رسانه های ضد انقلاب و بیگانه فارسی زبان در هفته گذشته، بيشتر به پی‌گیری اخبار مربوط به نامزدی هاشمی پرداختند؛ تیتر اول این رسانه‌ها ذوق زدگی از نامزدی هاشمی بود؛ به گونه‌ای که دشمنان دیروز هاشمی به حمایت همه جانبه از وی پرداختند؛ تخریب چهره نامزدهای پرچمدار گفتمان انقلاب اسلامی – زاکانی، جلیلی، لنکرانی – از دیگر رخدادهای چند روز گذشته است.

مشرق در ادامه رصدهای خود از رسانه های بیگانه و ضد انقلاب این بار به بررسی این سایتها و تبیین تاکتیک های به کار گرفته از سوی آنها در چند روز گذشته می پردازد:
  • هتاکان دیروز؛ حامیان امروز

رسانه های ضد انقلاب و بیگانه فارسی زبان در روزهای گذشته، به سان نخستین روز ثبت نام هاشمی رفسنجانی در انتخابات ریاست جمهوری، همچنان به حمایت رسانه‌ای خود ادامه دادند. این خط توسط اغلب این رسانه ها پی گرفته شد:


رادیو زمانه با تیتر " بازتاب بین المللی نامزدی هاشمی رفسنجانی " القای مطلوبیت این

اتفاق به مخاطب را به صورت نرم پیگیری می‌کند


البته خط مظلومیت سازی از هاشمی رفسنجانی همچنان در دستور کار این رسانه ها قرار داشته و به شدت پیگیری و اخبار مربوط به آن بزرگنمایی می‌شود:



بهره برداری دویچه وله از سرمقاله کیهان در جهت مظلومیت سازی از چهره هاشمی؛ انتخاب کلماتی

مانند "هشدار کیهان به رفسنجانی" و " برخورد حزب الله با هاشمی " در راستای

مظلوم نمایی هاشمی است

از دیگر اتفاقات جالب توجه در چند روز گذشته که مورد استقبال رسانه های ضد انقلاب هم قرار گرفت، حمایت هتاکان دیروز آیت‌الله هاشمی رفسنجانی از وی بود؛ پس از اعلام نامزدی هاشمی در انتخابات ریاست جمهوری، احزاب و اشخاص هتاک هاشمی به یکباره نگاهی منجی گرایانه به وی را نشان داده و ضمن مطلوب خواندن نامزدی هاشمی برای انتخابات، سعی در انتشار نگاه افراطی خود کردند. رسانه های ضد انقلاب نیز در این مسیر آنان را همراهی کامل کردند:


"حمایت بی دریغ" جبهه مشارکت از نامزدی هاشمی رفسنجانی در ریاست جمهوری ؛ تندترین حملات علیه

هاشمی رفسنجانی در ایام ثبت نام در انتخابات مجلس

ششم توسط این جبهه صورت گرفته بود


یادمان نمی‌رود که در آستانه ثبت نام هاشمی رفسنجانی برای انتخابات مجلس ششم، سم پاشی های شدید اصلاح طلبان و دوم خردادی ها علیه هاشمی رفسنجانی به شدت افزایش یافته بود؛ جبهه مشارکت که از اصلی ترین سازمان‌دهندگان اصلاح طلبان در آن روزها بود، تمام تلاش خود را انجام دادند تا به هر قیمتی شده هاشمی وارد مجلس ششم نشود تا آنها بتوانند به اهداف خود برسند.


سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی نیز در آن روزهای هتاکی علیه هاشمی رفسنجانی،

نه تنها از او دفاع نمی کردند که خود نیز آتش بیار این معرکه بودند


سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی از دیگر احزاب محوری جریان اصلاحات در روزهای حاکمیت بر کشور بود؛ این جریان نیز در کنار روزنامه‌های زنجیره‌ای – که شدیدترین هتاکی‌ها علیه هاشمی را سامان می‌داد – نه تنها در دفاع از هاشمی گامی برنداشت، که شرایط را به گونه‌ای رقم زد که هاشمی نتواند وارد مجلس ششم گردد. مصطفی تاجزاده از اعضای اصلی سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی، آن روزها در قامت رئیس ستاد انتخابات کشور فعالیت می‌کرد؛ فضاحت عملکرد وی در تقلب در انتخابات ، جهت ممانعت از ورود هاشمی به مجلس ، به حدی بود که بلافاصله پس از انتخابات دادگاهی و محکوم شد.

حال چه شده است که این احزاب و سازمان‌های منحله و نامشروع به " حمایت بی دریغ از هاشمی " می پردازند؟ آیا هاشمی تغییر کرده یا این احزاب توبه کرده اند؟


  • تخریب چهره زاکانی و جلیلی

سایت‌ها و رسانه‌های ضد انقلاب در کنار برخی تعریف و تمجیدها از نامزدهای اصلاح طلب و یا به عبارتی حمایت بی دریغ از هاشمی رفسنجانی، تخریب چهره نامزدهای منتسب به گفتمان انقلاب اسلامی نیز در دستور کار جدی این رسانه‌ها قرار گرفته است؛


علی افشاری ضد انقلاب فراری، در مطلب خود به تخریب زاکانی، جلیلی و لنکرانی پرداخته و

آنها را نامزدهای مخوف خوانده است


تخریب چهره دکتر علیرضا زاکانی، دکتر سعید جلیلی و دکتر کامران باقری لنکرانی، از نامزدهای گفتمان انقلاب اسلامی در این مسیر صورت گرفته است؛ هرچند کمیت این تخریب‌ها هنوز چندان فراوان نشده است، اما به نظر می‌رسد با اعلام نظر شورای نگهبان و تایید احتمالی برخی از این نامزدها، مقدار و شدت این تخریب‌ها نیز افزایش خواهد یافت.

به عنوان نمونه علی افشاری در مطلبی در سایت روز آنلاین، از جلیلی و زاکانی و لنکرانی با نام نامزدهای مخوف یاد کرده و علت مخالفت خود را ، تطابق و پیروی محض آنان از ولایت فقیه خوانده است. البته تخریب چهره زاکانی به این دلیل که افشاری در ایام فعالیت زاکانی در سازمان بسیج دانشجویی، در جنبش های دانشجویی فعالیت داشته، و عملکرد انقلابی او را به عینه دیده و همچنین جلیلی پررنگ‌تر است.


  • عملکرد جهت دار رئیس جمهور، طمع ضد انقلاب

رفتار رئیس جمهور و گفتار او در هفته‌های اخیر به گونه‌ای بوده است که برخی ضد انقلاب نیز برای رسیدن به اهداف خود در وی طمع کرده اند.

برخی رسانه‌های ضد انقلاب و بیگانه فارسی زبان با یادآوری برخی صحبت‌های احمدی نژاد در هفته‌های اخیر از وی خواسته اند برای تایید صلاحیت برخی مردودین در انتخابات شورای شهر، تلاش و تایید آن ها را بستاند. سید مصطفی تاجزاده طی یادداشتی از احمدی نژاد خواسته است که اگر واقعا به انتخابات آزاد اعتقاد دارد کاری کند نامزدهای رد صلاحیت شده در انتخابات شورای شهر، تایید صلاحیت شوند.


عملکرد و گفتار جهت دار رئیس جمهور باعث شده است تا اپوزیسیون و
فتنه گران اینگونه در وی طمع کنند


البته عملکرد مبهم و پر از ایراد احمدی نژاد باعث شده است تا ضد انقلاب اینگونه در وی طمع کند.
  • تلاش برای احیای سبزها

برخی سایت‌ها و رسانه‌های ضد انقلاب تلاش کردند تا بتوانند به گونه ای عمل کنند که سبزها را نیز برای انتخابات پیش رو احیا کنند.

این تلاش‌ها در حالی صورت میگیرد که بسیاری از کارشناسان معتقدند این جنبش به حیات خود پایان داده و امیدی به بازگشت وجود ندارد.


سایت کلمه تلاش کرده است تا با برخی پرسش و پاسخ‌ها شرایط را به گونه ای مدیریت کند که بار دیگر اجتماعی
 از ضد انقلاب و فتنه گران سبز در ایام انتخابات بوجود آید

البته به امید خدا دیگر خبری از اتحاد و همدلی ضد انقلاب در داخل کشور نخواهد بود؛ و تلاش‌ها برای این اهداف نیز ناکام خواهد ماند

جمع بندی:

به نظر می‌رسد باید اغلب رسانه‌های ضد انقلاب آماده اند تا شورای نگهبان نظر نهایی خود را در مورد تایید صلاحیت نامزدها اعلام کند تا بعد بتوانند طبق اتفاقات رخ داده سناریوهای خود را بکار ببندند؛ البته حمایت بی چون و چرای اصلاح طلبان از هاشمی نیز ادامه خواهد یافت؛ به نظر می‌رسد تخریب چهره ‌های اصولگرا و مخصوصاً نامزدهای گفتمان انقلاب اسلامی به شدت افزایش خواهد یافت؛ بی شک هر کدام از این نامزدها که احتمال پیروزی آنان در انتخابات افزایش یابد، بیشتر مورد تخریب قرار خواهد گرفت.


نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 102
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 5
  • ريال ۰۰:۰۶ - ۱۳۹۲/۰۲/۳۰
    0 0
    داستان آقای هاشمی دقیقا" شبیه داستان استاد انتظامی میمونه که مشایی تونست استفاده کامل و تمام رو در بهترین موقعیت و زمان ازش ببره و وقتی کار تمام شد اون رو به گوشه ای پرت کرد . الان اطرافیان و باندهای ثروت و قدرت تنها و تنها و تنها هدفشان استفاده ی ابزاری از آقای هاشمی هستش که ایشان رو به قدرت برسونن بعد از چند صباحی با به زیر کشیدن ایشان به بهانه (کهولت و سختی کار) عملا" خودشان بر مسند قدرت چنبره بزنند و به اهداف دور و دراز خود دست یابند توجه : من همینجا از تمام افراد چه طرفداران ایشان چه منتقدان میخواهم با دقت و وسواس بسیار زیاد به کاندیدای مورد نظر خودشون رای بدهند . این نظام اسلامی و شجره طیبه با خون هزاران هزار نفر به اینجا رسیده و الان در اختیار من و شما قرار گرفته . پس تا میتوانید قبل از رای دادن به تحقیق و تفحص و آنالیز گزینه مورد نظرتون بپردازید
  • زنده باد بهار ۰۰:۱۴ - ۱۳۹۲/۰۲/۳۰
    0 0
    بی جهت وقت خودتون رو صرف تخریب هاشمی می کنید. مشایی با رای بالای مردم رییس جمهور خواهد بود
  • حیدر ۰۰:۲۶ - ۱۳۹۲/۰۲/۳۰
    0 0
    چشم با دقت به کاندیدای خودمون رای میدیم رای ما مشایی
  • ۰۰:۵۳ - ۱۳۹۲/۰۲/۳۰
    0 0
    به همین خیال باش حماسه ای جدید در راه است
  • amin ۰۲:۵۷ - ۱۳۹۲/۰۲/۳۰
    0 0
    اشتباهی به نظرت مثبت دادم. بذارین با این خیالاتش خوش باشه
  • ناشناس ۰۳:۰۸ - ۱۳۹۲/۰۲/۳۰
    0 0
    مرگ بر آمریکا
  • عباس ۰۴:۴۸ - ۱۳۹۲/۰۲/۳۰
    0 0
    جناب زنده باد بهار بی جهت وقت خودتان را صرف کسی میکنید که دنبال مکتب ایرانی است چند روز دیگر بد جوری پشیمان میشوید . خواهید دید
  • sajad ۰۵:۵۸ - ۱۳۹۲/۰۲/۳۰
    0 0
    الان میگن هاشمی الزایمر خفیف داره اگه یه وقتی برنده بشه بعد یادش بره رئیس جمهور ایرانه مثلا فکر کنه راننده تاکسیه یا کفاش یا سردسته یا خواننده محبوب نسل جوان یا.... خدایی مملکت ندیم دستش بابا هزار تا آرزو داریم برا خودمون !!!!!!!!!
  • عباس ۰۶:۲۸ - ۱۳۹۲/۰۲/۳۰
    0 0
    درشرایط بحرانی امروزی،هاشمی بهترین گزینه است ولی بایدنقدهم بشود.
  • حسین ۰۶:۳۳ - ۱۳۹۲/۰۲/۳۰
    0 0
    مشهود‌ترین عقیدهٔ این افراد اینه که هدف مهم و وسیله رسیددن به هدف هر چیزی میتونه باشه. دیروز عبور از خاتمی امروز عبور از هاشمی‌ حتی اگه زیر این عبور له‌ بشه چون به هدف می‌رسن مهم نیست. جمهوری اسلامی و ایران هم وسائل این آقایان را تشکیل میدهند،همان طور که وطن پرستانی مثل فروغی! این کار را کردند و برای هدف! از منافع کشور به راحتی‌ عبور کردند.
  • مهدی ۰۷:۲۹ - ۱۳۹۲/۰۲/۳۰
    0 0
    مشایی ؟ تو فکر کن مشایی تائید می شه
  • میثم ۰۷:۳۳ - ۱۳۹۲/۰۲/۳۰
    0 0
    عوام نباشید لطفاً
  • بیننده ۰۷:۴۷ - ۱۳۹۲/۰۲/۳۰
    0 0
    تخریب هاشمی تا کی ؟ اون موقع که همه جاوید شاه میگفتن همسر هاشمی سیلی به گوش مامور ساواک می زد.
  • ۰۸:۰۶ - ۱۳۹۲/۰۲/۳۰
    0 0
    فقط هاشمی
  • ۰۸:۲۲ - ۱۳۹۲/۰۲/۳۰
    0 0
    ما نه به فتنه گران نیازمندیم و نه به منحرفان رای ما جلیلی
  • ناشناس ۰۸:۲۲ - ۱۳۹۲/۰۲/۳۰
    0 0
    شتر در خواب بیند پنبه دانه گهی لپ لپ خورد گه دانه دانه
  • ۰۸:۳۸ - ۱۳۹۲/۰۲/۳۰
    0 0
    درستش این است : حامیان دیروز آقای هاشمی هتاکان امروز شده اند - اما منتقدان دیروز آقای هاشمی الان حامیان امروز شده اند - شما یعنی واقعا فرق بین نقد و فحش های ناموسی را نمی دانید ؟
  • ۰۸:۴۲ - ۱۳۹۲/۰۲/۳۰
    0 0
    خیلی خوبه که ادم متوجه اشتباه شده باشه و اونو تکرار نکنه شما ناراحت چی هستید.
  • امین ۰۸:۴۸ - ۱۳۹۲/۰۲/۳۰
    0 0
    ملاک حال امروز هر کسی است.
  • ۰۸:۵۶ - ۱۳۹۲/۰۲/۳۰
    0 0
    حامیان دیروز هاشمی؛ هتاکان امروز رفسنجانی?????????????????????
  • ۰۸:۵۹ - ۱۳۹۲/۰۲/۳۰
    0 0
    اینو رمالان م بهت گفتن؟
  • بانک دار ۰۹:۰۵ - ۱۳۹۲/۰۲/۳۰
    0 0
    به هاشمي راي ميدهيم
  • ۰۹:۰۶ - ۱۳۹۲/۰۲/۳۰
    0 0
    سعید جلیلی
  • دلار فروش ۰۹:۱۴ - ۱۳۹۲/۰۲/۳۰
    0 0
    حماسه مردمی - برنامه هاشمی
  • محمدمهدی ۰۹:۱۴ - ۱۳۹۲/۰۲/۳۰
    0 0
    فقط و فقط سعید جلیلی
  • مهدي ۰۹:۱۸ - ۱۳۹۲/۰۲/۳۰
    0 0
    آقاي هاشمي اشتباه ميكنه داره بازي ميخوره
  • ۰۹:۱۹ - ۱۳۹۲/۰۲/۳۰
    0 0
    خوبی تو؟
  • فیروزی ۰۹:۲۸ - ۱۳۹۲/۰۲/۳۰
    0 0
    هاشمی و مشایی نماینده فتنه و انحراف! درود بر اصول گرای واقعی، فرقی نمی کند جلیلی، رضایی، قایباف، زاکانی، لنکرانی، حداد یا...
  • ۰۹:۴۸ - ۱۳۹۲/۰۲/۳۰
    0 0
    فقط هاشمی
  • ۰۹:۴۸ - ۱۳۹۲/۰۲/۳۰
    0 0
    نه فتنه و منحرف رای ما با ولایت سعیدجلیلی
  • ۱۰:۳۵ - ۱۳۹۲/۰۲/۳۰
    0 0
    از اظهار نظر به اين ظريفي و زيبايت خوشم آمد.موفق و مويد باشي انشاءالله
  • الف الف ۱۰:۵۶ - ۱۳۹۲/۰۲/۳۰
    0 0
    آخربن خبر: مشایی رد شد...!
  • ۱۱:۴۷ - ۱۳۹۲/۰۲/۳۰
    0 0
    عنا صر فتنه ساز دوباره در فضای مجازی جون گرفتن و هی را ی مثبت میدن همینجوری میشه که نهایتا توهم برد میگرشون دیگه!!
  • ۱۱:۴۸ - ۱۳۹۲/۰۲/۳۰
    0 0
    زنده باد ایران و مکتب ایرانی . ولی مشایی هیچ اعتقادی به ایران و مکتب ایرانی نداره. درود بر هاشمی
  • ۱۱:۴۹ - ۱۳۹۲/۰۲/۳۰
    0 0
    ببین با کیا شدیم 75 میلیون .
  • حيدر ۱۱:۵۰ - ۱۳۹۲/۰۲/۳۰
    0 0
    خاك توسرت
  • ازاده ۱۲:۰۸ - ۱۳۹۲/۰۲/۳۰
    0 0
    رای ما سعید جلیلی
  • من ۱۲:۰۹ - ۱۳۹۲/۰۲/۳۰
    0 0
    رای من هاشمی
  • saeed ۱۲:۱۴ - ۱۳۹۲/۰۲/۳۰
    0 0
    حامیان دیروز هاشمی هتاکان امروز هاشمی
  • ۱۲:۲۴ - ۱۳۹۲/۰۲/۳۰
    0 0
    مرحبا زنده باد جلیلی
  • ۱۲:۲۶ - ۱۳۹۲/۰۲/۳۰
    0 0
    اگر این بود که الان شیطان مقرب ترین ملک بود میزان حال فعلی افراد است
  • ۱۲:۲۹ - ۱۳۹۲/۰۲/۳۰
    0 0
    وقتی امام آمد "بی بی سی ناراحت شد، اما چرا وقتی «هاشمی آمد» خیال بی بی سی راحت شد" آقای هاشمی؟! شور شما، این بار کدام عاشورا را هدف گرفته؟! . امام خمینی(ره): اسرائیل باید از صحنه روزگار محو شود. . ایت الله خامنه ای: اسرائیل اگر غلطی بکند حیفا و تل اویو را با خاک یکسان میکنم. . هاشمی : با اسرائیل سر جنگ نداریم... www.kashmar.blogfa.com
  • بی طرف ۱۲:۲۹ - ۱۳۹۲/۰۲/۳۰
    0 0
    رسانه های غربی داران با حمایت خودشون هاشمی رو تخریب می کنن هدف شون هم همینه
  • ۱۲:۳۰ - ۱۳۹۲/۰۲/۳۰
    0 0
    به همه عزیزانی که خود را در قبال کشور مسئول میدانندتوصیه میکنم برای شناخت آقای هاشمی به سایت تسنیم رفته و ویژه نامه ای در همین خصوص را دانلود کنید... نامزدی در 79 سالگی شکل گیری مدیران قدرت و ثروت در دوره هاشمی
  • ۱۲:۳۱ - ۱۳۹۲/۰۲/۳۰
    0 0
    جام بین الملل: سایت دبلیو ان دی WND ادعا کرد که یکی از منابع آمریکایی که به دلایل امنیتی نخواسته است نامش فاش شود گفته است که جان کری وزیر امور خارجه آمریکا در پیام محرمانه به هاشمی رفسنجانی اطلاع داده است که دولت آمریکا از کاندیداتوری او حمایت خواهد کرد. این منبع اطلاعاتی اعلام کرده است که جان کری در سوم ماه می یعنی حدود 15 روز قبل این پیام محرمانه را به هاشمی رفسنجانی ارسال کرده و آمریکا از طریق سفارت عربستان این پیام را به هاشمی رسانده است. طبق ادعای این منابع، این پیام حاوی حمایت آمریکا و عربستان در انتخابات چهارده ژوئن (24 خرداد) از هاشمی رفسنجانی است. به فرموده ی حضرت امام کسی که مورد حمایت غرب و آمریکا است راه را اشتباه رفته...
  • ۱۲:۳۵ - ۱۳۹۲/۰۲/۳۰
    0 0
    یک سال و اندی بعد از فتنه‌ی 88 و در جریان مسائل وقف دانشگاه آزاد، باز هم شاهد تکرار نظرات هاشمی در این خصوص هستیم که نشان می‌دهد وی قویاً به این امر اعتقاد دارد. زیرا همان‌طور که هفته نامه‌ی 9 دی در اوج ماجراهای وقف دانشگاه آزاد این خبر را منتشر کرد و باز هم در نشریه‌ی هفته‌ی پیش خویش به آن اشاره کرده، «وقتی در جریان وقف دانشگاه آزاد پیشنهاد می‌شود که این دانشگاه را زیر نظر ولی فقیه ببریم، هاشمی اعلام مخالفت کرده و بیان می‌کند که امکان دارد در آینده ولی فقیه نداشته باشیم!» (نشریه‌ی 9 دی/ 15 اردیبهشت ماه / شماره‌ی 95) اینم از هاشمی
  • ۱۲:۳۶ - ۱۳۹۲/۰۲/۳۰
    0 0
    نامه‌ی معروف "بی‌سلام و والسلام" وی در سال 88 را کجای دل‌مان بگذاریم؟ نامه‌ای که وی در آن به تهدید ولی‌فقیه پرداخته و با پیشگویی (بخوانید پیش‌درآمد) فتنه، عملاً خودش را در برابر ایشان قرار داده و شاید هیچ‌کار وی به اندازه‌ی این نامه، باعث زمینه‌سازی برای ضربه زدن به رهبری نبود.
  • ۱۲:۳۷ - ۱۳۹۲/۰۲/۳۰
    0 0
    لازم است به اقدامات همسر وی اشاره کنیم که در اغتشاشات سال 88 نقش داشته است و «پس از حضور در پاي صندوق راي در انتخابات سال 88 خواهان آن شده بود که مردم در صورت عدم پيروزي ميرحسين موسوي به بهانه تقلب به خيابان ها بريزند. وي در اين باره گفته بود: "اگر تقلب شود از مردم می‌خواهم با حضور در خیابان‌ها واکنش نشان دهند. اما در صورتی که تقلب انجام نشود مطمئن هستم که میرحسین موسوی رای خواهد آورد". «جالب آن است که عفت مرعشی، چند روز پیش نیز مجددا اساس سلامت انتخابات ایران را زیر سوال برده و گفته بود که در ایران انتخاباتی وجود ندارد!» جالب اینجاست که حتی یکبار هم از هاشمی رفسنجانی نشنیدیم که با این اظهار نظرات مخالفت کند و مگر غیر از این است که "سکوت علامت رضاست."
  • ۱۲:۳۹ - ۱۳۹۲/۰۲/۳۰
    0 0
    نوع رفتار هاشمی از سال 88 به بعد بوضوح نشان می‌دهد وی در خط رهبری نبوده و حتی شأنی فراتر از رهبری برای خودش متصور است. همراهی وی با فتنه‌گران و حمایت‌های پنهانی او از سران فتنه، سکوت وی در قبال اتفاقات سال 88، اظهار نظرهای گاه و بی‌گاه هاشمی که پر کننده‌ی پازل دشمن است، عدم وجود حتی یک دفاع واضح از رهبری در این سال‌ها و تلاش برای تبدیل ولایت فقیه به "شورای فقهی" از جمله‌ شواهدی‌ست که باعث می‌شود به عدم التزام هاشمی رفسنجانی به اصل ولایت فقیه رأی دهیم.
  • ۱۲:۴۲ - ۱۳۹۲/۰۲/۳۰
    0 0
    هاشمي هشت بار رد صلاحيت شده است + سند ۱ . عدم توان مدیریتی ۲ . حمایت ضدانقلاب و جریان بیگانه ۳ . سواستفاده های مالی در انتخابات سال ۸۴ ۴ . نوع نگاه درباره ولایت فقیه و عدم التزام عملی به آن 5 . نامه بدون سلام و السلام خطاب به رهبری 6 . تریبون نماز جمعه مهم تر است یا تریبون ریاست جمهوری 7 . حرف های اهل خانه یا حرف صاحب خانه ! 8 . چرا هاشمی رفسنجانی محاکمه مهدی را محاکمه خودش می داند جهت خواندن مشروح همین خبر را در مشرق بخوانید.
  • احمدخواجوند ۱۵:۱۵ - ۱۳۹۲/۰۲/۳۰
    0 0
    حلانميشه ما به فاعظه هاشمي راي بديم .
  • ۱۵:۳۷ - ۱۳۹۲/۰۲/۳۰
    0 0
    آزادی یکی از پایه های جمهوری اسلامی است و بارها در قانون اساسی آمده کدام کاندیدا ما را به این امر نزدیک میکند؟
  • ۱۵:۳۹ - ۱۳۹۲/۰۲/۳۰
    0 0
    میزان حال فعلی همه است یا استثنا هم دارد؟
  • ۱۵:۳۹ - ۱۳۹۲/۰۲/۳۰
    0 0
    اونوقت سلیقه های مختلف یعنی چی؟
  • بهار ۱۶:۰۶ - ۱۳۹۲/۰۲/۳۰
    0 0
    من که پشیمون شدم دیگه نه به مشایی رای میدم نه به رفسنجانی اشتباه محضه رای دادن به منحرفین
  • ۱۸:۳۳ - ۱۳۹۲/۰۲/۳۰
    0 0
    واقعا برای کسایی که میخوان به هاشمی رای بدن متاسفم.......
  • محسن ۱۸:۴۴ - ۱۳۹۲/۰۲/۳۰
    0 0
    این یک زاویه از دیدگاه است جناب بشر. اون افاضه ای هم که شما فرمودید، همه گیر نیست. اصلا و ابدا...
  • ۱۸:۴۵ - ۱۳۹۲/۰۲/۳۰
    0 0
    هزاران مثبت. آفرین.
  • ۱۸:۴۹ - ۱۳۹۲/۰۲/۳۰
    0 0
    به فاعزح چیکار داری؟ ای بلا!
  • ۱۹:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۲/۳۰
    0 0
    بصيرت،بصيرت،بصيرت.............
  • ۱۹:۰۵ - ۱۳۹۲/۰۲/۳۰
    0 0
    بدترین گزینه هاشمی است
  • ۱۹:۰۷ - ۱۳۹۲/۰۲/۳۰
    0 0
    کی بود بهش می گفت عالیجناب سرخ پوش؟
  • صادق ۱۹:۰۷ - ۱۳۹۲/۰۲/۳۰
    0 0
    مگر امام راحل نفرمودن اگر دشمنان از شما تعریف کردن بتونید به خطا رفتید. الان شبکه های ماهواره ای ضد انقلاب تبدیل شدن به ستاد آقای هاشمی.
  • ۱۹:۰۸ - ۱۳۹۲/۰۲/۳۰
    0 0
    نه بابا اون کل عالم وآدمو بازی میده
  • صادق ۱۹:۰۸ - ۱۳۹۲/۰۲/۳۰
    0 0
    مگر امام راحل نفرمودن اگر دشمنان از شما تعریف کردن بتونید به خطا رفتید. الان شبکه های ماهواره ای ضد انقلاب تبدیل شدن به ستاد آقای هاشمی.
  • nasri ۱۹:۳۱ - ۱۳۹۲/۰۲/۳۰
    0 0
    هوا خیلی خنکه! شیراز موتورگیریه!! دریا باده!!!
  • ۱۹:۳۷ - ۱۳۹۲/۰۲/۳۰
    0 0
    کاشکی می رفتی کلاس نهضت سواد آموزی می تونستی نام فائزه را درست بنویسی
  • ۲۱:۲۵ - ۱۳۹۲/۰۲/۳۰
    0 0
    در شرایط غیر بحرانی هم نتونست کشور رو اداره کنه . جوانتر هم بود . الان چه طور میتونه ؟
  • ۲۱:۲۶ - ۱۳۹۲/۰۲/۳۰
    0 0
    نه . استثنا نداره . رفسنجانی حال فعلیش نابوده . اصلا حال نداره . 80 سالشه .
  • ۲۱:۲۸ - ۱۳۹۲/۰۲/۳۰
    0 0
    ما بسیجیها هیچ وقت حامی رفسنجانی نبودیم . الانم نیستیم .
  • ۲۲:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۲/۳۰
    0 0
    نه بابا !!!!!!
  • ۲۲:۲۶ - ۱۳۹۲/۰۲/۳۰
    0 0
    بی سواد فائزه صحیح است
  • iman ۲۲:۲۹ - ۱۳۹۲/۰۲/۳۰
    0 0
    بابا ما منجی نمیخوایم. زوره؟ کی گفته شما منجی هستید آقای هاشمی؟ فاصله طبقاتی و تورم49 درصدی و نقش فرزندانت در آتش افروزی فتنه که سکوت اختیار کردی و ... یادمان نرفته رای ما آقای جلیلی. ایشان مثل زمان دوره خاتمی عقب نشینی هسته ای نکرد و محاسن زیادی داره. مردم جای حق نشستند.
  • kkk ۲۳:۲۰ - ۱۳۹۲/۰۲/۳۰
    0 0
    اشتب میکنی
  • محمد ۲۳:۳۲ - ۱۳۹۲/۰۲/۳۰
    0 0
    درود بر هاشمی سلام بر خاتمی
  • ۲۳:۳۶ - ۱۳۹۲/۰۲/۳۰
    0 0
    اینا کلا دوست دارن شاخ بازی در بیارن متاسفانه براشون این رژیم و اون رژیم هم نداره !
  • امامی رضا ۲۳:۳۷ - ۱۳۹۲/۰۲/۳۰
    0 0
    خواجه وند ادب داشته باش .
  • ۰۱:۰۷ - ۱۳۹۲/۰۲/۳۱
    0 0
    بای بای، بای بای.
  • ۰۲:۳۹ - ۱۳۹۲/۰۲/۳۱
    0 0
    گل گفتی
  • دوست ۰۹:۰۳ - ۱۳۹۲/۰۲/۳۱
    0 0
    درود بر جلیلی
  • خواهش میکنم یک دقیقه حوصله به خرج بدبد و مطلب را بخونید ضرر نداره ۰۹:۵۲ - ۱۳۹۲/۰۲/۳۱
    0 0
    سلام. 1. هاشمی 76 سالشه و وقتی از جلسه ی مجمع بیرون میاد باید ماساژش بدن تا قندش نیفته 2. حمایت از بیگانه و فتنه و ... 3.احالا فکر کردیدکه چرا درزمان شاه وقتی هیچروحانی ای حق حرف زدن نداشت هاشمی از سرمایه دارها بود آیا میشه اعتماد کرد؟
  • ... ۱۰:۰۵ - ۱۳۹۲/۰۲/۳۱
    0 0
    خخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخ
  • مهدي ۱۰:۰۹ - ۱۳۹۲/۰۲/۳۱
    0 0
    فكر كردين ماهم كبكيم؟
  • مهدي ۱۰:۱۲ - ۱۳۹۲/۰۲/۳۱
    0 0
    يكي هم نبود بگه پس سالي كه هاشمي رئيس جمهور شد ايا باز هم انتخاباتي صورت نگرفت؟ايا اون موقع براي انتخاب شدن هاشمي هم تقلب شد؟ پس چرا اون موقع ساكت بودين؟
  • مهدي ۱۰:۱۲ - ۱۳۹۲/۰۲/۳۱
    0 0
    79سال
  • ۱۴:۵۸ - ۱۳۹۲/۰۲/۳۱
    0 0
    شما بیسجی نیستید که هوادار یا مخالف باشید
  • ۱۵:۰۴ - ۱۳۹۲/۰۲/۳۱
    0 0
    لا اقل یک حرفی هم می زدی درست باشه
  • ۱۶:۳۴ - ۱۳۹۲/۰۲/۳۱
    0 0
    پس اون بسیجیانی که اوایل دهه 70 میگفتند مخالف هاشمی مخالف پیغمبر است کیا بودند!؟ لابد عمه مرحومتون بوده!
  • ۱۶:۴۱ - ۱۳۹۲/۰۲/۳۱
    0 0
    زمانی که اسلام آمد فقرا و بیچارگان را از شر مستکبرین زمان جاهلیت نجات دهد خدیجه از سرمایه دارترین افراد زمان خود بود.! چه ربطی داره.زر زدن مفتی یعنی همین!
  • الناز ۱۰:۳۹ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۱
    0 0
    تایید صلاحیت شدن رفسنجانی توهین به مردم وخانواده شهداست.درضمن درسته پیرو خط ولی فقیه نیست ولی حق نداریم هم پشت سرشم غیبت کنیم.
  • ۱۰:۴۰ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۱
    0 0
    آره جون خودت فتنه 88رو هم ما بودیم دیگه راه انداختیم؟بصیرتتون بیشتر کنید.
  • ۱۰:۴۱ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۱
    0 0
    احسنت
  • ۱۰:۴۳ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۱
    0 0
    واقعا متاسفم براتون.بصیرت بصیرت بصیرت
  • ۱۰:۴۴ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۱
    0 0
    ببخشید هاشمی نیست.حماسه مردمی جلیلی جلیلی
  • ۱۰:۴۶ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۱
    0 0
    شرایط فعلی افرادمدنظرمااست علی ای حال.رای ما ولایتی
  • ۱۰:۴۶ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۱
    0 0
    فقط ولایتی
  • ۱۰:۴۸ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۱
    0 0
    حتما.رای ما جلیلی وولایتی وحداد
  • ۱۱:۱۸ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۱
    0 0
    تو کجا و بسیج کجا
  • محمد ۱۱:۵۹ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۱
    0 0
    ايشان هم انسان است آيا همه معصومند؟ گلاب جان سنگ رو سنگ بند نمي شود.
  • عقل کل ۱۲:۰۵ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۱
    0 0
    چه طرز فکر بچه گانه اي داري
  • بيکار ۱۲:۰۸ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۱
    0 0
    آخه تو چيکار داري به ناموسش.سند بيار زنش نقش داشته.اخه شما فقط شايعه هارو باورل ميکنيد
  • سياست دان ۱۲:۱۲ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۱
    0 0
    مگه از جيب باباي شما برداشته.از کجا ميدونين فتنه گره

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس