کد خبر 233715
تاریخ انتشار: ۲۹ تیر ۱۳۹۲ - ۱۲:۰۶

با احکام جداگانه مدیر مرکز آفرینش‌های ادبی حوزه هنری «محمدحسین جعفریان» مسئول دفتر ادبیات فارسی زبانان و «صادق کرمیار» مسئول کارگاه قصه و رمان مرکز آفرینش‌های ادبی حوزه هنری شد.

به گزارش سرویس فرهنگی مشرق به نقل از فارس، علیرضا قزوه مدیر مرکز آفرینش‌های ادبی حوزه هنری طی احکام جداگانه‌ای «صادق کرمیار» را به سمت مسئول کارگاه قصه و رمان مرکز آفرینش‌های ادبی حوزه هنری و «محمد حسین جعفریان» را به سمت مسئول دفتر ادبیات فارسی زبانان» منصوب کرد.
 
* «صادق کرمیار» مسئول کارگاه قصه و رمان مرکز آفرینش‌های ادبی حوزه هنری شد

 
علیرضا قزوه در حکم صادق کرمیار آورده است: نظربه تجارب ارزنده جنابعالی درعرصه نویسندگی و خلاقیت‌های ادبی و نیزچند دهه حضور موفق در عرصه‌های ادبیات متعهد، دفاع مقدس و رسانه، جنابعالی را به سمت مسئول کارگاه قصه و رمان مرکز آفرینش‌های ادبی حوزه هنری انتخاب می‌کنم.
 
وی دربخش دیگری از این حکم آورده است: امید است با حضور مستمر در این کارگاه و با بهره گیری از نیروهای ارزشی و متعهد، شاهد شکوفایی هر چه بیشتر هنر نویسندگی و بالندگی روز افزون داستان و رمان انقلاب باشیم .
 
صادق کرمیار نویسنده، کارگردان و فیلمنامه نویس کشور متولد 1338 درتهران است. وی مسئول ویژه نامه «اطلاعات جبهه» در مناطق جنگی در سال‌های  65 و 67 بود واز سال 72 تا 75 مسئول صفحه ادبی «جوانه‌های اندیشه» روزنامه اطلاعات و همچنین معاون سردبیر نشریه سینمایی «مردم و سینما» وابسته به بنیاد سینمایی فارابی بوده است . وی با نوشتن کتاب‌ها و کارگردانی سریال‌هایی همچون «یک روز قبل» شناخته می شود.
 
از کتاب‌های وی می‌توان به مجموعه داستان‌های جنگ «فریاد در خاکستر» در سال 69 ، مجموعه داستان نوجوان «انتقام در اردوگاه» ، رمان «نامیرا» در سال 88 ، رمان «غنیمت» در سال 89 ، رمان « دشت‌های سوزان» در سال 90 را اشاره کرد.
 
وی فیلمنامه‌های سینمایی «اشک کوسه» در سال 73 ، «سجده بر آب» در سال 75 ، «جان سخت» در سال 76 را  به نگارش در آورده است.
 
این نویسنده برجسته کشور تا به حال درچندین جشنواره ادبی وسینمایی مقام های ارزشمندی را از آن خود کرده است .
 
* «محمد حسین جعفریان» به سمت مسئول دفتر ادبیات فارسی زبانان منصوب شد
 
علیرضا قزوه دراین حکم آورده است: با عنایت به تجارب موفق جنابعالی درعرصه‌های فرهنگی کشورهای فارسی زبان و ضرورت توجه جدی و حمایت همه جانبه از ادیبان این کشورها و همدلی و همراهی هرچه بیشترادیبان ایرانی با آنان، به سمت مسئول دفتر ادبیات فارسی زبانان مرکز آفرینش‌های ادبی حوزه هنری انتخاب می‌شوید. امید است با حضور مستمر و خلاقیت‌های آن فرهیخته گرامی، شاهد شکوفایی هرچه بیشترادبیات فارسی زبانان و همدلی و همراهی روز افزون این ادیبان در کشورهای مختلف باشیم.
 
محمد حسین جعفریان متولد 1346 درمشهد است وی شاعر، مستند ساز، روزنامه نگار و خبرنگار جنگ است که دو دوره رایزن فرهنگی ایران در افغانستان بوده است. بیشتر شهرت جعفریان از شعرهای بلند و نیز گزارش‌ها و مستندهایش از( کوزوو، پاکستان ، کشمیر، عراق، لبنان و... ) به ویژه ساخت مستند معروف «حماسه ناتمام» یا «شیر دره پنجشیر» از زندگی احمد شاه مسعود است.
 
وی درسال 72 درشمال شرق افغانستان مجروح و از یک پا فلج شد. جعفریان یکی ازمعدود خبرنگاران جهان است که با ملا محمد عمر رهبر طالبان دیدار داشته است او از کارشناسان خبره ایرانی درامور افغانستان است .
 
از کتاب‌های وی می‌توان به: در حاشیه شط ، پنجره‌های رو به دریا، فریادی پشت پنجره جهان، شانه‌های زخمی پامیر، شیری در قفس 902 اشاره کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس