در اقدامی عجیب و در هفته اول آغاز به کار رسمی دولت یازدهم، سهام 30 شرکت زیرمجموعه گروه صنعتی ایران‌خودرو به فروش گذاشته شد و نکته مهم آن است که در بسیاری از این شرکت‌ها بیش از 50 درصد سهام جهت فروش عرضه شده که به معنای واگذاری سهام مدیریتی آن‌ها است.

گروه اقتصادی مشرق - مدیران شرکت ایران‌خودرو در روزهای آغازین دولت یازدهم سهام 30 شرکت خودروساز،  قطعه‌ساز و بازرگانی زیرمجموعه این گروه بزرگ صنعتی را جهت فروش به مزایده گذاشته‌اند.

طبق اطلاعیه ایران‌خودرو، سهام شرکت‌هایی چون ایران‌خودرو دیزل، ایران‌خودروی سمنان، مازندران، خراسان، فارس و تبریز و همینطور از مجموعه‌های قطعه‌سازی سهام شرکت‌هایی چون صنعتی نیرومحرکه، پاپکو، مهرکام پارس، فنرسازی خاور و ... و از مجموعه‌های تجاری سهام شرکت‌های تام ایران‌خودرو، توسعه صنایع خودرو و ... به مزایده گذاشته شده است.

نکته مهم آن است که در بسیاری از این شرکت‌ها بیش از 50 درصد سهام جهت فروش عرضه شده که به معنای واگذاری سهام مدیریتی آن‌ها است.

در حالی که در سال‌های گذشته دو شرکت خودروساز بزرگ کشور در برابر فشار مطالبات برای خصوصی‌سازی، مقاومت می‌کردند ، حراج هم‌زمان 30 شرکت زیرمجموعه ایران‌خودرو در ابتدای کار دولت یازدهم، عجیب به نظر می‌رسد.

{$sepehr_album_5486}

به نظر نمی‌رسد که وزیر جدید صنعت از این اقدام مطلع باشد. بنابراین ممکن است مسئولان فعلی ایران‌خودرو با پیش‌بینی برکناری احتمالی از سوی دولت جدید، می‌خواهند با پول حاصل از فروش شرکت‌های تابعه این شرکت، تراز مالی ایران‌خودرو را که به علت کاهش شدید تولید در دو سال گذشته به شدت منفی شده را بهبود ببخشند تا زمان تودیع قریب‌الوقوع مدعی شوند که شرکت را با تراز مثبت تحویل مدیریت جدید می‌دهند.

به عنوان نمونه ،چطور ممکن است صد در صد سهام ایران خودرو خراسان را به فروش بگذراند و دو شرکت یکی دولتی و یکی خصوصی یک برندی به نام پژو را تولید نمایند و بسیاری دیگر از ابهام ها که در گزارش های آتی بیشتر به آن خواهیم پرداخت .

لذا از آنجا که معمولا در فروش‌های مزایده‌ای احتمال بروز تخلفات بسیار بیشتر از عرضه سهام در بورس است، از نهادهای نظارتی انتظار می‌رود نسبت به این نحوه فروش دسته‌جمعی سهام شرکت‌های تابعه ایران‌خودرو حساسیت به خرج دهند تا مبادا سهام مدیریتی شرکت‌های سودده با قیمت‌های نازل به گروه‌های خاص تعلق گیرد و بلای آن وبال گردن وزیر صنعت دولت یازدهم شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 86
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 6
  • ۱۵:۲۹ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۸
    0 0
    روحانی سریعتر فکری کند بسیار طرح خطرناکی است هشدار هشدار هشدار
  • albert ۱۵:۴۵ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۸
    0 0
    چون ورشکسته شدن و اخرین راه حله...که البته دیر شده..
  • امیررضا ۱۶:۳۷ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۸
    0 0
    تو رو خدا کاری بکنین اگه ورشکسته بشن یعنی صنعت ایران ورشکست شده یعنی ضرر کل مردم ایران
  • عدالت ۱۶:۵۳ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۸
    0 0
    این یعنی خیانت به بیت المال ؟؟!!!! البته خصوصی سازی خوبه نه دیگه یکدفعه و اونم اینجوری که بیشتر شرکتهای بزرگ وقدر وحتی خطوط تولید ایران خودرو از خراسان وسمنان و... آقای نعمت زاده مطلع نیستند چون این کار یعنی سوء استفاده وشروع یک رانت بسیار بسار بزرگ که توان رقابت را از بسیاری از شرکتهای کوچک تولیدی برای تامین قطعات می گیرد و این کار مساوی با بیکاری شدید و ثروتمند شدن آقایان اون طرف آبی .... بماند آقای وزیر جناب مهندس نعمت زاده هرچه سریعتر کاری کنید
  • نیما ۱۶:۵۵ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۸
    0 0
    ایران خودرو سالیان سال است که ورشکسته شده، هزینه این ورشکستگی از جیب مردم پرداخت می شود.
  • محسن ۱۶:۵۶ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۸
    0 0
    لیزینگ ایرانیان و خودرو کار هم جزو فروش دسته جمعی زیرمجموعه های ایران خودرو دیده می شود
  • ۱۷:۴۸ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۸
    0 0
    زیاد جوش نزن دست خودشون تو کاره
  • ۱۸:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۸
    0 0
    اگر ورشکسته بشن یعنی دیگه مجبور نیستیم چنیدین برابر پولی که خارجی ها برای خودروی با کیفیت و جدید میدن برای ماشینهای عهد بوق مونتاژی بدهیم .
  • IRAN ۱۸:۰۴ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۸
    0 0
    اين خودرو سازها بيشتر براي ما مايه خجالتند تا سربلندي. 2 تا غده سرطاني.
  • عرفان ۱۸:۰۹ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۸
    0 0
    نگران نباشيد، كارها را دست كاردانان سپرده‌ايد. آنها خودشان اشراف كامل به قضيه دارند و مطمئناً تدبيري مي‌انديشند.
  • ۱۸:۲۰ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۸
    0 0
    خدا رو صد هـــــــزار مرتبه شکر! از شـــــــــرش خلاص می شویم.
  • ایران دوست ۱۸:۲۵ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۸
    0 0
    روحانی شاه کلید داره !!! هر قفل بسته ای را باز می کنه !!! سرگذشته سلطان حسین را بخونید ... خوندنیه !!!!
  • ۱۸:۵۹ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۸
    0 0
    مدیر عامل و همه دست اندر کاراشان بعد از 30 سال یه پیچ نمی تونن بسازن همون بهتر حراج شه تا دستشون از پاداش های میلیاردی کوتاه بشه. راستی پراید .........قیمتش چنده؟؟؟؟؟؟؟؟؟
  • ۱۹:۲۵ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۸
    0 0
    این را منتشر کن مشرق : تئوریسین های اقتصادی این دولت دو گروه اند : گروهی پیرو مکتب شیکاگو و بازار ازاد و گروه دیگر پیرو نئوکیزی ها هستند . فریدمنی ها (مکتب شیکاگو) تلاش دارند دولت را کوچک کوچک کنند و بخش های خصوصی را افزایش دهند . این روش فریدمن ضربه های جبران ناپذیری هم به اقتصاد امریکا و هم اقتصاد کشورهایی چون ارژانتین و شیلی و روسیه و انگلیس و ... زده است . برخی در گذشته خسارت هایی متحمل شده اند و برخی تا امروز اثرات ان باقی مانده است . مبنای این مدل اقتصاد ربوی است و پول مبنا . اجرای این گونه طرح صدماتی به اقتصاد کشور وارد خواهند کرد که شاید تا سالها نتوان ان را درست کرد . امریکا اکنون 16.8 تریلیون دلار بدهی دارد و حتی برخی می گویند خیلی بیشتر از این است . این بدهی حدود 4 برابر بودجه سالانه امریکاست . عامل اصلی بحران اقتصادی در امریکا استفاده از مدل های نئوکلاسیک و فریدمنی است . در غرب نزاع سنگینی بین نئوکینزی ها و نئوکلاسیک ها وجود دارد هر کدام از این مدل ها روش خود را دارند . جای سوال است که اولا چگونه اقای روحانی تیم اقتصادی اش را از افرادی انتخاب کرده است که از نظر ایدئولوژیک با هم فرق دارند ؟ ثانیا تا کی ما باید از مدل های غربی استفاده کنیم مگر اقای روحانی دم از اقتصاد مقاومتی نمی زد ؟ پس کو ؟ مبانی اقتصادی اقای روحانی بر چه اساسی است ؟ ثالثا تا کی باید مال مردم الوده به ربا شود و کی این ربا از مال مردم زدوده می شود ؟ اگر اقای روحانی بخواهد از این مدل های اقتصادی استفاده کند همان گونه که اروپا و امریکا با بحران مواجه شده اند ایران هم با بحران اقتصادی روبرو خواهد شد . گر چه اقایان هیچ وقت به این حرفها گوش نمی دهند .
  • میترا ۱۹:۳۱ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۸
    0 0
    هشدار به کی میدی ؟ اهان اخه شما خصوصی سازیهای زمان سازندگی یادت نمیاد !
  • ۱۹:۳۸ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۸
    0 0
    خدایا هرچه زودتر این 2 شرکت خودروسازی را ورشکست و از صحنه صنعت ایران حذف کن البته بعد از آن مسئولین آن را به....برسان الهی آمین
  • سعید ۲۰:۰۹ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۸
    0 0
    ما در فناوریهای پیشرفته و پیچیده هسته ای و هوافضا به موفقیتهای چشمگیری رسیدیم و لی معلوم نیست این به اصطلاح خودروسازان بعد از حدود 50 سال چه غلطی میکنند.... که بلای جون مردم مومن و وفادار ایران شده اند. در مقایسه با کره ای های چشم بادامی خیلی جای خجالت و شرمندگی داره ... الهی ........
  • مهراد ۲۰:۱۴ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۸
    0 0
    واقعا نه یک رقابتی بین این دوتا هست ... سایپا پراید رو به 50 مدل زده وایران خودرو هم سمند رو 50 مدل زده مسخره کردن مردم رو ... شاسی و بدنه دیگر اتومبیل ها رو کپی میکنن بعدش یک چیزی در میاد بعد به نام تولید ملی رد میکنن ....در صورتی که طراحان خوبی هم داخل و هم خارج از کشور داریم ...نمونه ش هرمیداس اتابکی طراح خودرو تو شرکت رنو مگان کار میکنه ...
  • ۲۰:۱۸ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۸
    0 0
    به درک.
  • محسن ۲۰:۳۸ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۸
    0 0
    این همه اومدید کارخونه های خصوصی رو تصرف کردید بعدش کردید دولتی، بعد به فناش دادید چی شد. همین کارخونه ایران ناسیونال اگه خصوصی مونده بود الان یه پا هیوندا شده بود. کفش ملی رو دولتی کردن به فنا دادن نساجی قائم شهرم همینطور. بابا بذارید خصوصی بشه مردم خودشون اقتصادو اداره کنن. برین ایران خودرو ببینید چقدر شغل اضافی وجود داره چقدر هزینه اضافی داره پرت میشه چرا؟ چون دولتیه؟ استخدام می کنن کیلویی بر حسب آشنایی و توصیه . بذارین خصوصی بشه تو رو جون هرکی دوست دارین از این مقالات کشک نزنید تو سایتاتون بعد 35 سال که دیدین فایده نداره این جوری اقتصاد و اداره کردن.
  • ۲۰:۵۰ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۸
    0 0
    وقتی به من ایرانی می فروشانش 30 میلیون ولی به اجنبی میدنش 5 میلیون و هیچ تعهدی هم برای بعدش نداره همون. بهتر جمع بشه،!؟ چه ضرری من تو میکنیم بزار خودشون بترسند ناگه باید تاوان همه چیز ذو بدیم
  • ناشناس ۲۰:۵۵ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۸
    0 0
    فقط شرکت خودروسازی نیست خیلی ازشرکتهای دیگر را به سمت ورشکستگی کشاندند و فروختند.
  • ۲۱:۰۶ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۸
    0 0
    این یعنی غارت و چپاول ثروت های ملی به نفع بخش خصوصی.
  • سروش ۲۱:۲۹ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۸
    0 0
    نخیر دست دولت تو کار نیست چون دولت دولتی مردمیه و مدیران نالایق ایران خودرو از جمله مدیران...... هستند و از عقبه خبر رسیده می خوان قلع و غم بشن دارند به سرمایه ملی و بیت المال چوب حراج می زنند.
  • عباس ۲۱:۳۲ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۸
    0 0
    خیلیم خوبه. اگه خصوصی بشه بلکم بیشتر بهش گیر بدن و یه کم خودشو جمع و جور کنه.اینقدر به هم وطناش زور نگه .مشرق بد می گم؟
  • حق گو ۲۲:۰۱ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۸
    0 0
    با سلام نويسنده مردم را چی فرض کرده؟ اگه ايران خودرو جرات داشت بانک پارسيان و ساپکو و ايساکو را که سود هنگفتی در آنها ذخيره کرده و حق سهامدارهاش را در اون قايم کرده آگهی کرد بدونين حراج شده نه اين شرکتها که همگی ورشکسته شده اند در اثر مديريت افتضاح ........ در ضمن ايران خودرو هنوز مشخص نکرده بابت کوچکترين قالبهای پروژه های خودرو ملی اش چند نفر از گروه با چه هزينه ای به چه کشورهايي مارکوپولو وار تردد میکنن با تشکر
  • دوست ۲۲:۰۴ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۸
    0 0
    پس کی مدیرعامل ایرانخودرو را وزیر صنایع روحانی برکنار می کند؟؟؟
  • اصغر ۲۲:۳۷ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۸
    0 0
    زیاد جوش نزنید خریدار خودشونن
  • ناشناس ۲۲:۳۹ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۸
    0 0
    خدا........با خودروهای بیمصرفشون با این قیمتهای بالا . چه خبره مگه؟؟؟
  • ۲۲:۴۱ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۸
    0 0
    خودرو سازها وقتی بدلیل انحصار رونق می گیرند، شادیهاشونو با خودشون تقسیم میکنند! اما وقتی قرار است ورشکست شوند، آنوقت است که با مردم تقسیم می کنند! البته ضررشان را !
  • بلوچ ۲۳:۰۲ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۸
    0 0
    خیلی خوشحالم ...خدیا هزار مرتبه شکر
  • ۲۳:۰۳ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۸
    0 0
    غروی با اومدنش ایران خودرو را زنده کرد و اقای نجم الدین این شرکت رو ورشکسته و حالا هم حراج ...........
  • ناشناس ۲۳:۱۰ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۸
    0 0
    سمند که بلانسبت بعضی از دوستان خر سوارش نمیشه شده 30تومن همون که ورشکست بشه بهتره.درکل خبر خوشحال کننده ای بود
  • ۲۳:۱۲ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۸
    0 0
    ول کن بابا کی گفته یعنی خیانت به بیت المال بعد از اون هم اگه خیانت به بیت الماله بذار بشه چون به جون صاحبای بیت المال دیگه خیانت نمیشه
  • ۲۳:۲۷ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۸
    0 0
    حالا حراج بشه چی می شه مگه؟ آپولو هوا می کردن با اون چهارتا اوتول قراضشون!!
  • امیررضا ۲۳:۲۹ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۸
    0 0
    ناشناس جان این شرکت از شرکت های اصلی صنعتی ماست اگه ورشکست بشه یعنی شرکتهای وابسته اش هم که تو شهرستانها قطعه تولید میکنن متضرر میشن و مجبورن کسایی که اونجا کار میکنن اخراجشون کنن یعنی پدر منو تو بی کار میشن یعنی ..... اگه قراضه تولید میکنن تقصیر مدیریت بی لیاقتشونه نه کارگرا!!!
  • امیررضا ۲۳:۳۱ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۸
    0 0
    من که امیدی ندارم که کاری بتونن بکنن از حالا مشخصه واسه شام چی داریم!!!
  • یدی ۲۳:۳۵ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۸
    0 0
    ایقد ساده ایی نمیفهمی اجرای این پروژه بزرگ بدون همکاری دولت شدنی نیست؟دست دولت خودش توی کاره برادر
  • ۲۳:۳۵ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۸
    0 0
    آه مردم داره کارخونه های خودرو سازی رو می گیره.
  • ۲۳:۳۸ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۸
    0 0
    پاداش ها میلیاردیتر خواهد شد
  • ۰۰:۰۴ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۹
    0 0
    آیا در این واگذاری ها واقعیت ها در نظر گرفته میشه یا به اسم خصوصی سازی و اقتصاد آزاد و به قول خودشون بازاری میخوان () این اقتصاد دولتی و گسترده از سرشون بازشه!!!!!
  • ۰۰:۰۹ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۹
    0 0
    بهتر بذار تختش کنند با این ماشینای آشغالیشون که دارند میندازند به مردم
  • ۰۰:۱۳ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۹
    0 0
    چقدر ساده ای به کی پناه میبری
  • ۰۰:۱۳ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۹
    0 0
    زرشک
  • مجنون ۰۱:۱۰ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۹
    0 0
    لطفا دوستان نظر کارشناسی بدن. شخصا هیچ نظری در این مورد نمیتونم بدم. تخصصی توی این زمینه ندارم
  • ناشناس ۰۲:۱۱ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۹
    0 0
    یکی نیست از اینا بپرسه میدونید چرا وقتی شما ضرر می کنید مردم کیف میکنن؟ خداییش دل منم خنک شد وقتی میبینم ایرانخودرو داره ورشکست میشه. اینقدر سر مردم رو کلاه گذاشتن دیگه مردم آرزوی ورشکستگی ایرانخودرو و سایپا رو میکنن.
  • محمد ۰۳:۱۶ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۹
    0 0
    انشالله هر چه زودتر ورشکسته بشن و بذارن مردم نفس بکشن مدیرای این شرکت به تنها چیزی که فکر نمیکنن صنعت کشوره
  • مرتضی ۰۶:۳۰ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۹
    0 0
    چه در دولت های قبلی و چه در این به اصطلاح دولت که بنظرم بهتره اسمش را بگذاریم شرکت سهامی آقایان ( شسا ) ، هر وقت اسم خصوصی سازی می آمد و می آید دل آدم می لرزه
  • ۰۷:۱۴ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۹
    0 0
    پسر خوب تو چه ساده ای الان یک شرکت شبه دولتی از تأمین اجتماعی میاد میخره میاد زیر دست خودشون. و الا الان کی این همه پول داره یک جا این همه سهم بخره. در ضمن کدوم آدم عاقلی شرکتی که ورشکسته هست رو میاد بخره.
  • ۰۷:۳۲ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۹
    0 0
    باید صبر عیوب داشت
  • زمانی ۰۷:۳۴ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۹
    0 0
    این خیانت است به کارگرانآن شرکت چون پارسال برادر بنده در شرکت شتابکار که از طریق مزایده فروش رفته بیشترکارگران آن اخراج شده که همه این بدبختی ها زیر سر مدیر عامل میباشد همه کارگران را بیچاره وبدبخت کرده که خودشان در ویلای شمال شهر زندگی عالی داشت باشند بروید گزارش تهیه کنید که مدیر عامل چه خانه و چه زندگی دارد بلاخره اهه ان کارگران دامن گیرش میشود. از این دولت که هیچ ؟؟؟؟؟ اما از مشرق باهوش و باوجدان بدلیل تیز بینی تشکر می کنیم مطمئن راه دورنمی رود دعا کارگران پشت شما
  • الهام ۰۸:۱۲ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۹
    0 0
    يعني يك نهاد نظارتي نيست جلوي دزدي هاي علني آقاي ....را بگيرد . تحقيق و تفحص از خودرو سازها چه شد ؟
  • محمد ۰۸:۳۵ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۹
    0 0
    الحمدالله از همون چین خودرو وارد کنند و بفروشند به مردم هزار برابر بهتره تا از این دو شرکت .... مردم خودرو بخرند
  • داود اسدی ۱۰:۰۱ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۹
    0 0
    در کنار گوش ما ترکیه را ببینید که خودرو سازی را رها و صرفا به واردات خودرو پرداخته است که این امر نه تنها به کاهش تصادفات> مصرف کم> ورود ده ها شرکت خارجی برای سرمایه گذاری و راه اندازی شرکت های متعدد داخلی و در نتیجه اشتغال انجامیده است مردم را نیز راضی نگه داشته است . مطمئن باشید نرخ اشتغالی که واردات ماشین به کشور ایجاد می کند از نرخ اشتغال در صنایع ماشین سازی بسیار بالا خواهد بود چرا باید ملت ایران اتوموبیل های غیر استاندارد تولید داخل را سوار شود و در حسرت اتومبیل های خوب خارجی باقی بماند. دولت باید با دادن دو سهمیه ورود اتومبیل به کارگران کارخانه های خود رو سازی و پاداش پایان خدمت به آنها زمینه خروج داوطلبانه آنان از صنایع خود رو سازی را فراهم آورد و زمینه اشتغال آنان را در شرکت های اقماری ورود و یا مونتاپ اتومبیل فراهم سازد. خدائی این مطلب را اگر با منافع شما نیز سازگار نیست سانسور نکنید تا به گوش مسئولین برسد
  • reza ۱۰:۳۹ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۹
    0 0
    خصوصی سازی هست یاشخصی سازی مثل دوران سازندگی واصلاحات دوباره شروع شد تبریک میگم
  • ۱۰:۴۷ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۹
    0 0
    چرا نمیفهمی یعنی چند میلیون بیکار
  • علی ۱۱:۳۶ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۹
    0 0
    صبر ایوب
  • ۱۳:۱۵ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۹
    0 0
    برای نجات صنعت خودرو سازی باید از غروی استفاده کامل شود. ایشان یکبار ایران خودرو ورشکست را زنده کرد باز هم می تواند.
  • آشنا ۱۳:۳۳ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۹
    0 0
    شركتي كه بعد از پنجاه سال نتوانسته به خود كفاي برسد بهتر است كه درش گل بگيرند براي مونتاژ كردن ماشين هاي چيني وپول كلان ازمردم يك ماشين پانزده مليوني را به سي پنج مفرشند حالا ميگويند ورشكست ميشود
  • بلوچ ۱۴:۱۳ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۹
    0 0
    کاملا باهات موافقم
  • ۱۴:۳۵ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۹
    0 0
    شکلات مینو هم یادمون نره که صاحبانشو به سکته کشوندیم با ملی کردنش .
  • ۱۵:۱۴ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۹
    0 0
    نزدیک است صبر داشته باش.
  • Populism ۱۵:۳۱ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۹
    0 0
    يعني چي .....
  • نود دقيقه ۱۵:۳۱ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۹
    0 0
    يعني چي ....
  • علی ۱۵:۵۰ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۹
    0 0
    ناشناس 10:47 جان، بیکاری بهتره یا مرگ ناگهانی!!؟؟
  • ۱۵:۵۴ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۹
    0 0
    خبر رسیده است که غروی به ایران خودرو بر میگردد تا صنعت خودرو را زنده کند.
  • حامد ۱۵:۵۴ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۹
    0 0
    دارن غنایم رو تقسیم می کنند
  • ۱۵:۵۸ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۹
    0 0
    فعلا باید ابتدا مدیریت ها اصلاح شوند وجلوی رانت خواری آقایان مستقر فعلی گرفته شود بعدا تحقیق و تفحص انجام و به سزای اعمال خود برسند.
  • ۱۶:۰۷ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۹
    0 0
    به عنوان یک کارشناس قدیمی صنعت خودرو که البته بازنشسته شدهام می گویم که صنعت خودروی ما دارای پتانسیل بسیار بالایی می باشد و براحتی میتواند دو میلیون دستگاه تولید صادرات 150 هزار دستگاه و اشتغال 2 میلیون نفر را داشته باشد. پس با انتخاب مدیر لایقی همچون غروی در این راه اقدام کنیم.
  • محسن ۱۶:۱۸ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۹
    0 0
    ظاهرا یک حرکت انحرافی است که مدیر عامل جدید را در بن بست کاری بگذارند. اگر به دنبال فراهم کردن نقدینگی بودند بهتر بود سهام بانک پارسیان را می فروختند نه ایران خودرو دیزل و سایر شرکتهای که با مدیریت آقایان ورشکست شده است.
  • مهر ۱۶:۵۱ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۹
    0 0
    مطمئنا بهترين گزينه تيم غروي و ويسه ميباشد تا بتوان اين صنعت را نجات داد.
  • مهر ۱۶:۵۴ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۹
    0 0
    متاسفانه باز آقايان دارندبا مجلس لابي ميكنند كه در ....بمانند .!!!!
  • ۱۷:۴۹ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۹
    0 0
    خودرو سازان از سیری می نالند!
  • محسن ۲۱:۵۱ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۹
    0 0
    کامل نگفتی: زرشک پلو با محسن
  • ۲۳:۲۶ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۹
    0 0
    کفش بلا ملی که وضعش خوبه
  • ۰۴:۴۸ - ۱۳۹۲/۰۵/۳۰
    0 0
    به اصطلاح خودرو سازی که در اصل مونتاژ کار هست و تمام قطعات رو از خارج می خره و مونتاز می کنه و تحویل مشتری میده و با هر تحریمی هم کلی می کشه روش و اصلا هیچ علاقه ای به خودکفایی بومی سازی تحقیق و توسعه و ساخت خودروهای یورو پنج و شش و هفت نداره
  • پشیمان از خرید ۱۲:۳۱ - ۱۳۹۲/۰۵/۳۰
    0 0
    لازم نیست مرده رو زنده کنه ، سیل عظیم مردم از خودروها و مدیران این شرکتها ناراضی اند، بهترین کار اینه یه لگد هم بزنند روش بره زیرتر . میدونید چرا : بنده یه ماشین از ایران خودرو گرفتم بعد از یه مدت موقع بازندگی شدید دیدم کف اتاق ماشین حتی در حالت پارک پر آب میشه برای اینکه محل آب دادن معلوم بشه در هوای سرد مجبور بودم چند وقت بدون صندلی با موکت کنار زده رانندگی کنم حتی خانواده ام برای سوار شدن مشکل داشتند تا کف خشک بشه گاهی موکتها یخ می بست ،نمیشد کاری کرد موکتها همه خیس بود و واقعا آب داخلش تاقوزک پا رو میگرفت عین قایق . هر جابردم همه جوره سرگیجه زدند درست نشد صافکار رفت داخل از بیرون آب ریختیم درهارو رگلاژ کردیم نوارهارو تعویض کردیم نشد شیشه بری چسب از داخل شیشه ها زد نشد آخرش یه باطری ساز گفت باید علاوه بر صندلیها و موکت کف کل داشبورد را باز کنی معلوم بشه از کجا آب میده این کار را کردیم آب رو با یک ظرف رو شیشه جلو یکدفعه خالی میکردیم بعد از یک ثانیه از زیر پای راننده زیر داشبورد آب زیادی وارد اتاق میشد صافکار دید اتاق یه سوراخ فابریک زیر داشبورد داره که متاسفانه برادران ایران خودرو زحمت نکشیدند یک لاستیک آب بندی رویش بذارند خلاصه موکت داغون ، بعضی قطعات تودوزی چون زمستون بود برای جازدن شکست و بالای پانصد هزار تومان هم پیاده شدم و یک ماه الاف و کلی رفت و آمد و اعصاب داغونی !!!
  • ۱۲:۳۸ - ۱۳۹۲/۰۵/۳۰
    0 0
    فرصتی دیگر نیست. این شاید آخرین فرصت نجات صنعت خودرو باشد.
  • محسن ۱۴:۴۶ - ۱۳۹۲/۰۵/۳۰
    0 0
    وای! خدا خیرت بده علی... هرچی نگاه میکنم صبر عیوب چیه دیگه؟ یک اصطلاح جدیده؟ نه! بذار بیشتر برم سرچ بدم چه اصطلاحیه؟ ...... . . . بعدش یه خورده پایین تر رفتم دیدم نوشتی صبر ایوب.... کلی خندیدم علی خان.
  • محسن ۱۴:۴۹ - ۱۳۹۲/۰۵/۳۰
    0 0
    وای خدا، تازه این یک شرکتشه... مدیرانی که اسم خودشون رو میذارن مدیر... به نظرتون اینا یکبار، فقط یک بار رفتن نهج البلاغه رو تا آخر بخونند؟ بفهمند که وقتی مدیر و کاردار و کاربلد آحادی از کارگران میشی، یعنی چه؟ چه اصولی رو بایستی بلد باشی؟ به نظرتون کجا داریم میریم؟
  • دقیقه نود ۱۴:۵۲ - ۱۳۹۲/۰۵/۳۰
    0 0
    ها؟ چی شده؟ بی خیال بابا اینهم یک بادی بود وزید...
  • ۲۰:۴۹ - ۱۳۹۲/۰۵/۳۰
    0 0
    1 ساله پوله منو خورده سایپا میگه قطعه نداریم خب برا چی 80 میلیون پول منو گرفتین پس من به کی باید شکایت بکنم
  • نوری ۲۱:۵۱ - ۱۳۹۲/۰۵/۳۰
    0 0
    بله روحانی هم شاه سلطان حسین اقتصاد مادر مرده این مملکته
  • نوری ۲۱:۵۳ - ۱۳۹۲/۰۵/۳۰
    0 0
    ناشناس عزیز ، آدم با سوادی هستی اما باورکن یک کدام از اینهایی را که نوشتی نه روحانی می فهمه نه کابینه مابینه اش . آنها همینطور هردمبیلی کار می کنند فقط قشنگ حرف میزنند همین
  • ۱۱:۳۹ - ۱۳۹۲/۰۵/۳۱
    0 0
    چین که صنعتش تازه رشد کرده،‌خودروهایی تولید میکنند که تازه کارخانجاتش یکسال الی 5ساله تأسیس شده و بهترین کیفیت رو میسازند. ایران خودرو و سایپا و ... ایران، بعد چندین دهه هنوز به این رشد نرسیده اند و دلیلش بی کفایتی مدیرانش و اینکه مدیران رو کسانی انتخاب میکنند که فقط بلد باشه امضا کنه،‌یک استاد یا کارشناسی که در این مقوله درس خونده رو بعنوان مدیر انتخاب نمیکنند واقعا جای تأسفه
  • ۱۶:۳۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۴
    0 0
    خب چه دلیلی داره هزینه های خودشو کم کنه حقوق میلیونی به مهندسین و ناظرا واحد ها با پراکنگی جغرافیایی و هزینه بر و سیاست دامپینگ غیر ضروری

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس