محمود احمدی‌نژاد به تصویب طرح اصلاح قانون انتخابات ریاست جمهوری واکنش نشان داد و آن را محدود کردن مردم در سرنوشت کشور قلمداد کرد.

به گزارش مشرق،  طرح اصلاح قانون انتخابات ریاست جمهوری از زمان مطرح شدنش، انتقادات زیادی را بین سیاسیون و دانشجویان به همراه داشته است، این طرح در هفته اول آذرماه نیز در مجلس مطرح شد که در نهایت با اخطارها و تذکرات پی یا پی نمایندگان به نتیجه نرسید و به جلسه امروز مجلس موکول شد که در نهایت کلیات طرح اصلاح قانون انتخابات ریاست جمهوری با 144 رای موافق، 91 مخالف و 11 ممتنع از مجموع 253 نماینده حاضر در مجلس به تصویب نمایندگان مجلس رسید.

پیرامون همین موضوع محمود احمدی‌نژاد امروز در محل سالن همایش‌های دانشگاه شهید بهشتی در همایش ملی جایگاه قوه مجریه درحقوق اساسی جمهوری اسلامی ایران به تصویب طرح اصلاح قانون انتخابات ریاست جمهوری واکنش نشان داد و آن را محدود کردن مردم در سرنوشت کشور قلمداد کرد و گفت: به نظر من عقلاً و شرعاً چنین کاری درست نیست ، این اقدامات خلاف قانون اساسی است.

** احمدی‌نژاد: اسم رئیس‌جمهور را در پای مصوبه بنویسند و خیال مردم را راحت کنید!

محمود احمدی‌نژاد رئیس‌جمهور اسلامی ایران در همایش ملی جایگاه قوه مجریه درحقوق اساسی جمهوری اسلامی ایران که صبح امروز با اشاره به مطرح شدن بحث اصلاح و تغییر قانون انتخابات گفت: صرف‌نظر از اینکه تغییر قانون انتخابات به چه سرنوشتی دچار شود، این کار خلاف قانون اساسی است و برخلاف اصل ششم و 115 قانون اساسی است.

وی انتخابات آزاد را حق مردم دانست و با بیان اینکه انتخابات آزاد هم اصالت دارد و هم ضرورت و اینکه حدود انتخاب رئیس جمهور بر اساس اعتقادات یک گروهی محدود شود درست نیست و این مغایر با روح قانون اساسی است، افزود: اینکه رئیس جمهور کاغذ دستش بگیرد و برای تایید مذهبی بودن و یا سیاسی بودنش امضا جمع کند خلاف قانون است و با این طرح مجلس قانون اساسی تغییر می‌کند اما تغییر قانون اساسی راه خود را دارد و ما نباید کاری بکنیم که حضور مردم کم رنگ شود.

وی با بیان اینکه اصل 116 قانون اساسی نحوه برگزاری انتخابات را بر عهده قانون گذاشته است و نه ویژگی‌های رئیس جمهور را گفت: قانون اساسی ویژگی‌های رئیس جمهور را احصا کرده و در دو اصل نیز تاکید کرده که نظارت بر عهده شورای نگهبان است و تا به حال نیز همین طور بوده است.

* اجازه ندهید این اقدام خلاف قانون در پرونده کاریتان ثبت شود

احمدی نژاد با بیان اینکه بعضی‌ها فکر می‌کند اگر مردم را محدود کنند خودشان سر جای‌شان می‌مانند اما این طور نیست، تاکید کرد که ما همه تلاش خود را برای جلوگیری از نقض قانون به کار خواهیم برد.

وی همچنین در ادامه اظهار داشت:  نمایندگان مردم هم نباید اجازه دهند این اقدام خلاف قانون اساسی در پرونده کاری آنان ثبت شود. اگر کسانی می خواهند وارد انتخابات شوند بروند به دنبال تامین نظر مردم تا مردم به آنان رای دهند.

رئیس جمهور ضمن انتقاد از این که طرح مجلس اختیارات وزارت کشور را محدود کرده است، گفت: مجلس چطور می‌خواهد اجرای انتخابات را که حق وزارت کشور است بگیرد و به دست دادستان کل بدهد. در طول 33 سال گذشته وزارت کشور انتخابات را بر عهده داشته و اگر اشتباهی داشته است برای همه بوده و اگر کارش درست بوده نیز برای همه بوده است و همه از این سیستم انتخاب شده‌اند.

* بعضی‌ خیال می‌کنند هنوز در زمان قاجار هستیم

وی افزود: این طرح تمام کارها و انتخابات گذشته را زیر سوال می‌برد و در این مقطع کار درستی نیست و به قول یک شخصی شوخی کرد و گفت که یک دفعه نام فرد را هم می‌نوشتند و خیال همه را راحت می‌کردند.

احمدی نژاد ادامه داد: بعضی‌ها خیال می‌کند هنوز در زمان قاجار هستیم و در زمان استبداد که یک مجلس پیدا کردیم و این مجلس پناه مردم است، خیر این طور نیست، دستاوردهای ملت و انقلاب فقط در مجلس خلاصه نمی‌شود.

وی خاطرنشان کرد: تلاش برای دخالت در حوزه اجرا قابل قبول نیست چرا که رئیس جمهور با انتخاب مستقیم مردم انتخاب می‌شود و رای حداقل 50 درصد به علاوه یک کل مردم ایران را دارد. اما نمایندگان که با حداقل رای مردم به مجلس می‌روند نمی‌توانند وظایف رئیس جمهور را محدود سازند.

رئیس‌جمهور در ادامه تصریح کرد: یکی از دوستان به شوخی گفت: که اسم رئیس‌جمهور را در پای مصوبه مجلس بنویسند و خیال مردم را راحت کنند. البته چنین تلاش‌هایی نیز مسبوق به سابقه است.

* برخی افراد در شورای پول و اعتبار هستند که ربطی به دولت ندارد و حق رای هم دارند

احمدی‌نژاد در ادامه، به برخی مسائل از جمله شورای پول و اعتبار اشاره کرد و گفت: شورای پول و اعتبار یک مرجع حاکمیتی است اما برخی افراد را در آنجا قرار داده‌اند که ربطی به دولت ندارد و حق رای دارند یا حتی برخی تلاش کرده‌اند که در انتخاب رئیس بانک مرکزی حق وتو به برخی نهادها بدهند. برخی خیال می‌کنند که هرچه زیر دست آنها باشد درست است و اگر از زیر دست آنها خارج شد اشکال دارد. اگر ما قانون اساسی را درست اجرا کنیم همه چیز درست می‌شود وگرنه توازن با این کارها به هم می‌خورد و اتفاقا استبداد از همین‌جا شروع می‌شود.

رئیس‌جمهور در بخش دیگری از صحبتهای خود، به طرح سوالاتی از حقوق‌دانان پرداخت و گفت: آیا اداره زندان و پزشکی قانونی و ثبت اسناد و احوال یک کار اجرایی نیست و آیا باید در اختیار قوه قضاییه باشد؟ ما مشاهده می‌کنیم که گاهی یک اتفاق می‌افتد و پزشکی قانونی، قاضی و دادستان همه یک نظر می‌دهند. اخیرا هم دیدیم که می‌خواستند کانون وکلا را هم در اختیار بگیرند. به نظر من نباید این امور همه زیر نظر یک قوه باشد. زمانی بود که بحث پیشگیری از جرم را مطرح کرده بودند و این نظر داده می‌شد که همه دستگاهها پیش از هر اقدامی باید نسبت به انجام آن اطلاع دهند؛ در حالی که مفهوم پیشگیری از جرم، این نیست.

وی اضافه کرد: سوال دیگری که مطرح است این است که آیا آیین‌نامه مجلس می‌تواند اختیارات و مسئولیتهایی برای سایر قوا و رئیس‌جمهور تعریف کند؟ سوال دیگر این است که اگر مجلس لایحه دولت را به گونه‌ای تغییر دهد که با شکل اولیه‌اش به کلی تفاوت داشته باشد، آیا باید دولت این مصوبه را اجرا کند و در صورت اجرا تبعات آن به عهده کیست؟

* آیا مجلس می‌تواند اختیاراتی را بالاتر از قانون اساسی برای خود تصویب کند؟

رئیس‌جمهور در ادامه، سوال دیگری را مطرح کرد و گفت: مسئولیت تنظیم و اجرای بودجه به عهده‌ کیست؟ آیا مجلس می‌تواند در بودجه جهت‌گیری‌ها را تغییر دهد؟ در این صورت چه ضرورتی به دادن بودجه است؟ آیا مجلس می‌تواند همراه بودجه قوانین عادی را هم تغییر دهد؟‌ آیا این کارها طبق قانون اساسی و مفید به حال کشور است؟‌ آیا مجلس می‌تواند اصل 75 را دور بزند و مصوبه‌ای داشته باشد که برای هزینه آن درآمدی در نظر گرفته نشده است؟

وی ادامه داد: مجلس در تاسیس وزارت ورزش و جوانان، دولت را ملزم به تاسیس این وزارتخانه کرد در حالی که بودجه آن را تعیین نکرده بود یا دولت را ملزم به تغییر ساعت رسمی کشور کرد در حالی که این مصوبه مبهم بود و بودجه‌ای هم برای هزینه‌هایی که روی دست دولت می‌گذاشت در نظر نگرفت. آیا مجلس می‌تواند با طرح نمایندگان اختیاراتی را بالاتر از قانون اساسی برای خود تصویب کند و آیا می‌تواند با وضع قوانین عادی اعمال اجرایی را به افرادی غیر از وزرا بسپارد؟

احمدی‌نژاد در ادامه یادآور شد: در ابتدای انقلاب به خاطر مباحث تاریخی از اینکه اختیارات قوه مجریه زیاد باشد ترسی وجود داشت در حالی که در اصول قانون اساسی اختیارات قوه قضاییه مشخص است. نگویید چون در این زمینه‌ها اظهارنظر می‌کنید روی حرف شورای نگهبان حرف زده‌اید و بی‌دین شده‌اید. سوال این است که آیا دستگاه نظارتی می‌تواند به بهانه نظارت، در کار اجرا دخالت کند؟ چندی پیش بود که حتی از ما درخواست شد که چرا قیمت ارز را بالا نمی‌برید؟

* برخی خیال می‌کنند قوه مجریه تنها مجری تصمیمات دیگر قواست

رییس‌جمهور با بیان اینکه "سوال دیگر این است که آیا قوه مجریه تحت امر دو قوه دیگر است یا مستقل از آنها برای خود اختیاراتی دارد؟"، افزود: برخی خیال می‌کنند قوه مجریه تنها مجری تصمیمات دیگر قواست. اصل 126 قانون اساسی تصریح دارد که امور استخدامی زیر نظر قوه مجریه است اما اگر هر دستگاهی خود را مستثنی بداند و مجزا عمل کند، علی و حوضش می‌ماند. معنای این اصل آن است که تمام کارها در یک نقطه مدیریت شود وگرنه توازن به هم می‌خورد.

وی با طرح این پرسش که "آیا مجلس با وضع قوانین عادی می‌تواند اختیارات رئیس‌جمهور را محدود کند؟"، تاکید کرد: این مباحث همگی علمی است و ما این مسائل را مطرح می‌کنیم تا اصلاح و درست شود وگرنه قصد انگ زدن به کسی را نداریم. برخی خیال می‌کنند که مالک مردمند و مردم رعیت آنها هستند و مردم را درجه یک و درجه دو و درجه سه می‌دانند.

* اجازه نداده‌ام در حوزه‌ مسئولیتم با افراد برخورد شود

رییس‌جمهور اضافه کرد: طبق قانون اساسی من به عنوان رئیس‌جمهور باید تلاش کنم نهایت آزادی مردم را پاس بدارم و این کار را کرده‌ام و اجازه نداده‌ام در حوزه‌ مسئولیتم با افراد برخورد شود، حتی زمانی که تهمت زدند. جز در موارد خاص که نیاز به برخورد بود و اجازه دادیم که همکاران شکایت کنند، حداکثر سعه صدر را داشتم و گاهی مکاتبه کردم و نامه نوشتم که برخی علنی شد. ما همه برای مردم هستیم و حکومت هم برای حفظ حقوق مردم تشکیل شده است. حتی پیامبر (ص) اجازه سیطره بر مردم را نداشت. باید مردم بخواهند و هنر این است که راه باز شود و در عین حال جلوی ظلم گرفته شود. استقلال در سایه آزادی و عدالت حفظ می‌شود. مردم باید در حکومت احساس عزت و اثرگذاری و نقش‌آفرینی کنند.

* چرا برخی خیال می‌کنند وقتی مردم به تعطیلات می‌روند فساد می‌کنند؟

احمدی‌نژاد به بیان خاطره‌ای پرداخت و گفت: زمانی که بحث تعطیلات مطرح بود، با توجه به اینکه تعطیلات ما در مقایسه با سایر کشورها کم است و ما کشورهایی داریم که 136 روز تعطیلی دارد در حالی که در کشور ما تنها 77 روز است، در آن زمان بحثهایی مطرح شد که از نوروز کاسته شود یا بر عید فطر یک روز افزوده شود. یکی از آ‌قایان اعتراض کرد و گفت چرا تعطیلات عید فطر را زیاد کنیم تا مردم بعد از یک ماه روزه‌داری به مسافرت بروند و فساد کنند؟ چرا برخی خیال می‌کنند وقتی مردم به تعطیلات می‌روند فساد می‌کنند؟

* هرکس خیال کند از مردم بالاتر است، سقوط کرده است

وی با بیان اینکه "هرکس خیال کند از مردم بالاتر است، سقوط کرده است"، اظهار کرد: برخی از لذت و تفریح مردم ناراحت می‌شوند و به همین دلیل وقتی می‌خواستیم به مردم سوخت بنزین برای سفر بدهیم، مخالفت می‌کردند.

رییس‌جمهور تاکید کرد: این مردم هستند که نظام را حفظ کرده‌اند و خواهند کرد. باید به آنها اجازه دهیم که اراده خود را حاکم کنند که در اینصورت به خیر و صلاح خواهد بود.

به گزارش ایسنا، احمدی‌نژاد در بخش دیگری از صحبت‌های خود به جایگاه انسان در خلقت اشاره و اظهار کرد: انسان مهم‌ترین موضوع عالم هستی است و تنها موجودی است که استعداد الهی شدن دارد و صفات الهی در وجود او برای متحول شدن و متجلی شدن به امانت گذاشته شده است و حکومت، قانون اساسی، کار و فعالیت اجتماعی، همه اینها مربوط به انسان است و در رابطه با انسان معنا پیدا می‌کند و همه باید بسترساز شکوفایی و تعالی انسان باشد.

رییس‌جمهور با بیان اینکه خداوند عالم را برای انسان خلق کرد و انسان را برای تعالی، گفت: انسان باید این تعالی و کمال را آزادانه انتخاب کند و این امر باید با انتخاب آزاد انجام شود. خداوند انسان را آزاد خلق کرده و اجازه داده که با انتخاب خود سیر کمال را طی کند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه در شرایط تحمیل و اکراه، ارزش و ضدارزش و تعالی و سقوط بی‌معناست، گفت: زمانی نظام ارزشی و ارزیابی معنا پیدا می‌کند که انتخاب آزادانه باشد و همه ارزش‌های انسانی در سایه آزادی معنا پیدا می‌کند. همه زیبایی‌های عالم نیز در سایه آزادی انسان معنا و مفهوم پیدا می‌کند.

احمدی‌نژاد افزود: خداوند حتی اجرای عدالت در روابط اجتماعی را نیز بر عهده انسان‌ها و انتخاب آزاد انسان‌ها گذاشته است.

رییس‌جمهور همچنین با اشاره به اهمیت اجرای عدالت و طرح این پرسش که چرا عدالت مهم است، گفت: عدالت بستر کمال و تعالی انسان است و اگر همین عدالت با اراده آزاد ملت‌ها و انسان‌ها مستقر نشود، کمال‌آفرین نیست و فاقد ارزش است، چون انسان‌ها آزاد هستند و خداوند برای آنها حق تعیین سرنوشت قرار داده است و این مهم‌ترین حق است.

وی در پایان با بیان اینکه استقلال هم به واسطه آزادی است، اظهار کرد:‌ کسی که آزاد نیست، استقلال برای او معنا ندارد؛ چرا که آزادی منشاء کرامت انسان است و کرامت مستلزم استقلال است. وقتی ملتی می‌خواهند مستقل باشد در واقع می‌خواهد با کرامت زندگی کند.

در این همایش غلامحسین الهام سخنگوی دولت، حجت‌الاسلام و المسلمین میرتاج‌الدینی معاون رییس‌جمهور در اجرای قانون اساسی،‌فاطمه بداغی معاون حقوقی رییس‌جمهور، عزیزی معاون رییس‌جمهور، بختیاری وزیر دادگستری، مریم مجتهدزاده مشاور رییس‌جمهور و رییس مرکز امور زنان و خانواده ریسا تجمهوری، حجازی دبیر هیات نظارت بر اجرای قانون اساسی و ... حضور داشتند.


منابع اخبار: مهر ، ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 109
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 16
  • ۱۳:۳۶ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۲
    0 0
    خدا لعنت کند خائنین به مردم ومیهن را
  • ۱۳:۴۷ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۲
    0 0
    راست گفته . من بااینکهاصلا ازش خوشم نمیاد ولی اینو راست گفته .همین قانون فعلی یه دمکراسی نیم بند داره ولی اقایون دارن راه رو می بندن. بنظرم ....... هر کار تونست کرد تا رقباشو حذف کنه .توی شرایطش فقط نتونسته بنویسه اول اسم رییس جمهور بعدی باید ...... باشه
  • شفاف منش ۱۳:۴۷ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۲
    0 0
    با این تغییر قانون یا به اصطلاح اصلاح قانون انتخابات چهت شادی روح دموکراسی و آزادی و انتخابات همگی بخوانند یقرا فاتحه مع صلوات
  • هموطن ۱۳:۴۹ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۲
    0 0
    اين اقدام نمايندگان در خصوص شرايط داوطلبي رياست جمهوري كاري پسنديده است. اگر اسم خودشما پاي مصوبه مجلس باشد چه مي گفتيد؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
  • ۱۳:۵۴ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۲
    0 0
    این جمله را نگفته ...
  • حمید ۱۳:۵۷ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۲
    0 0
    سلام.جراشش ماه اخر ریاست جمهوری. رییس جمهورهای ما ادمهای خوب طرفدار کلیه اقشار جامعه قانونمند انسان دوست متواضع و....... میشوند
  • ۱۴:۰۰ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۲
    0 0
    اگرم گفته خوب گفته
  • علی ۱۴:۰۰ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۲
    0 0
    رهبر انقلاب در جمع دانش آموزان: اختلافات را نبايد علنى كرد؛ اختلافات را نبايد به مردم كشاند؛ احساسات مردم را نبايد در جهت ايجاد اختلاف تحريك كرد. از امروز تا روز انتخابات، هر كسى احساسات مردم را در جهت ايجاد اختلاف به كار بگيرد، قطعاً به كشور خيانت كرده. 10/8/91
  • علی ۱۴:۰۰ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۲
    0 0
    رهبر انقلاب در جمع دانش آموزان: اختلافات را نبايد علنى كرد؛ اختلافات را نبايد به مردم كشاند؛ احساسات مردم را نبايد در جهت ايجاد اختلاف تحريك كرد. از امروز تا روز انتخابات، هر كسى احساسات مردم را در جهت ايجاد اختلاف به كار بگيرد، قطعاً به كشور خيانت كرده. 10/8/91
  • ۱۴:۰۲ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۲
    0 0
    احمدی نژاد قبلا هم طرفدار کلیه اقشار جامعه بود. شاید شما نمی دیدی
  • ۱۴:۰۴ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۲
    0 0
    کلا لابی کردن کار پسندیده ای نیست دوست عزیز این اقدام مجلس نمود بارز لابی کرن برای ریاست جمهوری است
  • ناشناس نیستم! ۱۴:۰۴ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۲
    0 0
    نه من ازش خوشم میاد و باهاش هم موافقم!
  • علی ۱۴:۰۵ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۲
    0 0
    به نظر منم راست گفته و برای همین شجاعتشه که ازش خوشم میاد
  • شفاف منش ۱۴:۰۵ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۲
    0 0
    با این تغییر قانون یا به اصطلاح اصلاح قانون انتخابات چهت شادی روح دموکراسی و آزادی و انتخابات همگی بخوانند یقرا فاتحه مع صلوات
  • ۱۴:۳۳ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۲
    0 0
    اگر ... اين بابا الآن اينقدر .... نمي زد!
  • ۱۴:۳۹ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۲
    0 0
    ببین علی جان! می ما می خواهیم سکوت کنیم اما بخدا شترسواری دولادولا نمی شود. چرا وقتی مجلس داشت این قانون را تصویب می کرد کسی به فکر سخنان رهبری و ایجاد اختلاف نبود؟ ..
  • م.ج ۱۴:۳۹ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۲
    0 0
    حضرت آقا درست فرموده اند. اما در اینجا اصولا بحث اختلاف نیست ، بلکه بحث طرحی است که نظام را به چالش می کشد و آبروی نظام در کار است.
  • ۱۴:۴۶ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۲
    0 0
    خب می تونست بین مردم نکشونه این بحث تو یه جلسه با رئیس مجلس مطرح نکنه اینجوری ابروی نظام هم نمی رفت
  • ۱۴:۴۸ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۲
    0 0
    یه جمله دیگه هم گفته که شما سانسور کردین. خودش رو نتیجه رای مستقیم مردم دونسته و .... امان از این فتنه!
  • محسن ۱۴:۴۸ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۲
    0 0
    مجلس بااینکارمیخواهذالتهاب ایجادبکندوگرنه همه میداننداین قانون محدودکردن ارامردم است
  • ۱۴:۴۸ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۲
    0 0
    من اصلا این قانون اصلاح رو قبول ندارم ولی مجلس کارش تصویب قانونه اونم کلی گفته که بازم قانونه درستی نیست ولی کار رئیس جمهور خیلی اشتباه تر بود
  • حسین ۱۴:۵۱ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۲
    0 0
    با سلام موارد مطرح شده توسط ریاست جمهور آیا محل طرحش اینجاست ،سوالاتی که از حقوقدانان میپرسند بایستی پشت تریبون باشد؟ بعدش باطرح مسائل و دادن ادرس های مردم... مثل اینکه مردم می روند و....... دنبال چیست؟ بقول ایشان همه در کارشان دخالت میکنند،همه مطالبات زیادی را طلب میکنندخارج ازعرف قانونی ، هیچکس مثل ایشان ضامن حقوق مردم نیست ، هیچکس به اندازه ایشان دلش برای مردم نمی سوزد،و..........دنبال چه چیزی هستند.؟ پس فصل الخطاب رهبری در کاهش تنش ها و رعایت انسجام و همدلی مسولان چی؟ یا هنوز شعار ذوب در ولایت و وفاداری به نظام سر میدهند؟ نکند همه این اسمان به ریسمان بافتنها به خاطر مدودوف است؟
  • ۱۴:۵۹ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۲
    0 0
    خیانت کارانند روسای قوا مجریه و مقننه اگر مصداق صحبت رهبری باشند همین صحبتی که در بالا امده رهبر انقلاب: اختلافات را نبايد علنى كرد؛ اختلافات را نبايد به مردم كشاند؛ احساسات مردم را نبايد در جهت ايجاد اختلاف تحريك كرد. از امروز تا روز انتخابات، هر كسى احساسات مردم را در جهت ايجاد اختلاف به كار بگيرد، قطعاً به كشور خيانت كرده.
  • رضا ۱۵:۰۱ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۲
    0 0
    چه ارتباطی به این موضوع داره؟ اینجا بحث اختلاف نیست بحث تخطی از قانون اساسی است و رییس جمهور هم حق داره به این موضوع تذکر بده
  • ۱۵:۰۳ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۲
    0 0
    مجلس کارش تصویب قانونه نه تصویب بی قانونی این قانونی که مجلس می خواد تصویب کنه خلاف قانون اساسی است و یقین داشته باشید ملت و رهبری جلوی این زیاده خواهی ها و تخطی از قانون اساسی می ایستند.
  • ۱۵:۰۳ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۲
    0 0
    اگر ... می رفت خونه ی .... بهش می گفت .... اینا چیه آخه منتشر می کنید که نه خودش می فهمه چی نوشته نه ما!
  • ۱۵:۰۴ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۲
    0 0
    خوب مگه غیر اینه؟ رییس جمهور با رای مستقیم مردم انتخاب میشه نکنه شما از این سبزی ها هستی که اعتقاد داره تقلب شده؟
  • محبوبی ۱۵:۰۸ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۲
    0 0
    اقای رئیس جمهور یعنی اگر جایی اشکالی وجود داشته ولو اینکه طی 33 سال انجام شده نباید اصلاح شود یعنی 253 نماینده مجلس که می دانند نهایتا نماینده نخواهند بود بر سر یک اصلاح وقت تلف کرده اند قطعا بحث های کارشناسی صورت گرفته است مگر همین قانون اساسی را چه کسانی نوشته و تایید کرده اند که شما بر همان وضعیت اولیه اش پافشاری می نمایید انشاا... این مصوبه هم امتحانش را پس می دهد اگر خوب بود که قطعا ما مردم هم حمایت می کنیم. اگر هم بد بود که قطعا اقایان راهکار مناسب را ارایه خواهند داد
  • محمد ۱۵:۰۸ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۲
    0 0
    درد دل های شما برای خودت محترم هست ولی اونجا همایش ملی جایگاه قوه مجریه در قانون اساسی بوده و رییس جمهور هم حق داشته این صحبتها رو بکنه این که جای هر حرف کجاست رو رهبری و رییس جمهور به خوبی خودشون بلدند اگه آدمای تندرو که جلوتر از رهبری حرکت می کنند اظهار نظر بی جهت نداشته باشند هیچ تنشی پیش نمیاد. شما هم نگران مدودف نباش مردم اگه اون مدودف رو آدم خوبی بدونند بهش رای میدن و شما هم باید تابع رای مردم باشی
  • ۱۵:۱۰ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۲
    0 0
    می تونست بین مردم نکشونه این بحث تو یه جلسه با لاریجانی مطرح کنه نه تو همایش دادش گلم
  • محسن ۱۵:۱۶ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۲
    0 0
    حضرت اقانفرمودندکه فقط رییس جمهوروحدت راحفظ بکند قوادیگرهرکاری دلشان خواست انجام دهند
  • ۱۵:۱۸ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۲
    0 0
    همایش مرتبط با این بحث بوده دیگه اختلافی هم در کار نیست نظرشو در یک همایش مرتبط گفته
  • ۱۵:۲۰ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۲
    0 0
    بی جهت جوگیر نشو دوست عزیز اون صحبت رهبر ارتباطی به این موضوع نداره
  • ۱۵:۲۱ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۲
    0 0
    خوب اول اونا توی مجلس مطرح کردند که دکی جون ما هم مجبور شد بگه اگر این جور که شما مگید در یک جلسه گفته میشد ، میشد اینا هم توی مجلس نگن و توی یک جلسه ی میگفتن نه غلام
  • ۱۵:۲۱ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۲
    0 0
    بله به شرطی که اصلاح باشه نه زیاده خواهی این کار مجلس یعنی این که می خوان خودشون رییس جمهور رو انتخاب کنند قطعا هم ما مردم جلوی این زیاده خواهی ها رو می گیریم واسه همین هم به احمدی نژاد رای دادیم که جلوی آدمای زیاده خواه بایسته
  • ۱۵:۳۴ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۲
    0 0
    دوستان عزیز کار لاریجانی هم اشتباه هست اونم جای دفاع نداره من میگم جفتشون گند زدند حالا شما بگو که اون فلان کار رو کرده این جواب داده متاسفم از دید کوتاهتون احساسات مردم را نبايد در جهت ايجاد اختلاف تحريك كرد.
  • ۱۵:۳۶ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۲
    0 0
    بی خود ژست روشنفکری نگیر دقیقا منظور رهبری همینه
  • عباس ۱۵:۴۱ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۲
    0 0
    من ازش خوشم میاد به خاطر شجاعتش و بخاطر اینکه پای حق ملت و قانون اساسی و جمهوریت نظام ایستاده
  • عباس ۱۵:۴۴ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۲
    0 0
    خدا کنه گفته باشه که راست گفته
  • عباس ۱۵:۴۷ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۲
    0 0
    کمی انصاف. احمدی نژاد از هیچ چیز دیگری به اندازه ایستادن پای حق مردم فحش نخورد و تخریب نشد. اگر هم حرف شما صحیح باشد حالا که سر حقوق ملت ایستاده باید حمایت شود. آخه شما این طرح اصلاح قانون انتخابات رو بخون ببین حقی هم برای مردم که صاحبان اصلی این انقلابند قائل شده؟
  • عباس ۱۵:۴۹ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۲
    0 0
    چه ربطی داشت برادر؟ همه حق و حقوق ملت رو به سخره گرفتن شما توقع داری رئیس جمهور مملکت سکوت کنه؟ یعنی برای خودت هم هیچ حقی قائل نیستی؟
  • عباس ۱۵:۵۱ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۲
    0 0
    ولی... اینم.... باش.... نمیشه... سند.... صحبت... حقوق.... باشه؟
  • عباس ۱۵:۵۴ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۲
    0 0
    شما مشکلت با احمدی نژاد است پس در جای دیگری نظراتتان را مطرح کنید. اینجا بحث بر سر چیز دیگریست.
  • عباس ۱۵:۵۷ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۲
    0 0
    ژست روشنفکری شما گرفتی که میگی نظر رهبری همینه. مجلس با این طرح مسخره کل نظام رو به بازی گرفته اونوقت شما در فکر تسویه حساب با احمدی نژاد هستید. بغض و کینه تا کجا؟
  • بابك ۱۵:۵۸ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۲
    0 0
    انقلاب ما انحصاري نيست و هر كس فكر مي كند اين انقلاب را مي تواند براي خود و خانواده و فك و فاميل خود انحصار كند سخت اشتباه كرده است رئيس جمهور را بايد مردم مشخص كنند نه جريانات و گروههاي سياسي كه اگر اين شد شجاعت ،غيرت ، استقلال و... را از رئيس جمهور گرفته اند
  • ۱۶:۰۳ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۲
    0 0
    من که بحثم مجلس نیست بحث صحبت هر دو طرفه
  • ۱۶:۴۱ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۲
    0 0
    تو اصلا میفهمی دموکراسی چیه که اومدی در موردش بلغور میکنی؟؟؟
  • shain ۱۶:۵۷ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۲
    0 0
    جووووون لطفا بیفتین بجون هم مددوف پوتین جریان انحرافی به به چه دودی
  • ۱۶:۵۹ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۲
    0 0
    نه عزیزم. جناب عالی ام.پی.3 شده ی قاجار هستید که تونستید ظرف 8 سال چنان عدالت گستری کنید که 800 سال بعد از شما باید فقط جمعش کنند
  • ۱۷:۰۴ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۲
    0 0
    دكتر فعلا بي خيال مجلس شو چون بدجوري ترمز بريده يهو ميبيني با اين انتقادت بهشون برميخوره و توي اين ٦ ماه مونده استيضاحت كردا!!!!!
  • رضایی ۱۷:۱۸ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۲
    0 0
    یک بیشنهاد بهتر برای مجلسیان محترم : یک بند به طرح اصلاح قانون انتخابات اضافه کنید که رئیس جمهور با رای 75 درصد نمایندگان انتخاب شود تا بهتر به زیاده خواهی خود برسید.
  • ۱۷:۲۸ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۲
    0 0
    آقایان در مجلس متاسفنه کار چاق کن فتنه جدیدی شده اند واقعا متاسفیم
  • عباس ۱۷:۵۱ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۲
    0 0
    من موندم چرا الان که کشورهای اسلامی انقلاب کردند و در حال نوشتن قانون اساسی هستند و یک نگاه به ایران وقانون اساسی اون دارند چرا باید مجلس بیاد همچین طرحی تصویب کنه ؟این تغییر قانون انتخابات نیست بلکه تغییر قانون اساسی هست که نیاز به رای مردم داره مجلس سر خود داره اینکارو میکنه و این اوج بی بصیرتی یه عده از نمایندگان رو میروسنه
  • حميد رضا ۱۸:۱۱ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۲
    0 0
    از خداوند منان ميخواهيم تمامي مسئولين را يك لحظه از اطاعت از امام و رهبر عزيزمان كه وجود ايشان يك بركات الهي است براي تمامي مسلمانان دنيا به حال خود نگذارد و اطاعت از فرمايشات ايشان ميتواند تمام راه ها را به همه نشان دهد با آرزوي طول عمر و براي سلامتي امام عزيزمان از طرف جوانان
  • ۱۸:۱۳ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۲
    0 0
    نه خیر بحث سبز و این چیزها نیست. بحث اینه که جایگاه خودش رو با جایگاه رهبری مقایسه کرده و مشرق سانسور کرده.
  • ۱۸:۲۰ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۲
    0 0
    لابد تو می فهمی که غور غور می کنی!
  • ۱۸:۲۲ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۲
    0 0
    لابد شما اگر رییس جمهور بشی ام پی 4 می کنی!
  • ۱۸:۲۲ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۲
    0 0
    چی نوشتی پسرم؟ خودت فهمیدی؟
  • ۱۹:۰۲ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۲
    0 0
    آقایان روسای قوا مجلسی های به اصطلاح اصولگرا!! تا کی رهبری عزیز باید بر سر شما فریاد و نظارت کنن و شما ادای مطیعان را در بیارید مردم آگاهند کمی به فکر مردم باشید و این انقلاب مظلوم
  • ۱۹:۱۵ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۲
    0 0
    از همه این حرفها گذشته؛ تغییر مجری انتخابات نیازمند آموزش نیروهای نظارتی و اجرایی جدید و مدیریت آنها است که با این وقت کم نتیجه تصویب چنین قانونی تنها موجب سردر گمی و ایجاد آشفتگی در انتخابات آتی است. چیزی که بعید است تصویب کنندگان این قانون از درک آن عاجز بوده باشند. خدا نکند هوای نفس حاکم شود..
  • saman ۱۹:۱۷ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۲
    0 0
    یکی بگه دموکراسی وعدالت تو این مملکت یعنی چی؟
  • ۱۹:۲۷ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۲
    0 0
    اتفاقا حضرت آقا در جلسه‌ای که خواستار توقف سئوال از رييس جمهور شدند، احساس مسئوليت در قبال حق ملت را تاييد و تمجيد کردند. ضمن اين که اصلاح قانون انتخابات رياست جمهوری امر پنهانی نبوده و مورد اعتراض بسياری از مردم و بر خلاف قانون اساسی است و چيزی نيست که تا الان مخفی بوده و رييس جمهور آن را علنی کرده باشد. ان شاء الله که با بصيرت و هوشياری شورای نگهبان، اين تير زهرآلود دشمنان اسلام و آزادی به سنگ خواهد خورد همان طور که در پايان عمر مجلس ششم، نمايندگان اصلاح طلب قصد داشتند با استانی کردن انتخابات مجلس بر خلاف قانون اساسی، از شکست خود در انتخابات مجلس هفتم جلوگيری کنند که با هوشياری شورای نگهبان، اين اقدام آنان ناکام ماند و افراد ناشايست موفق به حضور مجدد در مجلس هفتم نشدند.
  • پسرخاص ۲۰:۰۱ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۲
    0 0
    کاش میشد در این مجلس کلا بست نبودنش بهتره تا بودنش
  • مهرداد ۲۰:۱۱ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۲
    0 0
    وی با تاکید براینکه در قانون اساسی تنها مقامی که نماینده اراده کل ملت است، رئیس جمهور است گفت: حتی در ایران مقام معظم رهبری نیز با واسطه انتخاب می‌شود اما رئیس جمهور به شکل مستقیم توسط مردم انتخاب می‌شود، بنابراین تبلور مردم سالاری در کشور است.
  • ۲۰:۲۱ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۲
    0 0
    یه عکاس نداشتید اونجا؟ عکستون برای آبانه ولی این همایش امروز برگزار شد. منم اونجا بودم. خداییش اینهمه که آقا از آرامش و عدم اختلاف حرف می زنند تا اوضاع میره آروم بشه باز این آقا میاد یه سری حرف به همه کس و همه جا میپرونه و کلی حرف و حدیث درمیاد. من کارشناسی ارشد حقوقم .تمام حرفهای احمدی نژاد و تمام مقاله هایی که انتخاب و ارائه شدند می خواستند بگند قوه ی مجریه حاکم بر تمام قواست و رییس جمهور مسوول اجرای قانون اساسیه و شخص دوم مملکته. نمیدونم چرا اینقدر رو این مسائل تأکید داره. بابا تو که چند ماه بعد باید ببوسی بذاری کنار چرا اینقدر تکبر چرا؟ واقعا تو کل طول همایش داشتم این رو از خودم می پرسیدم. بیشتر مباحث حقوقیشون غلط بود. از نظرات تفسیری شورای نگهبان اونهایی که به نفع خودشون بود مطرح می کردند. کلی هم اصرار داشتند که بگند رییس جمهور رئیس هیأت نظارت بر اجرای قانون اساسیه ولی یک کلمه نگفتند که شورای نگهبان نظر تفسیریش مخالف اینه و این هیئت خودساخته قانونی نیست. هم به مجمع پریدند هم به مجلس .واقعا رو اعصاب بود این همایش
  • ۲۰:۲۲ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۲
    0 0
    یعنی میگی اون قضایای ثبت نام افراد مسخره و مسائلی که هی تکرار می شن باید ادامه پیدا کنه؟
  • ۲۰:۲۵ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۲
    0 0
    من تو همایش بودم. مفصل با همه تصفیه حساب کرد از مجمع و مجلس و غیره....
  • ۲۰:۵۵ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۲
    0 0
    این قانون که شرط سنی‌ گذاشتن ۴۵ تا ۷۵ یعنی‌ حسن خمینی و مشایی و هاشمی‌ نمیتونن کاندید بشن
  • ایرج ۲۱:۱۲ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۲
    0 0
    با این قانون هر کس بخواهد رِِییس جمهور بشود باید خیلی وعده و وعید به خیلیها بدهد تا رییس جمهور شود
  • اریایی ۲۱:۱۹ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۲
    0 0
    تا میتونید بزنید تو سرو کل ی هم رسوا شدید همتون. اندکی صبر صبح صادق نزدیک است .
  • ۲۲:۰۶ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۲
    0 0
    دیگه این مجلس داره حالمو بهم میزنه جمعش کنید بابا لیاخوف کجایی؟
  • احمدی ۲۲:۱۱ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۲
    0 0
    با این کار عارف میاد جلو و رای میاره لاریجانی هم اگر بتونه نامزد بشه رای نخواهد آورد آقای لاریجانی با این کار می خواد رقبایی مثل رضایی و قالیباف رو کنار بزنه
  • ۲۲:۱۱ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۲
    0 0
    ای کاش احترام وعمل به قانون اساسی در همه قوا بخصوص مجریه رعایت شود
  • آشنا ۲۲:۳۱ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۲
    0 0
    چرا احمدی نژاد اینطوری داره به مجلس می زنه که باعث تنش هم می شود واگر هم نظری دارد ایمگونه بیان کردن در شأن مسئولیت حقوقی ایشان نیست آقای احمدی نژاد این اختلافات را نباید همه جا گفت بلکه هر نکته جیی دارد و هرنقطه مکانی
  • جواد ۲۲:۵۱ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۲
    0 0
    پادشاهى در یک شب سرد زمستان از قصر خارج شد. هنگام بازگشت سرباز پیرى را دید که با لباسى اندک در سرما نگهبانى مى‌داد. از او پرسید: آیا سردت نیست؟ نگهبان پیر گفت: چرا اى پادشاه اما لباس گرم ندارم و مجبورم تحمل کنم. پادشاه گفت:....من الان داخل قصر مى‌روم و مى‌گویم یکى از لباس‌هاى گرم مرا برایت بیاورند. نگهبان ذوق زده شد و از پادشاه تشکر کرد. اما پادشاه به محض ورود به داخل قصر وعده‌اش را فراموش کرد. صبح روز بعد جسد سرمازده پیرمرد را در حوالى قصر پیدا کردند، در حالى که در کنارش با خطى ناخوانا نوشته بود: اى پادشاه من هر شب با همین لباس کم سرما را تحمل مى‌کردم اما وعده لباس گرم تو مرا از پاى درآورد! يا رب تـو گـناه بـنده بــر بـنده مگير کين بنده همين کند که تقدير تو بود
  • ۲۲:۵۵ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۲
    0 0
    به نظر بنده احمدی نژاد هر چی گفته درست و حقه و اگه از حرفهاش بخواهیم دکترینی تعریف کنیم میتونیم در راستای پیشبرد اهداف و چشم انداز کشور راه حل های جدیدی رو بیابیم ولی ایکاش این خطابه ای که سراسر نقدی بر اصلاح قانون اساسی بود به خاطر یار غار و رفیق شفیقش نبود چون عملا با این اصلاح حضور مشایی در انتخابات سال آینده منتفی خواهد شد و تنها امید و روزنه ای که برای احمدی نژاد و مرادش بود از بین خواهد رفت.میطلبد با حکم حکومتی دیگری اوضاع پیش آمده جدید را سامان بخشید و راه حلی برای برون رفت از این شرایط پیدا کرد وگرنه دامن پاک خود حضرات را خواهد گرفت اگر دست خودشون در کاسه نباشد. البته با کمی روشن اندیشی به حوادث چند وقته گذشته ، برادران و رجال به اصطلاح مذهبی و ولایتمدار باید بفهمند که منشا و منبع این جارو جنجالهای گردو خاک به پا کن کجاست.باشد به امید روزی که اینگونه اختیارات مجلس به زیر تیغ اصلاحات برود و مطمئنا نیمی از مشکلات فعلی محو خواهد شد.
  • یدی ۲۲:۵۵ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۲
    0 0
    من هم باهاش موافقم هم با حرفاش....زیر برگه هم مینوشتند رییس جمهور ...وتمام میکردند بره پیکارش. یه بندم اضافه میکردند مردم زحمت نکشند بیان رای بدن ماخودمون تقبل زحمت کردیم یکی از ساکتین را رییس جمهور کردیم .اقای ..... بالابری پایین بیای تو بهت رای نمیدن مردم. والسلام.
  • یدی ۲۲:۵۹ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۲
    0 0
    جدای این بحث ها اشتباه بزرگ احمدی نژاد این بوده وهست که با ه - ر و ایادی هم کاسه نبود وگرنه الان هم همه براش کف وسوت میزدند هم مجلس ایقد پاپیچ این بنده خدا نمیشد.مشرق چاپ کنی ها
  • محمود ۲۳:۱۰ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۲
    0 0
    این جور که رئیس جمهور می گه خاک وچوک شدیم طغرل!!!
  • ۲۳:۳۵ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۲
    0 0
    احسنت
  • ۲۳:۴۰ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۲
    0 0
    این آقای احمدی نژاد همانطور که اصلاح طلبان را خانه نشین کرد این دوره اصول گرایان و روحانیت را به منزل خواهد فرستاد و بعد با همین دوستان آقای مشایی قانون اساسی را تغییر خواهد داد و اما بعد ...
  • ۲۳:۴۱ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۲
    0 0
    حسین اقا چند بار تذکر داده اند ولی کو گوش شنوا - بله راست گفته اند بودجه را باید مجری پیشنهاد بده و مجلس تصویب کنه ولی اقایون تو این چند ساله نشون دادن که خودشون بودجه رو هم تهیه وهم تصویب می کنند
  • ۲۳:۴۳ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۲
    0 0
    عزیزم من اول از همه لاریجانی نامه کتبی داده که اختلافات دامن نزنه ولی اول اختلافات از مجلس شروع میشه آقا
  • ناشناس ۰۰:۰۷ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۳
    0 0
    قربون دهنت لعنت بر قدرت که بد جور شیرین است خدایا قدرت وثروت را به اهلش بده
  • ناشناس ۰۰:۰۸ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۳
    0 0
    مرگ بر خائنین هر که میخواهد باشد
  • ناشناس ۰۰:۱۱ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۳
    0 0
    درود بر امام خامنه ای مرگ بر اختلاف افکن مرگ بر قدرت طلب
  • ۰۰:۱۵ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۳
    0 0
    البته چون بستر و تضمین وزارت امضآ دهندگان فراهم می شود چون که نمایندگان اسبق مجلس اغلب بیکارند و از بیکاری دارند کار دست خودشون میدن و امضاء همه مفت نمی شود چون که جزء ساز و کارهای دمکراسی است که مرده شور به برد - جمع کردن امضا برای کاندید شدن یعنی کانالیزه کردن رئیس جمهور برای اوقات ریاست ایشان. البته می شود سفته چک و نمیدانم هزار نوع سند گرفت اگر باج نداد اسناد ساختگی رو کرد آقایان نمایندگان طمع به قدرت هم اندازه ای دارد مردم شمارا مسئول تعیین صلاحیت رئسای جمهور آینده خود نمیدانند لطفا قبل از اینکه مانند بحث در آمد مادام العمر تان مردم را عصبانی نکرده اید بخودتان بیائید.
  • ناشناس ۰۰:۱۷ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۳
    0 0
    دوست عزیزم زدی به هدف اینها تاکتیکهای بگم بگم است اون از فتنه 88 که شروع کننده اش این اقا بود این هم از الان خدایا قدرت طلب را نابودکن
  • ناشناس ۰۰:۲۲ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۳
    0 0
    قربان فهمت خدایا عقلای قوم را بر ماحاکم کن خداوندا قدرت طلبان سبک مغز را بمیران
  • ۰۰:۳۳ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۳
    0 0
    واقعا ! چون که آینده دارد و نماینده باید بستر آینده روشن خودرا بسازد و امضاء او در دوره ای هم که نماینده نیست برایش نون وآب داشته باشه اینو می گویند آینده نگری که فقط از عقلای این مملکت بر می آید. - آدم تعجب می کند این ها مردم را هالو می انگارند بابا ولله بالله مردم ایران صاحب تمدن بزرگی هستند بارها قهرمانانه افتاده اند و برخواسته اند این قدر در نطق هایتان اشتلم بار مردم نکنید : بگذارید به قصه ای با شباهت به جلودار بودن شما نکته ای را بگویم! دخو مثلی است که روزگار ورود مسلمانان به ایران و در شهر قزوین! باصطلاح امروزی ها کارشناس بوده! و دمکراسی می فهمیده و همیشه بدنبال حل مشکلات مردم بوده البته با جمعی که در اطراف اوبودند ! نماینده شهر بوده! الغرض مسلمان ها شروع به ساخت مسجد کردندو و مناره های بلندی بنا کردند که درحد معادله چهار مجهولی برای عوام الناس بود رجوع کردند به نماینده شهر جناب دخو که کجایی بیا مسئله حل کن القصه تشریف آوردند و اول مقداری به حال مردم گریه کردند که اگر من نباشم شما چه خواهید کرد من برای بعد از مرگ خودم نگران شما هستم به خصوص که می بینم شما مسئله به این سادگی را نمی فهمید به هر حال امضائی زیر اثر عمارت مسجد گذاشت و تایید کرد صحت مسئله را ! حدس بزنید چی گفت ! - دخو گفت این چاهی است که وارونه گذاشته اند تا ته آن خشک شود.
  • ۰۱:۵۹ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۳
    0 0
    شدیدا بوی فتنه میاد از نوع غلیظش!!
  • رها ۰۸:۰۶ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۳
    0 0
    باسلام نماينده گان مجلس را چه كساني انتخاب كردنند و به قانون اساسي چه كساني راي دادنند مطالبي كه آقاي احمدي نژاد فرمودنند بجز فرافكني وتفرقه اندازي نتيجه اي ندارد آقاي احمدي نژاد اگر دلسوز مردم است در شرايط كنوني فكر مهار كردن گراني ها باشد نه اينكه در پايان عمر دولتش وزير عوض كند و جا پاي آقاي مشائي را محكم نمايد دوصد گفتار/به نيم كردار نيست
  • علی ۰۹:۳۰ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۳
    0 0
    آقای صباغیان ببخشید احمدی نژاد، ولی فقیه بالاتر از مردم است و هرکس با ولی فقیه در بیفتد ور می افتد.
  • ۱۱:۴۵ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۳
    0 0
    از هر دو طرف هم از این جناح و هم از اوون جناح
  • منتظر صبح ۱۲:۵۷ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۳
    0 0
    یک مافیای بزرگ داره ایران رو کنترل میکنه احمدی هیچکارس چون با بعضی اقایون در افتاد اینجوری دارن کلش میکنن امیدوارم ماسونی ها انقد به ایران نزدیک نشده باشند که هر کی باهاشون دریفته ور بیفته تورو خدا منتشر کنید
  • ۱۶:۳۱ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۳
    0 0
    دچار توهم شده ای به روانشناس یا روانپزشک مراجعه کن
  • رسول ۱۶:۳۵ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۳
    0 0
    جناب یدی دقیقا تمام مشکلات از سرمایه داری تا توهین به اباعبدلله و اینهمه مشکلات از همونی بود که گفتی.خداوند ایادی ایشان را از این کشور برچیند که حتی انگلیس هم پیشش لنگ میندازه.در ضمن آقای توکلی فکر نکن که نمیدونیم یه سری نیم کاسه هم زیر کاسه جنابعالی هست.خدایا آقای دکترو حفظش کنه که زبان مظلومان در مقابل سرمایه داران هست.
  • ۱۶:۴۶ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۳
    0 0
    درست همین جاها است که رئیس جمهور باید مراقب اجرای صحیح قانون اساسی باشد.
  • اریایی ۲۰:۵۰ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۳
    0 0
    خدا شفات بده ساندیس خور
  • علی رضا ۲۲:۰۳ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۳
    0 0
    تایید
  • ۰۵:۱۶ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۴
    0 0
    منظورت از مردم کیه؟...انتظار داری 75 میلیون نفر نامزد بشن در امریکا همش 6 نامزد هست و در آخر 2 تا که تک تک آنها ابر شرکت های سرمایه داری و اسپانسرهای میلیون دلاری پشت سر آنها هستن...
  • ۰۵:۱۸ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۴
    0 0
    اتفاقات مجلس کاملا هماهنگ شده هست.. فقط قراره بهانه اغتشاشات و آشوب بعدی بعد انتخابات با انتخاب رئیس جمهور بعدی رو بدهند...
  • ۰۵:۲۲ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۴
    0 0
    منافق خفه شو......رهبری 100 ها بار گفته من خادم مردم هستم اگر یک بار از اختیارات خود برای عزل این همه نماینده و مسئول و رئیس جمهور ...فاسد استفاده نکرد.........بخاطر اینکه نگویند در ایران دموکراسی نیست....همانهایی که افتخارشان پادشاه و ملکه انگلستان و اسپانیا و ...است
  • ۰۶:۲۹ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۴
    0 0
    کاش این بلا رو سر اقتصاد نمیآوردید تا کمتر به حرفهاتون شک میکردیم
  • ناصر ۰۸:۰۶ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۴
    0 0
    خوب قانون نياز به اصلاح داره اين آقا گويا همه كاره شده و رضا شاه اينكارها را نكرد
  • ۱۰:۵۷ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۴
    0 0
    اگه این حرف رو خاتمی می زد ...
  • ۱۱:۰۲ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۴
    0 0
    مشایی اگه نتونه کاندیدا بشه که به نفعشه مشایی باید کاندیدا بشه و رد صلاحیت بشه تا خوب حال کنم. اگه کاندیدا بشه مطمئن باشید رد صلاحیته. کسی که رهبر گفتند نباید معاون اول باشه به طریق اولی نمیتونه رییس جمهور بشه .قضیه ی دودوتا چهارتاست. کسایی که از ریاست جمهوری مشایی حمایت می کنند صراحتا دارند با نظر رهبر مخالفت می کنند و باید در ولایتمداری خود شک کنند.
  • آشنا ۱۲:۱۷ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۴
    0 0
    ای داستان خوب است ولی شعر و این حرف اشتباه است و کار خدا را با خلق خدا مقایسه نکنید لطفا استدلال وجود دارد ولی در این وجیز امکان ندارد
  • قدیمی ۱۳:۰۰ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۴
    0 0
    بااینکه اینکه ایرادزیادی هم به کار نمایندگان محترم مجلس وهم به طرح اصلاح قانون انتخابات وارد است ومطمئن هستم که شورای محترم نگهبان این قانون را تصویب نخواهدکرد ولی اقدام آقای رئیس جمهور بسیار ناپسنداست واین کار ربطی به رئیس جمهورندارد .درقانون اساسی جمهوری اسلامی وظیفه هرکس معلوم است .رئیس جمهورمجری قانون است نه قانون گذار.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس