به گزارش مشرق، محمدرضا فخر روحاني؛ نويسنده كتاب به باشگاه خبرنگاران گفت: اين اثر از محدود كتاب هايي است كه توسط مجامع علمي و مذهبي انگلستان قبل چاپ در تيراژ بالا پيش خريد مي شود.


وي ادامه داد: نسخه اصلي اين كتاب نوشته مرحوم آيت الله محمد صادق نجمي است كه قبلاً به زبان هاي اردو، روسي، تركي و فرانسه ترجمه شده است و شامل گردآوري خطبه ها و برنامه ها بصورت توالي و تسلسل به صورت گزارش لحظه به لحظه از حركت اما حسين(ع) از مكه تا كربلا است.

فخر روحاني افزود: ترجمه كتاب به انگليسي حدود 2سال زمان برد و با توجه به اينكه فقط مخاطب انگليسي زبان مسلمان آن را نمي خواند پي نوشت هايي به آن اضافه كرديم بطور مثال در بعضي از خطبه هاي امام حسين (ع) آيات قرآن بكار رفته و براي متوجه شدن فرد بايد منبع مشخص شود.

وي در ادامه افزود: در اين كتاب نسبت به نسخه اصلي آن 3 نقشه گنجانده شده كه شامل حركت امام حسين (ع) از مدينه به مكه و نقشه جغرافيايي كربلا است.

وي خاطرنشان كرد: پيش خريد اين كتاب در انگلستان بي سابقه بوده است و تا فردا رونمايي خواهد شد و قرار است چند نسخه از اين كتاب ارزشمند به توليت حرم امام حسين(ع) اهدا شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس