کد خبر 211447
تاریخ انتشار: ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۲ - ۱۷:۲۳

دادگاهی در کویت یک مرد سعودی را به جرم توهین به امیر کویت در شبکه اجتماعی توییتر به ۵ سال زندان محکوم کرده است.

به گزارش مشرق، تسنیم به نقل از فرانس پرس نوشت: یک فعال حقوق بشر تاکید کرد: دادگاهی در کویت «عبدالعزیز المطیری» تبعه عربستان سعودی را به صورت غیابی محاکمه و وی را به جرم اهانت به امیر کویت به 5 سال زندان محکوم کرده است. محل نگهداری دقیق این تبعه سعودی هنوز به درستی مشخص نیست.

محمد الحمیدی، دبیر مجمع حقوق بشر کویت تاکید کرد، مطیری باید پس از گذراندن مدت محکومیت خود در زندان، از این کشور اخراج شود.

بر اساس قوانین کویت، مطیری می تواند بلافاصله پس از ارائه این حکم نسبت به صدور آن اعتراض کند و دادگاه بدوی کویت نیز باید به این اعتراض رسیدگی کند.

حتی در صورت تایید رای دادگاه، مطیری می تواند نسبت به این حکم در دادگاه تجدید نظر و دادگاه عالی کویت اعتراض نماید.

مطیری تازه ترین مورد از محکومیت نیروهای مخالف دولت کویت به اتهام اهانت به امیر این کشور به شمار می رود. در ماه های گذشته دادگاه های کویت تعدادی از فعالان مخالف دولت این کشور را به اتهام اهانت به امیر کویت به زندان محکوم کرده اند.

ماه گذشته نیز دادگاهی در کویت «مسلم البرک»، رهبر مخالفان دولت و نماینده پیشین پارلمان کویت را به 5 سال زندان محکوم کرد. وی در اظهارات خود که در اکتبر سال گذشته در راهپیمایی اعتراض آمیز مردم کویت بیان کرده بود، به عملکرد امیر این کشور انتقاد کرده است.

این رای موجب تشدید اعتراضات خیابانی فعالان مخالف دولت کویت شد و گروه های بین المللی حقوق بشر نیز این اقدام را به شدت محکوم کردند.

انتقاد از امیر کویت یک جرم بر ضد امنیت ملی این کشور به شمار می رود و مجازات آن حداکثر 5 سال زندان است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس