انقلاب اسلامی ایران با یک براندازی نرم از سوی طبقه بورژوا روبروست. گسترش زندگی لوکس، که بالاترین سطح سبک زندگی آمریکایی است، در سام سنتر را باید حد غایی یک زندگی دنیوی دانست که متأسفانه در پایتخت جهان اسلام به آن دامن زده شده است.

 مشرق؛ با گذشت مدتی از افتتاح برند لاگژری مون‌بلان (Monblanc) طراح و سازنده قلم، عینک های آفتابی، جواهرات، محصولات چرمی و عطر در مرکز خرید سام سنتر که با جمع‌شدن تعدادی از بازیگران و دیگر چهره‌های مشهور ورزشی، فرهنگی! و هنری همراه بود بار دیگر رویدادی در خور توجه در راستای رقم‌زدن دیپلماسی عمومی (Public diplomacy) از طریق شرکت‌های خصوصی رخ داد.
 


افتتاح یکی از بزرگترین فروشگاه های برند لاگژری مون‌بلان در مرکز تجاری سام سنتر

      



حضور بازیگران و فوتبالیست‌هایی که به مدد درآمدهای چند صد میلیونی و میلیاردی خود، با واژه‌هایی همانند تحریم، اقتصاد مقاومتی، تولید ملی، سرمایه ایرانی، کارگر وطنی، عزت ملی و ... بیگانه‌اند

در روز های گذشته بار دیگر خبری نه چندان پر سر و صدا از مرکز خرید سام سنتر، که از زمان افتتاح تا به امروز به عنوان مکانی برای رژه طبقه بورژوا جا افتاده است، مخابره شد.

خبری مبنی بر اینکه کمپانی ایتالیایی اِرمنجیلدو زینا (Ermenegildo Zegna)، فعال در عرصه مد و لباس مردانه، در روز های 29 تا 31 فروردین ماه در مرکز خرید سام سنتر، واقع در خیابان فرشته تهران، برنامه ای ویژه برای اندازه گیری لباس مردان و دوخت آن در میلان ایتالیا و ارسال آن بعد از شش تا هشت هفته برای مشتریان دارد.

بررسی جوانب فرهنگی و ابعاد اقتصادی این رویداد با توجه به شرایط خاص کشور ضرورت پیدا می کند.


 
نیم نگاهی به مرکز تجاری سام سنتر:
در اواخر زمستان 1390 و دقیقاً در سال جهاد اقتصادی، مرکز تجاری سام سنتر با هدف ارائه خدمات به مشتریان در تراز جهانی، با حضور برندهای معتبر بین‌المللی کالاهای مختلف نظیر کیف، پوشاک، کفش، لوازم جانبی و نیز اقلامی مانند طلا، جواهرات، ساعت، لوازم آرایشی و ادکلن با عرضه محصولات برترین برندهای لوکس دنیا آغاز به فعالیت کرد.


 
مجتمع تجاری سام با داشتن زمینی به مساحت هزار و 750 متر مربع، در 9 طبقه، شامل، 26 فروشگاه تجاری در ابعاد 35 تا 200 متری در دو طبقه همکف و اول، 200 پارکینگ در طبقات دوم تا هفتم، یک طبقه آشپزخانه در طبقه هشتم و هزار و 200 متر فضای رستورانی در طبقه نهم با چشم‌اندازی کوهستانی در بهترین نقطه شهر تهران به مرکز خرید کم‌نظیری مبدل شده است.
 


این مجتمع که تنها برای طبقه ای محدود از ساکنان شهر تهران کارآمد است با سردادن شعار "زندگی لوکس (Luxe Life)"که در عمق وجودیِ سازه آن قابل رؤیت است، یک امپراطوری الیگارشی را به وجود آورده به طوری که به نظر می‌رسد انقلاب اسلامی ایران با یک براندازی نرم از سوی طبقه بورژوا روبروست. گسترش زندگی لوکس، که بالاترین سطح سبک زندگی آمریکایی است، در سام سنتر را باید حد غایی یک زندگی دنیوی دانست که متأسفانه در پایتخت جهان اسلام به آن دامن زده شده است.




 
یکی از شعارهای اصلی این مرکز تجاری "استفاده از تجربیات برندهای معتبر بین‌المللی و الگوبرداری از آن" (Using the experience of international brands) معرفی شده است. هر چند استفاده از تجربه دیگران به خودی خود امری پسندیده است اما اتفاق روی داده در مرکز خرید سام سنتر کپی‌برداری کامل از روند مدرنیته در کشورهای اروپایی است.
 

کمپانی Chopard در مرکز تجاری سام سنتر

      


شرکت سوئیسی سازنده ساعت، جواهرات و لوازم جانبی لوکس است
که در سال ۱۸۶۰ میلادی توسط لویی اولیس شوپارد تأسیس شده است


به اعتراف بازدیدکنندگان، مرکز تجاری سام سنتر یکی از لوکس‌ترین مراکز خرید شهر تهران محسوب می‌شود که با داشتن غرفه‌های شیک و گران‌قیمت مشتریان خاصی را برای خود رقم زده است.

مرکز خرید سام سنتر را تنها از نظر موقعیت جغرافیایی می‌توان با دیگر مراکز خرید معتبر جهانی متفاوت دانست چرا که تمامی اِلمان‌های به کار رفته در ساختمان و معماری صورت گرفته در آن به طور مطلق در پارادایم معماری مدرن قرار گرفته است به نحوی که با مقایسه سام سنتر با دیگر مراکز خرید بین‌المللی در امارات متحده و بالاخص شهر دبی تفاوت چشم‌گیری جز وسعت مرکز خرید و وضعیت پوشش لباس! نمی‌توان دید.

با نیم‌نگاهی به غرفه‌های مرکز تجاری سام سنتر می‌توان، تهاجم نرم فرهنگی و اقتصادی را مشاهده کرد به نحوی که در آنها هیچ رگه‌ای از تمدن ایرانی و اسلامی وجود ندارد، گویی این فروشگاه‌ها در جزیره‌ای جدا از جمهوری اسلامی ایران به وجود آمده‌اند.
 

کمپانی TAG Heuer در مرکز تجاری سام‌سنتر

      

از جمله برندهای سوئیسی است که در زمینه طراحی و ساخت
 ساعت‌های لوکس فعالیت داشته و چهارمین برند در رده‌بندی گران‌ترین ساعت‌های لوکس دنیا محسوب می‌شود

 


کمپانی FRATELLI ROSSETTI در مرکز تجاری سام سنتر

 


کمپانی TRUSSARDI در مرکز تجاری سام سنتر
 
 

این برند در سال 1911 میلادی توسط دانته تروساردی (Dante Trussardi)
در ایتالیا راه اندازی شد و تا امروز مجموعه‌ای كامل از سبك ایتالیایی «Italian Style» 
در عرصه مد را به جهان عرضه كرده است

 


کمپانی Van Laack در مرکز خرید سام سنتر

      


کمپانی آلمانی فعال در عرصه مْد است و در سال 1881 میلادی در برلین فعالیت خود را آغاز کرد

 


کمپانی ROJE JEWELRY در مرکز خرید سام سنتر

 
 

جواهرفروشی "بولگاری" در مرکز خرید سام سنتر

 


بولگاری، جواهرفروشی مشهور و گران‌قیمت ایتالیایی استکه در سال ۱۸۸۴
میلادی تأسیس شداین کمپانی ابتدا با یک مغازه جواهرفروشی در رم، ایتالیا کار خود را شروع کرد
سپس در دیگر زمینه‌های مد نظیر لباس و عطریات فعالیت خود را بسط داد
شرکت جواهرسازی بولگاری، یکی از گران‌ترین، اشرافی‌ترین و از معروف‌ترین نام‌ها در بازار جواهر جهان است
 



با تمام نکات ذکر شده، وجود مرکز تجاری سام سنتر محدود به نوع معماری و یا شکل وجودی آن نمی‌شود، مقوله ای که موجب مي‌شود این پدیده در پایتخت انقلاب اسلامی ایران مورد ملامت قرار گیرد شرایط فرهنگی و اقتصادی موجود در کشور است.

درست در شرایطی که محاصره اقتصادی و شرایط ناگوار معیشتیِ حاصل از خشم دشمنان از شکوه امت مسلمان، به مردم مظلوم و شهیدپرور ایران فشارهای سهمگینی را وارد کرده است، با ساخت پروژه چند میلیاردی مرکز خرید در بهترین نقطه تهران و دادن امتیاز ویژه برای ورود برندهای مشهور و بین‌المللی به آن، زمینه خروج میلیون‌ها دلار ارز از کشور مهیا شده است و چنان ورود برندهای گوناگون به کشور تسریع شده است که گویی هیچ گونه تحریمی علیه جمهوری اسلامی ایران وجود ندارد! البته با نگاهی دقیق‌تر همین موضوع را می‌توان در راستای تحریم های اقتصادی دانست، چرا که دشمنان به‌خوبی می دانند خروج ارز از کشور درست در شرایطی که کشور نیاز مبرم به ارز دارد خود نوعی تحریم است. ورود کالاهای لوکس و خرید آن توسط عده ای از ثروتمندان و متمولان جامعه که اغلب دل در گرو آرمان‌ها و ارزش‌های انقلاب اسلامی ندارند، به نوعی تقویت این قشر غرب‌گرای جامعه و به تبع آن خروج ارز بیشتر از کشور است و این، دقیقاً همان خواسته دشمنان ایران اسلامی است.


 

در این ارتباط می‌توان با پرداختن به موضوع خیاطان ایتالیایی و ورود آن ها به تهران، این مقوله را شفاف‌سازی کرد.

درباره کمپانی اِرمنجیلدو زنیا:
کمپانی خصوصی ارمنیجیلدو زنیا متعلق به خانواده زنیا، در سال 1910 ميلادي بنا شد. از عمر این کمپانی بیش از یکصد سال می گذرد و مرکز آن در میلان ایتالیا واقع شده است.


 
هم اکنون رئیس هیئت مدیره این شرکت پائلو زینا (Paolo Zegna) از نسل چهارم خانواده زینا است.

زینا علاوه بر تولید کت و شلوار برای لیبل‌های خود، برای دیگر برندها‌ی مشهوری نظیر گوچی (Gucci) ایو سن لوران (Yves Saint Laurent) و تام فورد (Tom Ford) نیز تولید دارد.

کمپانی زنیا در حال حاضر یکی از شرکت‌های پیشرو در عرضه پارچه و پوشاک لوکس در جهان محسوب می‌شود. این شرکت با تولید سالانه 2.3 میلیون متر پارچه با کیفیت و در آمد سالانه بیش از يک میلیار یورو یکی از رکورددارهای تولید لباس محسوب می‌شود. از جمله برنامه های آن گسترش به سمت الحاقیات جانبی پوشاک و چرمی است.

در گذشته این کمپانی با وای اس ال بیوتی (YSL Beauté) یکی از ادکلن‌های زینا را با نام اسینزا دی زینا (ESSENZA DI Zegna) تولید می کرد اما از سال 2011 ميلادي با امضای قراردادی با کمپانی استی لآندر (Estée Lauder) شریک جدیدی برای خود انتخاب کرد. در حال حاضر ادکلن های متفاوتی از این شرکت در بازار های جهانی وجود دارد.

زینا هم اکنون مالک 560 بوتیک در سراسر دنیاست که بیش از 300 عدد از آن ها بطور کامل به خانواده زینا تعلق دارد.
 

ساختمان شرکت زینا در هونگ کنگ


برند زینا به طور نسبی یکی از گران ترین برند های جهانی محسوب می‌شود، کت و شلوارهای تولیدی این کمپانی در ایالت متحده آمریکا قیمتی حدود دو هزار و 300 تا چهار هزار و 500 دلار را دارند.

کت و شلوارهای این گروه با لیبل "Su Misura" از نوع سفارشی است که می توان آن را از طریق فروشگاه های طرف قرارداد این شرکت سفارش داد. قیمت‌های این لیبل به طور معمول 15 تا 20 درصد بیشتر از دیگر محصولات عادی زینا است. اما این خدمات به مشتریان امکان می دهد تا کت و شلوار را با مشخصات دلخواه خود سفارش دهند و نام آن ها بر لیبل کت چاپ شود.

در ایران نیز این کمپانی بعد از آغاز فعالیت مرکز خرید سام سنتر یکی از بهترین غرفه های این مرکز را از آن خود کرد. اخیراً نیز طبق اطلاعات اعلام شده از سوی کارگزار این شرکت در ایران، دو خیاط اختصاصی به نام های سالواتوره استراچه (Salvatore Starace) و کارلو مینو جتی (Carlo Minojetti) از سوی کمپانی اِرمنجیلدو زینا به تهران می‌آیند. این برنامه که با نام «هنر شخصی دوزی در نهایت برازندگی» یا Made to Measure به اجرا در می‌ ‌آید، شامل اندازه‌گیری، انتخاب پارچه و مدل در تهران و دوخت در ایتالیا است. کارگزار این شرکت با دادن یک ساعت وقت به مشتریان به دلخواه آن ها عمل کرده و خیاطان ایتالیایی مدل مورد نظر مشتری را طراحی می‌کنند. در این دوره، لباس های لوکس در اشکال کت و شلوار، پالتو، کت تک، پیراهن و کروات تعیین اندازه شده و پس از دوخت به سفارش دهندگان تحویل خواهد شد.

به وضوح مشخص است که کمپانی زینا با رصد جامعه ایران و به خصوص طبقه بورژوا از به دست آوردن سود سرشار در جامعه مصرف گرای ایران آگاه است و فرستادن دو خیاط اختصاصی از سوی کمپانی این امر را تایید می‌کند.

با بررسی میدانی این فروشگاه و هزینه تحمیلی به کشور برای دوخت هر دست کت و شلوار مشخص شد اساساً واحد پولی تومان در این فروشگاه جایگاهی نداشته و قیمت مدل های گوناگون کت و شلوار این کمپانی از 2000 تا 4000 هزار یورو در نوسان است که با قیمت هر یورو در بازار امروز، رقمی معادل 10 تا 20 میلیون تومان برای هر کت و شلوار رقم خواهد خورد!

این امر دقیقاً در زمانی اتفاق افتاده که افزایش شدید قیمت انواع ارز، زندگی اقشار متفاوت جامعه را تحت فشار قرارداده است. نمی‌توان پذیرفت به‌رغم بیان شدن شعار سال 90 تحت عنوان جهاد اقتصادی و سال 91 با محوریت تولید ملی، حمایت از كار و سرمایه ایرانی که از ملزومات همیشگی در عرصه پیشرفت و توسعه اقتصادی محسوب می شوند، به سادگی توسط طبقه ای خاص از جامعه سرمایه ملی به خارج از کشور روانه شود و جدای از مشکلات عدیده فرهنگی و سیاسی که در نتیجه تغییر سبک زندگی مردم ایجاد می‌شود، تبعات اقتصادی آن گريبانگیر دیگر مردمان این سرزمین شود.

به واقع حمایت از تولید ملی صرفاً با دادن وام های کلان برای افراد خاص حل نخواهد شد چرا که  تنها و تنها با جلوگیری از این قبیل مسائل می‌توان به حمایت واقعی از تولید ملی برخواست. اتفاقاتی از این دست و خروج ده ها هزار یورو از کشور تنها به خاطر دوخت کت و شوار نوعی گرفتن مالیات از فقرا و دادن آن به ثروتمندان است، چرا که در ازای خروج هر یورو از کشور لقمه ای از دهان یک انسان ایرانی شریف و نجیب ِ پایبند به ارزش‌های الهی و انسانی خارج شده است.


نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 227
  • در انتظار بررسی: 6
  • غیر قابل انتشار: 475
  • حسین ۰۱:۱۱ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۳
    1 13
    مرگ بر بورژوا...
  • ۰۱:۲۲ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۳
    2 6
    اون وقت یک سری مرم مظلوم باید در تنگنای اقتصادی باشن تا یه سری ها با ارامش زندگی کنن و در این ساختمونهای اشرافی با خیالی ارام قدم بزنن و سوال اینجاست که اساسا مسئولین دارن چی کار می کنن؟
  • ۰۱:۲۵ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۳
    7 0
    از رپرتاژ آگهی رایگانتان باید تشکر کنند و حق الزحمه مناسبی تقدیم نمایند.
  • ۰۱:۲۵ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۳
    3 1
    تبلیغ می کنید ....؟؟؟؟؟؟
  • مهدی ۰۱:۲۶ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۳
    8 3
    با سلام چند ماه قبل این مرکز اقدام به دادن آگهی استخدام کرد برای پرسنل حراست جهت نگهبانی من نیز به آنجا رفتم شخص مصاحبه کننده می گفت هر کسی نمی تواند در اینجا کار کند باید روحیه کار در اینجا را داشته باشد با تعجب پرسدم چرا گفت اجناس این مرکز فروش بسیار بالا است وکسانی که به اینجا می آیند بسار ثروتمند هستند و شما باید از دیدن این چیزها و کسان روحیه بسیار بالایی داشته با شید خلاصه بعد از مدتی کار عقدهای نشوید حالا دلیل ای حرفها را می فهمم
  • ۰۱:۳۲ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۳
    5 4
    یاد این حرف امام خمینی بخیر که میگفت که این انقلاب مستضعفین و پابرهنگان است
  • آرش ۰۱:۳۶ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۳
    4 1
    این چیزها بد نیست ولی با شرایط امروز جور در نمیاد. من با خودم خیلی فکر کردم ولی نفهمیدم که یک فوتبالیست واسه من ایرانی بیشتر مفیده یا یک کسی که با هزار بدبختی میخواد یک کارگاه راه اندازی کنه به اندازه نصف درامد یک فوتبالیست بهش وام نمیدن !!!!!!!!!!!!
  • ۰۱:۳۶ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۳
    2 2
    نميدونم چطور ميشه مسلمون باشي و مصرف گرا ؟ لايف استايل امريكايي يا سبك زندگي اشرافي اروپايي بلايي سر جامعمون مياره كه نسل ششم اين انقلاب جاي صحبتاي امام از شعار برنداي معروف الگو برداري كنند
  • سید ولایتمدار ۰۱:۴۰ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۳
    1 2
    نخیر! داره زندگی اشرافی و تجملاتی رو نقد می کنه! و البته متأسفانه خروج ارز!
  • ۰۱:۴۳ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۳
    3 0
    تبلیغ بود یا چیزه دیگه من که متوجه نشدم اگر کسی قصد ونیت اصلی نویسنده رو فهمید به ماهم بگه
  • محمدرضا ۰۱:۵۰ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۳
    0 2
    ايجاد نياز كاذب، مهمترين نقشي ست كه ملت ها را به سرگرمى مصرف گرايي سوق ميدهد و اين طراحى دشمن است براى به انحطاط كشاندن جوامع انقلابى.........  
  • مهدی ۰۲:۰۶ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۳
    1 3
    مجوز این خراب شده ها رو کی به این ها می ده؟هر کس میده ،خدا ازش نگذره. جالبه که شخصیت های مثلا فرهنگی و هنری ای که در این طور جاها حضور دارن همیشه هم شعار میدن که عاشق مردمن !!؟؟
  • رحیمی ۰۲:۰۹ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۳
    0 1
    دوست عزیز متن رو درست بخون
  • بی نام ۰۲:۳۶ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۳
    0 5
    اللهم عجل لولیک الفرج
  • ۰۲:۳۷ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۳
    0 2
    مصرف گرایی هدفشونه شما تا چیزی رو نبینید طالب اون نمیشید! هر آنچه دیده بیند دل کند یاد...
  • مهدی ۰۲:۴۰ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۳
    1 6
    شهدا شرمنده ایم.... انقلاب ما انقلاب ارزش ها بود....
  • albert ۰۶:۰۷ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۳
    3 1
    کار از این حرفا گذشته...
  • اسمال ۰۷:۱۴ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۳
    1 5
    نظام سرمایه داری باید ازبین بره و در راسش امریکا و انگلیس و صهیونیسم تا دیگه شاهد تضاد و ااختلاف طبقاتی نباشیم.
  • مجتبی ۰۷:۲۴ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۳
    0 0
    مشرق جان چقدر پول آگهی از سام سنتر گرفتی . ما که این بازار ومارکها رانمی شناختیم
  • ۰۷:۲۶ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۳
    1 1
    پول زیاد و بی دردسر به دست میارن اگه اینجوری خرجش نکنن چیکار کنن؟ خود شما چند تا تیر برای این به اصطلاح ورزشکارا و هنرمندا می زنی هر روز!!! اینم نتیجش
  • محسن ۰۷:۴۳ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۳
    1 0
    شما راست میگید برید توی قلب آمریکا و اروپا برند تولید کنید حجاب و لباس اسلامی تبلیغ کنید.فقط اعتراض شده کار ایرانی ها. برای مقابله با تهاجم فرهنگی شما هم فرهنگ اسلامی و ایرانی صادر کنید، نه اینکه با بی سوادی تمام فضا رو برای مهاجم آماده کنید.آقا فرمودن برای انجام کارهاتون بصیرت داشته باشین بصیرت.سعی کنید معنی این کلمه رو خوب متوجه شید.
  • ۰۷:۵۰ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۳
    1 0
    مسئولین در حال پرورش سرمایه داران هستند
  • ۰۷:۵۲ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۳
    0 0
    خود شما دارین غیر مستقیم تبلیغشون می کننین اون هم تبلیغ رایگان یه چنین پولدارایی حتما حق الزحمه خوتونو بگیرین حیفه
  • ۰۷:۵۳ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۳
    1 0
    مرگ بر طالبان
  • مهندس م ش ۰۷:۵۳ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۳
    3 1
    جالبه، غرب شما رو از همه چیز بدرد بخور تحریم می‌کند، اما این آشغالها را با خوشحالی‌ به شما میفروشد، هم پولتان را می‌گیرد، هم فرهنگ اشرافی و تجمّل گرایی به خوردتان میدهد.
  • ۰۷:۵۴ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۳
    0 4
    در سایه ی ماهواره. بیشتر جوانان مملکت توسط ماهواره ها تربیت شدن نه خانواده ها. من خود نمونه ای از این جوانان هستم.
  • ۰۷:۵۷ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۳
    0 2
    حواسمون جمع جمع باشه!!! ما در جنگ فرهنگی هستیم و دشمن از در زیبایی که طرفدار بسیار دارد که من هم جزء آن افراد هستیم ولی با این تفاوت که زیبایی ما را به سمت خدا ببرد و نه شیطان که دشمن با این اقدامات مردم را در دو راهی زیبایی به سمت شیطان میبرد و نه خدا و این رویه ای است از طریق ماهواره، اینترنت و فروشگاهای تغییر سبک زندگی در سراسر دنیا دنبال می کند ما در جنگ نرم "قرارگاه جنگ نرم" میخواهیم، نه "شورای فرهنگی" که قابلیت و چابکی لازم را در این جنگ عظیم ندارد!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
  • ۰۷:۵۹ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۳
    0 1
    می شناسم کسی رو که با دکترای مخابرات از بهترین دانشگاه ایران داره یه جایی از جون مایه میذاره برای این انقلاب و درآمدش حداکثر ماهی دو میلیون تومنه...فقط اهل قن می فهمند دکترای مخابرات یعنی چه...بعد یه بازیگر بیسواد یا فوتبالیست این جوری به تاراج می برند ثروت این مملکت رو... نکتهع دیگر مشرق اینه: پدیده های مدرن همدیگر رو تکمیل می کنند، وقتی ورزش فوتبال اینطوری برای سرگرمی( که خود سرگرمی هم پدیده مدرنیه) اوج میگیره میشه همین...
  • سرباز ۰۸:۰۸ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۳
    0 0
    یاد شعری از سعدی افتادم .که خیلی با این روزها مطابقت داره.امیدوارم تلنگری باشه برای مرفهین بی درد جامعه چنان قحط سالی شد اندر دمشق که یاران فراموش کردند عشق چنان آسمان بر زمین شد بخیل که لب تر نکردند زرع و نخیل نجوشید سرچشمه های قدیم نماند آب جز آب چشم یتیم نبودی به جز آه بیوه زنی اگر بر شدی دودی از روزنی نه در کوه سبزی، نه در باغ شخ ملخ بوستان خورد و مردم ملخ در آن حال، پیش آمدم دوستی کزو مانده بر استخوان پوستی و گر چه به مکنت قوی حال بود خداوند جاه و زر و مال بود بدو گفتم ای یار پاکیزه خوی چه درماندگی پیشت آمد بگوی بغرید بر من که عقلت کجاست؟ چو دانی و پرسی سؤالت خطاست نبینی که سختی به غایت رسید؟ مشقت به حد نهایت رسید؟ بدو گفتم آخر تو را باک نیست کشد زهر جایی که تریاک نیست گر از نیستی دیگری شد هلاک تو را هست، بط راز طوفان چه باک؟ نگه کرد رنجیده در من فقیه نگه کردن عاقل اندر سفیه که مردار چه بر ساحل است ای رفیق نیاساید و دوستانش غریق من از بینوایی نیم روی زرد غم بینوایان رخم زرد کرد نخواهد که بیند خردمند، ریش نه بر عضو مردم، نه بر عضو خویش چو بینم که درویش مسکین نخورد به کام اندرم لقمه زهر است و درد
  • ۰۸:۰۸ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۳
    1 0
    مگه یارانه نگرفتی ؟ چرا فهش میده پس . من هم قرار شد این ماه یارانه ام رو گرفتم 2 تا از اون ساعتها بخرم . پایه ای با هم بریم ...
  • آدم ۰۸:۰۹ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۳
    0 0
    شما می تونید به اون بنده خدا که با درشکه رفته وزارت کشور ثبت نام کرده رای بدید.اینجوری خیلی راحت بر می گردید به هزار سال پیش و دنیا رو مدیریت می کنید
  • یاسر ۰۸:۱۲ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۳
    1 0
    تعصبی نگاه نکنید. اگه عرضه داریم ما هم هاکوپیان رو بفرستیم لااقل افغانستان.
  • ۰۸:۱۴ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۳
    0 0
    توجه کنید که ما الان در شرایط تحریم هستیم
  • مصطفی ۰۸:۱۸ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۳
    0 1
    فوتبالیست و بازیگرهای دورو و بدذات. همین ها وقتی زلزله شهرها رو زیر و رو کرده بود، برای چندرغازی کمک بامنتشون چه بلوایی به پا کرده بودن. هر روز سه تا مصاحبه ازشون چاپ میشد. حالا در این وانفساه بریز بپاششون گل کرده. نمیدونم ولی پول حلال این جوری، خرج نمیشه.
  • ۰۸:۲۲ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۳
    0 2
    همين تويي كه ميگي اگه يه بار بري تو اين مركز خريد ، كه به نظر من فعلا تكه ! و واقعا خوبه ! آب از لب و لوچه ات را مي افته ! آقا برند لوكس داشتن مگه عيبه ؟ چرا ما تو ايران برند لوكس نداريم ؟ چرا نميريم به اين سمت ؟ الان يه فروشگاه هايي راه افتاده كه واقعا خوبه ! ايرانيه و شكل و شمايلش بدك نيست ! فروشگاه تعطيلات ! بايد محصولات ايراني برند به سمتي كه در كنار برندهاي مطرح قرار بگيرند ، نقد بشند ، اصلا چند بار زمين بخورند ، اون وقت با افتخار بياند توي مشرق اعلام كنند مردم در كنار فلان برند مطرح اروپايي ، يك برند ايراني رو ترجيح دادند ، اون هم نه در ميدان شوش !‌ بلكه در الهيه و جردن و .... ايشالا !
  • ۰۸:۲۴ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۳
    0 0
    واقعا بجهت کوته فکری شما متاسفم آخه آدم حسابی اگه این مراکز تو کشور ما نباشه افراد ثروتمند برا خرج پولشون غیر امارات و ترکیه کجا رو دارن پس چرا ندانسته آب به ؟آسیاب وهابی ها و دشمنان میریزید.
  • لواسان بزرگ ۰۸:۲۶ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۳
    0 8
    وبر غارتگر فرهنگی وبیت المال وکج فهم و.......
  • ۰۸:۲۶ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۳
    0 0
    اگه ما فقط خبر نداشتيم هم فمميديم . از تبليغتون ممنون
  • ۰۸:۲۸ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۳
    0 0
    اسلام کمونیسم نیست. اگر پول حلال باشد به شما چه مربوط است. جلوی حرا خواری را بگیرید نه اینکه آه و ناله بکنید
  • علیرضا ۰۸:۳۰ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۳
    0 0
    مشرق انصافا خیلی خبرت قدیمی بود. حداقل 40 روز پیش من دیدمش. ولی خب به هر حال این چیزی از زشتی این عنل کم نمیکنه. هر چه دنیا زرق و بر قش بیشتر دل کندنش سخت تر. خیلی داریم گرفتارش میشیم.
  • ۰۸:۳۰ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۳
    0 0
    ازیک دریچه دیگر می توان به قضیه نگاه کرد: به هرحال عده ای در این مملکت پول بازحمت کم بدست آورده ، دارند آیا بهتر نیست بخشی از این پول در پاساژهای مجلل تهران و هتلهای گرانقیمت کیش و مشهد خرج شوند؟ اگر در اینجا نتوانند خرید کنند مطمئنا در خارج از کشور خرج می کنند
  • ۰۸:۳۰ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۳
    0 0
    تو خودت چقدر گرفتی تبلیغات کنی مشرق جان !!!
  • ۰۸:۳۴ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۳
    0 0
    بوووووووووود......
  • حسین ۰۸:۳۶ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۳
    0 9
    زندگی لوکس و تجملی، لباس خوب پوشیدن، ماشین خوب سوار شدن، غذای خوب خوردن، تفریح خوب کردن و.... اشکالی نداره اما نه در شرایط کنونی ایران و با این مشکلات اقتصادی. به جرات میگم این ریخت و پاش ها نتیجه ی فقیر شدن بخش زیادی از جامعه است. یعنی یک عده فقیرتر و یک عده ثروتمند تر شدند.ان شا الله روزی برسه که همه ی مردم ایران زندگی مرفهی داشته باشن
  • ۰۸:۳۸ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۳
    0 0
    من هم دوره دانشگاه یک آقای فوتبالیست بودم ،بیست سال پیش هم از روحیه استکباری آنها وفشار اقتصادی روی زندگی من ،احساس خوشایندی نداشتم حالا که آنها به ویلای فلوریدا وکشتی شخصی راضی نیستند ،وضع فرق نکرده ،ولی ریشه در روحیه استکباری آمریکایی است.
  • ۰۸:۴۰ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۳
    0 0
    شركت در انتخابات تبليغات!!
  • ۰۸:۴۱ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۳
    0 0
    مسئولین دارن فرانسه و بلژیک رو به خاطر مالیات بر ثروت بالا و انواع دیگه ای از مالیات که عدالت اجتماعی رو تضمیم میکنه مسخره میکنن
  • ایرانی ۰۸:۴۶ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۳
    0 0
    لطفا به آرم صهیونیزم در بالای فروشگاه های برند لاگژری مون بلان بیشتر توجه کنید. یک ستاره شش پر، سپس در ذهن خود دنبال جایی به اسم قانا بگردید که چقدر زن و کودک بی گناه در آن کشته شدند. از تمام بازیگران و فوتبالی ها به خاطر همراهی با صهیونیزم جهانی تشکر میکنم اللهم عجل لولیک الفرج
  • ناشناس ۰۸:۴۷ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۳
    0 0
    یعنی برن دوبی خرج کنن بهتره !!!
  • رستم دستان ۰۸:۴۸ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۳
    0 0
    تواناییه دارن نوش جونشون
  • محمد مراذزاده ۰۸:۵۲ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۳
    0 0
    جزیره پولدارهابگین بهتر نیست.حفظ رعایت شئوناعات اسلامی با کدام ارگان است آیا کسی هم می تواند در آنجا امر به معروف بکند.کار شما هم تیلیغ است
  • ۰۸:۵۳ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۳
    0 0
    خالیباف
  • ایوانی ۰۸:۵۴ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۳
    0 0
    ممنون نمیدونستیم تبلیغ خوبی بود یادم باشه اومدم تهران اونجا خرید کنم .پولداریه دیگه
  • محمد ۰۸:۵۴ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۳
    0 0
    الان ما تحریمیم؟ اگه تحریمیم اینا چی هستن؟ اگه نیستیم پس چرا اینا هستن؟
  • احسان ۰۸:۵۵ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۳
    0 0
    اگه واقعا تبلیغ نیست چرا عکسها رو افکت تبلیغاتی دادید؟ شما مردم رو چی فرض کردید ؟ روتون نمیشه بگید پول دادن تبلیغ کنید ؟ خب عکسهای خوش آب و رنگ نمی ذاشتید ؟ شما خودتون نوشته بودید فیلمهای توقیفی و منع شده بیشترمی فروشن؟ فکر می کنید کارتونو بلدید ، ولی خیلی تابلویید ...
  • ۰۸:۵۷ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۳
    0 0
    خویه زمان دکتر احمدی نژاد هست و گرنه ...
  • سعید ۰۹:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۳
    0 0
    مشرق جان گیر دادی ها .......... بالاخره قبول کنید که تو این جامعه اختلاف طبقاتی هست و وقتی یارو از محل بیت المال و رانت هایی که میل میکنه روزی چند صد میلیون درامد داره پولاشو کجا باید خرج کنه ؟ غیر از اینه که باید کت و شلوار 10 میلیونی بپوشه و ساعت 70 میلیونی دستش بکنه و عینک 35 میلیونی چشمش بزنه و جواهرات آنچنانی واسه........جونش بخره ؟ وقتی یارو فقط هزینه نگهداری ماشینش تو یک ماه از قیمت ماشین من وشما گرون تره و مسافرت کوچیکش جزایر هاواییه شما انتضار داری همچین مراکزی تو تهران باز نشه ؟ نه عزیز جان اختلاف طبقاتی تو این جامعه هست و روز به روز هم داره بیشتر میشه و این اختلاف طبقاتی هم نه از زمان طاغوت بوده و نه کار شیطان بزرگه و نه دشمنان خارجیه اکثر این آقایون مایه دار تو همین چند سال اخیر وتو همین سالهی جهاد اقتصدی و مقومت ااقتصدی و......قد علم کردن . آره داداش ............... کدوم براندازی نرم ؟
  • حاج رضا ۰۹:۰۲ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۳
    0 0
    تبلیغ این‌ها را در روزنامه‌های زنجیره‌ای چپی ببینید! همان‌ها که می‌خواهند کشور را نجات دهند ....
  • ۰۹:۰۴ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۳
    0 0
    خوب که چي؟؟
  • علی ۰۹:۰۷ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۳
    0 0
    اتفاقا برعکس نظر دیگران بنده نظر مثبتی نسبت به فعالیت این کار دارم چراکه ایرانی لایق برترین هاست اما با برندی که تولید داخله نه کمک به خارجی ها
  • محمد ۰۹:۰۷ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۳
    1 0
    برید جمع کنید بابا به تفکرات قرون وسطأیتون دارندگی و برازندگی تا کور شود هر که نتواند دید تو هم اگر عرضه داری برو پول در بیار اینجوری خرج کن
  • محمد ۰۹:۰۹ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۳
    0 0
    برید جمع کنید بابا به تفکرات قرون وسطأیتون دارندگی و برازندگی تا کور شود هر که نتواند دید تو هم اگر عرضه داری برو پول در بیار اینجوری خرج کن
  • ۰۹:۱۳ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۳
    0 0
    مردم! از نظر اینها مردم همون آدمهای دور و بر خودشون هستند نه کپر نشینان زاگرس یا جنوب...البته اینها دست خداست که ما بفهمیم این آدمها علی رغم ادعایشان توخالی و پوچند
  • ali ۰۹:۱۵ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۳
    0 0
    سلام راستی به اسم سام سنتر دقت کنید شما رو یاد عمو سام ، نماد شخصیت در آمریکا نمیاندازه
  • ۰۹:۱۶ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۳
    0 0
    مشرق زیاد حرص نخور بالاخره باید یه فرقی بین من که درآمد ماهانه ام حدود یک میلیونه با اونی که ماهانه 50 میلیونه یه فرقی باشه قطعا" اون قدرت خرید بالایی داره و مثلا" ماشینش یه میلیارد می ارزه درحالیکه من یه پراید هم هنوز نتونستم بخرم خوب این آدم توقعاتش از من بالاتره ساعت من شاید سی هزار تومن قیمت داشته باشه اون که پرستیژش اجازه نمی ده مثل من باشه (هچند آدمهایی هم هستند که بسیار سرمایه دارن ولی در عین حال بسیار ساده )برای تامین نیاز این آدم بالاخره باید فروشگاه و برندی معتبر وارد عرصه بشه البته اینکه حداکثر تا 3درصد جامعه به اصطلاح مولتی میلیاردر باشن یه چیز عادیه و همیشه این قشر بوده و خواهد بود ولی گسترش این طبقه به این سرعت و شدت و در این شکل و شمایل و ایجاد شکاف طبقاتی و کم شدن قشر متوسط (که به طور طبیعی اکثریت مردم از این قشر هستن ) و گسترش فقر واقعا" بی سابقه بوده و خطرناکه
  • ۰۹:۲۲ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۳
    0 0
    ممنون از تبليغاتي كه انجام دادي، چقدر تقديم شما شده است؟؟؟
  • ۰۹:۲۲ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۳
    0 0
    تبلیغ
  • mohammad ۰۹:۲۴ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۳
    0 0
    اینقدر ضد سرمایه داری نباشید!! هرکس ازاده با درامد خود هرکاری بکنه. بجای عقده تلاش بیشتری کنید.
  • محمد ۰۹:۳۳ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۳
    0 0
    هرچیزی که انسان را از عبادت پروردگار دور کنه،‌شیطان دست داره برای بیشتر مردم لذتی که حتی قدم زدن تو این مکان ها رو بهشون دست میده رو از لذتی که نماز خودندن میده بیشتر دوست دارند و بیشتر پی این چیزها میرند.
  • يك دلسوز ۰۹:۳۴ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۳
    0 0
    با پول بيت المال و با بودجه رسانه ها برخي ورزشكاران و هنر پيشه هاي بي اخلاق را ثروتمند كرديم كه در خدمت غرب باشند!!!! اين در حالي است كه برخي ديگر از ورزش كاران مثلا نظير مايلي كهن را همين رسانه هاي به ظاهر ملي تخريب مي كنند!!! خون شهدا را پايمال كردند...
  • ممد ۰۹:۳۷ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۳
    0 0
    اي كاش از همون روز اول بجاي فوش دادن و مرگ گفتن درست فكر كردن را به ما مي آموختن
  • ۰۹:۴۲ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۳
    0 0
    استفاده از امکانات دنیوی بد نیست ولی دلبستگی به آن و هدف قرار دادن این وسایل مذموم است. در ضمن برای کاهش فاصله طبقاتی تا حد امکان باید طبقات پایین جامعه را به سمت بالا کشید نه اینکه طبقات بالا را به پایین انداخت.
  • ۰۹:۴۵ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۳
    0 0
    تبليغ بود بايد يه سر برم اونجا شنيدن كي بود مانند ديدن. ولي به نظر من اگر چنين مراكزي نباشه پول هاشون را ميبرند خارج از كشور خرچ ميكنند و ارز بيشتري هم از كشور خارج ميشه اينجا حداقل 4 تا شغل ايجاد ميشه. بايد با توسعه چنين جاها نذاريم حداقل اين وسط عرب ها و ترك ها دلالي بگيرند و انجا كار ايجاد بشه واقع بين باشيم.
  • علي رسولي ۰۹:۵۳ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۳
    0 0
    با سلام-اينهم درد بزرگي است كه گوش شنوايي ندارد.تنها اين مركز نيست.سيلي بزرگ از ساخت و ساز مراكز عظيم تجاري و تفريحي و برج ها به راه افتاده است كه شايد نتوان تعداد اين مراكز را نه در تهران ، كه در كل ايران شمرد.مراكزي چون پديده شانديز در مشهد ، امپراطور در تنكابن، مركز خليج فارس در شيراز و هايپر ماركت و هايپر استار والبته دهها مركز ساخته شده يا در حال ساخت در تهران و ديگر شهرها.اين نشان از يك حمله همه جانبه سرمايه داران و دلالان و بسازو بفروش ها و برج سازان براي فشار هرچه بيشتر بر مردم ، گراني هاي بيشتر و بيشتر و در نهايت به زانو درآوردن مردم و نظام جمهوري اسلامي و نابودكردن آرمان هاي انقلاب اسلامي توسط كودتاي اقتصادي سرمايه داران و پولداران وابسته به دشمنان آمريكايي و اروپايي كشورمان است.آن خياط ايتاليايي يا فروشنده فرانسوي و... در سام سنتر و مراكز ديگر همان هدفي را دارد كه رؤساو صاحبان قدرت كشورهاي اردوگاه غرب در فشار بر جمهوري اسلامي و سرنگون كردن انقلابمان.اي كاش مسئولين ما از خواب غفلت بيدار مي شدند و راه را براي تاخت و تاز اينها باز نمي گذاشتند.اي كاش رئيس جمهور آينده فكري به حال مردم و كشور بكند و جلو اين مهاجمان و اين لشكر پولداران و سرمايه داران گردن كلفت فاسد و وابسته و دشمن نظام و انقلاب اسلامي را بگيرد كه البته با پيشروي هاي زيادي كه اينها كرده اند بسيار مشكل بنظر مي رسد . عزم عمومي و انقلابي و مبارزه اي بسيار سخت مي خواهد و گرنه طولي نخواهد كه تمام شهرهاي كوچك و بزرگ ما پر از برج ها و مراكز عظيم تجاري و تفريحي و غيره با قيمت هاي سرسام آور شده و جايي براي زندگي مزدم عادي و مستضعف باقي نخواهد ماند و اين همان هدفي است كه آمريكا و اسرائيل و انگليس خبيث دارند.
  • لواسان بزرگ ۰۹:۵۳ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۳
    0 0
    خدایا تو چرا نعمت به سگان دادی و عزت به خران؟؟؟ نکند ما به تماشای جهان آمده ایم؟؟؟
  • ۱۰:۰۱ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۳
    0 0
    با این توضیحات مفصل شما در خصوص برندهای موجود در این مجموعه بیشتر ما را ترغیب به دیدن این مکان نمودید تا نقد آن!!
  • ۱۰:۰۴ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۳
    0 0
    نمی دونم چرا سعی بر این است مردم را گدا صفت بار بیاورند بنده پول دار نیستم ولی از اینجور مراکز بسیار خوشم می آید فکر نکنید آدم بی بند و باری هستم نه بسیار مذهبی هستم ولی اون عده که از اینجور مراکز وحشت دارن برای اینه که فکر می کنن مالشون را خوردن اگه خوردن برن از جناب مسئولین بپرسن نه از چهار تا کارخونه دار و مغاز دار موفق که با کار و تلاش به جایی رسیدن
  • ۱۰:۰۶ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۳
    0 0
    چرا اینقدر چرند نوشتی کمی دور و برت را نگاه کن بعد تهمت بزن البته در سالهای اخیر تهمت و افترا مد شده کاری نمیشه کرد اونهایی که پول بانکها را یکجا اختلاص می کنند دزد نیستند اینها که همچیزشون شفافه هستن
  • ۱۰:۰۸ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۳
    0 0
    احمق چشم خر سوار میشن مردم و به جای عطر به خودشون گلاب میزنن تا شما هستین این مملکت میشه همین گندی که دکتر جونتون زد
  • وحید ۱۰:۱۰ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۳
    0 0
    پولدارن به من و تو چه؟
  • سید ولایتمدار ۱۰:۱۱ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۳
    0 0
    بهتر بود می گفتید مرگ بر صهیونیسم و مرگ بر استعمار که اینجوری دارن مصرف گرایی رو ترویج می دن! از یه طرف ما رو تحریم می کنن و بعضی از بیماران کمبود دارو و دارن و از یه طرف فلان مارک صهیونیستی خیلی راحت داره ارز از کشور خارج می کنه.
  • ۱۰:۱۱ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۳
    0 0
    با این توضیحات مفصل شما در خصوص برندهای موجود در این مجموعه بیشتر ما را ترغیب به دیدن این مکان نمودید تا نقد آن!!
  • ۱۰:۱۷ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۳
    0 0
    آفرین....موافقم
  • ۱۰:۱۷ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۳
    2 0
    کامنت هارو خوندم، دلم سوخت! چرا این عقاید کمونیستی رو بین مردم ترویج میدی؟! اینا واقعیت کشور ماست... برن پولشون رو توی خارج هزینه کنن؟ باز اینجوری نصفش گیر داخلی ها میاد! بجای ایجاد حس نفرت ار ثروتمندان، مردم رو تشویق به کار، خلاقیت و تلاش بیشتر کنید.
  • ۱۰:۲۲ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۳
    0 0
    اگه پول داری زندگی می کنی وگرنه فقط مرگ به داد می رسه
  • رهام ۱۰:۲۳ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۳
    0 0
    مشرق جان ، کاملا" مشخص بود که تبلیغ کردی چون خبر انتقادی را با معرفی کاملا" برندها اون هم با این رنگ و لعاب و دقت نیست ، درضمن واقعا" چه انتظاری داری؟ ما که کبک نیستیم که دو رو برمون را نبینیم افرادی توی این مملکت هستند که ماهی 50 تا 60 میلیون درآمد دارند مطمئنا" بهتره اینجا خرجش کنند تا برند توی امارات و ترکیه و تایلند خرجش کنند، توی آمریکا هم بری همچین فروشگاهایی هست و بهش جنگ نرم هم نمی گند ، اگر خیلی دلسوزید میزان واردات از چین را بنویسید که ما مجبوریم تمام خرید خودمون را از جنس های چینی داشته باشیم ،
  • رضا ۱۰:۲۳ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۳
    0 0
    تبلیغ نیست. نقد هست . اگر هم تبلیغ بود، قیمت ها در اون جا چنان بالاست که قشر مطالعه کنی مثل ما توانایی خرید از اون جا رو نخواهد داشت .
  • س ۱۰:۲۸ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۳
    0 0
    تو تصاویر افرادی بود که خو ماها با رفتن به سینما به اینجا رسوندیمشون ...
  • سینا ۱۰:۳۳ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۳
    0 0
    منم دلم هوس کرد یه سر برم ولی فقط برا دیدنا خرید که مال ما نیست ما بازیگر و فوتبالیست و مس . . .
  • ۱۰:۳۴ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۳
    0 0
    اکثرشون نه همشون
  • ۱۰:۳۹ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۳
    0 0
    مرگ بر تقی زاده زمانمان(ا ر) که عامل تمام بدبختیهای ایران و جهان اسلام است
  • ali ۱۰:۴۸ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۳
    0 0
    کسي که ميخواد خرج کنه.خرج ميکنه چه بهتر که داخل کشور خرج کنه. اينجوري حداقل پول هواپيما و هتل و خوردوخوراک و...ديگه براش دلار و يورو نميده.بايد فرهنگ و درست کرد.
  • ناشناس ۱۰:۴۹ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۳
    0 0
    مرگ بر وهابی
  • ali ۱۰:۵۴ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۳
    0 0
    کسي که ميخواد خرج کنه.خرج ميکنه چه بهتر که داخل کشور خرج کنه. اينجوري حداقل پول هواپيما و هتل و خوردوخوراک و...ديگه براش دلار و يورو نميده.بايد فرهنگ و درست کرد.
  • ناشناس ۱۰:۵۷ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۳
    0 0
    نه اشکالی نداره اینا اسطوره های ماهستند وحق دارند فرهنگ 7000 ساله ی مارازیر پای خودله کنند!!!
  • عبدالله ۱۱:۰۴ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۳
    0 0
    شخصا" لذت مي برم از اين تيز بيني برادر ايراني.ولي متاسفانه خيلي كم كسي متوجه اين مسائل حساس ميشود وناخواسته اب به اسياب دشمن مي ريزند.يا حق.
  • امیرهادی خواجه عمید ۱۱:۰۸ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۳
    0 0
    بسمه تعالی توسعه یعنی همین
  • حسینیم ۱۱:۰۹ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۳
    0 0
    درمورد نظرمحمد از امریکا که میگه تفکرات قرون وسطایی داریم شما برو جمع کن خودتو اینجاایرانست مردمانش برای انسانها ارزش قایلند اگه به اینها ایراد میگیرن بخاطراینست که اکثرا ینها برا جوانان الگو هستن باید حواسشون به اعمالشون باشه
  • محسن ۱۱:۱۰ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۳
    0 0
    در عکس دوم (بالای سر پورسرخ ) به آرام مون بلان با دقت بیشتری نگاه کنید.
  • tofigh ۱۱:۱۳ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۳
    0 0
    باكمال تشكر ازاين پژوهش زيبائي كه ارائه كرديد به بعضي ازاين آقايان كه نظرهاي بي معني داده اند يادآوري مي كنم كه اول سواد وفهم خودرابالاببرند كه مطلبي كه نويسنده وقت گذاشته نگارش كرده رابفهمند و بد نظر بدهند خدايا دوست داران اسلام وانقلاب رابصيرت عنايت بفرما
  • محسن ۱۱:۱۷ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۳
    0 0
    در عکس دوم (بالای سر پورسرخ ) به آرام مون بلان با دقت بیشتری نگاه کنید.
  • هادی ۱۱:۲۶ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۳
    0 0
    مشرق خودتی. این یک تبلیغ کامل بود تا یه نقد.حتماً دستمزد خوبی بهت دادن
  • tofigh ۱۱:۲۶ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۳
    0 0
    باعرض سلام وتشكر ازاين پژوهش زيباي شما به اطلاع بعضي ازاين آقايان ويا خانمها كه نظرهاي بي ربط وسبك داده اند مي رسانم كه اول سطح سواد واطلاعات خود رابالا برد و بداحزار نظركنند نويسنده اين پژوهش وپژوهشهاي ديگر وقت خودراصرف مي كنند كه من وشما فهيم ترشويم وبعضي ازشماها مي گويد (مشرق چقدر پول گرفتي تبليغ كني) واقع جاي تاسف داركه ما با بي بصيرتي اين مطالب را مي خوانيم خدايا به دوستداران اسلام و انقلاب بصيرت عنايت بفرما
  • ali ۱۱:۲۸ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۳
    0 0
    خواهش می کنم به آرم مون بلان توجه کنید ( ستاره داوود )
  • ۱۱:۲۹ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۳
    0 0
    تو بحث خودرو ام اینجوری فکر کردیم (مرگ بر بورژوا...) که الان مجبوری شدیم 20 تومن بدیم پراید سوار شیم!!
  • ۱۱:۵۷ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۳
    0 0
    مشکل مصرف گرایی نیست بلکه با شرایط الان جور در نمیاد
  • ۱۲:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۳
    0 0
    مهم نیست که کی مجوز داده یا چه کسانی به اینجا میان مهم اینه که دولت باید از کسایی که از این جاهای لوکس خرید میکنند مالیات بگیره و خرج تولید و اشتغال ملی بکنه
  • مجید ۱۲:۳۴ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۳
    0 0
    همه اش زیر سردولت به اینا یارانه میده ایناهم بااون پول این کارها رومیکنند!!!!!!
  • امیر ۱۲:۳۶ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۳
    0 0
    دوست عزیز باور کن منم تلاش می کنم اونم دو شیفت در روز ولی آمپول آم اس ( آونکس ) هر 4 عددش با قیمت 890 هزار تومان به فروش می رسه دیگه نمی تونم زندگی کنم دارم از بین میرم نمی دونم منطور شما از تلاش چیه واقعا منطورتون تلاش برای روزی حلاله یا تلاش برای به دست آوردن رانت و استفاده از اون ؟؟
  • ۱۲:۴۵ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۳
    0 0
    آش رو با جاش بردن بابا شما درگیر یه پاساژی ؟!!! مشرق چی میگی؟
  • ۱۳:۳۹ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۳
    0 0
    باید بیشترین مالیات از این افراد گرفته شود
  • ۱۵:۱۸ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۳
    0 0
    این طبقه بورژوا خیلی وقته دارند به صورت نرم همه چی رو نابود می کنند فقط متولی اش خواب تشریف داره . به همین لباسهایی که جماعت در این مکانها می پوشند دقت کنید . آیا تا دو سه سال پیش کسی جرات می کرد این طوری در ملا عام ظاهر شود ؟ تا چند وقت دیگه کلا پوشش متفاوتی هم که به نسبت دوبی وجود داره از بین میره و کلا میشه عین دوبی . من مرده شما زنده !
  • ۱۵:۲۲ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۳
    0 0
    مرگ بر سرمایه داری ! در ضمن این کسانی که در ایران سرمایه دار تشریف دارند اکثرا بی زحمت و باد آورده بوده ثروتشون . اتفاقا کسانی که از راه درست و به تدریج ثروتمند میشن از این تازه به دوران رسیده کاملا متمایز و متشخصند در سبک زندگی و رفتار .
  • ۱۵:۲۴ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۳
    0 0
    اتفاقا در قرون وسطی هم این ثروتمندها بودند و خون فقرا رو در شیشه کردند . چیز جدیدی نیست پسرجان ! جلومانده !!!
  • ۱۵:۲۸ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۳
    0 0
    زندگی لوکس و تجملی کلا اشکال داره . بخصوص در کشوری که داعیه ارزشهای اسلامی و معنویت و عدالت داره .
  • ۱۵:۳۱ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۳
    0 0
    یعنی تو این همه سایت خبرش رو نخونده بودی ؟ این حرفهای مسخره چیه ؟ کسی که فقط با چند تا عکس بخواد وسوسه بشه که دیگه تکلیفش مشخصه !! تبلیغ چیه ؟! اینها هشداره .
  • ۱۵:۳۳ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۳
    0 0
    ما افراد ثروتمند رو احتیاج داریم تا توی کشور سرمایه گذاری کنند نه این که فرهنگ تجمل و اشرافیت دوره طاغوت رو منتشر کنند . این تازه به دوران رسیده ها هم سرمایه هاشون رو توی راههای دیگه خرج می کنند و منفعتی برای کشور ندارند کلا .
  • ۱۵:۳۵ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۳
    0 0
    هزار سال پیش هم فرهنگ اشرافیت و طواغیت وجود داشتند . چرا شما ندید بدیدها خیال می کنید اشرافیت محصول دوره جدیده و شما هم که در برابر مدرنیته مرعوب و مفلوک !
  • ۱۵:۳۶ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۳
    0 0
    کاش لااقل بازیگر یا فوتبالیست خوبی بودند آدم دلش نمی سوخت . اکثرا به درد لای جرز می خورند.
  • ۱۵:۳۷ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۳
    0 0
    شما چطور به اینترنت دسترسی داری و خبرش رو ندیدی؟ عجب !
  • ۱۵:۴۰ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۳
    0 0
    برای این تازه به دوران رسیده ها مالیات های زیاد بگذارید تا اینطوری پول مفت رو خرج نکنند . مثلا از بازیگرها یا فوتبالیستها چقدر مالیات میگیرند در این کشور ؟! تو همون آمریکاش هم نصف قرارداد هنرپیشه میلیونی میره بابت مالیات .
  • مجتبی ۱۵:۴۱ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۳
    0 0
    با سلام تبلیغ خوبی برای سام سنتر بود
  • امین ۱۵:۵۳ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۳
    0 0
    چه تبلیغی دوست من؟ امثال من که نمیتونن از اونجا یه بستنی بخرن چه برسه.... اینا مشتریای خاص خودشو داره که اونام نیازی به تبلیغ ندارن
  • ۱۶:۰۶ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۳
    0 0
    کشورتو یه جوری تحریم کردن تا مردمش از گرسنگی بمیرن خوشبختانه گرون هم بشه تو کشور همه چیز هست. حالا با کدام توجیه ارز مملکت برای کالاهای لوکس باید خارج بشه والله اعلم
  • منصور ۱۶:۱۵ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۳
    0 0
    با سلام بنظرم خیلی خوب بود و اگر در کشور ما از برندهای خارجی بیاند خیلی هم خوبه و اون دستایی از افراد که میگن نه و نه خیلی عقب افتاده ان و از دنیای مدرن چیزی نمی دونند و اون کسی که میگه فرهنگ غرب و غیره نه خیر انسان برای پیشرفت خویش باید از همه جای جهان استفاده کند چرا کشور ما ایران تا الان پیشرفت نکرده برای اینکه با دنیای غرب همراه نبوده کشورهای حوزه خلیج همیشه فارس از ما در همه چیز پیش افتادن ولی کشور ما که تاریخ چند هزار سال داره.. اصلا یه کمی منطقی تر فکر کنیم ولی به اسلام و دین خودمان پایبند باشیم
  • ۱۶:۳۸ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۳
    0 0
    باید در اینجا رو تختــــــــــــــــه کرد ! کسی بدون لباس برند نمیمیره !!!!!!! این خانم ها وآقایون از ما بهترون هم در سفرهای خارجهشون میتونن به خرید برند های مورد علاقه شون برسن نیازی نیست تو این جنگ فرهنگی بیان اینجا و... متاسفم برای انسان نماهایی مثل اینا مردم دارن از گشنگی میمیرن دغدغه اینها چیه .... اووووووووووف!
  • ناشناس ۱۶:۴۵ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۳
    0 0
    بنده ی خدایی رو می شناسم که پسر 27 ساله اش امروز پس از مدت ها تحمل درد و رنج ناشی از بیماری به رحمت خدا رفت و این در حالی است که وقتی دیروز از مادرش درخواست بستنی کرده بود و این مادر بینوا حتی پول خرید یک بستنی رو نداشت!!!! باور کردنش کمی سخته نه!؟ ولی عین واقعیته و این مادر امروز از این داغ و این ناتوانی در خرید فریاد می کشه!!!!!!!!!!! متاسفانه این فاصله ی طبقاتی روز بروز بیشتر و بیشتر میشه و هیچ کس هم پاسخگو نیست. کجاست آن عدالت!!!!!!!!!!!!!!!
  • ۱۶:۴۸ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۳
    0 0
    حیف که مشرقی ها جرات اعلام اسم صاحب واقعی اینجا را ندارند!
  • وحيد ۱۷:۰۳ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۳
    0 0
    بابا ازاين موقعيت ها استفاده كنيم خودمون برند درست كنيم چرا بزاريم خارجيا بيان پولامون رو ببرن
  • اسمال ۱۷:۲۱ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۳
    0 0
    قبول داریم حرفاتو ولی اینو بدون فرهنگ وتمدن غرب بر پایه سکس و شهوت و مصرف گرایی و زیبایهای هرزه بناشده که میتونه عقل و احساس خیلی هارو بخصوص نسل جوان رو غارت کنه.اکثریت انسانهاپیروشیطانند و شیطان هم میتونه خودشو زیبانشون بده...ما هم درامان نیستیم و اینکه برندهای مابرای اوناجذابیت ن داره مگرعده قلیلی و این بااصل قانون سرمایه داری درتضاده...سرمایه داری فروش بیشترو سودبیشتر طلب میکنه.به هر قیمتی که شده و این در تضاد بااسلام است
  • ۱۷:۲۳ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۳
    0 0
    البته این فروشگاه با محصولات وارداتی در شرایط فعلی مناسب کشور نیست. اما در نظر بگیرید اگر این فروشگاهها نباشد علی دایی باید هم پول هواپیما و هم هتل و غذا را در المان بدهد و هم پول اینها را پس ارز بیشتری از کشور خارج میشود. اما مسئله اصلی این است که درد شما( مشرق) این نیست شما فکر میکنید حق دارید در تمام امور مردم دخالت کنید. یکی یک پل میسازد مخالفت میکنید. ساختمان جدید میسازد مخالف هستید اگر همین فردا تمام این محصولات در داخل هم تولید شود باز مخالفت خواهید کرد. برای توزیع ثروت باید به پول دارها کالا فروخت و اگر ان کالا تولید داخل باشد یعنی پول پولدار میرود به جیب کارگر و تولیدکننده و فروشنده ایرانی. اگر 70-80 درصد سرمایه کشور دست 20 درصد است باید پولها ی این 20درصد را به چرخه تولید کشور بازگرداند که متاسفانه عده ای به هر نحوی این گردونه را بسته اند.
  • reza ۱۷:۴۵ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۳
    0 0
    مگه همینا ما رو تحریم نکردن. پس حرامه ازشون چیز بخریم.
  • امیر ۱۷:۵۳ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۳
    0 0
    دقیقا! شما با خرید کردن از کمپانی های گردن کلفت پرتاب میشی به دو هزار سال آینده. نظام سرمایه داری عاشق گوسفندهای چیز فهمه. هم سخت کار می کنند براش، هم خوب خرید می کنند ازش!
  • محمد ۱۷:۵۶ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۳
    0 0
    اون آرم، شکل قله کوه مون بلان هست که روش برفه.. نمیخوام دفاع کنم ولی هر شکل شش پری آرم صهیونیسم نیست..
  • حسین ۱۸:۱۷ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۳
    0 0
    تبلیغ نیست چوم واسه پولداراست ، پولدارا هم وقتشونو نو این سایتها مثل من و تو نمیگذروونند.
  • ۱۸:۲۹ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۳
    0 0
    دارندگی و برازندگی اگر دزدی نباشد نوش جونشون
  • ۱۸:۳۲ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۳
    0 0
    مقاله عالی بود . ممنونم ازت مشرق نیوز.
  • زین العابدین ۱۸:۴۳ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۳
    0 0
    این برندهای بین المللی تقصیری نرادن کارشون خوبه و میتونن همه جا حضور پیدا کنن و مشتری دارن اما تولید کننده داخلی که نه کیفیت رو رعایت میکنه نه خدمات پس از فروش رو نه اخلاق حرفه ای رو نه گارانتی رو نه ظاهر زیبا رو نه باطن سالم رو نه قیمت مناسب رو نه دکور زیبنده رو تقصیر داره که من نوعی مجبور شم دنبال اجناس خارجی برم
  • ۱۸:۴۳ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۳
    0 1
    کسانی که از راحتی دیگران ناراحتیت اینو قبول داشته باشید هرکی به هرچی رسیده از زحمت واقبال خودش بوده یکی کمتر یکی بیشتر ،همه که علی دائی ومجیدی و........نمیشن پس ماهم خودمونو باور کنیم وقبول کنیم که خدا به اندازه ظرفیت هرکس به اون میده ..
  • مسعود ر ۱۸:۴۴ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۳
    0 0
    فرقی نداره مهم پولیه که در هر دو صورت در ایران سرمایه گذاری نمیشه و این بده. من خودم متنفرم از تجملات بی مورد و اینکه پوششی داشته باشم یا ماشینی سوار شوم که حسرت کسی را برانگیزم امیدوارم تحت هر شرایطی با یاری خدا این حس در وجودم بمونه و فراموش نکنم
  • ۱۸:۴۹ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۳
    0 0
    این چیزا توی تهران عادی شده، چند ماه پیش هم یه مرکز خرید شیک و مجلل بنام مگا مال توی اکباتان افتتاح شد
  • مسعود ر ۱۸:۵۰ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۳
    0 0
    عزیز من درسته از راه حلال میشه خوب زندگی کرد اما نمیشه اشرافی زندگی کرد. اگه عرضه داشتن به این چیزاست دوست ندارم عرضه درآوردن این جور پولا رو داشته باشم.
  • پیمان ترابی ۱۸:۵۹ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۳
    0 0
    سلام یکی از سرمایه گذاراش فائزه... هست. تورو قرآن چاپ کن نترس. بذار مردن بدونن چه خبره
  • وحید ۱۹:۰۹ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۳
    0 0
    غیر از شهدا شرمنده ایم چیزه دیگه ای بلد نیستی؟
  • هموطن ۱۹:۲۰ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۳
    0 0
    و هنوز به ياري خدا و بركت خون شهدا و رهبري فرزانه هست و انشاالله خواهد بود
  • دشمن منافق ۱۹:۴۰ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۳
    0 0
    خوشا به حال ما که می ریم پولمون رو می دیم وساعتها وقتمونرو صرف می کنیم تا اینا رو تشویق کنیم گل بزنند یابرای همصحبتی باهاشون سرو دست می شکنیم بعد اینا با ماشینای انچنایی وظاهر غربی جلوی ما ویراژمی دن ویه حماقت ما هر هر می خندند از ماست که برماست این یک تلنگریه به ما که ببینیم دشمنان ما یک لحظه هم برای نابودی ما ومنافع خودشون بیکار نمی شینن بعد ما دم از رابطه با دشمن قسم خوردمون می زنیم
  • setare ۲۱:۰۸ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۳
    0 0
    اون کسی که بخواد کت و شلوار 20 میلیونی بخره، می خره. چه اینجا باشه چه اون سر دنیا... بهتر نیست که لاقل از همینجا بخره که لاقل 4 نفر هم همینجا کار کنن و نونشون در بیاد؟ این رو هم باید قبول کنیم که یک سری درآمدهای میلیاردی دارن. می شه بهشون گفت که شما چرا درآمد داری؟!؟! آقا کارت رو ول کن؟!؟! یا بگیم عزیز پولتو بده به منی که نادار و ناچارم!!!!!
  • ناشناس ۲۱:۱۰ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۳
    0 0
    واقعا زنده باد مایلی کهن پاک ! بعضیها از فوتبال پول یا مفت پیدا کردند ودر چه مکانهایی ظاهر میشند پول چقدر ادمها را خار می کنه !
  • ادم ۲۱:۱۲ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۳
    0 0
    حالا تهرانیها برن برای مجیدی هورا بکشن
  • محمود ۲۲:۱۰ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۳
    0 0
    اینم نمونه از بورژوا که فقظ تا چیزی که به فکر بوده چاپیدن و خرج کردن پول....
  • محمود ۲۲:۱۱ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۳
    0 0
    شریعتی : ما درد ها نمیگوییم ما دردها مینالیم
  • ایرانی ۲۲:۴۸ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۳
    0 0
    همه اینها بخاطر تماشای ماهواره است که ذهن مردم را بتدریج از مسیر اصلی منحرف کرد
  • ۲۳:۲۶ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۳
    0 0
    آره نوش جونشون ماکه حسود نیستیم ولی من مطمنم تو بیشتر می سوزی
  • ۲۳:۲۷ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۳
    0 0
    حرام.... شما مرجع تقلیدی ؟
  • مشرق ۲۳:۲۸ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۳
    0 0
    ّباشه
  • حمید ۲۳:۳۰ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۳
    0 0
    جای تاسف خوردن داره
  • ۲۳:۳۲ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۳
    0 0
    همینا باعث نابودی اقتصاد ملی میشن
  • ۰۲:۱۷ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۴
    0 0
    ادبیات مارکسیستی ؟!
  • ۰۲:۴۵ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۴
    0 0
    افرین واقعن بسیار از تولید کنندگان ما حداقل ارزش برای کارشون رو قائل نیستن
  • ۰۲:۵۶ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۴
    0 0
    که مواظب لقمه ی دم دهانت باش ! لولو ها؛ شاه پریونای قصه ها رو اجیر کردن که ازت بگیرنش
  • ۰۲:۵۹ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۴
    0 0
    شما و امثال شما اجازه بدن به بقیه هم میرسه!
  • علیرضا ۰۳:۱۸ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۴
    0 0
    سعی کن از تاریخ درس بگیری نه بهش بنازی ...
  • ۰۷:۱۹ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۴
    0 0
    این مقاله صرفا تبلیغی بود برای مرکز مذکور. یا اونها مشرق نیوز رو حالو گیر آوردند و یا مشرق نیوز خواننده هاش رو.
  • ۰۷:۲۳ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۴
    0 0
    آخه متاسفانه برای تولید کننده اینقدر سنگ جلو پاش میندازن که طرف پشیمون میشه ...
  • ۰۷:۵۲ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۴
    0 0
    حتی اگر پول حلال باشد که اغلب نیست باز هم اسراف و تبذیر و تبرج حرامه
  • ۰۸:۲۷ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۴
    0 0
    بحث چیزه دیگه ایه اخوی!
  • ۰۸:۲۷ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۴
    0 0
    بله اما یه سری جوون هم از قشر متوسط هستن که با دیدن چنین گزارشی میرن و از نزدیک میبینن و بعد برای خرید یکی از این برندها زندگی رو به والدین بیچارشون حروم میکنن یا به خلاف می افتن
  • کاتب ۰۸:۴۹ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۴
    0 0
    سوال من اینه: اگه بخوایم در مورد این مرکز و این سبک خرید صحبت کنیم چه چیزی بهتر از مصداقشه؟میشه عکس فروشگاه سر کوچه رو انداخت و این مقاله رو نوشت؟ یا مثلا عکس یه فروشگاه تو آمریکا رو بندازیم و بگیم تو تهران .....؟
  • ۰۸:۵۲ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۴
    0 0
    ار؟ ار کی هست حالا؟
  • محمد ۰۸:۵۴ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۴
    0 0
    سلام چقدر گرفتين تبليغ كردين ؟؟؟؟
  • ۰۹:۱۰ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۴
    0 0
    bebin ageh be mahz e TAHRIM shodan, fesharo mizashtin rooye mafiaye hashemi o in ashraf e bi gham, tahrim kam mishod. albateh rahesh vahshigari ham nist, har kari rah dareh, bayad tarahi besheh
  • ۰۹:۱۳ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۴
    0 0
    عدالت این بود که تو خودت پول بستنی رو به مادر می‌دادی. چقدر میشد مگه؟
  • ۰۹:۲۶ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۴
    0 0
    خوب در واقع همين هم هست منتها او پابرهنه الان اين طبقه برژوا رو تشكيل دادن واسه همينه كه خودشونو گم كردن چون اصيل نيستن
  • NH ۰۹:۳۵ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۴
    0 0
    مشکل اینه که فوتبال ما درآمد زا نیست که هیچ از پول بیت المال ینی حق من و شما هم داره تو این فوتبال خرج میشه که من شخصا راضی نیستم
  • ۰۹:۳۹ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۴
    0 0
    به اسم انتقاد چه تبلیغی کردی .آفرین کارت خوب بود....
  • ن ک ۱۰:۱۱ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۴
    0 0
    اگه ما تحریمیم این همه برند اینجا چی کار می کنه پس یا تحریم نیستیم یا داستان یه چیز دیگه ان به قول شیرازی ها ....
  • ۱۰:۲۴ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۴
    0 0
    این اتفاقات دراه تو دوره ی رئیس جمهوری که شما قبولش دارین میفته آقایون مشرقی .... شما هایی که روزی دو تا مطلب علیه آقای رفسنجانی منتشر میکنین که جز خدمت کار دیگه ای در نهضت انقلاب اسلامی انجام نداده .
  • یک انسان ۱۰:۲۷ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۴
    0 0
    تا بوده ما ایرانی ها چشم دوختیم به اینکه کی چیکار کرده؟! نمیشه به جای کارهای بیهوده کاری کنیم که دیگران دنبال ما باشن؟ مگه از نظر خلقت با صاحب برندهای معروف جهانی چیزی کم داریم؟ اونها تلاش کردن به جایی رسیدن، توی اکثر کشورها خودشون رو مطرح کردن! خیلی ادعاتون میشه، شما برید جای اونها بگیرید، تا ایده هاتون رو مردم خدا تومن بخرن!
  • احمد احمد حسن ۱۰:۴۲ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۴
    1 0
    جدا روانی هستید اخه به شما چه ربطی داره یعنی الان مهم ترین موضوع نظام شده این پاساژ؟؟!!!!! یعنی الان تمام مشکل اقتصاد شده این شرکت ها وبرند ها؟!!!!!! شماها که فکر می کنید با این کاراتون دنبال نجات وحفظ نظام هستید وگوش بفرمان حضرت اقا یکم به فرمایشات ایشان توجه می کردید دنبال این سوژه های مسخره وبی فایده که جز تشنج ومنحرف کردن اذهان عمومی نتیجه ای نداره نمی رفتید. پس شما بفکر مردم ومملکت ورهبری نیستید شما بدنبال رفع عقده های شخصی تون هستید برید خودتون دکتر نشون بدید مخصوصا اون که تو این شرایط با افتخار این خبرو تو سرلیست اخبار پیشنهادی خودش قرارداده :)))))))))))))
  • محمد ۱۰:۴۵ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۴
    0 0
    تفكر نئو حجتيه اي با ليبرايسم اقتصادي وسياسي تباني دارند ميليارد دلار500چوب يالا كشيدن كسي نطق نمي كشد ولش...
  • ۱۱:۵۹ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۴
    0 0
    اره گذشته همین مطلب که در انتقاد از روش زندگی و سرمایه داری زالو صفت غرب نوشته شده شما نگاه کن چند لغت انگلیسی را چاشنی این یک صفحه کرده اول کسی باید به نگارنده بگوید شما که خودت کار انها را بگونه دیگر دانجام دادید مگر ما زبان نوشتاری نداریم لغت کم داریم چرا زبان ما را الوده کردی چرا از خودت شروع نمیکنی ارع واقعا کار از این چیز ها گذشته !
  • زهرا ۱۲:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۴
    0 0
    سلام نمی خواهم بگم که دولت به خاطر این گرونی تقصیری نداره ولی ما ها چند نفر را میشناسیم که تو فامیل پولدارند ولی به خویشاوندان خود کمک نمی کنند یعنی حتی خمس مال خودشون را نمی دهند.
  • ۱۲:۰۱ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۴
    0 0
    بهتر بود نام کامل را کیگذاشتند یعنی " سامی سنتر " مرکز سامیان (سامی = یهودی )
  • ۱۲:۰۲ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۴
    0 0
    هم دارو نمیده تا دلت بخواد فحشا رواج میده همه هم خوشحالند !!؟؟
  • hamid ۱۳:۱۸ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۴
    0 0
    از اين كه ظاهرا در قالب انتقاد به بهترين وجه اين مجموعه را به همه معرفي كرديد بايد تشكر كرد. دستمزد خوبي هم بايد گرفته باشيد.
  • manamhamintor ۱۳:۴۲ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۴
    0 0
    ahsant
  • ایرانی ۱۳:۴۳ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۴
    0 0
    دوستان خب کسی که پول داره و ثروتمند هست از این پاساژ خرید کنه مگه همه باید یه جور لباس بپوشن و یه جور پول خرج کنن یکی چندین سال پدرش در اومده پول دراوردن رو یاد گرفته میخواد اونجوری هم خرج کنه به ما چه آخه
  • ۱۳:۵۲ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۴
    0 0
    ننگ بر مرفهین بی درد جامعه. عده ای از مردم لنگ چند میلیون پولن. اونوقت عده ای مشغول عیاشی و تلذذ بی حد وحسابن.ننگ بر وطن فروشای ،اجنبی پرست.حیوون از اینا بهتره.
  • ۱۴:۳۵ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۴
    0 0
    به نظر من ما ایرانی ها خصلتمونه که از شرایط استفاده کنیم و جیبامونو پر پول کنیم. هر کسی هم مخالفه ته دلش می دونه که اینجوریه!!! ولی جالبه همون پوله یه ساعت می تونه خرج عروسی یه جوون ایرانی بشه یا خرج یه سال یه خانواده بی سرپرسترو بده!!! بعد همه از دولت بد می گیم خودمون واسه جامعه چه کردیم؟؟!!!
  • محمدطاها ۱۴:۴۶ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۴
    0 0
    بسیار عالی بود مشرق ایولا داری
  • ۱۴:۵۱ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۴
    0 0
    ببخشید الان سایت شما داشت اعتراض میکرد به این موضوع یا تبلیغ ولی بیشتر به تبلیغ برای این برندها بود گذاشتن عکس برندها اون هم به این بزرگی همراه با عکسهای زیبا از سام سنتر ، خجالت بکشید مشرق نیوز
    • IR ۰۱:۱۰ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۴
      0 0
      احسنت
  • محمدطاها ۱۴:۵۱ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۴
    0 0
    تبلیغ نیست آگاهی و اطلاع رسانی به افرادی مثل من و توست.
  • محسن ۱۵:۳۹ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۴
    0 0
    ها وحید خان! این حرف دلشون بود! به جای چیزه دیگه حداقل مینوشتی کار دیگه که لااقل بفهمیم با کی طرفیم؟
  • رضا ۱۷:۰۴ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۶
    0 0
    چه تبلیغی کردی شماااااااااااااااااااا ای ول شما با کدوم وری با این ور یا اون ور
  • حامد ۰۰:۵۱ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۷
    0 0
    ماشاا... به مشرق تقبح شما نتیجه ای جز تبلیغ ندارد!
  • ابراهیم ۱۲:۵۴ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۷
    0 0
    وجود دارید خودتون یک برند بسازید فقط یکدونه تا کمی رقابت داشته باشید بیرون گود نشستید و فقط شعار میدید و عمل نمیکنید ما ایرانی ها هممون اینجورییم
  • ۱۲:۵۶ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۷
    0 0
    اینو خوب اومدی
  • ۱۳:۰۸ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۷
    0 0
    به چه قیمتی؟
  • امير حسين ۱۱:۱۶ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۵
    0 0
    با سلام خدمت تمامي دوستان چند تا نكته است كه من بايد ياد آوري كنم آقا وقتي پول در مي اريم بايد خرج كنيم نميشه كه اونها هم مثل امثال مت لباس بپوشند بالاخره به فرقي بين كساني كه زحمت مي كشند با اونهاي كه زحمت نمي كشند هست مثل اينكه شما دين نداشته باشي توقع داشته باشي بري بهشت .
  • سعید ۰۳:۰۳ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۱
    0 0
    فقط می تونم سکوت کنم یعنی مجبورم سکوت کنم
  • تافي ۱۶:۵۶ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۹
    1 0
    مسلماني به معني محروميت و فقر نيست اگر امروز بيشتر هموطنان ما سرازير شدن اونور خط فقر عيب از دينداري ما و زرنگي دشمن ماست وگرنه كجا ديني نازل شد تا مردمي زير پرچمش با مستضعف بودن به رشد برسن اتفاقا همه اين امكانات لايق مسلمونهاست يه مسلمون استحقاق بهترين زندگي رو داره چون دين ما به ما آگاهي داده وبه خوبي يادمون داده كه چطور سالم زندگي كنيم بهترين از اينها حق مسلمون هاست اگر امروز دستمون تنگه و معاش سخت شده گربه اي نشيم كه دستش به گوشت نميرسيده بهتره براي اصلاح معايبي تلاش كنيم كه ما رو در يكي از غني ترين مناطق جهان فقير نگه داشته وگرنه دشمن كه دشمنه و تكليف باهاش كاملا مشخصه از دشمن انتظاري جز تفرقه افكني و سنگ اندازي نميره در مملكت ما بيشتر دوستان مقصرند
  • ۱۴:۰۴ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۹
    0 1
    بهتره بگرديد و صاحب و مالك چنين مجتمع تجاري را پيدا كنيد. اين فرد حتما از رانت هاي دولتي استفاده كرده و چنين ثروتي را ايجاد نموده است. ببينيد اين پول‌ها از كجا آمده كه اينچنين تجمل گرايي را ترويج و تبليغ مي‌كند
  • reza ۱۰:۱۸ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۱
    1 0
    فقط هاکوپیان
  • sajedeh ۱۵:۰۷ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۵
    0 0
    آفرین موافقم
  • pap ۱۲:۵۹ - ۱۳۹۳/۰۱/۰۷
    1 0
    واقعا که جلوه ای از جهان سوم رو به نمایش گزاشتین. متاسفم
  • ۰۴:۰۵ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۷
    1 0
    متاسفم براي بعضي ايرانيها كه باكوچك كردن شأن ايران.اروپائي ها رو بزرگ مي كنند ,مگه همه كالاهاي اونا خوبه? مصرف زده ها, يه كم هم از ژاپن ياد بگيرن.
  • ۱۶:۲۳ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۱
    1 0
    خب حالا چرا انقد شلوغش ميكنين،يهني چون يكي فقيره يكي ديگه كه در رفاه هست هم مثل فقيره زندگي كنه؟ خب اينطوري چه فرقي كرد!زندگي ابعاد خيلي گسترده اي داره خريدو تفريح هم جزيي از اونه،،يكي ميره سفر اروپا مني كه كمتر دارم ميرم شمال،اما شمال واسه وثق من ارزش اروپا رو داره،، يكمي منطقي نظر بدين.
  • مرتضی ۱۲:۴۷ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۳
    0 1
    بعضی ها از نداری صورتشون رو باسیلی سرخ میکنند ، اما اینها انقدر دارن نمیدونند چه کار کنند...........
  • ۱۲:۳۹ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۳
    1 0
    میشه ادرس این مرکز خریدو بگین
  • ۱۷:۱۹ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۱
    0 1
    وقتی ما خودمون این آدمای بی ارزش رو پولدارمیکنیم عاقبت همین میشه(همین بازیگرنماهاوفوتبالیستها)
  • مجید ایرانی ۱۱:۳۰ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۸
    0 0
    られた。今年後半にあなたの冬のアンサンブルであなたの腕の上に玉掛けのための完璧な - バッグはミュー靴の激安通販 が、それに登るしようとして可能性があります。ハワードは私の手首にしがみつい。涙が彼の目に膨らんた。ケメンズ 靴 ブーツ し、それが漫画アフリカのマスクされた人物の抽象化されたイラスト、こっそり奇抜のビットだったインチ重スニーカー 激安 メンズ 対処しそこに言って今一日あたりファイド複数回の後に片付けのための可能な追加費用に直面している動物愛好ファーストシューズ 口コミ ような品質のスポーツバッグの価格を割引しています。ライオンズクラブ地区はワトフォードベースの」(
  • سپهر ایرانی ۱۵:۳۷ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۸
    0 0
    ニストーナメントまでロッキングにより、昨日離れて彼女の王室の妹からスポットライトを盗むために管理。そクラークス 博士はヘミングウェイはそれに全く参加しない。彼は彼がしなければならない何かがあったことを漠然と感じに メンズ 女の物語の終わりに置く、 あなたはすべてのオーバーピンクの靴のブランド レディース な(彼らはに我々が購入しているゴミ、および/または視力目に見えない放棄されたストレージ小屋のオ
  • تات ۱۵:۴۵ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۸
    0 0
    متاسفم .البته برای اکثر به ظاهر صاحب نظرایی که تصور میکنند صاحب نظرن
  • درود بر مشرق ۱۹:۴۷ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۸
    0 0
    を確立するための簡単​​な方法です。 同様に、このような外科的に転用生体系からの廃棄物を収集す幼児用靴 同様に、このような外科的に転用生体系からの廃棄物を収集するために使用される人工肛門バッグなどの医療処スニーカー レディース 安い ますが、それは本当に際立っているのレザーバッグのコレクションのアール - スペイン南部の小さな家族の春ブーツショート ats2によって36000円(300ドル)で販売とApple TVなどの一般的な
  • kazem ۱۶:۴۲ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۹
    0 0
    ممنون مشرق عزیز
  • Robertytd ۱۰:۵۱ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۰
    0 0
    ممنون
  • ارش ۱۵:۰۳ - ۱۳۹۴/۰۳/۳۱
    1 0
    هرکس هرجور بخواد زندگی میکنه دخالت تو زندگی مردمم حروومه
  • سارا ۰۸:۰۷ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۲
    1 0
    اگرنرخ برابری ارز وجودداشت خریدازاین برندها آرزو نبود....
  • رضا ۰۰:۵۴ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۹
    4 0
    خدایی بعضی ها یا فهمشو ندارند یا بیعاری و بیکاری و ولگردی خودشون تو خیابونا رو میخوان از کسایی بگیرن که به هر شکلی یا هوشش و داشتن یا توانش و پول هم درآوردند. تویی که بیعار تو خیابون گشتی ٬‌ یا نهایت خودتو کشتی یه جا رفتی سر کار با حقوق ۶۰۰-۷۰۰ تومان و از هوشت هم اگه داشته باشی استفاده ای نکردی تاوان نداریتو باید کسی بده که پول داره؟ پول داره و خرج می کنه ٬ چه ارتباطی به تو داره؟
  • کیمیا ۲۳:۰۵ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۱
    2 0
    به نظر من خیلی هم خوبه چنین برند هایی در ایران شروع به کار کنن من خودم وضع مالیم در حد متوسطه ولی دوست دارم چنین برند هایی وجود داشته باشن تا حداقل یکبار هم که شده از نزدیک ببینم قابل توجه بعضی کم سواد ها و بی فرهنگ ها دارندگی و برازندگی
  • ۲۳:۰۸ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۱
    0 1
    مرگ بر افراد بی سواد جامعه
  • ۲۳:۱۳ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۱
    0 1
    این حرف درسته ولی مشکل اینه که بعضی از مردم بیسوادن
  • علا ۲۲:۴۰ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۲
    0 2
    روزی در راه هست که دیگر از قران دین روحانیت خبری نخواهد بود واین همان خواسته صهی.نیستهاست دینداران مغازه داری خواهند کرد مروجان واقعی اخلاق درعزلت خواهند پوسید وسپاهیان کفر والحاد لباس دین خواهند پوشید واز امام وولایت فقط نام خواهد ماند
  • ۱۰:۴۷ - ۱۳۹۵/۰۹/۲۲
    0 0
    الان همینجوریه دیگه!
  • پری AE ۱۷:۱۰ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۱
    1 0
    اسم پول و ثروت که میاد وا اسلاما وا مصیبتا . آمریکا غرب اروپا بیاین که خون شهدا پایمال شد. بسه دیگه بابا
  • محمد IR ۰۲:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۷
    1 0
    چرا بد باشه نبایدذاشت که خط فقر زیاد باشه اما اگر اقتصاد هم خوب بشه خیلی از مردم متوسط هم می تونن در اینکاها. خرید کنن

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس