کد خبر 18909
تاریخ انتشار: ۱۷ آذر ۱۳۸۹ - ۱۲:۲۸

نايب رييس کميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس شوراي اسلامي با تاکيد بر لياقت و شايستگي تيم مذاکره کننده ايراني در ژنو گفت: مجلس با تمام وجود از مذاکره کنندگان ايراني با گروه 1+5 حمايت مي کند.

به گزارش مشرق، حسين ابراهيمي در گفت وگو با خبرنگار پارلماني ايرنا مذاکرات ايران و گروه 1+5 را مثبت ارزيابي کرد و افزود: مذاکرات دکتر جليلي و هيات ايراني هوشمندانه آغاز شد و هوشمندانه به پايان رسيد.
وي ادامه داد: مذاکرات ژنو 3 با گذشته متفاوت بود چرا که برخلاف گذشته منفي نبود و به سمت و سويي رفت که قابل تداوم است.
عضو فراکسيون اصولگرايان مجلس هشتم رودررو نشدن خانم اشتون (سرپرست گروه 1+5 در مذاکره با ايران و مسوول سياست خارجي اتحاديه اروپا) با خبرنگاران پس از مذاکرات را نشانه حقانيت ايران و تحت فشار بودن وي دانست و اضافه کرد: پاسخگو نبودن خانم اشتون اقدامي منفي بود که بايد جبران شود.
عضو مجمع نمايندگان روحاني مجلس اظهار داشت : اگر اين مذاکرات به همين صورت پيش برود به نقاط خوبي خواهد رسيد و نتيجه بخش خواهد بود.
نماينده بيرجند درخانه ملت با بيان اينکه نقاط مشترکي ميان طرفين وجود دارد ابراز اميدواري کرد که ادامه مذاکرات در ترکيه به نتايجي برسد که مورد توافق و رضايت طرفين باشد.
وي با اشاره به فشارها و تهديدات غرب عليه ايران عنوان کرد: غربي ها مي خواستند با تحريم و تهديد، ايران را وادار به تسليم کنند اما ايران به کار خود ادامه داد و تسليم نشد.
ابراهيمي توضيح داد: آنها (غرب) نگاهي به داخل داشتند و مي خواستند از فتنه گران و اپوزيسيون يارگيري و سربازگيري کنند و همچنين فکر مي کردند که توانسته اند ايران را در سطح دنيا منزوي کنند.
وي با بيان اينکه سفر رهبر معظم انقلاب به قم قدرت نظام را به نمايش گذاشت،گفت: سفر رييس جمهور به سازمان ملل متحد و به چالش کشيدن شوراي امنيت و حق وتو و همچنين سفر ايشان به لبنان و استقبال باشکوه لبناني ها از نماينده ملت ايران ثابت کرد که موقعيت ايران بي نظير است، ايران منزوي شدني نيست و تحريم و تهديد مانع پيشرفت ملت ايران نخواهد بود لذا گروه 1+5 مجبور به مذاکره با ايران شد.
عضو جامعه روحانيت مبارز با اشاره به سفر رييس جمهور به آذربايجان افزود: قبل از سفر دکتر احمدي نژاد به باکو، روسيه تقاضاي مذاکره کرد و حتي بخاطر برخي اقدامات گذشته اظهار ندامت کرد.
نايب رييس کميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس شوراي اسلامي اضافه کرد که غرب در پي مقاومت ايران چاره اي جز مذاکره نداشت و ندارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس