گروه سیاسی مشرق ــ مجید انصاری، از چهره‌های اصلاح‌طلب مجمع تشخیص مصلحت نظام در گفت‌وگویی تفصیلی با روزنامه اعتماد، صحبت‌های بیسابقه‌ای را مطرح کرد. مجید انصاری در این گفت‌وگو صراحتاً از این می‌گوید که دوم خرداد 76 دیگر برای اصلاح‌طلبان تکرار نخواهد شد. او در این گفت‌وگو به این مسئله نیز اشاره می‌کند که چند سال قبل دیداری دوستانه با احمدی نژاد داشته است.

این چهره شاخص اصلاحات، در این گفت‌وگو همچنین با اذعان به اینکه احمدی نژاد کاندیدای نهایی اصولگرایان در سال 84 نبوده است، اعترافی جالب را نیز بیان می‌کند و با وجود اینکه در مصاحبه خود بارها از هاشمی نام می‌برد و مدعی می‌شود که وی در سال 84 مورد تخریب قرار گرفته است، اینطور می‌گوید که شعارهای احمدی نژاد در سال 84 با گفتمان انقلاب انطباق داشت.



در ادامه گزیده‌های از گفت‌وگوی انصاری را به انتخاب مشرق می‌خوانید:

***


* بايد گفت كه دوم خرداد 76 تكرار نخواهد شد. ‏ به دليل اينكه جناحي كه در قدرت است راهكارهاي مسدود كردن راه رقيب را در هر دوره ياد مي‌گيرد و شايد تكرار حادثه سال ‏‏76 به اين آساني ميسر نباشد. به تعبيري مي‌توان گفت برخي سياسيون و آقايان در خرداد 76 غافلگير شدند و پس از دوم ‏خرداد 76 راه‌هاي جلوگيري از غافلگيري را ياد گرفتند. ‏

* عامل پيروزي آقاي احمدي‌نژاد در سال 84، هم اختلاف و تعدد كانديدا در جناح اصولگرا و اصلاح‌طلب بود و بر همين ‏اساس نتيجه انتخابات سال 84 هم براي اصولگرايان و هم براي اصلاح‌طلبان غيرقابل پيش‌بيني بود. ‏

*  آقاي احمدي‌نژاد ‏عضو چهره‌هاي اصولگرا بود اگرچه كانديداي نهايي اين جريان نبود. ‏

* در آن فضا به نظر من هر كسي ‏در مقابل آقاي هاشمي قرار مي‌گرفت برنده انتخابات مي‌شد. بنابراين در تحليل‌ها نبايد گفت كه گفتمان اصولگرايي پيروز شد و ‏گفتمان اصلاح‌طلبي شكست خورد. شيوه تبليغي تخريب‌گرايانه توام با ناشي‌گري جريان اصلاح‌طلب باعث پيروزي آقاي احمدي‌‏نژاد در انتخابات شد. البته از حق هم نبايد گذشت كه شعارهاي محوري‌اي كه آقاي احمدي‌نژاد براي انتخابات84 مطرح كردند ‏شعارهاي عامه‌پسند و عامه‌فهمي بود كه با گفتمان انقلاب انطباق داشت اگرچه بعدها مشاهده كرديم كه اين شعارها تحقق پيدا ‏نكرد. مهرورزي، عدالت، ساده زيستي، پاك‌دستي و امثال اينها شعارهاي جذابي بود... ‏


* شخصا به عنوان يك طلبه ‏كوچك كه تا آن مقطع 15 سال عمر سياسي‌ام را در مجلس پشت سر گذاشته بودم و در متن تحولات مديريتي كلان بوده‌ام مثل ‏روز برايم روشن بود كه روش و مديريت اقتصادي آقاي احمدي‌نژاد براي كشور مشكل‌زا خواهد بود و كشور با اين سبك مديريتي ‏به بن‌بست مي‌رسد. در سال 85 در ديداري با ايشان، مشفقانه و دوستانه صحبت كردم و گفتم كه كنار گذاشتن علم اقتصاد، زير ‏سوال بردن تمام دستاوردهاي نظام و انتصاب برخي افراد نامناسب مشكلات زيادي براي كشور به وجود مي‌آورد. از سوي ديگر ‏گفتماني كه آقاي خاتمي در سياست خارجي با عنوان تعامل با كشورهاي خارجي انتخاب كرده و توانسته بود.

* همه حرف ما اين است كه اگر نمي‌خواهند اين ابزار و امكانات را در اختيار اصلاح‌طلبان قرار دهند، اصولگرايان را از اين ‏فرصت‌هاي غير‌عادلانه هم محروم كنند. اگر شرايط عادلانه و مساوي در فضاي تبليغاتي باشد، شك ندارم كه اصلاح‌طلبان پيروز ‏انتخابات خواهند بود!. ‏

* حضور در انتخابات حق مسلم اصلاح‌طلبان است. به اصلاح‌طلبان هم مي‌گويم كه اعمال اين حق اگر انجام نشود به معناي خالي ‏شدن صحنه انتخابات از حضور مردم است و ما مي‌دانيم كه يگانه عامل موثر امنيت و دفاع ملي، پشتيباني و حضور مردم در ‏صحنه است.

* نگاه ژورناليستي به سخنان آقاي خاتمي موجب شد كه از اظهارات ايشان، شروط خاتمي تلقي شد در حالي كه صحبت آقاي خاتمي اين ‏بود كه اگر انتخابات بخواهد در فضاي سالم و صحيح برگزار شود اين كارها لازمه انجام آن است نه اينكه ما اصلاح‌طلبان در ‏صورتي كه اين كارها انجام شود در انتخابات شركت مي‌كنيم و اگر نشود، شركت نمي‌كنيم.

* ما در مجمع روحانيون مبارز، نظام جمهوري اسلامي را قبول داريم. ما قانون اساسي موجود را قبول داريم. ما حركت‌هاي ‏براندازانه را رد مي‌كنيم. ما معتقد به اصلاحات در درون نظام با همين ساختار موجود هستيم. اين مسائل را بارها و بارها آقاي خاتمي ‏و دوستان اصلاح‌طلب با صداي بلند گفته‌اند.

* ما به هيچ عنوان در انتظار چراغ سبز حاكميت نبوده و نيستيم. چراغ را ما بايد سبز كنيم. ‏

* جريان اصلاح‌طلب مراقب افراد افراطي، عناصر نفوذي احتمالي، شعارهاي ‏بدلي و جريان‌هاي برانداز و اقدامات براندازانه باشد. ما طي چند سال گذشته همواره از ناحيه كساني كه كمترين نسبت را با اصلاحات ‏و اصلاح‌طلبان داشته‌اند بيشترين ضربه را خورده‌ايم؛ چرا كه غيرمسوولانه سخن گفته‌اند و جناح رقيب سخن غيرمسوولانه يك ‏نفر را به حساب كل جريان اصلاحات گذاشته است و غيرمنصفانه سعي كرده هر نارسايي كه از ناحيه يك فرد دست چندم اصلاح‌طلب مطرح شده را به حساب كل جريان اصلاح‌طلب و سران اين جريان بگذارد.


* ما اين شرايط را يك بار پيش از اين هم در حد فاصل مجلس سوم تا ‏مجلس ششم داشته‌ايم و تجربه عبور از بحران‌ها را داريم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 99
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 4
  • ۱۲:۳۴ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۳
    0 0
    احتمالا اتاق فكر(بيفكران)فتنه گران دستورداده همه آنان صحبت ازپيروزي بكنند شايدباحلواحلواكردن دهان شيرين شود اما احتمالا باعث شيرينكاري وخنده شوند
  • ریچارد ۱۲:۳۸ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۳
    0 0
    آقای انصاری در جواب صحبت های شما مبنی بر "ما به هيچ عنوان در انتظار چراغ سبز حاكميت نبوده و نيستيم. چراغ را ما بايد سبز كنيم" باید خدمتتون عرض کنم: باش تا اموراتت بگذره اخوی
  • سیدامیر ۱۲:۵۴ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۳
    0 0
    باز که دارید علم می کنید ما پیروزیم... ما بیشماریم... حالا که بیشماریم چرا رای نیاوردیم... حتما تقلب شده... آقای انصاری بخدا اگه یه بار دیگه
  • ۱۳:۰۳ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۳
    0 0
    واقعا چه معنی داره از قبل انتخابات اینکه ما قطعا پیروز انتخاباتیم؟؟ اعتماد به نفستون رو دوس دارم حاج آقای انصاری!
  • ناشناس نیستم ۱۳:۱۲ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۳
    0 0
    حکایت اصلاح طلبان حکایت همین عکسیه که انداختین! انعکاس مجازی...
  • هادی ۱۳:۱۴ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۳
    0 0
    بیشین بینیم بابا!
  • محبوبه ۱۳:۱۴ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۳
    0 0
    مثل خواب شتر اینجا اینجا خیلی به کار میاید.
  • حب مسکو ۱۳:۲۲ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۳
    0 0
    چراغ را ما بايد سبز كنيم!!?مجید دلبندم یکبار سال 88 با نامه بدون سلام چراغ را سبز کردید چراغتان بنا به مصالح نظام زرد شد این دفعه اگر بخواهید از این حربه استفاده کنید مطمئن باشید مردم چراغتان را قرمز خواهند کرد
  • مجید ۱۳:۳۳ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۳
    0 0
    از جایی که حافظه ی تاریخی ایرانی ها خیلی ضعیف است فرصتی می شود که خائنین هم بگن که آره در دوران خاتمی خیلی خوب بود. به یاد بیارید که کار خاتمی به جایی رسید که تو دانشگاه هو ش کردن و خاتمی هم داد می زد میدم اخراجتون کنن و تصاویر این ادعای من از طریق تلویزیون هم پخش شد. همه تون خائنین ... .
  • مصطفی ۱۳:۴۶ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۳
    0 0
    نمیدونم چرا بعد از سه سال از قضایای سال 88 تازه آقایون یادشون افتاده که خودشون رو از عوامل افراطی ( سران فتنه ) جدا بدونند
  • کاظمی ۱۳:۵۵ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۳
    0 0
    باسلام آقای انصاری تو هم خودتو گذاشتی سرکار !... این رجز خونی ها دیگه مشتری نداره! اول برادری خودتو ثابت کن بعد ادعای ارث و میراث کن !!؟
  • علی ۱۳:۵۶ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۳
    0 0
    فعلاً چون مصلحت اقتضا می کند که به ظاهر هم شده خودشان را جریان فتنه جدا بدانند و اینرا اعلان کنند تا شاید فرجی حاصل آید و اینان بار دیگر بتوانند بر امور سوار شوند... شتر در خواب بیند پنبه دانه....
  • یک خردسال ۱۳:۵۹ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۳
    0 0
    تلاش جریان اصلاحات برای خردسالان چی بوده؟
  • عبدالله ۱۵:۱۰ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۳
    0 0
    اقاي انصاري بايد توضيح دهد 1-در بين فاصله زماني مجلس سوم تا مجلس ششم ايا شرايط ايجاد شده براي كشور توسط همفكران ايشان همانند سال 88 بود. 2- ايشان مي توانند تعدادي از شاهكارهاي مجلس ششم را بيان فرمايند كه خودشان هم يكي از اعضاي ان بودن. 3- ايا مفهم بحران (كه در اثر انجام كارهاي اشتباه ويا كم كاري و رقابت هاي جناحي وحزبي ومانند ان ايجاد مي شود ) با خيانت ، همكاري باكشورهاي دشمن ،تشكيل كميته مشترك براندازي با امريكا -اسراييل وانگليس ،هم صدا شدن با بهايي ها- وهابيها-سلطنت طلبان- مجاهدين ، گروه ريگي -رضاپهلوي دوم - كومله و ... از نظر ايشان يكي است؟ 4- ايا با وجود تمامي مشكلات اقتصادي كمر شكن كه براين مردم تحميل گرديده ايشان فكر مي كنند مردم ساده لوح هستند ( همانگونه كه هم فكران ايشان زمان باخت در انتخابات به اين مردم مي گويند) وخيانت وهمكاري با بهايي ها ، سلطنت طلبان ،...، اسراييل ،امريكا،...و واقع روز عاشوراي سال 88 ،پاره كردن عكس امام،روزه خواري در روز قدس وشعار به سود اسراييل را فراموش خواهند كرد. 5- در زمان دولت اصلاحات شما چه گلي سر اين مردم بيچاره زديد كه اكنون انتظار پيروزي در انتخابات را داريد؟ 6-اگر براي ورود به انتخابات منتظر چراغ سبز نظام نبوده ونيستيد پس چگونه فكر مي كنيد. مي توانيد وارد انتخابات شده و پيروز آن باشيد؟ 7- اخر اينكه علت بيانات شما و همفكران داخل و خارج نشينتاندر خصوص انتخابات از دو حالت خارج نيست؟ اول- يك نام زمز براي فتنه ديگر است مانندتقلب در سال 88، ولي با توچه به مصرف تمامي توانتان و سوزاندن تمام برگ هايتان ديگر توان ايجاد وقايع مانند سال 88 را نداريد ( چون هم مردم شما را شناخته اند وهم نظام دو بار از يك سوراخ گزيده نخواهد شد) دوم - دلتان رابه مردودين فتنه 88(خواص بي بصيرت) خوش كرده ايدو مي خواهيد از انها استفاده وحمايت كنيد تا ارام ارام بتوانيد به صحنه سياست كشور باز گرديد.ولي در اين مورد هم اشتباه مي كنيد چون انها هم خرشان لنگ مي زند وخودشان گرفتار همان سال 88 هستند
  • ۱۵:۲۶ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۳
    0 0
    صبر کن تا بفهمی ناشناس
  • ۱۵:۲۷ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۳
    0 0
    یه بار دیگه چه غلطی میکنی ؟
  • امیرسجاد ۱۵:۴۰ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۳
    0 0
    مگه تو فضولی !؟ ...
  • داوود ۱۵:۴۸ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۳
    0 0
    ببین مجید! یه بار دیگه، فقط یه بار دیگه بخوای ملتو "جیگر" کلاه قرمزی فرض کنی، جوری چکت میزنم ، جـــــــــوری چکت میزنم که بری بچسبی به تاریخ جغرافیا :)
  • جعفر ۱۶:۰۷ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۳
    0 0
    من فقط میتونم بگم : هه هه هه
  • ایرانی مسلمان ۱۶:۰۹ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۳
    0 0
    ناشناسی که داری تخته گاز میری حواست رو جمع کن ایندفه به جای اتش زدن سطل اشغال سر از توش در نیاری که دوستاتم نمی تونند از توش درت بیارن چون اونام جایی بهتر نخواهن داشت
  • ناشناس ۱۶:۲۲ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۳
    0 0
    ناشناس دوم -حالا تو فهمیدی مثلا چی شد؟؟؟؟؟؟
  • حمید ۱۷:۰۵ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۳
    0 0
    حضور در انتخابات حق مسلم اصلاح‌طلبان است. به اصلاح‌طلبان هم مي‌گويم كه اعمال اين حق اگر انجام نشود به معناي خالي ‏شدن صحنه انتخابات از حضور مردم است و ما مي‌دانيم كه يگانه عامل موثر امنيت و دفاع ملي، پشتيباني و حضور مردم در ‏صحنه است. میدونید این جمله یعنی چی؟ به قول ماها این یعنی کد دادن به اینکه اگه اصلاح طلبان نیان پس مردم هم نمیان پس امنیت بهم میریزه. علنا داره تهدید میکنه. ولی مردم جواب قاطعی بهش میدن
  • ناشناس ۱۷:۱۶ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۳
    0 0
    ناشناس...nام - فهمیدم!!!
  • روح اله ۱۷:۲۵ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۳
    0 0
    مصلح جان، نکنه فرشته وحی برتون نازل شده که فکر کردید برنده اید! جان مادرت بمون پشت چراغ قرمز!!!
  • موسى ۱۷:۳۸ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۳
    0 0
    آقاى انصارى شما هنوز هم به طور روشن اعمال سران فتنه منافقين سلطنت طلبها و بهاييان رو محكوم نكرده و با آنها مرز بندى نكرده ايد! شما همچنان حامى موسوى و كروبى و خاتمى هستيد كسانى كه بزرگترين ظلم را به مردم و نظام كردند شما قطعا نه با چراغ سبز كه با چراغ قرمز مردم و نظام مواجهيد و يادآور ميشوم كه انتخابات مجلس نهم على الرغم تحريم شما پرشور برگزار شد، مردم و نظام هيچ نيازى به شما ندارند و در پايان اينكه انتقاد از نقاط ضعف و اشكالات دولت و رييس جمهور هرچند كه اين اشكالات بزرگ هم باشد به معنى اقبال به شما نيست و نخواهد بود؛
  • ۱۸:۲۱ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۳
    0 0
    بی تربیت . مجبور نیستی ادبتو به همه نشون بدی . با چک زدن کسی آزادی و استقلال به دست نیاورده
  • عباس ۱۸:۲۴ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۳
    0 0
    ناشناس یه بار دیگه ادعای تقلب کنید تا بفهمی چیکار می کنیم. غلط اضافی رو هم شماها کردید که وقتی شکست خوردید و روتون کم شد جر زدید و گفتید تقلب شده. در صورتی که کار صحیح این بود که آب رو می ریختید همون جایی که می سوخت.
  • ۱۸:۳۴ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۳
    0 0
    عجب بفهم نفهمی راه انداختین
  • ۱۸:۴۰ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۳
    0 0
    منیجک بازهم تو زبان درآوردی؟
  • محمود ۱۸:۵۰ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۳
    0 0
    اولا منضور از قطعا اصلاح طلبان پیروزند یعنی پایگاه اجتماعی خیلی بالایی دارن و اگر شزایط عادلانه باشد حدس قریب به یقین اصلاح طلبان پیروز انتخابات خواهند شد. ثانیا بهتره ازماشینهای آنچنانیتان بعضی وقتا پیاده بشین ببینید مردم البته نه مردمی که شماها حلوا حلوا میکنید چی میگن چی میخواهن بعد قسم و آیه بیارید
  • ۱۹:۲۹ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۳
    0 0
    حالا می بینی ما میآیم پشتمون قرصه .
  • مراد ۱۹:۳۲ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۳
    0 0
    ای ناسناس بازم تو
  • مجید ۱۹:۴۰ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۳
    0 0
    به هردوش که نمی شه داوود یا تاریخ یا جغرافیا ؟
  • ۱۹:۴۱ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۳
    0 0
    هونـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــاق
  • ذره بین ۱۹:۴۶ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۳
    0 0
    بنظر می رسه که از اون ور آب چراغ سبز شده که با عجله مهدی هاشمی وخواهر وآقای شجریان اومدن ایران ولی دیدن تو مملکت خبرای دیگه ایه از هول حلیم افتاد تو دیگش ؟
  • ۱۹:۵۳ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۳
    0 0
    شتر در خواب بیند پنبه دانه گهی لپ لپ خورد گه دانه دانه خوش باش انصاری
  • جعفر ی ۲۰:۰۷ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۳
    0 0
    آقای انصاری اگر شما میفرمایید ما قانون اساسی موجود راقبول داریم پس چرا درسال88 عد ه ای که مقابل قانون ایستادند وآن فتنه را بپا کردند سکوت کردید واعلام موضع نکردید که اگر نگویم بعضا بنزین روی آتش هم میریختید
  • دانشجوی دانشگاه مفید ۲۱:۱۴ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۳
    0 0
    آقای انصاری شما وقتی حاضر نیستید به سوالاتی که دانشجویان از شما می پرسن پاسخ بدید و با بدون هیچ توجهی به دانشجویان جلسه را ترک می کنید حالا چطور دوباره رجز می خوانید؟؟؟؟؟ شما حتی بخواطر کارهاتون پاسخی هم ندارید حالا چطور روتون میشه واسه انتخابات رجز بخوانید؟؟؟؟ رو که نیست .......
  • محسن ۲۲:۱۰ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۳
    0 0
    انصافا از اول انقلاب تا به حال هر دولتی آمده و ادعایی داشته از دولت قبلی بهتر نبوده ولی در دوران خاتمی هم هر روز گرانی و مشکلات بالا میرفت چرا همه فراموش کار شده اند هیچ ماست فروشی نمی گوید ماست من ترش است و اصلاح طلبان هم در حال حاظر از آب گل آلود ماهی میگیرند و مشکلات فعلی جامعه که قسمت زیادی از آن را میتوان بعلت تحریمها ی موجود دانست که این نیز ربطی به دولت فعلی ندارد و علت آن ایستادگی در برابر زور گویی است و گوش به فرمان آمریکا و اروپا نبودن است را مشکلات این دولت میدانند ولی ظاهرا اصلاح طلبان در دولت خاتمی ثابت کرده اند که ترسو و اهل باج دادن هستند و اسم آن را توسعه روابط بین المللی و دیپلماسی قوی میدانند این در حالی است که با باج دادن و چشم گفتن و زیر بار زور رفتن به هر حال امتیازاتی میگرند که اگر عاقل باشند باید متوجه باشند که این دیپلماسی قوی و روابط بین المللی خوبی نیست بلکه شبیه قاقالی لی است برای بچه پنج ساله کاش اصلاح طلبان هم حداقل با خودشان رو راست بودند و مشکلات و اختلافات ان دوران را به یاد می آوردند هر چند مردم خوب و بسیار به یاد دارند ........ اصلاح طلب و اصولگرا هر دو از این مملکت هستند ولی باید خدا را مد نظر داشت و ادامه دهنده خون شهیدان و خشنود کننده روح امام راحل و شهیدان این مملکت باشند ایا کارهایی که انجام میدهند و حرفها و صحبتهای پشت تریبونها و تفکرات غربی برخی از آقایان به اصطلاح اصلاح طلب و اصولگرا باعث شادی شهدا و امام راحل میشود و این بود خواسته انها که جان و جوانی و عمر خود را فدای این انقلاب کردند آیا مقاومت در برابر زور و زیر بار زور نرفتن در کتاب آسمانی ما قران نیامده ایا درست است که هر خواسته ای که کشورهای زور گو دارند ما عمل کنیم تا تحریم نکنند که این نیزتا ما مسلمان باشیم بهانه است و آیا خواسته کشور ما غیر منطقی است که میخواهیم پیشرفت کنیم و برای مثال از انرژی هسته ای و دنیایی از محاسن آن انرژ ی استفاده ببریم آیا اگر مسئولین در برابر خواسته های آمریکا کوتاه بیایند واقعا آنها به همین اندازه از خواسته های فعلی خود رضایت میدهند و کشور مشکلاتش حل خواهد شد؟ آیا واقعا آنها مشکلشان انرژی هسته ای ست؟ آیا آنها از بمب اتم ما میترسند در حالی که خود صدها کلاهک آن را دارند ؟ آیا واقعا غیر از این است که انها کلا از پیشرفت ما میترسند و به هر بهانه ای سعی میکنند کشور ما را در تحریم نگه دارند ؟ به راحتی میتوان حدس زد که آنها نمیخواهند از علم و تکنو لوژی هسته ای بهره مند باشیم تا در آینده نزدیک که نفت و انرژی پایان پذیر ش به پایان رسید کشور ما از وابستگان خرید اورانیم غنی شده جهت تولید انرژی باشیم و همچنان عصبانی هستند که ما رقیبی برای فروش این ماده بسیار ارزشمند برای آنها در آینده ای نزدیک باشیم اگر کمی تعمل و تعقل شود تا مطمئن شویم که آمریکا و کلا کشورهای غیر اسلامی و استعمار گر هرگز حتی دوست و دوستار کشور و ملت ایران نیستند و نخواهند بود تا زمانی که ما از خدا و اهل و بیتش حرف میزنیم پس با خدا باش و پادشاهی کن و مکرو و مکر الله و.......... خداند مکرشان را به خودشان بر خواهند گرداند. پس قدرتشان به خداوند هرگز نخواهد رسید و نگرانی برای چه صبر و صبر و صبر و صبر همه چیز را روبراه خواهد کرد انشالله
  • علی110 ۲۲:۵۷ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۳
    0 0
    انصاریان عزیز از اینکه موجبات خنده و شادی بچه های حزب الله را فراهیم میکنید از شما تشکر کنم
  • ۲۳:۰۱ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۳
    0 0
    سایت مشرق نیوز ظاهرا متوجه شدین که همه مخالفین اصلاح طلبان مشتی عربده کش چاقو کش و انسانهای بی ریشه اند در ضمن انقلاب و نظام برای ماست و شماها معلوم نیست از کجا و وابسته به کدام لابی صهیونیستی میباشید که امروز کشور را به فلاکت و بدبختی انداخته اید
  • ۲۳:۰۳ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۳
    0 0
    اگر با فرمایشات جناب انصاری منصفانه برخورد کنیم واقعیت این است که با این وضعیت خراب اقتصادی و سقوط معیشت طبقات متوسط و ضعیف و تورم و گرانی شدید و افسار گسیخته طبیعی است که نامزد اصلاح طلبان در انتخابات آینده پیروز قطعی خواهد بود مگر اینکه در این چند ماه باقی مانده اصول گرایان فکر اساسی برای اقتصاد کشور و نجات مردم بکنند در غیر این صورت شکست سختی خواهند خورد و این بار برای همیشه از صحنه سیاست حذف خواهند شد .
  • akbar ۲۳:۴۸ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۳
    0 0
    مجید جان ! اینجور صحبت نکن خطر داره مردم مارو می شناسن هنوز سه سال از فتنه گذشته تواین خبر عکست را دیدم دلم سوخت مجید جان ناراحت نشو دیگه سرت رو مثل یه مرد بگیر بالا
  • ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۴
    0 0
    جالبه جالبه جالبه اینا دیگه زدن نمی خواهند اینا مرده سیاسی هستند
  • ناصر ۰۰:۰۳ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۴
    0 0
    ببخشید تخصص شما چیه آقای انصاری چرا خوتو خیلی فهیم می دونی هیچی نیستی مرگ بر فتنه گر وساکتین فتنه ومنافقین داخلی
  • مهدی11 ۰۰:۵۴ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۴
    0 0
    مثل اصلاحات کمثل سنگ پاست البته الان باید بگیم مثل سنگپا مثل اصلاحات چکی دیگر درگوش اصلاحات به زودی مرگ بر امریکا
  • ۰۱:۰۶ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۴
    0 0
    فقط با وعده پرداخت نقدی یارنه و افزایش آن میتوانید رای بدست بیاورید هرچند که صلح طلبی شما بی نظیر بود
  • ۰۲:۲۲ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۴
    0 0
    شك ندارم كه اصلاح‌طلبان یه چیزی زدند!
  • عاشق ولایت ۰۲:۳۰ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۴
    0 0
    جریان اصلاحات با این افتضاحاتی که به بار اوردند برای همیشه در ایران مرده است من از اقای انضاری تعحب می کنم، بله اگر اراذل و اوباش و منافقین و سلطنت طلبان و ملی گرایان و لاییک ها و سکولار ها و ...با هم جمع شوند و به مومنین هم مثل گذشته بفرمایند شما سا کت و ارام باشید شاید بنوانند دوباره جند سطل اشغال را اتش بزنند دلم برای افای انصاری و دوستانشان که به هر حال برای این انقلاب زحماتی کشیده و می کشند می سوزد یاد برخی از صحابه بزرگ پیامبر اکرم(ص) می افتم
  • سعید ۰۷:۰۴ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۴
    0 0
    سلام ما باید دعا کنیم هر کسی که می خواد مسئولیت این کشور را بر عهده بگیرد دلسوز باشد و برای خدا و مردم کار کند. لصلاح طلب یا اصولگرا همه اش حرف است تجربه این را ثابت کرده. باید سابقه اش اطرافیانش نحوه کار کردنش نظراتش مشخص باشد
  • ۰۸:۴۶ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۴
    0 0
    حاجی ! شما یه سوال جواب بده زیاد زحمتت نمیدم : گندی كه احمدی ن‍اد و دارودسته اش و طرفدار هایش به این مملكت زدند رو باید جزو معجزات هزاره سوم در نظر بگیریم یا توانایی بی شائبه اصول گرایان ؟! حالا حالا ها هم وقت داری فكر كنی . هر وقت خواستی جواب بده . زت زیاد !!!!!!
  • مقداد ۰۹:۳۰ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۴
    0 0
    خيلي قولنج كردم داره بوش مياد كه ميتونيم باز دوباره قشنگ قولنج هامون رو بشكونيم
  • باادب ۱۰:۱۳ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۴
    0 0
    اولا من بابات نیستم بعدشم درست صحبت کن
  • زانیار ۱۰:۵۴ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۴
    0 0
    جریان اصلاحات مرده. الان هم تمام مانورشون رو کم و کاستی های دولت نهم و دهمه. وگرنه خودشون برنامه ی درست و مدونی هنوز رو نکردن. سال 88 هم همین بود برنامشون. یه فضای احساسی که فقط توش دولت رو کوبیدن و بر این اساس میخواستن رای جمع کنند. خلاصه آقای انصاری باز توهم بیشماری و ... برتون نداره که از این خبرا نیست.
  • ۱۰:۵۵ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۴
    0 0
    ناشناس سوم-خودت خيلي فهميده اي الان!!!!!!!؟
  • ناصر ۱۰:۵۶ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۴
    0 0
    حالا شما جو نگيردت آقاي ناشناس.مزاح بود
  • عباس ۱۱:۰۲ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۴
    0 0
    به نظر من ریاست جمهوری دیگه لازم نیست یک نخست وزیر مجلس انتخاب کنه کافیه
  • ۱۱:۱۷ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۴
    0 0
    بازم توهمات فانتزی توهم تقلب
  • مرتضی خاکپور ۱۱:۴۵ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۴
    0 0
    از معجزات حضرت عیسی برای پیروزی و کسب قدرت نیاز است !
  • ۱۲:۰۵ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۴
    0 0
    کلاس چندمی کوچولو منظور نه ...
  • ۱۲:۴۲ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۴
    0 0
    این نظر، تفکرات صهیونیستی اصلاح طلبان را کاملا نشون میده که غیر از خود لجنشون هیچ کس را قبول ندارند
  • کیا ۱۲:۴۷ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۴
    0 0
    "شك ندارم كه اصلاح‌طلبان پيروز ‏انتخابات خواهند بود" من این جمله را به عنوان "جوک سال" یا "دروغ سیزده به در" انتخاب می کنم
  • reaz313 ۱۲:۵۶ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۴
    0 0
    شما ها که فحش می دید هر کار ی دلتون می خواهید انجام می دهید آزادی دموکراسی و.... حالا دم از تربیت می زنید
  • مصطفی ۱۳:۰۸ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۴
    0 0
    تو از کجا میدونی آخه؟
  • پير ۱۳:۲۰ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۴
    0 0
    اگه الان امام خميني اين حرفا رو مي زد چي مي گفتين؟شما همان هايي هستين كه اگه حضرت حق هم ظهور كنن با ايشون هم در مي افتين چون حاضر نيستين حتي يه كمي به نظرات ديگران گوش و توجه و فكر كنين.آن قدر در قالب خودتون فرو رفتين كه جايي براي شنيدن نظر مخالف نگذاشتين و فحاشي هنر اصلي شما شده. حيف كه يه جون اينطوري باشه .ايشون از شاگردان صديق امام خميني و در راه ايشون هستن و ايكاش چند تا مثل ايشون داشتيم تا اميدمون از نابودي انقلاب اسلامي قطع نمي شد.
  • دکتر ۱۴:۰۵ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۴
    0 0
    واقعاحرفت روقبول دارم کاش میشدعکسای اون روزرونشونتون میدادم
  • دکتر ۱۴:۰۷ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۴
    0 0
    والاهرچی پولدلربالاشهری ازاصلاح طلباست نمی خوام بگم تواین وضع اقتصآی اینا سودشون کم شدهوگرنه ع...
  • دکتر ۱۴:۰۹ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۴
    0 0
    یکی نیست به این آقای انصاری بگه این خاتمی که این همه پول برای گفتگوی تمدن هاخرج کردکجارفت لابدتحریم هابرداشته شد دولت اصلاحات دولت وادادگیست
  • ۱۴:۳۲ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۴
    0 0
    آقای انصاری نگو تورو خدا بیا ما منتظر فتنه ها و کوی دانشگاه ها و تحصن های دوستان شما هستیم توروخدا بیا همین نصفه روسری مانده بر سر دختران رو هم بردار خیال همه راحت بشه
  • ۱۸:۱۳ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۴
    0 0
    زیاد مفیدنبود بیشتر مفت بود
  • رسول مبینی ۱۹:۵۷ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۴
    0 0
    اظهارات اقای انصاری شباهت عجیبی به اظهارات داماد لرستان داره که گفت اگر اسم من از تو صندوق بیرون نیامد حتما تقلب شده.اونوقت با این ادبیاتتون انتظار دارین ملت جلوتون فرش قرمز هم پهن کنند .دیگر دوران دیکتاتوری گذشته .بهتره اول برادری تونو ثابت کنید برائت از فتنه گران وعذر خواهی از مردم.
  • ناشناس ۲۰:۱۷ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۴
    0 0
    مابه ادب ونزاكت وبه آزادي راي مي دهيم درود برخاتمي واصلاحات . مابه زور وبي ادبي راي نميدهيم.
  • ۲۰:۱۸ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۴
    0 0
    بدبخت میر حسین که ابروی 20ساله اش را خرج اینها کرد باید دید کدام ساده لوح اینبار قربانی اینهاست!؟
  • روح الله ۲۲:۴۳ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۴
    0 0
    عیب نداره، ما که تو کار تولید سطل آشغالیم که ضرر نمی کنیم، انشاءالله هر سال انتخابات باشه...
  • روح الله ۲۲:۴۴ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۴
    0 0
    داداش، اینا مثل موتور سوارای تهرانند، چراغ قرمز باشه یا نباشه از چهار راه رد می شن!
  • روح الله ۲۲:۴۶ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۴
    0 0
    آقای ناشناس ، هر رئیس جمهوری ، یک سری کارهای درست انجام می ده و یک سری کار های اشتباه . دوره ی آقای خاتمی (تمدن **)تحریم ها به شدت دوره ی احمدی نژاد نبود. این رو ب ف ه م !!!!!!!!!!!!!!!
  • روح الله ۲۲:۴۷ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۴
    0 0
    وقتی شخصیت نداشته باشی ، شخصیت یک سریال تلویزیونی به راحتی روت تاثیر می ذاره.
  • روح الله ۲۲:۴۹ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۴
    0 0
    این قدر خودت رو معرفی نکن، یه فرصت بده ما هم حرف بزنیم.
  • روح الله ۲۲:۵۰ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۴
    0 0
    تو هنوز نفهمیدی انقلاب چیه.
  • ۲۳:۱۴ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۴
    0 0
    شمام نترکی!
  • ۲۳:۱۵ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۴
    0 0
    آبو بریز همونجایی که میسوزه!
  • ۲۳:۱۹ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۴
    0 0
    بعله دولت نهم و دهمم که سنگ تموم گذاشته واسه مملکت
  • ۲۳:۱۹ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۴
    0 0
    شما کشکتو ...
  • یکی ۲۳:۵۲ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۴
    0 0
    معنی چراغ سبز حاکمیت یعنی چی؟ منظور این ها از حاکمیت کیه؟؟؟؟؟؟؟؟؟ رهبر یا رییس جمهور یا نظام یا .....؟ یعنی چی چراغ سبز؟ این ها همه چی میگن اخرشم خودشونو اهل نظام و رهبری و قانون اساسی میدونن :)))))))))))))))))))) اینو جوک سال میشه کرد بخدا ....:))))))))))))
  • یک فرهنگی ۰۰:۴۰ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۵
    0 0
    در انتخابات اینده قطعا پیروزی با اصلاح طلبان است.حتی اگر تقلب هم بکنند .مردم دیگه پول نان خالی هم ندارند بخورند
  • A-Riot | Yaser ۰۱:۰۴ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۵
    0 0
    خاک تو سرا لااقل یه اسم بنویسین تا بفهمیم هویت دارین
  • پوریا ۰۲:۲۹ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۵
    0 0
    بفرما آب زرشک جناب انصاری... نه توروخدابفرما تعارف نکن...
  • ۱۰:۰۹ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۵
    0 0
    حرفتو کامل قبول دارم اگر اصول گرایان دلسوز مردم هستند چرا وضع معیشت مردم اینگونه اس؟
  • علی ۱۰:۱۳ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۵
    0 0
    هنوز هم جوانان ذره ای امیده با قی مانده اشان بخاطر اصلاح طلبان هست خدا حفظشون کنه
  • ۱۹:۳۹ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۵
    0 0
    مثل جریان مطهری میشه.
  • روح اله ۲۲:۳۴ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۵
    0 0
    واقعا!!! منطقه شما نصف روسری رو دارند هنوز!!!...!
  • ۲۳:۵۴ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۵
    0 0
    مثلا اگه اصلاح طلبان رای بیارن چی میشه که شما از الان دارین از ناراحتب دق میکنین و خودتون رو جر میدین؟در ضمن عباس که گفته بود اب رو بریزین اونجایی که میسوزه بدونه ادمی نیست که بخواد حرف بزنه دهنش رو ببنده و خفه شه
  • ۰۰:۲۳ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۶
    0 0
    اخه جدا چه معنی داره قبل انتخابات هی میگین ما ب شماریم؟؟؟!!! اگه بیشمار و پیروز باشی که معلوم میشه دیگه های و هوی لازم نداره...
  • ۰۰:۳۹ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۶
    0 0
    چی میگی؟؟؟؟ مخالفین اصلاح طلبان مشتی عربده کش و چاقو کشند؟؟؟؟چقدر با مزه!!!تا حالا چنین تعبیری راجع به خودمون نشنیده بودم؟؟؟؟انقلاب و نظام برای شماست؟؟؟ از کی خریدی ش بابایی؟؟؟ما مملکت رو به فلاکت و بدبختی کشوندیم؟؟؟؟ روتون برم!! بابا اخه تو چقدر تو توهمی؟؟؟!!!؟؟؟
  • ۰۰:۴۲ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۶
    0 0
    سقوط معیشت طبقات متوسط و ضعیف؟؟؟ حالا تو دولت اصلاحات همه چی گل و بلبل بوده مانمی دونستیم؟؟؟
  • ۰۰:۴۶ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۶
    0 0
    ببخشید من اشتباهی مثبت دادم...کاملا مخالفم.اگر الان قبل 87 بود شاید میگفتم این حزبا همه اش حرفه...اونم شاید...ولی دیگه نه
  • ۰۰:۴۸ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۶
    0 0
    یعنی کارمون به جایی رسیده که انصاری باعث امید ما به قطع نسدن انقلاب اسلامیه؟؟؟ انصاری؟؟؟
  • داوود ۰۸:۵۵ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۷
    0 0
    شما شخصيت داري واسه هممون بسه
  • روح الله ۱۸:۴۳ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۷
    0 0
    اگه برا همتون بس بود دوباره رهبرانتون نوستروداموس نمی شدند که نتایج رو پیش بینی کنند.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس