به گزارش مشرق، ساعت 13 امروز مراسم تودیع و معارفه سید حسن موسوی و محمدشریف ملک‌زاده به عنوان رئیس سازمان میراث فرهنگی و گردشگری در محل موزه ملی ایران برگزار شد.


احمدی نژاد: باید یک رییس جمهور برای سازمان میراث فرهنگی و گردشگری گذاشت

محمود احمدی‌نژاد رئیس جمهوری اسلامی در مراسم تودیع و معارفه سید حسن موسوی رئیس سابق سازمان میراث فرهنگی و گردشگری و رئیس دفتر فعلی رئیس جمهور و محمد شریف ملک‌زاده رئیس جدید این سازمان که ظهر امروز در موزه ملی ایران برگزار شد، با اشاره به اینکه امروز انسان بدون فرهنگ، بی‌معناست، گفت: آنچه که در روح و روان یک ملت جاری می‌شود، فرهنگ است، ملت ایران یک ملت فرهنگ‌ساز است و تاریخ را که ورق می‌زنیم تنها ملتی که در طول عمر چند هزار ساله خود تنها در پی اعتلای فرهنگ بوده‌اند، ملت ماست.

رئیس جمهور ادامه داد:‌ روح جمعی ملت ایران همواره در طول تاریخ به عنوان یک فرهنگ جاودانه جاری بوده است و میراث عظیمی از اخلاق، علم ، اندیشه و آرمان‌های انسانی را به جا گذاشته است.

احمدی‌نژاد با بیان اینکه ملت ایران همواره کمال‌خواه بوده و به دنبال شأن بالاتر برای انسان است اظهار داشت:ملت ایران فراز و نشیب‌هایی در طول تاریخ داشته است، اما در هیچ کدام از نشیب‌ها مردم ایران نقشی نداشته اند و هرگاه صحنه از حضور ملت خالی بود کشورمان در سراشیبی قرار گرفت.

وی افزود: یک ملت بزرگ هیچگاه نمی‌تواند نسبت به میراث گذشته خود بی‌تفاوت باشد و تنها در این صورت است که می‌تواند تبدیل به یک قدرت اثرگذار در عرصه بین‌المللی شود.

رئیس جمهور ادامه داد:‌تکیه بر میراث فرهنگی به معنای زندگی در گذشته نیست بلکه به معنای به کار بردن توانمندی بومی و استفاده از تمام دستاوردهای برآمده از مجاهدت‌های هزاران ساله است.


احمدی‌نژاد با اشاره به اهمیت سازمان میراث فرهنگی و گردشگری، گفت: بحث صنایع دستی نیز بسیار مهم است چرا که صنایع دستی یک اثر فرهنگی است. شما 200 یا 300 ساله گذشته را ببینید که چقدر صنایع دستی در زندگی مردم جاری بوده است و امروز اگر صنایع دستی با تمام زیبایی‌های خود به زندگی ما باز گردد، چقدر زندگی زیبا می‌شود.

وی افزود: متاسفانه امروز نگاه سرمایه‌داری بر تمام ارزش‌های الهی سایه افکنده است و حتی صنعت بهداشت و درمان نیز نگاه اقتصادی به دنیا دارد، انتهای چنین صنعتی آدمکشی و قتل عام است، باید نگاه فرهنگی و انسانی به عرصه‌های گوناگون همچون اقتصاد حکمفرما باشد .

رئیس جمهور با اشاره به اینکه امروز آقای ملک‌زاده به عنوان رئیس سازمان میراث فرهنگی و گردشگری وظیفه سنگینی را برعهده دارد، گفت:‌برای این سازمان برنامه بسیار بلند و درازمدتی پیش‌بینی شده است و شما باید بر طبق این برنامه حرکت کنید.

برای گرداندن سازمان میراث فرهنگی یک رئیس جمهور لازم است

به گزارش فارس، احمدی‌نژاد با اشاره به اینکه سازمان میراث فرهنگی از مهمترین سازمان‌های کشور است و اهمیتی به اندازه آموزش و پرورش و آموزش عالی دارد، گفت: سازمان میراث فرهنگی به قدری مهم است که یک رئیس جمهور برای گرداندن آن لازم است.

وی با اشاره به ضرورت معرفی میراث فرهنگی ایران به ملت‌های جهان گفت:‌ میراث و فرهنگ حلقه اتصال فطرت‌ ملت‌هاست و ما باید بتوانیم فرهنگ ایران را به درستی معرفی کنیم .

احمدی‌نژاد با بیان اینکه باید علاوه بر حضور گردشگران خارجی از ایران، گردشگرانی از کشورمان نیز به سایر کشورها بروند گفت: بسیاری از گردشگران خارجی بودند که با حضور در ایران زندگی آنها زیر و رو شده است.


برخی خیال می کنند اگر مردم از کشور خارج شوند فاسد می شوند

وی افزود: برخی خیال می‌کنند اگر مردم ایران از کشور خارج بشوند، فاسد می‌شوند، این حرف‌ها نشان‌دهنده افکار کوتاه آنان است و حقارتی که در درون آنها شکل گرفته و می‌خواهند به ملت بزرگ ایران منتقل کنند.

رئیس جمهور ادامه داد: در هر نقطه از دنیا شاهد آثار ملت ایران هستیم البته باقی ملت ها نیز آثاری از خود بر جای گذاشتند اما اکثر این آثار سرشار از غم و نفرت و اندوه است.

وی با اشاره به اینکه ارتباط فرهنگ‌ها و ملت‌ها مهمتر از آثار اقتصادی گردشگری است اظهار داشت: آثار اقتصادی گردشگری تبع اصل فرهنگی است و ما ارتباط بین ملت‌ها را مهمتر از آثار اقتصادی آن می‌دانیم.

احمدی‌نژاد با اشاره به اینکه باید قدر کارکنان سازمان میراث فرهنگی دانسته شود و حمایت خوبی از آنان به عمل آید، گفت: گرچه بودجه امسال مشکل دارد، اما زمانی که به بحث کارکنان برسد، انشاءالله تمام مشکلات و مسائل حل می‌شود.

وی با اشاره به اینکه آقای ملک‌زاده انسانی پر انرژی و به دنبال خدمت صادقانه است، گفت: انشاءالله در دیدار بعدی شاهد این باشیم تا آمارهای صعودی ارائه شده از پیشرفت کار این سازمان حکایت کند.



مشایی پدر معنوی سازمان میراث فرهنگی

منوچهر جهانیان امروز در مراسم تودیع و معارفع رئیس سازمان میراث فرهنگی و گردشگری اظهار داشت: احمدی‌نژاد با حمایت ویژه نگاه تیزبین و دوراندیشانه‌ای که داشت در آغاز دولت نهم شخصیت ارزشمند، فرهنگی، فرهیخته با نگاه عمیق فرهنگی، عاشق ایران و ایرانی و علاقه مند به ایران و تاریخ این مرز پرگوهر و تاثیرگذار در عرصه‌های داخلی و بین‌‌المللی برای مسئولیت خطیر سازمان میراث فرهنگی و گردشگری انتخاب کرد.

تعریف و تمجید دوباره از مشایی:
مشایی شخصیت ارزشمند، فرهنگی، فرهیخته با نگاه عمیق فرهنگی، عاشق ایران و ایرانی و علاقه مند به ایران و تاریخ این مرز پرگوهر و تاثیرگذار در عرصه‌های داخلی و بین‌‌المللی و...

وی ادامه داد: مشایی را باید پدر معنوی سازمان میراث فرهنگی و گردشگری بنامیم که پایه‌گذار برنامه‌های خوبی در عرصه میراث فرهنگی و گردشگری برای معرفی تاریخ و تمدن ایران برای ایرانیان و سایر نقاط جهان بوده است.

معاون گردشگری کشور افزود: در ادامه کار نیز بقایی کارهای خوبی را در سازمان میراث فرهنگی و گردشگری تداوم داد و بعد از آن نیز احمدزاده اقداماتی را انجام داد که باید از آنها قدردانی کنیم.

جهانیان تصریح کرد: نهایتا سکاندار مجموعه میراث فرهنگی و گردشگری موسوی با روحیه اخلاق‌مدار، پاک، مخلص، برنامه‌محور، متواضع و فروتن با شناخت جامعی که از سازمان میراث فرهنگی داشت آرامش خاصی را به این سازمان منتقل کرد.

وی افزود: در دوران موسوی سازمان با برنامه و بدون هرگونه جنجال و هیاهو مدیریت شد.

معاون گردشگری کشور در بحث آمار و ارقام گفت: در دوران موسوی سه اثر میراث فرهنگی به ثبت جهانی رسید و دو اثر دیگر در دوره ملک‌زاده به سرانجانم می‌رسد.

جهانیان اظهار داشت: در حال حاضر 68 درصد برنامه ورود 7.5 میلیون گردشگر به ایران محقق شده است.

وی ادامه داد: در سال 2007 رتبه گردشگری ایران در دنیا 167 بوده که در حال حاضر به 54 رسیده است و از سوی دیگر رتبه درآمدهای حاصل از گردشگری برای ایران در جهان رتبه 134 بوده که در حال حاضر به رتبه 41 رسیده است.

حاشیه ها:

مراسم تودیع و معارفه سید حسن موسوی و محمدشریف ملک‌زاده به عنوان رئیس سازمان میراث فرهنگی و گردشگری در محل موزه ملی ایران حاشیه‌های قابل توجهی را به همراه داشت.

*مجری مراسم اسماعیل آذر، مجری برنامه‌های ادبی صدا و سیما بود که عموماً با اشعار خود سخنرانان را همراهی می‌کرد به طوری‌که به محض اینکه سید حسن موسوی در پایان سخنرانی خود اعلام کرد می‌خواهد شعری را بخواند به سرعت، این مجری به روی سن حاضر شد و وسوط شعرخوانی موسوی گفت: «بحث شعر شد من آمدم به روی صحنه!».

*موسوی در پایان سخنرانی خود این شعر را خواند: «شکوه لطفتان را با کدامین عمر صدها ساله پاسخ می‌توانم داد/صفای مهرتان را با سراپای وجودم با تمام تار و پودم، می‌پذیرم می‌برم با خویش/ مرا تا جاودان سرمست خواهد کرد بیش از پیش» و مجری برنامه نیز این گونه او را بدرقه کرد: « هزار سال جلالی برای عمر تو باد/ شهور آن همه اردیبهشت و فروردین»

*موسوی در حسن سخنرانی شوخی با ملک زاده کرد و گفت: آقای ملک‌زاده! فکر نمی کردم به این زودی باید این سازمان را تحویل بدهم همین زودی‌ها شما هم تحویل باید بدهید.

*منوچهر جهانیان، معاون گردشگری هم به در سخنرانی خود اعلام کرد که مشایی را باید پدر معنوی سازمان میراث فرهنگی و گردشگری بدانیم.

*محمود احمدی‌نژاد، رئیس جمهور نیز در وصف ملک‌زاده گفت: قیاقه‌اش به ملِک زاده نمی‌خورد به ملَک زاده‌ها می‌خورد.

* آذر، مجری برنامه هم پس از اینکه ملک‌زاده رئیس جدید سازمان به روی سن آمد تا حکم خود را از رئیس‌جمهور دریافت کند خطاب به ملک زاده گفت: آقای دکتر ملک زاده چاق شده است و از اینجا که برود دوباره لاغر می‌شود!

*میهمانان این مراسم تودیع و معارفه، طیف گسترده‌ای از مسئولان را تشکیل می‌داد که از جمله آنها می‌توان به سعید مرتضوی، مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی، مرتضی تمدن، استاندار تهران، عباس جدیدی، کشتی‌گیر، حمید بقایی، معاون اجرایی رئیس‌جمهور، رؤسای سابق سازمان میراث فرهنگی و جمعی از نمایندگان مجلس و هتلداران و فعالان بخش خصوصی اشاره کرد.

*روح‌الله احمدزاده کرمانی، عهده‌دار ریاست سازمان میراث فرهنگی و گردشگری پیش از حسن موسوی بوده است و علی‌رغم آنکه در مراسم تودیع خود در سال ۱۳۹۰ حاضر نشده بود امروز در این مراسم تودیع و معارفه در سازمان میراث فرهنگی و گردشگری حضور یافت.

*پس از سال ۱۳۸۴ این جلسه تودیع و معارفه، نخستین جلسه تودیع و معارفه رئیس سازمان میراث فرهنگی و گردشگری بود که خبرنگاران حوزه میراث فرهنگی و گردشگری اجازه حضور در آن را داشتند.

* حسن موسوی نیز که بعد از این رئیس دفتر جدید رئیس‌جمهور خواهد بود درباره پست جدیدش گفت:  پرکردن جای برادرم مهندس مشایی در این جایگاه جدید برایم بس دشوار و بلکه ناشدنی است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 31
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 4
  • بدبخت ۱۷:۴۲ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۸
    0 0
    مبارکه ما که ندیدیم پستی به جوانی تازه نفس برسد احمدی نژاد فقط جایشان را با هم عوض می کند توی شهر ما هزاران جوان بیکار هست وتوی شرکت ما پیرمردهای یازنشسته بدلیل آشنا وپارتی حقوق های کلان میگیرند وجوانها هر روز با مدارک وپوشه های رزومه کاری به هر جایی سر میزنن واسه هر کاری حتی کمترین مشاغل حالا آقایون تا چه سالی میخوان با هم جا عوض کنن امثال مشایی آخه چی هستن که پدر معنوی باشن
  • ۱۷:۵۶ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۸
    0 0
    اين هم از ميراث اين سرزمين كه بين سياسيون پاسكاري مي شه آفرين... آفرين...
  • بي باك ۱۷:۵۹ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۸
    0 0
    مشرق از كي مي ترسي كه نظر كاربران رو ثبت نميكني شجاع باش ترس نداشته باش نكه تو هم.......
  • رضا ۱۹:۲۸ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۸
    2 1
    زنده باد مشایی درود بر مشایی مشایی نوری است مشایی خاری است در چشم دشمنان مشایی مشایی مشایی
  • ali shamirani ۲۱:۰۹ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۸
    0 0
    اقايان خودشان از هم ديگه بايد تشكر و قدرداني كنند! كجاست آن شعارهاي مشايي در هفت سال پيش كه مي گفت برنامه داريم سالي 20 ميليون توريست به كشور بيايد و.در 5 سال دويست هتل بسازيم . و...........
  • ۲۱:۲۲ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۸
    0 0
    ان شاا... به عزاتون بشینیم
  • ۲۱:۳۷ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۸
    0 0
    قضیه ی این سازمان میراث فرهنگی تو این دولت برای خودش طنزی بود در حد لالیگا. یادم رفته چند بار عوض شدند.یه چیزش مشترک بوده تو همه ی مراسم اینچنینی دکتر همین حرفها رو زده.سنگ پای قزوین دستش رو به علامت تسلیم بالا برده.
  • ۲۱:۴۶ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۸
    0 0
    "به گزارش فارس، احمدی‌نژاد با اشاره به اینکه سازمان میراث فرهنگی از مهمترین سازمان‌های کشور است و اهمیتی به اندازه آموزش و پرورش و آموزش عالی دارد،" نیست که لایقترین مدیرانت برای ایندو پست بودند...این آقا میدونه مردم به خاطر بچه های سوخته جریحه دارند و اکثرا وزیر رو مقصر می دونند این حرف رو می زنه که بگه خبری از برکناری نیست.
  • ایرانی نگران ۲۲:۴۸ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۸
    0 0
    سالها پیش سریالی نشان می داد به نام پول کثیف که یک قاچاقچی اشیاء عتیقه در آن حرف جالبی زد او گفت ما با قاچاق اشیاء عتیقه در حقیقت به این مملکت خدمت می کنیم چون هم اشیا را از نابودی نجات می دهیم و باعث حفظ آنها هرچند در خارج می شویه و هم پولی به جیب برخی می رود . با شیوه مدیریت این سازمان از رحیم مشایی به بعد من دارم به حرف آن قاچاقچی ایمان میاورم.
  • ۲۲:۵۲ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۸
    0 0
    "به گزارش فارس، احمدی‌نژاد با اشاره به اینکه سازمان میراث فرهنگی از مهمترین سازمان‌های کشور است و اهمیتی به اندازه آموزش و پرورش و آموزش عالی دارد،" نیست که لایقترین مدیرانت برای ایندو پست بودند...این آقا میدونه مردم به خاطر بچه های سوخته جریحه دارند و اکثرا وزیر رو مقصر می دونند این حرف رو می زنه که بگه خبری از برکناری نیست.
  • سعدی ۲۳:۰۳ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۸
    0 0
    اگر واقعا آقای مشایی انسان وارسته و فرهیخته ای است مشی ایشان نیز می بایست همانند بزرگان دین باشد که غلو را در مورد خود، همیشه توسط هر کس منع نموده اند و اساسا چه لزومی دارد که رئیس جمهور از میان صدها انسان عالم و فرزانه و به معنی واقعی عبد صالح، ایشان را یگانه دهر یافته اند؟!!!
  • ۲۳:۰۹ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۸
    0 0
    زکی!
  • ۲۳:۲۰ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۸
    0 0
    خفه بابا
  • ۲۳:۲۴ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۸
    0 0
    لطفا بمیر
  • یوسف ۲۳:۳۶ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۸
    0 0
    فعلا که خاری شده توی چشم همه ما ! با عمل جراحی هم بیرون نمیاد مگر با حکم حکومتی رهبری جناب احمدی نژاد بیشتر از این جناب مشایی رو توی چشم ما فرو نفرمایند
  • حسن ۲۳:۴۴ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۸
    0 0
    زرشك زرشك زرشك
  • الهام ۰۰:۰۷ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۹
    0 0
    ljh متاسفم از چاپ مطالبی نظیر نظر رضا
  • خار در چشم ۰۰:۳۹ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۹
    0 0
    با با یکی جلوی اینو بگیره داره خودش و میکشه آخه تراولای مهندس اینقدر نمی ارزه این بنده خدا میگرده هر جا در مورد هدیه الهی... مطلب زده سریع نظر میده ای بابا بیت المال چطور خرج میشه
  • ۰۱:۳۶ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۹
    0 0
    نکنه شما هم از ایشون منتفع شدی!
  • جواد فلسفی ۰۱:۴۲ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۹
    0 0
    بالاخره این مراسم تودیع و معارفه بود یا مجلس ثنا و منقبت استاد جلیل القدر پروفسور دکتر حضرت بلند والا مشایی؟
  • کاظمی ۰۸:۰۶ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۹
    0 0
    باسلام رضا جان خیلی به خودت فشار نیار یه کمی نفس بکش شاید کمی فکر کنی به فرمایشات این عارف بزرگ!!! که مردم اسرائیل را دوست خطاب کرده!! زمان و دوره اسلامگرایی را رو به پایان دانسته و آنرا با زمان اسب سواری مقایسه کرده!! مدیرت انبیاء را زیر سئوال برده!! علاقه خاصی به هنرمندانِ خاص که تصادفاً بازیگر و نقاش آماتور و ... هستند دارند!!!.... رضا جان بیا اینور مراقب باش نور این آقا چشماتو نزنه!!
  • علي عليزاده ۰۸:۵۰ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۹
    0 0
    هميني واقعا" كه چي بهت رسيده كه اينقدر مشايي مشايي مشايي ميكني مشايي عددي نيست كه خاري هم باشه . بابا زكي
  • علي عليزاده ۰۹:۰۰ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۹
    0 0
    لعنت الله مشايي ، هنوز حزب الله بيدار است و مطمئن باش كه نخواهد گذاشت اين مشاييه حتي به اين فكركند كه بيايد رييس جمهوري شركت كند.
  • ۰۹:۴۸ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۹
    0 0
    بووووووق جوجه رو آخر پاییز میشمارن
  • صادق ۰۹:۴۹ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۹
    0 0
    زززززززززززززززززززززززززززززززززززززززت
  • ۱۰:۰۲ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۹
    0 0
    اقای مشایی جون باعث شد تا بین حزب الله تفرقه بیفته و دشمن کف بزنه نمی دونم جواب خدا رو چی میخوان بدن.....اما حزب الله پیروز است
  • رضا ۱۰:۳۸ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۹
    0 0
    از پاسخ هاي اين كامنت كاملا مشخص شد كه اصلا مشايي خار نبوده در چشم بعضيا :)))) زنده باد مشايي
  • علي ۱۰:۵۵ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۹
    0 0
    حزب الله مورد نظر شما اگر خيلي قدرت داشت در سال 76 نميذاشت خاتمي رييس جمهور بشه بنابراين زياد دلخوش به حزب الله تخيلي خودت نباش حزب الله واقعي مردم هستند كه گوش به فرمان رهبري هستند و فريب آدماي تندرو و متحجر را نمي خورند.
  • علي عليزاده ۱۴:۵۵ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۹
    0 0
    دوست گرامي جناب علي حزب الله مورد نظر ما هميشه هست و قدرت دارد و اين نيست كه چرا خاتمي رييس جمهور شد نگذاشتيم مگر دست حزب الله است اين يك انتخابات آزاد است و ملي و حزب الله تابع قانون و راي مردم است و منظور از حزب الله نيز اين نيست كه از متحجرين دفاع كند بلكه حزب الله تابع رهبري است و دقيقا" حزب الله مردم هستند و اصلا"احتياجي به فريب خوردن ندارند خدا راشكر كه مردممان هوشيار و بيدار هستند و اين هوشياري را در سال 88 نشان دادند .
  • علی ۱۷:۵۸ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۹
    0 0
    بنابراین خواهید دید که همان ملتی که به خاتمی رای دادند و همان ملتی که به احمدی نژاد رای دادند، اینبار به مشایی رای خواهند داد و کاری از دست حزب الله های تخیلی برنخواهد آمد. به شما هم پیشنهاد می کنم تابع رای مردم باشی و نظر خودت رو به نظر حزب اللهی های واقعی تعمیم ندی
  • ۰۱:۰۰ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۰
    0 0
    فقط باید تاسف خورد که در حالی که رهبر معظم انقلاب در چندسال اخیر و بویژه امسال مکرر تاکید فرمودند که مقابله با جنگ اقتصادی دشمن اولویت اصلی کشور است چرا نیروهای ارزشی انقلاب این طور روی یک موضوع بی اهمیت مثل مشایی بحث و مجادله میکنن . این بنده خدا در حد این صحبتها نیست بابا جان مشک آنست که ببوید نه آنکه احمدی نژاد بگوید . بالاخره این نون قرضدادن ها رسم معمول جلسات تودیع و معارفه است . حالا این بار یه کمی کنجد و یکم لجبازی دکتر با منتقدانش هم به این نون اضافه شده . تا سایه ولایت رهبر معظم انقلاب بر سر این مملکته و تا ما نیروهای حزب الله با فهم و درک صحیح از شرایط زمان در مسیر ولایت (نه جلوتر و نه عقب تر ) حرکت می کنیم مطمئنا نصرا و یاری خدا با ما خواهد بود انشاءالله

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس