کد خبر 201803
تاریخ انتشار: ۲۷ اسفند ۱۳۹۱ - ۰۹:۵۰

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی از احتمال افزایش ضریب حقوق و دستمزد سال آینده در مجلس خبر داد و گفت: در بررسی بودجه سال 91 چهل درصد خطای پیش بینی داشتیم که همین خطا به اقتصاد ما ضربه زد و باید دقت کنیم تا دیگر چنین خطایی در پیش بینی ها در سال 92 نداشته باشیم .

به گزارش مشرق، اسماعیل جلیلی در گفتگو با مهر، با بیان اینکه مجلس در بررسی بودجه سال آینده 4 چالش پیش رو دارد، گفت: میزان نرخ تورم، نرخ نقدینگی، هدفمندی یارانه ها و تحقق واگذاری های سرمایه ای در قالب نفت 4 چالشی است که باید در بررسی بودجه 92 به آن توجه داشته باشیم و برای آن وقت بگذاریم.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی گفت:در بررسی بودجه سال 91 چهل درصد خطای پیش بینی داشتیم که همین خطا به اقتصاد ما ضربه زد و باید دقت کنیم تا دیگر چنین خطایی در پیش بینی ها نداشته باشیم زیرا خطا در پیش بینی، هزینه تصمیم گیری ها را بالا می برد.

نماینده مسجد سلیمان خاطرنشان کرد: پارامترهای بودجه بر مبنای عدم اطمینان نباید مصوب شود، بلکه باید براساس شرایط مطمئن یا تا حدودی مطمئن بودجه را تصویب کنیم.

جلیلی گفت: نگاه ما باید مبتنی بر استراتژی باشد و استراتژی باید به گونه ای تدوین شود که نتیجه اش درست باشد، در  کمیسیون تلفیق هم باید باید تاکید بیشتری شود تا اعضای کمیسیون دقت لازم را در این موارد داشته باشند.

جلیلی درباره تلاش دولت برای  کاهش اتکاء بودجه به نفت نیز گفت: نگاهی که دولت دارد کاهش درآمدهای نفتی و افزایش سایر درآمدها به خصوص درآمدهای مالیاتی است. این تلاش دولت در بودجه قابل لمس است اما نه به لحاظ دلاری. ممکن است به لحاظ ریالی افزایش درآمدهای نفتی را هم مشاهده کنیم. زیرا نرخ برابری ارز نسبت به سال گذشته 75 درصد در لایحه بودجه افزایش داده شده است.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: قطعا مجلس در محورهایی مانند هدفمندی و بودجه عمرانی اقداماتی خواهد کرد از جمله اینکه مجلس رقم پیشنهادی دولت را تعدیل خواهد کرد. درخصوص حقوق و دستمزد کارکنان نیز نگاه مجلس با دولت متفاوت است و ممکن است ضریب حقوقی افزایشی بیش از 20 درصد پیشنهادی دولت پیدا کند.

وی یادآور شد: در حوزه هدفمندی یارانه ها، قانون نحوه تامین منابع را از محل مابه التفاوت افزایش قیمت حامل های انرژی تعیین کرده است اما اینکه چه اتفاقی در افزایش قیمت ها باید رخ دهد که تا 120 هزار میلیارد تومان درآمد کسب شود محل مناقشه مجلس و دولت است.

جلیلی گفت: مجلس مخالف افزایش 90 درصدی است و تلاش می کند این درآمد متناسب با تورم مدیریت شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس