کد خبر 21679
تاریخ انتشار: ۹ دی ۱۳۸۹ - ۱۳:۰۰

ما روضه‌خوان هستيم و به آن افتخار مي‌کنيم اما چرا ما 50 درصد قضيه را گرفتيم. ابکي داريم اما اضحک نداريم. به يکي گفتند شنا بلدي گفت 50 درصد گفتند چطوري گفت شيرجه مي‌رم اما بيرون نمي‌آيم.

به گزارش مشرق به نقل از مهر مراسم پاسداشت حجت‌الاسلام شيخ محسن قرائتي شب گذشته چهارشنبه هشتم ديماه با حضور جمعي از مسئولان کشوري و لشکري، تعدادي از نمايندگان مجلس، دکتر حسيني وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي، حجت‌الاسلام رئيسي معاون قوه قضائيه، سرلشکر فيروزآبادي، دکتر صالحي، عسگر اولادي و.... در انجمن آثار و مفاخر فرهنگي ايران برگزار شد.

در اين مراسم که با استقبال کم‌نظير مردم و مسئولان همراه بود، حجت‌الاسلام قرائتي در پايان سخنراني چند تن از مسئولان، ضمن سپاسگزاري از برگزاري اين مراسم اظهار اميدواري کرد که شايسته سخناني که در توصيفش بيان شد، باشد و گفت: اين جلسه "يا من اظهر الجميل و ستر القبيح" است. از خداوند مي‌خواهم آنچه امروز مردم درباره من گفتند، مرا بهتر از خيال آنها قرار دهد و صفاتي که در ما کم يا ضعيف است را در ما ايجاد فرمايد.

وي ضمن گراميداشت ياد و خاطره همه علماي اسلام که آثار و مجاهدت آنها زمينه پرورش مبلغان ديني شده است، تأکيد کرد: در کنار مني که مطرح شدم صدها و هزاران نفري هستند که کار کردند و مطرح نشدند و من از آنها سپاسگزارم.

حجت‌الاسلام قرائتي در مقابل درخواست دکتر صالحي رئيس سازمان انرژي هسته اي که در اين مراسم از وي خواست يک کار عملياتي در حوزه قرآن و امور ديپلماسي انجام دهد، گفت: آقاي صالحي با بحث " الله نور السماوات...." مي خواهند مرا به انرژي هسته‌اي ببرند! بنده چهار قرارداد بستم که ما را بس است. يکي با رياست دانشکده علوم قضايي که يکي از دانشجويان دانشگاه امام صادق(ع) 2700 نکته حقوقي را از تفسير نور استخراج و نظامند کرد و منتشر شد.

وي افزود: يک قراردادي با پرفسور مولانا براي کتاب "قرآن و ارتباطات بين الملل" و يک قرار داد با نام" قرآن و آيات سياسي" دارم که خب همه کارها را که نمي توانم بکنم. تازه امروز هم مي‌گويند ستاد ازدواج راه بينداز. البته ستاد ازدواج را ديگر حالا مي‌شود راه انداخت چون تا حالا از خانمم مي‌ترسيدم اما حالا ديگر به ما اجازه دادند؛ اما من نمي‌توانم چون همه ثوابها را که نمي توانم ببرم. يک کسي هر بچه سيد خوشگل بود مي‌بوسيد به او گفتند بس است اين کار زياد درست نيست مي‌گفت اولاد پيغمبر است يکبار يک کچل آوردند گفتند خب اين را هم ببوس گفت همه ثوابها را من ببرم؟

وي با اشاره به فعاليت مثبت ستاد مهدويت، نماز و زکات تأکيد کرد: حدود 30 طلبه فاضل متخصص مهدويت تربيت شده‌اند و بحث زکات که در کشور هيچ بود سال گذشته 70 ميليارد تومان داشت و 700 مسجد بين راهي ايجاد شد که براي 1400 نفر هم ايجاد شغل گرديد. البته من و شاه عباس يکجوريم نه او کاروان سرا ساخت نه من مسجد اما تبليغ کرديم و ساخته شد. بحث ديگر نماز ظهر عاشورا است که تا خيابانهاي نيويورک کشيده شد.

وي تأکيد کرد: خداوند مي‌فرمايد وانه هو اضحک و ابکي خدا هم مي‌خنداند و هم مي‌گرياند. ما روضه‌خوان هستيم و به آن افتخار مي‌کنيم اما چرا ما 50 درصد قضيه را گرفتيم. ابکي داريم اما اضحک نداريم. به يکي گفتند شنا بلدي گفت 50 درصد گفتند چطوري گفت شيرجه مي‌رم اما بيرون نمي‌آيم.

حجت الاسلام قرائتي در پايان دو موضوع را در کشور خالي دانست و گفت: يکي سايت خنده و ديگري ستاد ازدواج است. متأسفانه ما به جاي اينکه با هم بخنديم به هم مي‌خنديم. بايد يک سايت خنده حلال و حکيمانه راه بيفتد و چون کسي زير بارش نرفت تصميم گرفتم آن را راه بيندازم.

در پايان اين مراسم پر ازدحام، آخرين تابلوي نقاشي استاد فرشچيان با نام" پرچمدار حق" از سوي انجمن آثار و مفاخر فرهنگي کشور و چند تابلو و تقديرنامه از سوي آيت الله مقتدايي رئيس حوزه علميه قم و برخي ديگر از مراکز پژوهشي دانشگاهي و حوزوي با حضور وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي به محسن قرائتي به پاس بيش از 40 سال تلاش قرآني اهدا شد.
 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس