به گزارش مشرق به نقل از ایرنا، ˈحمیدرضا حاجی باباییˈ روز شنبه در مراسم
هم اندیشی تبیین و جایگاه دانشگاه فرهنگیان در نظام آموزش و پرورش که در
تهران برگزار شد، با بیان اینکه باید نگرش ها نسبت به آموزش و پرورش تغییر
کند، اظهار داشت: برداشت ها و نگاه های اشتباه بزرگترین ضربه را به آموزش و
پرورش وارد کرده بنابراین باید نوع نگاه به معلمان و آموزش و پرورش تغییر
کند.
حاجی بابایی با اشاره به اینکه روند غلطی در مدارس امروز دنبال
می شود، یادآور شد: باید این روند غلط اصلاح شود و فقط نباید به اخذ دیپلم
دانش آموزان در مدارس اکتفا کنیم و افراد بیکار را تحویل جامعه دهیم.
وزیر
آموزش و پرورش در بخش دیگری از سخنانش اضافه کرد: باید دانش آموزان را با
پنج عنصر علم، ایمان، تفکر، اخلاق و عمل و در رابطه با خود، خدا، خلق و
خلقت و همچنین در 11 حوزه یادگیری در مدارس تربیت کنیم.
حاجی بابایی
با بیان اینکه معلم در تحول بینادین آموزش و پرورش به مجهزترین و به
روزترین عنصر آموزش و پرورش تبدیل خواهد شد، گفت: تمام برنامه ریزی های
لازم برای تربیت این معلمان براساس عناصر ذکر شده در سند تحول بنیادین
آموزش و پرورش صورت گرفته تا از این طریق دانشگاهی به عنوان دانشگاه
فرهنگیان تاسیس و معلمان در آنجا تحت آموزش قرار گیرند.
وی با اشاره
به اینکه نظام رتبه بندی معلمان نیز در شورای عالی انقلاب فرهنگی و
کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در دست بررسی است، افزود:
براساس نظام رتبه بندی معلمان، خروجی دانشگاه فرهنگیان، کارمند نخواهد بود
بلکه معلم تربیت خواهد کرد.
وزیر آموزش و پرورش گفت: بزرگترین هنر دانشگاه فرهنگیان تولید روش ها و فنون تدریس است این در حالی است که هم اکنون روش تدریس حلقه مفقوده بسیاری از دانشگاه ها و مدارس است.