از تکرار سناریوی مضحک برای مصادره انتخابات، تا تلاش مجدد برای کم کردن انگیزه حضور مردم و تخریب نامزدهای اصولگرا. مطرح کردن دوباره هاشمی رفسنجانی به انگیزه کم کردن حضور مردم در انتخابات از آخرین دست و پا زدن های رسانه‌های ضد انقلاب و بیگانه فارسی زبان برای جلوگیری از اتفاق حماسه سیاسی در کشور بود.

مشرق در ادامه رصد اخبار و تحلیل‌های رسانه‌های ضد انقلاب و بیگانه فارسی زبان درباره انتخابات، در این یادداشت نیز به بررسی خطوط این رسانه‌ها در چند روز گذشته می‌پردازیم:

تکرار سناریوی مضحک مصادره انتخابات

رسانه‌های ضد انقلاب و بیگانه فارسی زبان این بار هم به مانند روزهای گذشته، سناریوی مصادره انتخابات را در ابعاد وسیع پی گرفتند.

درباره سناریوی اتخاذ شده توسط این رسانه‌ها در روزهای گذشته نیز توضیحاتی ارائه شد که می‌توان برای آگاهی از این سناریو و اهداف آن به این لینک مراجعه کنید.

رسانه‌های ضد انقلاب که دریافته اند انتخابات پیش رو با استقبال گسترده مردمی رو به رو خواهد شد، از هم اکنون تلاش دارند تا حضور مردم در انتخابات را به معنای تایید نظام قلمداد نکرده و هدف مردم را به نظر خود تفسیر کنند.

به عنوان نمونه سایت کلمه در تحلیلی جالب نوشته است که در غیبت " انتخابات آزاد " بازهم بسیاری از سبزها در انتخابات شرکت خواهند کرد!! چگونه است که این افراد هم قائل به رویکرد نظام در تقلب در انتخابات هستند و هم می‌دانند که رأی در انتخابات به معنای تایید نظام است و هم رأی می‌دهند؟؟ البته این تناقضات را خود آنان باید پاسخ بدهند؛ هرچند که مشخص است حال که آنان دریافته اند حضور مردم در انتخابات و تایید نظام، حماسه ای سیاسی خواهد بود، از هم اکنون تلاش کرده اند تا خود را نیز موثر در رأی و از سویی هم حضور پرشور را به نفع خود مصادره کنند.


سایت کلمه در این یادداشت نوشته است که در غیبت " انتخابات آزاد " بازهم بسیاری از سبزها در انتخابات شرکت خواهند کرد!! چگونه است که این افراد هم قائل به رویکرد نظام در تقلب در انتخابات هستند و هم می‌دانند که رأی در انتخابات به معنای تایید نظام است و هم رأی می‌دهند؟؟

در حالی که رهبر انقلاب به صراحت عنوان کردند که رای به هریک از نامزدها، رأی به جمهوری اسلامی است، و ضد انقلاب هم دریافت که این آراء کثیر، آن هم به معنای رأی به جمهوری اسلامی برای آنان بسیار گران تمام خواهد شد، از این رو تلاش گسترده ای را آغاز کرده اند تا اینگونه به مخاطبان القا کنند که رای در انتخابات بیشتر به معنای " نه " به نظام جمهوری اسلامی است.

طبیعی است که ضد انقلاب نمی‌تواند این سناریو را تایید و اثبات کند؛ چرا که آنها هر کاری هم کنند با تدبیر رهبر انقلاب نمی‌توانند به نتایج خاص خود برسند؛ از این رو هر چه هم تلاش کنند که این رأی دادن را به نحوه خاص خود تفسیر کنند، باز هم نمی‌توانند این را فراموش کننند که از دیدگاه رهبر انقلاب این رأی ها به معنی رأی به نظام است؛ یعنی آن‌ها مجبورند در زمینی بازی کنند که رهبری انقلاب با تدبیر خود آن را پیش‌تر به تسخیر انقلاب در آورده اند.

به همین خاطر است که این رسانه‌ها هرچه هم تلاش می‌کنند نمی‌توانند این سناریوی مضحک خود را به مخاطبان بقبولانند؛ از سویی دعوت به عدم حضور می‌کنند و از سویی دیگر حضور گسترده را " نه " به نظام تفسیر می‌کنند.

اکبر گنجی نیز در تحلیل خود به حضور پرشور مردم تلویحا اعتراف کرد و تلاش زیادی کرد تا سناریوی فوق را به اثبات برساند.



دست و پازدن‌های اکبر گنجی برای مصادره حضور حماسی مردم در انتخابات؛ تکرار همان سناریوی بی.بی.سی

اکبر گنجی در تحلیل بلند بالای خود در نهایت تلویحا اعتراف کرده است که انتخابات پرشوری پیش رو خواهد بود؛ تلاش‌های او نیز برای اثبات سناریوی مضحکی که بی.بی.سی به راه انداخت، تلاشی بیهوده است.


اعتراف صریح گنجی به حضور پرشور مردم در انتخابات؛ این اعتراف این معنی را هم دارد که تمامی سناریوها و تلاش‌های ضد انقلاب برای کمرنگ کردن حضور مردم در انتخابات ناکام بوده است.

گنجی به صراحت نوشته است که اکثریت مردم در انتخابات شرکت خواهند کرد؛ هر چند که در ادامه سعی دارد که بگوید این امر مشروعیتی برای نظام نمی‌آورد! همین کسانی که تا دیروز دنبال عدم شرکت در انتخابات بوده و عدم حضور را نشانه‌ای از عدم مقبولیت هم توصیف می‌کردند حال که دریافته اند حضور مردم حماسی و اکثریتی خواهد بود، تحلیل خود را تغییر داده اند. البته این را هم باید اضافه کرد که این اعتراف این معنی را هم دارد که تمامی سناریوها و تلاش‌های ضد انقلاب برای کمرنگ کردن حضور مردم در انتخابات ناکام بوده است.


تخریب چهره رهبر انقلاب؛ هم برای کاهش اعتماد به نظام هم کاهش حضور مردم در انتخابات

این رسانه‌ها در تلاش هستند که در عین حال که قصد دارند حضور حماسی ملت در انتخابات را به نفع خود مصادره کنند، اما باز هم از هیچ کوششی در مسیر کم کردن حضور مردم در انتخابات و همچنین کاهش اعتماد مردم به نظام فرو گذار نمی‌کنند.

این رسانه‌ها چند روزی هست که برای رسیدن به اهداف خود و کاهش اعتماد مردم به نظام و زیر سوال بردن سلامت انتخابات، وارد این سناریو شده اند که رهبری و نقش ایشان در انتخابات ریاست جمهوری آینده را بسیار پررنگ نموده و در عین حال رای مردم را فرمایشی توصیف کنند.

بی.بی.سی مدت‌هاست که تلاش بسیاری را برای تخریب چهره رهبر انقلاب و انتخابات آزاد در ایران آغاز کرده است؛ این حملات در روزهای اخیر به شکلی عریان تر و با شدتی بیشتر صورت می‌گیرد؛ تصویر فوق مربوط به برنامه تلویزیونی بی.بی.سی در این باب است؛ جالب است که نوشته شده رهبر ایران گفته نظرش را به کسی تحمیل نمی‌کند؛ حال آنکه ایشان فرموده بودند که هیچ کس از نظرشان آگاه هم نیست چه برسد به اینکه بخواهند تحمیل کنند!

سردمدار این سناریو بازهم بی.بی.سی است؛ این رسانه که از مدت‌ها قبل و از همان ایام انتخابات سال 88 تلاش کرد تا انتخابات ایران را غیر آزاد و نقش رهبری انقلاب در انتخابات ریاست جمهوری را پر رنگ جلوه دهند. این رسانه‌ها اکنون با شدت و غلظت بیشتری زمان‌های بسیاری را اختصاص به همین امر داده و از هر چیزی برای اثبات این سناریوی خود استفاده می‌کنند.

این رسانه‌ها دیگر اخبار انتخابات را نیز چنان انتشار می‌دهند که القای این مطلب که مردم و روحانیون هم رهبری آیت‌الله خامنه‌ای را قبول ندارند صورت بگیرد؛ برای نمونه رادیو فرانسه خبر مربوط به جلسه جامعه مدرسین در مورد انتخاب اصلح را به گونه ای انتشار داد که القای عدم مقبولیت رهبر انقلاب نزد بزرگان حوزه را به مخاطب القا کند.




سایت رادیو فرانسه اخبار مربوط به جلسه جامعه مدرسین در مورد دکتر ولایتی را با عنوان " مشاور آیت‌الله خامنه‌ای " انعکاس دادند تا اینطور القا کنند که اعضای جامعه مدرسین با آیت‌الله خامنه ای اختلاف دارند

رادیو فرانسه اخبار مربوط به این جلسه در مورد دکتر ولایتی را با عنوان " مشاور آیت‌الله خامنه‌ای " انعکاس دادند تا اینطور القا کنند که اعضای جامعه مدرسین با آیت‌الله خامنه ای اختلاف دارند؛ حال آنکه اغلب نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری از رهبری حکم گرفته اند و تنها ولایتی نیست که مشاور رهبری است؛ استفاده از عنوان " مشاور آیت‌الله خامنه‌ای " در حقیقت برای همان سناریوی تخریب و القای عدم اعتماد به رهبری نظام رخ داده است.


مطرح کردن دوباره هاشمی؛ دست و پا زدنی برای کاهش حضور مردم

پس از رد صلاحیت هاشمی و برخورد منطقی و قانون‌مدارانه آیت‌الله هاشمی رفسنجانی با این اتفاق، ضد انقلاب که به اهداف خود از واکنش احتمالی هاشمی نرسیده بود، تلاش کرد تا با پوشش دادن گسترده این موضوع، پوچ بودن حضور در انتخابات و عدم انتخابات آزاد را مطرح کنند؛ این بار نیز این رسانه‌ها تلاش کردند تا با مطرح کردن دوباره این موضوع اهداف خود را پیگیری کنند.

سایت کلمه که هنوز هم چندان میل ندارد این موضوع را رها کند دو تیتر صفحه نخست خود را به همین موضوع رد صلاحیت هاشمی اختصاص داد؛ این تیتر زدن ها و انتشار دوباره این اخبار در راستای القای انتخابات غیر آزاد و تلاش برای کاهش حضور مردم در انتخابات صورت می‌گیرد:





سایت کلمه دو تیتر اصلی خود را به موضوع رد صلاحیت هاشمی رفسنجانی اختصاص داد؛ حرکتی در جهت هدف کلی کاهش حضور مردم در انتخابات


فائزه هاشمی که مسئولیت دوباره مطرح کردن این موضوع را برعهده دارد، تنها به ذکر اخبار مربوط به رد صلاحیت هاشمی بسنده نکرده است؛ بلکه به صراحت دیگران را نیز از حضور در انتخابات برحذر داشته است.

فائزه هاشمی این بار با جسارت تمام عنوان کرده است که انگیزه‌ای برای حضور در انتخابات نمانده است؟ معلوم نیست حال که پدر او در عرصه نیست چرا دیگر انگیزه‌ای نمانده است؟ آیا هر کسی که در انتخابات قصد رأی دادن دارد به این خاطر است که پدرش نامزد انتخابات است؟


فائزه هاشمی عنوان کرده است که رد صلاحیت پدرش انگیزه ای برای حضور در انتخابات را برای او باقی نگذاشته است؟

این در حالی است که خود آیت‌الله هاشمی چنین نظری به هیچ وجه ندارد

برای ملت ایران رد صلاحیت هاشمی به معنای بی انگیزه شدن برای انتخابات نیست؛ چه آنکه گذشت زمان نیز نشان داده است که هر چه به روز انتخابات نزدیک می‌شویم آمار حضور مردم در انتخابات بالاتر می‌رود؛ این را حتی دشمنان نیز دریافته اند و به همین دلیل است که در سناریویی مضحک قصد مصادره انتخابات را دارند. این در حالی است که خود آیت‌الله هاشمی نه تنها با نظام قهر نکرد و از بی انگیزه بودن در رای دادن سخن نراند، که حتی در حمایت از برخی نامزدها سخن گفته است.

البته فائزه هاشمی مواضع ضد انقلابی خود را اینگونه تکمیل کرده است که در انتخابات شرکت نخواهد کرد؛ اتفاقی که بی شک هیچ تاثیری در رأی دادن ملت ایران نخواهد داشت.

روز آنلاین، با ذوق و شوق خبر رأی ندادن فائزه هاشمی، موسوی خوئینی‌ها و تاج‌زاده را منتشر کرد

انتشار خبر رأی ندادن فائزه هاشمی، موسوی خوئینی‌ها و تاج‌زاده خوش‌حالی ضد انقلاب را در پی داشت. آنان از این اقدام به دنبال کاهش حضور مردم در انتخابات هستند؛ حضوری که قرار است به یاری خداوند حضوری حماسی باشد.


تخریب نامزد اصولگرا؛ این بار هم قالیباف و جلیلی

رسانه‌های ضد انقلاب و بیگانه فارسی زبان که از مدت‌ها قبل تخریب نامزدهای اصولگرا را در دستور کار قرار داشتند، با نزدیک شدن به انتخابات روند حملات به نامزدهای اصولگرا را افزایش دهند.

این بار برخی از این رسانه‌ها به تخریب دکتر قالیباف در انتخابات پرداخته و دست از رویکردهای توهین آمیز و تخریبی خود نسبت به نامزدهای اصولگرا – مخصوصا دکتر جلیلی و دکتر قالیباف - برنداشتند.

این سایت‌ها تلاش دارند تا از هر دستاویزی برای تخریب دکتر قالیباف و دکتر جلیلی بهره ببرند.


رادیو زمانه قالیباف را با عنوان " قاتل تهران " خطاب کرده و تلاش کرده است تا از او تصویری خطرناک ارائه کند؛ مدیریت قدرتمند قالیباف در تهران باید هم به مذاق ضد انقلاب خوش نیاید

البته انتظار هم همین است که رسانه‌های ضد انقلاب و بیگانه فارسی زبان نامزدهایی را که بیشتر گرایش به اصولگرایی و سابقه انقلابی دارند تخریب کنند. حضور قالیباف در ایام دفاع مقدس در جنگ تحمیلی در سمت فرماندهی و حضور در سپاه و ناجا، و جانبازی سعید جلیلی و گفتمان انقلابی او دلایل کافی برای تخریب این افراد از سوی ضد انقلاب است.

متاسفانه این بار کلماتی توهین آمیز برای این دو نامزد اصولگرا به کار گرفته شد.


سایت کلمه، در تخریب دکتر جلیلی توهین‌های بدی را علیه وی به کار گرفته است؛ تاکید جلیلی بر گفتمان انقلاب اسلامی باید هم انتظار چنین توهین‌هایی از سوی ضد انقلاب را داشته باشد

مشرق تلاش خواهد کرد تا مخاطبان گرامی را تا نزدیک شدن به روز انتخابات مدام در جریان طراحی‌های رسانه‌های ضد انقلاب قرار دهد؛ امید که حماسه ای سیاسی در 24 خرداد رقم بخورد


نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 19
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • یارغریب ۱۴:۰۲ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۲
    0 0
    فائزه هاشمی بوووووووق کیه؟ موسوی خوئنیی ها هم که در تخیلش فکر می کنه وارث انقلابه!!! دور از اندیشه امام اند و دارن اندیشه رو تحریف و مصادره می کنند!
  • ممقانی ۱۴:۴۵ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۲
    0 0
    وای برشما اگر همه از شما خوب بگویند
  • فدک ۱۴:۴۹ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۲
    0 0
    هیچ انتظاری نداریم یه عده منافق وضدانقلاب از اصولگرایان حمایت کنند مسئله اینجاست چرا از اصلاح طلبان حمایت می کنن؟!!! آقایان به اصطلاح اصلاح طلب برگردید به تاریخ انقلاب مراجعه کنید ببینید حضرت امام (ره)در این زمینه چی گفتند.
  • رسول ۱۵:۴۶ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۲
    0 0
    رای نمی دهید؟!! حضرات فیلشان یاد هندوستان کرده!! فائزه خانوم! جون بابات بیا رای بده، مرگ من! این تن بمیره!!
  • ۱۵:۵۹ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۲
    0 0
    کل اگر طبیب بودی سر خود دوا نمودی
  • ۱۶:۲۵ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۲
    0 0
    من رای می دهم
  • ۱۷:۱۱ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۲
    0 0
    کشف محموله سی‎دی «آژیر قرمز» با محتوای تخریب جلیلی بار دیگر دست دشمن را رو کرد
  • ۱۷:۱۳ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۲
    0 0
    حالا اگه این خانوم رای نده حتما قیامت میشه شما برو به هم بندات سر بزن رایت واسه خودت!
  • ابراهیم و سعید ۱۷:۱۶ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۲
    0 0
    رای نمیدین. آخ ناراحت شدم........ جون ما رای بدین
  • رضا ۱۸:۳۲ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۲
    0 0
    از جلیلی می ترسن وگرنه قالیباف تکنوکرات و ولایتی ای که NPT ای که حتی شاه امضا نکرده اون دائمی کرد که ترس نداره مشرق یا بهتره بگم مغرب نیوز !!!!
  • سعید ۱۸:۳۳ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۲
    0 0
    وای ننه! فائزه رأی نمیده!!!! حالا چیکار کنیم؟ اشکم در اومد. فائزه اگه تو رأی ندی منم رأی نمیدم. وای وای وای وای!!!!!!!!!!! یکی فائزرو مجاب کنه رأی بده. آخه اگه رأی نده ایران نابود میشه!!!!!!!!
  • غزل ۰۴:۳۵ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۳
    0 0
    ن هم با تموم مشكلات و ابهاماتي كه وجود داره راي ميدم چون اول اينكه با اصل نظام موافقم و ثانيا اينكه راي ندادن مشككلي از مشكلات فعلي حل نميكنه.
  • درونکلایی ۰۸:۴۳ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۳
    0 0
    ثابت شد که ایل هاشمی کشور و نظام را ارث جد خودشان می دانند
  • ابراهيم دلشاد تنياني ۰۹:۲۵ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۳
    0 0
    فائزه خانم بيا تو رو خدا راي بده افرين بيا راي تو بده ههههههههههههههه
  • ۰۹:۴۲ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۳
    0 0
    فا...ه هاشمی!!!!
  • حسن ۰۹:۵۱ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۳
    0 2
    امثال فائزه هاشمی درزیرچادریکه نمادعظمت فاطمه زهراست قرارگرفته اندوعلی رغم ظاهرفریبنده شان سعی دارندبه خیال خودنظام راازپای دراورند.ولی بدانند که هیچ غلطی نمیتوانندبکننداین مملکت صاحب دارد.پرچم انقلاب بایدبه دست امام زمان برسد.ایران اکنون دراوج است. مابه رای فائزه احتیاجی نداریم.الحمدالله بسیجی های ولایت روزبه روزبیشتروبیشترمیشوندوخواهندشد.درودبرحامیان ولایت ودرودبررهبرجانبازوسرافرازمان امام خامنه ای...
  • ۱۱:۱۵ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۳
    0 0
    آقا چرا این نظرات اکبرگنجی را می نوییسی؟؟
  • اصول ۱۳:۱۴ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۳
    0 0
    به نظرم با این طرز تفکر خودخواهانش اینکه پوشش خبری درمورد فائز داده میشه زیادیشه چه برسه به تاثیر گذار بودن نظرش...
  • آم بروز ۱۳:۱۵ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۳
    0 0
    مه فشاند نور و فایزه رای نمیدهد!!!!! هر کسی بر طینت خود می تند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس