کد خبر 177555
تاریخ انتشار: ۲۲ آذر ۱۳۹۱ - ۲۱:۰۳

کاروان سفینه النجاه حامل ضریح امام حسین (ع ) دقایقی پیش با همراهی انبوهی از جمعیت مشتاق اهل بیت (ع) در محل یادمان شهدای شلمچه مستقر شد.

به گزارش مشرق به نقل از ایرنا، کاروان حامل ضریح حضرت اباعبدالله حسین(ع) که از ساعت هفت صبح روزچهارشنبه از محل مسجد جامع حرکت خود را به سمت مرز شلمچه آغاز کرده بود بدلیل ازدحام جمعیت پس از تاخیر طولانی در ساعت 19 و 30 دقیقه به مقصد در محل یادمان شهدای شلمچه رسید.

بر اساس این گزارش شمار زیادی از شیفتگان حضرت اباعبدالله حسین(ع) بعضا با پای برهنه، پیر و جوان کاروان حامل ضریح امام حسین (ع) را بدرقه و جمعیت انبوهی نیز این کاروان را به مدت 12 ساعت برای وداع با آن، همراهی کردند.

انبوه مردم خداجوی خرمشهر، کاروانهای راهیان نور و اقشار مختلف از اقصی نقاط کشور در حالیکه کاروان را با پای پیاده همراهی می کردند با ندای لبیک یا حسین مسیر 10 کیلومتری خرمشهر تا شلمچه را پیمودند.

برخی افراد نیزبا خودروهای شخصی حامل خانواده های خود از شهرهای مختلف استان همراه با کاروان به راه افتاده بودند که همین امرسبب بروز ترافیک سنگینی از خودروها در جاده شلمچه شد به طوری که آنان تا ساعات ها در این ترافیک قرار گرفتند.

در طول مسیر مردم شهید پرور خرمشهر با برپایی ایستگاه های صلواتی با آب، چای، غذای گرم، نان و پنیر از زوار پذیرایی می کردند.

هم اینک شیفتگان حضرت اباعبدالله حسین (ع) آیین سینه زنی، نوحه خوانی و قرائت دعای عاشورا را در محل یادمان شهدای شلمچه در حال برگزاری دارند.

مسوول ستاد عتبات عالیات خرمشهردر گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت که کاروان سفینه النجاه امشب پس از برگزاری این آیین به پایانه مرزی شلمچه هدایت می شود.

ˈسیدحبیب شرفیˈ افزود: استقبال قابل توجه و بی نظیر مردم موحد ایران از کاروان سفینه النجاه در خرمشهر باعث کندی حرکت کاروان شد بطوریکه قرار بود ساعت 15 امروز کاروان برای انتقال به کربلای معلا تحویل مقامات کشورعراق شود ولی امشب به قوه الهی به پایانه هدایت شده و صبح روز پنجشنبه تحویل کشورعراق خواهد شد.

شلمچه در فاصله 10 کیلومتری شمال غربی شهر خرمشهر واقع شده و منطقه مرزی ایران با کشور عراق است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس