کد خبر 178374
تاریخ انتشار: ۲۶ آذر ۱۳۹۱ - ۱۴:۰۷

معلوم نیست اعتراض و انتقاد ایشان متوجه چه کسانی است؟ او توجه نکرده است که مراسم بدرقه ضریح مطهر سیدالشهدا همانند اصل پول دادن و ساختن آن حرکتی مردمی بوده و در ستادی مردمی شکل گرفته است.

به گزراش سرویس وبلاگستان مشرق، مالک شریعتی نویسنده وبلاگ محرمانه در آخرین پست وبلاگ خود نوشت: اخیرا آقای درستکار مجری معروف سیما (این شب ها) در وبلاگ شخصی خود نسبت به مراسم انتقال ضریح مقدس حضرت اباعبدالله الحسین علیه السلام به کربلا اعتراض کرده است. او در بخشی از این یادداشت نوشته است:

«واقعا ضریح یک امام معصوم -علیه السلام- که هنوز نصب نشده و متبرک به هم جواری با مرقد شریف ایشان نشده، چقدر حرمت دارد و چه جای گاهی دارد؟ درست که عشق مردم ما به آن امام وصف نکردنی است و سرمایه ای است داشتنی و بی نظیر، اما این که ضریحی که در راه است تا برای مرقد شریف ایشان برسد را این قدر بزرگ بنمایانیم که خود امام و هدف او و مکتب و مسلک او تحت الشعاع قرار گیرد درست است؟!»


***

بنده با اندک فهم و انشاءالله ارادتی که دارم پاسخی به این شبهه می دهم که ادعای کامل بودن پاسخ را هم ندارم و البته مدعی سوءنیت نویسنده یادداشت فوق هم نیستم. اما ای کاش فضایی باشد تا این مساله و اساسا فراتر از آن مساله تبرک جستن به ائمه اطهار به ویژه در رسانه ملی مطرح و تبیین شود. چون این سوال را از برخی دیگر هم شنیده ام کمی تامل کردم و ضروری دیدم تا چند نکته را بنگارم:

یک - ایشان فرض گرفته که بزرگداشت ضریح امام حسین (ع)، خود امام و هدف او را تحت الشعاع قرار می دهد که فرض باطلی است.

نسبت دادن این نیت به برگزار کنندگان این مراسم هم تهمت است. اینکه باید به تک تک افراد شیعه و محب آل الله گوشزد کرد که مهمتر از زیارت و تبرک، عمل به دستورات اولیای دین است درست، اما احترام به نام و یاد و تبرک به منسوبین ائمه - علیهم السلام - جای خود را دارد و چه بسا به مصداق تعظیم شعائر الهی واجب هم باشد. اصلا تعظیم همین شعائر بوده است که مکتب و مسلک امام حسین را و اساس دین اسلام را زنده نگهداشته است.

دو - معلوم نیست اعتراض و انتقاد ایشان متوجه چه کسانی است؟ او توجه نکرده است که مراسم بدرقه ضریح مطهر سیدالشهدا همانند اصل پول دادن و ساختن آن حرکتی مردمی بوده و در ستادی مردمی شکل گرفته است و نقش اجزای مختلف حاکمیت تنها حمایت، تایید و پوشش خبری این رویداد بوده است.
 
خود مردم پول دادند و ساختند و خودشان هم گریستند و بدرقه کردند. آیا رسانه - حتی فقط به معنای حرفه ای اش - می تواند نسبت به رویدادی با این همه مخاطب و اعتبار بی تفاوت باشد؟! این در حالی است که این حرکت شگفت آور و احترام فوق العاده مردم ایران به ضریحی که هنوز نصب هم نشده، بی بی سی را وادار به اعتراف نمود که هنوز عمق مذهبی ایران را نشناخته و ضد انقلاب باید در معادلات خود سکولاریزه کردن جامعه ایران را فراموش کنند.


سه - اصل موضوعی که این برادر بزرگوار را آشفته کرده و به نظرم کمی در نوشتن متن اعتراضی اش به تعجیل واداشته این است که ضریح مذکور که هنوز متبرک به همجواری امام نشده که متبرک باشد؟!
سوال بنده این است که مگر ضریح فعلی امام در کربلا با بدن امام تماس داشته که متبرک شده باشد؟ مگر نه این است در و دیوار حرم به دلیل انتساب به نام سید الشهدا بوسیدنی است؟ آیا تنها ملاک ایشان همجواری با قبر شریف امام است؟
 
اگر این گونه باشد که قطعا نیست، تمام مغازه های اطراف حرم، تمام نقاط هتلها و مسافرخانه های اطراف حرم متبرک خواهند بود که نیستند. درست است که ضریح فعلی، پرچم فعلی و سایر اماکن حرم مطهر امام حسین ع به دلیل مجاورت طولانی با مضجع شریف ایشان ارج و قرب زیادی دارند، اما اصل موضوع نسبت و ارتباط آن با خود امام و قرار گرفتن نام امام روی آنهاست؛ دقت کنیم: ضریح امام حسین/ پرچم امام حسین/ درب حرم امام حسین و ... . به همین اعتبار ضریح جدید هم که مشتاقان زیادی از سالها قبل چه بسا تنها اندوخته دنیوی خود را نذر ساختش کرده اند، ضریح امام حسین است و محترم و متبرک، گرچه هنوز نصب نشده باشد. به عبارت دیگر اگر قرار باشد تبرک جستن، بدرقه کردن و گریه کردن پای کاروان انتقال ضریح به کربلا را قبول نکنیم نباید سایر امور متبرک را هم بپذیریم.

چهار - از ایشان سوال می کنم چرا وقتی یکی از بستگان یا دوستان ما عزم سفر حج  می کند، او را بدرقه می کنیم، در آغوش می کشیم، می بوسیم و احیانا منقلب شده و می گرییم ولی با مسافرت تفریحی او چنین معامله ای نمی کنیم؟! مگر نه اینست که او هنوز در ایران است و به مدینه و مکه نرفته است و حتی ممکن است به هر دلیلی سفر او لغو شود و نرود؟! قطعا پاسخ این است که فرد مذکور عازم سرزمین وحی است و لذا محترم و مورد علاقه ماست (اساسا معنای حاجی همین است که کسی عزم زیارت خانه خدا کند) و البته که وقتی برود و برگردد، متبرک تر و بوسیدنی تر خواهد بود. با کمی تفاوت در موضوع همین گونه است کاغذی که یک کاتب قرآن جداگانه باپول حلال می خرد و کنار می گذارد تا قرآن بنویسد. فرد یا شیئی که نام خداوند، پیامبر و معصومین علیهم السلام بر رویش قرار گرفت و نیت انجام کاری شد محترم و متبرک خواهد بود.


پنجم - آغاز این حرکت از شهر مقدس قم و از جوار کریمه اهل بیت بود. آنجا شهر فقاهت و محل زندگی عالمان و بزرگانی دین شناس و متقی است. هیچ اعتراضی از میان آنها برنخواست که هیچ، مورد تایید همه علمای شیعه در سایر شهرها نیز بود. ضمن اینکه آیا بهتر نبود این مجری محترم که به واسطه کارش دسترسی زیادی به علمای دین دارد، با یکی از آنها تماس می گرفت تا خوب برایش توضیح دهند.

ندانستن و نفهمیدن عیب نیست؛ نپرسیدن و عجله عیب است!


نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 35
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۱۴:۰۸ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۶
    0 0
    آقای درستکار شما که باید بهتر بدانی: از صدای سخن عشق ندیدم خوش تر.....
  • حسین غلامحسینی ۱۴:۲۰ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۶
    0 0
    نظر نویسنده محترم ؛ آقای شریعتی را کاملا" قبول دارم . مخصوصا"کلام پایانی که: ندانستن ونفهمیدن عیب نیست ؛ نپرسیدن وعجله عیب است!
  • حسن ۱۴:۵۴ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۶
    0 0
    آنچه مقدس است تربت پاك سالار شهيدان مي باشد كه در همه جا تقدس دارد . غير از آن ( ضريخ و در و ديوار ) به جهت همجواري با قبر مقدس آن حضرت اعتبار دست كشيدن و بوسه را دارد و در مكاني ديگر اين اعتبار را نخواهد داشت . كافرم مپنداريد كه من حسينيم
  • ۱۴:۵۵ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۶
    0 0
    قدیمها وقتی برای غزیزی نامه مینوشتند در پایان ذکر میکردند { ای نامه که میروی به سویش / از جانب من ببوس رویش }
  • سمنو ۱۴:۵۷ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۶
    0 0
    با آقای درستکار بسیار موافقم! واقعا در اینجا حرف از منطق زدن دیوانگیست!! آقای درستکارمظلوم هنوز جامعه ما نمیتواند حرفهای شما را درک کند ذهن ها کور است و جاهل... رنج خود دهی و زحمت نویسنده داری
  • javadi ۱۵:۲۸ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۶
    0 0
    ضریح ساخته شده برای حرم شریف حسینی مادامی که بر مزار ایشان نصب نشده صرفا از منظر هنرمندانه بودن و زیبایی بصری تماشایی است و هیچ تقدس و شرافتی ندارد . البته این سوای عشق و ارادتی است که سازندگان این اثر به کار برده اند . حتی وقتی بر مزار هم نصب شود تقدسی ندارد بلکه ما به صورت نمادین و سمبلیک برای عرض ارادت به استان امام معصوم ضریح یا در حرم یا سنگ استانه را می بوسیم . به نظر من حرکت این کاروان و استقبال های آنچنانی فقط خوراک به رسانه های معاند می دهد . علمای بزرگ ما باید مردم را به روش های صحیح عرض ارادت به ساحت معصومین مانند قرائت مدبرانه زیارت نامه ها و توسل رهنمون شوند
  • امیر ۱۵:۳۷ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۶
    0 0
    سمنو جان کدوم منطق ؟؟؟؟ عزیزم در مقابل حرف های احساسی اقای درستکار این همه استدلال اورده است نویسنده بعد تو میگی منطق ؟؟؟؟ برو عزیزم کمی عقلت رو به کار بنداز
  • ۱۵:۵۸ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۶
    0 0
    کافر نيستی ولی نظرت درست نيست!
  • ۱۶:۱۰ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۶
    0 0
    اگه در سخنان خود دقت می کردیم چه ها میشد
  • ۱۶:۱۵ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۶
    0 0
    میشه مساله رو این طور دید که در مورد بعد از رسیدن به کربلا هم بوسیدن کار غلطیه. روش مورد استفاده آقای شریعتی سفسطه است نه منطق. اول اثبات کن که بوسیدن کار درستیه بعد باید سنجید آیا منطق اولی قابل تسری به این مورد جدید هم هست یا نه
  • اميد ۱۶:۲۱ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۶
    0 0
    واقعا اينگونه تحليل آبكي نشانه بي سوادي و احساسي بودن نويسنده متنه با حرفهاي اقاي درستكار موافقم و بايد مكتب حسيني را از خرافات و حاشيه هاي فراوان نجات داد . در زيارت حرم رضوي فردي را ديدم كه ضريح را ليس مي زد تا شايد بركات بيشتري نصيبش شود تو خود حديث مفصل بخوان از اين مجمل
  • ۱۸:۵۳ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۶
    0 0
    دلسوزان و عقلا نگران تبعات و انحرافات این گونه اقدامات هستند اما یک عده سرشون رو پائین انداختند و میگن چون ما دوست داریم اینطوری بشود پس اینطوری درست است - و به غیر کسانی که مثل خودشون فکر می کنند بد و بیراه میگن - همیشه بین حب نفس و اصول تضاد وجود داشته است
  • بچه آبادانی ۱۹:۴۷ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۶
    0 0
    آقای درستکار قصد زدن تهمت به شما را ندارم بلکه این سوال برایم مطرح است که شما هم دقیقن همان حرفی را میزنید که ده ها جوانی که تحت تاثیر تلقینات وهابیونی که اصولن اصل امامت را قبول ندارند این سوال برایشان مطرح شده است را بیان میکنید !! براستی شما به این موضوع که اگر علما و فقهای ما خدشه ای بر این کار مردم وارد میدانستند سکوت را روا میدانستند ؟ یا نکند که آنها از من و شما دیدگاهی پائین تر یا بقول دوستان روشنفکرتان ارتجاعی دارند ؟ خیلی عذر میخواهم ایا شما که اینگونه سخن و دیدگاهی دارید حداقل بخود زحمت بازدید اجتماع مردم و نه ضریح نقب نشده را داده اید ؟ من از ابادان شهری که بواسطه دفاع هشت ساله و دیگر مشکلات ناشی از آن در وضعیت مانند از جنگ قبل نیست برای شما این مطلب را مینویسم البته مرکز نشینی و بهره بردن از نعمات خدادادی مانند نفت و گازی که اتفاقن کمترین بهره اش نصیب مردم سرزمین خوزستان میشود قطعن به شما و خیلی از افرادی که دین داری را تنها زمانی که با فیلتر نگاه خود بدان مینگرند اجازه نمیدهد که با مردم کوچه بازار واقعی سر و کار داشته باشید یعنی همانها که وقتی هر چیز با اهل البیت سر و کار داشته باشد برایشان عزیز و گرامی است البته با بخشهای دیگر سحنتان راجب عمره های مکرر و بخشی هائی که باعث تکرار مکررات است کاری ندارم بلکه فقط میخواهم اگر زمانی قصد تخدعه و یا نقد یک موضوع را دارید تنها نگاه و دیدگاه خودتان را ملاک و معیار قرار ندهید ای کاش در چند روز انتظار مردم آبادان و خرمشهر بخودتان زخمت میدادید و سفری تفریحی به این دیار خون و آتش داشتید تا با چشم دیده میدید که مردم آنچه برایشان عزیز بود حسین بن علی بود نه یک سازه فلزی!!!!! یعنی شما بر این باورید که مردم همان را فکر میکردند که شما بر آن اصرار دارید ؟ متاسفانه پز روشنفکری تنها خاصه سکولارها و لائیک ها نیست از مدعیان بچه مسجدی هم کم نیستند که برای اسم در کردنی و یا خود را متقاوت نشان دادن بدینگونه اظهار فضل میکنند در پایان مصداقی از نوع نگاه مردم برایتان می آورم همان مردمی که شما آنها را نمیشناسید..............در محل مورد نظر برای استقرار کامیون حامل ضریح در وظر گرفته شده بود یک دستگاه جرثیقل 50 تن مستقر بود که پرچم بسیار بزرگی بر روی ان نصب شده بود و داستان ان اینطور بود که صاحب پرچم که یکی از عشایر عرب آبادان بود بدلیل بزرگی آن امکان نصبش را نمیدید که به راهنمائی یک نفر به یکی از دارندگان جرثقیل تماس میگیرد با این نیت که با او ارزانتر حساب کند و بگفته خودش وقتی تماس میگیرد و به صاحب جرثقیل میگوید که برای امام حسین یک کاری انجام بدهد صدای گریه او را از پشت تلفن میشنود و وبعد از استقرار جرثقیلش در محل صاحب پرچم موضوع را که سوال میکند او جواب میدهد که من چند روز بود که از امام حسین (س) میخواستم تا بتوانم کاری برایش انجام دهم که شما آن شب تماس گرفتید و باقی قضایا............بله اقای درستکار این آقا نه تنها جرثقیل را مجانی در محل گذاشت بلکه جرثقیل دیگرش را هم آورد و با نصب پرچمی دیگر ارادت خودت را به مولا اباعبدالله نشان داد.............راستی میدانید کرایه هر روز این جرثقیل چند است ؟ اگر بودید حداقل از نزدیک مراسم عزاداریهای بسیار زیبای مردم این شهر دیدن میکردید البته ببخشید مردم اینجا هیکدام برای ضریح عزاداری نکرد و ذکر بسیار زیبایشان لبیک یا حسین بود نوائی که در شب و روز استقرار ضریح بکرات از زبان مردم شهرم شنیدم .
  • ۲۱:۴۳ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۶
    0 0
    حرف حسن آقا کاملا درسته. بنده در هنگام زایرت حتی دست به در و ضریح هم نمیزنم. فقط زیارت نامه و نم اشکی همین. اوونایی که میگن نه ببینن حرم امام رضا (ع) چطوره. یه عدهخ در حال بالا رفتن از ضریح هستند و خجالت آوره نفهمیدن مقام امام.
  • ۲۱:۴۵ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۶
    0 0
    الان مگر شما عقلت رو کار انداختی؟ هر وقت فکر کردی و با فکر مسلمان شدی و در زیارت مقام امام را رعایت کردی بگو عقل بکار آورده ای.
  • ۲۱:۴۷ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۶
    0 0
    به خدا همینطور است که امید میگه. باید پرسید اگر خود امام حاضر بود میتوانستیم چنین کنیم. اصل مطلب اینست هر کاری که در حضور در محضر امام نمیتوان انجام داد الان هم انجام دادنش غلط است زیرا امام مرده نیست بلکه حی است.
  • حاجی ۲۱:۵۰ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۶
    0 0
    امثال بیسوادی چون درستکار متریالیست هستند چون اعتقاد دارند که امام حسین حتما باید خودشون بیاد یه دستی به ضریح بزنه و در متا فیزیک مولکول های ضریح تغییر ماهیت بدهد و متبرک بشود. آخه جناب درستکار اونجوری که شما اصالت دادید به ماده که امام بیاد خودش دست بزنه مولکول ها تغییر کنه شاید کسی رو شفا داد. موضوع اینه که این امر فطریه. یعنی نه ربطی به فیزیک داره نه متافیزیک و بحث تبرک جستن. وقتی که ما به فطرتمان رجوع می کنیم خود به خود حضرت سیدالشهداء به ما عنایت می کنند. عنایت فطری است. نه با خوردن آب و غذا و یا تربت و ضریح قدیمی حضرت که انسان را شفاء نمیدهد. اما شما با امام حسین ارتباط فطری برقرارکن همین جا شفا میگیری. در ضمن این داستان ها حب به اهل بیته و تازه اولین راه برای رسیدن به فطرت. در ثانی آیت ا.. مکارم که فقیه بزرگی هستند بیشتر میفهمند یا آقای درستکار
  • محمد ۲۲:۲۷ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۶
    0 0
    واقعا متاسفم چه خوبه تو هر امری به نظر کارشناسان و عالمان اون رشته توجه کنیم . آیات عظام شبیری زنجانی ،صافی ،مکارم،نوری ، جوادی ، شاهرودی، مصباح، ملکوتی و ..مشتاقانه به زیارت ضریح رفتندکه در برخی از این زیارتها خودم حضور داشتم و عشق وصف ناشدنی مراجع به ساحت سیدالشهدا علیه السلام را دیدم.ایت الله شبیری از شدت اشک شوق تنها توانستند چند جمله کوتاه در حال بغض بگویند و عاشقانه ضریح را در آغوش گرفتند. در عصر غیبت حجت بالغه الهی ، چه خوبه از نایبان بر حقش بنا به فرمایش خود حضرات پیروی کنیم تا از گمراهی در امان باشیم . مراجعی که با کوچکترین انحرافات برخورد می کنند و تذکر می دهند و عمر خود را در دفاع از حقانیت مکتب گذاشته اند و یک عمر در معارف اهل بیت ع غور کرده اند بهتر می دانند چه امری پسندیده و چه امری ناپسند است .
  • vvjoydox ۲۳:۰۸ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۶
    0 0
    20
  • راد ۰۸:۲۸ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۷
    0 0
    آن چه مهم است این که همه ما در بحث مقابله با بدعت ها و انحرافات در عزاداری ها مسئول هستیم اما به نظر می رسد که وظیفه نهاد روحانیت و حوزه ها در این خصوص سنگین تر است. در واقع، حوزه و حوزویان باید با بدعت هایی که در عزاداری ها صورت می گیرد مقابله کرده و در این باره روشنگری کند تا شاهد برپایی صحیح آیین عزاداری سید و سالار شهیدان در جامعه اسلامی مان باشیم و همواره بکوشیم که مایه زینت و آبروی اهل بیت(ع) باشیم نه خدای نکرده مایه ننگ جامعه اسلامی باشیم. انحرافات و بدعت ها به اساس عزاداری حسینی ضربه می زند، مراقب باشيم دشمنان اسلام ما را تحت كنترل قرار داده اند از اين جور بدعت ها دست بكشيم . با نظر آقاي درستكار كاملاً موافقم ايشان كاملاً اين حرف را با آگاهي و علم ابراز داشته .
  • سید روح اله ۰۸:۳۲ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۷
    0 0
    والله من جزو سرگشتگان این مساله هستم و هنوز پاسخ مناسبی پیدا نکرده ام برای سوالم که این کار درست بود یا نه؟
  • عبدالهی ۱۲:۰۳ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۷
    0 0
    فقط همجواری موجب تبرک نیست پیامبر اعظم (ص)فرمود :بوی بهشت را از اویس قرنی(یمن) استشمام میکنم الاعمال بالنیات مردم با نیتهای خالص چه درساخت وچه دربدرقه کاری درست انجام دادند.
  • السلام علیک یا فاطمه الزهرا ۱۲:۱۰ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۷
    0 0
    آقای درستکار نادانند دیگه
  • مهدی ۱۳:۵۰ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۷
    0 0
    زیارتِ حضراتِ آیان و مراجع تقلید از این ضریح رو ندیدید؟ از علمای اسلام، عالم‌ترید شما؟!
  • ۱۴:۲۳ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۷
    0 0
    با بت برستی چه فرقی داره.اصل ول کردیم چسبیدیم به فرع ازش دفاع هم میکنیم
  • ر ۰۴:۰۴ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۸
    0 0
    تو دیگه چی میگی آی کیو؟
  • مجتبی ۰۴:۴۶ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۸
    0 0
    هر آنچه منسوب به امام حسین است متبرک است. قبل وبعد ندارد زایر حسین از لحظه نیت کردن زیارت تا لحظه بازگشت از زیارت متبرک است. ضریح از لحظه نیت کردن برای ساختن آن تا آخر دنیا چون منسوب به حسین است متبرک است. نیت المومن خیر من عمله.
  • keyboard ۱۰:۴۸ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۸
    0 0
    به نام خدا به نظر بنده ی کوچک انجام این چنین کارهایی 2 بعد دارد - بعد عقلی - بعد احساسی از هر بعدی که صحبت به میان بیاید به لطف نیمچه اسلامی که فکر میکنیم همه آوردیم و هر کدوم به رساله مقتضیات زمانی خود عمل می کنیم. هرجا نیاز باشه عملی انجام بشه مثل امر به معروف و نهی از منکر وقت اقتضا نمی کنه و یا هر دلیل قانع کننده ای (البته برای خود فرد) تراشیده میشه تا از آن سر زد بالاخره حداقل پول و دست بالا پای جوون وسطه ! اما پای مسائلی این چنین نه پول میخواد نه جوون ! همه صاحب نظر میشن و مدافع اسلام و فریاد وا اسلاما گوش همه رو کر میکنه ! صحبت زیاده اما چند نکته مهم که به نظرم میرسه رو میگم البته نه به امید تاثیر! 1- زیاد شنیدم که زمان معصومین علیهم السلام به امام وقت بی احترامی می شد و امام جلوی برخورد سخت همراهانش با آن فرد را می گرفتند. . . پس با یک فرد مسلمان که به هیچ عنوان بی احترامی انجام نداده مثل دشمن و خودتون رو حق به جانب تلقی نکنید. ( در بسیاری از مواقع هم می گوییم دین ما محل رفع اختلاف نظر ها و رفع شبهات و ما به راحتی آغوش باز اسلام رو فقط مامن امنی برای خود میبینیم و نظری مخالف خود را نمی پذیریم. 2- سوالی برای من پیش اومده و اون اینکه چرا قمه زدن از سوی رهبری حرام اعلام شد؟ بسیاری *یکی از * دلایل را بازتاب منفی این عمل در میان افکار عمومی جهان و بد جلوه دادن این امر که *برخی از مردم* جز شعائر اسلامی میدانند ذکر کردند. توجه داشته باشیم ما این کا رو با هیچ توضیحی داریم رسانه ای میکنیم. حالا کسی که اون ور دنیا علاقمند به اسلام شده و اخبار کشور ما رو دنبال میکنه با چه توجیهی بگیم ما داریم به قسمتی از فلزی پشت شیشه ای توسل می جوییم! 3- زیاد معتل نمی کنم شعائر زیادی (البته تاییید درست یا غلط بودنش را نمیکنم) در میان ما وجود دارد که به قول *جناب مالک شریعتی* خیل کثیری از مردم هم ابراز علاقه میکنند. حال سوال اینجاست که اگر انجام این شعائر لازم است و اعتقاد داریم عقبه ی عقلی و شرعی دارد و لازم الاجراست و اگر اعتقاد داریم که برای ما منفعت معنوی فراوان دارد تاثیراتش را در کدام بخش از بخشهای مملکت ما دید ؟ - در میان مردم که با یک انحراف به چپ در اتوبان با هم گلاویز میشوند؟ - در میان ادارات ما که وقتی برای انجام کاری وارد شدی خارج شدنت با خداست؟ - دادگستری ها و دادگاه ها و کلانتری ها و مراجع قضایی دیگری که خدا گرگ بیابون رو گرفتارشان نکند ؟ - اصناف و اتحادیه ها و مغازه دارانی که جنس خرید قدیم را به قیمت روز میفروشند و قص علی هذه ؟ - در میان بانکهای ما که مردم را در رباخواری غرق کرده اند؟ - در میان اساتیدی که نظریات حداقل ده سال پیش غربیان را که خود آنها از آن نظریات عبور کرده اند را تکرار و وحی منزل می دانند؟ - در میان ده ها و صدها بخش و گروه و عنوان دیگر که اگر ذکر بشود شاید این نظر فیلتر بشه و به نمایش در نیاید که تهیه کنندگان سایت حق هم دارند؟ در کجای این کشور باید دید؟ نگویید انسانهای بسیار وارسته در این کشور وجود دارند و من به همه ی آنها بی حرمتی کردم که خیر اینگونه نیست. اگر این انسانها ی وارسته نبودند حتی یک خط از این جملات را نمی نوشتم چون دیگر امیدی به تامل وجود نداشت. ان شاء الله عاقبت بخیری نصیبمان گردد.
  • ۱۰:۵۱ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۸
    0 0
    بت پرستی چی احمق بی شعور پی مهر و تسبیح و ... هم بت هستش تورو به خدا شعور داشته باشید
  • یوسفی ۱۱:۲۵ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۸
    0 0
    بسم رب الحسین بر جایگاهی تکیه و جلوس نکرده ام که مرا در مورد عبد صالحی و امامی و پیشوایی سخن بر درازا برم . لکن خرد حقیری از تبار حب اولیاء ام و از آن حیث بر خود میبالم . جناب آقای درستکار وشما اسم و رسم مجری گری برنامه ای را بر خود یدک میکشید که بحد کمترین بایستی خود را به آن رتبه از خرد و فهم رسانید که ما را توان بر آن باشد که شما را از موقنین بدانیم و اظهار نظری بر این حد اسفل ما را به شبهه ای میرساند که آیا این سخن را مسلمان گفته است؟ آن هم شیعه ؟ آن هم جعفری؟ برادر ٍ جناب آقای محترم بالسابق ٍ قطع به یقین شما علم در مورد به شرح آتی دارید که حرمت و احترام در اسلام از درجه و شان اعلایی برخوردار است که حرمت مورد شبهه در مذهبمان نیست . آقای درستکار گمان میرود شما میل به راهی دارید که آتیه آن جز این نیست که حرمت کعبه را هم زیر سوال ببرید . جناب آقای عزیز اندیشه تان وهابیون را وا میدارد که از شما تعریف کنند و به قول آن پیشوا وای به روزی که دشمن از شما تعریف کنند . آیا شما از این تعریف لذت میبرید ؟ آقای درستکار تجدید نظر کنید چه بسا در صورت ادامه این افکار و اعمال ، مرتد از جرگه خواهید شد .
  • محمد ۱۱:۳۰ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۸
    0 0
    سمنوی عزیز مشکلی نیست شما موافق باش ما هم در این مورد با ایشان مخالفیم. شکر خدا به نظر میاد که نیت همه خیر است. نیازی به توهین و نادان فرض کردن دیگران نیست.
  • محمد ۱۱:۳۶ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۸
    0 0
    برادر یا خواهر عزیز به ساز رسانه های معاند نمیشه کوک شد. به جرات میگم که اگر مراسم بدرقه برگزار نمیشد همین رسانه هایی که فرمودید میگفتند از ترس اینکه استقبال خوبی نشه و بی احترامی بشه جرات نکردند مراسمی برگزار کنند و مردم از دین فراریند و چنین و چنان........در مورد تقدس این اشیا نظر من اینه که تمام این ها بهانه است برای عرض ارادت و احترام و خاکساری در مقابل سالار شهیدان حسین (ع) و مردمی که این گونه عرض ارادت میکنند با علم و اطلاع است. حتی خود امام حسین راهی سبز و هموار برای وصال و نزدیکی به حضرت حق است.
  • محمد ۱۱:۳۸ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۸
    0 0
    آقا جون جیب شما رو که نزدن. ضریح امامشون رو بوسیدن. چه اصراری به غلط بودن داری؟؟؟؟؟ اگه کسی شما رو مجبور کرد بوس کنید ضریح رو اونوقت مقاومت کنید. گیری کردیما!!!!!!!!!!!!!
  • عبد الزهرا ۱۲:۴۴ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۸
    0 0
    حرف آقای مجری هم جهت افکار وهابیت است.وگرنه هر جا که دلت یاد امام حسین(ع) رو کرد دست رو سینت بذار والسلام علیک یا ابا عبدالله بگو.
  • ناشناس ۱۳:۰۵ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۸
    0 0
    دوستان یک مطلب را توجه کنید : چقدر زیباست ضریحی یا مکانی که عطر حسین را در بر خواهد گرفت . این ملت عاشق ابا عبدالله ع هستند . شاید هر کسی به امید شفاعت این ضریح را همراهی کرده . تا ببینی نیتت چقدر خالص باشه .

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس