادگي و صفاي شهيد علي هاشمي و نيروهاي تحت امرش گفت: از جمله تصاوير ديگر اين مجموعه، عکس به ياد‌ماندني اوايل مهرماه 1360 و مربوط به شهيد هاشمي و همرزمانش يک روز پس از شکست حصر آبادان در محل گلف سپاه خوزستان است.

وي يادآور شد: در اين مجموعه گزارش‌ها و خبرهايي به زبان عربي و انگليسي نيز وجود دارد که از لابه‌لاي وبلاگ‌هاي دوست‌داران دفاع مقدس از خارج از کشور جمع‌آوري شده است.

وي اظهار اميدواري کرد: اخبار مکتوب جمع‌آوري شده بتواند يک مرجع کامل براي دسترسي علاقه‌مندان دفاع مقدس به سيره اين سردار شهيد و فرهنگ جبهه‌ها باشد.

گفتني است: بيشترين حجم گزارش‌هاي تصويري و مکتوب در خصوص شهيد علي هاشمي توسط روزنامه محلي «صبح کارون» خوزستان جمع‌آوري شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس