ادامه پيگيري سناريوي تقلب، ذوق زدگي از وجود اختلاف در سطح مسئولين و تلاش براي آوردن خاتمي يا هاشمي به صحنه انتخابات و مطرح كردن رحيم مشايي از جمله اهداف و خطوط رسانه‌هاي ضد انقلاب و فارسي زبان بيگانه در هفته گذشته است

مشرق در ادامه رصد هفتگي خود ، اين هفته نيز با رصد رسانه های ضد انقلاب و بیگانه فارسی زبان درباره انتخابات، مخاطبان محترم را در جریان آخرین اخبار و تحلیل ها قرار مي‌دهد؛

رسانه های ضد انقلاب و بیگانه فارسی زبان در هفته اي كه گذشت خطوط متنوعي را البته با اهدافي محوري پيگيري و دنبال كردند؛ اين اهداف را مي‌توان در اين موارد تقسيم كرد: وارد شدن در فاز جديد تقلب با استفاده از خبر دروغ، پيگيري اختلاف در بين برخي مسئولين، آوردن خاتمي و هاشمي و مطرح كردن جدي مشايي از اين موارد است. البته بايد تحركات جديد ربع پهلوي را نيز به اين فهرست اضافه كرد؛ در گزارش ذيل تلاش شده است تا با بررسي دقيق‌تر اصلي ترين اين رسانه‌ها، شاهد مثال هاي متنوع از خطوط فوق ارائه شود.

1. سناريوي تقلب

سناريوي تقلب هفته گذشته در اين رسانه‌ها وارد فاز جديدي شد؛ هر چند تا كنون به انحاء مختلف اين رسانه ها سعي در مطرح كردن تقلب در انتخابات پيش رو داشتنند، اما در عين حال در اين روزها تلاش كردند تا بار ديگر با يادآوري انتخابات 88 بر تقلبي بودن نتايج اعلام شده تاكيد كنند؛ اما بهترين خوراك براي آنها توسط يك سايت داخلي فراهم شد؛ اين سايت كه از منتقدين جدي احمدي نژاد است، با قرار دادن خبري در خروجي خود و برداشتن آن پس از چند ساعت اين فضا را براي رسانه هاي بيگانه فراهم كردند.


تقريبا تمام سايت هاي ضد انقلاب اين خبر را پوشش دادند

در اين خبر دروغ، كه توسط سايت بازتاب امروز منتشر شد، نويسنده ادعا كرده بود كه نواري در اختيار احمدي نژاد هست كه وجود تقلب در انتخابات پيشين را تاييد مي‌كند؛ هر چند اين خبر توسط روابط عمومي رياست جمهوري قوياً تكذيب شد، اما همين امر فرصتي را براي اين رسانه‌ها فراهم كرد تا مدتي از اين خوراك خبري بهره ببرند:

تيتر خبر طوري تنظيم شده كه گويي دفتر احمدي نژاد تنها "‌آگاهي احمدي نژاد از تقلب "‌را تكذيب كرده و در عين حال وجود تقلب رد نشده است؛ حال آنكه بيانيه دفتر رئيس جمهور چيز ديگري بود. بي بي سي با اين تيتر خواسته وجود تقلب را فرض حتمي بپندارد و همان را به مخاطب القا كند.

البته اغلب اين رسانه ها تلاش كرده اند تا به صورت نرم نيز بحث تقلب و القاي اين مطلب به ذهن خواننده را پيگيري كنند. براي نمونه به 2 مورد از اين اقدامات توجه كنيد:


قرار دادن تصوير آيت‌الله جنتي ذيل تيتر تقلب انتخاباتي، هدف خاصي را دنبال مي‌كند


لوگوي سايت خودنويس در صفحه مخصوص انتخابات؛ دو نفر در حال راي دادن، و اينكه سرانجام پرسيده خواهد شد: «راي من كجاست؟» تكرار سناريوي تقلب و القاي همين مطلب به مخاطب

2. بازتاب اختلافات با آب و تاب

رسانه هاي ضد انقلاب و بيگانه فارسي زبان در هفته گذشته نيز به سان هفته‌هاي قبل حجم انبوهي از اخبار خود از داخل ايران را معطوف به اختلافات و كنش و واكنش هاي مسئولين به يكديگر كرد. البته اين رسانه ها به سان قبل بزرگنمايي اين اختلافات و حاد نشان دادن آن را در دستور كار خود نيز قرار دادند:


راديو فرانسه تعدد تهديدات و هشدارهاي احمدي نژاد را به خواننده متذكر مي‌شود تا اوضاع بحراني به نظر برسد

در اين مدل از اخبار معمولا احمدي نژاد و تيم وابسته به وي در يك سو و ديگر اصولگرايان در طرف ديگر تعريف مي‌شوند. همچنين تلاش اين رسانه ها اين است كه اختلافات احمدي نژاد را با رهبري نشان دهند؛ از اين رو هر كدام اشخاصي را كه به سخنان رئيس جمهور واكنش نشان مي‌دهند سعي مي‌كنند به رهبري منتسب كنند و از اين آب گل آلود ماهي خود را صيد كنند:


راديو فرانسه، براي حجت الاسلام سعيدي، عنوان " نماينده آيت الله خامنه اي " را استفاده كرده تا به بيننده القا كند كه درگيري و اختلاف بين احمدي نژاد و رهبر انقلاب است و هركسي كه به احمدي نژاد واكنش نشان مي‌دهد از طرف رهبري است

اين رسانه‌ها از سوي ديگر دو اقدام ديگر را نيز در دستور كار قرار دادند؛ تعبير سخنان رهبر انقلاب به هشدار عليه دولت:


در اين خبر تلاش شده تا سخن رهبر انقلاب مبني بر اينكه انتخابات در زمان مقرر برگزار خواهد شد به گونه اي نقل شود كه گويي رهبر انقلاب به دولت هشدار داده و او را در صحبت‌هايشان مخاطب قرار داده اند؛ حال آنكه چنين چيزي وجود نداشت

تحريك احمدي نژاد به اقدامات خرابكارانه هم ديگر هدف و خط اين رسانه ها بود؛ بي.بي.سي در برنامه تلويزيوني خود با پخش يك كليپ در نهايت اين سوال را مطرح كرد كه آيا احمدي نژاد اقدامي جدي انجام خواهد داد يا بعدا تنها به اين جواب بسنده خواهد كرد كه " ميخواستم... ميخواستم..."؟


جالب اينجاست كه اين گزارش تلويزيوني عنوان « مصلحت امروز ايران از نگاه رئيس مجمع تشخيص مصلحت » را دارد ولي هيچ ربطي به هاشمي رفسنجاني ندارد؛

3. تحركات اصلاح طلبان و بازهم خاتمي؛ هاشمي

اصلاح طلبان در هفته اي كه گذشت تحركات متفاوتي داشتند و رسانه هاي ضد انقلاب نيز اين اخبار را تحت پوشش خود قرار دادند؛

مطرح كردن دوباره خاتمي و هاشمي از مهم‌ترين اهداف اين رسانه هاست؛ اين هفته هم تلاش شد تا به هر نحوي اخبار مربوط به اين دو نفر پوشش داده شوند، و البته هاشمي پررنگ تر از گذشته شد.

مظلوم نمايي براي خاتمي يكي از اين موارد است؛ اين سايت‌ها تلاش كردند تا با استناد به مقاله حسين شريعتمداري در كيهان، اين خبر را به گونه اي پوشش دهند كه به سود خاتمي و در جهت مظلوميت وي باشد:


دويچه وله با قرار دادن تصويري خاص از حسين شريعتمداري، جملاتي خاص را از يادداشت حسين شريعتمداري نقل كند تا به هدف خود برسد؛ دويچه وله شريعتمداري را هم منتسب به رهبر انقلاب مي‌كند

البته خاتمي هم به مثل هفته‌هاي گذشته به گونه اي سخن مي‌راند كه اوضاع را كاملا سياه نشان دهد تا نظام مجبور شود به او چراغ سبزي براي حضور در انتخابات و در نتيجه " بهبود اوضاع " نشان دهد:


بايد از خاتمي پرسيد آيا واقعا اوضاع ايران رو به ناكجا آباد است؟ آيا تنها بخاطر نبودن شما و دوستانتان در مصدر امور دليل مي‌شود كه اينگونه سياهنمايي كنيد؟

البته هاشمي هم در سوي ديگر اين بازي قرار دارد؛ تحركات و سخنان هاشمي نيز باعث شده به شدت مورد توجه اين رسانه‌ها قرار گيرد؛ در هفته جاري توجه اين رسانه‌ها به هاشمي بسيار بيشتر از قبل شده است:


هاشمي با گفتن ‌« نمي گويم نمي آيم » در تلاش است تا اوضاع را بسنجد؛ جمله اينكه « ما با اسرائيل سر جنگ نداريم » از سوي هاشمي براي دويچه وله بسيار خوشايند رسيده است.

هاشمي همچنين با صحبت‌هاي جهت دار روزهاي اخير خود خوراك رسانه اي خوبي براي خارج نشينان فراهم كرده است؛ برخي صحبت هاي وي در تخريب دولت و اشارات تلويحي به تقلب در انتخابات گذشته، بسيار براي رسانه‌هاي ضد انقلاب ذوق آفرين بوده است:


سايت كلمه از سخن هاشمي كه « ديكتاتوري موفق نمي‌شود» به اين نتيجه رسيده كه هاشمي به تقلب در انتخابات 88 تاكيد كرده است. هاشمي اين چند روزه بسيار پرتحرك شده است

البته يك خبر ديگر مربوط به هاشمي هم خود نمايي مي‌كرد: دعوت مهدي خزعلي از هاشمي رفسنجاني براي حضور در انتخابات رياست جمهوري؛ مهدي خزعلي در نامه اي به هاشمي رفسنجاني، وي را مطلوب ترين گزينه براي رياست جمهوري دانسته و از وي خواهش كرده است تا در انتخابات نامزد شود؛ هر چند هاشمي 80 ساله پاسخي نداده است:


دعوت مهدي خزعلي از هاشمي رفسنجاني: امروز تنها گزينه نجات ملي، تشكيل يك دولت وحدت ملي به رياست حضرتعالي است

4. ذوق زدگي از اختلاف مشايي با روحانيت

يكي ديگر از اقدامات رسانه‌هاي ضد انقلاب و بيگانه فارسي زبان در هفته گذشته، مطرح كردن و بزرگنمايي مشايي و سخنان وي بوده است. اين رسانه‌ها كه مشايي را كاملا كنار احمدي نژاد معرفي مي‌كنند با بزرگنمايي سخنان منحرفانه وي، به گونه‌اي خاص با وي برخورد كنند:

مرور برخي اخبار مربوط به انعكاس سخنان مشايي نشان مي دهد كه اين رسانه هاي ضد انقلاب و بيگانه از پيدا شدن فردي كه اينگونه با روحانيت مشكل دارد و درك منحرفانه‌اي از حكومت اسلامي دارد، خشنودند؛ دشمني با روحانيت و عدم درك درست آن ها را وادار به انعكاس سخنان مشايي كرده است:


اغلب اين رسانه‌ها به دشمني مشايي با روحانيت پرداخته اند

عدم تعامل و برخورد صحيح مشايي با روحانيت و ولايت فقيه، ذوق زدگي اغلب رسانه هاي ضد انقلاب را در پي داشته است:


راديو فرانسه برداشت خود از سخنان مشايي را اينچنين انعكاس داده است


و البته اين سناريو به يكباره مورد توجه اغلب اين رسانه ها قرار گرفته است؛ راديو زمانه هم مشايي از تيتر اصلي خود قرار داده است

5. مطرح كردن شوراي ملي ايران با محوريت رضا پهلوي

مضحك ترين اتفاقي كه در هفته گذشته رخ داد و مورد توجه وسيع اين رسانه‌هاي ضد انقلاب نيز قرار گرفت مطرح كردن شوراي ملي ايران با محوريت رضا ربع پهلوي بود؛ هدف اين شورا كه ارائه جايگزيني براي نظام جمهوري اسلامي بود، يكي از مضحك ترين اخبار در هفته گذشته بود.



راديو فرانسه اخبار اين شورا را تيتر 1 خود قرار داد

در اين اخبار سعي شده است با پوشش جلسات مربوط به شوراي ملي ايران، عنوان شود كه هدف اين شورا ارائه آلترناتيو و جايگزيني براي نظام جمهوري اسلامي است؛ اغلب رسانه‌هايي كه در توهم كامل به سر مي‌برند، اخبار اين شورا را پوشش داده و در انتظار كاربردي شدن تصميمات اين شورا نشسته اند!!

تصاوير زير گوشه اي از توهمات مربوط به شوراي ملي ايران و رضا پهلوي و پوشش آن توسط سايت‌هاي وابسته و ضد انقلاب را به خوبي نشان مي‌دهد:


بي.بي.سي بخشي از برنامه تلويزيوني خود را به رضا ربع پهلوي اختصاص داد تا توهمات خويش را بازگو كند


در رويكردي مشابه صداي آمريكا نيز همين مسير را طي كرد


البته اين خط تنها توسط رسانه‌هاي بيگانه دنبال نشد؛ بلكه سايت ضد انقلاب خودنويس نيز اين خبر را تيتر يك خود قرار داد

جمع بندي:

رسانه‌هاي بيگانه فارسي زبان و ضد انقلاب، در هفته گذشته تقريبا همان خطوط هفته هاي قبل را طي كردند؛ اختلافات داخل كشور را بزرگنمايي و حاد نشان داده و حتي تلاش داشتند دو طرف اختلاف را تحريك كنند تا دست به اقدام نامعقول بزنند؛ سناريوي تقلب را به شكل جديدي دنبال كردند؛ همچنين اخبار مربوط به هاشمي و خاتمي مانند گذشته پيگيري شد؛ از طرفي مواضع ضد روحانيت مشايي نيز به شدت ستوده و براي هوراي بلندي كشيده شد.

به نظر مي‌رسد نوع پوشش دهي اخبار به گونه‌اي است كه اختلافات داخل ايران را بسيار حاد مي‌دانند و منتظر اتفاقي هستند؛ همچنين اين اتفاق خاص ممكن است با آمدن هاشمي و خاتمي در انتخابات نيز رخ دهد؛ در عين حال پوشش دادن اخبار مربوط به شوراي ملي ايران با محوريت رضا ربع پهلوي نشان مي‌دهد كه اين‌ها حيات جمهوري اسلامي را رو به پايان مي‌بينند و براي اين توهم باطل خود سعي در ارائه آلترناتيو دارند؛ حال آنكه « عنقا شكار كس نشود؛ دام باز گير ...»


نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 39
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • حسین ۱۲:۵۴ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۲
    0 0
    وقتی‌ زمینه فراهم باشه رسانه‌ دسهمن از شرایط سو استفاده میکنه کاملا طبیعی هست،به وجود آورنده این زمینه هم شرایط متلاطم سیاسی و علی‌ الخصوص اقتصادی هست،وگرنه اگر شرایط متلاطم نباشه و پایدار و مشکل حد اقتصادی و سیاسی نباشه مردم به این مسائل توجهی‌ نمیکنن پس رسانه‌ دشمن هم امیدوار و متوسل به این مسائل نمی‌شه. نتیجه اینکه وضعیت مناسب نیست که دشمن با تابش هر کرم شب تابی امیدوار می‌شه و روزنه امید مبینه. فرق خبرگزاریهای ما با غربی‌ها اینه که بین مردم خودشون موج ایجاد می‌کنن و کار علمی‌ بلدن،به فرض یکی‌ از کاندیداها واقعا شایسته هست خوب رسانه‌‌های ما دست متخصص هستند که موج مثبت ایجاد کنن و مردم را هدایت کنن به مسیر صحیح؟
  • ايليا ۱۳:۱۵ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۲
    0 0
    هيچ غلطي نميتوانند بكنند بذاريد هرچه ميخواهند زرو بزنند ومكروا ومكر الله والله خيرالماكرين
  • دانشجوي حقوق ۱۳:۱۷ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۲
    0 0
    اين طرح رصد سايتهاتون واقعا بي نظيره در سايت شما هميشه در برخي قسمت ها شاهد طرح هاي بكر هستيم
  • ۱۳:۴۰ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۲
    0 0
    این کجاش هورا کشیدن برای مشایی بود؟
  • ۱۴:۰۱ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۲
    0 0
    زنده باد ناهار؟
  • محمد ۱۴:۱۱ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۲
    0 0
    کی براش هورا کشید؟
  • عباس ۱۴:۱۵ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۲
    0 0
    نظام اگرنتواندباتشکیل کمیته حقیقت یاب ابهامات انتخابات88راحل کندهمچنان این ابهامات منشاءاختلافات سیاسی خواهندبودوهمه ضررمی کنیم،امروزدنیای منطق است.
  • مهرداد ۱۴:۳۰ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۲
    0 0
    به این آقای نصف پهلوی بگید عمل بینیش واجب تر از ارائه آلترناتیو برای نظامه ... آدرس دکتر رو هم تو نظر بعدی برا میذارم.
  • ۱۴:۳۱ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۲
    0 0
    الكي ميگي... باز كه دير از خواب بيدار شدي
  • ۱۴:۳۳ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۲
    0 0
    آره خب امروز دنیای بی منطقی و ظلم و استبداده که حقوق بشر شده بازیچه یه چندتا کشور زورگو ، آزادی بیان رو هم همین زورگو ها مصداقشو مشخص میکنن که چه حرفی زده بشه چه حرفی زده نشه . مصداق حقوق بشر تو سوریه و مصداق آزادی بیان در قطع شبکه های ماهواره ای ایران در اروپا و آمریکا به خوبی میشه متوجه شد
  • علی ۱۴:۳۵ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۲
    0 0
    لطفا یک بام و دو هوا نباشید من به هیچ عنوان هوادار مشایی نیستم ولی انصاف رو سعی میکنم رعایت کنم اگر این خبر در مورد مشایی رو قبول کنیم باید بقیه رو هم قبول کنیم و اگر این بقیه رو مردود و حرکت از روی کینه و دشمنی بدونیم باید این خبر در مورد مشایی رو هم دشمنی بدونیم. امیدوارو منصف باشی و پخش کنی!
  • ۱۵:۲۳ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۲
    0 0
    ظاهرا حرف های آقای مشایی در راستای سیاست کلی رسانه های ضد انقلابه. حالا این سوال به نظر می رسه که آقای مشایی از قصد در این مسیر حرکت می کنند یا از سر ناآگاهی!!!
  • علیرضا ۱۵:۲۷ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۲
    0 0
    خدا خیرتون بده حداقل چند تا سایت جدید یاد گرفتیم
  • ۱۷:۴۷ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۲
    0 0
    آره واقعا خیلی حال میکنم با این خبرهاش
  • ۱۹:۰۸ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۲
    0 0
    آره دقیقا مثل آمریکا که هیچ غلطی نکرده تا حالا!
  • هاتف ۲۰:۱۴ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۲
    0 0
    آقای مشرق . من حتما باید فحش بذارم تا نظراتم رو نشون بدی ؟ شد یه بار ما نظر بدیم تو نشون بدی ؟
  • قاسم ۲۲:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۲
    0 0
    ممنونم از اين رصدهاتون خيلي خوب بود
  • ۰۰:۰۷ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۳
    0 0
    استراتژی استکبار در برابر ما این بود که تغییر رفتار ایجاد کند و در مسئولین تغییر رفتار ایجاد کند ، در دوران سازندگی آقازاده‌ها کجا نشستند چه به سر این کشور آوردند و در دوران اصلاحات نیز تغییر رفتار چه بلایی بر سر نظام آورد و دشمن این استراتژی را رها نکرده
  • محسن ۰۱:۲۳ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۳
    0 0
    زمانی که حکومت و ارتش و مجلس و اطلاعات و شهربانی و ... دست اونها بود و آمریکا با تمام قدرتش ازشون حمایت می کرد ، با یاری خدا حکومت و ارتش و مجلس و اطلاعات و شهربانی و ... ازشون گرفتیم حالا که همه چی دست ماست هیچ غلطی نمی تونند بکنند اگه عرضه دارن برن سوریه رو بگیرن ، این لقمه اینقدر بزرگه که تو حلقشون گیر می کنه. به فرموده امام: "ما آمریکا را زیر پا خواهیم گذاشت ". چه برسه به اینها که نو کرشن.
  • عباس ۰۱:۴۸ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۳
    0 0
    این کارهای متفاوتتون خیلی جالب و خوبه. خسته نباشید. خدا قوت..
  • یه غریبه ۰۸:۲۱ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۳
    0 0
    یه زمانی یه دایی جان ناپلئونی بود که میگفت: کار کار انگلیسیهاست احتمالا دوباره درگیری و کشت و کشتار ایرانیا تو دستور کارشونه لا مصبا نمیتونن صلح و صفا رو بین ماها تحمل کنن انشاالله سال آینده اسکاتلند با انتخابات آزاد از انگلیس جدا میشه و سایت موشکی شونو جمع میکنه اونوقت میبینیم دموکراسی و انتخابات آزاد رو توی انگلیس!!!!!!!
  • ۱۲:۴۱ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۳
    0 0
    مثل سگ دارید دروغ میگید بی حیا ها
  • حقیقت ۱۳:۲۷ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۳
    0 0
    تو رو به خدا خود دوستان قضاوت کنند تیتر مطلب را با خود مطلب... در این چند ماه از هر فرصت و مطلبی برای تخریب دولت اجتناب نکنید...خواهش میکنم
  • ۱۴:۰۲ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۳
    0 0
    مصلحی افزود : این فرد (هاشمی)با تحریک سران ساده لوح فتنه و اطرافیانش مارش فتنه را می‌زد و امروز چشمان بیدار نظام تحرکات وی را رصد می‌کند و به هیچ عنوان اجازه نخواهد داد اتفاقی مانند سال 88 در کشور رخ دهد.
  • ۱۵:۰۱ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۳
    0 0
    همونجاش که مشرق دوباره زد تو فاز توهم
  • ۱۹:۳۳ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۳
    0 0
    عزیزم نکنه شما هم به بهار آلرژی داری؟!!!!
  • ۱۹:۳۴ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۳
    0 0
    قضیه تقلب دیگه نخ نما شده.از همون اول هم اصل دروغ تقلب مشخص بود.
  • ۰۹:۱۷ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۴
    0 0
    نه بابا؟ امروز دنیای منطق است؟ لطف میکنید یکی دو تا از اون دلایل منطقیتون رو درباره تقلب تو انتخابات ۸۸ ارائه کنید؟ البته تلاش کنید یکم سطحش از نظریه مشعشع و ابلهانه داماد لرستان بالاتر باشه
  • سید حسین از اهواز ۱۴:۰۴ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۴
    0 0
    بخدا مشایی باید از روی زمین نیست و نابود بشه
  • نجفی ۱۴:۴۸ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۴
    0 0
    باسلام در پاسخ به آقا یا خانم ناشناس که به طعنه گفته(آره دقیقا مثل آمریکا که هیچ غلطی نکرده تا حالا! ) باید بگویم آقا یا خانم وطن پرست!! آمریکا هیچ غلطی نکرده والله اگر کوتاهی و سوء مدیریت برخی مسئولین نبود این چند قلم تحریم که آنهم از سر ناتوانی بر ملت ما تحمیل کردند ، هیچ اثری نداشت اما چه کنیم از سوءمدیریت ها ، حواشی سیاسی ، لجبازی ها ، غرورها و....
  • امید ۱۵:۴۵ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۴
    0 0
    اولا از این کار بسیار خوبتون ممنون چون باعث روشنگری خوانندگان میشه، ثانیا از هم وطنای عزیز میخوام برای تحلیل بهتر عرصه ها و جبهه های مختلف و انگیزه های اونها ، همچنین وضعیت فعلی کشورهای منطقه ای و خوابهایی که محور غربی-عربی-عبری برای این دیار دیدن همزمان در نظر بگیرن. تنها راه پیروزی و روسفیدی در دنیا و آخرت اطاعت از ولی امر است به کوری چشم دشمنان یادمون باشه هممون مسئولیم
  • ۱۵:۵۴ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۴
    0 0
    خدا هرچی بخواد همون میشه! بقیه وسیله اند
  • بی خیال ۱۹:۱۵ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۴
    0 0
    آیا نظر مردم برای کسی مهم است که ایمیل به زنید
  • ۲۰:۴۶ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۴
    0 0
    آفرین به مصلحی...1000 لایک!
  • پدرام ۲۱:۰۳ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۴
    0 0
    اين سايتهاي ضد انقلاب هنوز در توهم به سر ميبرن
  • ۲۱:۴۴ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۴
    0 0
    اصلاً این مطالب آگاهی بخشی که نوشته بودید ، ربطی به تیتر خبر نداشت .
  • ۲۳:۰۶ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۴
    0 0
    سید علی خمینی :ای کسانی که قرار است سر کار بیایید، دستاوردها و کارهای دولت فعلی را هم منصفانه ببینید، زیرا در غیر این صورت مردم بدبین خواهند شد
  • yaser ۰۱:۱۷ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۵
    0 0
    کدوم ابهامات؟ همون ابهاماتی که با هیچ عقل و منطقی رفع نمیشه؟ :)
  • yaser ۰۱:۱۹ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۵
    0 0
    خب یعنی گردنش نازکتر شده؟ :)

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس