کد خبر 194169
تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۳۹۱ - ۱۱:۰۷

یکی از نمایندگان فهرست العراقیه از عناصر گروهک تروریستی منافقین خواست تا خاک عراق را ترک کنند.

به گزارش مشرق به نقل از ایسنا، لقاء مهدی وردی در گفت‌وگو با اشرف نیوز با اشاره به اینکه در شرایط فعلی کشور، دولت نمی‌تواند حمایت‌های لازم را از اردوگاه لیبرتی داشته باشد، از سازمان ملل خواست تا به روند انتقال عناصر گروهک تروریستی منافقین سرعت ببخشد.

وی خطاب به سازمان ملل گفت که عناصر این گروهک دو گزینه دارند یا به اردوگاه اشرف بازگردند و یا به روند انتقال آنها به خارج از عراق سرعت بخشیده شود.

در همین حال حسین الاسدی، دبیر کل جنبش اداره عراق در گفت‌وگو با فرات نیوز بیان کرد که گروهک تروریستی منافقین بیشتر از مدت زمان قانونی که دولت عراق بنابر درخواست سازمان ملل به آنها داده بود، در خاک کشور ماندند از این رو آنها باید خاک عراق را ترک کنند.

وی ادامه داد که حضور عناصر این گروهک در کشور به امری غیرقانونی تبدیل شده است و از سوی دیگر ، دیگر عراقی‌ها خواهان حضور آنها در کشورشان نیستند.

الاسدی افزود: ما خوب می‌دانیم که بخش اعظمی از سران این گروهک به دلیل ارتکاب جنایت علیه ملت عراق تحت تعقیب دستگاه قضایی عراق هستند

وی تاکید کرد: ملت عراق خواهان ادامه حضور عناصر گروهک منافقین در خاک کشورش نیست و طرف‌های بین‌المللی باید نسبت به مساله انتقال آنها به کشور دیگری پاسخگو باشند.

این در حالی است که وزارت امور خارجه عراق روز پنچشنبه با صدور بیانیه‌ای بر ادامه تلاش‌های خود در خصوص اخراج گروهک تروریستی منافقین از عراق تاکید و با اشاره به حملات هفته گذشته به اردوگاه لیبرتی، اعلام کرد که در راستای ایجاد امنیت برای عناصر این گروهک تلاش خواهد کرد.

در این بیانیه حمله موشکی به لیبرتی محکوم و تاکید شد که تحقیقاتی برای شناسایی عاملان این اقدام اغاز شده است.

در همین حال، ویکتوریا نولاند، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در پاسخ به درخواست منافقین برای بازگشت به کمپ اشرف، صراحتاً اعلام کرد که تنها راه حل این معضل، اسکان آن‌ها در خارج از عراق است.

وی سه شنبه گذشته در کنفرانس مطبوعاتی در پاسخ به یکی از خبرنگاران درباره کمپ لیبرتی گفت: پاسخ من به درخواست منافقین این است که به اشرف بازنگردند و تنها راه حل صلح‌آمیز و پایدار برای این افراد، اسکان آن‌ها در خارج از عراق است.

وی در ادامه خطاب به حامیان این گروهک تروریستی افزود: اگر آن‌ها می‌خواهند این افراد را صحیح و سالم و در زندگی بهتری ببینند، راه چاره در خارج از عراق است.

نولاند همچنین در پاسخ به سؤال یکی از خبرنگاران، که آیا در بین افراد کسانی صلاحیت ورود به آمریکا را دارند، تصریح کرد: همچنان که کمیساریای عالی سازمان ملل در امور پناهندگان به پرونده این افراد رسیدگی می‌کند، پیشنهادهایی به کشورها می‌کند و ما در حال بررسی مواردی هستیم که این کمیساریا به آمریکا ارجاع داده است.

شایان ذکر است، اوایل هفته جاری کمپ لیبرتی مورد اصابت چند خمپاره و موشک قرار گرفت، که منجر به کشته و زخمی شدن چند تن از اعضای دربند فرقه رجوی شد. طبق گزارش‌های رسیده، تعدادی از نیروهای پلیس عراق هم در بین زخمی‌ها بوده‌اند.

از همان لحظات ابتدایی، سازمان منافقین، ایران را مسوول این حملات دانست و خواستار بازگشت به کمپ اشرف شد؛ ولی بر خلاف ادعای منافقین گروهی تازه تأسیس موسوم به «جیش المختار» مسئولیت این حمله موشکی را برعهده گرفت.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس