کد خبر 1594125
تاریخ انتشار: ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۳:۱۰
موشک به تنهایی بازدارنده نیست!

«اراده» ما را باور نداشتند، وگرنه خوب می‌دانند ما تا کجا مسلحیم. فردا، اگر کفتاری هارتر بشود قبل از اینکه دست‌ سمت دکمه شاتر ببرد؛ به «اراده» ما فکر می‌کند، موشک به تنهایی بازدارنده نیست!

به گزارش مشرق، یکشنبه شب ایران در پاسخ به حمله موشکی اسرائیل به کنسولگری خود در دمشق عملیات «وعده صادق» را شروع کرد و حمله موشکی و پهپادی گسترده‌ای به خاک اراضی اشغالی رقم زد. «مرتضی درخشان» روزنامه‌نگار و فعال رسانه‌ای در ادامه یادداشتی درباره این موضوع نوشته است.

یک

انگشتر عقیق سرخ یمنی با رکاب نقره کج شده، یک حلقه ازدواج نقره باریک بیضی، یک عینک مطالعه با تنها یک شیشه ترک خورده، یک پیراهن خاکی دو جیب نیمه سوخته، یک کیف پول کوچک با چند کارت شناسایی و عابربانک شکسته و یک قرآن جیبی را روی میز گذاشتند و گفتند که این‌ها همراه پدرت بود، خودش هم توی آن جعبه است که با پرچم ایران جلد شده.

پدر همان‌قدر که سبک‌بال رفته بود سبک‌بار هم مانده بود، این را از اصرار مسئول معراج شهدا فهمید که خواهش می‌کرد کفن را باز نکنند. مسئول معراج می‌گفت تصویرتان از پدر بهم می‌ریزد، اما او اصرار داشت تصویر پدر و دشمن پدر کامل شود. می‌خواست اگر روزی فرصت انتقام دست داد دست‌اش نلرزد. می‌خواست مثل مردهای غزه باشد، مثل همانی که خودش جنازه دخترش را از لای آوار بیرون آورد، همانی که صورت سیاه عروسک کوچک‌اش را با دستمال نمدار پاک کرد، همانی که گلوی دخترش را بو کرد تا از تنگی نفس نمیرد.

دو

جنگ یک دوربین بزرگ است، یک دستگاه تبدیل آدم‌ها به تصاویر، یک خاطره‌ساز بزرگ! آدم‌ها را به خط می‌کند و وقتی دکمه را فشار می‌دهد صدای رگبار شاتر بلند می‌شود و هرکس توی قاب باشد را تبدیل به قاب عکس‌های یادگاری می‌کند.

جنگ خیلی بی رحم است، اگر چشم‌هایش را بازتر کند اینقدر آدم‌های زیادی را می‌بلعد که تمام آدم‌هایی که همدیگر را می‌شناسند با هم انتخاب می‌شوند و جنازه‌ای که خاطره‌ای در ذهن کسی نداشته باشد دیگر قاب عکس نیست، عدد است. مثلاً می‌گویند شهید صد و پنجاه و ششم!

زبان تلخی که می‌خوانید اعلام خطر یا وضعیت قرمز است و معنی و مفهوم آن این است که جنگ در یک قدمی ما ایستاده بود. جنگ در یک قدمی ما ایستاده است.

سه

ما خم خورده‌ایم، رد خون روی پیراهن سفیدمان پیداست، خانه‌های زیادی داریم که انگشترهای شکسته و پیراهن‌های سوخته دارند، ما غرور ترک خورده‌ای داریم که روی صورت‌مان خطی بزرگ انداخته است و شیر زخمی بیشه بودن خطرناک است، کفتارها را به طمع می‌اندازد.

آن موشک‌ها، آن پهپادها، آن تکبیرها که روانه فلسطین اشغالی کردیم پیراهن مشکی را از تن خیلی‌ها بیرون آورد، این اما انتقام نبود، این اما "فقط" انتقام نبود! ما شلیک کردیم که توی قاب دوربین جنگ نباشیم، ما شلیک کردیم که کفتارها ما را به عنوان شیر ضعیف بیشه «تگ» نکنند، ما شلیک کردیم که صلح متولد شود. که مردهایمان پدر باشند، همسر باشند، برادر باشند، که زن‌هایمان مادر باشند، که چند هزار و چندم نباشند، دست و پای اعداد را نمی‌شود بوسید.

ما سال قبل هم همین موشک‌ها و پهپادها را داشتیم، اصلاً موشک را همه دارند، هند و پاکستان هم دارند، لیبی هم داشت، فرق ملت‌ها در همین است. آنها اراده ما را باور نداشتند، وگرنه آنها خوب می‌دانند که ما تا کجا مسلحیم. فردا، حتی اگر کفتاری از اینکه هست هار تر بشود قبل از اینکه دست‌اش را به سمت دکمه شاتر ببرد به اراده ما فکر می‌کند، موشک به تنهایی بازدارندگی ندارد.

منبع: مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 7
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۳:۲۹ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۸
    0 0
    آنرا که حساب پاک است ؛ از محاسبه چه باک است؟ اسراییل برای اثبات حرفش که 99% موشکهای ایران را منهدم کرده ؛ خبرنگاران جهان را دعوت کند تا از این دو مرکز که ایران مدعی است زده ؛ بازدید کنند.تا همه دنیا ببینند : فقط 1% موشکهای ایران چه بلایی سر آنها آورده.
  • فردبن IR ۱۳:۴۵ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۸
    3 0
    قربون قلمت. زیبا نوشتی.. اگر خواهان صلحیم در این زمانه باید دست روی ماشه آماده باشیم..
  • IR ۱۳:۵۹ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۸
    0 0
    آنرا که حساب پاک است ؛ از محاسبه چه باک است؟ اسراییل برای اثبات حرفش که 99% موشکهای ایران را منهدم کرده ؛ خبرنگاران جهان را دعوت کند تا از این دو مرکز که ایران مدعی است زده ؛ بازدید کنند.تا همه دنیا ببینند : فقط 1% موشکهای ایران چه بلایی سر آنها آورده.
  • ۱۴:۵۳ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۸
    1 0
    قابل توجه هالوهایی که می گفتند دیگر زمان موشک گذشته است و دوران گفتمان است با سگ وحشی و هاری مانند رژیم بچه کش صهیونیستی چگونه می توان گفتگو کرد ؟ اگر این رژیم می دانست که چیزی برای پاسخ نداریم هر روز ایران را با بمباران شخم می زد کمی تفکر
  • محمد IR ۱۹:۱۰ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۸
    0 0
    دفعه بعد مثل اچ سه با جنگنده سایتای هسته ای شونو بزنین. مطمئنم از خلبانان قهرمان ما بر میاد.
  • پاشا IR ۲۰:۴۴ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۸
    0 0
    به عنوان یک ایرانی دست پاک وارزشمند یاران سلیمانی وزاهدی را می بوسم
  • IR ۱۲:۰۰ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۹
    0 0
    تا وقتی همه شدن دست فروش و ملت بیکارن معلومه که موشک تنها بازدارنده نیست.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس