از کلید واژه های جدیدی که چند ماهیست نقل محافل رسانه ای اصلاح طلبان شده است بوی پروژه‌ای شوم به مشام می رسد، پروژه ای که گویا برای شک و تردید در سلامت انتخابات آینده و آماده کردن افکار عمومی برای القای ابهامات جدید انتخاباتی طراحی شده است.

گروه سیاسی مشرق - از کلید واژه های جدیدی که چند ماهیست نقل محافل رسانه ای اصلاح طلبان شده است بوی پروژه‌ای شوم به مشام می رسد. پروژه‌ای شوم که حسین مرعشی چندی قبل در گفت‌وگو با روزنامه اعتماد، آن را اینگونه کلید می‌زند:‌ به نظر مي‌رسد كه انتخابات آينده، انتخاباتي مديريت شده باشد!

در حالی که حدود 5 ماه زمان تا برگزاری انتخابات ریاست جمهوری 92 باقیست چهره‌های برجسته جریان اصلاحات در کنار مطرح کردن ابهاماتی جدید پیرامون انتخابات تأکید مکرر دارند بر برگزاری «انتخابات آزاد!»؛ آنها تنها راه برون‌ رفت از وضعیت فعلی جامعه(در شرایط بحرانی!) را برگزاری «انتخابات آزاد» می دانند.

- هر چه به زمان رقابت های انتخابات نزدیک‌تر می‌شویم کلید واژه های جدیدی توسط این جریان مطرح می شود؛

* «انتخابات مدیریت شده» و «انتخابات آزاد»

بر همین اساس، پروژه مطرح کردن واژه های ابهام برانگیز انتخاباتی از آنجایی در دستور کار این جریان قرار می گیرد که اصلاح‌طلبان  تا کنون از فتنه اعلام برائت علنی و مصرّح نکرده اند و سعی می‌کنند با این بازی کج‌دار و مریز، به گونه‌ای به خود تا انتخابات آتی تنفس مصنوعی بدهند و  همچنین فضای انتخاباتی آینده را با نشر واژه های ابهام برانگیز برای اقدامات پیش بینی شده آماده کنند.



این اقدامات در حالی صورت می گیرد که جریان اصلاحات در وقایع بعد از انتخابات 88 اصل برگزاری انتخابات در نظام جمهوری اسلامی را زیر سوال برده و آن را فاسد نامید اما با این حال برای شرکت در انتخابات 92 برنامه ریزی مجدد کرده و خود را برای رقابت های انتخابات ریاست جمهوری 92 آماده می کند!



چهره های مطرح اصلاح طلب از طرفی با انکار این مطلب که ما جزو مدعیان تقلب در انتخابات سال 88 نبودیم درخواست حضور در انتخابات را دارند که پس از ادعای تقلب توسط جریان فتنه در انتخابات ریاست جمهوری 88 و اقدامات ضد امنیتی در ایجاد اغتشاش و آشوب هیچ اعلام برائت صریحی از این جریان اعلام نکردند و لکه سیاهی از خود در تاریخ سیاسی کشورمان بر جای گذاشتند و اکنون در حالی که مدت زمان زیادی تا انتخابات آینده باقیست با طرح کلید واژه ابهام برانگیزی همچون  "انتخابات آزاد و شفاف" شک و تردید در سلامت انتخابات را به جامعه القا می کنند، تا ادامه پروژه شکست خورده تقلب را در قالبی جدید در انتخابات ریاست جمهوری 92 دنبال کنند.

پروژه ای که به گفته موسوی خوئینی ها با طمع کردن برخی از سران جریان اصلاح طلب محکوم به شکست شد، شکستی تلخ که چهره خاکستری اصلاحات آن را اینگونه روایت کرد: اگر در قضایای سال ۸۸ همانند کروبی و موسوی، دندان طمع را میکشیدیم و به جای مذاکرات بی نتیجه، پایدار می ایستادیم! وضع ما اینطور نبود من بارها به آقای انصاری و آقای خاتمی این گلایه را کرده ام که چرا ایستادگی نکردید.

* بحرانی جلوه دادن شرایط کنونی و راه حل نجات!

نشان دادن وضعیت فعلی کشور در "حالت بحرانی" ، راهبردی است که رسانه های اصلاح طلب اخیراً به شدت بر روی آن مانور داده و اظهار نظرهای متعددی را پیرامون همین موضوع منتشر کردند. جریان اصلاح طلب که بعد از ماجرای فتنه سال 1388 از جانب مردم طرد شد، برای انتخابات ریاست جمهوری 92 عزم جزم کرده تا به این عرصه رقابت ها بیاید و احیاناً کاندیدای مطلوب خود را به مردم  معرفی کند.

"وضعیت بحرانی"، "شرایط استثنایی"، "نجات ملی" از کلید واژه های صاحب نظران جریان اصلاحات در عرصه رقابت های انتخابات ریاست جمهوری 92 است که اخیراً به طور مکرر در رسانه های آنها انتشار پیدا می کند.

فعالان و صاحب نظران جریان اصلاحات که علاقه زیادی به بحرانی نشان دادن وضعیت کنونی جامعه دارند، به طور مکرر از کلید واژه های "نجات ملی" و "وحدت ملی" سخن می گویند و در ادامه نیز خود را به عنوان باب نجاتی برای خروج از این بحران معرفی می کنند.

البته اصلاح‌طلبان قبل از فتنه سال 88 نیز از واژه "بحران" استفاده می‌کردند. بحرانی که بعدها خود آنها، با کشاندن اوباش به خیابان‌ها عامل آن شدند. مجید انصاری در سال 87 ، در همایشی گفته بود: تمام حسگرها از سوی کارشناسان سیاسی و غیر سیاسی،‌ اصولگرا و اصلاح‌طلب و ... آژیر خطر را به صدا درآورده‌اند که فاجعه‌ای در راه است!

روزنامه اصلاح طلب آرمان روابط عمومی چندی پیش اظهارنظر محسن رهامی را در مدح واژه "اعتدال!" در حوزه سیاسی منتشر کرد و راه خروج از این وضعیت بحرانی! را میانه روی و اعتدال توصیف کرد.

"اعتدال"ی که به روایت آنها میدان دادن به اصلاح طلبانی است که راه افراط را بعد از انتخابات سال 88 برگزیدند و با تن ندادن به شکست انتخاباتی، در پازل فتنه آمريكايي- اسرائيلي 88 نقش فعال داشته و آشكارا دست به خيانت زدند و در برابر آراء ملت قد علم کردند و ماه ها بر طبل اغتشاش و بلوا کوبیدند.

با مروری بر روند اظهارات طیف اطلاح طلبان این روزها کلید واژه "دولت وحدت ملی" در کنار "جامعه بحران زده" در صحبت‌های تمامی اصلاح‌طلبان بروز فراوانی پیدا کرده است و علاوه بر چهره‌هایی مثل منتجب‌نیا، جهانگیری، نجفی، زیباکلام و غیره حتی چهره‌هایی نظیر معادیخواه، حسین موسویان و حسین مرعشی نیز از این کلیدواژه ها یاد کرده‌اند.



* و اما کلید واژه نهایی انتخابات 92

القای بروز بحرانی شدید در تاریخ سیاسی کشورمان و همچنین طرح کلیدواژه هایی مانند "وضعیت بحرانی"، "شرایط استثنایی"، "نجات ملی" زمانی به هدف اصلی خود نزدیک تر می شود که کلید واژه «انتخابات آزاد و لاقید» از سوی همان کسانی که مرزبندی روشن و صریحی با مدعیان تقلب در انتخابات ریاست جمهوری گذشته را داشتند مطرح می شود!

کلید واژه ای که مدت هاست در کنار سایر واژه های ابهام برانگیز در رسانه های اصلاح طلب به طور مکرر مطرح می شود.

حال باید دید در پروژه ای که از آن بوی شک، تردید و ابهام به مشام می رسد و در حال حاضر نقل محافل  چهره ها و رسانه های اصلاح طلب شده است به کجا ختم خواهد شد.
 
آیا فرجام این پروژه ی شوم همان القای «انتخابات مدیریت شده»ای است که حسین مرعشی چندی قبل در گفت‌وگو با روزنامه اعتماد، از آن پرده برداشت یا اینکه باید منتظر کلیدواژه های ابهام برانگیز جدیدی از سوی طیف اصلاح طلب در آستانه رقابت های انتخاباتی 92 باشیم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 59
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 6
  • محمد ۱۰:۳۶ - ۱۳۹۱/۱۰/۲۱
    0 0
    دمت گرم مشرق؛ ايول داره؛ موافقا ++++ كنيد
  • محمد ۱۰:۴۸ - ۱۳۹۱/۱۰/۲۱
    0 0
    طراح اين كليدوا‍ه ها نه خاتمي است نه اصلاح طلبان؛ هاشمي را دريابيد
  • مغرب ۱۰:۵۹ - ۱۳۹۱/۱۰/۲۱
    0 0
    حلقه انحرافي هم جديدا از همين كليدوازه ها استفاده مي كنه؛ خود احمدي ن‍زاد هم در مدت اخير و بالاخص در چند روز گذشته چندين مرتبه از اين وازه ها استفاده كرده است.
  • سید ۱۱:۰۶ - ۱۳۹۱/۱۰/۲۱
    0 0
    طراح این کلید واژه بنیادهای برانداز آمریکایی نظیر NED می باشد . اولین بار هم در ایران توسط نهضت آزادی ها و ابراهیم یزدی بکارگیری شده و اکنون بعد از سال ها علنی شده و توسط فتنه گران مطالبه می شود . برای کسب اطلاعات بیشتر گزارش زیر در مورد چیستی چرایی و چگونگی انتخابات آزاد را مطالعه کنید .
  • سید ۱۱:۱۲ - ۱۳۹۱/۱۰/۲۱
    0 0
    نادیا دیوک مدیر بخش اروپا و اوراسیای بنیاد برانداز NED در تشریح مکانیسم انقلابات مخملی مدیریت شده توسط آمریکا در اروپای شرقی و خصوصا اوکراین می نویسد : "یک تلاش عظیم توسط سازمان های غیر دولتی برای نظارت بر انتخابات از طریق سازمان رای موازی ، خروجی نظرسنجی ها یا گزارشات ناظران محلی ، وجود داشت . این استراتژی ها از طریق گزارشات ناظران انتخاباتی غرب حمایت شده بود . و همه ی این شکاف ها در انتخابات توسط مجموعه گروه ها و سازمان های مدنی با شعار حمایت از انتخابات آزاد و منصفانه از طریق نظارت بر رسانه ها ، آموزش رای دهندگان ، تبلیغات خط مشی نامزدها در فقدان رسانه های آزاد ، آموزش ناظران انتخاباتی ، انجام نظرسنجی ها و اجرا شد . " http://www.washingtonpost.com/wp-dyn/articles/A34008-2004Dec3.html
  • جواد ۱۲:۴۲ - ۱۳۹۱/۱۰/۲۱
    0 0
    خدا بخیر کنه؛ اینطوری که بوش میاد باید خودمون رو برای بلواهای آینده حسابی آماده کنیم که به گفته رهبر عزیزمون "ولا یحمل هذا العلم الا اهل البصرو الصبر" بچه ها غسل شهادت کنید و رابطه خود را با خدا افزایش دهید شاید نظری شد ...
  • محمد ۱۲:۴۴ - ۱۳۹۱/۱۰/۲۱
    0 0
    من یه سوال دارم, هاشمی رفسنجانی این آخره عمری دنبال چی چی میگرده؟ دنبال چیه از این همه ...
  • آقا ۱۲:۴۶ - ۱۳۹۱/۱۰/۲۱
    0 0
    خبری در راه است؛ شاید این چند صباحی که زمانی باقیست, خبری آید و مارا ز جهان خوش آید خبری در راه است...
  • بصیرت ۱۲:۴۸ - ۱۳۹۱/۱۰/۲۱
    0 0
    امیرالمومنین از تاریکی شب استفاده کرد و از اردوگاه خوارج عبور کرد، دید یکی دارد با صدای خوشی می خواند (امن هو قانت ءاناء اللیل)-آیه قرآن را نصف شب دارد می خواند، با صدای خیلی گرم و تکان دهنده ای- یک نفر کنار حضرت بود، گفت: یا امیرالمومنین! به به! خوش به حال این کسی که دارد این آیه را به این قشنگی می خواند. ای کاش من یک مویی در بدن او بودم ، چون او به بهشت می رود، حتما، یقینا، من هم با برکت او به بهشت می روم. این گذشت، جنگ نهروان شروع شد بعد که دشمنان کشته شدند و مغلوب شدند امیرالمومنین آمد بالاسر کشته های دشمن، همین طور عبور می کرد می گفت بعضی ها را که به رو افتاده بودند بلندشان کنید، بلند می کردند، حضرت با اینها حرف می زد آنها مرده بودند اما می خواست اصحاب بشنوند. یکی را گفت بلند کنید بلند کردند به همان کسی که آن شب همراهش بود حضرت فرمود: این شخص را می شناسی؟ گفت: نه گفت این همان کسی است که تو آرزو کردی یک مو از بدن او باشی که آن شب داشت آن قرآن را با آن لحن سوزناک می خواند! اینجا در مقابل قرآن ناطق، امیرالمومنین(علیه افضل صلوات المصلین) می ایستد شمشیر می کشد! چون بصیرت نیست بصیرت نیست نمی تواند اوضاع را بفهمد.
  • بنده خدا ۱۲:۵۵ - ۱۳۹۱/۱۰/۲۱
    0 0
    خدا لعنت کند همه عوامل فتنه را
  • رضا ۱۲:۵۸ - ۱۳۹۱/۱۰/۲۱
    0 0
    شماها کور تشریف دارید که بحران رو توی کشور نمی بینید؛ مشرق یکم معقول حرکت کن؛ معقول بنویس؛ بصیرت! داشته باش
  • جواد ۱۳:۰۶ - ۱۳۹۱/۱۰/۲۱
    0 0
    حتی اگر لشکر ابرهه مجهز به 200 کلاهک اتمی باشد. این روزها نشان به نشان درخشش «فجر 5» در جنگ غزه، صهیونیست‌ها به جای کلاه، کلاهک ‌ترس بر سر خواهند گذاشت و نوای لبیک یا حسین و یالثارات الحسین تمام سرزمین شیعیان را از ایران و بحرین و عراق تا آفریقا خواهد گرفت. اهل سازش بترسند از خداوند!
  • ۱۳:۲۷ - ۱۳۹۱/۱۰/۲۱
    0 0
    عکس آخر کنار خاتمی و خویینی ها کی نشسته؟
  • ۱۳:۵۲ - ۱۳۹۱/۱۰/۲۱
    0 0
    بهرمانی و احمدی از اول هم با هم بودند هرچه هست زیر سر ........
  • حسین ۱۴:۵۸ - ۱۳۹۱/۱۰/۲۱
    0 0
    همه آدرس‌ها رو دادید ولی‌ آخر سر اسم اون طرف را ننوشتید،ای بابا عجب دنیایی شده در یکی‌ دو جمله می‌نوشتید این بازی زیر سر کسی‌ نیست جز همون کسی‌ خاتمی را اورد و موسوی را جلو انداخت.
  • ۱۸:۲۳ - ۱۳۹۱/۱۰/۲۱
    0 0
    فعالان و صاحب نظران جریان اصلاحات که علاقه زیادی به بحرانی نشان دادن وضعیت کنونی جامعه دارند، به طور مکرر از کلید واژه های "نجات ملی" و "وحدت ملی" سخن می گویند و در ادامه نیز خود را به عنوان باب نجاتی برای خروج از این بحران معرفی می کنند. البته اصلاح‌طلبان قبل از فتنه سال 88 نیز از واژه "بحران" استفاده می‌کردند.
  • مصطفی ۱۹:۲۲ - ۱۳۹۱/۱۰/۲۱
    0 0
    بسمه تعالی این سردمداران 2 خرداد و اصلاح طلب آدم را یاد ابوبکر و عمر میاندازند
  • ایرانی ۰۰:۵۵ - ۱۳۹۱/۱۰/۲۲
    0 0
    اصلاح طلبان شانسی در انتخابات ندارند مگر اینکه سایر کاندیدها افراد شایسته و لایقی نباشند و مجبور باشیم بین بد و بدتر ، بد رو انتخاب کنیم !
  • حسن ۰۶:۱۱ - ۱۳۹۱/۱۰/۲۲
    0 0
    الا ان حزب الله هم الغالبون هان آگاه باشید که تنها حزب خدا پیروزند. لایفلح الساحر حیث اتی جادوگر هر آنچه کند پیروز نگردد. و اما الزبد فیذهب جفاء و اما ما ینفع الناس فیمکث فی الارض اما کفهای روی آب کنار زده می‌شوند و آنچه برای مردم مفید است در زمین باقی می‌ماند. للباطل جوله و للحق دولة باطل چند روزی کر و فری دارد ولی حکومت همیشگی از آن حق است.
  • يكي ۱۱:۵۲ - ۱۳۹۱/۱۰/۲۲
    0 0
    ايول مشرق دمت گرم.من مشرق رايك رسانه اصلاح طلب افراطي مي پنداشتم امامشرق يك رسانه معتدل انقلابيه.موفق باشيد.
  • مشتی ۱۲:۱۷ - ۱۳۹۱/۱۰/۲۲
    0 0
    برووو بابا
  • محمد ۱۲:۱۸ - ۱۳۹۱/۱۰/۲۲
    0 0
    موافقم ++++++
  • محمد ۱۲:۱۸ - ۱۳۹۱/۱۰/۲۲
    0 0
    چی ی ی ی ی میگی؟؟؟
  • مشرقی ۱۲:۲۰ - ۱۳۹۱/۱۰/۲۲
    0 0
    سیاست مشرق افراطی نیست؛ البته اعتدال زیاد هم آدم رو یاد سیب زمینی میندازه ها مراقب باشید اینجوری نشید
  • محمد ۱۲:۲۲ - ۱۳۹۱/۱۰/۲۲
    0 0
    خب ؛ فقط تو خوبی؟ تو بحران سنج داری!! بحران از نظر ما یه چیزیه؛ از نظر شما هم چیز دیگری؛ اگر بحث بحران باشه که تمام انقلاب و اسلام رو زمان دوم خرداد داشتیم تحویل می دادیم به دشمن. اون موقع بحران نبود الان یهو شده بحرانی!!!؟
  • یکی ۱۲:۲۳ - ۱۳۹۱/۱۰/۲۲
    0 0
    تکبیییییییر الله اکبر الله اکبر ..
  • رضا ۱۲:۲۴ - ۱۳۹۱/۱۰/۲۲
    0 0
    موافق ++++
  • محمد ۱۲:۲۵ - ۱۳۹۱/۱۰/۲۲
    0 0
    ولا یحمل هذا العلم الا اهل البصرو الصبر
  • محمد ۱۲:۲۶ - ۱۳۹۱/۱۰/۲۲
    0 0
    اول دنبال مهدی؛ بعدش هم دنبال فائزه؛ شاید در ادامه به چیز دیگه ای هم برسه
  • جواد ۱۲:۲۶ - ۱۳۹۱/۱۰/۲۲
    0 0
    عالی بود
  • الکی ۱۲:۳۰ - ۱۳۹۱/۱۰/۲۲
    0 0
    مرگ بر مشرق
  • دولکی ۱۲:۳۱ - ۱۳۹۱/۱۰/۲۲
    0 0
    بروووبابا
  • نوچ ۱۳:۰۹ - ۱۳۹۱/۱۰/۲۲
    0 0
    +++ -- +++
  • علی ۱۳:۱۰ - ۱۳۹۱/۱۰/۲۲
    0 0
    دریافتم
  • ۱۳:۳۳ - ۱۳۹۱/۱۰/۲۲
    0 0
    واقعا گل گفتی
  • ۱۳:۳۹ - ۱۳۹۱/۱۰/۲۲
    0 0
    ملت هوشیارند و میدانند رییس همه ی فتنه گران چه در سال88 وچه این انتخابات کیست؟
  • ۱۴:۴۹ - ۱۳۹۱/۱۰/۲۲
    0 0
    اونایی که پشیمان شدن چی؟
  • يكي ۱۷:۵۴ - ۱۳۹۱/۱۰/۲۲
    0 0
    من قبل ازاين توسايت(ص ر ا ص نيوز)كامنت ميذاشتم امااوناتمام نظرات مخالف خودشونوسانسورميكردن.من ازمشرق خوشم نميومداماچندروزه مهمون مشرقم.بخدامشرق سايت منصف ومنطقييه .لطفاًبدقلبي نكنين وقدرشوبدونين
  • يكي واقعي ۱۸:۰۲ - ۱۳۹۱/۱۰/۲۲
    0 0
    يكي جان من چندساله توسايتهاي مختلف بانام كاربري (يكي)كامنت ميذارم وتازه به جمع شماپيوستم اگه جنابعالي قبل ازبنده بااين نام كاريري كامنت ميذارين من نام كاربريمو عوض كنم درغيراينصورت ازنام كاربري ديگري استفاده فرمائيد.باتشكر
  • ناشناس ۱۸:۰۵ - ۱۳۹۱/۱۰/۲۲
    0 0
    خودت برو مشتی ، درست میگه دیگه
  • علی ۱۹:۲۳ - ۱۳۹۱/۱۰/۲۲
    0 0
    تو رو خدا وحدت و یکدلی تو رو به شهدا قسم اینقدر اب تو اسیاب دشمن نریزید تحمل نظرات همدیگر را داشته باشید
  • اصولگرای معترض ۲۰:۳۷ - ۱۳۹۱/۱۰/۲۲
    0 0
    "...فعالان و صاحب نظران جریان اصلاحات که علاقه زیادی به بحرانی نشان دادن وضعیت کنونی جامعه دارند..." کاش انصاف رو توی نگارش رعایت کنید تورم کمر شکن، اختلالات ارزی، بیکاری جوانان،کاهش موالید و پیر شدن جمعیت، انواع مسولین و مدیران نالایق، انواع و اقسام تحریم،مشرق محترم که نظر رو نشر نمیدی میشه بفرمایید بحران در قاموس شما یعنی چه؟
  • ۲۰:۵۷ - ۱۳۹۱/۱۰/۲۲
    0 0
    سوال پرسیدم!چرا مثبت میدین؟جواب بدین
  • عباس ۲۱:۰۳ - ۱۳۹۱/۱۰/۲۲
    0 0
    درود برآیت الله جنتی عمار انقلاب که جواب خوبی به گردن کلفت فتنه گرداد.
  • ۲۲:۱۳ - ۱۳۹۱/۱۰/۲۲
    0 0
    "نشان دادن وضعیت فعلی کشور در "حالت بحرانی" ، راهبردی است که رسانه های اصلاح طلب اخیراً به شدت بر روی آن مانور داده و اظهار نظرهای متعددی را پیرامون همین موضوع منتشر کردند." انصافا الان وضعیت بحرانی نیست
  • یکی ۰۰:۱۰ - ۱۳۹۱/۱۰/۲۳
    0 0
    اقای جنتی امروز کلید واژه انتخابات آزاد را رمز فتنه و شورش جدید علیه نظام دانست و گفت: شکست خورده های سیاسی این روزها صحبت از انتخابات آزاد می کنند و یکی از آنها که از همه گردن کلفت تر است(!) مدتها قبل این موضوع را مطرح کرده و بقیه هم پشت سر او این خط را دنبال کردند. درود خدا بر آیت الله جنتی
  • مشرقی ۰۰:۱۵ - ۱۳۹۱/۱۰/۲۳
    0 0
    مشرق این دفعه زدی تو خال
  • ۰۱:۲۲ - ۱۳۹۱/۱۰/۲۳
    0 0
    حضرت ایت الله بجنوردی پدر خانم حاج آقا سید حسن خمینی هستند
  • رسول ۰۹:۴۴ - ۱۳۹۱/۱۰/۲۳
    0 0
    روی سخنم با کسانیست که دم از ولایت میزنند و تا حضرت آقا اینهارو بیدار نکنه هنوز خوابند.چرا همتون خوابیده بودید هیچ کدامتان هیچ جا نگفتید طرح انتخابات آزاد و وحدت ملی یعنی چه.تازه بعضی هاتون داشتین مدافع وحدت ملی هم میشدین.خواهشا دم از ولایت نزنین.به جای دم زدن سعی کنین هوشیار باشین.اگه کارهاتون برای رضای خدا باشه هوشیار میشین.
  • مسعود ۱۳:۲۴ - ۱۳۹۱/۱۰/۲۳
    0 0
    اون آرم شرکت نوشابه سازی رو محو میکردی مشرق.
  • محمود ۱۳:۴۳ - ۱۳۹۱/۱۰/۲۳
    0 0
    از ضد انقلاب چپی تا لیبرال مکتب پرست همین بود هر کی میاد به قبلی که شکست خورده می پیبنده چون امسال یا غرور میگره یا طمع قدرت
  • محمود ۱۳:۴۹ - ۱۳۹۱/۱۰/۲۳
    0 0
    نظر اینها بحران نیست اینا دنبال زدن اسلام هستن چون جنود شیطان شدن و چون دعوت شیطان پزیرفتن خود شیاطین انسان شدن تو غرب بورس بانک نماد غرب و سرمایه داری میزن اینا مسجد میزن پس نابودی اسلام میخوان
  • ۱۵:۱۷ - ۱۳۹۱/۱۰/۲۳
    0 0
    اینقدر نوشابه نخورید برای سن سال شما ضرر داره
  • رضا ۱۵:۳۴ - ۱۳۹۱/۱۰/۲۳
    0 0
    رمز ما رو فهميديد! اين بار رمزى ميزاريم كه عمراً كشف كنيد!
  • زینب ۰۹:۱۴ - ۱۳۹۱/۱۰/۲۵
    0 0
    حرفای تفرقه انگیز نزنید دشمنان اسلام همینو می خوان
  • زینب ۰۹:۲۲ - ۱۳۹۱/۱۰/۲۵
    0 0
    گرچه خیلی شما فقط نیمه خالی رو آن هم با بزرگنمایی و اغراق دیدید اما گیرم اینطور بود اما بحران یعنی شرایط بغرنج و مشکلات لاعلاج در یک جمله شرایط منجر به تسلیم در برابر دشمن چیزی که ما نداریم
  • زینب ۰۹:۲۶ - ۱۳۹۱/۱۰/۲۵
    0 0
    معلومه دیگه طراح اصلی صهیونیزم بین الملله بعضی جیره خورها هم در داخل بلند گوی همون هستن شعاری که برای براندازی طراحی شده شعار براندازی از گلوی هر کس می خواد خارج بشه!
  • ۱۵:۳۸ - ۱۳۹۱/۱۲/۲۶
    0 0
    مسئولان اگر زیر پرچم ولایت باشند مملکت در مسیر ارام وبا حرکت سریع پیش خواهد رفت رای ما دکتر باقر لنکرانی
  • تنگسير ۰۰:۳۴ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۵
    0 0
    مرگ بر امريكا جانم فداي رهبر

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس