پليس سان ‌فرانسيسکو به يک معلول که بر روي صندلي چرخدار خود نشسته بود شليک کرد. يکي از رهگذران با استفاده از دوربين موبايل خود از اين صحنه فيلمبرداري کرده است.

به گزارش خبرنگار مشرق، چند نفر از ماموران نيروي پليس سان ‌فرانسيسکو، به يک معلول که بر روي صندلي چرخدار خود نشسته بود و در حال عبور از خيابان بود، در حضور مردم شليک مي کنند. فيلم حاضر که توسط يکي از شهروندان آمريکايي حاضر در صحنه، فيلمبرداري شده است از اين اقدام پليس آمريکا پرده برمي دارد . 

همانطور که در تصوير ديده مي‌شود يک افسر پليس با استفاده از يک اسلحه به اين فرد شليک مي‌کند و پس از آن فرد مظنون چاقوي خود را به زمين مي‌اندازد. چند لحظه بعد، مجددا پليس با کلت کمري به وي شليک مي‌کند. اين حادثه در ساعت 10.15 صبح و در تقاطع خيابان‌هاي دهم و خيابان هاوارد، جنب ساختمان بهداشت عمومي سان فرانسيسکو اتفاق افتاد.
جرج گاسکان رئيس پليس سان فرانسسکو، در توجيه اين اقدام وحشيانه نيروهاي پليس خود، پس از پخش اين فيلم، در کنفرانس خبري اعلام کرد: «بايد اين فيلم را در بافت خودش بررسي کنيم. ما با فردي مواجه‌ايم که از خود رفتار خشن نشان مي‌دهد. وي چاقو داشت و يکي از افسران ما را با آن زخمي کرد. در اين فيلم ظاهرا وي چاقو را مي‌اندازد ولي افسران ما نسبت به حرکات او از خود واکنش نشان دادند. آنچه افسران ما مشاهده مي‌کنند با آنچه که اتفاق مي‌افتد مي‌تواند متفاوت باشد».

اين ادعاي رييس پليس سان فرانسيسکو، مبني بر اينکه فرد معلول يکي از افسران مسلح پليس را زخمي کرده است در فيلم مشاهده نمي شود. آنها همچنين بيان کرده‌اند که اين فرد معلول با چاقوي خود يک پليس را زخمي و چند ماشين پارک‌شده را پنچر کرده است.
مقامات پليس سان فران‌سيسکو اظهار داشته‌اند که حال مظنون و افسر زخمي‌شده خوب بوده و جراحات وارده کشنده نمي‌باشد.
به گفته پليس، آنها در ابتدا براي کنترل اين معلول، قبل از شليک از اسپري اشک‌آور نيز استفاده کرده اند.

يکي از کارکنان ساختمان بهداشت عمومي اظهار داشته است، که وي در اوايل صبح اين مرد ويلچرسوار را ديده است که به در حالتي «بسيار آشفته» در حرکت بوده است. به گفته اين کارمند، فرد معلول حدود 50 سال سن داشته و يک بازديدکننده روزمره اين مرکز مي‌باشد که به بيماران روحي رواني خدمات مي‌دهد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس