هم زمان با هفته نيروي دريايي، ناوشکن جماران به اولين ماموريت بين المللي خود اعزام مي‌شود.

به گزارش گروه دفاع و امنيت مشرق، ناوشکن جماران شنبه ششم آذرماه براي شرکت در مراسم شصتمين سالگرد تاسيس نيروي دريايي سريلانکا، آبهاي ايران را به مقصد آن کشور ترک مي کند. اولين ناوشکن ساخته شده در جمهوري اسلامي با طي مسيري به طول چهار هزار و 800 کيلومتر در مراسمي شرکت خواهد کرد که 26 کشور ديگر نيز در آن حضور دارند.
ناوشکن جماران که توسط متخصصان نيروي دريايي ارتش و صنايع دفاعي کشور ساخته شده اواخر بهمن ماه سال گذشته با حضور فرمانده کل قوا حضرت آيت الله خامنه اي در خليج فارس به آب انداخته شد.
 با ساخت ناوشکن جماران توسط متخصصان داخلي، دانش ساخت ناوشکن‌ها در ايران بومي شد و کشورمان به جمع توليد کنندگان ناوشکن در دنيا پيوست بطوري که هم اکنون دومين ناوشکن نيز به عنوان نسل بعدي ناوشکن‌هاي ايراني، توسط متخصصان دفاعي کشور در حال ساخت است.
 جماران با توجه به تجهيزاتي که در آن بکار رفته، توانايي مبارزه با هرگونه هدف سطحي، زير سطحي و هوايي را به طور همزمان دارد و علاوه بر قدرت حمل بالگرد توسط ناوشکن جماران، اين شناور توانايي به‌کارگيري در جنگ‌هاي الکترونيکي را نيز خواهد داشت.
به گفته فرمانده منطقه يکم نيروي دريايي ارتش ، در حال حاضر نيز ناوگروه دهم نيروي دريايي ارتش جمهوري اسلامي ايران در حال ماموريت حفاظت از شناورهاي ايراني و غير ايراني در آبهاي خليج عدن است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس