کد خبر 231571
تاریخ انتشار: ۲۲ تیر ۱۳۹۲ - ۱۱:۲۵

«سیدمسعود اطیابی» در یادداشتی در واکنش به بیانیه اخیر «احمدرضا درویش» نوشت: آقای درویش! تجربه بیانیه دوهزار نفری قبلی را که فراموش نکرده‌اید؟ به کجا رسید؟ با آن همه امضای زندگان، درگذشتگان و اسامی ناشناخته سینما!

به گزارش سرویس فرهنگی مشرق به نقل از  فارس، روز گذشته «احمدرضا درویش» در واکنش به اتفاقات چند روز گذشته و تشکیل تشکل جدید خانه سینما از سوی صنوف قانونی سینمای ایران بیانیه‌ای را صادر کرد که در بخشی از آن آمده بود:«این تدبیر نابخردانه در پی آن است که مسئولان، آینده‌ی سینما را در برابر دو صنف قرار دهند و سهم نداشته‌ی خود را از آنان مطالبه کند.
 
در این شرایط گرچه عملکرد و عکس‌العمل هیات مدیره قابل تحسین است، لکن انفعال و بسنده کردن به رفتار هیات مدیره، کافی نیست. وقت آن است که صدا و فریاد کلیه‌ی آحاد اصناف به گوش همگان برسد تا آنان که نابودی سینمای ایران را در سر می پرورانند بدانند که آب در هاون می‌کوبند.فریاد سینماگران در قالب بیانیه‌ای با هزاران امضا نتایج ذیل را در پی خواهد داشت.هزینه‌ای سنگین برای فرصت طلبان و اصناف دولت‌ساز در پی خواهد داشت».
 
بر اساس این گزارش، در پی انتشار این بیانیه «سید مسعود اطیابی» کارگردان و تهیه کننده سینما و عضو هیئت مدیره سابق خانه سینما متنی را در اختیار بخش سینمایی فارس قرار داده است.
 
در این یادداشت آمده است:جناب احمدرضا درویش عزیز،نوشتار جنابعالی راکه از همکاران مورد علاقه و دوست داشتنی بنده هستید ، را در یکی از رسانه های خبری ملاحظه کردم. برایم سخت است که شما را در نگارش این متن اینقدر عجول می‌بینم . اما چون عزیزتان می‌دارم و برایتان اهمیت قائل هستم، به عنوان یک همکار کوچکتر و البته دوست قدیمی که اتفاقا لحظه‌های نابی را در کنارت بودم، می‌خواهم چند نکته را در باب موضوع نوشتارت متذکر شوم .
 
 در ادامه این یادداشت می خوانیم:اولین نکته‌ای که مطرح کردید ، عملکرد و عکس‌العمل‌های تحسین برانگیز هیات مدیره است. بنده از شما می خواهم بعداز مطالعه بیشتردر رفتار و عملکرد هیات مدیره، بخش‌های تحسین برانگیز وان عملکردی که عموم واحاد اهالی سینما از ان بهره برده باشند را واضح تر بیان کنید.این کار کمک می‌کند تا آنهایی که می‌خواهید متنی را امضا کنند ، مانند شما بدانند که از چه چیزی دفاع می کنند.
 
اطیابی خطاب به درویش نوشته است: نکته دیگری که مطرح کردید، تدبیر نابخردانه طرف مقابل شماست که اظهار نمودید در پی‌آنند تا مسولین آینده سینمایی را دربرابر دو صنف قرار دهند.در اینجا تعجب می‌کنم از تدبیر عجیب‌تر شما که پیشنهاد دادید فریاد سینماگران در قالب یک بیانیه با امضای هزاران نفر تجلی پیدا کند.
 
در ادامه این یادداشت آمده است: آیا می‌دانید پیامد این حرکت اگر انجام شود، مسئولان آینده سینما را بیش از آنکه مقابل دو صنف مشخص قرار دهد، در مقابل چندین گروه و طیف متضاد هم قرار می‌دهد؟ گروهایی چون امضا کنندگان بیانیه شما و گروه دوم امضا کننده بیانیه مقابل شما و وسیع‌تر از این دو گروه ، کسانی‌ که نه بیانیه شما را امضا کرده‌اند و نه بیانیه طرف مقابل شما را، که لابد به زعم طرفین این گروه سوم باید فراموش شوند.
 
براساس این گزارش، اطیابی در ادامه به درویش متذکر شده است:آقای درویش، تجربه بیانیه دو هزار نفری قبلی را که فراموش نکرده اید؟ به کجا رسید؟ با آن همه امضای زندگان و درگذشتگان و اسامی ناشناخته سینما.
 
در ادامه می‌خوانیم:اگر بنا باشد هریک از طرفین برای بیانیه خود اینگونه امضا جمع کنند، باید اهالی خانه سینما را بیش از پانزده هزار نفر در نظر بگیریم که این بی راه هم نیست. به همان بیانیه یک بار نظر کنید خواهید دید که حداقل نام بیش از سه هزار نفر از اعضای مشخص خانه سینما وجود ندارد.آیا شما چنین بیانیه‌ای را مد نظر دارید؟ پس بیایید و این تدبیر خام راکنار بگذارید و اگر می‌توانید طرحی نو دراندازید ، طرحی که بتواند همکاران را تشویق به گشایش خانه‌ای پر امید برای همه بکند همان همکارانی‌که خانه سینمای پیشین ‌آنها را متفرق کرد و اکنون این آحاد سینماگران دیکر به هر قیمتی خانه سینمای جدیدی مانند آنرا هم نمی‌خواهند.
 
در بخش پایانی یادداشت اطیابی خطاب به درویش آمده است: یادمان نرود که به دوران پیری در حال نزدیک شدنیم و آینده مبهم برای آحاد سینماگران به دغدغه آزار دهنده تبدیل شده است و البته به استثنای بعضی‌ها که قطعا وضعشان متفاوت از احاد است و من امیدوارم که شما جزو ایشان نباشید.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس