کد خبر 174208
تاریخ انتشار: ۹ آذر ۱۳۹۱ - ۱۱:۵۹

لبیک یا حسین (ع) عاشقان اهل بیت عصمت و طهارت علیهم‌السلام مرقد مطهر امام خمینی (ره) را که میزبان ضریح امام حسین (ع) بود، فراگرفت.

به گزارش مشرق به نقل از فارس، در آخرین شب میزبانی حرم امام خمینی (ره) از ضریح امام حسین (ع) ذکر لبیک یا حسین (ع) در آسمان حرم مطهر بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران طنین‌انداز شد.

حرم معمار کبیر انقلاب اسلامی کربلا شده بود، عاشقان و دلدادگان با اشک دیده به میهمانی ضریح امام حسین (ع) آمده بودند.

حضور پرشور و بی‌نظیر ملت غیور ایران اسلامی نشان از ارادت و احترام عاشقان و دلدادگان مکتب اسلام به اهل بیت عصمت و طهارت علیهم‌السلام است.

احساسات و شور و حال حاضران در کنار ضریح امام حسین (ع) قابل وصف نیست اما بیان اینکه عاشقان و دلدادگان با پدر و مادر کهنسال و نوزاد خود در سرمای هوا از راه دور و نزدیک به مرقد امام (ره) آمده و ساعت‌ها در جوار حرم بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران در کنار ضریح امام حسین (ع) ایستاد و با اشک دیده به مناجات می‌پردازند فقط بیانگر حالات ظاهری و گوشه‌ای از ارادت مردم شریف استان تهران و ایران اسلامی به اهل بیت علیهم‌السلام است و قطعا بهره معنوی آنها بیش از این است.

سیل جمعیت حاضر در حرم مطهر امام (ره) ضمن تجدید بیعت با دین مبین اسلام آمده‌اند بار دیگر با آرمان‌های والای مکتب اسلام و اهل بیت عصمت و طهارت و امام، شهدا و مقام معظم رهبری که در مسیر اسلام و اهل بیت گام برداشته‌اند تجدید میثاق کنند.

 

حرم مطهر امام خمینی (ره) از ساعت 6 صبح پذیرای هزاران عاشق و دلداده اهل بیت عصمت و طهارت علیهم‌السلام بود که به عشق زیارت  و بدرقه باشکوه ضریح مطهر امام حسین (ع) آمده‌اند.

مراسم بدرقه ضریح مقدس و مطهر امام حسین (ع) با سخنرانی آیت‌الله صدیقی امام جمعه موقت تهران آغاز شد و پس از مدیحه‌سرایی سعید حدادیان مداح اهل بیت عصمت و طهارت علیهم‌السلام به سمت مشهد الشهدا گلزار شهدای بهشت زهرا سلام‌الله (قطعه 29) بدرقه می‌شود.

سعید حدادیان همراه با کاروان ضریح امام حسین (ع) به مدیحه‌سرایی می‌پردازد. 

این گزارش حاکی است، شب گذشته به دلیل استقبال باشکوه مردم غیور استان تهران خیابان‌ها، معابر و اتوبان تهران قم از بعد از عوارضی تا مرقد مطهر امام خمینی (ره) شاهد ترافیک سنگینی بود و تردد ماشین‌ها به سختی صورت می‌گرفت.

 

در آخرین شب حضور ضریح امام حسین (ع) در حرم امام خمینی (ره) صحنه‌های بی‌نظیر از وداع دیدنی و تاریخی تهرانی‌ها با ضریح جدید امام حسین (ع) رقم خورد.

گفتنی است، استقبال گسترده مردم عزادار تهران از ضریح امام حسین (ع) در مرقد مطهر امام راحل انتقال ضریح مطهر به میدان امام حسین(ع) توسط مسئولان ذی‌ربط منتفی شد و صبح امروز جهت بازدید عموم در صحن آیت‌الله سید مصطفی خمینی قرار گرفت.

حرم مطهر امام خمینی(ره) در چند روز گذشته مملو از جمعیت استقبال کننده از ضریح امام حسین(ع) بود و عملاً انتقال ضریح به داخل شهر را غیرممکن کرد برهمین اساس مسئولین ذی‌ربط از انتقال ضریح به میدان امام حسین منصرف شدند تا عاشقان اباعبدالله الحسین در حرم مطهر حضرت امام به زیارت ضریح جدید امام حسین و کاروان سفینه النجاه بپردازند.

طی روزهای گذشته به‌طور متناوب با حضور عاشقان اباعبدالله الحسین مراسم مداحی، روضه خوانی و قرائت زیارت عاشورا و دکلمه و اشعار عاشورایی برگزار گردید و زائران ضریح مطهر امام حسین به زیارت مرقد مطهر امام خمینی(ره) نیز پرداختند.

کاروان سفینه النجاه پس از حضور در گلزار شهدای بهشت زهرا (س) این کاروان تهران را به مقصد کربلا ترک خواهد کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس