هنرمندانی که سال 91 چهره در خاک کشیدند،بازی‌های سنتی برای خانه نشین‌ها، آخرین وضعیت ترافیک جاده‌های کشور، آخرین وضعیت ترافیک جاده‌های کشور و... از جمله مهمترین اخبار اول فروردین ویزه نامه نوروزی مشرق است.


1 /1 شد ؛ چشم به راهتیم آقا...
سابقه حضور و سخنراني رهبر معظم انقلاب در حرم مطهر امام رضا(ع) در نوروز هر سال، به دهه 60 و سال‌هاي رياست جمهوري ايشان برمي‌گردد. سنتي که تاکنون نيز ادامه يافته و يکي از مهم‌ترين ديدارهاي ساليانه ايشان محسوب می شود.

سخنرانی رهبر معظم انقلاب در آستان قدس رضوی برگزار شد
سخنرانی مقام معظم رهبری در جمع خیل پرشور زائران حرم مقدس امام رضا (ع) برگزار شد.

تصاویر/ سخنرانی مقام معظم رهبری در حرم رضوی
سخنرانی رهبر انقلاب در حرم رضوی



قیمت یک شب اقامت در هتل شهرهای توریستی
ایران کشوری 4 فصل و پر از آثار دیدنی در هر شهر و به همین علت میزان مسافرت در روزها تعطیل در کشور بسیار بالا است و روزانه مردم زیادی در جاده ها تردد می کنند و در این میان برخی شهرها به مراکیز توریستی نیز شهرت پیدا کرده اند.

کارنامه درخشان علمي ايران در سال 91
جامعه علمي ايران هيچ سالي را به پايان نمي رساند مگر با کسب افتخارات علمي متعدد . در سال 91 نيز باوجود تمام مشکلات ، کمبود ها ومحدوديت ها و در تنگناي ناشي از تحريم ها،موفقيت ها و دستاوردهاي ارزشمندي در عرصه هاي گوناگون علوم وفناوري هاي نوين اعم از هوافضا ، پزشکي، داروسازي ، فناوري هسته اي و... به دست توانمندمحققان کشورمان رقم خورد و بار ها و بار ها نام پر آوازه ايران در جهان طنين انداز شد.

سال نو در کشورهای مختلف جهان
آیا می دانستید که تقویم سنتی اکثر کشورهای جنوب شرقی آسیا ،یک تقویم قمری است؟ اگر می خواهید با رسوم سال نو در چند کشور دنیا آشنا شوید این مطلب را تا به انتها مطالعه کنید.

هنرمندانی که سال 91 چهره در خاک کشیدند
سال 91 را باید به خاطر درگذشت بسیاری از پیشکسوتان و هنرمندان برجسته عرصه بوم و رنگ،یکی از تلخ ترین و بیرحم ترین دوره ها برای هنرهای تجسمی دانست.

بازی‌های سنتی برای خانه نشین‌ها
بازي عموماً براي كسب لذت و سرگرمی انجام مي شود. اغلب اوقات بين دو و يا گروهي از افراد انجام مي شود. در تاريخ بشري، مردم براي سرگرمي و ايجاد اوقاتي شاد به بازي و مسابقه مبادرت مي ورزيدند.

آخرین وضعیت ترافیک جاده‌های کشور
جانشین پلیس راه کشور آخرین وضعیت ترافیک جاده‌های کشور را در اولین روز سال 92 اعلام کرد.

چاقي‌ها و لاغري‌هاي نوروزي
اگر اضافه وزن داريد يا زيادي لاغريد و شکم‌تان به پشت‌تان چسبيده، نوروز فرصت بسيار خوبي است براي اين‌که فکري به حال خودتان بکنيد.

رونمايي بزرگترين دسته گل دنيا در بيرجند
روز گذشته از بزرگترين دسته گل دنيا در ايام نوروز در شهرستان بيرجند خراسان جنوبي رونمايي شد .

صله رحم، رزق و روزی را افزایش می‎دهد
مسئول دفتر نهاد نمایندگی ولی‌ فقیه در دانشگاه زنجان، گفت: صله رحم باعث افزایش رزق و روزی و طول عمر خواهد شد.

تامین امنیت و صلح منطقه در گرو تعامل و همکاری است
رییس جمهور گفت: با تعامل و همکاری همگانی می توانیم امنیت و صلح منطقه و منافع کشورهای خود را تأمین کنیم و برای امنیت و پیشرفت جهان گام برداریم.

تعداد مسافران هوایی سفرهای نوروزی
از ابتدای طرح سفرهای نوروزی تا پایان روز گذشته - چهارشنبه - بیش از 260 هزار نفر با هواپیما کرده‌اند.

پخش دروس اخلاق آیت‌الله تهرانی در سیما
جلساتی از دروس اخلاق آیت‌الله مجتبی تهرانی در ایام نوروز از شبکه سوم سیما پخش می‌شود.

ترکمنستان در نوروز +تصاویر
امروزه، نوروز جشن اصلی بسیاری از مردم جهان است. کشورهایی که حتی هیچگاه تحت سلطه سیاسی ایران نبوده اند، آنرا به عنوان یکی از جشنهای اصلی خود محسوب می کنند. هرکدام از ملیت های مختلف، مراسم ویژه خود را برای جشن گرفتن نوروز دارند، اما همه این جشن را «نوروز» می نامند و آمدن آن را همزمان با حلول بهار حساب می کنند.

عکس/هفت سینی برای شهدا
نوروز 92 در گلستان شهدای اصفهان



شایع ترین جرم در نوروز چیست؟
یكی از جرایم شایع كه در ایام تعطیلات نوروزی آمار بالایی را به خود اختصاص می دهد، سرقت خودرو است.

مراسم عقد هشت زوج جوان در شلمچه
همزمان با آغاز سال نو آیین پیوند هشت زوج جوان به یاد هشت سال دفاع مقدس در میعادگاه شهدا، در شلمچه خرمشهر روز چهارشنبه برگزار شد.

وقتی پروفسور حسابی سفره هفت سین می چیند
در زمان تدریس در دانشگاه پرینستون ،دکتر حسابی تصمیم می گیرند سفره هفت سینی برای انیشتین وجمعی از بزرگترین دانشمندان دنیا از جمله بور،فرمی ،شورندیگر،دیراگ ودیگر استادان دانشگا ه بچینند وایشان رابرای سال نو دعوت کنند.


نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس