کد خبر 20118
تاریخ انتشار: ۳۰ آذر ۱۳۸۹ - ۱۳:۲۳

در حاليکه چند روز از عزل جنجالي منوچهر متکي از وزارت خارجه مي گذرد برخي منابع خبري در مجلس شوراي اسلامي از ناگفته هاي جديدي درباره اين ماجرا خبر مي دهند.

به گزارش مشرق به نقل از شفاف، اين براي اولين بار است که گفته مي شود متکي به هنگام ديدار با رئيس جمهور سنگال از وي شنيده است که از سمتش عزل شده است . در همين حال روز گذشته در راهروهاي مجلس گفته مي شد که وزارت خارجه سنگال به اطلاع متکي رسانده است که چون ديگر وزير خارجه دولت ايران نيست ، تشريفات تدارک ديده شده براي يک وزير خارجه را براي وي در نظر نمي گيرند و لذا بدون گارد امنيتي و با يک ماشين غير تشريفات متکي را به هتل محل اقامتش هدايت کرده اند ! چرا که از ديدگاه آنان عزل وزير خارجه حامل پيام در حين انجام ماموريت يک توهين به کشورشان تلقي شده است .

در همين حال نايب رييس کميسيون امنيت ملي و سياست خارجي با انتقاد از شيوه عزل آقاي متکي از وزارت امور خارجه تصريح کرد: عزل وزير امور خارجه در حين ماموريت و سفر به خارج از کشور امر غير اخلاقي است و از لحاظ عرف کاري پسنديده نيست.

حسين ابراهيمي نايب رييس کميسيون امنيت ملي و سياست خارجي در گفت و گو با خبرنگار پارلماني شفاف در خصوص عزل متکي از وزارت خارجه، اظهارداشت: عزل و نصب از اختيارات دولت و رييس جمهور است و هرزماني که رييس جمهور اراده کنند مي توانند وزير را برکنار کنند و قانون نيز اين اجازه را داده است.

وي با بيان اينکه رييس جمهور اختيار عزل و نصب وزرا را دارد ،تاکيد کرد: اما در نوع برداشت ها ملاحظاتي داريم و هيچ مشکلي وجود نداشت که آقاي متکي از اين سمت برکنار شود و بايد محترمانه توديع مي شدند.

اين نماينده مجلس روش عزل متکي را مناسب ندانست و خاطر نشان کرد: به اين صورت که متکي براي رساندن پيام رييس جمهور از کشور خارج شود و به ماموريت برود و در حالت مذاکره با رييس جمهور سنگال متوجه عزل خود شود اين امر غير اخلاقي و از جهت عرف کاري پسنديده نيست.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس