کد خبر 238308
تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۲:۵۱

دولت ویتنام اعلام کرده بود نمایش فیلم «بازیهای گرسنگی» که جدال مرگ میان گروهی از نوجوانان است ، متناسب با روحیات مردم کشور ویتنام نمی باشد . اداره سانسور ویتنام نمایش سه گانه این فیلم را ممنوع کرده است.

به گزارش سرویس فرهنگی مشرق، دلایل متعددی برای جلوگیری از اکران یک فیلم در کشورهای دیگر وجود دارد. این دلایل می تواند از سکانسهای خشونت آمیز گرفته تا مفهومی سیاسی – اجتماعی که در آنسوی مرزها تعریف نشده است.

در این گزارش سینما خبر با فیلمهایی آشنا شوید که در برخی کشورها اجازه اکران نگرفته اند.

«روانی»‌(Maniac)

«نیوزلند» تمایلی به اکران فیلم جدید «فرود و باگینز» (الیجا وود) ندارد. روانی فیلمی سرشار از صحنه های خشونت بار قتلهای سریالی است و اداره سانسور نیوزلند آن را برای طبقات اجتماعی این کشور مناسب نمی داند.

 

بازیهای گرسنگی (Hunger Games)

دولت ویتنام اعلام کرده بود نمایش فیلم «بازیهای گرسنگی» که جدال مرگ میان گروهی از نوجوانان است ، متناسب با روحیات مردم کشور  ویتنام نمی باشد . اداره سانسور ویتنام نمایش سه گانه این فیلم را ممنوع کرده است.

«زولندر» (Zoolender)

این فیلم در کشور مالزی مجوز اکران نیافت. «بن استیلر» در بخشی از این فیلم رویای کشتن نخست وزیر مالزی را در سر دارد.

«مرگ شیطان» (The Evil Dead)

نمایش نسخه جدید کمدی ترسناک «مرگ شیطان» در سنگاپور ممنوع شد. گزارشهایی از تکه تکه شدن زبان دختری که تحت تأثیر فیلم قرار گرفته بود ، منتشر شد .

«میلک» (Milk)

نمایش تراژیک زندگینامه «هاروی میلک» با بازی «شان پن»‌ ، در «ساموآ»‌ مجوز اکران نیافت. این فیلم مغایر عقاید مسیحیت و فرهنگ مردم «ساموآ» بوده است.

(2012)

فیلم (2012) در کره شمالی شانس اکران نداشت. چرا که «کیم جونگ ایل» رهبر کره شمالی سال 2012 را سال خوش شانسی نامیده بود و نمایش این فیلم بطلانی بر سخنان او بود. همچنین فروشندگان کپی های قاچاقی این فیلم در کره شمالی دستگیر و جریمه می شدند.

«بُرات» (Borat)

تا قبل از نمایش این فیلم بسیاری نمی دانستند که کشوری به نام قزاقستان وجود دارد.

«اره 4» (Saw IV)

پس از نمایش 3 قسمت از این فیلم خشن ، کشورهای اکراین و تایلند نمایش عمومی قسمت چهارم را به خاطر صحنه های خشن بی پروا ممنوع کردند.

«جدا مانده» (The Departed)

«جدا مانده» فقط به خاطر یک سکانس هرگز در چین قدم نگذاشت . در این سکانس کاراکتر «جک نیکولسون» با مأموری که برای مقامات چینی کار می کند ، ملاقات کرده و کیفی پر از پول پرداخت می کند تا تراشه ای اطلاعات فوق سری تسلیحات هسته ای که توسط چینیها طراحی شده ، خریداری کند.

«دزدان دریایی کارائیب 3»

نقش بازیگر چینی «چو یون فت» در این فیلم بسیار منفی بود که در نهایت در چین مجوز اکران نیافت تا این بخش سانسور شد.

«پرسپولیس»

این انیمیشن به خاطر توهین به اسلام در کشورهایی همانند ایران و لبنان حق اکران نیافت.

«منطقه 9» (District 9)

مقامات کشور  نیجریه این فیلم را توهین به خود تلقی کردند. بنابر بیانات وزیر اطلاعات نیجریه «منطقه 9» نمایانگر مردم نیجریه است که آنان را جنایتکارانی آدمخوار معرفی می کند. او نمایش این فیلم را در نیجریه ممنوع و استودیوی سونی را وادار به عذرخواهی کرد.

«هزار پای انسانی 2» (The Human Centipede 2)

از آنجا که این فیلم توهینی به بشریت است در کشورهای متعدد همچون انگلستان ، نیوزلند ،‌استرالیا اکران نشد و در بسیاری از کشورها معرفی هم نشد.

 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس