حامیان دولت دهم معتقدند در کابینه احمدی‌نژاد کسانی همچون غلامحسین الهام، علی اکبرصالحی ، علی نیکزاد و اسفندیار رحیم مشایی پتانسیل کاندیدا شدن و رقابت در یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری را دارند و می توانند گزینه احمدی نژاد باشند.

گروه سیاسی مشرق - انتخابات یازدهمین دوره ریاست جمهوری که در 24 خرداد ماه سال 91 برگزار خواهد شد را باید یکی از مهمترین فرازهای انقلاب اسلامی ایران به حساب آورد.

با آنکه حدود 6 ماه تا برگزاری یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری فرصت باقیست اما بخش عمده ای از فضای سیاسی و رسانه ای کشور تحت الشعاع این رخداد مهم قرار گرفته است و روزانه شاهد انتشار اخبار، گزارش ها و تحلیل های مختلفی درباره آخرین صف بندی های سیاسی ، ائتلاف ها ، رایزنی ها و همچنین آمدن و نیامدن چهره های سیاسی در عرصه انتخابات هستیم که در این رابطه هفته گذشته گزارشی از آخرین فعالیت های انتخاباتی سیاسیون را تحت عنوان "چه کسانی سودای ریاست جمهوری را در سر دارند؟" منتشر کردیم.

در روزهای گذشته شاهد این بودیم که احزاب و گروه های سیاسی مِن جمله رسانه دولت، فعالیت های انتخاباتی خود را رسما آغاز کرده اند. روزنامه دولت مدتی است رنگ و بوی انتخاباتی به خود گرفته است و تحلیل های خود را پیرامون احزاب و گروه های مختلف سیاسی برای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری منتشر می کند.

این رسانه اخیرا به تحلیل جبهه مخالفان احمدی نژاد پرداخته است و تمام جریانات سیاسی کشور را مقابل شخص رئیس جمهور معرفی کرده است، این رویکرد جدید رسانه دولت در سایر رسانه های اصولگرا به عنوان پروژه دو قطبی سازی (احمدی نژاد ــ همه) نام برده می شود.

رویکرد جدید رسانه دولت در حالی است که محمود احمدی نژاد اخیرا در حاشیه جلسه هیات دولت گفته بود  "دولت برنامه‌ای برای انتخابات ندارد".

بر همین اساس اتفاقات و تغییراتی که به تازگی در دولت رخ داد و حکم جنجالی که محمود احمدی نژاد برای رحیم مشایی منتشر کرد حواشی بسیاری را مبنی بر انتخاباتی بودن این چیدمان رقم زد. بر اساس این چیدمان جدید، اسفندیار رحیم مشایی به عنوان رییس دبیر خانه جنبش عدم تعهد ، سیدحسن موسوی به عنوان رییس جدید دفتر رئیس جمهور و محمد شریف ملک زاده به عنوان رئیس سازمان میراث فرهنگی و همچنین غلام حسین الهام نیز که چندی قبل به عنوان سخنگوی دولت معرفی شده بود، فعالیت خود را آغاز کردند.

پیرامون همین موضع بود که محمود احمدی نژاد پس از جلسه هیات دولت و در جمع خبرنگاران در خصوص اینکه برخی می‌گویند تغییرات اخیر دولت در راستای امر انتخابات بوده و محمود احمدی نژاد به چیدمان جدیدی برای انتخابات ریاست جمهوری رسیده است پاسخ داد که‌ این تغییرات در راستای بهتر اداره شدن امور بوده است و جنبه انتخاباتی نداشته است.

با این وجود حامیان دولت دهم معتقدند در کابینه دکتر احمدی‌نژاد کسانی همچون غلامحسین الهام، علی اکبرصالحی ، علی نیکزاد ، حمیدرضا حاجی بابایی، سیدحسن موسوی و اسفندیار رحیم مشایی پتانسیل کاندیدا شدن را دارند و می توانند گزینه دولت احمدی نژاد در  یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری باشند، که در ادامه به معرفی مختصری از این چهره های سیاسی می پردازیم که هم اکنون زمزمه هایی مبنی بر ورود آنها به عرصه انتخاباتی آینده در رسانه ها منتشر شده است.




* اسفندیار رحیم مشایی

با وجود اینکه نام های مختلفی پیرامون گزینه دولت در انتخابات آینده در رسانه ها منتشر می شود ولی جدی‌ترین گزینه‌ای که نامش از ماه‌ها قبل به عنوان کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری یازدهم ازسوی طیف دولت مطرح شد، -اسفندیار رحیم مشایی- فرد پرحاشیه دولت احمدی نژاد بود.

نام اسفندیار رحیم مشایی از آنجایی بین مردم و رسانه ها جنجال آفرین شد که انتخابات پرحاشیه 88 با اعلام پیروزی محمود احمدی‌نژاد پایان یافت و محمود احمدی‌نژاد از گردنه سخت انتخابات عبور کرد و احمدی‌نژاد حکم معاون اولی را برای اسفندیار رحیم ‌مشایی صادر کرد.

چهار سال دوم دولت از همان ابتدا با جهت‌گیری‌های متفاوتی نسبت به قبل حاشیه ساز شد. حکم حکومتی رهبر معظم انقلاب مبنی بر برخلاف مصلحت بودن انتصاب مشایی به معاون اولی رئیس جمهور آب سردی بود بر پیکردولت دهم.

سرانجام مشایی از معاونت اولی عزل شد و بلافاصله به سمت ریاست دفتر رییس‌جمهور منصوب شد. مشایی اما فقط در همین پست نماند و روز به روز به پست های او اضافه شد تا کارنامه پرباری در دولت احمدی‌نژاد داشته باشد.

ادامه جنجال آفرینی های اسفندیار رحیم مشایی در دولت احمدی نژاد با اظهارنظرهای وی ادامه پیدا کرد، نظرهای خاصی مبنی بر پایان اسلام‌گرایی، دوستی با مردم اسرائیل و آمریکا، مکتب ایرانی، موسیقی ، حضرت نوح ، مدیریت پیامبران و همچنین نظرات عرفانی و انسان‌گرایانه و ...

با شدت گرفتن انتقادات و همچنین بعد از دستگیری رمالان و دعانویسان و مطرح‌شدن پرونده سوء‌استفاده مالی بی‌سابقه سه هزار میلیاردی و اختلاس بیمه ایران، شاهد این بودیم که مشایی در مجامع عمومی کمتر ظاهر شد و کمتر سخن گفت، تا اینکه حدود 6 ماه به اتمام دولت و همچنین نزدیک شدن به زمان انتخابات ریاست جمهوری محمود احمدی نژاد در حکمی بحث برانگیز با بکار بردن بردن 22 صفت و انواع تعریف و تمجیدها برای فرد پرحاشیه دولت دهم، وی را از ریاست دفتر رئیس جمهوری برکنار و عنان مسئولیت جنبش عدم تعهد را به او واگذار کرد تا این مسئولیت جهانی به کسی که از نظر احمدی نژاد «مدیر ، مدبر، امین و از جهات گوناگون توانمند» است، رسیده باشد. کسی که به روایت او «انسانی موحد، مومن، پاک و صبور» و دارای «قلب و اندیشه ای زلال ، عاشق و دلبسته به ارزش های الهی و آحاد مردم جهان ، عمیقا عارف و متعهد به آرمان مهدوی» است!

با مطرح شدن نام مشایی به عنوان گزینه احتمالی دولت احمدی نژاد در رقابت های یازدهین دوره ریاست جمهوری و راه اندازی وبلاگ های متعدد در فضای مجازی از سوی حامیان مشایی برای ورود وی به انتخابات، محمدجعفر بهداد معاون سياسي دفتر رييس‌جمهور با بین اینکه مشایی قابلیت رای آوری در انتخابات را دارد، اظهار داشت: نامزدي مشايي براي انتخابات رياست‌جمهوري را بعيد مي‌دانم، اما چون قابليت راي‌آوري مشایی بالاست، مطرح شدن احتمال نامزدي‌اش موجب تحليل‌پردازي‌ها و واكنش‌هاي تخريبي شده است.

پیرامون همین موضوع اسفندیار رحیم مشایی در حاشیه مراسمی در نهاد ریاست جمهوری و در واکنش به اخبار منتشر شده درباره تمایل وی برای کاندیداتوری در انتخابات، اینچنین پاسخ داد: من نه راجع به خودم و نه راجع به دیگران حرفی نمی‌زنم، آیا از من تاکنون در این رابطه چیزی شنیده‌اید؟

اظهار نظر محمدجعفر بهداد معاون سياسي دفتر رييس‌جمهور و مشایی در حالی است که حامیان اسفندیار رحیم مشایی اقدام به راه اندازی سایت ها و وبلاگ هایی برای تبلیغ وی کرده اند. و در این وبلاگ ها با شعار "پیش به سوی فتح خیبر" ، از این فرد به عنوان "مظلوم تر از بهشتی، خدوم تر از رجایی"! نام برده اند.


* غلامحسین الهام

غلامحسین الهام حقوقدان شورای نگهبان، سخنگوی دولت محمود احمدی نژاد، وزیر دادگستری و رئیس ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز بود او ، عضو هیات علمی دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه تهران است و پیش از آن سخنگوی شورای نگهبان و مدتی نیز سخنگوی قوه قضائیه بود . در مرداد 1389 توسط محمود احمدی نژاد به عنوان مشاور حقوقی رئیس جمهور منصوب شد و در 10 آبانماه سال 91 مجددا به عنوان سخنگوی دولت انتخاب گردید.

این روزها برخی رسانه ها از غلامحسین الهام به عنوان یکی از گزینه های احتمالی محمود احمدی نژاد برای کاندیداتوری در انتخابات آینده ریاست جمهوری نام می برند و همچنین برخی وبلاگ ها در فضای مجازی برا حمایت از کاندیداتوری وی در انتخابات 92 راه اندازی شده است.




* علی نیکزاد

علی نیکزاد وزیر راه و ترابری و مسکن و شهرسازی و ارتباطات و فناوری در دولت دهم، دارای مدرک کارشناسی مهندسی عمران و کارشناسی ارشد مدیریت دولتی است و در دولت نهم نیز دارای مسئولیت‌ هایی بود.

علی نیکزاد در سال 1388 و توسط محمود احمدی نژاد به عنوان وزیر پیشنهادی دولت برای  وزارت مسکن و شهرسازی به مجلس شورای اسلامی معرفی و در روز 12 شهریور همان سال با کسب اکثریت آرا انتخاب شد.

طی روزهای گذشته در برخی محافل سیاسی و رسانه‌ای از حضور احتمالی علی نیکزاد وزیر راه و ترابری و مسکن و شهرسازی و ارتباطات و فناوری در رقابت های یازدهیمن دوره ریاست جمهوری به عنوان گزینه دولت شنیده شد.

وزیر پرکار دولت احمدی نژاد چندی پیش در جمع خبرنگاران احتمال كانديداتوري خود برای ریاست جمهوری را رد نکرد، و در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه از هم اکنون نام شما به عنوان یکی از نامزدهای احتمالی انتخابات ریاست جمهوری آینده مطرح است نظر شما در این ارتباط چیست، گفته بود: عرفا، اخلاقا، قانونا و شرعا راجع به این موضوع اکنون نمی‌توان صحبت کرد.






* علی اکبر صالحی

صالحی وزیر کنونی امور خارجه ایران، که یکی از وزرای پرکار دولت نیز بوده است و در برگزاری مراسم اجلاس عدم تعهد در تهران نقش بسزایی را بر عهده داشت، یکی از گزینه های دولت احمدی نژاد در انتخابات ریاست جمهوری آینده می تواند باشد که رسانه ها از آن به عنوان گزینه احتمالی احمدی نژاد نام می برند.



علی اکبر صالحی پس از برکناری منوچهر متکی در آذرماه ۱۳۸۹، با حفظ سمت ریاست سازمان انرژی اتمی به عنوان سرپرست وزارت امور خارجه ایران منصوب شد. او در تاریخ ۳ بهمن ۱۳۸۹، به عنوان وزیر پیشنهادی امور خارجه به مجلس شورای اسلامی معرفی شد و در دهم بهمن از مجلس رای اعتماد گرفت و وزیر امور خارجه شد. وی در دولت سید محمد خاتمی، نمایندهٔ ایران در آژانس بین‌المللی انرژی اتمی بود.

هاشمی شاهرودی کاندیدای مورد حمایت دولت!

در روزهای اخیر برخی رسانه‌ها به نقل از سیدرمضان شجاعی‌کیاسری سخنگوی فراکسیون رهروان ولایت مجلس از احتمال کاندیداتوری آیت‌الله هاشمی شاهرودی در انتخابات یازدهمین دوره ریاست جمهوری به عنوان نامزد مورد حمایت دولت خبر دادند.

اما روز گذشته دفتر رئیس هیئت عالی حل اختلاف و تنظیم روابط قوا در این خصوص اعلام کرد: حضرت آیت‌الله هاشمی شاهرودی به هیچ وجه بنای ورود به عرصه انتخابات ریاست جمهوری را نداشته و ندارند.

با بررسی گزینه های احتمالی دولت احمدی نژاد که در مدت اخیر از سوی رسانه ها و طیف های سیاسی مطرح شده است باید دید آیا در مدت باقی مانده گزینه دیگری از سوی طیف دولت دهم به این عرصه ورود پیدا خواهد کرد یا اینکه از بین گزینه های مطرح شده که دارای پتانسیل نامزدی برای  ریاست جمهوری هستند، کسی به عنوان نماینده دولت انتخاب می شود و به روایت رسانه دولت با جبهه مخالفان احمدی نژاد که شامل تمام جریانات سیاسی داخل و خارج کشور است به رقابت خواهد پرداخت.

حال باید دید از کابینه دولت احمدی‌نژاد چه کسی به عنوان نماینده به عرصه رقابت های یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ورود پیدا می کند.


نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 90
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۰۱:۲۱ - ۱۳۹۱/۱۰/۰۱
    0 0
    ول کن بابا هیچ کدوم کاندیدا نمیشن !!!!!!!
  • ۰۱:۵۷ - ۱۳۹۱/۱۰/۰۱
    0 0
    خروجی دولت صالحی که رهبری هم نظر مثبت دارند خواهد بود
  • محمد ۰۳:۱۶ - ۱۳۹۱/۱۰/۰۱
    0 0
    بهترین گزینه مشایی است و بس
  • ۰۳:۱۷ - ۱۳۹۱/۱۰/۰۱
    0 0
    مشایی پاینده رییس جمهور آینده
  • ۰۶:۳۵ - ۱۳۹۱/۱۰/۰۱
    0 0
    مجید جان، بر خلاف دستور رهبری مبنی بر کان لم یکن شدن حکم مشائی، حکم مشائی لغو نشد و مشائی هم عزل نشد بلکه وی از سمت خود استعفا کرد و احمدی نژاد همان موقع نشان داد...
  • دوست ۰۶:۴۹ - ۱۳۹۱/۱۰/۰۱
    0 0
    خیلی عالی بود. اما...... هیچ کدوم رای نمیارن
  • رضا ۰۶:۵۰ - ۱۳۹۱/۱۰/۰۱
    0 0
    احمدی نژاد دیگر تمام شد داریم تحملش می کنیم در حال حاضر مشرق دستت درد نکنه خیلی خوب بود
  • ۰۷:۲۱ - ۱۳۹۱/۱۰/۰۱
    0 0
    معجزه هزاره ی سوم کرد که همه سودای ریاست جمهوری بسر بزنن ، نه باند بهرمانی نه باند احمدی
  • ۰۸:۴۰ - ۱۳۹۱/۱۰/۰۱
    0 0
    چه جوری رییس جمهور روش میشه از این مشایی حمایت کنه مردم به این فرد رای نخواهند داد!
  • ميثم ۰۹:۱۷ - ۱۳۹۱/۱۰/۰۱
    0 0
    هه؟؟؟ خوشي داداش... امدي نژات رحيم مشايي رو ميفرسه...
  • ۱۰:۳۰ - ۱۳۹۱/۱۰/۰۱
    0 0
    به شما چه ؟! شما باید بگی از قبیله ی شما چه کسی کاندید می شود؟
  • امید ۱۲:۱۶ - ۱۳۹۱/۱۰/۰۱
    0 0
    سبد کاندیداهای دولت خالی از رای سرنوشت ساز خواهد بود.
  • yaser ۱۲:۴۱ - ۱۳۹۱/۱۰/۰۱
    0 0
    فکرشو بکن اینا بیان با ولایتی رقابت کنن البته شایدم میخوان رکورد کروبی رو بشکنن :)
  • ۱۳:۱۵ - ۱۳۹۱/۱۰/۰۱
    0 0
    برخی مدیران، ضعیف پسند هستند. یعنی دوست ندارند زیر دستشان فردی قوی و متخصص باشد و علم و تخصصش از خودشان بیشتر باشد. احمدی نژاد هم متاسفانه اینگونه ظاهر شد. بنابر این هیچکدام از این افرادی که گفتید مدیر قوی محسوب نمی شوند. امیدوارم یک مدیر لایق قوی و نترس که اوضاع کشور و مردم برایش مهم باشد و نخواهد دنیا را بچرخواند! پیدا شده و رییس جمهور شود.
  • محمد ۱۳:۱۶ - ۱۳۹۱/۱۰/۰۱
    0 0
    شما از عوامل جریان انحرافی هستی که اینقدر دقیق اطلاعات داری؟!؟
  • رضا ۱۳:۱۷ - ۱۳۹۱/۱۰/۰۱
    0 0
    گزارش خوبی بود؛ خیلی وقت بود در باره اطرافیان احمدی نژاد خبر و تحلیل نزده بودید.
  • محمد ۱۳:۱۸ - ۱۳۹۱/۱۰/۰۱
    0 0
    بسمه تعالی جناب آقای دكتر احمدی نژاد، رياست محترم جمهوری اسلامی ايران با سلام و تحيت انتصاب جناب آقای اسفنديار رحيم مشايی به معاونت رئيس جمهور بر خلاف مصلحت جنابعالی و دولت و موجب اختلاف و سرخوردگی ميان علاقمندان به شما است. لازم است انتصاب مزبور ملغی و كان لم يكن اعلام گردد. سيدعلی خامنه‌ای 27 /4/ 88
  • رضا ۱۳:۲۲ - ۱۳۹۱/۱۰/۰۱
    0 0
    نفاق از سر و روش می باره خدا لعنت هر کسی رو که کوچکترین مزاحمتی برای رهبر عزیزمون داره خدا لعنت کنه اونایی رو الان یربار نظام هستن و ...
  • جواد ۱۳:۲۹ - ۱۳۹۱/۱۰/۰۱
    0 0
    مشایی - مدیر ، مدبر، امین و از جهات گوناگون توانمند ، انسانی موحد، مومن، پاک و صبور» و دارای «قلب و اندیشه ای زلال ، عاشق و دلبسته به ارزش های الهی و آحاد مردم جهان ، عمیقا عارف و متعهد به آرمان مهدوی» است! هههههههههههههههههه خیلی باحال بود
  • محمد ۱۳:۴۷ - ۱۳۹۱/۱۰/۰۱
    0 0
    ثابت می کنم مشایی رای میاره طرفدارای مشایی مثبت بدید + مخالفای مشایی منفی بدید -
  • ۱۳:۵۸ - ۱۳۹۱/۱۰/۰۱
    0 0
    جلیلی
  • رضا ۱۴:۱۸ - ۱۳۹۱/۱۰/۰۱
    0 0
    دروغ نشانه ی نفاق است چنانچه رسول خدا (ص) فرمودند منافق را سه علامت است : دروغ گفتن ، خیانت کردن ، و خلف وعده نمودن. منافق ها را بشناسید
  • دانشجو ۱۴:۲۳ - ۱۳۹۱/۱۰/۰۱
    0 0
    یا خبر ندارید یا می خواهید مردم را سرکار بگذارید چرا که گزینه دولت جناب اقای دانشجو وزیر علوم هستند
  • ۱۴:۳۹ - ۱۳۹۱/۱۰/۰۱
    0 0
    مشائی نه رای داره و نه صلاحیت می گیره و نه وارد گود می شود . از هاشمی و نقشه هایی که خود و اطرافیانش دارند باید واقعا ترسید . مهدی بابا دقیقا به همین منظور به کشور آمده شاید به همین منظور آزادش کردند
  • ۱۵:۲۸ - ۱۳۹۱/۱۰/۰۱
    0 0
    من به دکتر الهام رای میدم گزینه اصلح هستش
  • یکی ۱۵:۵۴ - ۱۳۹۱/۱۰/۰۱
    0 0
    یحتمل ، نیکزاد
  • یکی ۱۷:۱۲ - ۱۳۹۱/۱۰/۰۱
    0 0
    لعنت بر کسانی که در این 7سال برای رهبری هزینه درست کردند و با آبروی نظام بازی کردند!
  • حسن طلا ۱۸:۰۲ - ۱۳۹۱/۱۰/۰۱
    0 0
    اول اولشو درست کن. 91 نه 92
  • امیررضا ۱۸:۴۲ - ۱۳۹۱/۱۰/۰۱
    0 0
    جانم فدای مشایی تنها راه رهایی
  • ۲۰:۰۳ - ۱۳۹۱/۱۰/۰۱
    0 0
    احمدی نژاد زرنگتر از این حرفاس که مهره اصلیشو از الان رو کنه تا بقیه تخربش کنن و تبدیل به مهره ای سوخته بشه احمدی نژاد نشون داده که غیرقابل پیش بینی و ناگهانیه در حالی که دولت میدونه مشایی از سوی شورای نگهبان رد صلاحیت میشه روی او برا نامزدی حسابی نکردن، اونا مشایی رو جلو انداختن تا همه نظرها به او معطوف بشه و از به کس دیگه ای فک نکنه تا در لحظه آخر شاید حتی روز آخر ثبتنام از نامزدها گزینه اصلی رونمایی بشه
  • انتخابات ۲۰:۳۳ - ۱۳۹۱/۱۰/۰۱
    0 0
    هرکس بارییس جمهوری مشایی موافقه مثبت بده...
  • ۲۰:۴۳ - ۱۳۹۱/۱۰/۰۱
    0 0
    رای ما فقط دکتر جلیلی
  • رسول ۲۰:۴۶ - ۱۳۹۱/۱۰/۰۱
    0 0
    هر فردی که تمام اعمالش برای رضای خدا باشد.و عدالت را فدای مصلحت نکند.در این حال خداوند یاریش خواهد کرد.باید منتظر ماندو دید قضاوت کردن زود است.در شرایط فعلی کسی که احمدی نژاد معرفی کند بهترین گزینه هست.آینده آبستن حوادث زیادیست.
  • ماهینی ۲۱:۱۷ - ۱۳۹۱/۱۰/۰۱
    0 0
    انتخابات یازدهم اصول انتخابات یازدهم سفرهای کشوری مانند سفرهای استانی جایگزینی زبان ترکی بجای انگلیسی قرض الحسنه بجای بانک مسجد بجای مدارس استیجاری تعطیلی کارخانه دخانیات وایران خودرو بایکوت خبری غرب جایگزینی ریال بجای دلار ویورو واگذاری کار زنان به زنان ومردان به مردان پرداخت یارانه ارزی در آمدهای نفتی حذف پروزه های عمرانی و معافیت های مالیاتی
  • محمد ۲۱:۲۰ - ۱۳۹۱/۱۰/۰۱
    0 0
    تو رو خدا این نظرات گزینه احمدی نژاد رو منتشر کنید، تا حالا ده تا نظر دادم
  • محسن ۲۱:۳۴ - ۱۳۹۱/۱۰/۰۱
    0 0
    مرگ بر ضد ولایت فقیه..
  • ۲۳:۱۳ - ۱۳۹۱/۱۰/۰۱
    0 0
    این جمله حتی ارزش منفی دادن هم نداره
  • ali ۲۳:۲۷ - ۱۳۹۱/۱۰/۰۱
    0 0
    من طرفدار هیچکدام نیستم،ولی بعضی از حرفهایی که به مشایی نسبت دادید ناقص است و مصداق کذب.مشایی سخن از پایان اسلام گرایی زد ولی گفت که مرادش اسلام طالبانی است،ولی خیلی ها از روی غرض نسبت دروغ به اودادندوحرفهایش را تحریف کردند.
  • میثم آقا ۲۳:۵۵ - ۱۳۹۱/۱۰/۰۱
    0 0
    رای من دکتر سعید جلیلی
  • سعید ۲۳:۵۶ - ۱۳۹۱/۱۰/۰۱
    0 0
    شتر در خواب بیند پنبه دانه گهی لپ لپ خورد گه دانه دانه
  • سامان ۰۰:۱۳ - ۱۳۹۱/۱۰/۰۲
    0 0
    پروژه دو قطبی سازی (احمدی نژاد ــ همه) که در رسانه دولت کلید خورده ، خیانت های در چند ماه آینده رو افشا کرده.... فتنه ای شدید در راه است
  • ۰۰:۲۸ - ۱۳۹۱/۱۰/۰۲
    0 0
    بهترین گزینه دولت اکبر عبدی است و بس :)
  • ۰۰:۲۹ - ۱۳۹۱/۱۰/۰۲
    0 0
    3000 تایی ها :)
  • ۰۰:۳۰ - ۱۳۹۱/۱۰/۰۲
    0 0
    مشایی رئیس جمهور بشه که حال داره صفر های اختلاس بعدی رو بشماره
  • سعید ۰۰:۳۳ - ۱۳۹۱/۱۰/۰۲
    0 0
    همه سرکارید .کاندیدای دولت ثمره هاشمی است .
  • ۰۰:۵۰ - ۱۳۹۱/۱۰/۰۲
    0 0
    اشتباه مثبت دادم
  • ۰۱:۴۳ - ۱۳۹۱/۱۰/۰۲
    0 0
    سعید جلیلی
  • ۰۸:۲۲ - ۱۳۹۱/۱۰/۰۲
    0 0
    اشتباه منفي دادم
  • ۰۸:۲۳ - ۱۳۹۱/۱۰/۰۲
    0 0
    زنده باد بهار
  • ۰۹:۲۶ - ۱۳۹۱/۱۰/۰۲
    0 0
    به خدا ملت با جون ودل به انتخاب احمدی تژاد رای می دهند
  • ۱۰:۰۷ - ۱۳۹۱/۱۰/۰۲
    0 0
    زنده باد بهار
  • ۱۰:۰۸ - ۱۳۹۱/۱۰/۰۲
    0 0
    فعلا كه مشايي شده كابوس براي بعضيا آدم شتر باشه و خواب پنبه دانه ببينه بهتره تا هر شب كابوس ببينه :))
  • ۱۱:۱۷ - ۱۳۹۱/۱۰/۰۲
    0 0
    با نگاهی به عملکرد و کارنامه سید حسن موسوی در سازمان میراث فرهنگی قانع شدم که به سید عزیز رای دهم.
  • انصار ۱۱:۴۹ - ۱۳۹۱/۱۰/۰۲
    0 0
    امیدوارم هرکسی رئیس جمهور میشه مطیع فرامین بزرگمردایران رهبر عزیزمان سیدعلی خامنه ای باشد وبارهنمودهای ایشان گام بزرگی درخدمت به مردم بردارد
  • ۱۲:۰۹ - ۱۳۹۱/۱۰/۰۲
    0 0
    جليلي 100%
  • ايراني ۱۳:۲۲ - ۱۳۹۱/۱۰/۰۲
    0 0
    با سلام،باتوجه به شناختي از سيد حسن موسوي داريم درصورت كانديد شدن ايشون بنده و اطرافيانم به ايشون راي خواهيم داد. درشرايط فعلي ايشان يكي از بهترين گزينه ها مي باشند
  • ۱۴:۰۲ - ۱۳۹۱/۱۰/۰۲
    0 0
    دکتر دکتر جمع کنیداین بساط و...!!!
  • ۱۴:۰۲ - ۱۳۹۱/۱۰/۰۲
    0 0
    این جلیلی کیه؟؟؟!!!
  • ۱۴:۲۱ - ۱۳۹۱/۱۰/۰۲
    0 0
    فقط دکتر جلیلی
  • ۱۴:۳۵ - ۱۳۹۱/۱۰/۰۲
    0 0
    باور نميكنين ولي گزينه احمدي نژاد بعد از مشايي فقط هاشميه حالا يا مهدي يا باباي مهدي. اينها دستشون در يك كاسه هست
  • ۱۴:۳۸ - ۱۳۹۱/۱۰/۰۲
    0 0
    هنوز عصر قحط الرجال فرانرسیده ولی ....
  • اردشیر ۱۴:۴۲ - ۱۳۹۱/۱۰/۰۲
    0 0
    بهترین گزینه صالحی بعد مشایی بعد هم نیکزاد
  • ۱۴:۴۴ - ۱۳۹۱/۱۰/۰۲
    0 0
    بهترین گزینه اکبر عبدی
  • كريمي ۱۵:۵۰ - ۱۳۹۱/۱۰/۰۲
    0 0
    گزينه احمدي نژاد آن كسي است كه: ١- دم از طرفداري از ولايت بزند .... ٢- ملت اسراييل را دوست ملت ايران بداند ٣- با اجراي مرحله دوم هدفمندي سقوط انقلاب اسلامي (همان هدفمندي يارانه هاي خودمون) زمينه سقوط ارزش پول ملي را هرچه بيشتر فراهم كند
  • يلدا ۱۶:۰۷ - ۱۳۹۱/۱۰/۰۲
    0 0
    مثبت دادم خوشحال بشي ولي خدايش منم اكبرعبدي رو خيلي دوست دارم
  • يك مادر ۱۶:۰۸ - ۱۳۹۱/۱۰/۰۲
    0 0
    حالا كي اهميت مي ده كه خروجي كي باشه مهم اينكه كه مردم به كي رأي مي دن از ما كه گذشت اميدوارم نفر بعدي كه مياد به داد اين بچه هاي كشورمون برسه
  • ۱۶:۲۹ - ۱۳۹۱/۱۰/۰۲
    0 0
    بهتر بود سوال ميكرديد چه كسي گزينه انتخاباتي احمدي نژاد نيست كه حد اقل مردم بدانند به چه كسي بايد راي بدهند. جواب: سعيد جليلي سعيد جليلي همون احمدي نژاد ٢ سال اول دوره اول احمدي نژاده منهاي خرده شيشه هاش
  • ۱۷:۱۱ - ۱۳۹۱/۱۰/۰۲
    0 0
    اگر حامیان احمدی نژاد باجبهه پایداری ائتلاف کنندکاندیدای احتمالی ثمره هاشمی هست ولی اگرائتلاف نکنندمشایی هست.
  • yaser ۱۹:۴۷ - ۱۳۹۱/۱۰/۰۲
    0 0
    مادره عروس :)
  • علی ۱۹:۴۸ - ۱۳۹۱/۱۰/۰۲
    0 0
    به هر کی رای می دهید مراقب باشید که ایرانی الاصل باشد
  • yaser ۱۹:۴۹ - ۱۳۹۱/۱۰/۰۲
    0 0
    خدا کنه اینطوری باشه
  • yaser ۱۹:۵۰ - ۱۳۹۱/۱۰/۰۲
    0 0
    کدوم ملت؟
  • ۱۹:۵۸ - ۱۳۹۱/۱۰/۰۲
    0 0
    نه احتمالا از عوامل جریان متحجر مدعیه
  • امیرتکرو ۲۰:۰۶ - ۱۳۹۱/۱۰/۰۲
    0 0
    از طرف آقا حرف نزن
  • ۲۰:۳۹ - ۱۳۹۱/۱۰/۰۲
    0 0
    مشايي
  • علی ۲۳:۲۲ - ۱۳۹۱/۱۰/۰۲
    0 0
    خدا بخیر بگذرونه یعنی کشور میخاد به دست اینایی که در گزارش عکسشون آمده داده شه. یه اشتباهی سال 84 برای تخریب هاشمی کردند که نتیجه اش این مشکلاتی است که می بینیم دست شمارا می بوسم خواهشا از این دست دلسوزی ها را دوباره نداشته باشید
  • ۲۳:۵۶ - ۱۳۹۱/۱۰/۰۲
    0 0
    تو حق نداری بجای رهبری نظر بدی ،
  • ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۱/۱۰/۰۳
    0 0
    نـــــــــــــگــــــــــــــــــــو
  • محمد آقا ۰۱:۰۷ - ۱۳۹۱/۱۰/۰۳
    0 0
    اگه شما نمی گفتی من متذکر میشدم ناشناس
  • محمد آقا ۰۱:۰۹ - ۱۳۹۱/۱۰/۰۳
    0 0
    اما نکرد که...
  • حسن@@@@@@@@@@@@ ۰۱:۲۹ - ۱۳۹۱/۱۰/۰۳
    0 0
    یعنی دولت انقدر به حرف رهبریه ما نمیدونستیم؟ بیخیال بابا
  • حسن@@@@@@@@@@@@ ۰۱:۳۰ - ۱۳۹۱/۱۰/۰۳
    0 0
    از منفی هایی که بهت دادن مشخص شد
  • حسنی@ ۰۱:۳۱ - ۱۳۹۱/۱۰/۰۳
    0 0
    دکتر الهام محتمل تر هست
  • ۰۸:۵۵ - ۱۳۹۱/۱۰/۰۳
    0 0
    چرا ؟ از کی ؟ و چگونه تمام شد ؟
  • ۰۸:۵۷ - ۱۳۹۱/۱۰/۰۳
    0 0
    خودت شخصاً عنایت بفرما و پاسخ بده این فرد چه کرده و چرا او را اینقدر سرزنش میکنید؟
  • ۱۵:۳۱ - ۱۳۹۱/۱۲/۲۶
    0 0
    سعید جلیلی مشاور رهبری در شورای امنیت ملی مطیع رهبری در ضمن جانباز جنگ هم می باشند
  • ۱۵:۳۴ - ۱۳۹۱/۱۲/۲۶
    0 0
    جبهه پایداری چه ربطی به حامیان احمدی نژاد داره چرا این جبهه پیرو رهبری رو تخریب می کنین
  • ۱۵:۳۴ - ۱۳۹۱/۱۲/۲۶
    0 0
    مسئولان اگر زیر پرچم ولایت باشند مملکت در مسیر ارام وبا حرکت سریع پیش خواهد رفت رای ما دکتر باقر لنکرانی
  • ۱۵:۴۳ - ۱۳۹۲/۰۱/۱۸
    0 0
    حالت خوبه
  • ناشناس ۱۰:۰۸ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۵
    0 0
    فقط الهام

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس