یک مرکز مطالعاتی وابسته به رژیم صهیونیستی طی آخرین گزارش خود به بررسی و ابعاد سنجی موقعیت یازدهمین دوره انتخابات ریاست جهت تحقق پروژه شکاف اقلیتی در جمهوری اسلامی ایران پرداخت.

 مشرق؛ مرکز مطالعاتی מרכז המידע למודיעין ולטרור ע"ש אלוף מאיר עמית طی آخرین گزارش خود به بررسی و ابعاد سنجی موقعیت یازدهمین دوره انتخابات ریاست جهت تحقق پروژه شکاف اقلیتی در جمهوری اسلامی ایران پرداخت.


 
بر اساس این گزارش در حالی که برخی از نامزدها برای جلب حمایت از اقلیت ها اقدام به توزیع وعده در میان آنها می پردازند، این زمان بهترین فرصت برای بالا بردن خواسته های قومی و افزایش شکاف و گپ زبانی و به تیع آن تجزیه  قومیتی جمهوری اسلامی ایران قلمداد می شود.
در این گزارش جریال اصلاحات مساعدترین جریان جهت تحقق بالکانیزاسیون جمهوری اسلامی قلمداد شده و ضمن بررسی اظهارات یکی از نمایندگان مجلس که داوطلب شرکت در انتخابات ریاست جمهوری یازدهم بوده، پتانسیل های زبانی موجود جهت تحقق این هدف را متذکر می شود.
 


בריאיון הצהיר פזשכיאן, פוליטיקאי רפורמיסטי ממוצא אזרי שמועמדותו בבחירות לנשיאות נפסלה על-ידי "מועצת שומרי החוקה", כי בכוונתו להצביע ל"מועמד דובר אזרית"

این گزارش ضمن بررسی رویکرد اصلاح طلبان در پیشبرد هرچه سریعتر این هدف به عدم اقبال عمومی این جریان در جامعه اشاره و به بررسی پتانسیل موجود در میان اصول گرایان جهت تحقق این هدف می پردازد.

در این گزارش به صورت مفصل به همسویی مواضع یکی از هشت کاندیدای موجود در عرصه رقابت جهت تحقق بالکانیزاسیون جمهوری اسلامی ایران پرداخته و مواضع این کاندیدا را مورد تحلیل و بررسی قرار می دهد.
 


באחד הקטעים התייחס המועמד לאפליה הקיימת בין מחוזות שונים ברחבי איראן


این گزارش ضمن بررسی حوادث پیرامونی صورت گرفته در باب اقلیت های زبانی به ارائه فکت های مختلفی پرداخته و پتانسیل اقلیت های قومی را در به هم ریختن سیاست جمهوری اسلامی ایران (המיעוטים האתניים בסבך הפוליטיקה האיראנית) مورد مطالعه قرار می دهد.
این گزارش اقلیت های قومی را نیمی از جمعیت ایران در نظر گرفته و ضمن تقسیم ایشان به پنج گروه، تسلط آنها را بر نواحی مختلف کشور مورد بررسی قرار می دهد:

•    آذری ها در شمال و غرب

•    کردها در غرب

•    بلوچ ها در جنوب و شرق

•    ترکمن ها در شمال و شرق

•    عرب در جنوب و غرب

این گزارش در ادامه به بررسی مواضع یکی دیگر از نامزدهای اصولگرای انتخابات ریاست جمهوری یازدهم پرداخته و تعهدات وی را در ارایه  وعده های قومی جهت تضمین پیروزی و جلب رای مورد بررسی قرار می دهد.
 


נציג מחוז כורדיסתאן ב"מועצת המומחים", שהביע את תמיכתו הפוליטית במועמדותו לנשיאות

 


התושבים הערבים הוכיחו, לדבריו, כי השפה והשיוך האתני-לאומי אינם חשובים


این گزارش در ادامه به مواضع کاندیدای اول با لحاظ جایگاه حکومتی این کاندیدا در فرماندهی سابق مهمترین رکن انقلاب اسلامی ایران، یعنی سپاه پاسداران بازگشته و طرح فدرالیسم مد نظر وی را جهت تحقق هدف بالکانیزاسیون جمهوری اسلامی مورد بررسی قرار می دهد.

این گزارش با رصد فعالیت این کاندیدا، به نحوه شروع مبارزت انتخاباتی وی از سیستان و بلوچستان اشاره می کند.
 


במהלך ביקורו במחוז הצהיר רזאא'י, כי איראן אינה רק טהראן והדגיש את הצורך לפתח את כלל המחוזות במדינה. הוא ציין, כי אם ייבחר כנשיא ישים בראש סדר העדיפויות את פיתוח האיזורים הנחשלים במדינה וכי זו הסיבה שבחר להתחיל את מסע הבחירות שלו במחוז סיסתאן-בלוצ'יסתאן הסובל ממצוקת עוני ואבטלה חריפה במיוחד


مبتنی بر مستندات این گزارش این کاندیدا با وعده به توسعه تمام استان ها به حق اقلیت ها برای یادگیری زبان مادری خود در موسسات آموزشی اشاره و درد، رنج، فقر، کمبود و بیکاری اقلیت ها بویژه در سیستان و بلوچستان اشاره می شود.

 
این گزارش به جمله استراتژیک این کاندیدا با ماهیت اینکه "هیچ دلیلی برای قربانی فرهنگ های محلی به نفع فرهنگ ملی وجود ندارد" (רזאא'י הדגיש, כי הוא מכיר בתרבותם ובלשונותיהם של בני המיעוטים וכי אין כל סיבה להקריב את התרבויות המקומיות לטובת התרבות הלאומית הכלל-איראנית )، جهت تحقق هدف بالکانیزاسیون جمهوری اسلامی اشاره نموده و جهت معرفی هرچه بیشتر نظرات این کاندیدا به سراغ فیسبوک وی رفته و به آنالیز اطلاعات موجود در آن می پردازد.
 


העלאת הנושא הפיחה, לדברי האתר, תקווה בקרב המיעוטים שבעתיד יתאפשר להם להשתמש בשפתם במערכת החינוך

و جمله کلیدی تبلیغات فیسبوکی این کاندیدا را با عنوان "ایرانیان از همه نژادها با هم برابر هستند" (איראנים מכל הגזעים שווים זה לזה) را به صورت غیر مستقیم کلید تحقق امر بالکانیزاسیون جمهوری اسلامی ایران معرفی می کند.
 

מתוך דף הפייסבוק של תומכי רזאא'י



در پایان باید این نکته را به کاندیداهای انتخابات متذکر شد که اظهاراتشان ممکن است مورد سوء استفاده دشمن قرار بگیرد و به عنوان سیگنال نادرستی تعبیر و تفسیر شود و بر این اساس باید راه سوء برداشت دشمنان ایران اسلامی گرفته شود.


برای مشاهده این گزارش به زبان اصلی اینجا کلیک کنید.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 19
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • امیرحسین ۰۱:۵۲ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۷
    0 1
    ایران یعنی سرای ترک با پارس یعنی خلیج تا ابد پارس ایران با قومیت هاش معنی شده
  • از طرف جمع کثیری از مردم ۰۱:۵۵ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۷
    0 0
    از آقای رضایی که سبک مدیریتش گلوله های برفیست انتظار نداشتیم! هرگاه دیدید که غربی ها از شما تعریف میکنند و از حرکات شما ذوق مرگ میشوند بدانید که مسیر را 180 درجه اشتباه میروید! ملت بزرگ ایران هر کسی را که اشتباه برود به صراط مستقیم باز میگردانند ولو به زور! لطفا یک نمونه از این گزارش را در اختیار مستر رضایی قرار بدهید.البته بعید میدانم که بی اطلاع باشند!
  • ۰۲:۰۲ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۷
    0 0
    روز اول گفتم صد رحمت به پژاک و پ ک ک جنابعالی سانسور کردی! وقتی نسخه وطنی این گزارش یکماه پیش چاپ شده چرا سانسور میکنی و به رسانه صهیونیستی متوصل میشی؟! اصلا چرا همیشه حرف درست را سانسور میکنی؟!؟!؟!؟؟!؟ ها؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ اگر راست میگی جواب منو بده! بحثو عوض نکن! چرا همیشه حقیقت را سانسور میکنی؟
  • مجتبی ۰۲:۱۹ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۷
    0 0
    حالا که دیدید در روستاها به محسن رضایی گرایش دارند می خواهید تخریبش کنید راست می گید به مناطق محروم رسیدگی کنید تهران که ایران نیست
  • امید ۰۹:۰۳ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۷
    0 0
    بعضی ها به خاطر دو تا رای دشمن رو به طمع می اندازند!! نیاز همه مردم و اقوام ایران امروز معیشت و فرهنگ ایرانی است نه این شعارهای تحریک برانگیز.
  • ۰۹:۲۴ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۷
    0 0
    عزیزم اسم مرکزه هست: Meir Amit Information Center for Intelligence and Terrorism Studies
  • سید عابدین ۱۲:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۷
    0 0
    تخریب تــــــــخریــــــب باز هــــم تـــــخریــــــب شما برای کی و چی این کارها را انجام میدهید شعار شما مگر این نیست دین خود را به دنیا دیگران نفروشید
  • mohsen ۱۲:۳۵ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۷
    0 0
    چقد آدمایی تو ایرانی داریم که با یه گزارش محاکمه می کنن و اعدام چقد احساسی شما هستسد آخه فردا اگه یه گزارش دیگه داد دو.باره تصمیمتون عوض میشه
  • قدیری ۱۵:۴۶ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۷
    0 0
    پس قالیباف این وسط چه کاره بود که ملاقاتش رو با ماموستای کردستان نوشتین ... یک گزارش صدتا تخریب خدا بخیر کنه...
  • سید حسن ۲۳:۱۲ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۷
    0 0
    احتیاطا محسن رضایی نیستی؟
  • ۲۳:۵۹ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۷
    0 0
    سلام. از دکتر پزشکیان پرسیدم که چنین حرفی زده ای؟ گفت نه. به نظرم ایشان مسئول حرفها یا برداشتهای دیگران نیستند. دسترسی به ایشان هم کار سختی نیست، اما نشاندن اسم ایشان در کنار طرح اسرائیلی بی انصافی است. بلاخره از گروه هایی که از ایشان بدگویی میکنند، یکی همین پان ترک ها هستند.
  • منصف ۰۱:۰۷ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۸
    0 0
    چشم آقایان دو کاندیدا (رضایی و قالیباف) روشن
  • salman ۰۱:۱۵ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۸
    0 0
    چرا قبلا کسی به این فکرها نیافتاده.دوستان تهرانی ما دائما میگن برای چرخاندن چرخ زندگی مجبوریم از هر خانه دو یا سه نفر کار کنیم اما در شهرستانها یا روستاها ما شاهد بیکاری تعداد بسیار زیادی از جوانها هستیم.شاید اگر این تبعیضها نبود(حتی برای مثال در ایجاد شغل)الان کسی نمیتونست روی این موضوع مانور بده.حالا با یک تیتر میشه اشتباهات سالهای قبل رو جبران کرد؟البته من بشخصه(بعنوان یک روستایی ایرانی) کاندید اصلح برام کسیه که بفکر انسجام و اتحاد نظام باشه.ولی چرا باید در این مدت سه دهه اینهمه اجحاف میشد که حالا کاسه چه کنم چه کنم بگیرید دستتون. شاید به خیلی از پایتخت نشینها وربخوره.خواستین منتشر نکنین.
  • ۰۱:۲۱ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۸
    0 0
    تعجب من از مستند محسن رضایی اونایی بود اونقدر ادیبانه و بدون تپق زدن در مورد بهار و .... صحبت می کردن البته از دوچرخه سوارای با لباس آبی و اسبایی که شال آبی به گردنشون بسته بودن معلوم بود که قضیه اون بازیگری که میر حسین توفیلمش استخدام کرده بود که در مورد اعتیاد پسرش نقش بازی کنه تو مستند رضایی هم تکرار شده.
  • ۰۱:۲۱ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۸
    0 0
    چرا جرات ندارید یک نظرسنجی اجرا کنید؟
  • ۰۳:۱۶ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۸
    0 0
    دوستان به مناطق محروم کمک کنید تا کشور در امان باشد
  • ۰۳:۳۰ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۸
    0 0
    فعلا که کار ...شده تخریب... کاش تخریبش فقط مال یه نفر بود... ایشون که کل نظام رو تخریب میکنه...
  • مونا ۱۰:۴۲ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۸
    0 0
    بابا خیلی دشمن نشناسید این طوری که شماها حرف زیدی در مناظره کلی روان شناسی احوالات خودتان را مفت گذاشتید کف دست دشمن. مطمئن ام الان آنها چقدر بشکن می زنند که خیلی حلقه های مفقوده که دنبالش بودیم به راحتی دستمان آمد. فهمیدن که گره های حل نشده در دست چه کسانی و چگونه بوده و هست. مطمئن باشید راحت تر روی مختان کار خواهند کرد از این به بعد
  • ۱۱:۴۷ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۸
    0 0
    ایران در طول تاریخ مجموعه ای از اقوام بوده است... و 10ها هزاران سال "بالکان نشده است!"

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس