کد خبر 168565
تاریخ انتشار: ۱۶ آبان ۱۳۹۱ - ۰۷:۲۴

رئیس کمیته هوش مصنوعی کارگروه تخصصی علوم شناختی کشور گفت: ناآگاهی دانشجویان در بحث مدیریت صحیح صنعتی اصلی‌ترین عامل نبود مشارکت تکنولوژی‌های روز دنیا در صنعت کشور است.

به گزارش مشرق، علی اکرمی‌زاده در گفت‌وگو با فارس اظهار کرد: بحث مدیریت پروژه‌های صنعتی باید به‌عنوان یکی از مهم‌ترین مباحث مورد نظر در کنگره ملی برق کامپیوتر و فناوری اطلاعات مورد بررسی قرار گرفته و نتایج آن هم حتما در دستور کار وزارت علوم قرار بگیرد.

وی ضمن اشاره به نبود رابطه مطلوب بین صنعت و دانشگاه تاکید کرد: مشکل اصلی، جدایی دانشگاه‌ها بوده و راه‌ حل آن نیز باید توسط دانشگاه باشد.

این استاد دانشگاه شهید بهشتی در ادامه یکی از مهم‌ترین دلایل فاصله بین صنعت و دانش را ناکارآمد بودن ورود دانشجویانی به عرصه صنعت دانست که از نظر علمی در سطح بالایی بوده ولی در حوزه مدیریت ناموفق هستند.

اکرمی‌زاده عنوان کرد: شکست این پروژه‌ها خود سبب به ‌وجود آمدن فاصله بیشتر بین این دو بخش می‌شود.

وی ضمن اعتراض به نبودن دوره های مدیریتی مطلوب و جدید در رشته‌های صنعتی در سیستم دانشگاهی کشور، وجود این دوره‌های مدیریتی را امری ضروری دانست.

اکرامی‌زاده یادآور شد: با توجه به پیشرفت و رشد بسیار سریع این سه رشته در دنیا و وابستگی زیاد آنها با یکدیگر، کشور ما باید با برپایی هرچه بیشتر اینچنین کنگره‌هایی در سطح ملی و بین‌المللی، گام موفقی در جهت به‌روز بودن و رشد این علوم داشته باشد.

وی اشاره کرد: وجود یک دانشجوی دارای مدرک فقط کارشناسی همراه تجربه کار و مدیریت خوب صنعتی بسیار مفیدتر از دانشجویی با مدرک دکتری ولی بودن هیچگونه تجربه کاری است.

وی ادامه داد: یکی دیگر از مشکلات صنعت کشور مدت زیاد مدیریت صنعتگران بزرگ و سنت‌پیشه است که خود سبب افت تولید و کاهش درآمد می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: مسئولین و صنعت‌گران بزرگ باید از دانشجویان جوان حمایت کرده و آنان را از آغاز دوره‌های آموزشی وارد مسائل عملی و  صنعتی کشور کنند تا با پایان دوره تحصیل دانشجویان با پشتوانه تجربه عملی گذشته خود مستقیما در خدمت صنعت کشور باشند.

این استاد دانشگاه شهید بهشتی ضمن استقبال از طرح برگزاری میزگردهای بزرگ علمی صنعتی بین مدیران صنایع و محققان در این کنگره آن را گامی موثر در پیشرفت و تعامل این دو حوزه دانست.

وی تصریح کرد: قرار نیست تمام خروجی‌های دانشگاه‌ها وارد سیستم صنعتی شوند و لازمه اصلی ورود بعد از تحصیل داشتن قدرت مدیریت و روابط عمومی بالاست.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • حسن ۰۸:۴۱ - ۱۳۹۱/۰۸/۱۶
    0 0
    باید مثل آن راننده پرسید گواهینامه داده اید که حالا می خواهید؟ نداشتن تجربه دانشجویان و فارغ التحصیلان دانشگاه حرف صحیحی است، اما این فارغ التحصیل دانشگاه کجا باید مدیریت صنعتی را و اصولا تجربه کار در صنعت را فرا بگیرد؟ چه ارگانی و در چه محلی این شرایط را فراهم کرده است؟ مگر بسیج و سپاه جنگ را در دانشکده های تخصصی آموخته بودند؟ پس اشکال از دانشجو و یا فارغ التحصیل دانشگاه نیست. بللکه از سوء استفاده هایی است که عده ای می کنند و نمی گذارند ارتباط دانشگاه و صنعت در مسیر درستش قرار بگیرد. چه اگر این اتفاق بی افتند در هر دو طرف ماجرا (صنعت و دانشگاه) نان عده ای آجر خواهد شد. خداوندا کمی از زیاده طلبی و خودخواهی های ما کم بفرما امین.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس