رسانه‌های ضد انقلاب و بیگانه فارسی زبان در هفته گذشته، اقداماتی دیگر را در دستور کار رسانه‌ای خود قرار دادند؛ تخریب مناظرات صورت گرفته در تلویزیون، تلاش برای تحریک حسن روحانی برای اقدامات هنجارشکن، و تلاش برای سرد کردن تنور انتخابات از جمله طراحی‌های رسانه‌های ضد انقلاب برای این روزهای کشور است. البته انتشار اخبار دروغ هم مثل اغلب اوقات چاشنی این اخبار است.

مشرق در ادامه رصد‌ اخبار رسانه‌های ضد انقلاب و بیگانه فارسی زبان درباره انتخابات، این بار نیز به بررسی و رصد این رسانه‌ها در چند روز گذشته می‌پردازد:

  • تلاش برای به دام انداختن حسن روحانی

از مهمترین اقدامات و طراحی‌های رسانه‌ای ضد انقلاب و بیگانه برای این روزهای کشور، استفاده از هر فرصتی است که می‌تواند آنان را در رسیدن به مقاصد پلیدشان یاری کند؛ از تلاش برای کشاندن خاتمی و هاشمی به صحنه انتخابات در هفته های گذشته، سپس ماتم‌سرایی برای رد صلاحیت هاشمی و مشایی در انتخابات، و اکنون هم بهره بردن از هر نامزدی است که بتواند یار‌ی‌گر آنان باشد.



جرس با آب و تاب اتفاقات مربوط به جلسه انتخاباتی حسن روحانی را پوشش می‌دهد؛ مطرح شدن نام موسوی و کروبی
در یک همایش انتخاباتی نمی‌تواند سوژه مناسبی برای جرس نباشد


برخی صحبت‌های حسن روحانی در هفته گذشته در رسانه ملی و مکان‌های دیگر روزنه‌های امیدی را در دل آنان ایجاد کرده است؛ با سخنرانی روز گذشته حسن روحانی در جماران این ذوق و شوق از رفتار حسن روحانی به اوج خود رسید.

شنیده شدن نام موسوی و دیدن چند نفر با شعارهای سبز بسیار برای این عده خوش آمده است؛ البته از آن طرف هم نمی‌شد به همین سادگی این مطلب را پذیرفت؛ رسانه‌های ضد انقلاب تلاش کردند تا وانمود سازند به خاطر این امر تشنج هم در جلسه انتخاباتی روحانی بوجود آمده است:



دویچه وله با ذوق زدگی از « تشنج و دستگیری » در مراسم ستاد حسن روحانی خبر می‌دهد؛ تا

فضای انتخاباتی را از حالت آرام و قانونی خود خارج سازد


تشنج در جلسه حسن روحانی امری نبود که رسانه‌های بیگانه فارسی زبان به راحتی از کنار آن عبور کنند؛ العربیه در کنار دویچه وله از مهم‌ترین انعکاس دهندگان این خبر بودند. هر چند که سایت‌های ضد انقلاب نیز با ذوق و شوق فراوان اخبار مربوط به مطرح شدن نام فتنه‌گران، تشنج و دستگیری برخی خاطیان در این جلسه را پوشش دادند:



العربیه به صراحت از تشنج در جلسه انتخاباتی حسن روحانی و مطرح شدن شعارهایی

در حمایت از موسوی و کروبی سخن می‌راند

اینگونه تحریک حسن روحانی توسط رسانه‌های غربی و ضد انقلاب، نمی‌تواند بدون هیچ برنامه‌ای باشد؛ به نظر می‌رسد حسن روحانی باید بیشتر مراقب رفتار و گفتار خود و ستادهایش باشد؛ مبادا که از ستادها و سخنرانی‌های وی حرفهایی زده شود که رسانه‌های ضد انقلاب در اشتیاق شنیدن آن‌ها به سر می‌برند؛ حسن روحانی باید مراقب باشد، تا مبادا به عنوان نامزد مطلوب ضد انقلاب معرفی شود.

  • مناظر‌ه نامزدها؛ محملی برای تخریب انتخابات و صدا و سیما

مناظره‌ای که در روز جمعه 10 خرداد ماه در صدا وسیما میان 8 نامزد ریاست جمهوری صورت گرفت، با انتقاداتی رو به رو شد؛ این انتقادات از همان جلسه شروع شد؛ جایی که عارف ، رضایی و روحانی به شدت آن را به باد انتقاد گرفتند؛ بعد از جلسه نیز اغلب نامزدها از عدم رضایت خود از شیوه مناظرات گفتند.



بی.بی.سی هم مناظره انتخاباتی را مسابقه هفته خواند و آن را به تمسخر گرفت؛ البته دلسوزی بی.بی.سی نه برای نامزدها

که در جهت تمسخر صدا وسیما و تخریب انتخابات صورت گرفته است


از فردای آن روز نیز صحنه رسانه‌های کشور به انتقاد علیه مناظره صورت گرفته پرداختند.

راقم این سطور نیز معتقد است انتقادات زیادی به این مناظره وارد است؛ اما باید توجه داشت که بر این عقیده نیستیم که صداوسیما قصد توهین و یا تمسخر نامزدها را داشته است؛ بلکه این رسانه‌ نیز محدودیت های خاص خود را دارد و امیدواریم که در مناظره های آینده ، تغییراتی در جهت تقویت آن صورت گیرد.

در این اوضاع و احوال، رسانه‌های ضد انقلاب و بیگانه فارسی زبان نیز فرصت مناسبی یافتند تا به تمسخر صدا و سیما در جریان مربوط به مناظره‌ها بپردازند؛ بی‌شک به مضحکه کشاندن صدا و سیما، توسط رسانه‌های بیگانه و ضد انقلاب که به هیچ وجه دل خوشی از آن ندارند، مهم‌تر از حفظ حیثیت نامزدهای ریاست جمهوری بود.



کلمه تنها در قسمتی از صفحه نخست خود، 11 خبر و تحلیل را به تخریب
رسانه ملی و تمسخر مناظره اختصاص داد

رسانه‌های ضد انقلاب و بیگانه فارسی زبان؛ از فرصت پیش آمده و اشتباه سلیقه ای صدا و سیما در برگزاری مناظره نهایت استفاده را برده و تا توانستند انتخابات و رسانه ملی را مورد تخریب و تمسخر قرار دادند؛ باز هم تاکید می‌کنیم که بر این باوریم که دل این رسانه‌ها نه به حال نامزدهای انتخابات سوخته و نه به حال کم شور شدن انتخابات؛ بلکه هدفشان از اتخاذ این رویکرد تمسخر و تخریب انتخابات و صداوسیما در کشور است.

  • تلاش برای کم‌رنگ کردن حضور مردم در انتخابات؛ این بار با سه رویکرد

رسانه‌های ضد انقلاب و بیگانه، یکی از اصلی‌ترین خطوطی که در تمامی هفته‌های گذشته پیگیری می‌کردند، تلاش جدی برای کاهش حضور مردم در انتخابات است. این رسانه‌ها تلاش بسیاری در این زمینه انجام داده و می‌دهند و رویکردهای متفاوتی هم برای این هدف در نظر گرفته شده و اجرا می‌شود.

این بار نیز تلاش این رسانه‌ها در این خط همچنان ادامه یافت؛ تلاش برای کاهش حضور از سه طریق: یکی مطرح کردن دوباره بحث تقلب در انتخابات؛ دوم مطرح کردن گسترده حوادث تلخ انتخابات 88 و نشان دادن جلوه‌ای خشن و متقلب از نظام، و تیره نشان دادن فضای آزادانه انتخابات فعلی.


1- ادامه سناریوی تقلب:

مطرح کردن بحث تقلب در انتخابات در تمام طول هفته‌های گذشته نیز پیگیری و اجرا می‌شد که اخبار مربوط به این رویکرد در رصد‌های پیشین اشاره و مورد بررسی قرار گرفت. این بار نیز بنگاه خبرپراکنی بی.بی.سی که دست بردار بحث تقلب در انتخابات نیست، با مبحثی دیگر به این موضوع پرداخت.



بی.بی.سی بحث امکان تقلب در انتخابات را مطرح کرده است؛ نکته دیگر در این خبر این است که این تیتر با تصویر مربوط به رهبر انقلاب
 کار شده است؛ که این خود نوعی هدایت ذهن مخاطب به امر تقلب و متقلبان احتمالی در انتخابات است

بی.بی.سی مطلب بلند بالایی را با چینش خاصی از تصویر و تیتر، بر روی سایت خود قرار داده و تلاش کرده تا مخاطب را به این نتیجه برساند که احتمال تقلب در انتخابات ایران به طرقی وجود دارد! استدلالی که تنها برای خود لندن نشینان معتبر است!

2- روایت مغرضانه از انتخابات 88 با هدف تخریب چهره نظام

روش دیگری که برای سرد کردن تنور انتخابات به کار گرفته شده است، مطرح کردن دوباره اتفاقات تلخ سال 88 و روایت کردن اخبار به گونه‌ای که از نظام چهره‌ای خشن و متقلب نشان داده شود؛ تلاشی در این جهت که بتوان با انتشار این گونه اخبار مغرضانه و تاثیرگذاری بر ذهن مخاطبان، زمینه را برای کاهش اشتیاق مردم به حضور در انتخابات فراهم سازد.



صدای امریکا، بخش عمده‌ای از صفحه انتخابات خود را به انتشار مغرضانه اخبار انتخابات 88 و سیاه‌نمایی گسترده علیه نظام
اختصاص داده است؛ انتشار 10 خبر خشونت آمیز، تنها گوشه ای از این صفحه است

صدای امریکا، قسمت اصلی صفحه انتخابات خود را به اخبار مربوط به حوادث انتخابات 88 و انتشار این اخبار به شکل مغرضانه اختصاص داده است. این رسانه اخبار را در این سایت به گونه ای منتشر ساخته تا مخاطبان مدام به یاد برخی خشونتهای صورت گرفته در انتخابات 88 و خبرهای دروغین دیگر – که در میان خبرهای صحیح جا زده شده است – افتاده و نسبت به حضور در انتخابات کم اشتیاق شده و یا لااقل از اعتماد او به نظام به شدت کاسته شود.

3- تیره نمایی فضای انتخابات فعلی

این امر هم یکی دیگر از خطوطی است که توسط رسانه‌های ضد انقلاب پیگیری می‌شود. این رسانه‌ها تلاش دارند تا هر زمان که احتمال پیروزی‌شان در انتخابات کاهش می‌یابد، به تیره نمایی فضای انتخابات و القای عدم آزاد بودن انتخابات بپردازند.

این که انتخابات روندی آزادانه ندارد، اتهامی است که ایراد آن علیه نظام حالتی سینوسی پیدا کرده بود. در روزهایی که هاشمی و خاتمی احتمال حضورشان در انتخابات افزایش یافته و هاشمی هم ثبت نام کرده بود، از این دست سخنان کمتر شنیده می‌شد و حال که احتمال پیروزی اصلاح طلبان در انتخابات کاهش یافته است، بار دیگر این مسئله مطرح می‌شود:



کلمه نوشته است که " همراهان جنبش سبز از این آزمون (انتخابات) سربلند بیرون آمده اند " البته معلوم نیست این افراد

چگونه در آزمون انتخابات ریاست جمهوری موفق عمل کرده و سربلند بیرون آمده‌اند

کلمه به بیانیه شورای هماهنگی راه سبز امید اشاره کرده و نوشته است که انتخابات پیش رو فاقد حداقل لوازم و استانداردهای شناخته شده برای انتخابات است؛ كوبيدن در اين طبل كه انتخابات حداقل هاي لازم را ندارد و انتشار وسيع اين مطلب، هدفي جز كم كردن شور و شوق مردم براي حضور ندارد.

فارغ از این نکته که به سبب تکرار آن دیگر فایده‌ای در جواب دادن وجود ندارد؛ نکته مضحکی در این بیانیه آمده است که ذکر آن برای مخاطبان خالی از لطف نخواهد بود. در اين بيانيه آمده است كه « همراهان جنبش سبز از این آزمون (انتخابات) سربلند بیرون آمده اند »!! البته مشخص نيست اين همراهان جنبش سبز چگونه از اين آزمون سربلند بيرون آمده‌اند؟ شايد ثبت نام هاشمي رفسنجاني در انتخابات و تمكين وي از قانون پس از رد صلاحيت را به پاي خود نوشته اند؟!!

خطوط فوق، از جمله طراحي‌هاي رسانه‌هاي ضد انقلاب در هفته گذشته براي سرد كردن تنور انتخابات است.


  • نامزد سازي براي نظام و رهبري

يكي ديگر از خطوط و طراحي‌هاي هفته گذشته رسانه‌هاي ضد انقلاب و بيگانه فارسي زبان در هفته گذشته، اصرار بر معرفي يكي از نامزدهاي رياست جمهوري، به عنوان نامزد مطلوب رهبر انقلاب است. اين رسانه‌ها پس از اعلام احراز صلاحيت شدگان، در گستره وسيعي اين ادعاي كذب را منتشر كردند كه دكتر سعيد جليلي نامزد رهبر جمهوري اسلامي است.

رهبر انقلاب در هفته‌هاي گذشته به صراحت اين مطلب كه كسي از نامزد اصلح مورد نظر ايشان آگاه است را به شدت رد كرده و بر تمامي اين تحليل‌ها و اخبار خط بطلان كشيدند؛ اما اين افراد همچنان بر القاي اين مطلب باطل و كذب خود اصرار دارند.



بي.بي.سي فارسي اصرار زيادي در ترويج اين مطلب كذب دارد

اما دليل اين همه اصرار چيست؟ از آنجا كه در نظر سنجي‌هاي صورت گرفته سعيد جليلي به خاطر مقاومتش در پرونده هسته‌اي داراي محبوبيت در سطح كشور است، و احتمال رفتن او به دور دوم انتخابات هم وجود دارد، در نتيجه اين رسانه‌ها تلاش دارند تا از همين الان با گفتن اين مطلب دو هدف را دنبال كنند.

اول اينكه در صورتي كه سعيد جليلي در انتخابات پيروز شد، بگويند كه ما از همان اول گفته بوديم كه او نامزد مطلوب رهبري است و در نتيجه مسلم است كه رأي مي‌آورد؛ و در نتيجه ادعاي ما در دستكاري در انتخابات درست است!

دوم اينكه اگر جليلي در انتخابات پيروز نشود، اينگونه فضا سازي و تبليغ كنند كه مردم در ايران به نامزد رهبري راي ندادند و اين بدين معني است كه مردم با رهبري و نظام ولايت فقيه مخالف هستند!

از اينجا مشخص مي‌شود دليل اين همه اصرار رسانه‌هاي ضد انقلاب و بيگانه بر معرفي سعيد جليلي به عنوان نامزد مطلوب رهبر انقلاب اسلامي. آن هم در شرايطي كه رهبر انقلاب بارها و بارها اين كه كسي از نامزد اصلح از نظر ايشان آگاه است را به شدت رد كردند.

جالب اينجاست كه بي.بي.سي در مطلب فوق خود، در حالي كه سناريوي كذب القاي سعيد جليلي به عنوان نامزد مطلوب رهبري را دنبال مي‌كند، اما تلاشش بر اين است كه نشان دهد هر كسي هم كه از جناح اصولگرا پيروز انتخابات شود، به خاطر نزديكي‌اش به رهبر انقلاب است؛ و دليل پيروزي او هم تصميم جريان رهبري نظام بر تاثير گذاري مستقيم در انتخابات است:



بي.بي.سي تلاشي گسترده دارد تا در صورت پيروزي هر يك از اصولگرايان، دليل آن

را رابطه وي با رهبري معرفي كرده و او را تحميلي به مردم وانمود سازد

نويسنده متوهم بي.بي.سي كه بر ترويج كذب خود اصرار دارد، و از آنجا كه از نظرسنجي ها برمي‌آيد كه به احتمال زياد اصولگرايان بازهم پيروز انتخابات خواهند بود، از همين الان تلاش دارد تا به گونه اي وانمود سازد كه پيروزي هر يك از اصولگرايان به اين خاطر است كه آنان به نحوي با رهبري مرتبط هستند؛ يعني زد و بند قدرت آنان را به رياست جمهوري مي‌رساند نه رأي مردم؛ دروغي كه سال‌هاست عليه نظام ترويج مي‌دهند.
  • دروغ سازي در پرتو نظر سنجي

در حالي كه در ايام انتخابات بازار نظر سنجي‌ها داغ مي‌شود، برخي سودجو نيز تلاش دارند تا به نحو خاص خود از پوشش نظر سنجي براي اهداف خود بهره ببرند. از واضح ترين اين دروغ‌سازي‌ها در برخي از اين رسانه‌هاي بيگانه به چشم مي‌خورد.

در حالي كه در ايران هم حتي جريان اصلاح طلب ادعاي اينكه نامزدهاي آنان در نظرسنجي‌ها اول هستند را ندارند، راديو فرانسه اقدام به انتشار يك نظر سنجي نموده است كه نشان مي‌دهد حسن روحاني و محمدرضا عارف در صدر نظر سنجي‌ها قرار دارند.



راديو فرانسه به دروغ نوشته است كه در صورت مشاركت بالاي 60 درصد در انتخابات، پيروزي عارف يا روحاني در همان دور اول « حتمي »

خواهد بود! انتشار خبر دروغ براي كاهش اعتماد مردم به نظام در طولاني مدت

اين نظرسازي تا آنجا پيش رفته كه عنوان كرده است در صورتي كه مشاركت بالاي 60 درصد باشد، پيروزي عارف يا روحاني در دور اول « حتمي » خواهد بود! از آنجا كه به احتمال زياد در اين انتخابات مشاركت مردم بالاي 60 درصد خواهد بود انتشار اين خبر دروغ چه معنايي خواهد داشت؟ اين كه اگر اين افراد بعد از انتخابات جايگاه‌هاي پايين‌تري را كسب كردند – در حالي كه مخاطب گمان مي‌كرد در صورت حضور بالاي 60 درصد ، در دور اول حتما پيروز خواهند شد – مخاطبان چه واكنشي نشان خواهند داد؟ آيا اين رفتار حركتي در جهت كم كردن اعتماد مردم به نظام نيست؟

جمع بندي

به نظر مي‌رسد در اردوگاه دشمن تلاش مي‌شود تا از هر فرصتي براي بهره بردن از همين نامزدهاي موجود استفاده مي‌شود ؛ در عين حال هدف اصلي آنان كاهش حضور مردم در پاي صندوق‌هاي رأي است؛ البته در كنار همه اين‌ها دروغ‌ها بازهم ادامه خواهد يافت. بايد منتظر ماند و ديد كه با نزديك شدن به روز انتخابات چه پرده‌هاي ديگري از طراحي‌هاي دشمن مشخص خواهد شد؟

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 109
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 16
  • مهدی ۲۱:۱۸ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۳
    0 0
    آقای روحانی خواسته یا ناخواسته وقتی چشم باز کنه میبینه اطرافش رو تمام کسانی گرفتن که هیچ اعتقادی به جمهوری اسلامی ندارن
  • رضا ۲۱:۲۷ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۳
    0 0
    رای ما محسن رضایی
  • ۲۱:۲۹ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۳
    0 0
    این خیلی جالبه که هیچکی حالیش نیست داره فریب میخوره و فقط شماها میفهمید. واقعا به چه قیمتی؟
  • سعید ۲۱:۳۵ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۳
    0 0
    ممنون به خاطر این مطلب خوب.ایشالا مردم با رای بالا مثل همیشه حال ضد انقلاب رو خواهند گرفت
  • ایمان ۲۱:۳۵ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۳
    0 0
    خیلی خوب بود مشخص شد شما روبات نیاز دارید نه رئیس جمهور که ازادی عمل داشته باشد
  • شایان ۲۱:۴۸ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۳
    0 0
    و هدف از این مقاله؟
  • صرفا جهت اطلاع ۲۲:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۳
    0 0
    در سال حماسه سیاسی تصمیم به رای دادن و اونهم به جلیلی رو گرفتم عاشق دوران صفویه هستم
  • صرفا جهت اطلاع ۲۲:۰۴ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۳
    0 0
    در هر صورت کروبی و موسوی قبلا از انقلابیون بودن و از نزدیکان رهبری ولی در این زمانه طلحه و زبیر شدن ملثه! یعنی هرکسی توانایی برا این کار رو داره!
  • رهام ۲۲:۰۶ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۳
    0 0
    هر کس با مشرق جور نیست توی دام ضد انقلاب افتاده !!!!!! مشرق جان اگر خبر بی منطق نگذاری نمی گن کم کاری ،،، برات سنگین تر هست یا خبر نگذاری یا اگر میگذاری درست و کامل یا به نظر من تعطیل کن برو دنبال زندگیت
  • مهدی ۲۲:۴۱ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۳
    0 0
    این که خودیه دام می خواد چیکار؟!
  • روح الله ۲۲:۴۸ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۳
    0 0
    آقای روحانی باید برائت خودش از این جور جریانات رو اعلام کنه.
  • ناشناس ۲۲:۵۳ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۳
    0 0
    چرا اتفاقا چه دوست داشته باشی چه نه عارف و روحانی پیش تازند
  • ۲۳:۲۸ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۳
    0 0
    جالبه فقط شما میفهمین روحانی تو دامه و خودش نمیفهمه
  • ۲۳:۳۶ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۳
    0 0
    درود برجلیلی یاور رهبر و خار چشم دشمنان
  • ابی ۲۳:۵۷ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۳
    0 0
    تخته کنید این سایت بیت المال سوز را
  • ۰۰:۲۳ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۴
    0 0
    تا زمانی که عقل کل ها در مشرق هستند خیال مردم راحته!
  • حامی دکتر روحانی ۰۰:۲۸ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۴
    0 0
    صلی علی محمد بازوی رهبر آمد رای ما روحانی
  • درود روحانی و عارف ۰۰:۴۸ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۴
    0 0
    درود بر دکتر روحانی. مشرق هر چه قدر تخریب کنی باز هم به روحانی رای میدیم.
  • میترا ۰۰:۵۵ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۴
    0 0
    البته بعضیها هم که برنامه ای برای اداره کشور بهسوی تعالی و پیشرفت و مقومت ندارند و دلخوش به ایجادموج هستند در سخنرانیهایشان مرتب از فضای امنیتی جامعه و دانشگاه و ............. میگویند و بیانیه صادر میکنند نیز " خواهان و مشتاق اینگونه خبر سازیها هستند و دلخوش به اراء کسانی که چشمشان به ماهوارهها و سایتهای بیگانه است . در تعجبم که منافع ملی کجای مقوله فکری اقایان قرار دارد ؟؟؟؟؟؟؟؟
  • ۰۱:۱۰ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۴
    0 0
    حالا پيش خودمون بمونه واقعا شوي تلويزيوني بود ديگه
  • ۰۱:۱۶ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۴
    0 0
    اره !!!‌ اون تیترهای خبری که مناسب و همجهت با افکار شما نیست ، میشه دروغ و کذب !!!!!
  • ۰۲:۲۵ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۴
    0 0
    گوش ما هم درازه و نمی فهمیم رسانه های غربی که با پول دولت هایی که ایران را تحریم کرده اند دارن برای رضای خدا گربه می گیرن!!؟
  • نصیر ۰۲:۲۶ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۴
    0 0
    ای کاش امثل شما رای ملت رو قبول میداشت و وقتی با رای فاحش شکست می خورید مثل بچه ها تقلب تقلب نمی کردید.....
  • ۰۲:۲۷ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۴
    0 0
    شما غرب زده ها هم بدانید افکار و تراوشات ذهنی شما همان طور که افکار ما رو رد می کنید ما نیز همان گونه خواهیم کرد
  • ۰۳:۰۴ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۴
    0 0
    گویا شما عاشق دوران رضا شاهی و مسلکتم تخریب دیگرانه !
  • ۰۳:۰۷ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۴
    0 0
    بعضی چیزا بصیرت میخواد
  • ۰۳:۰۸ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۴
    0 0
    آزادی عمل یعنی تسلیم به امریکا؟
  • ۰۳:۰۹ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۴
    0 0
    ولایتی و حداد خودی هستند
  • ۰۳:۱۰ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۴
    0 0
    مگه تو خواب
  • دات آی آر ۰۳:۱۰ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۴
    0 0
    مارو دست کم نگیر بچه!
  • ع ی ۰۳:۱۲ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۴
    0 0
    صلی علی محمد بازوی اکبر آمد
  • ۰۳:۱۲ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۴
    0 0
    خود دانی
  • ۰۳:۱۳ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۴
    0 0
    آره ولی لو نده
  • دات آی آر ۰۳:۱۴ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۴
    0 0
    حسین گنده تر از دهنت حرف بزنی سانسور میشیها! با این پرچم ضایت! ;)))))))
  • نیوز دات آی آر ۰۳:۱۶ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۴
    0 0
    خداییش قدر منو نمیدونی مشرق جان پدر عاشقی بسوزه! عاشقتم با اینکه تو دسته احمدی نژادی ولی بهت مدیونم دوست دارم
  • ۰۳:۱۷ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۴
    0 0
    زیاد طرفداری صدا و سیما را نکن که واقعا خراب کرد. به قول امیر کبیر لابد ریش ما خنده دار است.
  • ۰۴:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۴
    0 0
    تو این همه پیغمبر گشتی جرجیس رو پیدا کردی
  • ۰۴:۰۱ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۴
    0 0
    آرررررررررررررره از آخر اولند
  • ۰۴:۰۵ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۴
    0 0
    مشکل اینه که شما فکر می کنید خارجی ها صلاح مملکت ما رو می خوان
  • ایرانی ۰۴:۰۶ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۴
    0 0
    مشرق = کیهان اینترنی!!!
  • ۰۵:۳۲ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۴
    0 0
    بی ربط...
  • ۰۵:۵۸ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۴
    0 0
    منكه متوجه نشدم كجاي اين به دام انداختن روحاني بحساب مياد
  • ۰۶:۳۴ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۴
    0 0
    یکدفعه بنویسید به جلیلی رای دهید به روحانی رای ندهیدجیزه من موندم شورای نگهبان چراتاییدش کرد خودتون هم فهمیدین خوب رای دارد
  • ۰۷:۳۸ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۴
    0 0
    تا کور شود هرآنکه نتواند دید
  • بچه های بالا ۰۹:۱۸ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۴
    0 0
    ای اکبر ولایتی ، تو لایق حمایتی
  • ۰۹:۲۴ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۴
    0 0
    شما دلیلی میبینی که آقای روحانی اینو میفهمه؟ یا اساسا اصلا فریب رو قبول نداری؟ چی به چه قیمتی مهندس جان؟ آخه عقلم چیز خوبیه برای استفاده. وقتی اینا روی یکی سوار میشن دنبال منافع خودشونن (امیدوارم اینو بفهمی) ولی احتمالا هنوز نمیفهمی منفع اینا با ما سازگار نیست...
  • رضا ۱۵:۰۸ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۴
    0 0
    من نه به روحانی کارگزار بی ام و سوار رای میدم نه به جلیلی حزب الهی پراید سوار,من به قالیباف رای میدم,
  • رضاا ۱۵:۲۷ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۴
    0 0
    تا جایی که من فهمیدم آقای روحانی وقتی درباره پرونده هسته ای در زمان خودشون درباره + ها صحبت میکند میگوید ما انجام دادیم و وقتی صحبت از منفی ها میشود میگوید با هماهنگی رهبری. یعنی چی؟ ضمناً از ارتباط ایشان و آقای هاشمی در 35 سال هم نمیشود گذشت.
  • روح الله و بقیه ۱۵:۳۵ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۴
    0 0
    رای ما غرضی عزیز است.بقیه ول معطل
  • روح الله و بقیه ۱۵:۳۶ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۴
    0 0
    رای ما غرضی عزیز است.بقیه ول معطل
  • ۰۱:۰۲ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۵
    0 0
    شماهم که دارید تو زمین دشمن بازی میکنید دوست عزیز
  • ۰۱:۰۳ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۵
    0 0
    اونی که خودشو به خواب زده رو نمیشه بیدار کرد دوست خوب
  • lily ۰۱:۰۵ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۵
    0 0
    فقط عارف
  • سعید ۰۱:۴۰ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۵
    0 0
    اتفاقا کیهان بهترین روزنامست اهل مصلحت اندیشی نیست و واقعیات رو رو میکنه
  • ۰۲:۱۴ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۵
    0 0
    هر کی حرف دل مردم رو بزنه همین رو می گین چون از نظر شما بیشتر مردم دشمنند و فتنه گر
  • ۰۹:۱۵ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۵
    0 0
    من به محسن رضایی رای میدم
  • شاکر ۱۰:۳۹ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۵
    0 0
    حسن روحانی از جامعه روحانیت تا حزب منحله مشارکت ... عاقبت به خیری ؟؟؟
  • عباس ۱۱:۵۴ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۵
    0 0
    درود بر خاتمي سلام بر روحاني
  • ۱۲:۱۹ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۵
    0 0
    دکتر جان! آزادی عمل منظورت اغتشاش و شعار علیه نظامه؟
  • ۱۲:۲۰ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۵
    0 0
    ظاهرا هرکس با خودت جور نیست آدم نیست!!
  • ۱۲:۲۵ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۵
    0 0
    تا زمانی که خدای تو هم بی بی سی هست خیال منم راحته
  • ۱۲:۳۱ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۵
    0 0
    بنده خدا یادمون نرفته که جک استرا به حسن جونتون میگفت: این انرژی هسته ای خطرناکه حسن، تعطیلش کن حسن
  • ۱۲:۳۲ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۵
    0 0
    مشرق= خاری در چشم فتنه
  • ۱۲:۳۳ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۵
    0 0
    ههه هههه برو فیلم تشیع جنازه آیت الله طاهری رو ببین و شعارهایی که میدن بعد متوجه میشی خخخخخخخخخ
  • ۱۲:۴۴ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۵
    0 0
    نشان دادن حقیقتی که شما نمیبینی
  • ۱۲:۴۶ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۵
    0 0
    خودی نمیگه آمریکا کدخداست میخوام باهاش رابطه داشته باشیم
  • ۱۲:۴۷ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۵
    0 0
    چرت گفتی یا تو توهمی ؟ هیهات من الذله
  • ۱۲:۴۸ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۵
    0 0
    اگه فهم داشت که تو دام نمی افتاد
  • ۱۲:۴۹ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۵
    0 0
    درود بر سعید جلیلی
  • ۱۲:۴۹ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۵
    0 0
    تو خوبی
  • ۱۲:۵۲ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۵
    0 0
    نرود میخ آهنی در سنگ !
  • Mohammad ۱۴:۲۲ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۵
    0 0
    جناب ناشناس، آمریکا رو شما "آمریکا" کردید!
  • میثاق ۱۴:۴۷ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۵
    0 0
    سلام غرضی ادم خوبیه/ولی فکر نمی کنم رای بیاره/
  • صفا ۱۹:۲۲ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۵
    0 0
    درود بر روحانی هرچقدر میخواید صفحه بزارید ایشون آرائشون سر جاشه.
  • ۲۳:۵۳ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۵
    0 0
    شما نگران حماقت خودتون باشید احمدی نژاد بس نبود حالا نوبت جلیلیه
  • ۰۰:۲۹ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۶
    0 0
    روحانی مرد اعتدال
  • ۰۱:۲۸ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۶
    0 0
    فقط ولایتی
  • پدرام ۰۱:۴۳ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۶
    0 0
    فقط خودم
  • ح ب ۰۱:۵۴ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۶
    0 0
    شکر خدا کنین >اگه پای اجانب باز بشه توایران > هر روز مثل عراق باید انفجار صورت بگیره وعده ای کشته بشن . بهترین کشور داریم قدرش رو بدونیم . ایران +امنیت = آرامش
  • دريا ۰۸:۵۸ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۶
    0 0
    آفرين آقا رضا منم به قاليباف راي ميدم. به نظرم اصلح ترين نامزده
  • ۰۹:۰۲ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۶
    0 0
    احسنت. من هم همین طور.
  • یاسین ۱۰:۴۷ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۶
    0 0
    حرف همه در حد وزیر بود ولی صحبتهای آقای جلیلی در مناظره خوب بود.
  • ۱۱:۰۶ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۶
    0 0
    همیشه راه و رسمشون همینه چون می بینن حرف حساب ندارن تمام نامردای عالم انگار راهی به جز بستن آب ندارن مرد اونه که حرف حق میزنه مرد اونه که رو پای خودش میمونه هزار دفعه گفتیم و بازم میگیم ما زیر بار حرف زور نمیریم آدما آدمن که ناحق بگن وامیستیمو حق مونو می گیریم پرنده فکرو ذکرش آب و دون نیس پرنده فکر آسمونه و بس ما آب و دون و با قفس نخواستیم ما سر به زیریم و لیکن سر به داریم محاله کم بیاریم و ببازیم هر کی دلش قرصه بگه یا علی ما خودمون فردامونو می سازیم
  • ناشناس ۱۱:۲۵ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۶
    0 0
    اگر با راي ملته .خداوكيلي روحاني يا عارف رييس جمهوره
  • ناشناس ۱۱:۳۹ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۶
    0 0
    خودي ها دام براي تخريب دكتر روحاني گذاشتن نه بيگانه .اول خداي راستي ودرستي بعد ملت ايران حامي وپشتيبان دكتر روحاني هستند .انشا الله
  • اسماعیل ۱۱:۴۰ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۶
    0 0
    ااااااااااااااااااااا... مگه قرار نبود ، لو نره!!!!
  • اونکه میفهمه ۱۱:۴۷ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۶
    0 0
    فقط انسان فهیم وانقلابی دکتر سعید جلیلی
  • ناشناس ۱۱:۵۱ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۶
    0 0
    انقلاب يعني امام خميني .همون كساني كه انقلاب كردن با دكتر روحاني هستند در كشور ما مسلمانان زندگي مي كنند و ايران اسلامي متعلق به ملت است
  • بهارك ۱۱:۵۲ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۶
    0 0
    روحاني خاريست در چشم دشمنان
  • بهارك ۱۱:۵۴ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۶
    0 0
    عزيزان روحاني مرد خدايي است.حقيقت .راستي درستي .اخلاق .دين .ولايت مدار .انقلابي و......
  • ۱۲:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۶
    0 0
    رای ما دکتر جلیلی این شخص قطعا می تونه راه احمدی نژاد را ادامه بده و تورم و فقر را ریشه کن کنه.
  • ۱۲:۲۱ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۶
    0 0
    مشکل جهان سوم اینه که به نوع ماشین و اینا توجه میکنند
  • علی ۱۲:۲۹ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۶
    0 0
    درود بر روحانی ،ادامه دهنده راه انبیا و اولیای صالح .
  • ۱۵:۱۶ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۶
    0 0
    روحانی خودشو نشون داد،تو مناظره با کمال بی ادبی از دیگران خواست که بهش وقت قرض بدن! بی احترام به دیگران و وقتشون واقعا زشته و دور از دموکراسی و مسلمانیه
  • ۱۵:۲۲ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۶
    0 0
    جالبه تو سایت خود اصولگرایان هم اصلاح طلب ها پیشتازند.
  • ۱۶:۲۶ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۶
    0 0
    فقط عارف اونم جهت تکمیل .....کاری های خاتمی
  • ۱۶:۲۷ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۶
    0 0
    بازم قالیباف شرف داره به روحانی
  • ۱۶:۲۸ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۶
    0 0
    چشماتو وازکن تا ببینی
  • ۱۶:۲۹ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۶
    0 0
    منم نمیدونم چرا روحانی رو تایید کرد
  • ۱۶:۳۰ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۶
    0 0
    خب میخای اعتماد یا آرمان باشه؟ اینجوری راحت میشی؟
  • ۱۶:۳۲ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۶
    0 0
    کی جلوتو گرفته
  • ۱۶:۳۳ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۶
    0 0
    آره بازوی اکبر درسته به رهبری وصلش نکن
  • ۱۶:۳۳ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۶
    0 0
    سکوت برای شما بهتره جانم
  • ۱۶:۳۴ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۶
    0 0
    جلیلی بیچاره از از داخل تخریب میشه هم از خارج
  • ۱۶:۳۵ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۶
    0 0
    نه توهم کلا می فهمی
  • ۱۶:۳۵ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۶
    0 0
    زاییدی
  • ۱۶:۳۷ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۶
    0 0
    ای آقا رضا... بیشتر و بهتر فکر کن
  • ۱۶:۳۸ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۶
    0 0
    تند نرین این چیزا برای ایجاد هیجان بین ماهاست
  • ۱۸:۲۵ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۶
    0 0
    ای بابا اگه منم جیره خور بودم به جلیلی رای میدادم

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس