کد خبر 16162
تاریخ انتشار: ۳ آذر ۱۳۸۹ - ۱۰:۵۷

در گوگل مپ 51 مکان را به خاطر محدوديت‌هايي که دولت آمريکا اعمال کرده، يا به علت شکايات و خواسته هاي شخصي دولتمردان غربي، محرمانه قلمداد کرده و نمايش نمي دهد.

به گزارش خبرنگار جنگ نرم مشرق، گوگل مپ و نيز گوگل ارث، ابتدا به ساکن پديده اي نظامي بوده که توسط نظاميان آمريکايي براي اهداف نظامي توليد و پس از سال ها نسخه آفلاين (off line)  آن را در فضاي اينترنت قراردادند که عموما تصاويري که نمايش مي دهد مربوط به چند سال قبل از تاريخ نمايش مي باشد تا همچنان تحت کنترل پنتاگون باقي مانده و نسخه ي آن لاين آن را براي اهداف امنيتي –نظامي در دست خود نگاه دارند.
بسته به چيزي که شما از آن استفاده مي‌کنيد گوگل مپ ديد ماهواره‌اي يا ديد خياباني از هزاران محل در سراسر جهان را در اختيار شما قرار مي‌دهد. شما مي‌توانيد نقاط مشخصي را از قبيل ميدان نقش جهان اصفهان يا ديوار چين، يا حتي يک مکان شخصي، مثل منزل شخصيتان جستجو کنيد. اما در ازاي همه مکان‌هايي که گوگل مپ به شما اجازه مي‌دهد ببينيد، مکانهايي وجود دارند که محدوديت ديد دارند. چه به خاطر محدوديت‌هايي که دولت اعمال کرده، يا به علت شکايات و خواسته هاي شخصي محرمانه يا بخاطر اشتباه گوگل مپ به صورت محرمانه تصاوير 51 محل را مات و تيره(شطرنجي) کرده است که در ادامه مي‌آيد.

سايتهاي نظامي و دولتي

کاخ سفيد: تصاوير گوگل مپ از کاخ سفيد يک ورژن پاک شده ديجيتالي از سقف پشت بام را نشان مي‌دهد که بمنظور کدر کردن ابزار دفاعي ضد هوايي و امنيتي که در آنجا مستقر هستند، مي‌باشد.

پارلمان ايالات متحده: پارلمان ايالات‌متحده نيز از زماني که سيستم گوگل مپ راه افتاده مات شده است. ورژن عادي گوگل مپ و گوگل ارت اين مکان‌ها را بدون سانسور، ولي با تصاوير قديمي نشان مي‌دهد.

منزل ديک چني: منزل معاون رئيس جمهور به دستور دولت ايالات‌متحده مات شده است. اما، عکس‌ھاي با کيفيت و نقشه برداري ھوا?? از ام?ک و دارايي‌هاي وي در ديگر سايت‌ها قابل دسترس هستند!

پايگاه هوايي سوئستربرگ در هلند: اين پايگاه نيروي هوايي آلمان و پايگاه سابق F15 نيروي هوايي ايالات‌متحده در طول جنگ سرد است که از طريق گوگل مپ ديده نمي‌شود.

پاو پاوس در خليج کنگو: پاوپاوس سيستم رادار قرارگاه نيروي هوايي ايالات متحده براي موشک‌هاي هشداردهنده و نظارت و کنترل هوايي است. دو تاسيسات نظامي ديگر نيز در خليج کنگو وجود دارد.

هتل شط العرب در بصره، عراق: اين سايت بعد از آنکه گزارش شد که تروريست‌ها به بريتانيايي‌هاي ساکن در آنجا حمله کردند توسط گوگل ارت به عنوان هدف حملات آنها نمايش داده شد.

ليوواردن، هلند: اين شهر هلند يکي از پايگاه‌هاي عملياتي اصلي نيروي هوايي سلطنتي هلند، بخشي از مرکز فرماندهي ناتو و يکي از سه قرارگاه‌هاي منطقه‌اي نيروهاي ائتلاف اروپاي شمالي است. ليوواردن همچنين يکي از دو مقر فرماندهي نيروهاي ائتلاف در اروپا است که توسط فرمانده عالي متفقين در اروپا فرماندهي مي‌شود.

پايگاه هوايي ريمز در فرانسه: اين ساختمان تکي در پايگاه هوايي ريمز در فرانسه نيز مات و شطرنجي شده است.

ناوي سد: اين پايگاه نظامي در صربستان نيز جزء اماکن ممنوعه است.

کمپ ون زيست: کمپ ون ريست يک پايگاه سابق هوايي ايالات متحده است که بطور موقت تحت قلمرو حاکميتي بريتانيا در سال 2000 قرار گرفت بخاطر اجازه آزمايش بمب 103 آم فليت در آن مکان.

آژانس c3 ناتو: در بروکسل بلژيک واقع شده است، آژانس C3 ناتو را از طريق حمايت علمي و تامين سرمايه حمايت مي‌کند.

محل جديد سفارت آمريکا در هلند: اين محل در درست ساخت است.

پايگاه هوايي گيلن کرشن ناتو: اين محل، سايت اصلي عمليات و سيستم اعلام خطر هوابرد E3A ناتو است که يک سيستم راداري اعلام خطر براي تسريع ظرفيت‌هاي دفاع هوايي ناتو فراهم مي‌کند. پايگاه دربردارنده 17 هواپيماي E-3A براي استفاده در نظارت هوايي و پشتيباني ارتباطي در عمليات‌هاي هوايي است. خدمه آن از 14 مليت مختلف از قبيل اسپانيا، ترکيه و نيروي هوايي ايالات متحده است.

پايگاه هوايي رامشتين در آلمان: پايگاه هوايي رامشتين به طور آشکار در عمليات آزادسازي عراق و عمليات طاقت فرسا به کار رفت. محل آن هشتاد و ششمين خط هوايي و مرکز فرماندهي نيروي هوايي ايالات متحده در اروپا است. همچنين اين محل يک مقر ناتو نيز محسوب مي‌شود. آمريکايي‌ها، کانادايي‌ها، آلماني‌ها، انگليسي‌ها، فرانسوي‌ها و ديگر مليت‌ها از جمله جمعيت اين پايگاه هستند.

مقر سلطنتي در لاهه، هلند: يک لشگر غيرنظامي خانگي، که اعضاي خانواده سلطنتي را جابجا مي‌کند.

کاخ هويس تن بوش: اين محل يکي از چهار مقر رسمي خانواده سلطنتي آلمان است که در لاهه هلند واقع شده است. ملکه بئاتريکس از سال 1981 در اينجا زندگي مي‌کند.

روپوش سياسي در گوگل ارت و ديد خياباني گوگل مپ

اواک شمالي، مين: در اواخر ژوئن 2008، خيابان پل مين حومه شهر اواک شمالي با موفقيت درخواست کرد که تصاوير خياباني گوگل مپ برچيده شود. بحث در مجموع منجر به اعتراض 4500 ساکن اواک شمالي شد. سخنگوي گوگل اليان فيلادلفو گفت که او نمي‌دانسته است که شهر ديگري در کشور نيز درخواست مشابهي داشته باشد.

منزل بورينگ: آرئون و کريستين بورينگ ادعا کردند که سرويس ديد خياباني گوگل مپ با ارسال تصاوير خيابان منتهي به منزل آنها حريم خصوصي آنها را نقض کرده است، دارايي آنها را بي ارزش کرده و موجب رنج‌هاي رواني آنها شده است. بورينگ گفت که تصاوير خانه آنها بايد از اين سرويس گوگل که جاده خصوصي ناميده شده است، برداشته شود.

بحرين: در آگوست 2006، وزارت اطلاعات بحرين فهميد که مبادلات اينترنتي کشور براي دستيابي به خدمات گوگل ارت مسدود شده است. اين ممنوعيت سه روز طول کشيد. شايعات اينترنتي ادعا کردند که هدف ممنوعيت، جلوگيري شهروندان فقيرتر از ديدن ساکنين و جت هاي خصوصي ثروتمندان کشور بمنظور حفظ راز بي عدالتي توزيع ثروت در بحرين است!

اروپا: در مي 2008، آژانس حفاظت اطلاعات اتحاديه اروپا عليه سرويس ديد خياباني گوگل مپ اعتراض کرد، که سطح زمين را بصورت 360 درجه در 30 شهر آمريکا نشان مي‌داد. مقامات ادعا کردند که اين سرويس ممکن است سرآغاز نقض قوانين حريم خصوصي اتحاديه باشد.

سنگاپور: اقتدار سرزميني سنگاپور SLA مي گويد که تصاوير ماهواره اي در گوگل ارت کپي مستقيم اشکال جغرافيايي واقعي سنگاپور هستند و به سازمانهاي کپي رايت تجاوز مي‌کنند .

سودان: بر اساس گزارشات، ممنوعيت گوگل ارت در سودان بدليل صدور محدوديت‌ها توسط ايالات متحده و قوانين تحريم اقتصادي است. گسترش ممنوعيت بعد از اين بود که گوگل ارت اطلاعاتي درباره بحران انساني در منطقه دارفور اضافه کرد.

ايران: در اواخر 2007، يک تاجر ايراني سعي کرد گوگل ارت را دانلود کند اما پيامي دريافت کرد که مي‌گفت: با تشکر از علاقه شما اما سرويسي که شما سعي مي‌کنيد دانلود کنيد براي کشور شما قابل دسترس نيست.

هند: حس گرهاي گوگل به مکان‌هاي مشخصي در هند حساس هستند. رئيس جمهور پيشين هند اي پي جي عبدل کلام نگراني خودش را درباره دسترسي تصاوير با رسولوشن بالا از مکان‌هاي حساس، در کشور ابراز کرد.

سيدني، استراليا: بيشتر چيزهاي داخل سيدني هنوز تيره و مبهم هستند. گوگل مي‌گويد که عکس‌هاي با کيفيت به علت ايجاد مشکل با يکي از کساني که عکس‌ها را فراهم کرده بود برچيده شد.و بعضي از عکس‌ها به دليل اينکه مي‌توانست ابزار تروريست‌ها باشد بلوک شده است از قبيل: بارانداز دريايي جزيره، راکتور لوکاس، مقر پارلمان و مقر فرماندهي نيروي هوايي استراليا در کانبرا.

مناطق جنوب آسيا: اين مناطق نيز بوسيله گوگل مات شده‌اند که شامل مناطق حساس سياسي مانند تبت/ استان شينجينگ، مناطق شمالي پاکستان و مکان‌هاي سلطنتي مي‌باشد.

روستاي مرکزي يونا، در جزاير پاسيفيک قلمرو گوام: اين محل ناشناخته است چرا که اين محل نيز حساس است.

شهر اوترخت در هلند: بعضي سايت‌ها گفته‌اند که اعمال ممنوعيت بر اين شهر آلماني زبان يک اشتباه واضح است اما آن با يک شهر قديمي و به عنوان مرکز مذهبي هلند از قرن هشت مرتبط است.


قلعه نظامي در ساحل دو مونتويس در بارسلونا اسپانيا: اين تپه تاسيسات نظامي ندارد اما در تصاوير با کيفيت گوگل مپ غير قابل دسترس است. در هر صورت اين محل در گوگل ارت در آوريل 2008 قابل دسترس شد.

سايت‌هاي هسته‌اي و سايت‌هاي توليد انرژي

ايستگاه سي بروک: اين ايستگاه قدرت هسته‌اي در نيوهمپشاير واقع شده و يکي از دو واحد اصلي طراحي است.

راکتور تحقيقاتي هسته‌اي يوماس لوول: اين آزمايشگاه ابتدا بر روي راکتور فيزيکي، عمليات‌ها و مدلسازي تمرکز داشت. يک استخر 1MW براي راکتور تحقيقات هسته‌‎اي دارد و از سال 1974 فعال است.

مرکز انرژي اينديان پوينت در وست چستر: اين مرکز يک ايستگاه تاسيسات هسته‌اي سه واحدي است.

سايت هيدرو الکترونيک دام در نزديکي آبشار نياگارا: عملکرد آبشار نياگارا به عنوان يک منبع خوب قدرت هيدرو الکترونيک مي‌تواند دليل اين باشد که چرا گوگل اين مسيرهاي آبي را مبهم و مات مي‌کند.

ايستگاه هسته‌اي مک گويير: با دو راکتور آب سنگين وستينگ هاوس و توانايي براي توليد 2200 مگاواتر قدرت، ايستگاه هسته‌اي مک گويير تقريبا نيمي از قدرت هسته‌اي کاروليناي شمالي را توليد مي‌کند.

ايستگاه توليد انرژي هسته‌اي پري: سانفرانسيسکو کرونيکل گزارش داد که در مه 2007 سخنگوي زن کمپاني الکتريسيته که مالک اين ايستگاه هسته‌اي است، هيچ ايده‌اي در مورد اينکه چرا تسهيلات آنها در گوگل شطرنجي است نداشت.

ايستگاه هسته‌اي اکوني در سنکا: اين سايت که سه راکتور آب سنگين دارد، توسط شرکت بابکوک و ويلکاکس ساخته شد و دومين ايستگاه انرژي هسته‌اي در کشور است که اجازه توسعه توسط کميسون تنظيمي هسته اي آمريکا دارد.

مزرعه اويل تانک در برينتري: يک انبار تسهيلات مواد شيميايي مايع است.

ايستگاه انرژي هسته‌اي شورهام: با وجود اينکه به علت اعتراضات سال 1989 بسته شده، اين شرکت توليد برق راکتور آب سنگين هسته‌اي در نيويورک هنوز در گوگل ارت مبهم و مات است.

بارانداز گاز طبيعي مايع در چلسي، ماساچوست و يک بندر صنعتي در بوستون: هر دو اينها در گوگل مپ تيره هستند.

ايستگاه بخار مارشال در تيريل: ايستگاه بخار مارشال يک تسهيلات چهار واحدي است که در کاتاوا کانتي کاروليناي شمالي واقع شده است.

کالج‌ها و آزمايشگاه‌هاي تحقيقاتي:

موسسه تکنولوژي ماساچوست و آزمايشگاه لينکلن: آزمايشگاه لينکلن يک مرکز تحقيقاتي است که بودجه آن را فدرال تامين مي‌کند و برروي تکنولوژي پيشرفته براي کمک به مشکلات امنيت ملي کار مي‌کند.

آزمايشگاه‌هاي جهاني جنرال الکتريک و ايستگاه اصلي جنرال الکتريک در شنکتادي: که بيش از 3000 محقق در آنجا کار مي‌کنند.

آزمايشگاه قدرت اتمي کنول: اين تسهيلات توسعه يافته تحقيقاتي از برنامه رو به جلوي هسته‌اي دريايي حمايت مي‌کند که تحقيقات، طراحي‌ها ، ساخت‌ها، عمليات و ناوهاي جنگي قدرتمند ايالات متحده را حفظ مي‌کند.

دانشگاه استوني بروک: اين دانشگاه هم تيره و مات است چونکه آزمايشگاه بروک هاون در آن قرار دارد.

خوابگاه تني و کالج منهتن ويل: کالج منهتن ويل که در پورشز واقع شده تيره است چونکه در نزديکي مقر فرماندهي چندين شرکت از قبيل شرکت پپسي کولا، تکساکو و مستر کارد قرار دارد.

نوردويک آن زي: مقر فرماندهي براي مرکز تحقيقات فضا و تکنولوژي اروپا و بخشي از آژانس فضايي اروپا که در اجتماع آلماني زبان‌ها واقع شده است.

هارپ(پروژه تحقيقات نوري فرکانس‌هاي فوق فعال) در آلاسکا: اين بخشي از سايت هارپ است که برروي علم امواج فضايي مختلف تحقيق مي‌کند.

ايستگاه وايت پلين ترين: صفحه ويکيپديا براي اين ايستگاه در نيويورک گفته است که به علت دلايل امنيتي، تصاوير هوايي ايستگاه در گوگل مپ يا گوگل ارت ديده نمي‌شود.

منزل ويليام هورت: منزل اين بازيگر سينما خارج از پاريس در نقطه نامعلومي است که مات شده است.

پارک بازي آموسمنت در راي: گوگل اجازه نمي‌دهد به شما که تصوير اين محل را ببيند.



نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • رضا ۲۱:۴۱ - ۱۳۹۳/۰۱/۰۱
    0 0
    عکس

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس